Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Капітальний ремонт мосту через р. Буча на км 7+464 автомобільної дороги загального користування місцевого значення О101312 Ворзель-Забуччя через М. Рубежівку
Очікувана вартість
51 293 958,40 UAH
UA-2022-08-27-000027-a ● 35399edba6c349fda390c4f9ccec9d08
Спрощена закупівля
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Департамент регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації |
Код ЄДРПОУ: | 21467647 |
Вебсайт: | http://www.drrzkg-koda.gov.ua |
Місцезнаходження: | 04119, Україна , Київська обл., м. Київ, вул. Юрія Іллєнка, 40 |
Контактна особа: |
Марта Чайкун +380442067433 drrgkh_tender@ukr.net |
Категорія: | Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 27 серпня 2022 00:49 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 01 вересня 2022 10:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 10 вересня 2022 00:00 |
Початок аукціону: | 12 вересня 2022 12:34 |
Очікувана вартість: | 51 293 958,40 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 256 469,79 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 роботи
Капітальний ремонт мосту через р. Буча на км 7+464 автомобільної дороги загального користування місцевого значення О101312 Ворзель-Забуччя через М. Рубежівку
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
00000, Україна, Київська область, міст через р. Буча на км 7+464 автомобільної дороги загального користування місцевого значення , О101312 Ворзель-Забуччя через М. Рубежівку
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2023
ДК 021:2015: 45221000-2 — Будівництво мостів і тунелів, шахт і метрополітенів
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Виконання робіт | Відповідно до абзацу 2 п.19 Порядку державного фінансування капітального будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001р. № 1764 (із змінами), згідно п.2 постанови Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 р. № 1070 (із змінами) Замовник може перерахувати Підряднику аванс/попередню оплату в розмірі до 30% вартості річного обсягу робіт, який спрямовується на небюджетні рахунки, відкриті на ім’я Підрядника в органах Казначейства у встановленому законодавством порядку, з подальшим використанням зазначених коштів виключно з таких рахунків на цілі, визначені цим Договором. Підрядник зобов’язується використати одержаний аванс/попередню оплату на придбання і постачання необхідних для виконання робіт матеріалів, конструкцій, виробів / роботи і послуги протягом трьох місяців після одержання авансу, але не пізніше 24 грудня, у разі отримання авансу в останні місяці бюджетного року. Для звітності витрачених коштів авансу Підрядник повинен надати Замовнику Акти приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в, КБ-3, за вказаний період, або повернути суму авансу/попередньої оплати, в повному обсязі, на розрахунковий рахунок Замовника. | Аванс | 100 | Календарні | 30 |
Виконання робіт | Розрахунки проводяться шляхом поетапної оплати Замовником по факту виконаних робіт, при умові надходження коштів з джерел фінансування на даний Об’єкт на умовах відтермінування платежу на термін до 100 календарних днів. | Пiсляоплата | 100 | Календарні | 70 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
01 вересня 2022 09:03 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
01 вересня 2022 09:01 |
Оголошення_зміни 2.doc | |
01 вересня 2022 09:01 |
д.3 Вимоги до Учасників_зміни.doc | |
31 серпня 2022 20:50 |
О101312 Додаток 2_зміни.xls | |
31 серпня 2022 20:50 |
Додаток 4 проект договору_зміни.docx | |
27 серпня 2022 00:49 |
д.1 Форма_ПРОПОЗИЦІЯ УЧАСНИКА.doc | |
27 серпня 2022 00:49 |
Інструкція учасникам.doc |
01 вересня 2022 09:03 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
||||||
01 вересня 2022 09:01 |
Оголошення_зміни 2.doc
|
||||||
01 вересня 2022 09:01 |
д.3 Вимоги до Учасників_зміни.doc
|
||||||
31 серпня 2022 20:50 |
О101312 Додаток 2_зміни.xls
|
||||||
31 серпня 2022 20:50 |
Додаток 4 проект договору_зміни.docx
|
||||||
27 серпня 2022 00:49 |
д.1 Форма_ПРОПОЗИЦІЯ УЧАСНИКА.doc
|
||||||
27 серпня 2022 00:49 |
Інструкція учасникам.doc
|
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2022-08-27-000027-a.c1
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ " ЕНЕРГЕТИЧНО - ДОРОЖНЄ БУДІВНИЦТВО ", Код ЄДРПОУ:33757711
Дата подання: 31 серпня 2022 16:09
Щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель
ВИМОГА
Щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель
(ідентифікатор закупівлі UA-2022-08-27-000027-a)
Закупівля :« Капітальний ремонт мосту через р. Буча на км 7+464 автомобільної дороги загального користування місцевого значення О101312 Ворзель-Забуччя через М. Рубежівку »
Уважно проаналізувавши положення Тендерної документації по закупівлі, вимоги чинного законодавства було виявлено невідповідності у положеннях Тендерної документації Замовника по закупівлі.
Встановлення Вами у Тендерній документації вимог, що наведені нижче, порушують вимоги частини четвертої статті 5 Закону «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Слід наголосити, що відмінність у поводженні і ставленні Замовника до учасників закупівлі, висуванні вимог до учасників у Тендерній документації є дискримінаційною, якщо вона не має об’єктивного і розумного виправдання, тобто якщо вона не переслідує “законної мети” або відсутня “розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети”.
Отже, з дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об’єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто “дискримінація” у застосуванні до процедур закупівель – це суб’єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об’єктивно виправданими.
Наведені в цій вимозі доводи, щодо протиправності окремих положень Тендерної документації свідчать про встановлення Вами обмеження прав учасників на участь у закупівлі, відсутність раціонального обґрунтування відносно встановлення таких положень, що призводить до обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг одним учасникам над іншими (адже не кожен учасник через наявність дискримінаційних положень у Тендерній документації зможе взяти участь у закупівлі). , та наявність у Тендерній документації цих положень не є об’єктивно виправданою.
1. Відповідно до п. 12 Додатку 3 Кваліфікаційні та інші вимоги замовника до оголошення по закупівлі «Інші вимоги» передбачено, що Учасник повинен надати чинний на кінцеву дату подання пропозиції сертифікат Учасника на систему менеджменту щодо протидії корупції ISO 37001:2016.
Учасник у складі пропозиції має надати сертифікат на систему екологічного управління учасника ДСТУ ISO 14001:2015, який підтверджує, що система екологічного менеджменту учасника стосовно будівництва доріг і автострад (код ДКПП 42.11), будівництво мостів (код ДКПП 42.13) відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (сертифікат має бути чинним на кінцеву дату подання тендерної пропозиції).
Учасник у складі пропозиції має надати сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2018 на будівництво та ремонт доріг і автострад (автомагістралей) (або інша сфера поширення сертифікату, що охоплює код 42.11 (ДКПП – ДК 016:2010 або КВЕД ДК 009:2010)(сертифікат має бути чинним на кінцеву дату подання пропозиції).
Учасник у складі пропозиції має надати сертифікат на систему управління якістю учасника ДСТУ ISO 9001:2015, який підтверджує, що система менеджменту якості учасника стосовно будівництва автомобільних доріг, будівництва шляхопроводів, монтажу інженерних споруд відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (сертифікат має бути чинним на кінцеву дату подання пропозиції.
Так у Учасника наявні чинний сертифікат на систему екологічного управління учасника ДСТУ ISO 14001:2015, який підтверджує, що система екологічного менеджменту учасника стосовно будівництва доріг і автострад (код ДКПП 42.11), будівництво мостів (код ДКПП 42.13) відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (сертифікат чинний на кінцеву дату подання тендерної пропозиції), сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2018 на будівництво та ремонт доріг і автострад (автомагістралей) (або інша сфера поширення сертифікату, що охоплює код 42.11 (ДКПП – ДК 016:2010 або КВЕД ДК 009:2010)(сертифікат чинний на кінцеву дату подання пропозиції), сертифікат на систему управління якістю учасника ДСТУ ISO 9001:2015, який підтверджує, що система менеджменту якості учасника стосовно будівництва автомобільних доріг, будівництва шляхопроводів, монтажу інженерних споруд відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (сертифікат чинний на кінцеву дату подання пропозиції.
Але відсутній сертифікат Учасника на систему менеджменту щодо протидії корупції ISO 37001:2016.
Так, частиною другою статті 16 Закону України від 05.06.2014 № 1315-VII «Про стандартизацію» визначено, що стандарти, прийняті підприємствами, застосовуються на добровільної основі. Відповідно до частини другої статті 15 Господарського кодексу України застосування стандартів чи їх окремих положень є обов'язковим для: суб'єктів господарювання, якщо обов’язковість застосування стандартів установлено нормативно-правовими актами; учасників угоди (контракту) щодо розроблення, виготовлення чи постачання продукції, якщо в ній (ньому) є посилання на певні стандарти; виробника чи постачальника продукції, якщо він склав декларацію про відповідність продукції певним стандартам чи застосував позначення цих стандартів у її маркуванні. Галузеві нормативні документи також застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Сертифікати ISO не є обов'язковими, дана сертифікація проводиться в добровільному порядку і має лише рекомендаційний характер. Таким чином, документи які не є обов’язковими на території України не можуть бути підставою для дискваліфікації учасника. При цьому необхідно звернути увагу, що ст. 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» діяльність з акредитації базується на принципі добровільності акредитації, а не її обов’язковості. Крім того, виходячи зі змісту ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права установлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, не призводячи своїми діями до умисного або штучного обмеження кола учасників. Листом від 12.01.2018 року за № 3433-06/1382-07 Мінекономрозвитку звернув увагу, що в зв’язку із втратою чинності Декрету КМУ від 10.05.1993 року за № 46-93 «Про стандартизацію та сертифікацію», з 01.01.2018 року державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з цього часу відсутні правові підстави провадження органами сертифікації діяльності із сертифікації, як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації. Враховуючи вищевикладене, вимога щодо подання пропозиції сертифікат Учасника на систему менеджменту щодо протидії корупції ISO 37001:2016 підлягає виключенню з тендерної докукментації. Більше того, наявність або відсутність сертифікату Учасника на систему менеджменту щодо протидії корупції ISO 37001:2016 жодним чином не впливає на сам предмет закупівлі та якість виконання робіт.
Також слід наголосити на тому, що учасник має всі необхідні сертифікати ISO, які підтверджують відповідність систем управління та якості учасника державним або міжнародним стандартам за основними видами діяльності. Учасник приймав участь та ставав переможцем у публічних закупівлях більш складних та значних за класами об’єктів будівництва, включаючи і будівництво та капітальний ремонт мостів для Служб автомобільних доріг різних областей та інших замовників (в т.ч. протягом 2020-2021 р.)
2. Відповідно до п. 8 Додатку 3 Кваліфікаційні та інші вимоги замовника до оголошення по закупівлі /Відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) у Учасника/ визначено, що Учасник має надати інформацію у вигляді довідки на фірмовому бланку за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та відтиском печатки (у разі наявності) Учасника про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) у Учасника.
Разом з тим, через повномасштабну збройну агресію російської федерації проти України та введення воєнного стану з 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», змін до статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні”, затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX (зі змінами, внесеними Указом від 14 березня 2022 року № 133/2022, затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-IX, Указом від 18 квітня 2022 року № 259/2022, затвердженим Законом України від 21 квітня 2022 року № 2212-IX, Указом від 17 травня 2022 року № 341/2022, затвердженим Законом України від 22 травня 2022 року № 2263-IX), Указом Президента України від 12.08.2022 р. № 573/2022 “Про продовження строку дії воєнного стану в Україні, затвердженого Законом України від 15.08.2022 р. № 2500-ІХ “Про затвердження Указу Президента України “Про продовження строку дії воєнного стану в Україні”, до Податкового законодавства України було внесено ряд змін.
Таким чином, виходячи з вимог п.69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ), починаючи з 24 лютого 2022 року і до припинення/скасування правового режиму воєнного стану підстави для виникнення у платника податків податкового боргу в розумінні пп.14.1.175 ст.14 ПКУ відсутні, а такі грошові зобов’язання вважаються такими термін оплати яких (з урахуванням законодавчо встановленого відтермінування) не настав.
Відповідно до пп.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ, у випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок, зокрема щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої п.46.2 ст.46 ПКУ, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої ПКУ відповідальності з обов’язковим виконанням таких обов’язків протягом 6 місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Згідно з пунктом 102.9 статті 102 Податкового кодексу України на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану зупиняється перебіг строків, визначених цим Кодексом, іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Податковий борг – це сума узгодженого грошового зобов’язання, не сплаченого платником податків у встановлений ПКУ строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному ПКУ. Момент виникнення податкового боргу визначається наступним днем, після спливу строків для сплати платником податків узгодженого грошового/податкового зобов’язання (п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України).
Відповідно до пп. 14.1.175 ПКУ податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений ПКУ строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному ПКУ. Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначає Закон № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі - Закон).
Згідно з п. 6 ч. 1 ст. 1 Закону сума єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені Законом, обчислена податковим органом у випадках, передбачених Законом, є недоїмкою.
Отже, і сума єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у встановлені строки, не вважається податковим боргом, а є недоїмкою.
Таким чином, внесені зміни до ПКУ загальному рівні встановили відстрочення та відтермінування сплати податків та обов’язкових платежів.
Відповідно, якщо станом на дату подання цієї Тендерної пропозиції у Учасника наявні нарахування податків та зборів, що не є заборгованістю в розумінні ПКУ.
Тому, оскільки через початок війни всім платникам було надане відтермінування на сплату податків та всіх обов’язкових платежів, а отже відхилення Тендерної пропозиції Учасника з підстав не сплати ним податків та зборів і неподання Довідки про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів - буде незаконним, а вимога надання учасником довідки на фірмовому бланку за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та відтиском печатки (у разі наявності) Учасника про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) у Учасника – має бути виключена із Додатку 3 «Кваліфікаційні та інші вимоги замовника до оголошення по закупівлі».
3. Відповідно доп. 2 Р. II Інструкції учасникам по закупівлі передбачено, що Учасник повинен надати довідку в довільній формі з інформацією про відсутність заборгованості по заробітній платі перед працівниками підприємства. На підтвердження наданої інформації в складі пропозиції Учасник надає копію Балансу (Звіту про фінансовий стан) за останній звітній період, з підтвердженням про його отримання відповідними уповноваженими органами (штамп, електронна квитанція тощо).
28.02.2022 року Торгово-промисловою палатою України (далі – ТПП України) розміщено офіційний лист № 2024/02.0-7.1, адресований усім, кого це стосується, яким ТПП України засвідчила, що зазначені вище обставини (військова агресія російської федерації проти України) з 24 лютого 2022 року до їх офіційного закінчення, є надзвичайними, невідворотними та об’єктивними обставинами для суб'єктів господарської діяльності по договору, окремим податковим та/чи іншим зобов’язанням/обов’язкам, виконання яких настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання відповідно яких/-го стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).
Зазначені обставини через їх надзвичайність, невідворотність є для Товариства форс-мажорними обставин (обставини непереборної сили) та спричинили неможливим у встановлений термін виконувати Товариством зобов’язання.
Підтвердження настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) знаходиться за посиланням : https://ucci.org.ua/uploads/files/621cba543cda9382669631.pdf
Згідно з частиною першою статті 9 Цивільного кодексу України (далі – ЦК) Положення цього Кодексу застосовуються до врегулювання відносин, які виникають у сферах використання природних ресурсів та охорони довкілля, а також до трудових та сімейних відносин, якщо вони не врегульовані іншими актами законодавства.
З огляду на вищевикладене, вважаємо, що в умовах воєнного стану положення ЦК щодо звільнення від відповідальності за порушення зобов’язання має застосовуватися і до зобов’язань за трудовими відносинами.
Зазначена правова позиція висвітлена і у Роз’ясненні Мінекономіки від 12.03.2022 р. “Відповіді на поширені запитання щодо трудових відносин під час воєнного стану” на офіційному веб-сайті Кабміну за посиланням: https://www.kmu.gov.ua/news/minekonomiki-nadaye-vidpovidi-na-poshireni-zapitannya-shchodo-trudovih-vidnosin-pid-chas-voyennogo-stanu
Відповідно до ч. 1 статті 1 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» «Цей Закон визначає особливості трудових відносини працівників усіх підприємств, установ, організацій в Україні незалежно від форми власності, виду діяльності і галузевої належності, а також осіб, які працюють за трудовим договором з фізичними особами, у період дії воєнного стану, введеного відповідно до Закону України "Про правовий режим воєнного стану"».
Згідно із ч. 2 цитованої статті Закону «На період дії воєнного стану вводяться обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина відповідно до статей 43, 44 Конституції України».
Відповідно до ч. 3 цієї статті, «У період дії воєнного стану не застосовуються норми законодавства про працю у частині відносин, врегульованих цим Законом.».
Відповідно до положень ч. 1 статті 10 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану»:
1. Заробітна плата виплачується працівнику на умовах, визначених трудовим договором.
2. Роботодавець повинен вживати всіх можливих заходів для забезпечення реалізації права працівників на своєчасне отримання заробітної плати.
3. Роботодавець звільняється від відповідальності за порушення зобов’язання щодо строків оплати праці, якщо доведе, що це порушення сталося внаслідок ведення бойових дій або дії інших обставин непереборної сили.
Звільнення роботодавця від відповідальності за несвоєчасну оплату праці не звільняє його від обов’язку виплати заробітної плати.
4. У разі неможливості своєчасної виплати заробітної плати внаслідок ведення бойові дії, строк виплати заробітної плати може бути відтермінований до моменту відновлення діяльності підприємства».
Враховуючи наведене, наявність заборгованості у учасника зі сплати заробітної плати за умов воєнного стану не може обмежувати участь такого учасника у закупівлі і бути підставою від відмови учаснику у участі у закупівлі. Тому вимога до Учасника надати довідку в довільній формі з інформацією про відсутність заборгованості по заробітній платі перед працівниками підприємства та надання копії Балансу (Звіту про фінансовий стан) за останній звітній період, з підтвердженням про його отримання відповідними уповноваженими органами (штамп, електронна квитанція тощо) має бути виключена із Інструкції учасникам по закупівлі (в тому числі із врахуванням мотивів викладених у п. 2 цієї вимоги).
Фактично наведені вище положення тендерної документації унеможливлюють участь у даній закупівлі, що є дискримінаційним відносно учасників. Також Вами не надано жодного обгрунтування необхідності встановлення вимоги надання:
1. сертифікату Учасника на систему менеджменту щодо протидії корупції ISO 37001:2016;
2. довідки на фірмовому бланку за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та відтиском печатки (у разі наявності) Учасника про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) у Учасника (за умов змін в податковому законодавстві в умовах воєнного часу);
3. довідки в довільній формі з інформацією про відсутність заборгованості по заробітній платі перед працівниками підприємства та копії Балансу (Звіту про фінансовий стан) за останній звітній період, з підтвердженням про його отримання відповідними уповноваженими органами (штамп, електронна квитанція тощо).
Заслуговує на увагу і той факт, що у зв’язку із змінами у законодавстві та його адаптацією до умов воєнного часу у органів державної влади, що здійснюють контроль за господарською діяльністю та податковою дисципліною, відсутні будь-які претензії до учасника. Відповідно Замовник не вправі вимагати від учасника того, що не вимагається навіть контролюючими органами.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Враховуючи вище викладене, вимагаємо усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації в цій частині.
Розгорнути
Згорнути
Щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель
(ідентифікатор закупівлі UA-2022-08-27-000027-a)
Закупівля :« Капітальний ремонт мосту через р. Буча на км 7+464 автомобільної дороги загального користування місцевого значення О101312 Ворзель-Забуччя через М. Рубежівку »
Уважно проаналізувавши положення Тендерної документації по закупівлі, вимоги чинного законодавства було виявлено невідповідності у положеннях Тендерної документації Замовника по закупівлі.
Встановлення Вами у Тендерній документації вимог, що наведені нижче, порушують вимоги частини четвертої статті 5 Закону «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Слід наголосити, що відмінність у поводженні і ставленні Замовника до учасників закупівлі, висуванні вимог до учасників у Тендерній документації є дискримінаційною, якщо вона не має об’єктивного і розумного виправдання, тобто якщо вона не переслідує “законної мети” або відсутня “розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети”.
Отже, з дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об’єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто “дискримінація” у застосуванні до процедур закупівель – це суб’єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об’єктивно виправданими.
Наведені в цій вимозі доводи, щодо протиправності окремих положень Тендерної документації свідчать про встановлення Вами обмеження прав учасників на участь у закупівлі, відсутність раціонального обґрунтування відносно встановлення таких положень, що призводить до обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг одним учасникам над іншими (адже не кожен учасник через наявність дискримінаційних положень у Тендерній документації зможе взяти участь у закупівлі). , та наявність у Тендерній документації цих положень не є об’єктивно виправданою.
1. Відповідно до п. 12 Додатку 3 Кваліфікаційні та інші вимоги замовника до оголошення по закупівлі «Інші вимоги» передбачено, що Учасник повинен надати чинний на кінцеву дату подання пропозиції сертифікат Учасника на систему менеджменту щодо протидії корупції ISO 37001:2016.
Учасник у складі пропозиції має надати сертифікат на систему екологічного управління учасника ДСТУ ISO 14001:2015, який підтверджує, що система екологічного менеджменту учасника стосовно будівництва доріг і автострад (код ДКПП 42.11), будівництво мостів (код ДКПП 42.13) відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (сертифікат має бути чинним на кінцеву дату подання тендерної пропозиції).
Учасник у складі пропозиції має надати сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2018 на будівництво та ремонт доріг і автострад (автомагістралей) (або інша сфера поширення сертифікату, що охоплює код 42.11 (ДКПП – ДК 016:2010 або КВЕД ДК 009:2010)(сертифікат має бути чинним на кінцеву дату подання пропозиції).
Учасник у складі пропозиції має надати сертифікат на систему управління якістю учасника ДСТУ ISO 9001:2015, який підтверджує, що система менеджменту якості учасника стосовно будівництва автомобільних доріг, будівництва шляхопроводів, монтажу інженерних споруд відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (сертифікат має бути чинним на кінцеву дату подання пропозиції.
Так у Учасника наявні чинний сертифікат на систему екологічного управління учасника ДСТУ ISO 14001:2015, який підтверджує, що система екологічного менеджменту учасника стосовно будівництва доріг і автострад (код ДКПП 42.11), будівництво мостів (код ДКПП 42.13) відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (сертифікат чинний на кінцеву дату подання тендерної пропозиції), сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2018 на будівництво та ремонт доріг і автострад (автомагістралей) (або інша сфера поширення сертифікату, що охоплює код 42.11 (ДКПП – ДК 016:2010 або КВЕД ДК 009:2010)(сертифікат чинний на кінцеву дату подання пропозиції), сертифікат на систему управління якістю учасника ДСТУ ISO 9001:2015, який підтверджує, що система менеджменту якості учасника стосовно будівництва автомобільних доріг, будівництва шляхопроводів, монтажу інженерних споруд відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (сертифікат чинний на кінцеву дату подання пропозиції.
Але відсутній сертифікат Учасника на систему менеджменту щодо протидії корупції ISO 37001:2016.
Так, частиною другою статті 16 Закону України від 05.06.2014 № 1315-VII «Про стандартизацію» визначено, що стандарти, прийняті підприємствами, застосовуються на добровільної основі. Відповідно до частини другої статті 15 Господарського кодексу України застосування стандартів чи їх окремих положень є обов'язковим для: суб'єктів господарювання, якщо обов’язковість застосування стандартів установлено нормативно-правовими актами; учасників угоди (контракту) щодо розроблення, виготовлення чи постачання продукції, якщо в ній (ньому) є посилання на певні стандарти; виробника чи постачальника продукції, якщо він склав декларацію про відповідність продукції певним стандартам чи застосував позначення цих стандартів у її маркуванні. Галузеві нормативні документи також застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Сертифікати ISO не є обов'язковими, дана сертифікація проводиться в добровільному порядку і має лише рекомендаційний характер. Таким чином, документи які не є обов’язковими на території України не можуть бути підставою для дискваліфікації учасника. При цьому необхідно звернути увагу, що ст. 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» діяльність з акредитації базується на принципі добровільності акредитації, а не її обов’язковості. Крім того, виходячи зі змісту ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права установлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, не призводячи своїми діями до умисного або штучного обмеження кола учасників. Листом від 12.01.2018 року за № 3433-06/1382-07 Мінекономрозвитку звернув увагу, що в зв’язку із втратою чинності Декрету КМУ від 10.05.1993 року за № 46-93 «Про стандартизацію та сертифікацію», з 01.01.2018 року державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з цього часу відсутні правові підстави провадження органами сертифікації діяльності із сертифікації, як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації. Враховуючи вищевикладене, вимога щодо подання пропозиції сертифікат Учасника на систему менеджменту щодо протидії корупції ISO 37001:2016 підлягає виключенню з тендерної докукментації. Більше того, наявність або відсутність сертифікату Учасника на систему менеджменту щодо протидії корупції ISO 37001:2016 жодним чином не впливає на сам предмет закупівлі та якість виконання робіт.
Також слід наголосити на тому, що учасник має всі необхідні сертифікати ISO, які підтверджують відповідність систем управління та якості учасника державним або міжнародним стандартам за основними видами діяльності. Учасник приймав участь та ставав переможцем у публічних закупівлях більш складних та значних за класами об’єктів будівництва, включаючи і будівництво та капітальний ремонт мостів для Служб автомобільних доріг різних областей та інших замовників (в т.ч. протягом 2020-2021 р.)
2. Відповідно до п. 8 Додатку 3 Кваліфікаційні та інші вимоги замовника до оголошення по закупівлі /Відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) у Учасника/ визначено, що Учасник має надати інформацію у вигляді довідки на фірмовому бланку за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та відтиском печатки (у разі наявності) Учасника про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) у Учасника.
Разом з тим, через повномасштабну збройну агресію російської федерації проти України та введення воєнного стану з 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», змін до статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні”, затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX (зі змінами, внесеними Указом від 14 березня 2022 року № 133/2022, затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-IX, Указом від 18 квітня 2022 року № 259/2022, затвердженим Законом України від 21 квітня 2022 року № 2212-IX, Указом від 17 травня 2022 року № 341/2022, затвердженим Законом України від 22 травня 2022 року № 2263-IX), Указом Президента України від 12.08.2022 р. № 573/2022 “Про продовження строку дії воєнного стану в Україні, затвердженого Законом України від 15.08.2022 р. № 2500-ІХ “Про затвердження Указу Президента України “Про продовження строку дії воєнного стану в Україні”, до Податкового законодавства України було внесено ряд змін.
Таким чином, виходячи з вимог п.69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ), починаючи з 24 лютого 2022 року і до припинення/скасування правового режиму воєнного стану підстави для виникнення у платника податків податкового боргу в розумінні пп.14.1.175 ст.14 ПКУ відсутні, а такі грошові зобов’язання вважаються такими термін оплати яких (з урахуванням законодавчо встановленого відтермінування) не настав.
Відповідно до пп.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ, у випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок, зокрема щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої п.46.2 ст.46 ПКУ, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої ПКУ відповідальності з обов’язковим виконанням таких обов’язків протягом 6 місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Згідно з пунктом 102.9 статті 102 Податкового кодексу України на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану зупиняється перебіг строків, визначених цим Кодексом, іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Податковий борг – це сума узгодженого грошового зобов’язання, не сплаченого платником податків у встановлений ПКУ строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному ПКУ. Момент виникнення податкового боргу визначається наступним днем, після спливу строків для сплати платником податків узгодженого грошового/податкового зобов’язання (п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України).
Відповідно до пп. 14.1.175 ПКУ податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений ПКУ строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному ПКУ. Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначає Закон № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі - Закон).
Згідно з п. 6 ч. 1 ст. 1 Закону сума єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені Законом, обчислена податковим органом у випадках, передбачених Законом, є недоїмкою.
Отже, і сума єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у встановлені строки, не вважається податковим боргом, а є недоїмкою.
Таким чином, внесені зміни до ПКУ загальному рівні встановили відстрочення та відтермінування сплати податків та обов’язкових платежів.
Відповідно, якщо станом на дату подання цієї Тендерної пропозиції у Учасника наявні нарахування податків та зборів, що не є заборгованістю в розумінні ПКУ.
Тому, оскільки через початок війни всім платникам було надане відтермінування на сплату податків та всіх обов’язкових платежів, а отже відхилення Тендерної пропозиції Учасника з підстав не сплати ним податків та зборів і неподання Довідки про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів - буде незаконним, а вимога надання учасником довідки на фірмовому бланку за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та відтиском печатки (у разі наявності) Учасника про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) у Учасника – має бути виключена із Додатку 3 «Кваліфікаційні та інші вимоги замовника до оголошення по закупівлі».
3. Відповідно доп. 2 Р. II Інструкції учасникам по закупівлі передбачено, що Учасник повинен надати довідку в довільній формі з інформацією про відсутність заборгованості по заробітній платі перед працівниками підприємства. На підтвердження наданої інформації в складі пропозиції Учасник надає копію Балансу (Звіту про фінансовий стан) за останній звітній період, з підтвердженням про його отримання відповідними уповноваженими органами (штамп, електронна квитанція тощо).
28.02.2022 року Торгово-промисловою палатою України (далі – ТПП України) розміщено офіційний лист № 2024/02.0-7.1, адресований усім, кого це стосується, яким ТПП України засвідчила, що зазначені вище обставини (військова агресія російської федерації проти України) з 24 лютого 2022 року до їх офіційного закінчення, є надзвичайними, невідворотними та об’єктивними обставинами для суб'єктів господарської діяльності по договору, окремим податковим та/чи іншим зобов’язанням/обов’язкам, виконання яких настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання відповідно яких/-го стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).
Зазначені обставини через їх надзвичайність, невідворотність є для Товариства форс-мажорними обставин (обставини непереборної сили) та спричинили неможливим у встановлений термін виконувати Товариством зобов’язання.
Підтвердження настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) знаходиться за посиланням : https://ucci.org.ua/uploads/files/621cba543cda9382669631.pdf
Згідно з частиною першою статті 9 Цивільного кодексу України (далі – ЦК) Положення цього Кодексу застосовуються до врегулювання відносин, які виникають у сферах використання природних ресурсів та охорони довкілля, а також до трудових та сімейних відносин, якщо вони не врегульовані іншими актами законодавства.
З огляду на вищевикладене, вважаємо, що в умовах воєнного стану положення ЦК щодо звільнення від відповідальності за порушення зобов’язання має застосовуватися і до зобов’язань за трудовими відносинами.
Зазначена правова позиція висвітлена і у Роз’ясненні Мінекономіки від 12.03.2022 р. “Відповіді на поширені запитання щодо трудових відносин під час воєнного стану” на офіційному веб-сайті Кабміну за посиланням: https://www.kmu.gov.ua/news/minekonomiki-nadaye-vidpovidi-na-poshireni-zapitannya-shchodo-trudovih-vidnosin-pid-chas-voyennogo-stanu
Відповідно до ч. 1 статті 1 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» «Цей Закон визначає особливості трудових відносини працівників усіх підприємств, установ, організацій в Україні незалежно від форми власності, виду діяльності і галузевої належності, а також осіб, які працюють за трудовим договором з фізичними особами, у період дії воєнного стану, введеного відповідно до Закону України "Про правовий режим воєнного стану"».
Згідно із ч. 2 цитованої статті Закону «На період дії воєнного стану вводяться обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина відповідно до статей 43, 44 Конституції України».
Відповідно до ч. 3 цієї статті, «У період дії воєнного стану не застосовуються норми законодавства про працю у частині відносин, врегульованих цим Законом.».
Відповідно до положень ч. 1 статті 10 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану»:
1. Заробітна плата виплачується працівнику на умовах, визначених трудовим договором.
2. Роботодавець повинен вживати всіх можливих заходів для забезпечення реалізації права працівників на своєчасне отримання заробітної плати.
3. Роботодавець звільняється від відповідальності за порушення зобов’язання щодо строків оплати праці, якщо доведе, що це порушення сталося внаслідок ведення бойових дій або дії інших обставин непереборної сили.
Звільнення роботодавця від відповідальності за несвоєчасну оплату праці не звільняє його від обов’язку виплати заробітної плати.
4. У разі неможливості своєчасної виплати заробітної плати внаслідок ведення бойові дії, строк виплати заробітної плати може бути відтермінований до моменту відновлення діяльності підприємства».
Враховуючи наведене, наявність заборгованості у учасника зі сплати заробітної плати за умов воєнного стану не може обмежувати участь такого учасника у закупівлі і бути підставою від відмови учаснику у участі у закупівлі. Тому вимога до Учасника надати довідку в довільній формі з інформацією про відсутність заборгованості по заробітній платі перед працівниками підприємства та надання копії Балансу (Звіту про фінансовий стан) за останній звітній період, з підтвердженням про його отримання відповідними уповноваженими органами (штамп, електронна квитанція тощо) має бути виключена із Інструкції учасникам по закупівлі (в тому числі із врахуванням мотивів викладених у п. 2 цієї вимоги).
Фактично наведені вище положення тендерної документації унеможливлюють участь у даній закупівлі, що є дискримінаційним відносно учасників. Також Вами не надано жодного обгрунтування необхідності встановлення вимоги надання:
1. сертифікату Учасника на систему менеджменту щодо протидії корупції ISO 37001:2016;
2. довідки на фірмовому бланку за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та відтиском печатки (у разі наявності) Учасника про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) у Учасника (за умов змін в податковому законодавстві в умовах воєнного часу);
3. довідки в довільній формі з інформацією про відсутність заборгованості по заробітній платі перед працівниками підприємства та копії Балансу (Звіту про фінансовий стан) за останній звітній період, з підтвердженням про його отримання відповідними уповноваженими органами (штамп, електронна квитанція тощо).
Заслуговує на увагу і той факт, що у зв’язку із змінами у законодавстві та його адаптацією до умов воєнного часу у органів державної влади, що здійснюють контроль за господарською діяльністю та податковою дисципліною, відсутні будь-які претензії до учасника. Відповідно Замовник не вправі вимагати від учасника того, що не вимагається навіть контролюючими органами.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Враховуючи вище викладене, вимагаємо усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації в цій частині.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
01 вересня 2022 08:57
На Вашу вимогу повідомляємо наступне:
1. Умовами оголошення про проведення спрощеної закупівлі встановлено вимогу щодо подання у складі пропозиції чинного на кінцеву дату подання пропозиції сертифікату Учасника на систему менеджменту щодо протидії корупції ISO 37001:2016, оскільки сертифікат ISO 37001:2016 є підтвердженням, що учасник несе відповідальність за протидію корупції з метою мінімізації ризиків невиконання державного замовлення та підтвердження фактичної спроможності Підрядника виконати ним взяті на себе зобов’язання щодо виконання договору про закупівлю якісно та у визначені терміни. Разом з тим, відповідно до абзацу 14 частини третьої статтї 14 Закону України «Про публічні закупівлі» в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація.
2. В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі відсутня вимога щодо надання довідки на фірмовому бланку за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та відтиском печатки (у разі наявності) Учасника про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) у Учасника.
3. В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі відсутня вимога щодо надання довідки в довільній формі з інформацією про відсутність заборгованості по заробітній платі перед працівниками підприємства та копії Балансу (Звіту про фінансовий стан) за останній звітній період, з підтвердженням про його отримання відповідними уповноваженими органами (штамп, електронна квитанція тощо).
1. Умовами оголошення про проведення спрощеної закупівлі встановлено вимогу щодо подання у складі пропозиції чинного на кінцеву дату подання пропозиції сертифікату Учасника на систему менеджменту щодо протидії корупції ISO 37001:2016, оскільки сертифікат ISO 37001:2016 є підтвердженням, що учасник несе відповідальність за протидію корупції з метою мінімізації ризиків невиконання державного замовлення та підтвердження фактичної спроможності Підрядника виконати ним взяті на себе зобов’язання щодо виконання договору про закупівлю якісно та у визначені терміни. Разом з тим, відповідно до абзацу 14 частини третьої статтї 14 Закону України «Про публічні закупівлі» в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація.
2. В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі відсутня вимога щодо надання довідки на фірмовому бланку за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та відтиском печатки (у разі наявності) Учасника про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) у Учасника.
3. В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі відсутня вимога щодо надання довідки в довільній формі з інформацією про відсутність заборгованості по заробітній платі перед працівниками підприємства та копії Балансу (Звіту про фінансовий стан) за останній звітній період, з підтвердженням про його отримання відповідними уповноваженими органами (штамп, електронна квитанція тощо).
Номер вимоги: UA-2022-08-27-000027-a.c2
Статус:
Вирішена
Учасник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ " ЕНЕРГЕТИЧНО - ДОРОЖНЄ БУДІВНИЦТВО ", Код ЄДРПОУ:33757711
Дата подання: 31 серпня 2022 17:26
Щодо вимог по наявності обладнання та матеріально-технічної бази
ВИМОГА
Щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель
(ідентифікатор закупівлі UA-2022-08-27-000027-a)
Закупівля : «Капітальний ремонт мосту через р. Буча на км 7+464 автомобільної дороги загального користування місцевого значення О101312 Ворзель-Забуччя через М.Рубежівку»
Уважно проаналізувавши положення Тендерної документації по закупівлі, вимоги чинного законодавства було виявлено невідповідності у положеннях Тендерної документації Замовника по закупівлі.
Встановлення Вами у Тендерній документації вимог, що наведені нижче, порушують вимоги частини четвертої статті 5 Закону «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Слід наголосити, що відмінність у поводженні і ставленні Замовника до учасників закупівлі, висуванні вимог до учасників у Тендерній документації є дискримінаційною, якщо вона не має об’єктивного і розумного виправдання, тобто якщо вона не переслідує “законної мети” або відсутня “розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети”.
Отже, з дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об’єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто “дискримінація” у застосуванні до процедур закупівель – це суб’єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об’єктивно виправданими.
Наведені в цій вимозі доводи, щодо протиправності окремих положень Тендерної документації свідчать про встановлення Вами обмеження прав учасників на участь у закупівлі, відсутність раціонального обґрунтування відносно встановлення таких положень, що призводить до обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг одним учасникам над іншими (адже не кожен учасник через наявність дискримінаційних положень у Тендерній документації зможе взяти участь у закупівлі), та наявність у Тендерній документації цих положень не є об’єктивно виправданою.
Відповідно до п. 4 Додатку 3 Кваліфікаційні та інші вимоги замовника до оголошення по закупівлі «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази:» передбачено, що Учасник повинен надати Інформацію у вигляді сканованої довідки на фірмовому бланку про наявність в учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази, які будуть безпосередньо залученні при виконанні даних робіт, яка включає в себе назву машин, механізмів або обладнання, марку, модель, рік випуску, наявну кількість, зазначення приналежності (власна, орендується, лізинг, послуги, тощо) за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та відтиском печатки (у разі наявності) Учасника. У разі, якщо Учасник не має власного обладнання та матеріально-технічної бази, то у такому випадку у довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази має бути зазначено посилання на документ, який дає право на використання обладнання та матеріально-технічної бази.
Мінімальні вимоги:
Найменування техніки Кільк.
(не менше одиниць техніки)
1 Автомобіль бортовий (або еквівалент) мінімум 2 одиниці
2 Автомобілі-самоскиди, вантажопідйомність до 15т мінімум 3 одиниці
3 Крани на гусеничному ходу, вантажопідйомність 50-100т
мінімум 2 одиниці
4 Автокрани, вантажопідйомність від 16 до 50 т мінімум 4 одиниці
5 Автокрани, вантажопідйомність не менше 100 т мінімум 1 одиниця
6 Навантажувачі мінімум 1 одиниця
7 Автогідропідіймачі/автопідйомник мінімум 1 одиниця
8 Електростанції пересувні мінімум 3 одиниці
9 Установка для зварювання мінімум 2 одиниці
10 Екскаватори мінімум 2 одиниці
11 Бульдозери мінімум 2 одиниці
12 Компресор мінімум 2 одиниці
13 Установка для забивання стояків мінімум 1 одиниця
14 Пневмобетономашини для будування набризк-бетонного кріплення в горизонтальних виробках для укладання бетонної суміші або еквівалент/аналог мінімум 1 одиниця
15 Установки бурові мінімум 1 одиниця
16 Машини поливально-мийні/підмітально-прибтральні мінімум 1 одиниця
17 Кутова шліфмашинка мінімум 2 одиниці
18 Перфоратор мінімум 4 одиниці
19 Автоматичний апарат для зварювання мінімум 1 одиниця
20 Апарат піскоструменевий мінімум 2 одиниці
21 Молотки відбійні
мінімум 3 одиниці
22 Віброзанурювач мінімум 1 одиниця
Детально проаналізувавши Додаток 2 до оголошення «Капітальний ремонт мосту через р. Буча на км 7+464 автомобільної дороги загального користування місцевого значення О101312 Ворзель-Забуччя через М.Рубежівку» учасник дійшов наступного висновку. Відповідно до п. 4 Додатку 3 Кваліфікаційні та інші вимоги замовника до оголошення по закупівлі «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази:» передбачено для проведення Капітальний ремонт мосту через р. Буча на км 7+464 автомобільної дороги загального користування місцевого значення О101312 Ворзель-Забуччя через М.Рубежівку, використання кранів на гусеничному ходу, вантажопідйомність 50-100т в кількості мінімум 2 одиниці.
Разом із тим, аналіз кількість машино-годи, передбачених Відомістю ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва (Додаток 2 до оголошення) для роботи даної одиниці техніки дає змогу дійти висновку про те, що для виконання зазначеного вище виду робіт із кількістю машино-годин 103,8 достатнім є використання 1 (однієї) одиниці техніки - крану на гусеничному ходу, вантажопідйомність 50-100т.
Відповідно до п. 4 Додатку 3 Кваліфікаційні та інші вимоги замовника до оголошення по закупівлі передбачено для проведення капітального ремонту мосту використання Автокранів, вантажопідйомністю від 16 до 50 т. в кількості мінімум 4 одиниці.
Разом із тим, аналіз кількість машино-годи, передбачених Відомістю ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва (Додаток 2 до оголошення) для роботи даної одиниці техніки дає змогу дійти висновку про те, що для виконання зазначеного вище виду робіт із кількістю машино-годин 1026,938 достатнім є використання 2 (двох) одиниць техніки - автокранів, вантажопідйомністю від 16 до 50 т.
Для цылей заощадження часу та засобів при роботі у дві зміни достатньо використання двох таких кранів, адже за технологією передбачено використання одночасно двох одиниць автокранів, вантажопідйомністю від 16 до 50 т.
Відповідно до п. 4 Додатку 3 Кваліфікаційні та інші вимоги замовника до оголошення по закупівлі передбачено для проведення капітального ремонту мосту використання Автокрану, вантажопідйомність не менше 100 т в кількості мінімум 1 одиниці.
Разом із тим, використання автокрану, вантажопідйомність не менше 100 т взагалі не передбачено Відомістю ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва (Додаток 2 до оголошення).
Фактично наведені вище положення Додатку 2 до оголошення «Капітальний ремонт мосту через р. Буча на км 7+464 автомобільної дороги загального користування місцевого значення О101312 Ворзель-Забуччя через М.Рубежівку» тендерної документації ставлять завишені вимоги до учасників щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, які будуть безпосередньо залученні при виконанні даних робіт, що унеможливлюють участь у даній закупівлі учасників у котрих є все необхідне обладнання та матеріально-технічна база для проведення якісного та своєчасного капітального ремонту мосту через р. Буча на км 7+464 автомобільної дороги загального користування місцевого значення О101312 Ворзель-Забуччя через М.Рубежівку, що є дискримінаційним відносно учасників.
Також Вами не надано жодного обгрунтування необхідності встановлення вимоги щодо використання:
- кранів на гусеничному ходу, вантажопідйомність 50-100т в кількості мінімум 2 одиниці;
- автокранів, вантажопідйомністю від 16 до 50 т. в кількості мінімум 4 одиниці;
- автокрану, вантажопідйомність не менше 100 т в кількості мінімум 1 одиниці.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Також слід наголосити на тому, що учасник має все необхідне обладнання та матеріально-технічну базу для будівництва, капітального ремонту навіть більш складних та значних за класами об’єктів будівництва, та неодноразово здійснював і будівництво та капітальний ремонт мостів для Служб автомобільних доріг різних областей та інших замовників.
Додатково слід звернути увагу на те, що строк виконання робіт по закупівлі до 31.12.2023 року та підрядник може планувати виконання робіт у 2 (дві) зміни, тому використання одиниць зазначеної вище техніки у кількості встановленій Тендерною документацією є взагалі не раціональним. Саме один із фундаментальних принципів публічних закупівель визначених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» «принцип максимальної економії та ефективності» веде до здійснення закупівель з мінімально можливими витратами і досягати максимального кінцевого результату проведення процедур. Свідченням ефективності закупівель, зрештою, є забезпечення повною мірою суспільних потреб і раціональне використання бюджетних коштів внаслідок реалізації таких замовлень.
Враховуючи вище викладене, вимагаємо усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації (п. 4 Додатку 3 Кваліфікаційні та інші вимоги замовника до оголошення по закупівлі «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази:» передбачено для проведення Капітальний ремонт мосту через р. Буча на км 7+464 автомобільної дороги загального користування місцевого значення О101312 Ворзель-Забуччя через М.Рубежівку в цій частині.
Розгорнути
Згорнути
Щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель
(ідентифікатор закупівлі UA-2022-08-27-000027-a)
Закупівля : «Капітальний ремонт мосту через р. Буча на км 7+464 автомобільної дороги загального користування місцевого значення О101312 Ворзель-Забуччя через М.Рубежівку»
Уважно проаналізувавши положення Тендерної документації по закупівлі, вимоги чинного законодавства було виявлено невідповідності у положеннях Тендерної документації Замовника по закупівлі.
Встановлення Вами у Тендерній документації вимог, що наведені нижче, порушують вимоги частини четвертої статті 5 Закону «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Слід наголосити, що відмінність у поводженні і ставленні Замовника до учасників закупівлі, висуванні вимог до учасників у Тендерній документації є дискримінаційною, якщо вона не має об’єктивного і розумного виправдання, тобто якщо вона не переслідує “законної мети” або відсутня “розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети”.
Отже, з дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об’єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто “дискримінація” у застосуванні до процедур закупівель – це суб’єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об’єктивно виправданими.
Наведені в цій вимозі доводи, щодо протиправності окремих положень Тендерної документації свідчать про встановлення Вами обмеження прав учасників на участь у закупівлі, відсутність раціонального обґрунтування відносно встановлення таких положень, що призводить до обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг одним учасникам над іншими (адже не кожен учасник через наявність дискримінаційних положень у Тендерній документації зможе взяти участь у закупівлі), та наявність у Тендерній документації цих положень не є об’єктивно виправданою.
Відповідно до п. 4 Додатку 3 Кваліфікаційні та інші вимоги замовника до оголошення по закупівлі «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази:» передбачено, що Учасник повинен надати Інформацію у вигляді сканованої довідки на фірмовому бланку про наявність в учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази, які будуть безпосередньо залученні при виконанні даних робіт, яка включає в себе назву машин, механізмів або обладнання, марку, модель, рік випуску, наявну кількість, зазначення приналежності (власна, орендується, лізинг, послуги, тощо) за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та відтиском печатки (у разі наявності) Учасника. У разі, якщо Учасник не має власного обладнання та матеріально-технічної бази, то у такому випадку у довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази має бути зазначено посилання на документ, який дає право на використання обладнання та матеріально-технічної бази.
Мінімальні вимоги:
Найменування техніки Кільк.
(не менше одиниць техніки)
1 Автомобіль бортовий (або еквівалент) мінімум 2 одиниці
2 Автомобілі-самоскиди, вантажопідйомність до 15т мінімум 3 одиниці
3 Крани на гусеничному ходу, вантажопідйомність 50-100т
мінімум 2 одиниці
4 Автокрани, вантажопідйомність від 16 до 50 т мінімум 4 одиниці
5 Автокрани, вантажопідйомність не менше 100 т мінімум 1 одиниця
6 Навантажувачі мінімум 1 одиниця
7 Автогідропідіймачі/автопідйомник мінімум 1 одиниця
8 Електростанції пересувні мінімум 3 одиниці
9 Установка для зварювання мінімум 2 одиниці
10 Екскаватори мінімум 2 одиниці
11 Бульдозери мінімум 2 одиниці
12 Компресор мінімум 2 одиниці
13 Установка для забивання стояків мінімум 1 одиниця
14 Пневмобетономашини для будування набризк-бетонного кріплення в горизонтальних виробках для укладання бетонної суміші або еквівалент/аналог мінімум 1 одиниця
15 Установки бурові мінімум 1 одиниця
16 Машини поливально-мийні/підмітально-прибтральні мінімум 1 одиниця
17 Кутова шліфмашинка мінімум 2 одиниці
18 Перфоратор мінімум 4 одиниці
19 Автоматичний апарат для зварювання мінімум 1 одиниця
20 Апарат піскоструменевий мінімум 2 одиниці
21 Молотки відбійні
мінімум 3 одиниці
22 Віброзанурювач мінімум 1 одиниця
Детально проаналізувавши Додаток 2 до оголошення «Капітальний ремонт мосту через р. Буча на км 7+464 автомобільної дороги загального користування місцевого значення О101312 Ворзель-Забуччя через М.Рубежівку» учасник дійшов наступного висновку. Відповідно до п. 4 Додатку 3 Кваліфікаційні та інші вимоги замовника до оголошення по закупівлі «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази:» передбачено для проведення Капітальний ремонт мосту через р. Буча на км 7+464 автомобільної дороги загального користування місцевого значення О101312 Ворзель-Забуччя через М.Рубежівку, використання кранів на гусеничному ходу, вантажопідйомність 50-100т в кількості мінімум 2 одиниці.
Разом із тим, аналіз кількість машино-годи, передбачених Відомістю ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва (Додаток 2 до оголошення) для роботи даної одиниці техніки дає змогу дійти висновку про те, що для виконання зазначеного вище виду робіт із кількістю машино-годин 103,8 достатнім є використання 1 (однієї) одиниці техніки - крану на гусеничному ходу, вантажопідйомність 50-100т.
Відповідно до п. 4 Додатку 3 Кваліфікаційні та інші вимоги замовника до оголошення по закупівлі передбачено для проведення капітального ремонту мосту використання Автокранів, вантажопідйомністю від 16 до 50 т. в кількості мінімум 4 одиниці.
Разом із тим, аналіз кількість машино-годи, передбачених Відомістю ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва (Додаток 2 до оголошення) для роботи даної одиниці техніки дає змогу дійти висновку про те, що для виконання зазначеного вище виду робіт із кількістю машино-годин 1026,938 достатнім є використання 2 (двох) одиниць техніки - автокранів, вантажопідйомністю від 16 до 50 т.
Для цылей заощадження часу та засобів при роботі у дві зміни достатньо використання двох таких кранів, адже за технологією передбачено використання одночасно двох одиниць автокранів, вантажопідйомністю від 16 до 50 т.
Відповідно до п. 4 Додатку 3 Кваліфікаційні та інші вимоги замовника до оголошення по закупівлі передбачено для проведення капітального ремонту мосту використання Автокрану, вантажопідйомність не менше 100 т в кількості мінімум 1 одиниці.
Разом із тим, використання автокрану, вантажопідйомність не менше 100 т взагалі не передбачено Відомістю ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва (Додаток 2 до оголошення).
Фактично наведені вище положення Додатку 2 до оголошення «Капітальний ремонт мосту через р. Буча на км 7+464 автомобільної дороги загального користування місцевого значення О101312 Ворзель-Забуччя через М.Рубежівку» тендерної документації ставлять завишені вимоги до учасників щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, які будуть безпосередньо залученні при виконанні даних робіт, що унеможливлюють участь у даній закупівлі учасників у котрих є все необхідне обладнання та матеріально-технічна база для проведення якісного та своєчасного капітального ремонту мосту через р. Буча на км 7+464 автомобільної дороги загального користування місцевого значення О101312 Ворзель-Забуччя через М.Рубежівку, що є дискримінаційним відносно учасників.
Також Вами не надано жодного обгрунтування необхідності встановлення вимоги щодо використання:
- кранів на гусеничному ходу, вантажопідйомність 50-100т в кількості мінімум 2 одиниці;
- автокранів, вантажопідйомністю від 16 до 50 т. в кількості мінімум 4 одиниці;
- автокрану, вантажопідйомність не менше 100 т в кількості мінімум 1 одиниці.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Також слід наголосити на тому, що учасник має все необхідне обладнання та матеріально-технічну базу для будівництва, капітального ремонту навіть більш складних та значних за класами об’єктів будівництва, та неодноразово здійснював і будівництво та капітальний ремонт мостів для Служб автомобільних доріг різних областей та інших замовників.
Додатково слід звернути увагу на те, що строк виконання робіт по закупівлі до 31.12.2023 року та підрядник може планувати виконання робіт у 2 (дві) зміни, тому використання одиниць зазначеної вище техніки у кількості встановленій Тендерною документацією є взагалі не раціональним. Саме один із фундаментальних принципів публічних закупівель визначених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» «принцип максимальної економії та ефективності» веде до здійснення закупівель з мінімально можливими витратами і досягати максимального кінцевого результату проведення процедур. Свідченням ефективності закупівель, зрештою, є забезпечення повною мірою суспільних потреб і раціональне використання бюджетних коштів внаслідок реалізації таких замовлень.
Враховуючи вище викладене, вимагаємо усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації (п. 4 Додатку 3 Кваліфікаційні та інші вимоги замовника до оголошення по закупівлі «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази:» передбачено для проведення Капітальний ремонт мосту через р. Буча на км 7+464 автомобільної дороги загального користування місцевого значення О101312 Ворзель-Забуччя через М.Рубежівку в цій частині.
Рішення замовника: Вимога задоволена
01 вересня 2022 08:40
На Вашу вимогу повідомляємо наступне до оголошення про проведення спрощеної закупівлі будуть внесені відповідні зміни.
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 12 вересня 2022 12:57
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Документи |
---|---|---|---|
ТОВ "МОСТОБУДІВЕЛЬНИЙ ЗАГІН № 112" |
51 000 000,00
UAH з ПДВ
|
50 743 530,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ " ЕНЕРГЕТИЧНО - ДОРОЖНЄ БУДІВНИЦТВО " |
51 000 000,00
UAH з ПДВ
|
51 000 000,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "МОСТОБУДІВЕЛЬНИЙ ЗАГІН № 112" #22202218 |
Переможець |
50 743 530,00
UAH з ПДВ
|
15 вересня 2022 18:31
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | зміни до договору |
22 грудня 2023 16:38
|
Додаткова угода №3 від 22.12.2023 до договору № 8-22 від 21.09.2022.pdf..pdf | зміни до договору |
22 грудня 2023 16:34
|
Електронний підпис | зміни до договору |
30 серпня 2023 13:04
|
Додаткова угода №2 від 28.08.2023_8-22_21.09.2022_.PDF | зміни до договору |
30 серпня 2023 13:02
|
Електронний підпис | зміни до договору |
28 серпня 2023 16:49
|
Додаткова угода №2 від 28.08.2023_8-22_21.09.2022.PDF | зміни до договору |
28 серпня 2023 16:48
|
Електронний підпис | зміни до договору |
13 березня 2023 17:22
|
Додаткова угода №1 від 09.03.2023_8_22__.PDF | зміни до договору |
13 березня 2023 17:21
|
Електронний підпис | зміни до договору |
09 березня 2023 12:08
|
Додаткова угода №1 від 09.03.2023_8_22.PDF | зміни до договору |
09 березня 2023 12:06
|
Електронний підпис | укладений |
26 вересня 2022 16:50
|
Договір № 8-22 від 21.09.2022.pdf | укладений |
26 вересня 2022 16:50
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 09 березня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 09 березня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю |
Номер договору про закупівлю: | №8-22 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | №1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 09 березня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 13 березня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю |
Номер договору про закупівлю: | №8-22 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | №1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 28 серпня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 28 серпня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю |
Номер договору про закупівлю: | №8-22 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | №2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 28 серпня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 30 серпня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю |
Номер договору про закупівлю: | №8-22 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | №2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 22 грудня 2023 |
Дата публікації змін до договору: | 22 грудня 2023 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю |
Номер договору про закупівлю: | №8-22 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | № 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |