Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Послуги з вивезення твердих побутових відходів за кодом ДК 021:2015: 90510000-5 Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Номенклатурна назва послуги - 90512000-9 - Послуги з перевезення сміття).
Очікувана вартість
150 000,00 UAH
UA-2022-08-09-009907-a 8f672b48c67e4e52adebb95eb5fa6b70
Спрощена закупівля    Торги відмінено    Наявні запитання/вимоги без відповіді
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Дарія Мурачева

+380487401665 dragnava@ukr.net

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати оголошення PDFHTML
Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДРАГНАВА" АВАНГАРДІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
Код ЄДРПОУ: 22453038
Місцезнаходження: 67806, Україна , Одеська обл., Одеський р-н, селище міського типу Авангард, ВУЛИЦЯ НИЖНЯ, будинок 24
Контактна особа: Дарія Мурачева
+380487401665
dragnava@ukr.net
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 09 серпня 2022 18:03
Звернення за роз’ясненнями: до 13 серпня 2022 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 20 серпня 2022 23:00
Початок аукціону: 22 серпня 2022 15:10
Очікувана вартість: 150 000,00 UAH з ПДВ
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 1 500,00 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 1,00%

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Послуги


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:90510000-5: Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям


Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1100 метри кубічні
Послуги з вивезення твердих побутових відходів за кодом ДК 021:2015: 90510000-5 Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Номенклатурна назва послуги - 90512000-9 - Послуги з перевезення сміття).
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 0, Україна, 2, Відповідно до документації, 4
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2022
ДК 021:2015: 90510000-5 — Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
Надання послуг Пiсляоплата 10 Банківські 100

Тендерна документація

Критерії вибору переможця

Ціна: 100%

Роз’яснення до процедури

Запитання до процедури

кількість контейнерів для ТПВ
Дата подання: 12 серпня 2022 08:42
Дата відповіді: 12 серпня 2022 14:44
Шановний Замовнику, Пунктом 4 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та Додатком 2 до оголошення визначений обсяг послуг 1100 м. куб. та адреси вивезення твердих побутових відходів. Однак в документації відсутня інформація про кількість контейнерів, що потребують вивезення (спорожнення). Відсутність вказаної інформації перешкоджає об’єктивному та точному розрахунку цінової пропозиції учасника. У зв’язку з цим просимо уточнити: 1) загальну кількість контейнерів для вивезення ТПВ, що будуть спорожнюватися, 2) кількість контейнерів за кожною адресою вивезення твердих побутових відходів, визначеною Додатком 2 до Оголошення.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Доброго дня, дякуємо за поставлене запитання.
Технічні вимоги до предмета закупівлі викладені у Додатку 2 до оголошення. Відповідно до п. 2 Додатку 2 загальний обсяг відходів складає 1100 м. куб., а відповідно до п. 4.2. послуги надаються Учасником власними силами, спеціально обладнаними транспортними засобами, з періодичністю і в об’ємах, які визначає Замовник.
Пунктами 4.3. та 4.4. Додатку 2 встановлено, що періодичність збору та вивезення відходів: робочі, вихідні та святкові дні – протягом 6 годин з моменту надходження заявки від Замовника, а вивезення ТПВ здійснюється Учасником за попередньою заявкою Замовника. Специфіка зони обслуговування (збільшення обсягів відходів у весінній та осінній період) потребує можливості Учасника надати одночасно від 1 до 2 транспортних засобів та до 10 контейнерів для збирання та вивозу твердих побутових відходів з різних населених пунктів, які знаходяться на значній відстані один від одного: смт Авангард, с. Прилиманське, с. Нова Долина.
Звертаємо Вашу увагу, що Замовник має на балансі спеціалізований транспортний засіб, яким здійснює самостійне вивезення твердих побутових відходів з адрес, що визначені умовами Додатку 2 до оголошення.
Разом з тим, протягом календарного року спеціалізований транспортний засіб Замовника, потребує регулярного технічного обслуговування, а інколи поточного ремонту, що унеможливлює регулярний вивіз ТПВ.
Таким чином, для повноцінного забезпечення потреб громади у вивозі сміття, Замовник оголосив відповідну закупівлю. Враховуючи неможливість спрогнозувати період ремонтних робіт, Замовник спеціально не зазначив графік вивозу ТПВ, а встановив умову відповідно до якої вивіз відходів буде здійснюватись за заявкою Замовника. При цьому об'єм відходів також є орієнтовний, та буде залежати від періоду, протягом якого транспортний засіб замовника буде знаходить на ремонті.
Разом з тим, на Ваше прохання надаємо відповіді на поставлені запитання:
1. Загальну кількість контейнерів для вивезення ТПВ, що знаходяться за адресами - 52 од.
2. Кількість за кожною адресою, в розрізі населених пунктів:
Смт. Авангард, Овідіопольський р-н.:
вул. Центральна, 18 - 6 од., вул. Центральна, 22 - 6 од., вул. Центральна, 23 - 6 од., вул. Нижня, 24 - 1 од., вул. Ангарська, 6 - 2 од., вул. Молодіжна, 10 - 1 од., вул. Добрянського, 26а Авангардівський навчально-виховний комплекс І ступеню - 1 од.
с. Прилиманське, Овідіопольський р-н.: вул. Центральна, 103 - 3 од.; вул. Центральна, 119 - 2 од.; вул. Центральна, 117- 2 од.; вул. Оборонна, 48 - 2 од.; вул. Нижня, 120 - 3 од.; вул. Центральна, 127 (Прилиманська загальноосвітна школа І-ІІІ ступеню) - 4 од.
с. Нова Долина, Овідіопольський р-н.: вул. Крупської 1А - 3 од.; вул. Вишнева, 23 - 3 од.; вул. Зелена 1А - 4 од.; вул. Крупської 14 - 3 од.

Вимоги про усунення порушення

Номер вимоги: UA-2022-08-09-009907-a.b1
Статус:
Відповідь надана
Учасник: ПП "ГРАД-СЕРВІС", Код ЄДРПОУ:32635131
Дата подання: 12 серпня 2022 15:07
щодо дискримінаційних умов закупівлі
Житлово-комунальним підприємством “Драгнава” Авангардівської селищної ради (надалі - Замовник) в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі (надалі - Оголошення) за предметом Послуги з вивезення твердих побутових відходів за кодом ДК 021:2015: 90510000-5 Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Номенклатурна назва послуги - 90512000-9 - Послуги з перевезення сміття) встановлені дискримінаційні умови для потенційних учасників закупівлі, що є службовим зловживанням та грубою незаконною поведінкою Замовника, яка порушує основні принципи публічних закупівель.
Так, п.п. 14 та 15 Додатку 1 до Оголошення встановлено, що Учасник повинен мати Сертифікат на систему управління якістю ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) та Сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» стосовно таких видів діяльності: збирання безпечних відходів, оброблення та видалення безпечних відходів, технічного обслуговування та ремонту автотранспортних засобів, перевезення вантажів автомобільним транспортом.
Предметом закупівлі є Послуги з вивезення твердих побутових відході (Послуги з перевезення сміття). В свою чергу п.1 Додатку 2 до Оголошення визначено, що послуги з вивезення відходів включають: збирання ТПВ відходів за контейнерною схемою, механічне навантаження відходів, перевезення, утилізацію /видалення/ знешкодження/ захоронення відходів. Таким чином, ні предмет закупівлі, ні суть послуг з вивезення твердих побутових відходів не включає в себе технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів.
Окрім того, чинним законодавством України не передбачений обов'язок суб'єктів господарювання, що надаються послуги з вивезення твердих побутових відходів, здійснювати самостійне технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів. Як і в будь-якій іншій сфері діяльності, такі послуги можуть отримуватись у спеціалізованих організацій. Враховуючи вищенаведене, вимога Замовника про надання учасником Сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) та Сертифікату відповідності ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) стосовно такого виду діяльності як технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів жодним чином не стосується предмету закупівлі.
Також звертаємо увагу на те, що сертифікація за системою ISO наразі в Україні не є обов'язковою, а діючим законодавством та відповідними Стандартом ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 взагалі не регламентовано вимогу щодо необхідності визначення конкретного переліку видів господарської діяльності у самому сертифікаті. Суб’єкт господарювання проходить сертифікацію на визначені ним за власним бажанням види господарської діяльності, які відповідають зареєстрованим КВЕДам, наявній матеріально-технічній базі та специфіці роботи конкретного підприємства.
Вважаємо, що вищенаведена вимога Замовника обмежує коло потенційних учасників спрощеної закупівлі, які можуть надавати послуги за предметом закупівлі якісно, ефективно та на умовах максимальної економії, але не мають відповідних сертифікатів або отримали їх на інші види діяльності.
Незаконність та дискримінаційність вимоги Замовника щодо надання учасниками закупівлі Сертифікатів ISO, які не мають жодного відношення до послуг, що закуповуються, а також встановлення вичерпного переліку видів діяльності, щодо яких учасник має надати сертифікат, також підтверджує Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своїх рішеннях №11323-р/пк-пз від 24.05.2021 року, №9206 - р/пк-пз від 27.04.2021 року, №4063-р/пк-пз від 03.03.2021 року та інші.
Ч.1. ст. 5 Закону України “Про публічні закупівлі” визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з ч.4 ст.5 цього Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Ч.4 ст.22 Закону також передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вказані дії Замовника є грубим порушення основних принципів державних закупівель та вимог статей 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а також містить прямі ознаки корупційних проявів та зловживань Замовника, та є складом правопорушення, передбаченого ст.50 Закону України “Про захист економічної конкуренції” у вигляді антиконкурентних дії, обмежувальної, дискримінації діяльності, а також склад кримінальних злочинів, передбачених ст.191 Кримінального кодексу України у вигляді привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем, та злочину, передбаченого ст.364 Кримінального кодексу України у вигляді зловживання владою або службовим становищем.
Враховуючи вищенаведене, вимагаємо усунути дискримінаційні умови для проведення спрощеної закупівлі, викладені у даній вимозі, та привести умови Оголошення у відповідність з вимогами чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога задоволена
12 серпня 2022 19:03
Предметом закупівлі є послуги з вивезення твердих побутових відході (Послуги з перевезення сміття).
Пунктом 1 Додатку 2 до Оголошення визначено, що послуги з вивезення відходів включають: збирання ТПВ відходів за контейнерною схемою, механічне навантаження відходів, перевезення, утилізацію /видалення/ знешкодження/ захоронення відходів.
Таким чином, предмет закупівлі щодо надання послуг з вивезення твердих побутових відходів не включає в себе технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів. Враховуючи це відповідна вимога буде виключена з оголошення про закупівлю.
Вимога щодо виключення з умов оголошення вимог щодо наявності сертифікації учасника за стандартом ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 не може бути задоволена замовником з огляду на наступне:
ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) "Системи управління якістю" є національним стандартом України, чинним від 01.07.2016 р., що установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація, в тому числі, повинна показати свою здатність постійно надавати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги Замовника.
Відповідність систем управління якістю виробника продукції (надавача послуг) вимогам ISO 9001:2015 оцінюється органом з оцінки відповідності (органом сертифікації). За результатом оцінки відповідності вимогам ISO 9001:2015 видається сертифікат відповідності.
Наявність в учасників сертифікованої системи управління якості, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001, має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією спроможності учасників щодо виробництва та/або поставки виключно якісного товару.
Впровадження системи управління якістю відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001 на сьогоднішній день є загальнодоступною послугою і будь- яка компанія, що має належний рівень організації управління якістю, має можливість впровадити у себе цей стандарт та отримати відповідний сертифікат.
Таким чином, вимога щодо надання сертифікату системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 не є дискримінаційною.
Отримати необхідні сертифікати відповідності, які вимагає Замовник може будь-який суб'єкт господарювання, незалежно від організаційно-правової форми власності за умови відповідності учасника стандартам. Наявність сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню Замовником ділових якостей учасника, його спроможності щодо якості робіт, постачання товару в налагодженій системі менеджменту на підприємстві, котра характеризує учасника як надійного партнера, спроможного виконувати умови договору у будь-якому разі, та своєчасно реагувати (приймати оперативні рішення) при виникненні різних обставин. Сертифікат є документом, що передбачається чинним законодавством України – відповідним ДСТУ/ ISO/ ДСТУ ISO/ISЕ, вимога щодо надання сертифікату цілком відповідає вимогам законодавства, діючого на території України. Таким чином, вимога щодо надання учасником сертифікату ISO 9001:2015 на систему менеджменту якості учасника, що виданий уповноваженим на те органом відповідає чинному законодавству та не призводить до дискримінації учасників.
Більше того, повідомляємо, що існує ряд рішень Постійно Діючої адміністративної колегії АМКУ, згідно яких вимогу щодо надання ISO 9001:2015 визнано законною (UA-2020-03-13-000780-c, UA-2019-03-21-000424-b.)
Щодо сертифікату ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) повідомляємо про наступне, сертифікат ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), затверджений наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 31 грудня 2015 р. № 221 «Про внесення змін до наказу № 203 від 21 грудня 2015 р. «Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, та скасування нормативних документів України"», зі змінами, внесеними згідно з наказом Українського науково-дослідного і навчального центру проблем стандартизації, сертифікації та якості №51 від 24.02.2016 р. – це сертифікат на систему екологічного менеджменту, отже стосується безпосередньо захисту довкілля, вимоги про заходи щодо якого також зазначені у оголошенні. Таким чином, сертифікат відповідає діючому законодавству України, його надання учасниками процедури закупівлі забезпечує дотримання вимог стосовно якості предмета закупівлі. Таким чином вимога стосовно надання Сертифікату ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015), не є дискримінаційною, не звужує коло доброчесних учасників та не суперечить вимогам законодавства в сфері публічних закупівель, а також не позбавляє права учасників на добросовісну конкуренцію та не несе жодної ознаки дискримінації учасників. Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Постійно Діючої адміністративної колегії АМКУ від №25535 -р/пк-пз від 12.11.2021 р.
Враховуючи вищевикладене вимога щодо виключення з умов оголошення вимог щодо наявності сертифікації учасника за стандартом ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 не підлягає задоволенню.
Номер вимоги: UA-2022-08-09-009907-a.b2
Статус:
Очікує розгляду
Учасник: ТОВ "ЧАСТЮЛЯ", Код ЄДРПОУ:40539205
Дата подання: 12 серпня 2022 22:45
щодо дискримінаційних умов закупівлі
Житлово-комунальним підприємством “Драгнава” Авангардівської селищної ради (надалі - Замовник) в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі (надалі - Оголошення) за предметом Послуги з вивезення твердих побутових відходів за кодом ДК 021:2015: 90510000-5 Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Номенклатурна назва послуги - 90512000-9 - Послуги з перевезення сміття) встановлені дискримінаційні умови для потенційних учасників закупівлі, що є службовим зловживанням та грубою незаконною поведінкою Замовника, яка порушує основні принципи публічних закупівель.
Так, п.п. 14 та 15 Додатку 1 до Оголошення встановлено, що Учасник повинен мати Сертифікат на систему управління якістю ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) та Сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» стосовно таких видів діяльності: збирання безпечних відходів, оброблення та видалення безпечних відходів, перевезення вантажів автомобільним транспортом.
Предметом закупівлі є Послуги з вивезення твердих побутових відході (Послуги з перевезення сміття).
В свою чергу п.1 Додатку 2 до Оголошення визначено, що послуги з вивезення відходів включають: збирання ТПВ відходів за контейнерною схемою, механічне навантаження відходів, перевезення, утилізацію /видалення/ знешкодження/ захоронення відходів.
Діяльність з перевезення вантажів автомобільним транспортом відповідає коду ДК 60000000-8 - Транспортні послуги (крім транспортування відходів), в той же час предметом закупівлі є ДК 021:2015: 90513000-6 Послуги з поводження із безпечними сміттям і відходами та їх утилізація/видалення.
Таким чином, ні предмет закупівлі, ні суть послуг з вивезення твердих побутових відходів не включає в себе перевезення вантажів автомобільним транспортом, оскільки перевезення вантажів автомобільним транспортом є окремим видом діяльності.
Враховуючи вищенаведене, вимога Замовника про надання учасником Сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) та Сертифікату відповідності ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) стосовно такого виду перевезення вантажів автомобільним транспортом жодним чином не стосується предмету закупівлі. Також звертаємо увагу на те, що сертифікація за системою ISO наразі в Україні не є обов'язковою, а діючим законодавством та відповідними Стандартом ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 взагалі не регламентовано вимогу щодо необхідності визначення конкретного переліку видів господарської діяльності у самому сертифікаті. Суб’єкт господарювання проходить сертифікацію на визначені ним за власним бажанням види господарської діяльності, які відповідають зареєстрованим КВЕДам, наявній матеріально-технічній базі та специфіці роботи конкретного підприємства. Вважаємо, що вищенаведена вимога Замовника обмежує коло потенційних учасників спрощеної закупівлі, які можуть надавати послуги за предметом закупівлі якісно, ефективно та на умовах максимальної економії, але не мають відповідних сертифікатів або отримали їх на інші види діяльності. Незаконність та дискримінаційність вимоги Замовника щодо надання учасниками закупівлі Сертифікатів ISO, які не мають жодного відношення до послуг, що закуповуються, а також встановлення вичерпного переліку видів діяльності, щодо яких учасник має надати сертифікат, також підтверджує Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своїх рішеннях №11323-р/пк-пз від 24.05.2021 року, №9206 - р/пк-пз від 27.04.2021 року, №4063-р/пк-пз від 03.03.2021 року та інші. Ч.1. ст. 5 Закону України “Про публічні закупівлі” визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з ч.4 ст.5 цього Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Ч.4 ст.22 Закону також передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вказані дії Замовника є грубим порушення основних принципів державних закупівель та вимог статей 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а також містить прямі ознаки корупційних проявів та зловживань Замовника, та є складом правопорушення, передбаченого ст.50 Закону України “Про захист економічної конкуренції” у вигляді антиконкурентних дії, обмежувальної, дискримінації діяльності, а також склад кримінальних злочинів, передбачених ст.191 Кримінального кодексу України у вигляді привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем, та злочину, передбаченого ст.364 Кримінального кодексу України у вигляді зловживання владою або службовим становищем. Враховуючи вищенаведене, вимагаємо усунути дискримінаційні умови для проведення спрощеної закупівлі, викладені у даній вимозі, та привести умови Оголошення у відповідність з вимогами чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Розгорнути Згорнути
)
Рішення замовника: Очікується

Інформація про відміну

Виконано
Дата відміни: 15 серпня 2022 12:57
Причина відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Коментар щодо відміни: Не можливо надати відповідь на вимогу учасника, що була поставлена в 22:45 год останнього дня періоду уточнень.
Документи:
15 серпня 2022 12:57
Електронний підпис
15 серпня 2022 12:52
Відміна_1660560027.pdf
15 серпня 2022 12:52
Відповідь на вимогу 2.pdf