Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Персональний комп’ютер форм-фактор ноутбук (ДК 021:2015: 30213100-6 Портативні комп’ютери)
Очікувана вартість
295 000,00 UAH
UA-2022-01-28-008088-b ● e816c71b1d9c41279f44d38faf73d865
Відкриті торги
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ПІСОЧИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ "ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ №2 ХАРКІВСЬКОГО РАЙОНУ" ( КНП "ЦПМД №2 ХАРКІВСЬКОГО РАЙОНУ" ) |
Код ЄДРПОУ: | 38743588 |
Місцезнаходження: | 62416, Україна , Харківська обл., смт Пісочин, ПРОВУЛОК ТРАНСПОРТНИЙ, будинок 4-А |
Контактна особа: |
Яковлєва Галина Федорівна 380577427230 PESOCHIN10@UKR.NET |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 28 січня 2022 14:10 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 11 квітня 2022 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 17 квітня 2022 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 21 квітня 2022 00:00 |
Початок аукціону: | 21 квітня 2022 14:27 |
Очікувана вартість: | 295 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 8 850,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 3,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Вимоги та умови до забезпечення тендерної пропозиції зазначаються відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 No 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції». Вид забезпечення пропозиції: банківська гарантія. Строк дії забезпечення пропозиції: не менш ніж 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Більш детально викладено у п.2 Розділу 3. «Підготовка тендерної пропозиції» Тендерної документації. |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 5000 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:30210000-4: Машини для обробки даних (апаратна частина)
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
12 шт
Персональний комп’ютер форм-фактор ноутбук
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
62416, Україна, Харківська область, смт Пісочин, пров. Транспортний, 4-А
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2022
ДК 021:2015: 30213100-6 — Портативні комп’ютери
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Оплата проводиться Замовником після отримання Товару за видатковою накладною в термін до 20 (двадцяти) банківських днів з моменту її підписання шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника. | Пiсляоплата | 20 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
13 квітня 2022 15:12 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
13 квітня 2022 15:10 |
ТД відкриті торги ноутбуки НовРед 13.04.22.docx | |
13 квітня 2022 15:10 |
Перелік змін 13.04.22 р..docx | |
11 лютого 2022 16:01 |
ЗМІНИ до ТД.docx | |
11 лютого 2022 16:01 |
ТД відкриті торги ноутбуки (НР).docx |
13 квітня 2022 15:12 |
Файл з підписом
Друкувати оголошення PDF
|
||||||
13 квітня 2022 15:10 |
ТД відкриті торги ноутбуки НовРед 13.04.22.docx
|
||||||
13 квітня 2022 15:10 |
Перелік змін 13.04.22 р..docx
|
||||||
11 лютого 2022 16:01 |
ЗМІНИ до ТД.docx
|
||||||
11 лютого 2022 16:01 |
ТД відкриті торги ноутбуки (НР).docx
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Питання
Дата подання: 30 січня 2022 23:36
Дата відповіді: 02 лютого 2022 12:43
Шановний замовник, у вимогах документації ви вимагаєте лист від виробника (або офіційного представника) ноутбуків. Кожен представник виробника на ринку України має відповідний статус - дистриб'ютор або партнер виробника. Жоден офіційний постачальник виробників ноутбуків не має дослівного статусу "офіційного представника". Відповідно просимо підтвердити - чи можна надавати такі листи від офіційних партнерів (або дистриб'юторів) виробника на території України і чи не буде це розцінено порушенням? Дякуємо.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: У відповідь на Ваше питання, повідомляємо наступне. Вимогами наведеними у додатку 5 тендерної документації, зазначено: якщо учасник процедури закупівлі не є виробником запропонованих ноутбуків, необхідно надати лист від їх виробника (або його офіційного представника в Україні) до Замовника із зазначенням найменування Замовника, права учасника на розповсюдження продукції (ноутбуків) в Україні, номера тендеру в системі публічних закупівель та відомостей про наявність/відсутність партнерських відносин з учасником. Отже, замовником достатньо чітко зазначено, якщо учасник не є виробником він повинен підтвердити права на розповсюдження продукції, зазначивши відомості про наявність партнерських відношень з виробником.
Прохання до Замовника!
Дата подання: 30 січня 2022 23:50
Дата відповіді: 02 лютого 2022 12:43
Шановний Замовнику! Ми представляємо юридичну компанію із захисту інтелектуальної власності та використання програмної продукції корпорації Microsoft.
В останній час, у сфері державних закупівель побільшало випадків придбання ноутбуків на яких відсутня встановлена САМЕ ВИРОБНИКОМ операційна система Windows, та разом з тим дані ноутбуки пропонуються учасниками із попередньо встановленими примірниками Microsoft Windows 10 типу OEM із сертифікатами автентичності, які виявилися нелегально відтвореними та розповсюдженими в порушення Закону України «Про авторське право і суміжні права».
Для боротьби з подібним явищем корпорація Microsoft розробила процес активації операційної системи Windows за допомогою технології OEM Активації 3.0 (ОА 3.0) зокрема для виробників ноутбуків (https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/manufacture/desktop/oem-activation-3). Microsoft відмовилася від політики використання OEM-виробниками сертифіката автентичності, що надає додатковий спосіб захисту від піратства.
Отже, кожен виробник ноутбуків (вітчизняний або іноземний), який має власне виробництво, який є партнером Microsoft, для запобіганню розповсюдження піратства програмного забезпечення, повинен мати та використовувати технологію ОЕМ активації ОА 3.0.
Так як предметом даної закупівлі є ноутбуки з попередньо встановленим програмним забезпеченням Microsoft® Windows® 10 Pro, для запобігання придбання неліцензійного або піратського ПЗ, просимо Вас тендерною документацією вимагати від учасників постачання ноутбуків із встановленою виробником (а не самим учасником) операційною системою Windows 10 Pro!
Замовник за результатами аналізу відкритих джерел інформації може дійти висновку, що зазначену технологію активації використовують усі без виключення виробники ноутбуків - HP, Dell, Lenovo, ASUS та інші. Таким чином, дана вимога не порушує принципу недискримінації учасників, закріпленого в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Дана технологія активації інсталюється, безпосередньо, виробником обладнання, тому її наявність гарантує Замовнику походження та легальність операційної системи.
В свою чергу, одним із способів перевірки Замовником наявності або відсутності операційної системи Windows встановленої саме виробником ноутбука є його модель та партійний номер передбачений виробником у заводській комплектації.
Враховуючи дану інформацію для уникнення можливих юридичних наслідків перевірки обладнання по даній закупівлі просимо доповнити «Інформацію про необхідні технічні, якісні, кількісні характеристики та вимоги до предмета закупівлі» Тендерної документації додатковим пунктом у наступній редакції: «Операційна система Windows 10 Pro повинна бути встановлена виробником ноутбука. Для підтвердження даної інформації учасник зазначає модель та партійний номер ноутбука".
Це суттєво допоможе Вам уникати підробок. Дякуємо.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: У відповідь на Ваше питання, повідомляємо наступне. Вимогами наведеними у додатку 5 тендерної документації, зазначено: Операційна система: попередньо встановлена ліцензійна операційна система (ОС) з безкоштовними оновленнями Microsoft Windows 10 Professional Ukrainian, з підтримкою роботи у локальній обчислювальній мережі з доменною організацією та україномовним інтерфейсом. Ваше прохання встановити в тендерній документації вимогу від учасників постачання ноутбуків із встановленою виробником (а не самим учасником) операційною системою Windows 10 Pro, є таким, що обмежує коло учасників, та є дискримінаційним. Так, як відповідно до ст.5 закону України «Про публічні закупівлі» замовник при здійсненні закупівель керується принципами здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників він не має права обмежувати подібними вимогами коло учасників та рівне ставлення до них.
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2022-01-28-008088-b.b1
Статус:
Скасована
Учасник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БІ2СІ ЕЛЕКТРОНІКС", Код ЄДРПОУ:43509985
Дата подання: 31 січня 2022 12:20
1
Доброго дня!
Наголошуємо, що у відповідності до технічних вимог додатку № 5 до тендерної документації, за совокупними параметрами, які визначні, як вимоги до предмету закупівлі – відповідають лише ноутбуки торгівельній марці LENOVO, серія ноутбуків Lenovo V15 IML, зокрема за артикулем 82NB001ERA, що можна пересвідчитися за посиланням на офіційний сайт виробник LENOVO https://shop.lenovo.ua/notebooks/noutbuk-lenovo-v15-iml-iron-grey-82nb001era.html#prodSpecs
Ми планує взяти участь в процедурі відкритих торгів за ідентифікатором, на вимогу, відповідно до п. 3, абзац 2, а саме:
якщо учасник процедури закупівлі не є виробником запропонованих ноутбуків, необхідно надати лист від їх виробника (або його офіційного представника в Україні) до Замовника із зазначенням найменування Замовника, права учасника на розповсюдження продукції (ноутбуків) в Україні, номера тендеру в системі публічних закупівель та відомостей про наявність/відсутність партнерських відносин з учасником ми звернулися до виробника ноутбуків LENOVO з проханням надати авторизація, на що отримали відповідь, що даний проект вже захищений, та такий лист ми не можемо отримати, див. мал. 1 та мал. 2, які додаються.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом.
Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу, в інакшому випадку ми звернемося до АМКУ для захисту своїх законних прав для участі в даній закупівлі!
Розгорнути
Згорнути
Наголошуємо, що у відповідності до технічних вимог додатку № 5 до тендерної документації, за совокупними параметрами, які визначні, як вимоги до предмету закупівлі – відповідають лише ноутбуки торгівельній марці LENOVO, серія ноутбуків Lenovo V15 IML, зокрема за артикулем 82NB001ERA, що можна пересвідчитися за посиланням на офіційний сайт виробник LENOVO https://shop.lenovo.ua/notebooks/noutbuk-lenovo-v15-iml-iron-grey-82nb001era.html#prodSpecs
Ми планує взяти участь в процедурі відкритих торгів за ідентифікатором, на вимогу, відповідно до п. 3, абзац 2, а саме:
якщо учасник процедури закупівлі не є виробником запропонованих ноутбуків, необхідно надати лист від їх виробника (або його офіційного представника в Україні) до Замовника із зазначенням найменування Замовника, права учасника на розповсюдження продукції (ноутбуків) в Україні, номера тендеру в системі публічних закупівель та відомостей про наявність/відсутність партнерських відносин з учасником ми звернулися до виробника ноутбуків LENOVO з проханням надати авторизація, на що отримали відповідь, що даний проект вже захищений, та такий лист ми не можемо отримати, див. мал. 1 та мал. 2, які додаються.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом.
Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу, в інакшому випадку ми звернемося до АМКУ для захисту своїх законних прав для участі в даній закупівлі!
Скасована
Дата: 31 січня 2022 19:03
Причина: помилка
Номер вимоги: UA-2022-01-28-008088-b.b2
Статус:
Вирішена
Учасник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БРЕНДХАБ", Код ЄДРПОУ:44090423
Дата подання: 31 січня 2022 19:07
1
Доброго дня!
Наголошуємо, що у відповідності до технічних вимог додатку № 5 до тендерної документації, за совокупними параметрами, які визначні, як вимоги до предмету закупівлі – відповідають лише ноутбуки торговельній марці LENOVO, серія ноутбуків Lenovo V15 IML, зокрема за артикулем 82NB001ERA, що можна пересвідчитися за посиланням на офіційний сайт виробник LENOVO https://shop.lenovo.ua/notebooks/noutbuk-lenovo-v15-iml-iron-grey-82nb001era.html#prodSpecs
Ми плануємо взяти участь в даній процедурі відкритих торгів, на вимогу, відповідно до п. 3, абзац 2, а саме:
якщо учасник процедури закупівлі не є виробником запропонованих ноутбуків, необхідно надати лист від їх виробника (або його офіційного представника в Україні) до Замовника із зазначенням найменування Замовника, права учасника на розповсюдження продукції (ноутбуків) в Україні, номера тендеру в системі публічних закупівель та відомостей про наявність/відсутність партнерських відносин з учасником ми звернулися до виробника ноутбуків LENOVO з проханням надати авторизація, на що отримали відповідь, що даний проект вже захищений, та такий лист ми не можемо отримати, див. мал. 1 та мал. 2, які додаються.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом.
Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу, в інакшому випадку ми звернемося до АМКУ для захисту своїх законних прав для участі в даній закупівлі!
Розгорнути
Згорнути
Наголошуємо, що у відповідності до технічних вимог додатку № 5 до тендерної документації, за совокупними параметрами, які визначні, як вимоги до предмету закупівлі – відповідають лише ноутбуки торговельній марці LENOVO, серія ноутбуків Lenovo V15 IML, зокрема за артикулем 82NB001ERA, що можна пересвідчитися за посиланням на офіційний сайт виробник LENOVO https://shop.lenovo.ua/notebooks/noutbuk-lenovo-v15-iml-iron-grey-82nb001era.html#prodSpecs
Ми плануємо взяти участь в даній процедурі відкритих торгів, на вимогу, відповідно до п. 3, абзац 2, а саме:
якщо учасник процедури закупівлі не є виробником запропонованих ноутбуків, необхідно надати лист від їх виробника (або його офіційного представника в Україні) до Замовника із зазначенням найменування Замовника, права учасника на розповсюдження продукції (ноутбуків) в Україні, номера тендеру в системі публічних закупівель та відомостей про наявність/відсутність партнерських відносин з учасником ми звернулися до виробника ноутбуків LENOVO з проханням надати авторизація, на що отримали відповідь, що даний проект вже захищений, та такий лист ми не можемо отримати, див. мал. 1 та мал. 2, які додаються.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом.
Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу, в інакшому випадку ми звернемося до АМКУ для захисту своїх законних прав для участі в даній закупівлі!
Рішення замовника: Вимога задоволена
02 лютого 2022 12:44
У відповідь на вашу вимогу №UA-2022-01-28-008088-b.b2 повідомляємо наступне.
Відповідно до частини четвертої статті 23 Закону під час проведення надпорогових закупівель технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз “або еквівалент”.
Замовником додатком 5 тендерної документації у примітках, зазначено: всі посилання на конкретну марку, виробника, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, слід читати та інтерпретувати як з виразом «або еквівалент». Дані, надані учасником, будуть внесені до договору постачання у разі, якщо учасник буде визнаний переможцем.
Вимогами наведеними у додатку 5 тендерної документації, зазначено: якщо учасник процедури закупівлі не є виробником запропонованих ноутбуків, необхідно надати лист від їх виробника (або його офіційного представника в Україні) до Замовника із зазначенням найменування Замовника, права учасника на розповсюдження продукції (ноутбуків) в Україні, номера тендеру в системі публічних закупівель та відомостей про наявність/відсутність партнерських відносин з учасником.
Таким чином, умова документації передбачає можливість надання листа як від виробника, так і від його офіційного представництва.
Перш за все, Замовник повинен бути впевненим у тому, що все обладнання, яке закуповується, має високу якість та належний рівень сервісної підтримки на території України саме від виробника товару, а не компанії, яка зацікавлена продати товар сьогодні.
Лист від виробника або його офіційного представництва із зазначенням найменування моделі є гарантією того, що товар буде в оригінальній (заводський) комплектації, без втручання у конструктив обладнання. У випадку, якщо учасник змінить якийсь з компонентів самовільно, гарантійний строк на обладнання не буде розповсюджуватись. Вищевказаний документ також є свідченням того, що при гарантійному ремонті будуть встановлені якісні матеріали, які слугуватимуть гарантією якісної роботи обладнання.
Враховуючи вищевикладене, лист від виробника, або його офіційного представника, із зазначенням вищенаведених вимог не містить специфічних форм та не є дискримінаційною вимогою, а є гарантуванням дотримання учасником якісних та технічних характеристик товару та підтвердженням гарантійного терміну обслуговування.
Також позицію щодо відсутності дискримінації у зазначених умовах підтримує і Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ, зокрема, у своїх рішеннях від 08.06.2018 № 5498-р/пк-пз, від 13.08.2020 № 15536-р/пк-пз та інших.
Відповідно до частини четвертої статті 23 Закону під час проведення надпорогових закупівель технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз “або еквівалент”.
Замовником додатком 5 тендерної документації у примітках, зазначено: всі посилання на конкретну марку, виробника, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, слід читати та інтерпретувати як з виразом «або еквівалент». Дані, надані учасником, будуть внесені до договору постачання у разі, якщо учасник буде визнаний переможцем.
Вимогами наведеними у додатку 5 тендерної документації, зазначено: якщо учасник процедури закупівлі не є виробником запропонованих ноутбуків, необхідно надати лист від їх виробника (або його офіційного представника в Україні) до Замовника із зазначенням найменування Замовника, права учасника на розповсюдження продукції (ноутбуків) в Україні, номера тендеру в системі публічних закупівель та відомостей про наявність/відсутність партнерських відносин з учасником.
Таким чином, умова документації передбачає можливість надання листа як від виробника, так і від його офіційного представництва.
Перш за все, Замовник повинен бути впевненим у тому, що все обладнання, яке закуповується, має високу якість та належний рівень сервісної підтримки на території України саме від виробника товару, а не компанії, яка зацікавлена продати товар сьогодні.
Лист від виробника або його офіційного представництва із зазначенням найменування моделі є гарантією того, що товар буде в оригінальній (заводський) комплектації, без втручання у конструктив обладнання. У випадку, якщо учасник змінить якийсь з компонентів самовільно, гарантійний строк на обладнання не буде розповсюджуватись. Вищевказаний документ також є свідченням того, що при гарантійному ремонті будуть встановлені якісні матеріали, які слугуватимуть гарантією якісної роботи обладнання.
Враховуючи вищевикладене, лист від виробника, або його офіційного представника, із зазначенням вищенаведених вимог не містить специфічних форм та не є дискримінаційною вимогою, а є гарантуванням дотримання учасником якісних та технічних характеристик товару та підтвердженням гарантійного терміну обслуговування.
Також позицію щодо відсутності дискримінації у зазначених умовах підтримує і Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ, зокрема, у своїх рішеннях від 08.06.2018 № 5498-р/пк-пз, від 13.08.2020 № 15536-р/пк-пз та інших.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2022-01-28-008088-b.b3
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БРЕНДХАБ", Код ЄДРПОУ:44090423
Дата подання: 07 лютого 2022 20:18
Дата подання: 07 лютого 2022 20:18
дискримінаційні умови
Пояснення по суті скарги у вкладенні.
Просимо орган оскарження прийняти до розгляду.
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 09 лютого 2022 18:49
Рішення від 09.02.2022 № 2626.pdf
Дата публікації: 09 лютого 2022 18:49
Інформація про резолютивну частину рішення від 21.02.2022 №3541.pdf
Дата публікації: 22 лютого 2022 16:36
рішення від 21.02.2022 № 3541.pdf
Дата публікації: 04 квітня 2022 13:16
Коментар замовника щодо усунення порушення: Рішення від 21.02.2022 № 3541 виконано. Протокол Уповноваженої особи від 13.04.2022 р.
Дата виконання рішення замовником: 13 квітня 2022 15:14
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 21 квітня 2022 14:50
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ФОП "ОКСЕНІЧ ВОЛОДИМИР ЯКОВИЧ" |
294 996,00
UAH з ПДВ
|
294 996,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ФОП "КОРНАТОВСЬКИЙ ОЛЕКСІЙ МИХАЙЛОВИЧ" |
295 000,00
UAH з ПДВ
|
295 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ФОП "ОКСЕНІЧ ВОЛОДИМИР ЯКОВИЧ" #2353502478 |
Переможець |
294 996,00
UAH з ПДВ
|
25 квітня 2022 17:03
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
23 червня 2022 10:59
|
Електронний підпис | укладений |
11 травня 2022 16:14
|
договір 66.PDF | укладений |
11 травня 2022 16:13
|
Ціни за одиницю:
Конкретна назва предмета закупівлі | Кількість | Одиниці виміру | Ціна за одиницю |
---|---|---|---|
Персональний комп’ютер форм-фактор ноутбук | 12 | шт |
24 583,00
UAH
|