Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Послуги з адміністрування програмного забезпечення та підтримки функціонування веб-порталів
Очікувана вартість
384 000,00 UAH
UA-2021-12-17-006210-b ● bcb52d3d41934cd7876d0e769a2011ca
Переговорна процедура
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Департамент адміністративних послуг та споживчого ринку Харківської міської ради |
Код ЄДРПОУ: | 34468472 |
Місцезнаходження: | 61002, Україна , Харківська обл., Харків, вулиця Чернишевська, будинок 26 |
Контактна особа: |
Кондратенко Оксана Володимирівна dpsr@citynet.kharkov.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Обґрунтування застосування переговорної процедури
Пункт закону
Необхідність захисту прав інтелектуальної власності
Обґрунтування
З метою виконання наданих повноважень щодо організації надання адміністративних послуг згідно з чинним законодавством України, в тому числі, для забезпечення належної доступності адміністративних послуг суб’єктам звернень, організації доступу суб’єктів звернення до інформації про адміністративні послуги, зокрема, з використанням мережі Інтернет, Департаментом адміністративних послуг та споживчого ринку Харківської міської ради (надалі - Департамент) вжито заходів щодо організації роботи Веб-порталів «Центр надання адміністративних послуг м. Харкова (dozvil.kh.ua)» та «Регіональний центр послуг (rcp.kh.ua)».
Функціонування веб-порталів забезпечено програмним продуктом – комп’ютерною програмою «База даних «Програмний комплекс «Система управління і розподілу послуг та інформації» та технологічно пов’язано з роботою інформаційних терміналів, які встановлені в Управлінні адміністративних послуг Департаменту адміністративних послуг та споживчого ринку Харківської міської ради та його відділах (Центри надання адміністративних послуг (ЦНАП)).
Виключні майнові авторські права на комп’ютерну програму «База даних «Програмний комплекс «Система управління і розподілу послуг та інформації» належать Демченко Даніілу Борисовичу, що підтверджено Свідоцтвом про реєстрацію авторського права на твір № 93301 від 21.10.2019 р.
В узагальнюючому висновку Науково-дослідного інституту правового забезпечення інноваційного розвитку Національної академії правових наук України (17.11.2021 № 136) зазначено, що нині ФОП Демченко Д.Б. залишається єдиним володільцем майнових авторських прав на вказаний програмний продукт.
Відповідно до наданого узагальнюючого висновку Науково-дослідного інституту правового забезпечення інноваційного розвитку Національної академії правових наук України від 17.11.2021 № 136 визначено, що Науково-правовий висновок Науково-дослідного інституту правового забезпечення інноваційного розвитку Національної академії правових наук України (лист від 09.11.2020 р. № 99/1) (надалі – Науково-правовий висновок) є цілком актуальним, дійсним, відповідаючим за змістом існуючим правовідносинам між Департаментом адміністративних послуг та споживчого ринку Харківської міської ради (Замовником) та ФОП Демченко Данііл Борисович за укладеним Ліцензійним договором щодо надання прав на використання ліцензійного продукту - комп’ютерної програми «Система управління і розподілу послуг та інформації» (надалі – ПК СУРПІ) від 31.10.2019 № 311019-1 (діє до 31 грудня 2023 року) та таким, що не потребує доопрацювання.
Згідно зі змістом Ліцензійного договору Департаменту надано дозвіл на використання ПК СУРПІ на умовах, визначених даним Ліцензійним Договором.
Департамент має право використання ПК СУРПІ згідно з її функціональним призначенням у власних господарських цілях, чітко перерахованими в цьому Ліцензійному договорі способами та за умови дотримання визначених в цьому Ліцензійному договорі правил.
Права, не визначені Ліцензійними угодами, є такими, що не надані правоволодільцем. Таким чином, решта майнових прав на використання програмного продукту, в тому числі шляхом його переробки, оновлення, модифікації та іншого втручання, що обумовлено технічною підтримкою та модернізацією програмного продукту, є виключним правом суб’єкта авторських прав відповідно до статті 15 Закону України «Про авторське право і суміжні права».
Функціонування веб-порталів «Центр надання адміністративних послуг м. Харкова (dozvil.kh.ua)» та «Регіональний центр послуг (rcp.kh.ua)» та робота інформаційних терміналів повністю забезпечено комп’ютерною програмою «База даних «Програмний комплекс «Система управління і розподілу послуг та інформації».
Таким чином, йдеться у Науково - правовому висновку, якщо послуги, які мають стати предметом закупівлі, включають проведення саме тих дій, які охоплюються обсягом виключних майнових авторських прав ФОП Демченко Д. Б, то процедура їх закупівлі має бути переговорною, оскільки задовольняє вимогам, визначеним пунктом 2 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме існує об’єктивна необхідність захисту прав інтелектуальної власності.
Необхідно також, зазначають науковці, звернути увагу на економічні та правові чинники, врахування яких є обов’язковим при продовженні господарських відносин між постачальником і замовником та ліцензіатом і ліцензіаром.
Зв'язок договорів про надання послуг та Ліцензійного договору при його ігноруванні (не врахуванні в поточної діяльності) може привести до недоцільних витрат бюджетних коштів. Така ситуація неминуче може виникнути якщо уповноваженими особами замовника буде укладено новий договір із іншим постачальником, незважаючи на відсутність прав на користування програмним забезпеченням та необхідністю у зв’язку з цим додаткових бюджетних витрат при заміні програмного забезпечення.
Згідно із Науково - правовим висновком, будь-яка інша особа, крім суб’єкта виключних майнових авторських прав на комп’ютерну програму, що підтверджено Свідоцтвом про реєстрацію авторського права на твір № 93301 від 21.10.2019, не вправі здійснювати переробку, оновлення, модифікацію та інше втручання в програму, що обумовлено технічною підтримкою та модернізацією програмного продукту. В іншому разі такі дії кваліфікуватимуться як порушення майнових авторських прав, що створює умови для застосування цивільної та кримінальної відповідальності.
Також науковці вважають, що необхідність дотримання чинного законодавства про охорону інтелектуальної власності створює обставини відсутності альтернативи, а тому договір про закупівлю послуг обслуговування програмного продукту, якщо таке зачіпає виключні майнові авторські права, може бути укладено лише з тим постачальником, який є володільцем відповідних прав. Таке обґрунтування підтверджується й Коментарями до законодавства України про публічні закупівлі (грудень 2016), відповідно до яких: «коли потенційний учасник не є монополістом у певній сфері (тобто не є включеним до переліку суб’єктів природних монополій, який розміщений на веб-порталі АМКУ), однак, зважаючи на специфіку предмета закупівлі та можливі економічні переваги від закупівлі у певного учасника є доцільним застосувати переговорну процедуру».
У даному випадку, враховуючи вищенаведене, має місце саме специфіка предмета закупівлі та можливі економічні переваги від закупівлі у певного учасника, який є правоволодільцем щодо комп’ютерної програми – База даних «Програмний комплекс «Система управління і розподілу послуг та інформації», обслуговування якої і обумовлює специфіку предмета закупівлі послуг.
Слід зазначити, що обслуговування веб-порталів, які функціонують завдяки вищевказаному програмному комплексу із відповідним програмним забезпеченням, потребує відповідної фахової підготовки та спеціальних знань стосовно всіх аспектів роботи програмного продукту. З високою вірогідністю можна стверджувати, йдеться у Науково - правовому висновку, що саме розробник програмного продукту здатний належним чином і з найбільшою ефективністю здійснювати його обслуговування шляхом усунення недоліків, технічної підтримки та модернізації. Натомість втручання в роботу програми третіх осіб створює цілу низку додаткових ризиків технічного, фінансового та правового характеру та недоцільних додаткових витрат бюджетних коштів. Тобто, це може призвести до порушення роботи системи та призведе до дострокового припинення дії Ліцензійного договору, порушення авторських прав на програмний продукт з ймовірними вимогами про стягнення компенсації згідно з авторським законодавством і, в решті решт, викликати необґрунтовані додаткові витрати.
Враховуючи зазначені обставини, у Науково - правовому висновку (лист Науково-дослідного інституту правового забезпечення інноваційного розвитку Національної Академії Правових Наук України № 99/1 від 09.11.2020) визначено доцільність застосування переговорної процедури закупівлі з ФОП Демченко Д. Б. під час закупівлі послуги з адміністрування програмного забезпечення та підтримки функціонування веб-порталів, на підставі пункту 2 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», необхідність захисту прав інтелектуальної власності, при обов’язковому відображенні в предметі договору про надання послуг виключних прав на послуги з посиланням на відповідний Ліцензійний договір.
Керуючись статтею 3, частиною 2 статті 13, пунктом 2 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (зі змінами), враховуючи Узагальнюючий висновок Науково-дослідного інституту правового забезпечення інноваційного розвитку Національної академії правових наук України від 17.11.2021 № 136, Науково - правовий висновок Науково-дослідного інституту правового забезпечення інноваційного розвитку Національної академії правових наук України (лист № 99/1 від 09.11.2020), тендерним комітетом Департаменту прийнято рішення про проведення закупівлі відповідно до ДК 021:2015 код 72250000-2 «Послуги, пов’язані із системами та підтримкою» (Послуги з адміністрування програмного забезпечення та підтримки функціонування веб-порталів) із застосуванням переговорної процедури закупівлі з ФОП Демченко Д.Б.
Функціонування веб-порталів забезпечено програмним продуктом – комп’ютерною програмою «База даних «Програмний комплекс «Система управління і розподілу послуг та інформації» та технологічно пов’язано з роботою інформаційних терміналів, які встановлені в Управлінні адміністративних послуг Департаменту адміністративних послуг та споживчого ринку Харківської міської ради та його відділах (Центри надання адміністративних послуг (ЦНАП)).
Виключні майнові авторські права на комп’ютерну програму «База даних «Програмний комплекс «Система управління і розподілу послуг та інформації» належать Демченко Даніілу Борисовичу, що підтверджено Свідоцтвом про реєстрацію авторського права на твір № 93301 від 21.10.2019 р.
В узагальнюючому висновку Науково-дослідного інституту правового забезпечення інноваційного розвитку Національної академії правових наук України (17.11.2021 № 136) зазначено, що нині ФОП Демченко Д.Б. залишається єдиним володільцем майнових авторських прав на вказаний програмний продукт.
Відповідно до наданого узагальнюючого висновку Науково-дослідного інституту правового забезпечення інноваційного розвитку Національної академії правових наук України від 17.11.2021 № 136 визначено, що Науково-правовий висновок Науково-дослідного інституту правового забезпечення інноваційного розвитку Національної академії правових наук України (лист від 09.11.2020 р. № 99/1) (надалі – Науково-правовий висновок) є цілком актуальним, дійсним, відповідаючим за змістом існуючим правовідносинам між Департаментом адміністративних послуг та споживчого ринку Харківської міської ради (Замовником) та ФОП Демченко Данііл Борисович за укладеним Ліцензійним договором щодо надання прав на використання ліцензійного продукту - комп’ютерної програми «Система управління і розподілу послуг та інформації» (надалі – ПК СУРПІ) від 31.10.2019 № 311019-1 (діє до 31 грудня 2023 року) та таким, що не потребує доопрацювання.
Згідно зі змістом Ліцензійного договору Департаменту надано дозвіл на використання ПК СУРПІ на умовах, визначених даним Ліцензійним Договором.
Департамент має право використання ПК СУРПІ згідно з її функціональним призначенням у власних господарських цілях, чітко перерахованими в цьому Ліцензійному договорі способами та за умови дотримання визначених в цьому Ліцензійному договорі правил.
Права, не визначені Ліцензійними угодами, є такими, що не надані правоволодільцем. Таким чином, решта майнових прав на використання програмного продукту, в тому числі шляхом його переробки, оновлення, модифікації та іншого втручання, що обумовлено технічною підтримкою та модернізацією програмного продукту, є виключним правом суб’єкта авторських прав відповідно до статті 15 Закону України «Про авторське право і суміжні права».
Функціонування веб-порталів «Центр надання адміністративних послуг м. Харкова (dozvil.kh.ua)» та «Регіональний центр послуг (rcp.kh.ua)» та робота інформаційних терміналів повністю забезпечено комп’ютерною програмою «База даних «Програмний комплекс «Система управління і розподілу послуг та інформації».
Таким чином, йдеться у Науково - правовому висновку, якщо послуги, які мають стати предметом закупівлі, включають проведення саме тих дій, які охоплюються обсягом виключних майнових авторських прав ФОП Демченко Д. Б, то процедура їх закупівлі має бути переговорною, оскільки задовольняє вимогам, визначеним пунктом 2 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме існує об’єктивна необхідність захисту прав інтелектуальної власності.
Необхідно також, зазначають науковці, звернути увагу на економічні та правові чинники, врахування яких є обов’язковим при продовженні господарських відносин між постачальником і замовником та ліцензіатом і ліцензіаром.
Зв'язок договорів про надання послуг та Ліцензійного договору при його ігноруванні (не врахуванні в поточної діяльності) може привести до недоцільних витрат бюджетних коштів. Така ситуація неминуче може виникнути якщо уповноваженими особами замовника буде укладено новий договір із іншим постачальником, незважаючи на відсутність прав на користування програмним забезпеченням та необхідністю у зв’язку з цим додаткових бюджетних витрат при заміні програмного забезпечення.
Згідно із Науково - правовим висновком, будь-яка інша особа, крім суб’єкта виключних майнових авторських прав на комп’ютерну програму, що підтверджено Свідоцтвом про реєстрацію авторського права на твір № 93301 від 21.10.2019, не вправі здійснювати переробку, оновлення, модифікацію та інше втручання в програму, що обумовлено технічною підтримкою та модернізацією програмного продукту. В іншому разі такі дії кваліфікуватимуться як порушення майнових авторських прав, що створює умови для застосування цивільної та кримінальної відповідальності.
Також науковці вважають, що необхідність дотримання чинного законодавства про охорону інтелектуальної власності створює обставини відсутності альтернативи, а тому договір про закупівлю послуг обслуговування програмного продукту, якщо таке зачіпає виключні майнові авторські права, може бути укладено лише з тим постачальником, який є володільцем відповідних прав. Таке обґрунтування підтверджується й Коментарями до законодавства України про публічні закупівлі (грудень 2016), відповідно до яких: «коли потенційний учасник не є монополістом у певній сфері (тобто не є включеним до переліку суб’єктів природних монополій, який розміщений на веб-порталі АМКУ), однак, зважаючи на специфіку предмета закупівлі та можливі економічні переваги від закупівлі у певного учасника є доцільним застосувати переговорну процедуру».
У даному випадку, враховуючи вищенаведене, має місце саме специфіка предмета закупівлі та можливі економічні переваги від закупівлі у певного учасника, який є правоволодільцем щодо комп’ютерної програми – База даних «Програмний комплекс «Система управління і розподілу послуг та інформації», обслуговування якої і обумовлює специфіку предмета закупівлі послуг.
Слід зазначити, що обслуговування веб-порталів, які функціонують завдяки вищевказаному програмному комплексу із відповідним програмним забезпеченням, потребує відповідної фахової підготовки та спеціальних знань стосовно всіх аспектів роботи програмного продукту. З високою вірогідністю можна стверджувати, йдеться у Науково - правовому висновку, що саме розробник програмного продукту здатний належним чином і з найбільшою ефективністю здійснювати його обслуговування шляхом усунення недоліків, технічної підтримки та модернізації. Натомість втручання в роботу програми третіх осіб створює цілу низку додаткових ризиків технічного, фінансового та правового характеру та недоцільних додаткових витрат бюджетних коштів. Тобто, це може призвести до порушення роботи системи та призведе до дострокового припинення дії Ліцензійного договору, порушення авторських прав на програмний продукт з ймовірними вимогами про стягнення компенсації згідно з авторським законодавством і, в решті решт, викликати необґрунтовані додаткові витрати.
Враховуючи зазначені обставини, у Науково - правовому висновку (лист Науково-дослідного інституту правового забезпечення інноваційного розвитку Національної Академії Правових Наук України № 99/1 від 09.11.2020) визначено доцільність застосування переговорної процедури закупівлі з ФОП Демченко Д. Б. під час закупівлі послуги з адміністрування програмного забезпечення та підтримки функціонування веб-порталів, на підставі пункту 2 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», необхідність захисту прав інтелектуальної власності, при обов’язковому відображенні в предметі договору про надання послуг виключних прав на послуги з посиланням на відповідний Ліцензійний договір.
Керуючись статтею 3, частиною 2 статті 13, пунктом 2 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (зі змінами), враховуючи Узагальнюючий висновок Науково-дослідного інституту правового забезпечення інноваційного розвитку Національної академії правових наук України від 17.11.2021 № 136, Науково - правовий висновок Науково-дослідного інституту правового забезпечення інноваційного розвитку Національної академії правових наук України (лист № 99/1 від 09.11.2020), тендерним комітетом Департаменту прийнято рішення про проведення закупівлі відповідно до ДК 021:2015 код 72250000-2 «Послуги, пов’язані із системами та підтримкою» (Послуги з адміністрування програмного забезпечення та підтримки функціонування веб-порталів) із застосуванням переговорної процедури закупівлі з ФОП Демченко Д.Б.
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 17 грудня 2021 14:08 |
Оскарження наміру укласти договір: | 28 грудня 2021 00:00 |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:72250000-2: Послуги, пов’язані із системами та підтримкою
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
Послуги з адміністрування програмного забезпечення та підтримки функціонування веб-порталів
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
61000, Україна, Харківська область, Харків, Гімназійна набережна, будинок 26, проспект Тракторобудівників, будинок 144
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2022
ДК 021:2015: 72250000-2 — Послуги, пов’язані із системами та підтримкою
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Пiсляоплата | 15 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
17 грудня 2021 14:02 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ФОП Демченко Данііл Борисович #2946517474 |
Переможець |
384 000,00
UAH
|
17 грудня 2021 14:08
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
16 січня 2023 13:17
|
Електронний підпис | зміни до договору |
17 січня 2022 16:43
|
додаткова угода 1 до Договору 202201.pdf | зміни до договору |
17 січня 2022 16:41
|
Електронний підпис | укладений |
28 грудня 2021 16:17
|
договір 202201.pdf | укладений |
28 грудня 2021 16:17
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 17 січня 2022 |
Дата публікації змін до договору: | 17 січня 2022 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Викладення п.1.3., додатку 1 Договору у новій редакції |
Номер договору про закупівлю: | 2022/01 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |