Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Послуги по поточному ремонту та утриманню міських кладовищ, утриманню спецслужби, похованню одиноких громадян
Очікувана вартість
16 836 200,00 UAH
UA-2021-12-22-007445-b d9d2bc87a41345fda0202328b0ce6005
Переговорна процедура    Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Чугай Наталя Миколаївна

380542700597 dim@smr.gov.ua

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: Департамент інфраструктури міста Сумської міської ради
Код ЄДРПОУ: 24013674
Місцезнаходження: 40004, Україна , Сумська обл., Суми, вул. Горького, 21
Контактна особа: Чугай Наталя Миколаївна
380542700597
dim@smr.gov.ua
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади

Обґрунтування застосування переговорної процедури

Пункт закону
Відсутність конкуренції з технічних причин
Обґрунтування
Здійснення державної політики в галузі організації діяльності поховання померлих в Україні, відповідно до ст.8 «Закон № 1102-IV» покладено на органи місцевого самоврядування та їх виконавчі органи. Згідно до п.п.11 п. а ст.30 «Закону № 280/97-ВР», до повноважень виконавчих органів місцевих рад належить забезпечення утримання в належному стані кладовищ, інших місць поховання та її охорони, послуг з організації поховання одиноких громадян. У відповідності до абз.1 ст.9 «Закону № 1102-IV», ритуальні служби – це спеціалізовані комунальні підприємства, що створюються органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому Законом, з метою здійснення організації поховання і надання ритуальних послуг.
Рішенням Сумської міської ради від 26.01.2005 р. № 1068-МР «Про внесення змін та доповнень до рішення Сумської міської ради від 25.08.2004 р. № 906-МР «Про внесення змін до рішення Сумської міської ради від 25.05.2004 р. № 818-МР «Про утворення комунального підприємства «Спеціалізований комбінат» (відповідно до ст.9 «Закону № 1102-IV») створена ритуальна служба – КП «Спецкомбінат», яка діє на підставі Статуту і Положення про ритуальну службу в м. Суми. Пунктом 19 «Необхідного мінімального переліку вимог щодо порядку організації поховання і ритуального обслуговування населення», затвердженого «Наказом 1» передбачено: організація поховання одиноких громадян, осіб без певного місця проживання, осіб від поховання яких відмовилися рідні, знайдених невпізнаних трупів, у разі відсутності родичів або осіб чи установ, які можуть взяти на себе організацію поховання, покладається на ритуальну службу згідно з замовленням медичних закладів за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів (надалі – «поховання одиноких громадян»). Рішенням Сумської міської ради № 1068-МР від 26.01.2005 р. в м. Суми створена Спеціальна служба по підбору та транспортуванню тіл померлих в морг (надалі – «спецслужба») вказаних категорій осіб та підпорядкована ритуальній службі КП «Спецкомбінат». Пунктом 20 додатка 4 цього рішення передбачено, що доставка в морг для встановлення причин смерті цієї категорії осіб здійснюється спеціалізованою службою, підпорядкованою ритуальній службі КП «Спецкомбінат».
Згідно до ст.2 абз.8 «Закону № 1102-IV» «кладовище – відведена у встановленому законом порядку земельна ділянка з облаштованими могилами та/або побудованими крематоріями, колумбаріями чи іншими будівлями та спорудами, призначеними для організації поховання та утримання місць поховань». У відповідності до п. Д ст.13 «Закону № 2807-IV» кладовища віднесені до об’єктів благоустрою у сфері населених пунктів. Елементами (частинами) об’єктів благоустрою згідно до п.1 ч.1 ст.21 цього ж «Закону № 2807-IV», є покриття площ, вулиць, доріг, проїздів, алей, бульварів, тротуарів, пішохідних зон і доріжок відповідно до діючих норм і стандартів.
У відповідності до п.1.2 «Про порядок утримання кладовищ та функціонування місць поховань в місті Суми» затвердженого рішенням Сумської міської ради № 973-МР від 28.11.2007 р. (надалі – «Порядок») «Міські кладовища є комунальною власністю і перебувають у господарському віданні комунального підприємства «Спеціалізований комбінат». Пунктом 2 ст.15 «Закону № 2807-IV» передбачено, що балансоутримувач об’єкта благоустрою забезпечує належне утримання та своєчасний ремонт об’єкта благоустрою. Отже, законодавчо КП «Спеціалізований комбінат» має не тільки право, але й зобов’язаний утримувати міські кладовища як об’єкти благоустрою міста.
Пунктом 3 ст.15 «Закону № 2807-IV» передбачено, що власник об’єкта благоустрою (Сумська міська рада) за поданням його балансоутримувача (КП «Спеціалізований комбінат») щорічно затверджує заходи з утримання та ремонту цього об’єкта на наступний рік та передбачає кошти на виконання цих заходів, а балансоутримувач несе повну відповідальність за виконання затверджених заходів у повному обсязі.
Землі, на яких розташовані місця поховань, є об’єктами права комунальної власності і не підлягають приватизації або передачі в оренду (ч.2 ст.28 «Закону № 1102-IV»).
У відповідності до п.п. 1, 2 абз.2 ст.24 «Закону № 2807-IV» підприємства, установи, організації забезпечують благоустрій земельних ділянок, наданих їм на праві власності чи праві користування відповідно до Закону. Слід зазначити, що згідно до п.2.2 «Наказу 2» балансоутримувач забезпечує належне утримання та своєчасний ремонт об’єкта благоустрою власними силами або можуть на конкурсних засадах залучати до цього інші підприємства організації. Організація виконання робіт з благоустрою та утриманню місць поховань прилеглих територій згідно до кошторису, благоустрій площ та майданчиків, відповідно до Статуту КП «Спецкомбінат» також покладено на підприємство.
Ритуальна служба КП «Спецкомбінат» утримує доглядачів кладовищ, веде книгу реєстрації поховань на території міста Суми, виконує свої повноваження на підставі «Закону № 1102-IV», «Закону № 2807-IV», «Наказу 1», «Наказу 2», Статуту та «Порядку» - забезпечує утримання в належному стані вищевказані об’єкти, здійснює благоустрій місць поховань, ремонт огорожі, видалення аварійних дерев, встановлення секторних стовпів, ремонт контейнерів, ремонт покриття та пішохідних доріжок на кладовищах, прибирання сміття та ін., тобто виконує роботи з благоустрою місць поховань відповідно до кошторису; забезпечує функціонування місць поховань відповідно до порядку, визначеного відповідним виконавчим органом Сумської міської ради, згідно ст.23 «Закону № 1102-IV». Звітом (висновком) «Про результати дослідження ринку послуг з утримання та ремонту кладовищ в м. Суми» Сумського територіального відділення Антимонопольного комітету України № 02-24/541 від 04.04.2018 р. визначено, що надання послуг з утримання та ремонту кладовищ згідно до діючого законодавства покладено на ритуальну службу. Таким чином, КП «Спецкомбінат», відповідно до діючого законодавства України, як суб’єкт господарювання зі статусом ритуальної служби, є єдиним суб’єктом господарювання, який має право на надання послуг з організації поховання одиноких громадян, послуги з підбору та транспортуванню померлих одиноких громадян в морг та надання послуг по поточному ремонту та утриманню (благоустрою) міських кладовищ.
У зв’язку з тим, що в управлінні іншого суб’єкта господарювання міські кладовища не перебувають і згідно чинного законодавства перебувати не можуть, а також при визначенні обов’язку ритуальної служби щодо здійснення поховання одиноких громадян, доставка в морг для встановлення причин смерті цієї категорії осіб і поточного ремонту та утриманню міських кладовищ, встановлено, що комунальне підприємство «Спеціалізований комбінат», за результатами діяльності займає монопольне (домінуюче) становище на ринку вищевказаних послуг з часткою 100%.
З моменту проведення дослідження та отримання висновку Сумського обласного територіального відділення АМКУ № 01-24/541 від 04.04.2018 року, щодо монопольного (домінуючого) становища Комунального підприємства «Спеціалізований комбінат», Закон України «Про поховання та похоронну справу» (надалі – «Закон № 2246-ІХ»), Наказ № 193 Держжитлокомунгоспу України від 19.11.2003 року (надалі – «Наказ-1»), Закон України «Про благоустрій населених пунктів України» (надалі – «Закон № 2807- IV») від 06.09.2005 року, Наказ № 154 Держжитлокомунгоспу України «Про затвердження Порядку проведення ремонту та утримання об’єктів благоустрою населених пунктів» від 23.09.2003 року (надалі – «Наказ-2») та рішення Сумської міської ради № 973-МР від 28.11.2007 року «Про порядок утримання кладовищ та функціонування місць поховань в м. Суми» (надалі – «Порядок») в частині організації поховань, надання ритуальних послуг, утримання та проведення ремонту на кладовищах, які були предметами дослідження Сумського обласного територіального відділення АМКУ, по теперішній час не змінилися та продовжують діяти
На підставі викладеного, з метою здійснення державної політики в галузі організації діяльності поховання померлих в Україні, відповідно до ст.8 Закону України «Про поховання та похоронну справу» та функцій, покладених на органи місцевого самоврядування та їх виконавчі органи, прийнято рішення про здійснення закупівлі послуги по поточному ремонту та утриманню міських кладовищ, утриманню спецслужби та похованню одиноких громадян за переговорною процедурою з КП «Спеціалізований комбінат».
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Послуги по поточному ремонту та утриманню міських кладовищ, утримання спецслужби, поховання одиноких громадян» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-12-16-002434-a) Управлінням Західного офісу
Держаудитслужби в Чернівецькій області за результатами розгляду питань щодо застосування переговорної процедури закупівлі за аналогічною закупівлею, проведеною на закупівлю послуг у 2021 році – порушень не встановлено.

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 22 грудня 2021 15:35
Оскарження наміру укласти договір: 02 січня 2022 00:00

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Послуги


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:98370000-7: Поховальні та супутні послуги


Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
Послуги по поточному ремонту та утриманню міських кладовищ, утриманню спецслужби, похованню одиноких громадян
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2022
ДК 021:2015: 98370000-7 — Поховальні та супутні послуги

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
Надання послуг Пiсляоплата 5 Робочі 100

Тендерна документація

22 грудня 2021 15:28
Електронний підпис Друкувати оголошення PDF

Інформація про моніторинг

  • UA-M-2022-06-21-000079 ● af36fb162af049c1b0e12c5cc366bc2a
  • Статус: порушення не виявлені
  • Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:

    1. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
  • Етапи закупівельного процесу:

    1. Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
    2. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі

Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 20 червня 2022
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: 21 червня 2022 17:40
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі:

20.06.2022 № 163

Дніпро

Про початок здійснення
моніторингу закупівель

Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, доручення Держаудитслужби №03100-18/3932-2022 від 03.06.2022,

НАКАЗУЮ:

1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.


Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ



Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 20.06.2022 № 163

Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг

№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
38 UA-2021-12-22-007445-b
22.12.2021 Департамент інфраструктури міста Сумської міської ради
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель


Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Запит замовнику на пояснення

Дата: 2022-06-22 09:43:44

Про надання пояснень

У межах проведення моніторингу закупівлі послуги «Послуги по поточному ремонту та утриманню міських кладовищ, утриманню спецслужби, похованню одиноких громадян» (інформацію опубліковано в системі електронних закупівель за номером ID: UA-2021-12-22-007445-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2019 №922 зі змінами, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступного питання.
Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.

Відповідь замовника на пояснення

Дата: 2022-06-23 22:38:17

Про надання пояснень на запит від 2022-06-22 09:43:44

В порядку, визначеному відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомляємо:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі Послуги по поточному ремонту та утриманню міських кладовищ, утриманню спецслужби, похованню одиноких громадян, Департамент інфраструктури міста Сумської міської ради надає пояснення про те, що при визначенні очікуваної вартості послуг керувався Наказом Мінекономрозвитку (№ 275 від 18.02.2020). Очікувана вартість — це розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки, із зазначенням інформації про включення/невключення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів.
Потреба в послузі по поточному ремонту та утриманню міських кладовищ, утриманню спецслужби, похованню одиноких громадян (номенклатура, кількісні та якісні показники) визначалася на підставі аналізу фактичної потреби для забезпечення діяльності Сумської міської територіальної громади у минулих періодах та з урахуванням запланованих поточних завдань замовника на 2022 рік. Для формування опису послуг були залучені працівники структурного підрозділу Департаменту інфраструктури міста Сумської міської ради, які відповідають за повноту надання послуг. Як основа, для встановлення очікуваної вартості послуг, використовувались як ціни власних попередніх закупівель (укладених договорів) на закупівлю цих послуг так і ціни відповідних закупівель минулих періодів, інформація про які міститься в електронній системі закупівель «Prozorro» та основні прогнозні показники економічного і соціального розвитку України на 2022 рік.
Надаємо посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі:https://dim.smr.gov.ua/obgruntuvannya/.


Висновок про результати моніторингу закупівлі

Друкувати висновок про результати моніторингу процедури закупівлі PDF
Дата публікації: 12 липня 2022
Кінцевий строк оскарження: 16 липня 2022

Порушення не виявлено

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Протокол розкриття

Друкувати протокол розкриття тендерних пропозицій PDFHTML
Учасник Рішення Пропозиція Опубліковано
КП "Спецкомбінат"
#33078477
Переможець 16 836 200,00
UAH з ПДВ
22 грудня 2021 15:35

Повідомлення про намір укласти договір

Дата і час публікації: 22 грудня 2021 15:35

Друкувати форму повідомлення PDFHTML
Учасник Пропозиція Документи
КП "Спецкомбінат"
#33078477
16 836 200,00
UAH з ПДВ
Документи

Укладений договір

Контракт Статус Опубліковано
Електронний підпис укладений
03 січня 2023 12:32
Електронний підпис зміни до договору
20 грудня 2022 12:24
Додаткова угода №6_0001.pdf зміни до договору
20 грудня 2022 12:22
Електронний підпис зміни до договору
16 червня 2022 14:59
Додаткова угода №4.pdf зміни до договору
16 червня 2022 14:58
Електронний підпис зміни до договору
20 квітня 2022 12:23
Додаткова угода №2_0001.pdf зміни до договору
20 квітня 2022 12:22
Електронний підпис зміни до договору
21 лютого 2022 15:25
Додаткова угода №2_0001.pdf зміни до договору
21 лютого 2022 15:24
Електронний підпис зміни до договору
17 січня 2022 11:40
Додаток №3_0001.pdf зміни до договору
17 січня 2022 11:39
Електронний підпис укладений
04 січня 2022 13:59
Договір №1381-б_0001.pdf укладений
04 січня 2022 13:59
Додаток №1_0001.pdf укладений
04 січня 2022 13:59
Додаток №3_0001.pdf укладений
04 січня 2022 13:59
Додаток №2_0001.pdf укладений
04 січня 2022 13:59
Додаток №4_0001.pdf укладений
04 січня 2022 13:59

Зміни до договору

Дата внесення змін до договору:
17 січня 2022
Дата публікації змін до договору:
17 січня 2022
Випадки для внесення змін до істотних умов договору:
  • покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): На підставі службової записки від 17.01.2022 р. та у зв’язку із опискою в Додатку №3 до Договору №1381-б від 02.01.2022 р. виникла необхідність у повторній публікації Додатку №3 до договору ВИРІШИЛА: 1. Оприлюднити повторно Додаток №3 до Договору №1381-б від 02.01.2022 р. в новій редакції.
Номер договору про закупівлю: 1381-б
Договір:
Номер додаткової угоди: 01
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: PDFHTML
Дата внесення змін до договору:
21 лютого 2022
Дата публікації змін до договору:
21 лютого 2022
Випадки для внесення змін до істотних умов договору:
  • покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): Покращення якості предмета закупівлі
Номер договору про закупівлю: 1381-б
Договір:
Номер додаткової угоди: 02
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: PDFHTML
Дата внесення змін до договору:
20 квітня 2022
Дата публікації змін до договору:
20 квітня 2022
Випадки для внесення змін до істотних умов договору:
  • покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): Покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призвело до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю
Номер договору про закупівлю: 1381-б
Договір:
Номер додаткової угоди: 02
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: PDFHTML
Дата внесення змін до договору:
16 червня 2022
Дата публікації змін до договору:
16 червня 2022
Випадки для внесення змін до істотних умов договору:
  • покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): Покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призвело до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю
Номер договору про закупівлю: 1381-б
Договір:
Номер додаткової угоди: 04
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: PDFHTML
Дата внесення змін до договору:
20 грудня 2022
Дата публікації змін до договору:
20 грудня 2022
Випадки для внесення змін до істотних умов договору:
  • зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): У зв"язку із фактичним наданням послуг за договором №1381-б від 02.01.2022 сума договору зменшена на 92 912,70 грн.
Номер договору про закупівлю: 1381-б
Договір:
Номер додаткової угоди: 06
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: PDFHTML

Виконання договору

Друкувати звіт про виконання договору про закупівлю PDFHTML
Строк дії за договором: не вказанa — 31 грудня 2022
Сума оплати за договором: 16 743 287,30
UAH (в тому числі ПДВ 2 771 726,22 UAH)