Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
«ДК 021-2015 код 15320000-7 Фруктові та овочеві соки
(соки фруктові)»
Очікувана вартість
1 412 462,00 UAH
UA-2022-09-22-010801-a ● 89d09920cd494a7ba18535b2f2e562e6
Відкриті торги
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Управління освіти Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації |
Код ЄДРПОУ: | 37485490 |
Місцезнаходження: | 03087, Україна , Київська обл., Київ, вулиця Пітерська будинок 12 |
Контактна особа: |
Єрмакова Валентина Юріївна 380442423706 solomruo2423706@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 22 вересня 2022 16:27 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 28 вересня 2022 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 04 жовтня 2022 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 08 жовтня 2022 00:00 |
Початок аукціону: | 10 жовтня 2022 14:10 |
Очікувана вартість: | 1 412 462,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 7 062,31 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:15320000-7: Фруктові та овочеві соки
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
34000 літр
«ДК 021-2015 код 15320000-7 Фруктові та овочеві соки (соки фруктові)»
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2022
ДК 021:2015: 15320000-7 — Фруктові та овочеві соки
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Пiсляоплата | 4 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
22 вересня 2022 16:28 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
22 вересня 2022 16:26 |
ТД_соки_фруктові_вересень_грудень_2022.doc |
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2022-09-22-010801-a.a1
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю "Руол Стандарт", Код ЄДРПОУ:34200887
Дата подання: 17 листопада 2022 14:22
Дата подання: 17 листопада 2022 14:22
Скарга на кваліфікацію
Відомості про процедуру закупівлі: відкриті торги, № UA-2022-09-22-010801-a.
Предмет закупівлі: «ДК 021-2015 код 15320000-7 Фруктові та овочеві соки (соки фруктові)».
Скарга
щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Відповідно до частини восьмої статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону) скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Пунктом 17 частини першої статті 1 Закону органом оскарження визначений Антимонопольний комітет України.
Пунктом 30 частини першої статті 1 Закону суб’єкт оскарження в органі оскарження (далі - суб’єкт оскарження) - фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Управління освіти Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації (далі — Замовник) 22.09.2022 року оприлюднило оголошення щодо закупівлі «ДК 021-2015 код 15320000-7 Фруктові та овочеві соки (соки фруктові)» за процедурою відкриті торги (ідентифікатор закупівлі UA-2022-09-22-010801-a).
Ретельно вивчивши оприлюднену тендерну документацію (далі — Документація), Товариство з обмеженою відповідальністю «РУОЛ СТАНДАРТ» (далі – Скаржник або ТОВ «РУОЛ СТАНДАРТ») прийняло рішення взяти участь у вищезазначеній процедурі закупівлі та 07.10.2022 року подало свою тендерну пропозицію.
Розкриття тендерних пропозицій відбулось 10.10.2022 року.
Свої тендерні пропозиції, відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозицій та протоколу розкриття тендерних пропозицій, подали три учасники:
1) ФОП ІВАНІШИНА ЛЮДМИЛА ОЛЕКСАНДРІВНА (далі – ФОП ІВАНІШИНА Л.О.)
2) Скаржник;
3) Товариство з обмеженою відповідальністю «Гранат».
За результатами оцінки найбільш економічно вигідною була визначена пропозиція ФОП ІВАНІШИНОЇ Л.О. В подальшому, 07.11.2022 року, в електронній системі закупівель було оприлюднено повідомлення Замовника про намір укласти договір з ФОП ІВАНІШИНОЮ Л.О. за результатами процедури закупівлі. Скаржнику не відома інформація про дату прийняття рішення про визначення ФОП ІВАНИШИНОЇ Л.О. переможцем процедури закупівлі, його номер та ким воно було прийнято, оскільки, в порушення вимог статті 10 Закону, на момент подання скарги протокол розгляду тендерних пропозицій в електронній системі закупівель Замовником не оприлюднений.
Однак Скаржник в будь-якому випадку не може погодитися з таким рішенням та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, а також принципи і норми Закону та порядок проведення процедури закупівлі, встановлений Законом.
Вищезазначене обґрунтовуємо наступним:
1. Відповідно до Додатку 2 до Документації для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» учасником торгів надається довідка, що містить інформацію про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Також на підтвердження інформації, викладеної у вищезазначеній довідці, учасник зобов’язаній надати у складі своєї пропозиції кольорові скан-копії витягу з штатного розпису або цивільно-правових договорів з працівниками (водії, експедитори, вантажник, комірник) або кольорові скан-копії оригіналів:
- першої і останньої із заповнених сторінок трудової книжки або копії договорів (контрактів, угод);
- -скан-копії водійських посвідчень на водіїв, зазначених в довідці.
Таким чином, зазначеними вимогами Додатку 2 передбачена обов’язкова наявність у учасника наступних працівників: водіїв, експедиторів, вантажника, комірника.
Слід зазначити, що вимога Документації щодо наявності працівників учасника зазначена в множині по відношенню до посад водіїв та експедиторів. Відповідно, враховуючи зазначені умови, учасник закупівлі має підтвердити наявність щонайменше двох водіїв та щонайменше двох експедиторів.
Згідно з пунктом 32 частини першої статті 1 Закону тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
ФОП ІВАНІШИНА Л.О. в складі тендерної пропозиції надала довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи від 30.09.2022 року (файл «Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації.pdf»).
Вказаною довідкою в порушення вимог Документації передбачена наявність у учасника лише одного водія (Шатохін Петро Юрійович) та жодного експедитора.
Крім того, хоча у довідці, наданій у складі тендерної пропозиції ФОП ІВАНІШИНОЇ Л.О. зазначено, що Шатохін Петро Юрійович займає посаду водій-вантажник, однак, відповідно до наданого у складі тендерної пропозиції трудового договору від 17.07.2018 року, укладеного між ФОП ІВАНІШИНОЮ Л.О. та Шатохіним Петром Юрійовичем (файл «Трудові договори працівників.pdf»), його прийнято на посаду водія та його посадові обов’язки не передбачають здійснення обов’язків вантажника, а полягають лише в контролі правильності завантаження автомобіля. Будь-яких інших документів, які б підтверджували виконання Шатохіним Петром Юрійовичем обов’язків вантажника, надано не було.
Таким чином пропозиція ФОП ІВАНІШИНОЇ Л.О. не відповідала кваліфікаційним вимогам Документації, оскільки у учасника відсутні:
-водії (наявний лише один водій, що не відповідає вимогам Документації);
- експедитори;
- вантажник.
Замовник, відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону, 03.11.2022 року розмістив у електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, в якому, зокрема, зазначив наступне:
«… ІІ. Перелік виявлених невідповідностей: Учасником надано довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи, де зазначено що в Учасника є двоє працівників: комірник та водій-вантажник. Разом з тим, на вимогу п. 1.6. п. 1 Додатку № 2 Тендерної документації Учасником надано довідку про наявність двох автомобілів. Проте вимогами п. 2 Додатку № 2 Тендерної документації необхідна наявність зокрема: водії, експедитори, вантажник, комірник. Інформація надана Учасником не відповідає наданим документам, а також вимогам п. 2. Додатку № 2 Тендерної документації Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо яких виявлені невідповідності: п. 2. Додатку № 2 Тендерної документації. Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: просимо надати інформацію та документи відповідно до вимог п. 2. Додатку № 2 Тендерної документації…».
ФОП ІВАНІШИНОЮ Л.О. 04.11.2022 року було завантажено оновлену довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи від 30.09.2022 року (файл «Довідка про працівників відповідної кваліфікації.pdf»). Згідно з вказаною довідкою керівник Іванішина Людмила Олександрівна виконує функції експедитора, а водій Шатохин Петро Юрійович виконує функції водія та вантажника, «..використовуючи для перевезення вантажу автомобілі, зазначені у договорі оренди по черзі, за функціональним призначенням та об’ємом товарів.».
Таким чином раніше виявлені невідповідності тендерної пропозиції ФОП ІВАНІШИНОЇ Л.О. вимогам Документації щодо кількості водіїв та експедиторів у встановлений Законом строк усунені не були.
Так само жодних документів, (витяг зі штатного розпису, цивільно-правові договори, контракти угоди тощо), які передбачені умовами пункту 2 Додатку 2 до Документації на підтвердження виконання Шатохіним Петром Юрійовичем обов’язків вантажника, ФОП ІВАНІШИНОЮ Л.О. завантажено не було.
Частиною першою статті 31 Закону встановлено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Не відхиливши з вищезазначених підстав пропозицію ФОП ІВАНІШИНОЇ Л.О. Замовник грубо порушив Закон та принципи здійснення закупівель, зокрема принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, а також наші права та законні інтереси як учасника торгів, протиправно позбавивши нас права розраховувати на перемогу в цьому тендері.
2. Відповідно до вимог Документації, а саме вимог пункту 3 додатку 3 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ», учасник у складі своєї тендерної пропозиції надає документи, які підтверджують якість та безпечність запропонованого товару, зокрема копію протоколу (ів) випробування/експертного (их) висновку (ів) за такими показниками мікробіологія, фіз.-хімія, органолептика, ГМО, РН.
ФОП ІВАНІШИНОЮ Л.О. в порушення вимог Документації у складі тендерної пропозиції вищевказані документи надані не були.
Таким чином ФОП ІВАНІШИНОЮ Л.О. під час подання тендерної пропозиції не дотримано вимог додатку 3 до Документації та її пропозиція підлягала відхиленню.
Не відхиливши з вищезазначених підстав пропозицію ФОП ІВАНІШИНОЇ Л.О. Замовник грубо порушив Закон та принципи здійснення закупівель, зокрема принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, а також наші права та законні інтереси як учасника торгів, протиправно позбавивши нас права розраховувати на перемогу в цьому тендері.
3. Відповідно до вимог Документації, а саме вимог пункту 3 додатку 3 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ», учасник, у випадку якщо він не є виробником запропонованої продукції, на підтвердження якості та безпечності запропонованого товару, у складі своєї пропозиції надає гарантійний лист від виробника, що продукція не містить доданого цукру і відповідає нормам діючого санітарного регламенту (аркуш 29 Документації).
Надані у складі тендерної пропозиції ФОП ІВАНІШИНОЇ Л.О. копії посвідчень про якість (декларацій виробника) №ВІ.00012122 від 22.10.2021 року та №ВІ.00013409 від 29.11.2021 року підтверджують, що учасник не є виробником запропонованого товару.
В той же час у складі тендерної пропозиції ФОП ІВАНІШИНОЇ Л.О. вищевказаний гарантійний лист від виробника відсутній.
Таким чином ФОП ІВАНІШИНОЮ Л.О. під час подання тендерної пропозиції не дотримано вимог додатку 3 до Документації та її пропозиція підлягала відхиленню.
Не відхиливши з вищезазначених підстав пропозицію ФОП ІВАНІШИНОЇ Л.О. Замовник грубо порушив Закон та принципи здійснення закупівель, зокрема принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, а також наші права та законні інтереси як учасника торгів, протиправно позбавивши нас права розраховувати на перемогу в цьому тендері.
4. Відповідно до вимог Документації, а саме вимог пункту 3 додатку 3 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ», учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати документи, що підтверджують проходження гігієнічного навчання в 2021-2022 роках працівниками, інформація про яких надавалась на виконання вимог Документації, в державних або комунальних установах Міністерства охорони здоров’я України (аркуш 29 Документації).
У складі тендерної пропозиції ФОП ІВАНІШИНОЇ Л.О. такі документи відсутні.
Натомість у складі тендерної пропозиції наданий гарантійний лист, у якому ФОП ІВАНІШИНА Л.О. повідомляє, що через форс-мажорні обставини, які склалися на території України (військовий стан) вона не мала змоги забезпечити гігієніічне навчання своїх працівників у 2022 році. Також ФОП ІВАНІШИНА Л.О. цим листом гарантує проведення навчання своїх співробітників за найпершою можливістю.
Звертаємо увагу, що умови Документації не передбачають можливості надання будь-яких гарантійних листів замість вищевказаних документів про проходження гігієнічного навчання.
Крім того, умовами Документації учаснику була надана можливість подати підтверджуючі документи за 2021 рік, однак у листі ФОП ІВАНІШИНОЇ Л.О. відсутня будь-яка інформація, чому учасник не має змоги їх надати у складі тендерної пропозиції. Так само і посилання на форс-мажорні обставини, які склалися у 2022 році, не може бути взято до уваги, оскільки учасник не пояснює, яким саме чином такі обставини вплинули на нього та його працівників, зокрема позбавили можливості пройти передбачене Документацією навчання. Такої саме позиції дотримується і Верховний суд, який у справі №910/9258/20 наголошує: «Форс-мажорні обставини не мають преюдиційного характеру і при їх виникненні сторона повинна довести, що ці обставини були форс-мажорними саме для даного випадку виконання зобов’язання».
Таким чином, в порушення вимог Документації, у складі тендерної пропозиції ФОП ІВАНІШИНОЇ Л.О. не надано документів, які підтверджують проходження гігієнічного навчання в 2021-2022 роках працівниками, інформація про яких надавалась на виконання вимог Документації, в державних або комунальних установах Міністерства охорони здоров’я України, внаслідок чого пропозиція ФОП ІВАНІШИНОЇ Л.О. підлягала відхиленню.
Не відхиливши з вищезазначених підстав пропозицію ФОП ІВАНІШИНОЇ Л.О. Замовник грубо порушив Закон та принципи здійснення закупівель, зокрема принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, а також наші права та законні інтереси як учасника торгів, протиправно позбавивши нас права розраховувати на перемогу в цьому тендері.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 5, 18 та 31 Закону,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень Замовником під час проведення процедури закупівлі.
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ФОП ІВАНІШИНУ ЛЮДМИЛУ ОЛЕКСАНДРІВНУ.
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 21 листопада 2022 17:11
Рішення від 21.11.2022 № 6823.pdf
Дата публікації: 21 листопада 2022 17:11
Інформація про резолютивну частину рішення від 29.11.2022 № 7009.pdf
Дата публікації: 30 листопада 2022 11:58
Рішення від 29.11.2022 № 7009.pdf
Дата публікації: 02 грудня 2022 13:54
Коментар замовника щодо усунення порушення: Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 7009-р/пк-пз від 29.11.2022 стосовно скасування рішення про визначення фізичної особи-підприємця Іванішиної Людмили Олександрівни переможцем за процедурою закупівлі — «ДК 021-2015 код 15320000-7 Фруктові та овочеві соки (соки фруктові)» виконано.
Дата виконання рішення замовником: 02 грудня 2022 16:09
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 10 жовтня 2022 14:39
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ФОП "ІВАНІШИНА ЛЮДМИЛА ОЛЕКСАНДРІВНА" |
1 280 200,00
UAH з ПДВ
|
1 273 137,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Товариство з обмеженою відповідальністю "Руол Стандарт" |
1 405 800,00
UAH з ПДВ
|
1 280 030,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Товариство з обмеженою відповідальністю “Гранат” |
1 411 900,00
UAH з ПДВ
|
1 411 900,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ФОП "ІВАНІШИНА ЛЮДМИЛА ОЛЕКСАНДРІВНА" #2632807787 |
Рішення скасоване |
1 273 137,00
UAH з ПДВ
|
02 грудня 2022 16:09
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 04 листопада 2022 21:02
|
ФОП "ІВАНІШИНА ЛЮДМИЛА ОЛЕКСАНДРІВНА" #2632807787 |
Відхилено |
1 273 137,00
UAH з ПДВ
|
05 грудня 2022 09:39
|
|
Товариство з обмеженою відповідальністю "Руол Стандарт" #34200887 |
Переможець |
1 280 030,00
UAH з ПДВ
|
06 грудня 2022 14:58
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
26 жовтня 2023 14:15
|
Електронний підпис | укладений |
26 жовтня 2023 14:15
|
Електронний підпис | зміни до договору |
27 квітня 2023 09:44
|
ДУ - 4 -166.pdf | зміни до договору |
27 квітня 2023 09:14
|
Електронний підпис | зміни до договору |
17 січня 2023 11:33
|
Scan_0001.pdf | зміни до договору |
17 січня 2023 10:10
|
Електронний підпис | зміни до договору |
28 грудня 2022 09:52
|
Scan_0002.pdf | зміни до договору |
28 грудня 2022 09:12
|
Електронний підпис | зміни до договору |
27 грудня 2022 15:36
|
Scan_0002.pdf | зміни до договору |
27 грудня 2022 14:24
|
Електронний підпис | укладений |
20 грудня 2022 12:48
|
166.pdf | укладений |
20 грудня 2022 11:46
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 26 грудня 2022 |
Дата публікації змін до договору: | 27 грудня 2022 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | зменшення суми договору |
Номер договору про закупівлю: | 166 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 27 грудня 2022 |
Дата публікації змін до договору: | 28 грудня 2022 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку |
Номер договору про закупівлю: | 166 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 13 січня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 17 січня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку |
Номер договору про закупівлю: | 166 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 26 квітня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 27 квітня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | зменшення суми договору |
Номер договору про закупівлю: | 166 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 4 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |