Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Бухгалтерські та аудиторські послуги
Очікувана вартість
1 500 000,00 UAH
UA-2022-06-06-005709-a ● 083fee815d084bf08130a8fd9524ff9d
Відкриті торги
Торги відмінено
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Державна іпотечна установа |
Код ЄДРПОУ: | 33304730 |
Місцезнаходження: | 01133, Україна , Київська обл., Київ, бульвар Лесі Українки, 34 |
Контактна особа: |
Юр'єв Вадим Павлович 380442071414 v.yuryev@ipoteka.gov.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 06 червня 2022 16:15 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 12 червня 2022 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 18 червня 2022 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 22 червня 2022 16:00 |
Початок аукціону: | 23 червня 2022 12:42 |
Очікувана вартість: | 1 500 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 15 000,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Вимоги та умови до забезпечення тендерної пропозиції зазначаються у відповідності до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 року № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» (в редакції від 03.08.2021 року)(далі - Вимоги) і Закону. Тендерна пропозиція обов’язково супроводжується документом, що підтверджує внесення забезпечення тендерної пропозиції, яке має бути подане у формі електронної банківської гарантії на загальну суму: 45 000,00 (сорок п’ять тисяч) гривень. Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія. Терміни, зазначені у Вимогах, вживаються у значеннях, визначених Цивільним кодексом України, Законом України «Про публічні закупівлі», постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» (у редакції постанови Правління Національного банку України від 16.07.2020р.). |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 45000 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:79210000-9: Бухгалтерські та аудиторські послуги
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
Бухгалтерські та аудиторські послуги
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
01133, Україна, м. Київ, бульвар Лесі Українки, 34
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
30 вересня 2022
ДК 021:2015: 79210000-9 — Бухгалтерські та аудиторські послуги
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Оплата здійснюється Замовником у безготівковій формі протягом 5 (п’яти) робочих днів після отримання результатів наданих Послуг на підставі оригіналу рахунку-фактури та підписаного Акту приймання-передачі наданих послуг | Пiсляоплата | 5 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
06 червня 2022 16:16 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
06 червня 2022 16:12 |
ТЕНДЕР Аудит за 2021 рік погоджена 2 (1) ю.doc |
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 23 червня 2022 13:05
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН" |
1 450 000,00
UAH з ПДВ
|
1 450 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "СТАНДАРТ-АУДИТ" |
1 500 000,00
UAH з ПДВ
|
1 500 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН" #23731031 |
Очікує рішення |
1 450 000,00
UAH з ПДВ
|
23 червня 2022 13:05
|
Інформація про відміну
Виконано
Дата оприлюднення: | 27 липня 2022 15:08 |
Кінець періоду оскарження: | 07 серпня 2022 00:00 |
Дата відміни: | 18 серпня 2022 16:20 |
Причина відміни: | відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг |
Коментар щодо відміни: | Враховуючи статті 4 та 11 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (зі змінами та доповненнями) (далі-Закон), Указ Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64/2022 «Про введення воєнного стану» (із змінами) та рішення тендерного комітету Державної іпотечної установи від 26.07.2022 року відмінити закупівлю аудиторських послуг, за кодом ДК 021:2015:79210000-9 - Бухгалтерські та аудиторські послуги, (очікувана вартість закупівлі становить 1 500 000 грн. (один мільйон п’ятсот тисяч гривень 00 копійок) з ПДВ), (оголошення UA-2022-06-06-005709-a) на підставі пункту 1 частини 1 статті 32 Закону, а саме через відсутність подальшої потреби в закупівлі Послуг під час дії воєнного стану. |
Документи:
27 липня 2022 15:07
|
Електронний підпис |
27 липня 2022 15:05
|
27.07 аудит уо відміна скан.pdf |
Скарги:
Номер скарги: UA-2022-06-06-005709-a.a1
Статус:
Відмовлено в задоволенні
Скаржник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН", Код ЄДРПОУ:23731031
Дата подання: 03 серпня 2022 13:48
Дата подання: 03 серпня 2022 13:48
Скарга на дії та прийняті рішення Замовника про відміну торгів
Замовником – ДЕРЖАВНОЮ ІПОТЕЧНОЮ УСТАНОВОЮ 06 червня 2022 р. було об’явлено відкриті торги із закупівлі ДК 021:2015: 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги, номер відкритих торгів у Prozorro – UA-2022-06-06-005709-a. Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг – до 30 вересня 2022 року.
Відповідно до протоколу розкриття конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій, цінових пропозицій) свої пропозиції конкурсних торгів надали такі учасники: 1) ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» 2) ТОВ «СТАНДАРТ-АУДИТ». За результатами аукціону пропозиція ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» була найбільш економічно вигідною (за ціною).
Відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Для проведення процедури закупівлі має бути подано не менше двох пропозицій (ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі»).
З урахуванням приписів частини 3 статті 181 Господарського кодексу України, статті 638, частини 1 статті 640, частин 1, 2 статті 641, частин 1, 2 статті 642 Цивільного кодексу України, пунктів 15, 28, 30, 35 частини 1 статті 1, частин 1, 2 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі», оприлюднення Замовником оголошення про проведення процедури закупівлі слід вважати запрошенням невизначеному колу осіб робити пропозиції укласти договір. Відповідно, направлення учасником процедури закупівлі своєї тендерної пропозиції слід вважати пропозицією укласти договір на умовах, зазначених таким учасником у своїй тендерній пропозиції. Тому визначення замовником переможця процедури закупівлі та направлення такій особі повідомлення про намір укласти договір свідчить про прийняття (акцепт) пропозиції переможця процедури закупівлі, викладеної ним у тендерній пропозиції, а конструкція «замовник укладає», а не «замовник має право укласти» в ст. 32 Закону, на думку суду (витяг із Постанови Верховного Суду в складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 03.04.2018 р. у справі №910/5798/17; Постанова Верховного Суду від 15.06.2021 р. у справі № 922/2987/20, Постанова Верховного Суду 06.02.2020 р. у справі № 904/4036/18), свідчить, що ця норма покладає саме обов’язок, а не право, і саме на Замовника укласти договір із переможцем торгів, проєкт та істотні умови якого вже узгоджені сторонами. Тобто право на відміну торгів існує лише на стадії до завершення процедури торгів, а не після їх завершення на стадії укладання договору з переможцем.
Процедура прийому пропозицій закінчилася 22 червня 2022 р.
Електронні торги відбулися 23 червня 2022 р.
З 23 червня 2022 р. до 27 липня 2022 р. пропозиція ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» перебувала в процесі оцінки Державною іпотечною установою, що, відповідно, складало 24 робочих дні, чим Замовник порушив вимоги пункту 10 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з яким строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів із дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня ухвалення відповідного рішення. Жодної аргументації щодо причин затримки та продовження строку розгляду тендерної документації Державна іпотечна установа не оприлюднила і не надала.
ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» неодноразово зверталося до керівництва Державної іпотечної установи шляхом направлення листів на офіційну електронну адресу та засобами поштового зв’язку (Вих. № 22-0807/03 від 08.07.2022 р. (додається); Вих. № 22-2207/04 від 22.07.2022 р. (додається)) щодо отримання роз’яснень причин затримки розгляду тендерної документації, однак відповіді так і не отримала.
Зважаючи на обставини правового режиму воєнного стану, уповноваженою особою ДЕРЖАВНОЇ ІПОТЕЧНОЇ УСТАНОВИ відповідно до Протоколу від 27 липня 2022 року було прийнято рішення про відміну закупівлі аудиторських послуг, за кодом ДК 021:2015: 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги, номер оголошення про проведення процедури закупівлі: UA-2022-06-06-005709-a на підставі пункту 1 частини 1 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме через відсутність подальшої потреби в закупівлі послуг під час дії воєнного стану. Замовник не надав жодного документа та жодним чином не підтвердив обставин, за якими в Замовника відпала потреба в закупівлі.
Окрім того, зазначимо, що Замовником 28 січня 2022 р. вперше було оголошено відкриті торги із закупівлі ДК 021:2015:79210000-9 – Бухгалтерські та аудиторські послуги, номер оголошення про проведення процедури закупівлі – UA-2022-01-28-003542-c. Пропозиції конкурсних торгів надали такі учасники: 1) ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» 2) ТОВ «СТАНДАРТ-АУДИТ». За результатами аукціону пропозиція ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» також була найбільш економічно вигідною.
Однак, згідно з витягом із Протоколу від 25.05.2022 р., засідання тендерного комітету ДЕРЖАВНОЇ ІПОТЕЧНОЇ УСТАНОВИ, закупівлю аудиторських послуг за кодом ДК 021:2015:79210000-9 – Бухгалтерські та аудиторські послуги, визнано такою, що не відбулась на підставі пункту 1 частини 5 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме через те, що здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії непереборної сили.
Замовником – ДЕРЖАВНОЮ ІПОТЕЧНОЮ УСТАНОВОЮ – було двічі (вперше – до початку воєнної агресії рф проти держави України; вдруге – під час дії правового режиму воєнного стану) оголошено відкриті торги із закупівлі ДК 021:2015: 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги, що свідчить про те, що навіть в умовах воєнного часу Замовник має відповідну потребу в предметі закупівлі для належного забезпечення своєї діяльності. Тобто Замовником здійснено відміну повторно оголошеної закупівлі, мотивовану відсутністю подальшої потреби в закупівлі послуг під час дії воєнного стану, при тому що початок процедури закупівлі відбувався вже під час дії воєнного стану.
Метою діяльності ДЕРЖАВНОЇ ІПОТЕЧНОЇ УСТАНОВИ відповідно до Статуту (у редакції Наказу Міністерства фінансів України від 05.04.2021 р. № 198) є рефінансування іпотечних кредитів (банків і небанківських фінансових установ, які провадять діяльність із надання забезпечення іпотекою кредитів) за рахунок власних та залучених коштів, у тому числі коштів, що надійшли від розміщення цінних паперів.
Статутом ДЕРЖАВНОЇ ІПОТЕЧНОЇ УСТАНОВИ передбачено, що Установа зобов’язана вести оперативний та бухгалтерський облік та інший облік результатів своєї господарської діяльності (п. 43), що фінансові результати господарської діяльності Установи визначаються на підставі річної фінансової звітності (п. 44); Установа забезпечує складання та подання статистичної інформації та фінансової звітності в обсягах та у строки, передбачені законодавством (п. 45).
ДЕРЖАВНА ІПОТЕЧНА УСТАНОВА повинна в обов’язковому порядку оприлюднювати річну фінансову звітність разом з аудиторським звітом за 2021 р. (URL: https://ipoteka.gov.ua/financial-statements/ дата звернення: 31.07.2022 р. – річна звітність Державної іпотечної установи за 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 роки).
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» № 996-XIV в редакції від 01.07.2021 підприємства, що становлять суспільний інтерес, – підприємства – емітенти цінних паперів, цінні папери яких допущені до торгів на фондових біржах або щодо цінних паперів яких здійснено публічну пропозицію, банки, страховики, недержавні пенсійні фонди, інші фінансові установи (крім інших фінансових установ та недержавних пенсійних фондів, що належать до мікропідприємств та малих підприємств) та підприємства, які відповідно до цього Закону належать до великих підприємств.
На підставі вищенаведеного варто зазначити, що ДЕРЖАВНА ІПОТЕЧНА УСТАНОВА – підприємство, що становить суспільний інтерес.
Відповідно до частини 3 ст. 14 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» № 996-XIV в редакції від 01.07.2021 підприємства, що становлять суспільний інтерес (крім великих підприємств, які не є емітентами цінних паперів), публічні акціонерні товариства, суб’єкти природних монополій на загальнодержавному ринку та суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях, зобов’язані не пізніше ніж до 30 квітня року, що настає за звітним періодом, оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським висновком на своїй вебсторінці (у повному обсязі) та в інший спосіб у випадках, визначених законодавством.
Великі підприємства, які не є емітентами цінних паперів, та середні підприємства зобов’язані не пізніше ніж до 1 червня року, що настає за звітним періодом, оприлюднювати річну фінансову звітність разом з аудиторським висновком на своїй вебсторінці (у повному обсязі).
З аналізу норм частини 3 ст. 14 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» випливає наявна потреба в проведенні аудиту.
Відповідно до пункту 1 частини 1 Закону України «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни» від 07.03.2022 р. №2115-Х фізичні особи, фізичні особи-підприємці, юридичні особи подають облікові, фінансові, бухгалтерські, розрахункові, аудиторські звіти та будь-які інші документи, подання яких вимагається відповідно до норм чинного законодавства в документальній та/або в електронній формі, протягом трьох місяців після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни за весь період неподання звітності чи обов’язку подати документи та пункту 5 частини 1 цей Закон не поширюється на податкові правовідносини.
Як убачається зі змісту пункту 1 частини 1 Закону України «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни», законодавець трактує лише про подання таких пакетів звітностей, а не про скасування вимог до обов’язковості проведення аудиту.
Окрім того, відповідно до пункту 3 цей Закон не поширюється на податкові правовідносини.
Відповідно до пункту 46.2. ст. 46 Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010р. (в редакції від 19.07.2022 р.) платник податку на прибуток (крім платників податку на прибуток, які відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зобов’язані оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським звітом) подає разом із відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації з урахуванням вимог статті 137 цього Кодексу.
Зокрема, порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов'язків, визначений у пп. 69.1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 р. (в редакції від 19.07.2022), а саме – платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов’язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються лише від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов’язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.
Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов’язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Проаналізувавши нормативно-правові акти (в т. ч. зміни та доповнення до них) констатуємо, що на період з 06 червня 2022 р. (відкриття торгів по закупівлі) до 22 червня 2022 р. (закінчення прийому пропозицій) нормами закону не передбачалась відміна обов’язковості проведення обов’язкового аудиту підприємством, що становить суспільний інтерес.
Відповідно Закону України «Про публічні закупівлі» метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до п. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» не погоджується з відміною закупівлі ДК 021:2015: 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги, номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2022-06-06-005709-a, та вважає що такі причини відміни є необґрунтованими, оскільки:
- виходячи зі змісту опублікованого Протоколу від 27.07.2022 р., рішення про відміну торгів із закупівлі ДК 021:2015: 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги, номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2022-06-06-005709-a, не було підтверджено належним чином жодними документами та/або іншими достатніми аргументованими на те причинами;
- ДЕРЖАВНА ІПОТЕЧНА УСТАНОВА є підприємством, що становить суспільний інтерес та повинна в обов’язковому порядку проводити аудит фінансової звітності за 2021 р., а тому посилання на відсутність подальшої потреби в закупівлі послуг під час дії воєнного стану є необґрунтованими;
- проведення нового тендеру ДЕРЖАВНОЮ ІПОТЕЧНОЮ УСТАНОВОЮ після закінчення терміну воєнного стану призведе до необхідності завершення аудиту в менш ніж тримісячний термін. Ураховуючи термін проведення тендерних процедур, очевидно, виникне потреба в проведенні аудиту в стислі терміни, що є передумовою обмеження в проведенні повноцінних процедур аудиту.
З огляду на вищевикладене, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Взяти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати ДЕРЖАВНУ ІПОТЕЧНУ УСТАНОВУ скасувати рішення вповноваженої особи, оформлене Протоколом від 27 липня 2022 року, про відміну торгів у зв’язку з відсутністю подальшої потреби в закупівлі послуг під час дії воєнного стану та визначити переможця публічних торгів за результатами аукціону пропозицій.
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Відмовлено в задоволенні
Прийнято до розгляду: 04 серпня 2022 15:06
рішення від 04.08.2022 5299.pdf
Дата публікації: 04 серпня 2022 15:05
інформація про резолютивну частину рішення від 16.08.2022 № 5429.pdf
Дата публікації: 17 серпня 2022 11:22
рішення від 16.08.2022 № 5429.pdf
Дата публікації: 18 серпня 2022 16:19