Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ОЛІЇВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА ЖИТОМИРСЬКОГО РАЙОНУ ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ |
Код ЄДРПОУ: | 04348409 |
Вебсайт: | http://oliivska.gromada.org.ua/ |
Місцезнаходження: | 12402, Україна , Житомирська обл., с. Оліївка, вул. Леоніда Ступницького, буд. 68 |
Контактна особа: |
Оліївська сільська рада +380678907718 1822085600_zakupki@ukr.net |
Категорія: | Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 18 листопада 2022 17:27 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 23 листопада 2022 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 23 листопада 2022 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 26 листопада 2022 00:00 |
Початок аукціону: | 28 листопада 2022 11:55 |
Початок аукціону: | 28 листопада 2022 11:55 |
Очікувана вартість: | 1 771 228,00 UAH без ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 17 712,28 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:45110000-1: Руйнування та знесення будівель і земляні роботи
Житомирського району Житомирської області»
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Пiсляоплата | 10 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
18 листопада 2022 17:30 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
18 листопада 2022 17:27 |
Тендерна документація благоустрій (відкриті торги з особливостями).docx | |
18 листопада 2022 17:27 |
Тендерна документація благоустрій (відкриті торги з особливостями).docx | |
18 листопада 2022 17:27 |
Проект договору до тендерної документації (відкриті торги з особливостями).docx | |
18 листопада 2022 17:27 |
Проект договору до тендерної документації (відкриті торги з особливостями).docx |
Скарги до процедури
Дата подання: 06 грудня 2022 14:06
Інформація про моніторинг
- UA-M-2023-02-13-000097 ● 58765af618dc45ce93e79043f58f2a44
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 13 лютого 2023 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 13 лютого 2023 16:27 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
13.02.2023
№ 9-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 13.02.2023 № 9-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
20. UA-2022-11-18-013657-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Звернення за роз'ясненням щодо висновку
Дата: 2023-02-21 22:34:56
Керуючись п. 8 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі» прошу роз’яснити зміст висновку та його зобов’язань, визначених у висновку проведеного моніторингу UA-M-2023-02-13-000097 і дати відповіді на питання
Керуючись п. 8 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі» прошу роз’яснити зміст висновку та його зобов’язань, визначених у висновку проведеного моніторингу UA-M-2023-02-13-000097 і дати відповіді на питання:
1. Ціна тендерної пропозиції учасника ФОП МХІКЯН ГУРГЕН САМВЕЛОВИЧ визначена за твердою договірною ціною згідно «Настанови з визначення вартості будівництва» згідно наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» чи згідно іншого документу, який може визначати вартість будівництва?
2. Надайте посилання на норми Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Закону України «Про публічні закупівлі», Положення «Про державну аудиторську службу України», які визначають повноваження ДАСУ зобов’язувати Замовників здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору.
3. На підставі яких норм Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України та іншого законодавства України необхідно здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 12.01.2023 № 1, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору?
4. Які конкретні заходи необхідно здійснити для усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 12.01.2023 № 1, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору щоб виключити нового можливого порушення замовником чинного законодавства України?
Відповідь на звернення щодо висновку
Дата: 2023-02-24 13:13:31
Відповідь щодо надання роз’яснення
Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області (далі - Управління), розглянувши звернення за роз’ясненням щодо висновку про результати моніторингу процедури закупівлі (далі – Висновок) Оліївської сільської ради Житомирського району Житомирської області (далі - Замовник), інформує про наступне.
1. Щодо визначення учасником ФОП МХІКЯН ГУРГЕН САМВЕЛОВИЧ ціни тендерної пропозиції за твердою договірною ціною згідно «Настанови з визначення вартості будівництва» згідно наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві».
У Висновку зазначено, що відповідно до пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації, встановлено імперативну умову, що ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути визначена за твердою договірною ціною згідно «Настанови з визначення вартості будівництва» згідно наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі - Настанова), при цьому моніторингом установлено, що відповідно до наданих у складі тендерної пропозиції учасника ФОП МХІКЯН ГУРГЕН САМВЕЛОВИЧ пояснювальної записки до договірної ціни та розрахунку ЗВВ до локального кошторису № 02-01-01 (файл «Кошторисна частина»), ЗВВ у складі договірної ціни розраховані за показниками згідно Додатку № 18 Настанови (показники слугують виключно для інвесторської кошторисної документації) та адміністративні витрати у складі договірної ціни (файл «Кошторисна частина») розраховані відповідно до показників Додатку № 27 Настанови (показники слугують виключно для інвесторської кошторисної документації), а не на підставі показників визначених розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу, що не відповідає вимогам пунктів 5.13 - 5.15 та 5.17 Настанови, а відтак не відповідає умовам пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації.
В той же час, аналогічна правова позиція з даного приводу щодо не відповідності тендерної пропозиції учасника внаслідок визначення вартості ЗВВ та адміністративних витрат у складі ціни пропозиції учасника без врахування вимог Настанови зазначена у постанові Восьмого апеляційного адміністративного суду від 14.12.2022 у справі за № 380/7207/22.
Разом з тим, вимогою підпункту 2 пункту 41 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Особливості), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, встановлено імперативну умову, що замовник відхиляє тендерну пропозицію, зокрема, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та/або не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення підпункту 2 пункту 41 Особливостей Вами (Оліївська сільська рада Житомирського району Житомирської області) не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП МХІКЯН ГУРГЕН САМВЕЛОВИЧ як таку, що не відповідала умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та, яку таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Слід відмітити, що аналогічна позиція з даного приводу висловлена у постановах Верховного Суду від 26.02.2021 року у справах № 620/1150/19, від 25.03.2021 року у справі № 818/268/18 та від 10.06.2021 № 640/16034/19, від 17.08.2022 у справі № 520/14902/20 від 26.10.2022 у справі № 420/693/21, від 02.11.2022 у справі за № 120/14951/21-а, від 31.01.2023 у справі № 260/2993/21 (щодо імперативних вимог ч. 1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі») (в редакції чинній до 19.04.2020) та ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції чинній з 19.04.2020), яка зобов’язує замовника відхилити тендерну пропозицію учасника внаслідок не надання у складі тендерної пропозиції документу, надання якого вимагалось тендерною документацією та/або надання такого документу не у відповідності до вимог тендерної документації, та або розрахунку тендерної пропозиції без урахування вимог національного стандарту.
2. Щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 12.01.2023 № 1, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, про які зазначено, у пунктах 2-4 звернення, інформуємо про наступне.
Відповідно до пункту 3 розділу ІІІ Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020 № 552, який зареєстровано у Міністерстві юстиції України від 01 жовтня 2020 за № 958/35241 (далі Наказ № 552) визначено, що у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 розділу ІІ Висновок має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов’язання щодо їх усунення.
Також, пунктом 5 частини 7 статті 8 Закону визначено, що у Висновку обов’язково зазначається, зокрема, зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Враховуючи порушення, встановлені в ході проведення моніторингу, у пункті 3 «Зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень)» розділу ІІ «КОНСТАТУЮЧА ЧАСТИНА» Висновку закупівлі зазначено про зобов’язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 12.01.2023 № 1, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Слід відмітити, що Закон та Особливості встановлюють правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Метою Закону та Особливостей є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 пункту 47 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
При цьому, Закон та Особливості не містять інших альтернативних наслідків у вказаних ситуаціях.
Крім того, відповідно до позиції Верховного Суду, в пункті 49 постанови від 24.09.2020 по справі № 240/9464/19, зазначено інформацію наступного змісту: «Відповідно до вимог абзацу 3 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (у діючій на той час редакції), неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, є підставою для відміни торгів».
Безумовно, що в разі відміни торгів, договір, укладений за результатами проведення таких торгів має бути припиненим.
Відповідно до частини 1 статті 215 Цивільного Кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.
Згідно з частиною 1 статті 203 Цивільного Кодексу України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам суспільства, його моральним засадам.
Відповідно до абзацу 2 частини 2 статті 4 Цивільного Кодексу України актами цивільного законодавства є також інші закони України, які приймаються відповідно до Конституції України.
В свою чергу, загальні умови припинення господарських зобов'язань передбачені статтею 202 Господарського кодексу України. Так, частиною 1 вказаної статті передбачає, що господарське зобов'язання припиняється: виконанням, проведеним належним чином; зарахуванням зустрічної однорідної вимоги або страхового зобов'язання; у разі поєднання управненої та зобов'язаної сторін в одній особі; за згодою сторін; через неможливість виконання та в інших випадках, передбачених цим Кодексом або іншими законами. Зокрема, частиною 2 вказаної статті визначено, що господарське зобов'язання припиняється також у разі його розірвання або визнання недійсним за рішенням суду.
Зазначені норми права надають органу державного фінансового контролю повноваження щодо зазначення у висновку про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель і не встановлюють конкретного переліку заходів (варіантів поведінки), спрямованих на усунення таких порушень. Конкретний захід (варіант поведінки), спрямований на усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель орган державного фінансового контролю визначає самостійно відповідно до наданих йому повноважень.
Враховуючи вищевикладене, та встановлені в ході проведення моніторингу порушення законодавства у сфері закупівель, у пункті 3 «Зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень)» розділу ІІ «КОНСТАТУЮЧА ЧАСТИНА» Висновку закупівлі зазначено про зобов’язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 12.01.2023 № 1, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
З огляду на усі виявлені порушення, такий спосіб усунення порушення є пропорційний виявленим порушенням законодавства у сфері закупівель.
Окрім цього, аналогічна правова позиція Верховного Суду щодо застосування норм права у подібних правовідносинах у постанові від 26.10.2022 у справі № 420/693/21 в якій Верховний Суд зазначає «Варіант усунення порушення шляхом розірвання договору направлений на приведення відносин між сторонами у первісний стан. У разі не дотримання учасником процедури закупівлі усіх кваліфікаційних вимог зазначених у тендерній документації замовника, останній на вимогу Закону повинен відхилити тендерну пропозицію учасника та відмінити закупівлю, що робить укладання договору взагалі неможливим. Отже, у разі дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» відносини між переможцем закупівлі та замовником взагалі б не виникли та договір про закупівлю не було б укладено. Таким чином, аналіз статей, які стали підставою для відкриття касаційного провадження дає Суду підстави для висновку, що укладення договорів є завершальною стадією проведення процедури закупівлі, тому не відхилення пропозиції учасника та, як наслідок, укладення договору є підставою для розірвання такого договору. Південний офіс Держаудитслужби конкретизував, яких саме заходів має вжити позивач, визначив спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його чіткість та визначеність. Тобто вимоги, зазначені у спірному висновку про результати моніторингу процедури закупівлі шляхом розірвання договору підлягали виконанню».
Таким чином, Замовнику необхідно усунути виявлені порушення шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 12.01.2023 № 1 та оприлюдненням через електронну систему закупівель підтверджуючу інформацію та/або документи протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку або зверненням до суду щодо оскарження висновку.
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 16 лютого 2023 |
Кінцевий строк оскарження: | 03 березня 2023 |
Порушення виявлено
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Оскарження в суді
Опис: | Повідомляю, що висновок від 16.02.2023 року про моніторинг процедури закупівлі UA-2022-11-18-013657-a оскаржено в судовому порядку в Житомирському окружному адміністративному суді. |
Дата публікації: | 02 березня 2023 |
Номер відкриття провадження: | 240/5575/23 |
Дата відкриття провадження: | 09 березня 2023 |
Документи:
14 березня 2023 18:45
|
Електронний підпис |
02 березня 2023 20:55
|
Електронний підпис |
02 березня 2023 20:53
|
аудит.docx |
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 28 листопада 2022 12:24
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "АСФАЛЬТ ПЛЮС" |
1 394 694,30
UAH
|
1 394 694,30
UAH
|
Відповіді учасника | Документи |
Приватне підприємство "ЄВРОБУД-9" |
1 627 771,57
UAH
|
1 627 771,57
UAH
|
Відповіді учасника | Документи |
ФОП МХІКЯН ГУРГЕН САМВЕЛОВИЧ |
1 684 704,50
UAH
|
1 684 704,50
UAH
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВ "АСФАЛЬТ ПЛЮС" #41198416 |
Рішення скасоване |
1 394 694,30
UAH
|
23 грудня 2022 16:43
|
|
Приватне підприємство "ЄВРОБУД-9" #36427918 |
Рішення скасоване |
1 627 771,57
UAH
|
23 грудня 2022 16:43
|
|
ФОП МХІКЯН ГУРГЕН САМВЕЛОВИЧ #3062123091 |
Рішення скасоване |
1 684 704,50
UAH
|
23 грудня 2022 16:43
|
|
ТОВ "АСФАЛЬТ ПЛЮС" #41198416 |
Відхилено |
1 394 694,30
UAH
|
27 грудня 2022 20:30
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 24 грудня 2022 16:57
|
Приватне підприємство "ЄВРОБУД-9" #36427918 |
Відхилено |
1 627 771,57
UAH
|
29 грудня 2022 17:18
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 28 грудня 2022 20:34
|
ФОП МХІКЯН ГУРГЕН САМВЕЛОВИЧ #3062123091 |
Переможець |
1 684 704,50
UAH
|
29 грудня 2022 17:25
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
12 січня 2023 23:14
|
Договір 1.pdf | укладений |
12 січня 2023 23:12
|