Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

послуги з надання у користування окремого індивідуального хмарного середовища для обробки даних «Приватна віртуальна хмара»
Очікувана вартість
1 606 272,00 UAH
UA-2021-12-10-017082-c d828861db2f14170a0cc84d258f80372
Переговорна процедура    Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Юрій Потапчук

+380672580520 y.potapchuk@diia.gov.ua

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДІЯ"
Код ЄДРПОУ: 43395033
Вебсайт: http://se.diia.gov.ua/
Місцезнаходження: 03150, Україна , м. Київ обл., м. Київ, вул. Ділова, буд. 24
Контактна особа: Юрій Потапчук
+380672580520
y.potapchuk@diia.gov.ua
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади

Обґрунтування застосування переговорної процедури

Пункт закону
Виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника, що передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендера та/або здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю і загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю
Обґрунтування
У експертному висновку від 09.12.2021 № 01-541 за результатами державної науково-технічної експертизи, проведеної державним підприємством «Одеський науково-дослідний інститут зв’язку», зазначено таке.
З метою забезпечення повноцінного та безперебійного функціонування інформаційних систем, технічним адміністратором яких призначено ДП «ДІЯ», зокрема, Єдиного державного веб-порталу електронних послуг (Портал Дія) та його складових, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 1137 “Питання Єдиного державного веб-порталу електронних послуг та Єдиного державного порталу адміністративних послуг” (далі – Постанова), та доступу до них громадян в результаті проведення процедури відкритих торгів на закупівлю ДК 021:2015 код 72310000-1 (Послуги з обробки даних (послуги з надання у користування окремого індивідуального хмарного середовища для обробки даних «Приватна віртуальна хмара»)) за результатом тендеру № UA-2021-02-10-013003-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-10-013003-a) було підписано договір від 23.04.2021 № 4231/21 з ТОВ «ГІГАКЛАУД» із вартістю закупівлі 7 299 211,08 грн з ПДВ на 12 місяців. Вартість поточної конфігурація ЦОД з урахуванням нарощування потужностей, передбачених договорами з постачальником послуг, становить 750 755,58 грн. з ПДВ на місяць за обладнання та 138 000,00 грн. за розширення ліцензій до рівня VMware NSX-T DC SP Advanced для доступу програмного забезпечення виробника гіпервізора компанії VMware, які використовуються в рамках договору від 23.04.2021 № 4231/21 з ТОВ «ГІГАКЛАУД».
Крім того, на теперішній час в межах досягнення мети у частині, що стосується створення стійкої до відмов технологічної інфраструктури Порталу Дія з територіально рознесеними сайтами, та з урахуванням уникнення залежності від одного провайдера телекомунікаційних послуг, 10.09.2021 в електронній системі закупівель Прозорро було оголошено процедуру відритих торгів на закупівлю послуги з надання у користування окремого індивідуального хмарного середовища для обробки даних «Віртуальна приватна хмара» (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-09-10-008971-c) з очікуваною вартістю закупівлі 3 900 000,00 грн з ПДВ із терміном надання послуг протягом 5 місяців із прогнозною ціною 780 000 грн з ПДВ на місяць.
Використання ресурсів ЦОД здійснюється в межах виконання завдань ДП «ДІЯ» як технічного адміністратора Порталу Дія відповідно до таких нормативно-правових актів:
 Закон України «Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб'єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-Co V-2» від 4 грудня 2020 року;
 Постанова Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 р. № 691 «Про реалізацію експериментального проекту щодо створення сприятливих умов для реалізації прав дитини»;
 Постанова Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 1137 «Питання Єдиного державного веб-порталу електронних послуг та Єдиного державного порталу адміністративних послуг»;
 Постанова Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2»;
 Постанова Кабінету Міністрів України від 24 квітня 2020 року № 307 «Про реалізацію експериментального проекту щодо реєстрації, перереєстрації безробітних та призначення виплати допомоги по безробіттю в електронній формі»;
 Постанова Кабінету Міністрів України від 20 травня 2020 року № 392 «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та етапів послаблення протиепідемічних заходів»;
 Постанова Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 року № 641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2»;
 Розпорядження Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 р. № 59-р. «Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству цифрової трансформації на 2020 рік»;
 Постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання надання одноразової матеріальної допомоги застрахованим особам, які можуть втратити доходи у разі повної заборони сфери їх діяльності внаслідок посилення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та обліку соціальної підтримки».
Функціонування Порталу Дія та діяльність підрозділів розробки програмного забезпечення та технічного забезпечення розробки безпосередньо пов'язано із вже налагодженою інформаційною взаємодією з такими інформаційно-телекомунікаційними системами:
 Автоматизована система виконавчих проваджень;
 Державний реєстр актів цивільного стану громадян;
 Державний земельний кадастр;
 Державний реєстр речових прав на нерухоме майно;
 Державний реєстр фізичних осіб – платників податків;
 Єдина державна електронна база даних з питань освіти;
 Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
 Єдиний державний демографічний реєстр;
 Єдина інформаційна система Міністерства внутрішніх справ;
 Єдиний реєстр внутрішньо переміщених осіб;
 Інтегрована система електронної ідентифікації;
 Інформаційна система державної установи «Центр громадського здоров’я Міністерства юстиції України»;
 Інформаційний портал Національної Поліції України;
 Інтегрована інформаційно-телекомунікаційна система ГАРТ;
 Моторне (транспортне) страхове бюро України.
Функціонування Порталу Дія забезпечує надання населенню таких послуг:
 цифрові права та техпаспорт;
 страховий поліс;
 студентський квиток;
 ID-картка та біометричний закордонний паспорт;
 послуги з реєстрації, зміні даних та закриття ФОП;
 комплексної послуги «єМалятко»;
 допомога по безробіттю;
 підписання документів;
 виконавчі провадження;
 штрафи ПДР;
 належний користувач;
 цифрові копії документів;
 картка платників податків;
 будівельні послуги;
 свідоцтво про народження дитини;
 довідка внутрішньо переміщеної особи;
 застосунок «Вдома» українською та англійською мовами;
 перевірка відповідності цифрових документів іншими особами або інформаційними системами;
 передача копії цифрових документів за згодою особи до інших інформаційних систем;
 отримання одноразової матеріальної допомоги застрахованим особам, які можуть втратити доходи у разі повної заборони сфери їх діяльності внаслідок посилення обмежувальних протиепідемічних заходів.
Варто зазначити, що паспортом бюджетної програми на 2021 рік (затверджено Мінцифри 19.02.2021) КПКВК 2901030 встановлено результативні показники до відповідного фінансування 2021 року. Зокрема визначено, що на кінець 2021 року кількість користувачів Мобільного додатку порталу Дія (Дія) повинен бути на рівні 7 000 000 осіб.
Водночас, згідно інформації з додатку №1 до листа ДП «ДІЯ» від 08.12.2021 № 3061/12-13, станом на початок листопада 2021 року в установленому порядку надавався доступ авторизованим користувачів ресурсів складових Порталу Дія у таких межах:
Користувачі веб-порталу: 9 638 041 осіб, серед яких 1 370 512 осіб – автентифіковані користувачі;
Користувачі Мобільного додатку Порталу Дія (Дія) версії 2.0 з урахуванням міграції з версії 1.9 та нових інсталяцій додатку та реєстрації в системі: 9 187 958 осіб;
Користувачі електронного сервісу для проведення моніторингу додержання самоізоляції та/або обсервації (ізоляції) за звітний період: 76 398 осіб;
Користувачі сервісу Дія.Підпис: 946 804 осіб;
Користувачі послуги отримання COVID – сертифіката 4 770 000 осіб.
Станом на кінець листопада 2021 року в установленому порядку надавався доступ авторизованим користувачів ресурсів складових Порталу Дія у таких межах:
Користувачі веб-порталу – 11 522 226 громадян, серед яких 2 335 936 громадян – автентифіковані користувачі;
Користувачі Мобільного додатку Порталу Дія (Дія) версії 2.0 з урахуванням міграції з версії 1.9 та нових інсталяцій додатку та реєстрації в системі: 11 281 665 осіб;
Користувачі застосунку «Вдома» – електронного сервісу для проведення моніторингу додержання самоізоляції та/або обсервації (ізоляції) – 57 554 громадян;
Користувачі сервісу Дія.Підпис: 3 240 550 осіб;
Користувачі послуги отримання COVID-сертифіката: 7 302 631осіб;
Значний приріст абонентської бази користувачів Мобільного додатку Порталу Дія (Дія) відбувся з моменту запровадження сервісу отримання COVID-сертифікатів про вакцинацію, що призвело до щотижневого зростання активних користувачів Мобільного додатку Порталу Дія від 300 000 до 1 500 000 осіб на тиждень, що призвело до збільшення кількості активних користувачів Мобільного додатку Порталу Дія тільки у жовтні на понад 2 500 000 осіб.
При цьому використання обчислювальних ресурсів ЦОД, засобами якого здійснюється технічна підтримка Мобільного додатку порталу Дія та веб-порталу у частині обслуговування користувачів послуги отримання COVID-сертифіката, становить:
Без навантаження до (0 запитів користувачів на хвилину): СРU до 20% ОЗУ до 55%;
Типове навантаження (1000–1200 запитів користувачів на хвилину): СРU до 50% ОЗУ до 65%;
Пікове навантаження (5000–6000 запитів користувачів на хвилину): СРU до 80% ОЗУ до 80%.
Варто зазначити, що використання обчислювальних ресурсів ЦОД у зазначених обсягах під час пікового навантаження у частині обслуговування користувачів послуги отримання COVID-сертифіката унеможливлює доступ користувачів до інших сервісів екосистеми Дія, а в умовах вже зафіксованого стрімкого збільшення абонентської бази при значному відхиленні від планових показників 2021 року може призвести до блокування доступу користувачів до всіх сервісів веб-порталу та Мобільного додатку порталу Дія.
З огляду на зазначене, пропонується вирішити питання щодо отримання додаткових аналогічних послуг з надання у користування окремого індивідуального хмарного середовища для обробки даних «Приватна віртуальна хмара».

Технологічне обладнання ТОВ «ГІГАКЛАУД», яке задіяне для розміщення ресурсів ДП “ДІЯ”, захищено від несанкціонованого доступу, забезпечене його безперебійне електроживлення, підтримка кліматичних умов функціонування, а також цілодобове обслуговування черговою зміною. Проведені функціональні і навантажувальні випробувальні тести програмно-апаратного комплексу ТОВ «ГІГАКЛАУД» показали стабільно високий рівень сервісу, у тому числі при тестуванні за рахунок навантаження, викликаного користувачами Єдиного державного веб-порталу електронних послуг.
Станом на листопад місяць 2021 року функціонування Порталу Дія, його технічне супроводження та забезпечення діяльності підрозділів розробки програмного забезпечення складових Порталу Дія, в рамках договору від 23.04.2021 № 4231/21 з ТОВ «ГІГАКЛАУД» використовує обчислювальні ресурси, зазначені у таблиці 1.
Таблиця 1. Обчислювальні ресурси, що використовуються в рамках договору від 23.04.2021 № 4231/21 (наведена у файлі "Повідомлення про намір укласти договір ППЗ Хмара ГІГАклауд-2.docx", який додається)

Згідно додатку №1 до листа ДП «ДІЯ» від 08.12.2021 № 3061/12-13, прогнозований обсяг у потребах в обчислювальних ресурсів, необхідних для створення, розвитку та забезпечення функціонування Порталу Дія до січня місяця 2022 року надведено у таблиці 2.
Таблиця 2. Прогнозований обсяг у потребах в обчислювальних ресурсів, необхідних для створення, розвитку та забезпечення функціонування Порталу Дія до січня місяця 2022 року (наведена у файлі "Повідомлення про намір укласти договір ППЗ Хмара ГІГАклауд-2.docx", який додається)

Розширення кола та обсягів завдань щодо розробки та технічного обслуговування складових частин Порталу Дія, обумовлених вимогами законодавства України, потребує використання додаткових обчислювальних ресурсів хмарного сервісу, які використовуються в рамках договору від 23.04.2021 № 4231/21 з ТОВ «ГІГАКЛАУД».

Державне підприємство «Одеський науково-дослідний інститут зв’язку» зазначає, що заміна технологічного вузла зберігання та обробки даних у формі хмарного ЦОД має значні негативні наслідки для всіх інформаційних систем замовника, функціонування яких підтримує сервіс загальнонаціонального масштабу, який функціонує в цілодобовому режимі (24/7). Це дає змогу стверджувати, що заміна технологічного вузла розміщення інфраструктурних рішень ДП «ДІЯ» є неможливою з технічних причин, через потенційно можливі наслідки, до яких може привести така заміна. Таким чином, враховуючи всі наведені фактори повною мі-рою, а також відсутність конкуренції щодо ТОВ «ГІГАКЛАУД», оскільки Хмарний центр обробки даних ТОВ «ГІГАКЛАУД» є програмно-апаратним комплексом, в основі якого лежать технології віртуалізації і автоматизації, які мають індивідуальність (ліцензійну приналежність), не виключаючи їх унікальність як об’єктів інтелектуальної власності, якими технічно спроможній управляти лише ТОВ «ГІГАКЛАУД», бо завдяки ним забезпечено тривале зберігання та обробка даних інформаційної системи замовника публічної закупівлі, її технологічна готовність для розгортання, тестування та стабільної роботи, надійності захищення від несанкціонованого доступу, цілодобового обслуговування черговою зміною, безперебійного електроживлення та підтримка кліматичних умов функціонування, що в сукупності дозволило досягти високого рівню сервісу. Підтверджується наявність підстав для застосування у 2021 році ДП «ДІЯ» переговорної процедури закупівлі послуг за ДК 021:2015 код 72310000-1 (Послуги з обробки даних (послуги з надання у користування окремого індивідуального хмарного середо-вища для обробки даних «Приватна віртуальна хмара»)) у ТОВ «ГІГАКЛАУД» », відповідно до вимог п. 5 ч. 2 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIІI, згідно з якими переговорна процедура закупівлі застосовується за-мовником як виняток, у тому числі у разі, якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних послуг у того самого учасника протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендера.

Документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі:
1. Експертний висновок від 09.12.2021 № 01-541 за результатами державної науково-технічної експертизи, проведеної державним підприємством «Одеський науково-дослідний інститут зв’язку».
2. Договір від 23.04.2021 № 4231/21 між ДП «ДІЯ» та ТОВ «ГІГАКЛАУД» на послуги з надання у користування окремого індивідуального хмарного середовища для обробки даних «Приватна віртуальна хмара».
3. Звіт про результати проведення процедури закупівлі UA-2021-02-10-013003-a.





Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 10 грудня 2021 16:43
Оскарження наміру укласти договір: 21 грудня 2021 00:00

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Послуги


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:72310000-1: Послуги з обробки даних


Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
2 місяць
послуги з надання у користування окремого індивідуального хмарного середовища для обробки даних «Приватна віртуальна хмара»
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 03510, Україна, м. Київ, м. Київ, вул. Василя Тютюнника, 5-В
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 01 листопада 2021  —  31 грудня 2021
ДК 021:2015: 72310000-1 — Послуги з обробки даних

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
Надання послуг Пiсляоплата 10 Банківські 100

Тендерна документація

Протокол розкриття

Друкувати протокол розкриття тендерних пропозицій PDFHTML
Учасник Рішення Пропозиція Опубліковано
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГІГАКЛАУД"
#39792589
Переможець 1 606 272,00
UAH з ПДВ
10 грудня 2021 16:43

Повідомлення про намір укласти договір

Дата і час публікації: 10 грудня 2021 16:43

Друкувати форму повідомлення PDFHTML
Учасник Пропозиція Документи
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГІГАКЛАУД"
#39792589
1 606 272,00
UAH з ПДВ
Документи

Укладений договір

Контракт Статус Опубліковано
Електронний підпис укладений
20 січня 2022 08:09
Електронний підпис укладений
21 грудня 2021 11:40
2021-12-21 - Договір ДІЯ-Гігаклауд - Хмара-2.pdf укладений
21 грудня 2021 11:39

Інформація про платежі за договором

Відображаються здійснені оплати органами Казначейства за договорами про закупівлі розпорядників бюджетних коштів
Дата Сума Платник Одержувач Статус
23 грудня 2021 12:15
803 136,00 UAH UA918201720343200001000116456
ДП "ДІЯ"
UA743052990000026008026217894
ТОВ"ГIГАКЛАУД"
Оплачений
23 грудня 2021 12:15
803 136,00 UAH UA918201720343200001000116456
ДП "ДІЯ"
UA743052990000026008026217894
ТОВ"ГIГАКЛАУД"
Оплачений

Виконання договору

Друкувати звіт про виконання договору про закупівлю PDFHTML
Строк дії за договором: 21 грудня 2021 — 31 грудня 2021
Сума оплати за договором: 1 606 272,00
UAH (в тому числі ПДВ 267 712,00 UAH)