Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Департамент освіти та науки Хмельницької міської ради |
Код ЄДРПОУ: | 02146920 |
Місцезнаходження: | 29000, Україна , Хмельницька обл., Хмельницький, вул. Грушевського, буд. 53 |
Контактна особа: |
Балабуст Надія Юріївна 380382794726, 380382651264 Khm-osvita@i.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 16 грудня 2021 13:51 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 24 грудня 2021 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 30 грудня 2021 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 03 січня 2022 00:00 |
Початок аукціону: | 04 січня 2022 14:36 |
Очікувана вартість: | 2 920 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 14 600,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:15110000-2: М’ясо
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Пiсляоплата | 30 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
20 грудня 2021 18:33 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
16 грудня 2021 13:53 |
Додаток 4.docx | |
16 грудня 2021 13:53 |
Додаток 3 проект договору.docx | |
16 грудня 2021 13:53 |
Додаток 2.docx | |
16 грудня 2021 13:52 |
Додаток 1.docx | |
16 грудня 2021 13:51 |
ТД.docx |
20 грудня 2021 18:33 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
|||
16 грудня 2021 13:53 |
Додаток 4.docx
|
|||
16 грудня 2021 13:53 |
Додаток 3 проект договору.docx
|
|||
16 грудня 2021 13:53 |
Додаток 2.docx
|
|||
16 грудня 2021 13:52 |
Додаток 1.docx
|
|||
16 грудня 2021 13:51 |
ТД.docx
|
Інформація про моніторинг
- UA-M-2022-11-17-000024 ● 1df54c3dec5d4256bf367ac44d53ab4e
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 17 листопада 2022 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 17 листопада 2022 15:03 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
17.11.2022
№ 53-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 17.11.2022 №53-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
8. UA-2021-12-16-005916-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2022-11-22 16:23:46
Запит про надання пояснення
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «М’ясо» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-12-16-005916-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2022-11-25 15:25:05
Пояснення на запит
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «М’ясо» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-12-16-005916-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «М’ясо» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-12-16-005916-b) надаємо наступну інформацію.
Розмір бюджетного призначення щодо предмета закупівлі визначено відповідно до рішення Хмельницької міської ради від 15.12.2021 року № 7 «Про бюджет Хмельницької міської територіальної громади на 2022 рік».
Визначення потреби здійснено на підставі аналізу фактичного використання товару для забезпечення діяльності замовника у минулих періодах та з урахуванням запланованих поточних завдань замовника.
Очікувана вартість предмета закупівлі визначена з врахуванням Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 “Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі”: здійснено запит цінових пропозицій до учасників ринку з проханням надати свої комерційні пропозиції на м'ясо та отримано лист-відповідь №47 від 06.12.2021 року від ТОВ «Імперія Фуд», та лист-відповідь №224 від 10.12.2022 року від ФОП Зиза Марія Іванівна. Крім того, здійснено аналіз ринку, використано загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товару в електронній системі закупівель "Prozorro".
Щодо посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості. Відповідно до частини четвертої статті 10 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Враховуючи вимоги Закону, замовник через авторизований електронний майданчик оприлюднює інформацію про закупівлю, яка включає в себе і розмір бюджетного призначення, і технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що в свою чергу зазначаються відповідно до вимог Закону. Отже, Закон не покладає обов’язку на замовника оприлюднювати додатково інформацію про доцільність та розрахунок очікуваної вартості процедури закупівлі на сторінці веб-сайту.
Додатки:
1. Лист-відповідь учасників ринку ТОВ «Імперія Фуд» №47 від 06.12.2021 року.
2. Лист-відповідь учасників ринку ФОП Зиза Марія Іванівна №224 від 10.12.2022 року.
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2022-11-22 16:35:19
Запит про надання пояснення
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «М’ясо» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель) за номером ID: UA-2021-12-16-005916-b) та відповідно до пунктів 6, та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні інформації та копії документів.
Відповідно до ч. 5 ст. 41 Закону, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Таким чином, однією з підстав внесення змін до істотних умов договору в частині збільшення ціни товару за одиницю до 10 відсотків є саме підтвердження сторонами договору коливання ціни товару в бік збільшення.
В ході проведення моніторингу встановлено, що відповідно до інформації розміщеної в електронній системі закупівель Департамент освіти та науки Хмельницької міської ради, додатковою угодою від 28.07.2022 року № 1 до договору про закупівлю від 04.02.2022 року № 04-02, укладеного з ТОВ «ІМПЕРІЯ ФУД», сторонами внесено зміни до істотних умов договору в частині збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію та обґрунтування щодо законодавчих підстав укладання додаткової угоди від 28.07.2022 року № 1 до вказаного договору, з наданням відповідного документального підтвердження, зокрема, документального підтвердження окремо щодо коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення (внесення змін до істотних умов договору у відповідності до вимог п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону).
Крім того, враховуючи те, що строк дії за договором від 04.02.2022 № 04-02 (з урахуванням внесених змін) встановлено до 31.12.2022 просимо додатково надати інформацію та документи, які підтверджують виконання цього договору (рахунки-фактури, видаткові накладні, акти приймання-передачі, тощо) в тому числі й щодо здійснених розрахунків.
Пояснення та копії документів необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2022-11-25 15:23:22
Пояснення на запит
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «М’ясо» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель) за номером ID: UA-2021-12-16-005916-b) та відповідно до пунктів 6, та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні інформації та копії документів.
Відповідно до ч. 5 ст. 41 Закону, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Таким чином, однією з підстав внесення змін до істотних умов договору в частині збільшення ціни товару за одиницю до 10 відсотків є саме підтвердження сторонами договору коливання ціни товару в бік збільшення.
В ході проведення моніторингу встановлено, що відповідно до інформації розміщеної в електронній системі закупівель Департамент освіти та науки Хмельницької міської ради, додатковою угодою від 28.07.2022 року № 1 до Договору про закупівлю від 04.02.2022 року № 04-02, укладеного з ТОВ «Імперія Фуд», сторонами внесено зміни до істотних умов договору в частині збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію та обґрунтування щодо законодавчих підстав укладання додаткової угоди від 28.07.2022 року № 1 до вказаного договору, з наданням відповідного документального підтвердження, зокрема, документального підтвердження окремо щодо коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення (внесення змін до істотних умов договору у відповідності до вимог п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону).
Крім того, враховуючи те, що строк дії за договором від 04.02.2022 № 04-02 (з урахуванням внесених змін) встановлено до 31.12.2022 просимо додатково надати інформацію та документи, які підтверджують виконання цього договору (рахунки-фактури, видаткові накладні, акти приймання-передачі, тощо) в тому числі й щодо здійснених розрахунків.
Пояснення та копії документів необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «М’ясо» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-12-16-005916-b) надаємо наступну інформацію.
Щодо збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків: Додатковою угодою від 28.07.2022 року № 1 до Договору про закупівлю від 04.02.2022 року № 04-02 сторонами внесено зміни до істотних умов договору в частині збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків на підставі п.10.4 договору про закупівлю, п.2 ч.5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції на дату оголошення закупівлі та укладання договору), листа постачальника №35 від 28.07.2022 року, експертного висновку Хмельницької Торгово-промислової палати №Ц-26 від 14.07.2022 року. Коливання ціни підтверджено експертним висновком Хмельницької Торгово-промислової палати №Ц-26 від 14.07.2022 року з інформацією про ціну на момент укладання або внесення останніх змін до договору про закупівлю та на момент звернення постачальника щодо підняття ціни. Збільшення ціни за одиницю товару оформлено додатковою угодою до договору про закупівлю.
Щодо інформації та документів, які підтверджують виконання цього договору (рахунки-фактури, видаткові накладні, акти приймання-передачі, тощо) в тому числі й щодо здійснених розрахунків: Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Для підтвердження виконання Договору № 04-02 від 04.02.2022 року надаємо зведені видаткові накладні та платіжні доручення для оплати.
Додатки:
1. Лист постачальника ТОВ «Імперія Фуд» №35 від 28.07.2022 року
2. Експертний висновок Хмельницької Торгово-промислової палати №Ц-26 від 14.07.2022 року.
3. Зведені видаткові накладні та платіжні доручення для оплати.
Звернення за роз'ясненням щодо висновку
Дата: 2022-12-09 13:22:52
Запит за роз'ясненням згідно висновку Державної аудиторської служби України від 6 грудня 2022 року
В межах здійснення Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області моніторингу закупівлі за ID: UA-2021-12-16-005916-b, який проводився по Департаменту освіти та науки Хмельницької міської ради (далі – Замовник) за процедурою відкриті торги.
Предметом аналізу були питання використання засобу кваліфікованого електронного підпису.
За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону. Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису). Слід зазначити, що в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим». Однак, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, оголошення про проведення відкритих торгів), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис посадової особи Замовника Банашко Анни Олександрівни (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису - удосконалений, сертифікат - кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим не дотримано вимоги пункту 3 Порядку № 1082.
Щодо виявленого порушення повідомляємо наступне:
Листом від 16.02.2021 № 1/06-3-1587 Міністерство цифрової трансформації України повідомило: якщо за результатами перевірки електронного підпису чи печатки на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису "удосконалений", то такий підпис не може вважатись кваліфікованим, але якщо електронний підпис отримано до 31.12.2021 року, і використовується удосконалений електронний підпис, який базується на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, з дотриманням вимог, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 №193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів», то підпис вважається кваліфікованим, (файл «PDF» з Міністерства цифрової трансформації України та файл перевірки підпису в інтерфейсі дія додаються). Водночас, відповідно до статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги»: Кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувана та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис. Файл накладеного підпису Виконавця придатний для перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням http://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки підпису посадової особи на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify відображаються прізвище та ініціали особи (власника ключа), її посада, РНОКПП, повна назва підприємства, код за ЄДРПОУ, а також тип сертифікату - Кваліфікований. З огляду на вищезазначене, можна однозначно ідентифікувати посадову особу Виконавця та встановити достовірність підпису. Файл накладеного підпису Замовника придатний для перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням http://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки підпису посадової особи на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify відображаються прізвище та ініціали особи (власника ключа), її посада, РНОКПП, повна назва підприємства, код за ЄДРПОУ, а також тип сертифікату - Кваліфікований. З огляду на вищезазначене, можна однозначно ідентифікувати посадову особу Замовника та встановити достовірність підпису.
Відповідно до Постанови КМУ «Про реалізацію експериментального проєкту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» від 03.03.2020 р. №193 забезпечується можливість використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів до дня набрання чинності змінами до Закону України “Про електронні довірчі послуги” щодо врегулювання використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, але не пізніше ніж до 5 березня 2022 року.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що відповідно до підпункту 6.4.3 пункту 4 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації зазначено: «Основні умови договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо закупівель за державні кошти». Однак, за нормою частини 6 статті 33 Закону Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів. Згідно з частиною 4 статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі. Отже, при складанні тендерної документації Замовником не враховано вимоги частини 6 статті 33 та частини 4 статті 41 Закону.
Зазначаємо, що відповідно до ч. 5 ст. 41 Закону України "Про публічні закупівлі" Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії; 3) покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 4) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку; 6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої цієї статті. Так, вказаною нормою встановлено заборону на зміну істотних умов договору (предмет, ціна, строк виконання робіт, тощо) порівняно зі змістом тендерної пропозиції, а не на формальне викладення пунктів та розділів договору у редакції, що відрізняється від проекту договору, який є додатком до тендерної документації та тендерної пропозиції, якщо при цьому не змінюються істотні умови договору. Закон не містить заборони на уточнення редакції пунктів проекту договору при погодженні його умов між замовником та переможцем торгів, якщо внаслідок цього не змінюються істотні умови договору.
Вважаємо, що Департаментом освіти та науки Хмельницької міської ради дійсно було додержано всіх істотних умов договору, а відтак і не порушено чинного законодавства України.
Наступним предметом аналізу було порушення пункту 4-1 постанови № 710 Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення на відповідному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2021-12-16-005916-b.
Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови № 710 постановлено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Під час моніторингу на запит посадової особи органу державного фінансового контролю Замовником надано відповідь щодо здійснення ним обґрунтування розміру, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, в якому, зокрема, вказано, що відповідно до частини четвертої статті 10 Закону інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування, отже, Закон не покладає обов’язку на замовника оприлюднювати додатково інформацію про доцільність та розрахунок очікуваної вартості процедури закупівлі на сторінці веб-сайту.
Вважаємо, що зазначене у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-12-16-005916-b від 06.12.2022 року порушення вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 року №710 не має під собою законних підстав, оскільки розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на сторінці власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів не є обов`язковим.
Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зазначено у висновку від 06.12.2022 року про необхідність «здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення», орган державного фінансового контролю не конкретизував, яких саме заходів має вжити замовник, не визначив способу усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його нечіткість та невизначеність. Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб’єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанта поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень. Спонукання замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, яких саме заходів слід ужити для усунення виявлених порушень, може призвести до нового можливого порушення позивачем чинного законодавства.
Відповідно до ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Враховуючи вищенаведене, просимо надати роз’яснення згідно висновку Державної аудиторської служби України від 6 грудня 2022 року до процедури закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-12-16-005916-b, а саме роз’яснити зміст зобов’язань, визначених у висновку та зазначити шляхи здійснення заходів для недопущення встановлених порушень у подальшому.
Відповідь на звернення щодо висновку
Дата: 2022-12-09 14:37:05
Відповідь на роз’яснення
Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області (далі - Управління) розглянувши звернення за роз’ясненням щодо змісту висновку про результати моніторингу закупівлі проведеної Департаментом освіти та науки Хмельницької міської ради (далі - Замовник) та його зобов'язань, інформує про наступне.
Відповідно до п. 19 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон 922) визначено, що форма висновку та порядок його заповнення визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Так, заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі в електронній системі закупівель визначається Порядком заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020 № 552, який зареєстровано у Міністерстві юстиції України від 01 жовтня 2020 за № 958/35241 (далі – Порядок № 552).
Зокрема, відповідно до пункту 3 розділу ІІІ Порядку № 552, у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, пункт 3 має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акту, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов’язання щодо їх усунення.
Крім того, пунктом 5 частини 7 статті 8 Закону 922 визначено, що у висновку обов’язково зазначаються зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Враховуючи порушення встановлені в ході проведення моніторингу у пункті 3 розділу ІІ «КОНСТАТУЮЧА ЧАСТИНА» Висновку зазначено, що з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та у зв’язку з відсутністю механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, пункту 3 Порядку № 1082 та порушення вимог пункту 4-1 постанови № 710, а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
При цьому дане зобов’язання є обґрунтованим, оскільки відповідно до абз. 9 п. 1 та п.п. 2, 3 ст. 8 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі – Закон № 2939-XII) зазначено, що орган державного фінансового контролю здійснює державний фінансовий контроль та контроль за усуненням виявлених недоліків і порушень, розробляє пропозиції щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому, а також вживає в установленому порядку заходів до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства та притягнення до відповідальності винних осіб. Аналогічно, п. 15 ст. 10 Закону № 2939-XII передбачає право органу державного фінансового контролю порушувати перед керівниками відповідних органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій питання про притягнення до відповідальності осіб, винних у допущених порушеннях.
Слід зазначити, що порушення трудової дисципліни – це невиконання чи неналежне виконання з вини працівника покладених на нього трудових обов'язків, в даному випадку неналежне виконання обов'язків уповноваженою особою Позивача, якою складено та оприлюднено тендерну документацію, при проведення даної процедури закупівлі, з порушенням законодавства про публічні закупівлі.
При цьому, Верховним Судом у постанові від 02.06.2022 по справі № 160/2951/20, зазначено, а саме: «Таким чином законодавець поклав обов'язок на вiдповiдача у висновку про результати монiторингу закупiвлi, у разi виявлення порушень, зобов'язати замовника усунути порушення чiтко визначивши установлений законодавством порядок усунення».
Разом з тим, у пунктах 60 та 61 постанови вказаної постанови зазначено: «За приписами частини восьмої статті 7-1 Закону №922-VIII Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз`ясненням змісту висновку та його зобов`язань, визначених у висновку. Верховний Суд звертає увагу на те, що правом вибору певного конкретного способу усунення виявлених у ході ревізії порушень відповідно до приписів статті 65 Господарського кодексу України наділений саме керівник підприємства».
Враховуючи вищевикладене, Управлінням повністю дотримано вимоги розділу ІІІ Порядку № 552, щодо заповнення констатуючої частини висновку та чітко зазначено, які заходи необхідно вжити Замовнику та окремо зазначено структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку виявлені порушення, як того вимагає частина 7 статті 8 Закону № 922.
Надання інформації про усунення порушення замовником
В межах здійснення Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області моніторингу закупівлі за ID: UA-2021-12-16-005916-b, який проводився по Департаменту освіти та науки Хмельницької міської ради (далі – Замовник) за процедурою відкриті торги. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), відповідність тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог пункту 3 Порядку № 1082 та порушення вимог пункту 4-1 постанови № 710. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що тендерна документація не відповідає вимогам абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та не враховує норми частини 6 статті 33 та частини 4 статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону, розгляду тендерних пропозицій учасників Фізичної особи підприємця Яськов Валерій Васильович та ТОВ «ІМПЕРІЯ ФУД», своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору, – порушень не встановлено. З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та у зв’язку з відсутністю механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, пункту 3 Порядку № 1082 та порушення вимог пункту 4-1 постанови № 710, а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Окрім того, у відповіді на запит щодо роз'яснення висновку Державної аудиторської служби України від 6 грудня 2022 року, Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зазначено, що правом вибору певного конкретного способу усунення виявлених у ході ревізії порушень відповідно до приписів статті 65 Господарського кодексу України наділений саме керівник підприємства Щодо вказаного висновку надаємо інформацію про усунення порушення: Департаментом освіти та науки Хмельницької міської ради здійснено заходи щодо недопущення у подальшому порушень вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, пункту 3 Порядку № 1082 та пункту 4-1 Постанови КМУ №710 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю, а саме: проведено роз’яснювальну роботу. Додатки: 1. Повідомлення щодо проведення роз'яснювальної роботи.
2022-12-13 12:05:33
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 06 грудня 2022 |
Кінцевий строк оскарження: | 21 грудня 2022 |
Порушення виявлено
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель (Порушення вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082)
Підтвердження усунення порушення
Усунуто
Встановлено порушення законодавства в частині неоприлюднення, несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу • усунуто
Встановлено порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї • усунуто
Встановлено інші порушення законодавства у сфері закупівель (Порушення вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082) • усунуто
Порушення усунуто шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення (зменшено розмір премії)
2022-12-14 11:12:14
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 04 січня 2022 14:59
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
Фізична особа підприємець "Яськов Валерій Васильович" |
2 839 770,00
UAH з ПДВ
|
2 839 770,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "ІМПЕРІЯ ФУД" |
2 916 000,00
UAH з ПДВ
|
2 916 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
Фізична особа підприємець "Яськов Валерій Васильович" #2645112998 |
Відхилено |
2 839 770,00
UAH з ПДВ
|
10 січня 2022 17:49
|
ТОВ "ІМПЕРІЯ ФУД" #40954215 |
Переможець |
2 916 000,00
UAH з ПДВ
|
17 січня 2022 14:28
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
20 січня 2023 11:08
|
мясо2.docx | укладений |
20 січня 2023 11:07
|
Електронний підпис | зміни до договору |
20 грудня 2022 15:48
|
ду 5 №04-02.PDF | зміни до договору |
20 грудня 2022 15:43
|
Електронний підпис | зміни до договору |
13 грудня 2022 16:33
|
наказ №381к.pdf | зміни до договору |
13 грудня 2022 16:32
|
Електронний підпис | зміни до договору |
29 вересня 2022 14:11
|
ду3 до дог04-02.PDF | зміни до договору |
29 вересня 2022 14:10
|
Електронний підпис | зміни до договору |
23 вересня 2022 14:36
|
ду 2 до договору 04 02.pdf | зміни до договору |
23 вересня 2022 14:35
|
Електронний підпис | зміни до договору |
01 серпня 2022 13:53
|
ду 1 04-02.pdf | зміни до договору |
01 серпня 2022 13:53
|
Електронний підпис | укладений |
08 лютого 2022 14:08
|
04-02.PDF | укладений |
08 лютого 2022 14:07
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 28 липня 2022 |
Дата публікації змін до договору: | 01 серпня 2022 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | У зв’язку із коливанням ринкової ціни товару: м'ясо свинини охолоджене, філе куряче, стегно куряче за кодом ДК 021:2015 - 15110000-2 «М'ясо», що підтверджується інформаційною довідкою Хмельницької Торгово-промислової палати № Ц-26 від 14.07.2022 року, листа Постачальника та відповідно до ч. 2 п. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 10.4 розділу 10 Договору № 04-02 від 04.02.2022 року (далі – Договір) Сторони домовились про збільшення ціни за одиницю товару на продукцію, що постачається відповідно до укладеного договору, не більше ніж на 10 відсотків, не збільшуючи суми договору. |
Номер договору про закупівлю: | 04-02 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 22 вересня 2022 |
Дата публікації змін до договору: | 23 вересня 2022 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | У зв'язку зі зміною банківських реквізитів Сторони прийшли до взаємної згоди внести зміни до Договору №04-02 від 04 лютого 2022 року. |
Номер договору про закупівлю: | 04-02 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 29 вересня 2022 |
Дата публікації змін до договору: | 29 вересня 2022 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | відповідно до п.1 ч.5 ст.41 за взаємної згоди сторін |
Номер договору про закупівлю: | 04-02 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 13 грудня 2022 |
Дата публікації змін до договору: | 13 грудня 2022 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | За результатами висновку Державної аудиторської служби України від 6 грудня 2022 року. |
Номер договору про закупівлю: | 04-02 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | Наказ №381-к від 13.12.2022 року |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 20 грудня 2022 |
Дата публікації змін до договору: | 20 грудня 2022 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | У зв’язку із зменшенням обсягів закупівлі, Сторони дійшли до взаємної згоди внести зміни в Договір №04-02 від 04.02.2022 року |
Номер договору про закупівлю: | 04-02 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 5 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |