Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ "ЕНЕРГОАТОМ" |
Код ЄДРПОУ: | 24584661 |
Вебсайт: | http://www.energoatom.com.ua |
Місцезнаходження: | 01032, Україна , Київська обл., Київ, ВУЛИЦЯ НАЗАРІВСЬКА, будинок 3 |
Контактна особа: |
Ветоха Дарія Миколаївна 0442069756 tender-naek@direkcy.atom.gov.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 10 листопада 2022 17:02 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 13 травня 2023 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 13 травня 2023 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 16 травня 2023 15:00 |
Початок аукціону: | 17 травня 2023 12:33 |
Початок аукціону: | 17 травня 2023 12:33 |
Очікувана вартість: | 39 300 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 393 000,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Учасник для забезпечення виконання зобов’язань, які виникають у зв’язку з поданням ТП надає забезпечення тендерної пропозиції у формі: • Банківської гарантії, згідно з якою первинне зобов’язання несе банк (за винятком гарантій банків, до яких застосовано персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) згідно з відповідним рішенням РНБО України, введеним у дію Указом Президента України), який на останню звітну дату відповідно до інформації, розміщеної на офіційному сайті НБУ входить до ТОП-20 банків за розміром загальних активів. Перебування банку у ТОП-20 підтверджується показником фінансової діяльності (Активи банків України) згідно з офіційним сайтом НБУ за посиланням: https://bank.gov.ua/ua/statistic/supervision-statist/data-supervision#3 → згруповані балансові залишки. Банківська гарантія (подається окремим файлом у вигляді електронного документа) з обов’язковим накладанням ЕП УО банку. Учасники-нерезиденти мають право надавати банківську гарантію, видану банком-нерезидентом. Банківська гарантія банка-нерезидента повинна бути авізована виключно через банки, що обслуговують ДП «НАЕК «Енергоатом» (АТ «Укрексімбанк» (JOINT STOCK COMPANY «THE STATE EXPORT-IMPORT BANK OF UKRAINE» SWIFT: EXBSUAUX), АТ «Ощадбанк» (Public Joint Stock Company «State Savings Bank of Ukraine» SWIFT: COSBUAUK) та АБ «УКРГАЗБАНК» (PUBLIC JOINT- STOCK COMPANY JOINT STOCK BANK «UKRGASBANK» SWIFT: UGASUAUK). Лист-авізо авізуючого банку подається учасником-нерезидентом в електронній формі з обов’язковим накладанням ЕП авізуючого банку (банківська гарантія та лист-авізо подаються одним файлом). Форма та зміст банківської гарантії повинні відповідати вимогам, затвердженим Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільского господарства України від 14.12.2020 № 2628. Банківська гарантія може бути надана в будь-якій валюті, перераховується у гривню за офіційним курсом гривні, встановленим НБУ на дату видачі банківської гарантії. Банківська гарантія не має містити умов, що ускладнюють або унеможливлюють задоволення вимог замовника щодо отримання грошових коштів від гаранта по забезпеченню, наданому учасником у формі банківської гарантії. Банківська гарантія повинна набувати чинності виключно з дня її видачі банком, без будь-яких застережень та додаткових умов. Банківська гарантія повинна бути безвідкличною та безумовною. або • Страхової гарантії, виданої страховою компанією, перелік яких розміщений на офіційному сайті ДП «НАЕК «Енергоатом» ( → www.energoatom.com.ua → «Закупівлі» → «Інформація для учасників» → «Перелік страхових компаній, що здійснюють забезпечення тендерних пропозицій учасників процедур закупівель, замовником яких є ДП «НАЕК «Енергоатом», а також забезпечення виконання договорів про закупівлю») з обов’язковим накладанням ЕП УО страхової компанії (подається окремим файлом у вигляді електронного документа). Зміст страхової гарантії має відповідати вимогам до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, затвердженим наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції», та Формі, яка затверджена розпорядженням ДП «НАЕК «Енергоатом» від 20.10.2020 № 846-р (www.energoatom.com.ua → «Закупівлі» → «Інформація для учасників» → «Страхова гарантія (забезпечення тендерної пропозиції, Додаток 1»). Для підтвердження дійсності/чинності страхової гарантії учасник надає докази її оплати (платіжне доручення, або прибутковий касовий ордер, або чек) або лист страхової компанії, яка видала страхову гарантію, яким підтверджується повна оплата та дійсність/чинність такої страхової гарантії (подаються окремими файлами). Строк дії забезпечення ТП має становити не менше 90 днів з дня кінцевого строку подання ТП (кінцевий день подання тендерних пропозицій враховується). Усі витрати, пов’язані з поданням забезпечення ТП, здійснюються за рахунок учасника. |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 393000 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:79310000-0: Послуги з проведення ринкових досліджень
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Оплата послуг здійснюється шляхом перерахування грошових коштів протягом 45 календарних днів з дати складання відповідного акта наступним чином: • у розмірі 60 % ціни Договору – за фактом приймання-передачі послуг з Оцінки необоротних активів ДП «НАЕК «Енергоатом» з метою визначення розміру статутного капіталу у процесі перетворення; • у розмірі 40 % ціни Договору – за фактом приймання передачі послуг з Оцінки майна для відображення в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності відповідно до вимог Міжнародних стандартів фінансової звітності. Учасник має право зазначити більший термін відстрочки оплати послуг. | Пiсляоплата | 45 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
08 травня 2023 10:28 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
08 травня 2023 10:22 |
7037 - перелік ЗТД-21.doc
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
08 травня 2023 10:22 |
7037 - ТД-21.docx
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
08 травня 2023 10:22 |
Додаток 5 до ТД - Проєкт договору.docx
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
08 травня 2023 10:22 |
Додаток 4 до ТД.docx
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
08 травня 2023 10:22 |
Додаток 3 до ТД - ТСдоПЗ.pdf
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
08 травня 2023 10:22 |
Додаток 2 до ТД.docx
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
28 квітня 2023 15:04 |
7037 - перелік ЗТД-20.doc
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14 квітня 2023 10:50 |
7037 - перелік ЗТД-19.doc
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
30 березня 2023 09:25 |
7037 - перелік ЗТД-18.doc
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17 березня 2023 14:53 |
7037 - перелік ЗТД-17.doc
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
08 березня 2023 08:56 |
7037 - перелік ЗТД-16.doc
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
02 березня 2023 15:30 |
7037 - перелік ЗТД-15.doc
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20 лютого 2023 15:56 |
7037 - перелік ЗТД-14.doc
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15 лютого 2023 08:57 |
7037 - перелік ЗТД-13.doc
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 лютого 2023 13:52 |
7037 - перелік ЗТД-12.doc
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
06 лютого 2023 16:15 |
7037 - перелік ЗТД-11.doc
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
27 січня 2023 15:03 |
7037 - перелік ЗТД-10.doc
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
23 січня 2023 09:26 |
Додаткове роз'яснення від 23_01_2023.docx
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
23 січня 2023 09:26 |
7037 - перелік ЗТД-9.doc
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
09 січня 2023 14:22 |
7037 - перелік ЗТД-8.doc
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21 грудня 2022 14:14 |
7037 - перелік ЗТД-7.doc
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12 грудня 2022 13:09 |
7037 - перелік ЗТД-6.doc
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
06 грудня 2022 14:49 |
7037 - перелік ЗТД-5.doc
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
02 грудня 2022 21:11 |
7037-Додаткове роз'яснення_16_11_22 п_3.docx
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
30 листопада 2022 15:54 |
7037 - перелік ЗТД-4.doc
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
28 листопада 2022 09:11 |
7037 - перелік ЗТД-3.doc
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18 листопада 2022 14:33 |
7037 - перелік ЗТД-2.doc
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17 листопада 2022 13:36 |
Додаток 8 до ТД-1.docx
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17 листопада 2022 13:30 |
7037 - перелік ЗТД-1.doc
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 листопада 2022 17:02 |
Додаток 10 до ТД.docx
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 листопада 2022 17:02 |
Додаток 9 до ТД.docx
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 листопада 2022 17:02 |
Додаток 7 до ТД.docx
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 листопада 2022 17:02 |
Додаток 6 до ТД.docx
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 листопада 2022 17:02 |
Додаток 1 до ТД.docx
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Рішенням уповноваженої особи від 17.11.2022 відповідні зміни були внесені до тендерної документації.
Постановою КМУ від 12.03.2022 № 263 «Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану» відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64 «Про введення воєнного стану в Україні» установлено, що на період дії воєнного стану міністерства, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, державні та комунальні підприємства, установи, організації, що належать до сфери їх управління, для забезпечення належного функціонування інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів, володільцями (держателями) та/або адміністраторами яких вони є, та захисту інформації, що обробляється в них, а також захисту державних інформаційних ресурсів, можуть вживати додаткових заходів, зокрема зупиняти, обмежувати роботу інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, а також публічних електронних реєстрів.
У зв’язку з цим, на час дії воєнного стану в Україні вільний доступ до відомостей, що містяться в таких системах було тимчасово зупинено або обмежено. У тому числі й до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення.
Разом з тим відповідно до наданих у листі Національного агенства з питань запобігання корупції від 31.05.2022 №23-06/12865-22 роз’яснень (https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3323-04%2F40967-06%20) наразі віднновлено тимчасово обмежену функцію з формування інформаційних довідок з Реєстру в онлайн режимі стосовно фізичних та юридичних осіб за допомогою їх кваліфікаційних електронних підписів та електронних печаток: https://nazk.gov.ua/uk/novyny/yak-uchasnyky-publichnyh-zakupivel-mozhut-otrymatyinformatsiyu-z-reyestru-koruptsioneriv-pid-chas-diyi-voyennogo-stanu/.
Відповідно переможець процедури закупівлі може підтвердити відсутність підстав, визначених п. 3 ч. 1 ст. 17 Закону, шляхом надання інформаційної довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення.
Разом з тим у закупівельній практиці замовники, керуючись роз’ясненнями Уповноваженого органу, наданимим у листі від 23.06.2022 № 3323-04/40967 («під час проведення торгів, замовник самостійно з урахуванням вимог законодавства правового режиму воєнного стану…визначає у тендерній документації у який спосіб підтверджується відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених у статті 17 Закону»), допускають підтвердження відсутності підстав, визначених п. 3 ч. 1 ст. 17 Закону шляхом надання переможцем процедури закупівлі довідки у довільній формі.
Відповідні уточнення будуть внесені до тендерної документації.
Оскільки доля виробництва та продажу теплової енергії у загальному обсязі реалізації електроенергії та теплоенергії складає 0,17% і є несуттєвою, замовник не вважає доцільним звужувати коло потенційних учасників торгів та обмежувати конкуренцію, встановлюючи умову щодо участі в торгах оцінювачів, які є учасниками загальновизнаних міжнародних аудиторсько-консалтингових груп.
Вимоги про усунення порушення
Засвідчуємо Вам свою повагу та хочемо звернути Вашу увагу на наступне.
Відповідно до оприлюдненої тендерної документації, а саме її кваліфікаційних вимог, обов’язковою умовою є наявність серед штатних оцінювачів учасника принаймні 1 оцінювача, який повинен мати чинний сертифікат (диплом) ACCA DipIFR та/або AICPA та/або ICAEW.
Вказані сертифікати є сертифікатами, що підтверджують міжнародний рівень фахівців у галузі бухгалтерського обліку. Очевидно, що подібна сертифікація може бути наявна лише у компаній, що надають послуги не лише з оцінки, але й працюють одночасно у галузі аудиту, податкового та бухгалтерського консультування, інвестиційного менеджементу тощо.
В той же час наявність вищезазначених сертифікатів не є типовою для фахівців, які здійснюють діяльність саме у галузі оцінки, оскільки така сертифікація для оцінювачів жодними нормативно-правовими документами не передбачена як обов’язкова.
Таким чином вказана вимога є дискримінаційною по відношенню до більшості оціночних компаній та дозволить прийняти участь у закупівлі лише тим компаніям, які мають у своєму складі саме фахівців-оцінювачів, які мають один із вищевказаних дипломів, зокрема консалтинговим (аудиторським) компаніям, які є частиною міжнародних консалтингових груп (Бейкер Тіллі, Делойт енд Туш, Ернст енд Янг, КПМГ тощо).
Наша компанія має у своєму штаті фахівця, який отримав диплом АССА, однак є не оцінювачем, а саме фахівцем з бухгалтерського обліку, що забезпечить надання послуг, які є предметом закупівлі, на належному рівні якості, однак встановлена дискримінаційна умова позбавляє нас можливості прийняти участь у процедурі закупівлі.
В зв’язку з цим просимо внести зміни до тендерної документації, усунути дискримінаційні вимоги та викласти оскаржуваний пункт тендерної документації в наступній редакції:
4. Копія чинного сертифіката (диплома) професійної організації, що підтверджує високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності (ACCA DipIFR, AICPA, ICAEW). Принаймні 1 зі штатних співробітників учасника повинен мати чинний сертифікат (диплом) ACCA DipIFR та/або AICPA та/або ICAEW.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Консалтингова компанія «Острів» (ТОВ «КК Острів») уважно ознайомившись із тендерною документацією на закупівлю вказаних вище послуг вважає, що при складанні тендерної документації Замовником порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», шляхом встановлення дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію, штучно звужуючи коло потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного:
1. Згідно з положеннями частини II п.п.1. Тендерної документації, Замовник вимагає від учасників торгів подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. У п.п.1.1 частина II п.4. Тендерної документації, встановивши вимогу щодо наявності Копії чинного сертифіката (диплома) професійної організації, що підтверджує високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності (ACCA DipIFR, AICPA, ICAEW). Принаймні 1 (один) зі штатних оцінювачів учасника повинен мати чинний сертифікат (диплом) ACCA DipIFR та/або AICPA та/або ICAEW.
На нашу думку, перелічені вище вимоги Замовника порушують законні права та інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю «Консалтингова компанія «Острів» на участь у вказаній закупівлі, оскільки є дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренцію, штучно звужуючи коло потенційних учасників закупівлі загалом та грубо порушуючи положення ст. 3, ст. 5, ст. 16 та ч. 4. ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Законом України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» (далі Закон про оцінку) встановлено, що оцінка майна проводиться суб’єктами господарювання, які мають у своєму складі хоча б одного оцінювача, який має кваліфікаційне свідоцтво за будь-якими напрямами з оцінки для отримання сертифікату суб’єкта оціночної діяльності.
Таким чином, відповідно до ст.5 Закону про оцінку та будь-якими іншими нормативно-правовими документами, для можливості здійснення оцінки необоротних активів ДП «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ» з метою визначення розміру статутного капіталу у процесі перетворення та для цілей бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності підприємства за МСФЗ та підприємств такої ж галузевої належності не встановлено обов’язкової наявності у оцінювачів кваліфікаційного свідоцтва за будь-якими напрямами оцінки жодних інших вимог мати також сертифікат (диплом) ACCA DipIFR та/або AICPA та/або ICAEW для здійснення оціночної діяльності.
Також, слід зауважити, що одним з етапів послуги з оцінки необоротних активів ДП "НАЕК "Енергоатом" (код згідно з ДК 021: 79310000-0 - Послуги з проведення ринкових досліджень) є здійснення оцінки необоротних активів для цілей бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності підприємства за МСФЗ, що приймається аудитором, який обов’язково повинен мати саме такі сертифікати (диплом) ACCA DipIFR та/або AICPA та/або ICAEW для здійснення саме аудиторської діяльності.
Тому, вважаємо, що ця вимога повинна стосуватися лише аудиторів і не має ніякого відношення до оцінювачів та виконання умов даної закупівлі.
2. Згідно з положеннями частини II п.1.3. вимога Замовника щодо наявності фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю, а саме: обсяг річного доходу (виручки) учасника має становити не менше 5 млн грн за 2021 рік.
На нашу думку, перелічені вище вимоги Замовника порушують законні права та інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю «Консалтингова компанія «Острів» на участь у вказаній закупівлі, оскільки є дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренцію, штучно звужуючи коло потенційних учасників закупівлі загалом та грубо порушуючи положення ст. 3, ст. 5, ст. 16 та ч. 4. ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Хотілося б наголосити на тому, що не можливо оцінити фінансову спроможність потенційного Учасника, виходячи лише з показників діяльності компанії за один рік, в даному випадку за 2021 рік. Наприклад, якщо за 2021 рік у потенційного Учасника можливий річний дохід менший на 200 або 700 тис. грн, ніж вимагається Тендерною документацією, при цьому у 2020 році та 2022 році обсяги річного доходу можуть бути в два рази більші, а також існує наявність довгострокових договорів, які виконуються два роки, то саме це і свідчить про фінансову спроможність та стабільну роботу потенційного Учасника на ринку оціночних послуг. Зазвичай, проекти з метою визначення розміру статутного капіталу у процесі перетворення або для цілей бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності підприємства за МСФЗ великих компаній тривають протягом року або навіть більше і не завжди обсяги фінансування припадають на один фінансовий період (рік). Тому Замовнику, на нашу думку, треба звертати перш за все увагу на стабільну роботу потенційного Учасника протягом останніх років і його можливості реальної роботи на ринку оціночних послуг, що в свою чергу свідчитиме про його фінансову спроможність.
3. Згідно з положеннями п.3 частини II Тендерної документації Замовником вимагається:
б) Документ (у формі довідки, листа, витягу або інше), виданий учаснику Фондом державного майна України на підтвердження його стажу практичної діяльності з оцінки майна не менше 10 років на дату оголошення процедури закупівлі.
На нашу думку, перелічені вище вимоги Замовника порушують законні права та інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю «Консалтингова компанія «Острів» на участь у вказаній закупівлі, оскільки є дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренцію, штучно звужуючи коло потенційних учасників закупівлі загалом та грубо порушуючи положення ст. 3, ст. 5, ст. 16 та ч. 4. ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Жодним нормативним документом в Україні не встановлено таких вимог до суб’єкта оціночної діяльності.
Єдиним нормативним документом, в якому зазначається вимога щодо досвіду практичної діяльності на ринку України з оцінки майна, є Постанова НБУ від 18.11.2015 № 794 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0794500-15 Положення про надання Національним банком України стабілізаційних кредитів банкам України, згідно якої, у Главі 2 п. 2.4. говориться про те, що Суб'єкт оціночної діяльності (далі - СОД) має відповідати таким критеріям:
п.п.3. досвід практичної діяльності СОД на ринку України з оцінки майна повинен складати не менше ніж п'ять років, з яких не менше ніж три роки за напрямами оцінки майна, передбаченого в підпункті 2 пункту 2.4 глави 2 цього Положення, з метою передавання його у заставу/іпотеку.
Тобто, НБУ при наданні стабілізаційних кредитів для банків України визначив таку вимогу до суб’єктів оціночної діяльності, які можуть бути залучені для виконання оцінки, у всіх інших випадках такої вимоги не існує.
Виходячи з цього, вважаємо, що Суб’єкт оціночної діяльності може бути залучений, якщо він здійснює свою практичну діяльність маючи не менше 5 років своєї практичної діяльності на ринку України з оцінки майна.
Варто зауважити, що 26.08.2022 року відбулася відкрита зустріч з Замовником ДП «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ», де обговорювались пропозиції щодо підготовки проведення закупівлі послуги з оцінки необоротних активів даного підприємства в частині визначення оптимальних критеріїв для відбору потенційних учасників процедури закупівлі, але в результаті, ознайомившись з даною тендерною документацією, ми виявили, що фактично не були враховані рекомендації, які надавали присутні потенційні учасники на зустрічі, а в Тендерній документації встановлені такі кваліфікаційні вимоги, які унеможливлюють участь більшості суб’єктів оціночної діяльності у даній процедурі закупівлі, що і є порушенням Закону «Про публічні закупівлі».
Отже, дії Замовника в частині встановлення наведених вище умов тендерної документації порушують один з принципів здійснення закупівель – недискримінація учасників та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З метою приведення тендерної документації у відповідність з нормами Закону, просимо внести зміни до тендерної документації та виключити з неї дискримінаційні вимоги, а саме:
1. Вилучити вимогу в частині II п. 1.1. п.п.4. тендерної документації.
2. Частину II п.1.3 тендерної документації викласти наступним чином:
«Обсяг річного доходу (виручки) учасника має становити не менше 15 млн грн в період з 2019-2021 роки».
3. п. 3 частини II п.п. б) тендерної документації викласти наступним чином:
«Документ (у формі довідки, листа, витягу або інше), виданий учаснику Фондом державного майна України, на підтвердження його стажу практичної діяльності з оцінки майна не менше 5 років на дату оголошення процедури закупівлі».
Якщо замовником такі зміни не будуть внесені, ми будемо змушені у порядку, передбаченому статтею 18 Закону, звернутися до Антимонопольного комітету України зі скаргою щодо порушення наших прав та інтересів.
Замовником було переглянуто вимогу тендерної документації щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції
«Копії чинного сертифіката (диплома) професійної організації, що підтверджує високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності (ACCA DipIFR, AICPA, ICAEW). Принаймні 1 зі штатних оцінювачів учасника повинен мати чинний сертифікат (диплом) ACCA DipIFR та/або AICPA та/або ICAEW» та внесені зміни до тендерної документації шляхом викладення вищезазначеної вимоги у новій редакції.
Щодо пункту 2 Вимоги. Керуючись статтею 16 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) з огляду на складність та обсяг предмета закупівлі Замовник установив кілька кваліфікаційних критеріїв, серед яких – наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Частиною 3 статті 16 Закону у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі.
Встановлений Замовником у тендерній документації обсяг річного доходу (виручки), який має підтвердити учасник для підтвердження своєї відповідності вищезазначеному кваліфікаційному критерію, не перевищує очікувану вартість закупівлі.
Відповідно вимога щодо підтвердження фінансової спроможності учасником визначена Замовником у тендерній документації згідно з Законом і не може вважатися дискримінаційною.
Щодо пункту 3 Вимоги.
Ваше звернення опрацьовується відповідними підрозділами Замовника. У разі визнання доцільними, запропоновані вами зміни будуть внесені до тендерної документації або оприлюднено додаткове роз’яснення до тендерної документації.
Замість об’єктивного розгляду нашої пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною, Замовник всупереч вимогам законодавства у сфері публічних закупівель та умовам тендерної документації намагається з надуманих підстав її відхилити.
За таких умов, користуючись правом наданим нам пунктом 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) вимагаємо надати додаткову інформацію про причини невідповідності нашої тендерної пропозиції умовам тендерної документації, а саме:
1. Тендерною документацією на закупівлю ДК 021:2015 79310000-0 Послуги з проведення ринкових досліджень (Послуги з оцінки необоротних активів ДП «НАЕК «Енергоатом») в чинній редакції передбачено наступне:
«Аналогічним договором вважається виконаний договір надання послуг з оцінки необоротних активів підприємства для формування статутного капіталу в процесі корпоратизації (перетворення тощо) та/або для цілей бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності підприємства за Міжнародними стандартами фінансової звітності.» .
Отже наведена вище конструкція містить сполучення та/або.
У складі тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ОЦІНОЧНА КОМПАНІЯ АРГУМЕНТ» були надані:
- довідка № 006-15/2022 від 15.11.2022 року про досвід виконання Товариством з обмеженою відповідальністю «Оціночна компанія Аргумент» аналогічного договору надання послуг, в якій було зазначено, що учасник має досвід виконання аналогічного договору, а саме Договору №132-248 від 31 жовтня 2016 року, предметом якого є: Послуги посередників по проведенню оцінки майна та майнових прав (код за ДКПП 016-2010 - 68.31.1; ЛК 021:2015 - 71319000-7) з: оцінки майна для формування статутного капіталу ПАТ “Укрпошта” відповідно до Методики оцінки майна, затв. постановою КМУ від 10.12.2003 №1891; оцінки майна з метою визначення його справедливої вартості для цілей складання фінансової звітності підприємства за вимогами МСФЗ.
- Договір №132-248 від 31 жовтня 2016 року за предметом закупівлі «Послуги посередників по проведенню оцінки майна та майнових прав (код за ДКПП 016-2010 - 68.31.1; ЛК 021:2015 - 71319000-7)», укладеного з Українським державним підприємством поштового зв’язку «Укрпошта» (далі – Договір).
- Акти наданих послуг, які підтверджують виконання умов Договору в повному обсязі.
Слід зазначити, що Замовником не надано жодних зауважень, до виконання вищевказаного Договору саме в частині оцінки майна для формування статутного капіталу ПАТ “Укрпошта”, отже враховуючи зазначене, можна зробити висновок, що вказаний Договір підтверджує наявність у Товариства з обмеженою відповідальністю «ОЦІНОЧНА КОМПАНІЯ АРГУМЕНТ» досвіду виконання аналогічного договору з надання послуг з оцінки необоротних активів підприємства для формування статутного капіталу в процесі корпоратизації (перетворення тощо).
Відповідно до абзацу 4 підпункту 1 пункту 41 Особливостей, на який міститься посилання в протоколі № 7037 від 01.06.2023: «учасник процедури закупівлі ТОВ «ОЦІНОЧНА КОМПАНІЯ АРГУМЕНТ» не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей».
Якщо Замовник вважає, що конструкція «та/або» передбачає одночасне підтвердження двох умов в наданому Договорі, а саме досвіду виконання договору з надання послуг з оцінки необоротних активів підприємства для формування статутного капіталу в процесі корпоратизації (перетворення тощо) і досвіду виконання договору для цілей бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності підприємства за Міжнародними стандартами фінансової звітності для того, щоб вважати, що пропозиція відповідає умовам тендерної документації, в частині наявності, то так само Замовник, будучи послідовним в своїх діях, повинен і відхиляти пропозицію учасника тільки у випадку одночасної наявності двох умов для відхилення пропозиції, передбачених абзацом 4 підпункту 1 пункту 41 Особливостей, а саме: учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації і учасник змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей.
Зазначаємо, що ми не змінювали предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, що підтверджується протоколом № 7037 від 01.06.2023, отже за таких умов підстави для відхилення нашої пропозиції у Замовника відсутні.
Однак, судячи з тексту протоколу № 7037 від 01.06.2023, Замовник вважає достатнім приводом для відхилення в даному випадку лише наявність однієї умови: «не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації» чим прямо демонструє дискримінаційний підхід до нашої пропозиції та порушення принципів, визначених Законом.
Враховуючи вищезазначене, просимо надати пояснення, чим керувався Замовник, відхиляючи нашу пропозицію із вищезазначених підстав.
Крім того, оскільки конструкція «та/або» зустрічається в тексті тендерної документації 32 рази, зокрема у вимогах до кваліфікації учасника, просимо пояснити, в яких саме випадках застосування конструкції «та/або» передбачає виконання учасником зазначених в тендерній документації умов одночасно, а в яких достатнім є виконання лише однієї із зазначених умов. Таке пояснення, необхідно для дотримання Замовником принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, щоб ми могли оцінити об’єктивність Замовника до пропозицій інших учасників процедури закупівлі.
2. Замовник, відхиляючи нашу пропозицію зазначив наступне:
«В аудиторському звіті щодо фінансовій звітності АТ «Укрпошта», який надав учасник, є твердження (стор. 20 «Примітки до фінансової звітності – 31 грудня 2017 року»), які спростовують прийняття результатів переоцінки (здійснення переоцінки) саме в 2017 році: «станом на дату випуску звітності за 2017 рік був відсутній узгоджений звіт про оцінку основних засобів, що унеможливлювало відображення остаточної балансової вартості основних засобів у фінансовій звітності за 2017 рік.»
Тобто на дату підтвердження незалежним аудитором фінансової звітності за 2017 рік, яка була затверджена до випуску 13 березня 2019 року, ще не було узгоджено звіт про оцінку основних засобів, про що прямо зазначено у фінансовій звітності АТ «Укрпошта».».
Оскільки Замовником оперує вирваними з контексту фразами, наведемо пункт аудиторського звіту повністю:
«Примітка Є: Було здійснене виправлення помилки стосовно вартості основних засобів разом із відповідним впливом на амортизаційні відрахування. У своїй першій фінансовій звітності за МСФЗ за 2013 фінансовий рік Компанія прийняла рішення використати умовну вартість для відображення балансової вартості основних засобів. Проте ця умовна вартість була визначена невірно. Цей факт був виявлений теперішнім керівництвом Компанії, яке залучило незалежного оцінювача для оцінки справедливої вартості об’єктів основних засобів станом на дату переходу на облік відповідно до МСФЗ, тобто на 1 січня 2012 року. Суми умовної вартості, отримані за результатами цієї оцінки, були скориговані на знос і знецінення, а балансова вартість основних засобів була скоригована станом на 01 січня 2012 року. Суми умовної вартості отримані за результатами цієї оцінки, були скориговані на знос і знецінення, а балансова вартість основних засобів була скоригована станом на 1 січня 2015 року, яка була вхідним залишком для фінансової звітності за 2016 рік.
Станом на дату випуску звітності за 2017 рік ще тривав аудит фінансової звітності за 2016 рік та був відсутній узгоджений звіт про оцінку основних засобів, що унеможливлювало відображення остаточної балансової вартості основних засобів у фінансовій звітності за 2017 рік. З огляду на ці обставини на дату виходу фінансової звітності за 2017 рік у квітні 2018 року керівництво прийняло рішення, яке передбачало використання спрощеного підходу до відображення коригувань переоцінки основних засобів та використання попереднього звіту про оцінку основних засобів. Після завершення аудиту і випуску фінансової звітності за 2016 рік було зроблено детальні коригування для приведення у відповідність вартості основних засобів результатам остаточного звіту оцінки основних засобів.»
Отже, вказаний звіт, який складений за період, в якому проводилась переоцінка, чітко свідчить, що затримка з узгодженням звіту про оцінку основних засобів була обумовлена обставинами, які не залежали від оцінювача, а саме виявленням помилки, яка була допущена під час визначення вартості основних засобів в попередні роки. Жодних застережень чи зауважень безпосередньо до послуг наданих Товариством з обмеженою відповідальністю «ОЦІНОЧНА КОМПАНІЯ АРГУМЕНТ» вказаний звіт не містить.
Враховуючи вищезазначене, оскільки умовами тендерної документації передбачалось надати довідку довільної форми, яка підтверджує відсутність застережень у висновках незалежних аудиторів з фінансової звітності стосовно результатів проведеної за цим договором оцінки, або копію звіту незалежного аудитора щодо фінансової звітності підприємства за період, в якому проводилась переоцінка, просимо надати роз’яснення, в чому саме Замовник вбачає застереження безпосередньо до послуг наданих Товариством з обмеженою відповідальністю «ОЦІНОЧНА КОМПАНІЯ АРГУМЕНТ» у вказаному звіті?
Окрім того, Замовником в протоколі № 7037 від 01.06.2023 висловлено твердження, як аргументацію щодо відхилення нашої тендерної пропозиції про те, що нібито у разі узгодження звіту оцінювача аудиторами відповідно до МСФЗ цей факт мав бути відображений у розділі «Події після дати балансу» фінансової звітності підприємства серед інших подій, що відбулися до кінця 2018 року та описаних у цьому розділі.
З приводу цього зауважуємо, що аудитор в своїй діяльності є незалежним, і Товариство з обмеженою відповідальністю «ОЦІНОЧНА КОМПАНІЯ АРГУМЕНТ» не має можливості впливати на нього та вказувати, яку саме інформацію аудитор повинен зазначити в звіті, в той же час відсутність такої інформації в звіті не свідчить про те, що звіт про оцінку не був узгоджений.
Також, просимо надати роз’яснення яким саме положенням тендерної документації (з посиланням на конкретний структурний елемент документації (розділ, пункт, підпункт) передбачено умову відображення інформації про узгодження звіту оцінювачами аудиторами у розділі «Події після дати балансу» фінансової звітності підприємства серед інших подій, що відбулися до кінця 2018 року?
На підставі статті 16 Закону та абзацу 2 пункту 45 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) замовником у тендерній документації визначені кваліфікаційні критерії, відповідність яким має підтвердити учасник і спосіб документального підтвердження інформації про відповідність учасника установленим кваліфікаційним критеріям. Зокрема, згідно з підпунктом 1.2 пункту 1 частини ІІ (А) розділу ІІІ тендерної документації для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник повинен у складі тендерної пропозиції надати документ за формою Додатка 6 до тендерної документації. При цьому якщо учасник у Довідці, складеній за формою Додатка 6 до тендерної документації, зазначив договір (договори), предметом якого (яких) було надання послуг з оцінки необоротних активів підприємства для цілей бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності підприємства за Міжнародними стандартами фінансової звітності, разом із нижченаведеними документами він має надати довідку довільної форми за підписом керівника або уповноваженої особи учасника, скріплену печаткою (у разі її використання), яка підтверджує відсутність застережень у висновках незалежних аудиторів з фінансової звітності стосовно результатів проведеної за цим договором оцінки, із посиланням в мережі Internet, за яким розміщений відповідний аудиторський висновок щодо фінансової звітності, або копію звіту незалежного аудитора щодо фінансової звітності підприємства за період, в якому проводилась переоцінка.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «ОЦІНОЧНА КОМПАНІЯ АРГУМЕНТ» була надана довідка від 15.11.2022 № 006-15/2022 за встановленою тендерною документацією формою, у якій зазначено інформацію про виконання учасником договору від 31.10.2016 № 132-248, укладеного з УДППЗ «Укрпошта». У зазначеній довідці предмет договору визначений як «Послуги посередників по проведенню оцінки майна та майнових прав (код за ДКПП016-2010-68.31.1; ЛК 021:2015-71319000-7) а саме послуги з: оцінки майна для формування статутного капіталу ПАТ «Укрпошта» відповідно до Методики оцінки майна, затвердженою постановою КМУ від 10.12.2003 № 1891; оцінки майна з метою визначення його справедливої вартості станом на 01.01.2015 для цілей складання фінансової звітності підприємства за вимогами МСФЗ».
Оскільки у вищезгаданій довідці був зазначений договір, предметом якого було надання послуг з оцінки необоротних активів підприємства для цілей бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності підприємства за Міжнародними стандартами фінансової звітності (зазначено безпосередньо у довідці), учасником на виконання вимог тендерної документації надана довідка довільної форми від 15.11.2022 № 016-15/2022, якою підтверджено відсутність застережень у висновках незалежних аудиторів з фінансової звітності стосовно результатів проведеної оцінки за договором, наданим у якості аналогічного, із зазначенням посилання в мережі Internet, за яким розміщений відповідний аудиторський висновок щодо фінансової звітності.
За посиланням, наданим учасником у довідці, розміщений звіт Державної аудиторської служби України щодо перевірки Акціонерного товариства «Укрпошта» від 22.07.2019 № 06-22/21. Оскільки Державна аудиторська служба України не є незалежним аудитором, замовник відповідно до пункту 40 Особливостей повідомив ТОВ «ОЦІНОЧНА КОМПАНІЯ АРГУМЕНТ» у встановленому законодавством порядку про виявлені невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції.
Учасник протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей серед інших документів надав звіт незалежного аудитора (ТОВ АФ «ПРАЙСВОТЕРХАУСКУПЕР (АУДИТ)») щодо фінансової звітності АТ «Укрпошта).
Враховуючи вищевикладене, вимога про необхідність документального підтвердження інформації про відповідність учасника установленим у тендерній документації кваліфікаційним критеріям в частині надання послуг з оцінки необоротних активів підприємства для цілей бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності підприємства за Міжнародними стандартами фінансової звітності, у випадку зазначення учасником договору, предметом якого є надання таких послуг, є правомірною, що також підтверджується діями самого учасника.
2. Наведений учасником у вимозі надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, що надійшла через електронну систему закупівель 02.06.2023, витяг з фінансової звітності АТ «Укрпошта» за 2017 рік ніяк не спростовує те, що станом на дату випуску звітності за 2017 рік ще тривав аудит фінансової звітності за 2016 рік та був відсутній узгоджений звіт про оцінку основних засобів, що унеможливлювало відображення остаточної балансової вартості основних засобів у фінансовій звітності за 2017 рік.
Приведені у вищезазначеній вимозі учасником цитати з фінансової звітності АТ «Укрпошта» за 2017 рік не розкривають причини затримки узгодження звіту з оцінки та не спростовують той факт, що в році, за який надано аудиторський висновок, звіт з оцінки не був прийнятий та остаточно балансова вартість основних засобів не була визначена.
Учасник невірно трактує фінансову звітність АТ «Укрпошта» за 2017 рік та самостійно робить хибний висновок, що відсутність інформації у розділі «Події після дати балансу» фінансової звітності не свідчить про те, що звіт про оцінку не був узгоджений. Натомість фінансова звітність АТ «Укрпошта» за 2017 рік, щодо якої надано аудиторський висновок, містить твердження, що станом на дату випуску звітності за 2017 рік ще тривав аудит фінансової звітності за 2016 рік та був відсутній узгоджений звіт про оцінку основних засобів, що унеможливлювало відображення остаточної балансової вартості основних засобів у фінансовій звітності за 2017 рік. У зв’язку з цим учасником і не був наданий в складі тендерної пропозиції звіт незалежного аудитора щодо фінансової звітності підприємства за період, в якому проводилась переоцінка.
Таким чином, оскільки учасником не були виправлені виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей – у складі тендерної пропозиції не надано документи, визначені підпунктом 1.2 пункту 1 частини ІІ (А) розділу ІІІ тендерної документації, а саме: довідку довільної форми за підписом керівника або уповноваженої особи учасника, скріплену печаткою (у разі її використання), яка підтверджує відсутність застережень у висновках незалежних аудиторів з фінансової звітності стосовно результатів проведеної за цим договором оцінки, із посиланням в мережі Internet, за яким розміщений відповідний аудиторський висновок щодо фінансової звітності, або копію звіту незалежного аудитора щодо фінансової звітності підприємства за період, в якому проводилась переоцінка, замовником було відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ОЦІНОЧНА КОМПАНІЯ АРГУМЕНТ» згідно з абзацом 4 підпункту 1 пункту 41 Особливостей.
Скарги до процедури
Дата подання: 05 червня 2023 13:34
Інформація про моніторинг
- UA-M-2023-12-22-000035 ● 09554fddce814d62bac1d911db4635b9
- Статус: завершено ● Дата: 08 травня 2024
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 22 грудня 2023 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 22 грудня 2023 14:14 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
22.12.2023 № 362
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської
служби України «Про початок
моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№
з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або
повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі
Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі
Уповноваженого органу
11 UA-2022-11-10-014659-a 10.11.2022
інформація, отримана від органів державної влади, народних
депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність
ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних
закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2023-12-27 12:18:10
Про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг з оцінки необоротних активів ДП «НАЕК «Енергоатом» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2022-11-10-014659-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції потенційних учасників, посилання на сайти на яких здійснювався попередній моніторинг цін на послуги, що є предметом даної закупівлі, та/або інші документи), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Чи оприлюднювали Ви на власному веб-сайті (або офіційному веб- сайті головного розпорядника бюджетних коштів) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Надати інформацію та документи, що підтверджують виконання договору від 12.07.2023 № 14-023-01-23-01733 (далі – Договір), а також документи, що підтверджують здійснення розрахунків за Договором.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2023-12-29 13:39:59
Пояснення на запит ДАСУ від 27.12.2023 (процедура закупівлі UA-2022-11-10-014659-a)
Державній аудиторській службі України
Пояснення на запит ДАСУ від 27.12.2023
(процедура закупівлі UA-2022-11-10-014659-a)
Відповідно до наказу Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області від 22.12.2023 № 362 «Про початок моніторингів процедур закупівель» розпочато моніторинг закупівлі ДП «НАЕК «Енергоатом» ДК 021:2015 79310000-0 Послуги з проведення ринкових досліджень (Послуги з оцінки необоротних активів ДП «НАЕК «Енергоатом») [URL-адреса закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-11-10-014659-a ].
Під час проведення моніторингу вищезазначеної процедури закупівлі через електронну систему закупівель 27.12.2023 до Замовника надійшов запит Держаудитслужби про надання пояснень (далі – Запит), а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції потенційних учасників, посилання на сайти на яких здійснювався попередній моніторинг цін на послуги, що є предметом даної закупівлі, та/або інші документи), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Чи оприлюднювали Ви на власному веб-сайті (або офіційному веб- сайті головного розпорядника бюджетних коштів) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Надати інформацію та документи, що підтверджують виконання договору від 12.07.2023 № 14-023-01-23-01733 (далі – Договір), а також документи, що підтверджують здійснення розрахунків за Договором.
Відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник надає пояснення на отриманий Запит.
ПОЯСНЕННЯ:
1. Очікувана вартість предмета закупівлі у сумі 39 300 000,0 грн (з ПДВ) визначена за комерційними пропозиціями учасників ринку оціночних послуг.
З метою підготовки проведення закупівлі послуг з оцінки необоротних активів ДП «НАЕК «Енергоатом» та визначення об’єктивних і достатніх вимог до предмета закупівлі та потенційних учасників, на офіційному веб-сайті ДП «НАЕК «Енергоатом» за посиланням https://www.energoatom.com.ua/parts/pdf-file/list_hartmut.pdf оприлюднена інформація щодо проведення відкритої зустрічі із учасниками ринку оцінювальних послуг.
Компанією 26.08.2022 проведено консультації з ведучими аудиторськими-консалтинговими компаніями та отримані комерційні пропозиції щодо очікуваної вартості послуг з незалежної оцінки необоротних активів ДП «НАЕК «Енергоатом» (визначення розміру статутного капіталу у процесі перетворення та для цілей бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності підприємства за МСФЗ):
№ Суб’єкт оціночної діяльності Орієнтовна вартість, грн (з ПДВ),
1. TOB «КРЕСТОН УКРАЇНА ВАЛЮЕЙШН» 45 000 000 (платник ПДВ)
2. ТОВ «КК «Острів» 37 500 000 (платник ПДВ)
3. Група компаній «УВЕКОН» 36 000 000 (платник ПДВ)
4. ТОВ «ОЦІНОЧНА КОМПАНІЯ АРГУМЕНТ» 33 600 000 (платник єдиного податку)
5. ТОВ «Нексія ДК.Оцінювальні послуги» 50 400 000 (платник єдиного податку)
6. ТОВ «БЕЙКЕР ТІЛЛІ Україна» 29 000 000 (платник ПДВ)
7. ТОВ «МКК-ОЦІНКА» 43 200 000 (платник єдиного податку)
У зв’язку з тим, що деякі суб’єкти оціночної діяльності подали свої комерційні пропозиції без ПДВ, так як оподатковуються за спрощеною системою оподаткування та є платниками єдиного податку, тому у таблиці вказані пропозиції були математично доведені до однакових умов (нараховано ПДВ).
Отже, за розрахунком Компанії орієнтовна очікувана вартість предмета закупівлі за комерційними пропозиціями суб’єктів оціночної діяльності визначена як середнє арифметичне – 39 300 000,0 грн (з ПДВ).
Копії листів суб’єктів оціночної діяльності щодо надання комерційних пропозицій надаються.
2. Посилання на сторінку власного веб-сайту ДП «НАЕК «Енергоатом» з інформацією щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі: https://energoatom.com.ua/e-procurement-years2022.html#november (файл 10.11.2022 Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі: ДК 021:2015 79310000-0 Послуги з проведення ринкових досліджень UA-2022-11-10-014659-a).
3. У зв’язку із переходом ТОВ «ОЦІНОЧНА КОМПАНІЯ АРГУМЕНТ» (далі – Оцінювач) на загальну систему оподаткування та поновлення статусу платника ПДВ з Оцінювачем укладено додаткову угоду № 1 від 05.10.2023 до договору від 12.07.2023 № 14-023-01-23-01733.
Також у зв’язку із зміною дати оцінки (з 31.03.2023 на 30.11.2023) майна ДП «НАЕК «Енергоатом» для відображення в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності відповідно до вимог МСФЗ з Оцінювачем укладено додаткову угоду № 2 від 06.12.2023 до вищезазначеного договору.
Станом на 31.10.2023 Оцінювачем виконана оцінка необоротних активів ДП «НАЕК «Енергоатом» з метою визначення розміру статутного капіталу та 14.11.2023 отримано від ФДМУ позитивну рецензію на Звіт про оцінку необоротних активів ДП «НАЕК «Енергоатом». 24.11.2023 підписано акт здачі-приймання робіт на суму 21 660 000,0 грн (з ПДВ).
Наступним етапом виконання умов договору – оцінка необоротних активів ДП «НАЕК «Енергоатом» з метою визначення їх справедливої вартості для цілей бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності Замовника за МСФЗ.
З урахуванням додаткової угоди № 2 від 06.12.2023 до договору строк надання цих послуг не настав. Відповідно, розрахунки за другим етапом не здійснювались.
Надаємо копії платіжних інструкцій щодо оплати послуг за першим етапом договору на суму 18 050 000,00 грн (без ПДВ) та на суму ПДВ 3 610 000,00 грн.
Додатки: 1. Копія листа TOB «КРЕСТОН УКРАЇНА ВАЛЮЕЙШН» на 3 арк.
2. Копія листа ТОВ «КК «Острів» на 2 арк.
3. Копія листа Група компаній «УВЕКОН» на 4 арк.
4. Копія листа ТОВ «Оціночна компанія АРГУМЕНТ» на 3 арк.
5. Копія листа ТОВ «Нексія ДК.Оцінювальні послуги» на 1 арк.
6. Копія листа ТОВ «БЕЙКЕР ТІЛЛІ Україна» на 3 арк.
7. Копія листа ТОВ «МКК-ОЦІНКА» на 1 арк.
8. Копія додаткової угоди № 1 від 05.10.2023 на 2 арк.
9. Копія додаткової угоди № 2 від 06.12.2023 на 2 арк.
10. Копія акта здачі-приймання робіт на 2 арк.
11. Копії платіжних інструкцій від 01.12.2023 № 9761 та від 15.12.2023
№ 10164 на 2 арк.
Уповноважена особа Анатолій ДУМЕНКО
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 08 січня 2024 |
Кінцевий строк оскарження: | 12 січня 2024 |
Порушення не виявлено
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 17 травня 2023 13:02
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "ОЦІНОЧНА КОМПАНІЯ АРГУМЕНТ" |
36 900 000,00
UAH з ПДВ
|
36 100 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "Консалтингова компанія Увекон" |
37 200 000,00
UAH з ПДВ
|
36 400 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ Консалтингова компанія "Острів" |
38 121 000,00
UAH з ПДВ
|
36 850 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВ "ОЦІНОЧНА КОМПАНІЯ АРГУМЕНТ" #34286063 |
Рішення скасоване |
36 100 000,00
UAH з ПДВ
|
28 червня 2023 15:43
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 24 травня 2023 15:02
|
ТОВ "Консалтингова компанія Увекон" #32553089 |
Рішення скасоване |
36 400 000,00
UAH з ПДВ
|
28 червня 2023 15:43
|
|
ТОВ "ОЦІНОЧНА КОМПАНІЯ АРГУМЕНТ" #34286063 |
Переможець |
36 100 000,00
UAH з ПДВ
|
28 червня 2023 15:47
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
29 липня 2024 09:40
|
Електронний підпис | зміни до договору |
07 грудня 2023 08:52
|
Додаткова угода № 2.pdf | зміни до договору |
07 грудня 2023 08:51
|
Електронний підпис | зміни до договору |
06 жовтня 2023 14:06
|
Додаткова угода № 1.pdf | зміни до договору |
06 жовтня 2023 14:05
|
Електронний підпис | укладений |
13 липня 2023 14:22
|
14-023-01-23-01733.pdf | укладений |
13 липня 2023 14:21
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 05 жовтня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 06 жовтня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Викладено у новій редакції пункт 3.1 Договору; додано: пункт 3.4; до пункту 6.2 договору - пункт 6.2.6; до пункту 6.3 - пункт 6.3.10; доповнено пункт 11.9; внесено зміни до розділу 12 Договору. |
Номер договору про закупівлю: | 14-023-01-23-01733 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 06 грудня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 07 грудня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Викладено у новій редакції пункти 1.1, 1.3, 2.2, 2.3; доповнено пункт 6.1.2 Договору. |
Номер договору про закупівлю: | 14-023-01-23-01733 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |