Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Пісок з домішками (піскосоляна суміш)
Очікувана вартість
2 130 000,00 UAH
UA-2022-09-20-001939-a ● 03254f465706408dba95e97445b21ede
Відкриті торги
Торги не відбулися
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | КП Яворівської міської ради "Житлокомунсервіс" |
Код ЄДРПОУ: | 37288833 |
Місцезнаходження: | 81000, Україна , Львівська обл., Яворів, вул. Січових Стрільців, 13 |
Контактна особа: |
Соломко Назарій Ігорович +380325921067 kpgks@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 20 вересня 2022 10:11 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 26 вересня 2022 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 02 жовтня 2022 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 06 жовтня 2022 08:00 |
Початок аукціону: | 07 жовтня 2022 14:33 |
Очікувана вартість: | 2 130 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 10 650,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:24950000-8: Спеціалізована хімічна продукція
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
300 метри кубічні
пісок з домішками (піскосоляна суміш)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
81000, Україна, Львівська область, м. Яворів, вул. Січових Стрільців, 13
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2022
ДК 021:2015: 24950000-8 — Спеціалізована хімічна продукція
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Пiсляоплата | 30 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
20 вересня 2022 10:13 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
20 вересня 2022 10:11 |
Додаток 5_проект договору.doc | |
20 вересня 2022 10:11 |
Додаток _4 Тендерна пропозиція.docx | |
20 вересня 2022 10:11 |
Додаток _3 стаття 17.docx | |
20 вересня 2022 10:11 |
Додаток 2_Технічне завдання.docx | |
20 вересня 2022 10:11 |
Додаток _1 Кваліфікаційні критерії та інші вимоги.docx | |
20 вересня 2022 10:11 |
Тендерна документація.docx |
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2022-09-20-001939-a.b1
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ "УКРЄВРОСВІТ", Код ЄДРПОУ:34854163
Дата подання: 19 жовтня 2022 17:25
Дата подання: 19 жовтня 2022 17:25
Оскарження рішення Замовника
Вих. № 19-10/22-1 від 19.10.2022 р.
До Антимонопольного комітету України
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Скаржник: Товариство з обмеженою
відповідальністю “Укрєвросвіт”
Код ЄДРПОУ 34854163
81652,Львівська обл., м. Новий Розділ, пр. Шевченка 15а
тел./факс (03261)3-01-00.
Замовник
(суб’єкт, рішення якого оскаржується): Комунальне підприємство Яворівської міської ради "Житлокомунсервіс"
Код ЄДРПОУ: 37288833
81000, Україна , Львівська обл., Яворів, вул. Січових Стрільців, 13
Інформація про закупівлю: “Пісок з домішками" (піскосоляна суміш) код: ДК 021:2015:24950000-8:
Спеціалізована хімічна продукція
Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-09-20-001939-a
СКАРГА
07.10.2022 року відбулися відкриті торги щодо закупівлі «Пісок з домішками» (піскосоляна суміш) код: ДК 021:2015:24950000-8: спеціалізована хімічна продукція, ідентифікатор лоту UA-2022-09-20-001939-a, (надалі – Торги) на надання послуг з поставки відповідного товару за замовленням Комунального підприємства Яворівської міської ради «Житлокомунсервіс» (надалі – Замовник).
Товариство з обмеженою відповідальністю «Укрєвросвіт» (надалі – ТОВ «Укрєвросвіт», «Скаржник») виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно з умовами тендерної документації подало тендерну пропозицію.
За результатами проведення закупівлі 07.10.2022, як вбачається з Протоколу розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2022-09-20-001939-a перемогла цінова пропозиція ТОВ «Укрєвросвіт» у розмірі 2 023 200,00 грн. (з ПДВ), на другому місці ТОВ «ЗІО – СПОРТ» з пропозицією у розмірі 2 093 400, 00 грн. (з ПДВ).
Однак, 13.10.2022 року Замовником прийнято рішення про відхилення переможної тендерної пропозиції ТОВ «Укрєвросвіт» з підстав того, що ТОВ «Укрєвросвіт» як учасником, відповідно до п. 4 ч. З Розділу 5 тендерної документації, не подано довідку довільної форми, видану Замовником відкритих торгів не раніше дати оголошення даної процедури про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником - Комунальним підприємством Яворівської міської ради «Житлокомунсервіс» (оформлено протоколом № 1310-03 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 13.10.2022р), надалі – Оскаржуване рішення.
Скаржник не погоджується з прийнятим рішенням та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми Закон України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з наступних підстав.
Так, положеннями пп. 1-6 п. 1 ст. 5 цього Закону визначено принципи здійснення публічних закупівель та недискримінацію учасників до яких входять:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також відповідно до п. 2 та 4 ст. 5 Закону, учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Натомість згідно з п. 4 ч. 3 Розділу 5 тендерної документації, зазначено, що учасник повинен в складі тендерної пропозиції: «Надати довідку довільної форми, видану Замовником відкритих торгів не раніше дати оголошення даної процедури про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником – Комунальним підприємством Яворівської міської ради «Житлокомунсервіс».
Тобто Замовником торгів встановлено вимогу, що будь - який суб’єкт господарювання, який має намір взяти участь у процедурі закупівлі ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ ОТРИМАТИ у ЗАМОВНИКА ТОРГІВ (Комунальне підприємство Яворівської міської ради «Житлокомунсервіс») довідку довільної форми про те, що учасник не має негативного досвіду співпраці з замовником – Комунальним підприємством Яворівської міської ради «Житлокомунсервіс».
Вважаємо таку вимогу необґрунтованою та дискримінаційною, а також такою, що містить корупційні ризики та не відповідає наведеним вище положенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Надання Замовником таких довідок для участі у процедурі закупівлі, дає можливість останньому заздалегідь знати Учасників та їх кількість до подання ними пропозицій.
Виходячи п. 4 ч. 3 Розділу 5 тендерної документації, Замовник на власний розсуд може надати або не надати довідку про відсутність негативного досвіду співпраці, або надати таку з запізненням, що з незалежних від учасника причин, може призвести до подальшого відхилення його Пропозиції, що явно суперечить принципу економії та ефективності.
Вважаємо, що отримання від Замовника такої довідки вказує на дискримінаційність відповідної вимоги по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника, а також створює реальну небезпеку корупційних ризиків відносно проведення торгів та прозорості проведення відповідної публічної закупівлі.
Зазначаємо, що ТОВ «Укрєвросвіт» як учасник процедури закупівлі, ніколи не мав договірних відносин із Комунальним підприємством Яворівської міської ради «Житлокомунсервіс», відповідно між Замовником та Учасником не було жодного досвіду співпраці ні позитивного ні негативного, про що Скаржником поінформовано Замовника окремою довідкою, яку подану разом із іншими документами для участі в Торгах.
За таких обставин, отримання такої довідки ТОВ «Укрєвросвіт» та іншими учасниками, які ніколи раніше не мали досвіду співпраці із Замовником є недоцільно.
На переконання Скаржника, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у тендерній документації наведеної вимоги щодо надання учасниками відповідних довідок, оскільки положеннями Закон України «Про публічні закупівлі» надається право Замовнику відмовляти в участі Учасникам, які мають або мали негативний досвід співпраці із Замовником торгів.
Так, згідно положень частини 2 статті 17 Закону, Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.
Відповідно Закон надає повноваження Замовнику самостійно перевірити інформацію про учасника закупівлі та з’ясувати чи існував між ними раніше негативний досвід співпраці.
Враховуючи вище сказане, встановлення Замовником в тендерній документації вимоги щодо отримання в Замовника довідок про відсутність негативного досвіду до проведення закупівлі, дублює повноваження Замовника передбачені Законом, оскільки Замовник має право отримати таку інформацію та у випадку наявності негативного досвіду відхилити пропозицію Учасника.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Довідка про відсутність негативного досвіду співпраці, через відсутність якої була відхилена пропозиція ТОВ «Укрєвросвіт», містить інформацію доступ до якої є вільним, оскільки Замовник розпорядником інформації про те, хто так коли з ним вступав у договірні відносини та який досвід між ними був.
За таких обставин, констатуємо, що дії Замовника в частині встановлення у п. 4 ч. З Розділу 5 тендерної документації вимог щодо надання відповідної довідки порушують положення частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону, що у свою чергу призвело до винесення Замовником протиправного Оскаржуваного рішення (оформлене протоколом від 13.10.2022 № 1310-03).
Також варто зазначити, що протиправна дискваліфікація ТОВ «Укрєвросвіт» мала за собою наслідком прийняття рішення Замовника від 14.10.2022р. про намір укласти договір з ТОВ «ЗІО – СПОРТ» (оформлене протоколом № 1410-02 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14.10.2022р.), яке на переконання Скаржника теж повинно бути скасоване.
Так, відповідно до тендерних документів, завантажених ТОВ «ЗІО – СПОРТ» для участі в торгах щодо закупівлі «Пісок з домішками» (піскосоляна суміш) код: ДК 021:2015:24950000-8: спеціалізована хімічна продукція, ідентифікатор лоту UA-2022-09-20-001939-a, вбачається, що дане підприємство є постачальником солі, яка виробляється ДП «Артемсіль», код ЄДРПОУ: 00379790), що згідно відомостей з Єдиного державного реєстру фізичних осіб – підприємців, юридичних осіб та громадських формувань зареєстровано та перебуває за адресою: Донецька обл., Бахмутський р-н, місто Соледар (пн), вул. Чкалова, буд. 1-А.
Зокрема ТОВ «ЗІО – СПОРТ» подано договір на поставку та листи від ТОВ «Костанза», що ТОВ «ЗІО-СПОРТ» здійснює закупівлю соль для промислового перероблення кам’яну ДСТУ 4246:2003 ДП «Артемсіль».
Варто зазначити, що наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окуповапних територій від 25.04.2022 № 75 (у ред. Наказу віж 26.09.2022 № 217) затверджено Перелік територіальний громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточення (блокуванні) станом на 23 вересня 2022 року, відповідно до пп. 5 п. 1 Розділу ІІ якого визначено, що Соледарська міська територіальна громада (до якої входить м. Соледар) перебуває в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації.
Разом з цим, положеннями Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014р. (у редакції 07.05.2022р.), встановлено ряд обмежень щодо переміщення товарів з тимчасово окупованих територій.
Зокрема ч. 2 ст. 13-1 цього закону визначено, що на період тимчасової окупації переміщення товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію усіма видами транспорту, в тому числі автомобільним, залізничним, повітряним та трубопровідним транспортом, а також лініями електропередач та гідротехнічними спорудами, заборонено, за винятком випадків, передбачених частинами третьою та четвертою цієї статті.
Переміщення товарів, маркування (етикетування) яких свідчить про вироблення таких товарів на тимчасово окупованій території, забороняється, крім речей, які віднесені до особистих речей, що переміщуються у ручній поклажі та/або супроводжуваному багажі відповідно до частин третьої та четвертої цієї статті.
Таким чином, постачання солі ТОВ «ЗІО – СПОРТ», виробленої ДП «Артемсіль» на території, що тимчасово окупована, суперечитиме положенням Зокрема ч. 2 ст. 13-1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014р. (у редакції 07.05.2022р.).
Враховуючи все вищевикладене, відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та ст.7 Закону України «Про антимонопольний комітет України», -
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю ТОВ «Укрєвросвіт», зазначене у протоколі № 1310-03 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 13.10.2022р по торгах щодо закупівлі «Пісок з домішками» (піскосоляна суміш) код: ДК 021:2015:24950000-8: спеціалізована хімічна продукція, ідентифікатор лоту UA-2022-09-20-001939-a.
3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про намір укласти договір з ТОВ «ЗІО – СПОРТ», зазначене у протоколі № 1410-02 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14.10.2022р. по торгах щодо закупівлі «Пісок з домішками» (піскосоляна суміш) код: ДК 021:2015:24950000-8: спеціалізована хімічна продукція, ідентифікатор лоту UA-2022-09-20-001939-a.
Додатки:
1. Копія рішення Комунального підприємства Яворівської міської ради «Житлокомунсервіс» про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю ТОВ «Укрєвросвіт», зазначене у протоколі № 1310-03 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 13.10.2022р.;
2. Копія рішення Комунального підприємства Яворівської міської ради «Житлокомунсервіс» про намір укласти договір з ТОВ «ЗІО – СПОРТ», зазначене у протоколі № 1410-02 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14.10.2022р.;
3. Копія Переліку територіальний громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 23 вересня 2022 року, затв. наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій від 25.04.2022 № 75 (у ред. Наказу від 26.09.2022 № 217).
4. Копія довідки ТОВ «Укрєвросвіт» від 04.10.2022 про відсутність негативного досвіду.
5. Копія договору поставки №110-Д/17 від 12 вересня 2017.
6. Копія листа ТОВ «Костанза» від 10.01.2022.
7. Копія листа ТОВ «Костанза» від 08.06.2021.
19.10.2022 Директор Клок О.Р.
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 20 жовтня 2022 15:32
рішення від 20.10.2022 № 6349.pdf
Дата публікації: 20 жовтня 2022 15:31
Інформація про резолютивну частину рішення від 27.10.2022 № 6463.pdf
Дата публікації: 28 жовтня 2022 11:27
рішення від 27.10.2022 № 6463.pdf
Дата публікації: 31 жовтня 2022 12:46
Коментар замовника щодо усунення порушення: Рішення № 6463-р/пк-пз від 27 жовтня 2022 року Замовником виконано
Дата виконання рішення замовником: 14 листопада 2022 16:58
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 07 жовтня 2022 15:02
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "УКРЄВРОСВІТ" |
2 023 200,00
UAH з ПДВ
|
2 023 200,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "ЗІО-СПОРТ" |
2 093 400,00
UAH з ПДВ
|
2 093 400,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ФОП Маїк Степан Олегович |
2 115 000,00
UAH з ПДВ
|
2 115 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "ЗІО-СПОРТ" #39224698 |
Рішення скасоване |
2 093 400,00
UAH з ПДВ
|
14 листопада 2022 16:31
|
ТОВ "УКРЄВРОСВІТ" #34854163 |
Рішення скасоване |
2 023 200,00
UAH з ПДВ
|
14 листопада 2022 16:32
|
ТОВ "ЗІО-СПОРТ" #39224698 |
Рішення скасоване |
2 093 400,00
UAH з ПДВ
|
14 листопада 2022 16:32
|
ТОВ "УКРЄВРОСВІТ" #34854163 |
Відхилено |
2 023 200,00
UAH з ПДВ
|
16 лютого 2023 13:54
|
ТОВ "ЗІО-СПОРТ" #39224698 |
Відхилено |
2 093 400,00
UAH з ПДВ
|
17 лютого 2023 09:42
|
ФОП Маїк Степан Олегович #3726404910 |
Відхилено |
2 115 000,00
UAH з ПДВ
|
20 лютого 2023 09:22
|
Інформація про відміну
Скасовано
Дата оприлюднення: | 14 листопада 2022 17:04 |
Кінець періоду оскарження: | 25 листопада 2022 00:00 |
Дата скасування відміни: | 14 листопада 2022 17:00 |
Причина відміни: | неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель |
Коментар щодо відміни: | п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону - неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути |
Документи:
14 листопада 2022 17:04
|
Електронний підпис |
14 листопада 2022 17:01
|
протокол |
Скарги:
Номер скарги: UA-2022-09-20-001939-a.c2
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ "УКРЄВРОСВІТ", Код ЄДРПОУ:34854163
Дата подання: 21 листопада 2022 12:40
Дата подання: 21 листопада 2022 12:40
Скарга
До Антимонопольного комітету України
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Скаржник: Товариство з обмеженою
відповідальністю “Укрєвросвіт”
Код ЄДРПОУ 34854163
81652,Львівська обл., м. Новий Розділ, пр. Шевченка 15а
тел./факс (03261)3-01-00.
Замовник
(суб’єкт, рішення якого оскаржується): Комунальне підприємство Яворівської міської ради "Житлокомунсервіс"
Код ЄДРПОУ: 37288833
81000, Україна , Львівська обл., Яворів, вул. Січових Стрільців, 13
Інформація про закупівлю: «Пісок з домішками» (піскосоляна суміш) код: ДК 021:2015:24950000-8:
Спеціалізована хімічна продукція
Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-09-20-001939-a
СКАРГА
07.10.2022 року відбулися відкриті торги щодо закупівлі «Пісок з домішками» (піскосоляна суміш) код: ДК 021:2015:24950000-8: спеціалізована хімічна продукція, ідентифікатор лоту UA-2022-09-20-001939-a, (надалі – Торги) на надання послуг з поставки відповідного товару за замовленням Комунального підприємства Яворівської міської ради «Житлокомунсервіс» (надалі – Замовник).
За результатами проведення закупівлі 07.10.2022, як вбачається з Протоколу розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2022-09-20-001939-a перемогла цінова пропозиція ТОВ «Укрєвросвіт» у розмірі 2 023 200,00 грн. (з ПДВ), на другому місці ТОВ «ЗІО – СПОРТ» з пропозицією у розмірі 2 093 400, 00 грн. (з ПДВ).
Однак, 13.10.2022 року Замовником прийнято рішення про відхилення переможної тендерної пропозиції ТОВ «Укрєвросвіт» та 14.10.2022р. прийнято рішення про намір укласти договір з ТОВ «ЗІО – СПОРТ».
Не погоджуючись з прийнятими рішеннями Замовника, ТОВ «Укрєвросвіт» було подано скаргу до Антимонопольного комітету України.
27.10.2022 постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийняла рішення № 6463-р/пк-пз, яким зобов'язала комунальне підприємство Яворівської міської ради «Житлокомунсервіс» скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «УКРЄВРОСВІТ» та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «ЗІО-СПОР» переможцем за процедурою закупівлі — «Пісок з домішками (піскосоляна суміш)».
У вказаному рішенні колегія Антимонопольного комітету зазначила, що Замовник неправомірно визначивши переможця, порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них. 14.11.2022р. КП Яворівської міської ради «Житлокомунсервіс», виконало рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, однак замість того, щоб перейти до повторного розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Укрєвросвіт», Замовник відмінив закупівлю відкритих торгів з підстав п.2 ч.1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Обґрунтовуючи застосування саме такої підстави для відміни закупівлі, Замовник вказав, що при повторному перерахунку реальної потреби, Замовник дійшов висновку, що необхідний обсяг товару складає 310 м.куб., а не 300 м.куб., як було передбачено в тендерній документації.
За таких обставин, Замовник вважає, що оскільки немає технічної можливості внести зміни до технічної частини закупівлі, а також таку змогу не передбачено законодавством, закупівлю слід відмінити.
Враховуючи вказані обставини, КП Яворівської міської ради «Житлокомунсервіс», не зважаючи на рішення Антимонопольного комітету, яким встановлено обставини, які вказують на те, що Замовник упереджено ставився до ТОВ «Укрєвросвіт», продовжує вчиняти дії з метою недопущення визнання переможцем ТОВ «Укрєвросвіт».
Вважаємо вказане рішення Замовника незаконним та безпідставним, оскільки таке порушує права ТОВ «Укрєвросвіт» на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, як учасника, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, крім цього таке рішення суперечить принципам здійснення публічних закупівель : максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, виходячи з наступних обставин.
Відповідно до ч.1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник відміняє тендер у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Таким чином, законодавець визначає чітко дві підстави для відміни торгів, при цьому визнаючи однією з підстав, неможливість усунення порушень, останній конкретизує вказані порушення та зазначає, що це такі порушення, що виникли через порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Тобто відмінити закупівлю можливо лише у випадку порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Статтею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено, вичерпний перелік порушень законодавства про закупівлі.
Водночас ті обставини, про які зазначає Замовник, а саме невідповідність обсягів закупівлі товару, жодним чином не є порушення законодавства у сфері публічних закупівель які передбачені ст.164-14 КУпАП, а від так не може слугувати підставою для застосування п. 2 ч.1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі», для відміни закупівлі.
Крім цього Замовником не було доведено, що реальний обсяг закупівлі 310 м.куб. а не 300 м.кб. як було заявлено в тендерній документації.
Звертаю увагу на те, що якщо Замовник дійшов висновку, що йому необхідний обсяг закупівлі товару 310 м.куб., тобто на 10 м.куб. більше заявлено обсягу, останній відповідно до п.4 ч.2 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», має право застосувати переговорну процедуру. Так цією нормою передбачено, що «якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у постачанні додаткового обсягу товару у того самого постачальника, якщо в разі зміни постачальника замовник був би вимушений придбати товар з іншими технічними характеристиками, що призвело б до виникнення несумісності, пов’язаної з експлуатацією і технічним обслуговуванням. Закупівля додаткового обсягу товару у того самого постачальника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість такого постачання не перевищує 50 відсотків ціни договору про закупівлю».
За таких обставин, керуючись даною нормою закону, Замовник, у випадку необхідності додаткового обсягу закупівлі, має право провести переговорну процедуру і йому непотрібно відміняти закупівлю та повторно призначати нову.
Зазначаю, що проведення переговорної процедури відповідає принципу максимальної економії, ефективності проведення публічних закупівель.
Однак те, що Замовник безпідставно відмінив закупівлю, маючи можливість провести переговорну процедуру для закупівлі додаткового обсягу товару, у розмірі 10 м.куб., свідчить насамперед про те, що останній зловживає своїми правами та упереджено (не рівно) ставиться до учасника ТОВ «Укрєвросвіт», оскільки не визнає його переможцем закупівлі.
Додатково звертаю увагу на те, що коли Замовник у цій закупівлі визнавав переможцем ТОВ «ЗІО-СПОР», у нього не було застережень, щодо обсягу закупівлі, що свідчить про те, що Замовник визнав відповідність поданої пропозиції ТОВ «ЗІО-СПОРТ» технічній документації на закупівлю 300 м.куб. товару. Проте, після того як рішення про визначення переможцем ТОВ «ЗІО - СПОРТ» було скасовано постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, Замовник вирішив в незаконний спосіб відмінити закупівлю.
Враховуючи вище сказане констатуємо, що рішення Замовника про відміну закупівлі є незаконним, оскільки суперечить застосуванню статті 5, пункту 2 частини 1 статті 32, пункту 4 частини 2 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», внаслідок чого порушуються права учасника ТОВ «Укрєвросвіт» на об’єктивне та неупереджене визнання його переможцем у даній закупівлі.
Керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та ст.7 Закону України «Про антимонопольний комітет України», -
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відміну закупівлі, зазначене у протоколі № 1411-03 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14.11.2022р. щодо закупівлі «Пісок з домішками» (піскосоляна суміш) код: ДК 021:2015:24950000-8: Спеціалізована хімічна продукція, ідентифікатор лоту UA-2022-09-20-001939-a.
Додатки:
1) протокол № 1411-03 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14.11.2022р. щодо закупівлі «Пісок з домішками» (піскосоляна суміш) код: ДК 021:2015:24950000-8: спеціалізована хімічна продукція.
2) рішення № 6463-р/пк-пз постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.10.2022.
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 22 листопада 2022 14:06
рішення від 22.11.2022 № 6857.pdf
Дата публікації: 22 листопада 2022 14:06
інформація про резолютивну частину рішення від 29.11.2022 № 7037.pdf
Дата публікації: 30 листопада 2022 11:47
рішення від 29.11.2022 № 7037.pdf
Дата публікації: 01 грудня 2022 11:45
Коментар замовника щодо усунення порушення: Рішення замовника про відміну закупівлі скасовано, рішення АМКУ виконано
Дата виконання рішення замовником: 28 грудня 2022 16:53
Скасовано
Дата скасування відміни: | 29 грудня 2022 13:43 |
Причина відміни: | відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг |
Коментар щодо відміни: | Відсутність подальшої потреби у закупівлі товару |
Документи:
29 грудня 2022 13:44
|
протокол |
Скасовано
Дата оприлюднення: | 30 грудня 2022 09:45 |
Кінець періоду оскарження: | 10 січня 2023 00:00 |
Дата скасування відміни: | 30 грудня 2022 09:37 |
Причина відміни: | відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг |
Коментар щодо відміни: | Відсутність подальшої потреби у закупівлі товару |
Документи:
30 грудня 2022 09:43
|
Електронний підпис |
30 грудня 2022 09:38
|
протокол |
Скарги:
Номер скарги: UA-2022-09-20-001939-a.b3
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ "УКРЄВРОСВІТ", Код ЄДРПОУ:34854163
Дата подання: 09 січня 2023 13:10
Дата подання: 09 січня 2023 13:10
Скарга
Вих. № 09-01/23-1 від 09.01.2023 р.
До Антимонопольного комітету України
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Скаржник: Товариство з обмеженою
відповідальністю “Укрєвросвіт”
Код ЄДРПОУ 34854163
81652,Львівська обл., м. Новий Розділ, пр. Шевченка 15а
тел./факс (03261)3-01-00.
Замовник
(суб’єкт, рішення якого оскаржується): Комунальне підприємство Яворівської міської ради "Житлокомунсервіс"
Код ЄДРПОУ: 37288833
81000, Україна, Львівська обл., Яворів, вул. Січових Стрільців, 13
Інформація про закупівлю: «Пісок з домішками» (піскосоляна суміш) код: ДК 021:2015:24950000-8:
Спеціалізована хімічна продукція
Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-09-20-001939-a
СКАРГА
07.10.2022 року відбулися відкриті торги щодо закупівлі «Пісок з домішками» (піскосоляна суміш) код: ДК 021:2015:24950000-8: спеціалізована хімічна продукція, ідентифікатор лоту UA-2022-09-20-001939-a, (надалі – Торги) на надання послуг з поставки відповідного товару за замовленням Комунального підприємства Яворівської міської ради «Житлокомунсервіс» (надалі – Замовник).
За результатами проведення закупівлі 07.10.2022, як вбачається з Протоколу розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2022-09-20-001939-a перемогла цінова пропозиція ТОВ «Укрєвросвіт» у розмірі 2 023 200,00 грн. (з ПДВ), на другому місці ТОВ «ЗІО – СПОРТ» з пропозицією у розмірі 2 093 400, 00 грн. (з ПДВ).
Однак, 13.10.2022 року Замовником прийнято рішення про відхилення переможної тендерної пропозиції ТОВ «Укрєвросвіт» та 14.10.2022р. прийнято рішення про намір укласти договір з ТОВ «ЗІО – СПОРТ».
Не погоджуючись з прийнятими рішеннями Замовника, ТОВ «Укрєвросвіт» було подано скаргу до Антимонопольного комітету України.
27.10.2022 постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийняла рішення № 6463-р/пк-пз, яким зобов'язала комунальне підприємство Яворівської міської ради «Житлокомунсервіс» скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «УКРЄВРОСВІТ» та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «ЗІО-СПОР» переможцем за процедурою закупівлі — «Пісок з домішками (піскосоляна суміш)».
У вказаному рішенні колегія Антимонопольного комітету зазначила, що Замовник неправомірно визначивши переможця, порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них. 14.11.2022р. КП Яворівської міської ради «Житлокомунсервіс», виконало рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, однак замість того, щоб перейти до повторного розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Укрєвросвіт», Замовник відмінив закупівлю відкритих торгів з підстав п.2 ч.1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі», неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
29.11.2022р. постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийняла рішення №7037-р/пк-пз, яким зобов'язала комунальне підприємство Яворівської міської ради «Житлокомунсервіс» скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — «Пісок з домішками (піскосоляна суміш)», оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2022-09-20-001939-a. 29.12.2022р. КП Яворівської міської ради «Житлокомунсервіс», прийняло рішення яким повторно відмінило закупівлю відкритих торгів «Пісок з домішками (піскосоляна суміш)» у зв’язку із відсутністю подальшої потреби у закупівлі відповідно до п.1 ч.1 ст.32 Закону.
Вважаємо вказане рішення Замовника незаконним та безпідставним, оскільки таке порушує права ТОВ «Укрєвросвіт» на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, як учасника, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, виходячи з наступних обставин.
Замовником в Оскаржуваному рішенні не наведено жодного обґрунтування застосування підстави для відміни закупівлі у зв’язку «із відсутністю подальшої потреби у закупівлі відповідно до п.1 ч.1 ст.32 Закону».
Варто відмітити, що предметом закупівлі є - Пісок з домішками (піскосоляна суміш), призначення вказаного товару, для посипання доріг в зимовий період року, календарна зима триватиме ще 2 місяці, тому відміна закупівлі з підстав відсутність подальшої потреби не відповідає реальному стану речей.
Зазначаємо, що закупівля внесена у річний план замовника, змін до річного плану замовником не вносилося, за таких обставин потреба у вказаному товарі, є.
Враховуючи вище сказане, вважаємо, що Замовником в Оскаржуваному рішенні не доведено та документально не підтверджено правомірність відміни процедури закупівлі з підстав передбачених п.1 ч.1 ст.32 Закону.
На перекоання ТОВ «Укрєвросвіт, відміна процедури закупівлі без належного обгрунтування та без фактичного розгляду поданої пропозиції скаржника не узгоджується з задекларованими в Законі України «Про публічні закупівлі» принципами публічних закупівель щодо недискримінації учасників та рівного ставлення до них; та об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та ст.7 Закону України «Про антимонопольний комітет України», -
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відміну закупівлі, зазначене у протоколі № 2912-01 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 29.12.2022р. щодо закупівлі «Пісок з домішками» (піскосоляна суміш) код: ДК 021:2015:24950000-8: Спеціалізована хімічна продукція, ідентифікатор лоту UA-2022-09-20-001939-a.
Додатки:
1. Протокол № 2912-01 від 29.12.2022р.
2. Рішення адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №7037-р/пк-пз.
09.01.2022р. Директор Клок О.Р.
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 11 січня 2023 14:37
рішення від 11.01.2022 №346.pdf
Дата публікації: 11 січня 2023 14:37
Інформація про резолютивну частину рішення від 18.01.2023 №629.pdf
Дата публікації: 19 січня 2023 13:35
рішення від 18.01.2022 №629.pdf
Дата публікації: 20 січня 2023 17:02
Коментар замовника щодо усунення порушення: На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 629-р/пк-пз від 18 січня 2023 року уповноважена особа вирішила скасувати рішення про відміну процедурі закупівлі — “Пісок з домішками (піскосоляна суміш)” ДК 021:2015: 24950000-8 - Спеціалізована хімічна продукція, ідентифікатор закупівлі - UA-2022-09-20-001939-a.
Дата виконання рішення замовником: 15 лютого 2023 14:55
Дата відміни
20 лютого 2023 09:22
Причина відміни
Відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з Законом про публічні закупівлі