Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Сіль кам’яна технічна
Очікувана вартість
2 525 000,00 UAH
UA-2022-11-04-005063-a ● 3f7d07cbb3784e3fb155838161ba31b2
Відкриті торги з особливостями
Торги відмінено
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Комунальне підприємство "Новомосковський комбінат комунальних підприємств" |
Код ЄДРПОУ: | 03341517 |
Місцезнаходження: | 51200, Україна , Дніпропетровська обл., місто Новомосковськ, вулиця Зіни Білої 156б |
Контактна особа: |
Наталія Юдіна +380503422351 nkkpkp@gmail.com |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 07 листопада 2022 12:39 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 01 грудня 2022 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 01 грудня 2022 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 04 грудня 2022 00:00 |
Очікувана вартість: | 2 525 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 12 625,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:14410000-8: Кам’яна сіль
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
180 тонни
Сіль кам’яна технічна
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
51200, Україна, Дніпропетровська область, м. Новомосковськ, вул. Зіни Бєлої, буд. 156-Б
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2022
ДК 021:2015: 14410000-8 — Кам’яна сіль
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | з моменту отримання товару та підписання видаткової накладної | Пiсляоплата | 30 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
29 листопада 2022 15:23 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
29 листопада 2022 15:22 |
Перелік змін подовження сіль.docx | |
29 листопада 2022 15:22 |
Тендерна документація Нова редакція2911.docx | |
07 листопада 2022 10:13 |
Тендерна документація Нова редакція.docx | |
07 листопада 2022 10:13 |
Додаток 6 - Технічна харектеристика Нова редакція.docx | |
07 листопада 2022 10:13 |
Додаток 4 - Проект договору Нова редакція.docx | |
07 листопада 2022 10:13 |
Перелік змін.FR12.docx |
29 листопада 2022 15:23 |
Файл з підписом
Друкувати оголошення PDF
|
|||
29 листопада 2022 15:22 |
Перелік змін подовження сіль.docx
|
|||
29 листопада 2022 15:22 |
Тендерна документація Нова редакція2911.docx
|
|||
07 листопада 2022 10:13 |
Тендерна документація Нова редакція.docx
|
|||
07 листопада 2022 10:13 |
Додаток 6 - Технічна харектеристика Нова редакція.docx
|
|||
07 листопада 2022 10:13 |
Додаток 4 - Проект договору Нова редакція.docx
|
|||
07 листопада 2022 10:13 |
Перелік змін.FR12.docx
|
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2022-11-04-005063-a.a2
Статус:
Відповідь надана
Учасник: ТОВ "ИМТРЕЙД", Код ЄДРПОУ:44415741
Дата подання: 09 листопада 2022 19:28
ВИМОГА
ВИМОГА
Комунальним підприємством «Новомосковський комбінат комунальних підприємств» (надалі - Замовник) на офіційному веб-порталі оприлюднення інформації про публічні закупівлі (https://prozorro.gov.ua) було оголошено процедуру відкритих торгів з особливостями на закупівлю товару Сіль кам’яна технічна (ДК 021:2015:14410000-8 Кам’яна сіль), посилання на публічну закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-11-04-005063-a, ідентифікатор закупівлі: UA-2022-11-04-005063-a.
Ознайомившись з положеннями та вимогами тендерної документації по даній процедурі закупівлі, вважаємо, що тендерна документація складена з порушеннями положень Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості), у тому числі, в частині поставлення вимог до учасників процедури закупівлі, які є дискримінаційними та такими, що суттєво обмежують право суб’єктів господарювання на участь у даній процедурі закупівлі, чим грубо порушуються права та законні інтереси Учасника на участь у процедурі закупівлі.
У Додатку 6 до тендерної документації (Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Сіль кам’яна технічна (ДК 021-2015: 14410000-8 Кам’яна сіль) Замовником зазначається обов’язкова для усіх Учасників процедури закупівлі вимога щодо учасників, які не є виробниками товару за предметом закупівлі: «Учасники, які не являються виробниками товарів (предмету закупівлі) надають документи, що підтверджує наявність договірних відносин з виробником товару (дилерський договір тощо).»
Судячи зі змісту вказаної вище вимоги, обмежується коло учасників процедури закупівлі, а саме робиться можливим прийняття участі у процедури виключно виробників товару або суб’єктів господарювання, які мають договірні відносини з виробником товару (дилерський договір), та не розглядається взагалі за можливе участь інших суб’єктів господарювання, як резидентів так й нерезидентів), які не є виробниками товару або на мають договірних відносин з виробниками товару.
Таким чином, у тендерній документації встановлено до потенційних учасників процедури закупівлі, явно дискримінаційну вимогу в частині того, що учасник обов’язково повинен бути або виробником товару або суб’єктом господарювання, який повинен мати договірні відносини з виробником товару. А на підтвердження таких відносин у тендерній документації встановлений обов’язок для Учасників надати у складі тендерної пропозиції документ, якій підтверджує договірні відносини з виробником товару – дилерський договір. Тобто, в розумінні положень тендерної документації, участь у процедурі закупівлі не мають змоги взяти суб’єкти господарювання, які не є виробниками товару за предметом закупівлі або не мають договірних відносин саме з виробниками товару за предметом закупівлі (не є дилером виробника).
Статтею 5 Закону встановлено: що основним принципом здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них; учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах; замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вважаємо, що зазначена вище вимога (положення) тендерної документації до Учасників процедури закупівлі, є такою що грубо порушує принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них та є явно дискримінаційною вимогою до учасників, а також такою, що взагалі обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі.
Також зазначаємо, що єдиний великий виробник солі на України державне підприємство «АРТЕМСІЛЬ», який до 24.02.2022 року фактично забезпечував потреби підприємств України у солі, та теперішній час, у зв’язку з військовою агресією Російської федерації та в умовах оголошеного в України воєнного стану, знаходиться на окупованій території та не працює. Інших альтернативних джерел щодо забезпечення потреб у солі технічної у достатній кількості в Україні не має, що робить не можливим для Учасника укласти з ним будь-який договір (у тому числі дилерський).
Враховуючи вищевикладене, вважаємо та наполягаємо на тому, що з додатку 6 до тендерної документації, з метою дотримання принципів не дискримінації учасників та рівного ставлення до учасників, необхідно виключити положення щодо участі у процедурі закупівлі виключно виробників товару або суб’єктів господарювання, які мають договірні відносини з виробниками товару, а саме: виключити з Додатку 6 до документації наступну вимогу: «Учасники, які не являються виробниками товарів (предмету закупівлі) надають документи, що підтверджує наявність договірних відносин з виробником товару (дилерський договір тощо).»
Пунктом 6 розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції визначено, що «якість товару повинна відповідати ДСТУ 4246:2003 Сіль для промислового переробляння, на підтвердження відповідності вимогам стандарту Учасники в Тендерній пропозиції, разом з іншими документами надають підтверджуючі документи». Також, Додатком 6 до тендерної документації встановлено, що «відвантажену партію товару повинен супроводжувати документ про якість, який повинен містити дані згідно ДСТУ 4246:2003».
Згідно з чинним законодавством України державні стандарти України (ДСТУ) є стандартами розробленими відповідно до чинного законодавства України, що встановлюють для загального і багаторазового застосування правила, загальні принципи або характеристики, які стосуються діяльності чи її результатів, з метою досягнення оптимального ступеня впорядкованості, розроблені на основі консенсусу та затверджені уповноваженим органом. Тобто, державні стандарти України (ДСТУ) є стандартами, які діють виключно на території України та не поширюються на товар, який вироблений за межами України.
На теперішній час, в умовах впровадженого в Україні воєнного стану, отримання будь-якого документу, який підтверджує якість або відповідність товару вимогам ДСТУ, у тому числі товару за предметом закупівлі – соль технічна вимогам ДСТУ 4246:2003, через те, що у більшості регіонів України не працюють відповідні організації, які мають право на робити висновки щодо підтвердження відповідності товару вимогам ДСТУ та оформлювати відповідні підтверджуючі документи, а також є значні бюрократичні перепони щодо їх оформлення, у суб’єктів господарювання України відсутня можливість отримати таки документи. Крім того, у зв’язку з тим, що на теперішній час виробників солі, які могли б забезпечити поставку солі суб’єктам господарювання у достатній кількості в Україні не має, то у суб’єктів господарювання є лише один вихід – здійснювати закупівлю солі за кордоном, у тому числі у країнах ЄС, а у відповідності до законодавства країн звідки здійснюється постачання солі, в них (країнах, де закуповується сіль) відсутні будь, які державні стандарти (ДСТУ), в розумінні законодавства України, у тому числі щодо солі, а підтвердження якості щодо відповідного товару підтверджується відповідно до законодавства країни походження такого товару.
Таким чином, зазначені вище вимоги тендерної документації, є явно дискримінаційними та такими, що обмежують коло потенційних учасників даної процедури закупівлі, та роблять не можливими прийняти участь у процедурі закупівлі, не зважаючи на те, що в них є товар який відповідає вимогам країни-постачальника щодо якості.
Наявність у тендерній документації вказаних вище положень є прямим та грубим порушенням прав та законних інтересів потенційних учасників процедури закупівлі, що є не допустимим у відповідності до положень Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що зазначені вище вимоги тендерної документації, є необґрунтованими та явно дискримінаційними по відношенню до усіх потенційних учасників процедури закупівлі, а також такими, що обмежують та й більше роблять не можливим участь суб’єктів господарювання у даній процедурі закупівлі, а виключення їх з положень тендерної документації не буде порушувати чинне законодавство України та законні права та інтереси потенційних учасників процедури закупівлі, а також не буде порушувати жоден з принципів здійснення публічних закупівель встановлені Законом України «Про публічні закупівлі».
За таких обставин вважаємо на наполягаємо на тому, що вказані вище положення тендерної документації щодо відповідності товару за предметом закупівлі ДСТУ 4246:2003 Сіль для промислового переробляння («якість товару повинна відповідати ДСТУ 4246:2003 Сіль для промислового переробляння, на підтвердження відповідності вимогам стандарту Учасники в Тендерній пропозиції, разом з іншими документами надають підтверджуючі документи» та «Відвантажену партію товару повинен супроводжувати документ про якість, який повинен містити дані згідно ДСТУ 4246:2003») необхідно виключити з положень тендерної документації.
Розділом І та розділом ІІІ Додатку 3 до документації визначено:
«Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону».
Тобто, у відповідності до положень тендерної документації переможець процедури зобов’язаний у зазначений строк надати замовнику через електронну систему закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, але у тендерній документації взагалі не встановлюється, які саме документи повинен надати Замовнику Переможець процедури закупівлі (які документи, з їх вичерпним переліком є належними та будуть вважатися Замовником достатніми для підтвердження відсутності цих підстав)
Вважаємо, що зазначене вище формулювання відносно обов’язку надання документів Переможцем процедури закупівлі є загальним, що робить можливим відхилити Замовником будь-яку пропозицію Переможця процедури закупівлі за підстави не надання Переможцем, належних, в розуміння Замовника, документів, які підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону (тобто, замовник може відхилити будь-яку пропозицію Переможця).
Вважаємо, що у відповідності до положень Закону та Особливостей, у тендерній документації повинно бути зазначено обов’язок Переможця процедури закупівлі надати документи, які підтверджують в нього відсутність зазначених вище підстав за ст.17, з обов’язковим вказанням того, які саме документи повинен надати Переможець процедури закупівлі, а саме витяги з відповідних державних реєстрів, довідки у довідній формі, гарантійний листи тощо. Тобто конкретно вказати, яким саме документом в розумінні положень діючого законодавства та в розумінні положень тендерної документації підтверджується відсутність відповідної підстави за ст.17 Закону, яка визначена у тендерній документації. Також вважаємо, що конкретизація щодо обов’язку надання Переможцем зазначених вище документів не буде порушувати вимоги Закону та Особливостей, а навпаки призведе до повного їх дотримання
Таким чином, вважаємо та наполягаємо на тому, що необхідно внести зміни до розділу І та розділу ІІІ Додатку 3 до документації та зазначити, які саме документи (надати їх перелік) йому зобов’язаний надати Переможець процедури закупівлі (витяги з відповідних державних реєстрів, довідки у довідній формі, гарантійний листи тощо).
Враховуючи вищевикладене, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі»
ВИМАГАЄМО:
Внести зміни до тендерної документації, а саме:
Виключити з положень тендерної документації зазначені вище дискримінаційні вимоги до Учасників процедури закупівлі, а саме: виключити з Додатку 6 до тендерної документації (Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Сіль кам’яна технічна (ДК 021-2015: 14410000-8 Кам’яна сіль) вимогу: «Учасники, які не являються виробниками товарів (предмету закупівлі) надають документи, що підтверджує наявність договірних відносин з виробником товару (дилерський договір тощо).».
Виключити з пункту 6 розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції вимогу: «якість товару повинна відповідати ДСТУ 4246:2003 Сіль для промислового переробляння, на підтвердження відповідності вимогам стандарту Учасники в Тендерній пропозиції, разом з іншими документами надають підтверджуючі документи» та виключити відповідну вимогу з додатку 6 до тендерної документації: «Відвантажену партію товару повинен супроводжувати документ про якість, який повинен містити дані згідно ДСТУ 4246:2003».
Внести зміни до розділу І та розділу ІІІ Додатку 3 до тендерної документації в частині надання Переможцем процедури закупівлі шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, а саме вказати у тендерній документації, які саме документи (зазначити вичерпний перелік документів) зобов’язаний надати Переможець процедури закупівлі (витяги з відповідних державних реєстрів, довідки у довідній формі, гарантійний листи тощо).
Додатково повідомляємо, що у випадку не розгляду даної вимоги та не приведення положень тендерної документації у відповідність до зазначеного вище, буде подана скарга до Антимонопольного комітету України.
Розгорнути
Згорнути
Комунальним підприємством «Новомосковський комбінат комунальних підприємств» (надалі - Замовник) на офіційному веб-порталі оприлюднення інформації про публічні закупівлі (https://prozorro.gov.ua) було оголошено процедуру відкритих торгів з особливостями на закупівлю товару Сіль кам’яна технічна (ДК 021:2015:14410000-8 Кам’яна сіль), посилання на публічну закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-11-04-005063-a, ідентифікатор закупівлі: UA-2022-11-04-005063-a.
Ознайомившись з положеннями та вимогами тендерної документації по даній процедурі закупівлі, вважаємо, що тендерна документація складена з порушеннями положень Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості), у тому числі, в частині поставлення вимог до учасників процедури закупівлі, які є дискримінаційними та такими, що суттєво обмежують право суб’єктів господарювання на участь у даній процедурі закупівлі, чим грубо порушуються права та законні інтереси Учасника на участь у процедурі закупівлі.
У Додатку 6 до тендерної документації (Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Сіль кам’яна технічна (ДК 021-2015: 14410000-8 Кам’яна сіль) Замовником зазначається обов’язкова для усіх Учасників процедури закупівлі вимога щодо учасників, які не є виробниками товару за предметом закупівлі: «Учасники, які не являються виробниками товарів (предмету закупівлі) надають документи, що підтверджує наявність договірних відносин з виробником товару (дилерський договір тощо).»
Судячи зі змісту вказаної вище вимоги, обмежується коло учасників процедури закупівлі, а саме робиться можливим прийняття участі у процедури виключно виробників товару або суб’єктів господарювання, які мають договірні відносини з виробником товару (дилерський договір), та не розглядається взагалі за можливе участь інших суб’єктів господарювання, як резидентів так й нерезидентів), які не є виробниками товару або на мають договірних відносин з виробниками товару.
Таким чином, у тендерній документації встановлено до потенційних учасників процедури закупівлі, явно дискримінаційну вимогу в частині того, що учасник обов’язково повинен бути або виробником товару або суб’єктом господарювання, який повинен мати договірні відносини з виробником товару. А на підтвердження таких відносин у тендерній документації встановлений обов’язок для Учасників надати у складі тендерної пропозиції документ, якій підтверджує договірні відносини з виробником товару – дилерський договір. Тобто, в розумінні положень тендерної документації, участь у процедурі закупівлі не мають змоги взяти суб’єкти господарювання, які не є виробниками товару за предметом закупівлі або не мають договірних відносин саме з виробниками товару за предметом закупівлі (не є дилером виробника).
Статтею 5 Закону встановлено: що основним принципом здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них; учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах; замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вважаємо, що зазначена вище вимога (положення) тендерної документації до Учасників процедури закупівлі, є такою що грубо порушує принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них та є явно дискримінаційною вимогою до учасників, а також такою, що взагалі обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі.
Також зазначаємо, що єдиний великий виробник солі на України державне підприємство «АРТЕМСІЛЬ», який до 24.02.2022 року фактично забезпечував потреби підприємств України у солі, та теперішній час, у зв’язку з військовою агресією Російської федерації та в умовах оголошеного в України воєнного стану, знаходиться на окупованій території та не працює. Інших альтернативних джерел щодо забезпечення потреб у солі технічної у достатній кількості в Україні не має, що робить не можливим для Учасника укласти з ним будь-який договір (у тому числі дилерський).
Враховуючи вищевикладене, вважаємо та наполягаємо на тому, що з додатку 6 до тендерної документації, з метою дотримання принципів не дискримінації учасників та рівного ставлення до учасників, необхідно виключити положення щодо участі у процедурі закупівлі виключно виробників товару або суб’єктів господарювання, які мають договірні відносини з виробниками товару, а саме: виключити з Додатку 6 до документації наступну вимогу: «Учасники, які не являються виробниками товарів (предмету закупівлі) надають документи, що підтверджує наявність договірних відносин з виробником товару (дилерський договір тощо).»
Пунктом 6 розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції визначено, що «якість товару повинна відповідати ДСТУ 4246:2003 Сіль для промислового переробляння, на підтвердження відповідності вимогам стандарту Учасники в Тендерній пропозиції, разом з іншими документами надають підтверджуючі документи». Також, Додатком 6 до тендерної документації встановлено, що «відвантажену партію товару повинен супроводжувати документ про якість, який повинен містити дані згідно ДСТУ 4246:2003».
Згідно з чинним законодавством України державні стандарти України (ДСТУ) є стандартами розробленими відповідно до чинного законодавства України, що встановлюють для загального і багаторазового застосування правила, загальні принципи або характеристики, які стосуються діяльності чи її результатів, з метою досягнення оптимального ступеня впорядкованості, розроблені на основі консенсусу та затверджені уповноваженим органом. Тобто, державні стандарти України (ДСТУ) є стандартами, які діють виключно на території України та не поширюються на товар, який вироблений за межами України.
На теперішній час, в умовах впровадженого в Україні воєнного стану, отримання будь-якого документу, який підтверджує якість або відповідність товару вимогам ДСТУ, у тому числі товару за предметом закупівлі – соль технічна вимогам ДСТУ 4246:2003, через те, що у більшості регіонів України не працюють відповідні організації, які мають право на робити висновки щодо підтвердження відповідності товару вимогам ДСТУ та оформлювати відповідні підтверджуючі документи, а також є значні бюрократичні перепони щодо їх оформлення, у суб’єктів господарювання України відсутня можливість отримати таки документи. Крім того, у зв’язку з тим, що на теперішній час виробників солі, які могли б забезпечити поставку солі суб’єктам господарювання у достатній кількості в Україні не має, то у суб’єктів господарювання є лише один вихід – здійснювати закупівлю солі за кордоном, у тому числі у країнах ЄС, а у відповідності до законодавства країн звідки здійснюється постачання солі, в них (країнах, де закуповується сіль) відсутні будь, які державні стандарти (ДСТУ), в розумінні законодавства України, у тому числі щодо солі, а підтвердження якості щодо відповідного товару підтверджується відповідно до законодавства країни походження такого товару.
Таким чином, зазначені вище вимоги тендерної документації, є явно дискримінаційними та такими, що обмежують коло потенційних учасників даної процедури закупівлі, та роблять не можливими прийняти участь у процедурі закупівлі, не зважаючи на те, що в них є товар який відповідає вимогам країни-постачальника щодо якості.
Наявність у тендерній документації вказаних вище положень є прямим та грубим порушенням прав та законних інтересів потенційних учасників процедури закупівлі, що є не допустимим у відповідності до положень Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що зазначені вище вимоги тендерної документації, є необґрунтованими та явно дискримінаційними по відношенню до усіх потенційних учасників процедури закупівлі, а також такими, що обмежують та й більше роблять не можливим участь суб’єктів господарювання у даній процедурі закупівлі, а виключення їх з положень тендерної документації не буде порушувати чинне законодавство України та законні права та інтереси потенційних учасників процедури закупівлі, а також не буде порушувати жоден з принципів здійснення публічних закупівель встановлені Законом України «Про публічні закупівлі».
За таких обставин вважаємо на наполягаємо на тому, що вказані вище положення тендерної документації щодо відповідності товару за предметом закупівлі ДСТУ 4246:2003 Сіль для промислового переробляння («якість товару повинна відповідати ДСТУ 4246:2003 Сіль для промислового переробляння, на підтвердження відповідності вимогам стандарту Учасники в Тендерній пропозиції, разом з іншими документами надають підтверджуючі документи» та «Відвантажену партію товару повинен супроводжувати документ про якість, який повинен містити дані згідно ДСТУ 4246:2003») необхідно виключити з положень тендерної документації.
Розділом І та розділом ІІІ Додатку 3 до документації визначено:
«Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону».
Тобто, у відповідності до положень тендерної документації переможець процедури зобов’язаний у зазначений строк надати замовнику через електронну систему закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, але у тендерній документації взагалі не встановлюється, які саме документи повинен надати Замовнику Переможець процедури закупівлі (які документи, з їх вичерпним переліком є належними та будуть вважатися Замовником достатніми для підтвердження відсутності цих підстав)
Вважаємо, що зазначене вище формулювання відносно обов’язку надання документів Переможцем процедури закупівлі є загальним, що робить можливим відхилити Замовником будь-яку пропозицію Переможця процедури закупівлі за підстави не надання Переможцем, належних, в розуміння Замовника, документів, які підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону (тобто, замовник може відхилити будь-яку пропозицію Переможця).
Вважаємо, що у відповідності до положень Закону та Особливостей, у тендерній документації повинно бути зазначено обов’язок Переможця процедури закупівлі надати документи, які підтверджують в нього відсутність зазначених вище підстав за ст.17, з обов’язковим вказанням того, які саме документи повинен надати Переможець процедури закупівлі, а саме витяги з відповідних державних реєстрів, довідки у довідній формі, гарантійний листи тощо. Тобто конкретно вказати, яким саме документом в розумінні положень діючого законодавства та в розумінні положень тендерної документації підтверджується відсутність відповідної підстави за ст.17 Закону, яка визначена у тендерній документації. Також вважаємо, що конкретизація щодо обов’язку надання Переможцем зазначених вище документів не буде порушувати вимоги Закону та Особливостей, а навпаки призведе до повного їх дотримання
Таким чином, вважаємо та наполягаємо на тому, що необхідно внести зміни до розділу І та розділу ІІІ Додатку 3 до документації та зазначити, які саме документи (надати їх перелік) йому зобов’язаний надати Переможець процедури закупівлі (витяги з відповідних державних реєстрів, довідки у довідній формі, гарантійний листи тощо).
Враховуючи вищевикладене, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі»
ВИМАГАЄМО:
Внести зміни до тендерної документації, а саме:
Виключити з положень тендерної документації зазначені вище дискримінаційні вимоги до Учасників процедури закупівлі, а саме: виключити з Додатку 6 до тендерної документації (Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Сіль кам’яна технічна (ДК 021-2015: 14410000-8 Кам’яна сіль) вимогу: «Учасники, які не являються виробниками товарів (предмету закупівлі) надають документи, що підтверджує наявність договірних відносин з виробником товару (дилерський договір тощо).».
Виключити з пункту 6 розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції вимогу: «якість товару повинна відповідати ДСТУ 4246:2003 Сіль для промислового переробляння, на підтвердження відповідності вимогам стандарту Учасники в Тендерній пропозиції, разом з іншими документами надають підтверджуючі документи» та виключити відповідну вимогу з додатку 6 до тендерної документації: «Відвантажену партію товару повинен супроводжувати документ про якість, який повинен містити дані згідно ДСТУ 4246:2003».
Внести зміни до розділу І та розділу ІІІ Додатку 3 до тендерної документації в частині надання Переможцем процедури закупівлі шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, а саме вказати у тендерній документації, які саме документи (зазначити вичерпний перелік документів) зобов’язаний надати Переможець процедури закупівлі (витяги з відповідних державних реєстрів, довідки у довідній формі, гарантійний листи тощо).
Додатково повідомляємо, що у випадку не розгляду даної вимоги та не приведення положень тендерної документації у відповідність до зазначеного вище, буде подана скарга до Антимонопольного комітету України.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
11 листопада 2022 16:15
Доброго дня, у відповідь на вимогу повідомляємо.
Замовник в своїй діяльності керується виключно законодавчими нормами, так тендерна документація підготовлена відповідно до пункту 26 та 28 Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178, з урахуванням вимог статті 22 та 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), із зазначенням зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Так абзацом другим частини третьої ст. 23 Закону передбачено – «У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент"».
Відповідно до вимог зазначених в тендерній документації сіль має відповідати вимогам та показникам якості, які встановлені законодавством України, та відповідним діючим стандартам та Технічним правилам ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 14.02.2012 №54, повинна мати сертифікат якості або паспорт якості, радіаційний сертифікат або паспорт, протокол або паспорт фізико-механічних випробувань, данні про насипну щільність товару.
Замовник жодним чином не обмежує участь потенційних постачальників, не не зазначає в Тендерній документації вичерпний перелік документів які учасник повинен надати на підтвердження якості товару, натомість Замовником зазначено: «Учасники, які не являються виробниками товарів (предмету закупівлі) надають документи, що підтверджує наявність договірних відносин з виробником товару (дилерський договір тощо).»
Те ж саме стосується країни походження товару, Замовник не зазначає конкретних виробників товару чи постачальників, в тендерній документації наявні обмеження відповідно до п.п.1 пункту 41 Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178, а саме: «Заборонено укладати договірні зобов’язання з юридичною особою – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь державної форми власності, юридичною особою, створеною та/або зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, та/або юридичною особою, кінцевим бенефіціарним власником (власником) якої є резидент (резиденти) Російської Федерації/Республіки Білорусь, або фізичною особою (фізичною особою – підприємцем) – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь, або є суб’єктом господарювання, що здійснює продаж товарів, робіт, послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, робіт та послуг, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”);
Стосовно надання інформації /документів відповідно до вимог статті 17 Закону повідомляємо, що Тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178. Так відповідно до пункту 44 Постанови Замовник не перевіряє переможця процедури закупівлі на відповідність підстави, визначеної пунктом 13 частини першої статті 17 Закону, та не вимагає від учасника процедури закупівлі/переможця процедури закупівлі підтвердження її відсутності.
Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в абзаці першому цього пункту, шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених в абзаці першому цього пункту, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу четвертого цього пункту.
Про що зазначено Замовником в пункті п’ятому розділу ІІІ Тендерної документації та розділі І Додатку 3 Тендерної документації.
Замовник в своїй діяльності керується виключно законодавчими нормами, так тендерна документація підготовлена відповідно до пункту 26 та 28 Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178, з урахуванням вимог статті 22 та 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), із зазначенням зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Так абзацом другим частини третьої ст. 23 Закону передбачено – «У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент"».
Відповідно до вимог зазначених в тендерній документації сіль має відповідати вимогам та показникам якості, які встановлені законодавством України, та відповідним діючим стандартам та Технічним правилам ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 14.02.2012 №54, повинна мати сертифікат якості або паспорт якості, радіаційний сертифікат або паспорт, протокол або паспорт фізико-механічних випробувань, данні про насипну щільність товару.
Замовник жодним чином не обмежує участь потенційних постачальників, не не зазначає в Тендерній документації вичерпний перелік документів які учасник повинен надати на підтвердження якості товару, натомість Замовником зазначено: «Учасники, які не являються виробниками товарів (предмету закупівлі) надають документи, що підтверджує наявність договірних відносин з виробником товару (дилерський договір тощо).»
Те ж саме стосується країни походження товару, Замовник не зазначає конкретних виробників товару чи постачальників, в тендерній документації наявні обмеження відповідно до п.п.1 пункту 41 Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178, а саме: «Заборонено укладати договірні зобов’язання з юридичною особою – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь державної форми власності, юридичною особою, створеною та/або зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, та/або юридичною особою, кінцевим бенефіціарним власником (власником) якої є резидент (резиденти) Російської Федерації/Республіки Білорусь, або фізичною особою (фізичною особою – підприємцем) – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь, або є суб’єктом господарювання, що здійснює продаж товарів, робіт, послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, робіт та послуг, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”);
Стосовно надання інформації /документів відповідно до вимог статті 17 Закону повідомляємо, що Тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178. Так відповідно до пункту 44 Постанови Замовник не перевіряє переможця процедури закупівлі на відповідність підстави, визначеної пунктом 13 частини першої статті 17 Закону, та не вимагає від учасника процедури закупівлі/переможця процедури закупівлі підтвердження її відсутності.
Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в абзаці першому цього пункту, шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених в абзаці першому цього пункту, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу четвертого цього пункту.
Про що зазначено Замовником в пункті п’ятому розділу ІІІ Тендерної документації та розділі І Додатку 3 Тендерної документації.
Номер вимоги: UA-2022-11-04-005063-a.c4
Статус:
Відповідь надана
Учасник: ТОВ "ИМТРЕЙД", Код ЄДРПОУ:44415741
Дата подання: 30 листопада 2022 14:17
Вимога щодо виконання рішення АМКУ
Комунальним підприємством «Новомосковський комбінат комунальних підприємств» (надалі - Замовник) на офіційному веб-порталі оприлюднення інформації про публічні закупівлі (https://prozorro.gov.ua) 29.11.2022 року було продовжено процедуру відкритих торгів з особливостями на закупівлю товару Сіль кам’яна технічна (ДК 021:2015:14410000-8 Кам’яна сіль), посилання на публічну закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-11-04-005063-a, ідентифікатор закупівлі: UA-2022-11-04-005063-a, тим самим не виконане рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 22.11.2022 року за №6887-р/пк-пз, а саме: Зобов'язати Комунальне підприємство «Новомосковський комбінат комунальних підприємств» відмінити процедуру закупівлі – «Сіль кам’яна технічна», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2022-11-04-005063-a, чим грубо порушено Закон України про «Публічні закупівлі».
Таким чином вимагаємо від Вас виконати рішення Антимонопольного комітету України та відмінити дану процедуру закупівлі – «Сіль кам’яна технічна», а також повідомляємо Вам, що у випадку не розгляду даної вимоги та не виконання рішення Антимонопольного комітету України щодо відміни процедури закупівлі ми будемо вимушені звернутися з відповідними заявами про порушення діючого законодавства України до органів прокуратури, державної аудиторської служби України, що призведе до визнання ними зазначеного порушення законодавства, а також до накладення фінансових санкцій на директора/та уповноважену особу Вашого підприємства, а у випадку, якщо буде проведено процедуру закупівлі та укладення відповідного договору за її результатами - до визнання такого договору не дійсним та реституцією за ним.
Розгорнути
Згорнути
Таким чином вимагаємо від Вас виконати рішення Антимонопольного комітету України та відмінити дану процедуру закупівлі – «Сіль кам’яна технічна», а також повідомляємо Вам, що у випадку не розгляду даної вимоги та не виконання рішення Антимонопольного комітету України щодо відміни процедури закупівлі ми будемо вимушені звернутися з відповідними заявами про порушення діючого законодавства України до органів прокуратури, державної аудиторської служби України, що призведе до визнання ними зазначеного порушення законодавства, а також до накладення фінансових санкцій на директора/та уповноважену особу Вашого підприємства, а у випадку, якщо буде проведено процедуру закупівлі та укладення відповідного договору за її результатами - до визнання такого договору не дійсним та реституцією за ним.
Рішення замовника: Вимога задоволена
30 листопада 2022 17:44
Закупівлю буде скасовано
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2022-11-04-005063-a.c1
Статус:
Залишено без розгляду
Скаржник: ТОВ "ИМТРЕЙД", Код ЄДРПОУ:44415741
Дата подання: 10 листопада 2022 12:34
Дата подання: 10 листопада 2022 12:34
Скарга на положення тендерної документації та дискримінаційні вимоги, які у ній зазначено
Наявність у тендерній документації дискримінаційних вимог до учасників процедури закупівлі та порушень чинного законодавства
Рішення органу оскарження: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
рішення від 10.11.2022 № 6665.pdf
Дата публікації: 10 листопада 2022 16:17
Номер скарги: UA-2022-11-04-005063-a.a3
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ "ИМТРЕЙД", Код ЄДРПОУ:44415741
Дата подання: 11 листопада 2022 15:49
Дата подання: 11 листопада 2022 15:49
СКАРГА
Порушення Замосником вимог діючого законодавства в частині розміщення та опублікування інформації в електронній системі закупівель
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 14 листопада 2022 13:23
рішення від 14.11.2022 № 6716.pdf
Дата публікації: 14 листопада 2022 13:14
Про надання інформації Замовнику від 14.11.2022 № 1516.pdf
Дата публікації: 14 листопада 2022 13:28
інформація про резолютивну частину рішення від 22.11.2022 № 6887.pdf
Дата публікації: 23 листопада 2022 11:19
рішення від 22.11.2022 № 6887.pdf
Дата публікації: 25 листопада 2022 13:02
Коментар замовника щодо усунення порушення: Закупівлю скасовано згідно рішення АМКУ №6887 від 22.11.2022р
Дата виконання рішення замовником: 30 листопада 2022 17:48
Інформація про відміну
Виконано
Дата оприлюднення: | 30 листопада 2022 17:52 |
Кінець періоду оскарження: | 11 грудня 2022 00:00 |
Дата відміни: | 11 грудня 2022 00:04 |
Причина відміни: | неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель |
Коментар щодо відміни: | відміна закупівлі згідно рішення АМКУ №6887 від 22.11.2022р |
Документи:
30 листопада 2022 17:52
|
Електронний підпис |
30 листопада 2022 17:50
|
Рішення про відміну сіль.docx |