Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Яблунівська селищна рада Косівського району Івано-Франківської області |
Код ЄДРПОУ: | 04354255 |
Місцезнаходження: | 78621, Україна , Івано-Франківська обл., Косівський р-н, смт. Яблунів, вул. Франка, буд. 57 |
Контактна особа: |
Мар’яна Романівна Томин +380972650641 yabluniv_otgbuhgalter@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 01 грудня 2021 11:20 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 07 грудня 2021 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 13 грудня 2021 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 17 грудня 2021 18:00 |
Початок аукціону: | 20 грудня 2021 13:57 |
Очікувана вартість: | 1 627 286,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 8 136,43 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю: | Замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю: 1) після виконання переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі договору про закупівлю; 2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі/спрощеної закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним; 3) у випадках, передбачених статтею 43 цього Закону; 4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин. Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю не може перевищувати 5 відсотків вартості договору про закупівлю. Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених цим Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких замовників. Згідно норм ст. 546 Цивільного кодексу України виконання зобов'язання може забезпечуватися неустойкою, порукою, гарантією, заставою, притриманням, завдатком, правом довірчої власності. Договором або законом можуть бути встановлені інші види забезпечення виконання зобов'язання. Відповідно до ст. 547 Цивільного кодексу України правочин щодо забезпечення виконання зобов'язання вчиняється у письмовій формі. Від учасника-переможця вимагається внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору. Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю становить 5% вартості договору про закупівлю. Вид забезпечення виконання договору: завдаток Учасник – переможець повинен перерахувати кошти на поточний рахунок замовника за такими реквізитами: Реквізити замовника: ЯБЛУНІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА КОСІВСЬКОГО РАЙОНУ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ 78621, Україна, Івано-Франківська область, Косівський р-н, смт. Яблунів, вул. Франка, буд. 57 р/р UA548201720355119001022043602 в УДКСУ м.Косів МФО 820172 Код ЄДРПОУ 04354255 Призначення платежу "Завдаток для забезпечення виконання договору" |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Виконання робіт | Кінцеві розрахунки здійснюються протягом 10 робочих днів, після виконання і приймання всіх передбачених Договором робіт та підписання акту державної (робочої) комісії з прийняття об'єкта в експлуатацію, затвердженого у встановленому порядку. | Пiсляоплата | 10 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
01 грудня 2021 11:22 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
01 грудня 2021 11:21 |
Відомість ресурсів.xlsx | |
01 грудня 2021 11:21 |
Додаток_1_форма_пропозицiя.doc | |
01 грудня 2021 11:20 |
Додаток_2_Кв_крiтерii.doc | |
01 грудня 2021 11:20 |
Додаток_4_методика_оцiнки.doc | |
01 грудня 2021 11:20 |
Додаток_6_вiдомостi.doc | |
01 грудня 2021 11:20 |
Додаток_7_пiдстави.doc | |
01 грудня 2021 11:20 |
Додаток_8_лист_згода.doc | |
01 грудня 2021 11:20 |
Додаток_5 Проeкт_Договору.docx | |
01 грудня 2021 11:20 |
Додаток_3_Технiчнi_вимоги.docx | |
01 грудня 2021 11:20 |
ТД_Берегоукрiплення_2021.doc |
Інформація про моніторинг
- UA-M-2021-12-31-000025 ● f5b3426ae9344df2ba023390c794afea
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 31 грудня 2021 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 31 грудня 2021 11:06 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
31.12.2021 №832
Івано-Франківськ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 186, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Заступник начальника –
начальник відділу взаємодії
з правоохоронними органами
Управління Західного офісу
Держаудитслужби
в Івано-Франківській області Богдан ГРИЦАК
Додаток
до наказу Західного офісу
Держаудитслужби від 31.12.2021 №832
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
7 UA-2021-12-01-004303-c 01.12.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2022-01-10 15:22:08
Запит Замовнику про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предмету «45243000-2 Укріплення берегових ліній «Нове будівництво берегоукріплювальних споруд на р.Лунга (біля господарства Дрогомирецької Ганни Іванівни) в с.Вижній Березів Яблунівської селищної ради Косівського району Івано-Франківської області» (ДК 021:2015: 45243000-2 — Укріплення берегових ліній) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-12-01-004303-с) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) із наступного питання:
1. В ході моніторингу процедури закупівлі встановлено, що в підпункті 6.3 пункту 6 Розділу ІІІ тендерної документації Замовник зазначив, що «Ціна пропозиції учасника повинна бути визначена за твердою договірною ціною згідно ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва».
В пункті 3.1 Додатку 5 «Проект договору» до тендерної документації Замовник зазначив, що «Договірна ціна робіт є невід'ємною частиною договору, визначається на основі локального кошторису є динамічною і складає________, в тому ______числі ПДВ (без ПДВ)».
Який вид договірної ціни (тверда/динамічна) визначено Замовником при виконанні робіт «45243000-2 Укріплення берегових ліній «Нове будівництво берегоукріплювальних споруд на р.Лунга (біля господарства Дрогомирецької Ганни Іванівни) в с.Вижній Березів Яблунівської селищної ради Косівського району Івано-Франківської області»?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому, до пояснень необхідно долучити документальне підтвердження.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2022-01-10 21:28:30
Пояснення по проедурі: UA-2021-12-01-004303-c «45243000-2 Укріплення берегових ліній «Нове будівництво берегоукріплювальних споруд на р.Лунга (біля господарства Дрогомирецької Ганни Іванівни) в с.Вижній Березів Яблунівської селищної ради Косівського районуІвано-Франківської області»
ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятий наказом Мінрегіонбуду від 05.07.2013 р. № 293 (далі — ДСТУ Б Д.1.1-1:2013) було скасовано.
Наказ № 281 (затверджені ним документи та зміни) набрав чинності з моменту його реєстрації в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва (ЄДЕССБ) — 08.11.2021 р. Отже, з цієї дати ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 вже нечинний.
Але, у п. 4 розд. І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 р. № 708, і досі міститься вимога про визначення предмета закупівлі робіт з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013.
В зв’язку з неузгодженістю та суперечністю законодавства України в даній сфері відносин, Яблунівською селищною радою Косівського району Івано-Франківської області для розрахунків вартості будівництва було взято за основу ДСТУ Б Д.1.1-1:2013.
Відповідно до положень ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 договірна ціна має бути твердою.
Але норма Ст. 844 ЦКУ свідчить про те, що кошторис на виконання робіт може бути приблизним або твердим:
«1. Ціна у договорі підряду може бути визначена у кошторисі.
Якщо робота виконується відповідно до кошторису, складеного підрядником, кошторис набирає чинності та стає частиною договору підряду з моменту підтвердження його замовником.
2. Кошторис на виконання робіт може бути приблизним або твердим. Кошторис є твердим, якщо інше не встановлено договором.
3. Зміни до твердого кошторису можуть вноситися лише за погодженням сторін.
У разі перевищення твердого кошторису усі пов'язані з цим витрати несе підрядник, якщо інше не встановлено законом.
4. Якщо виникла необхідність проведення додаткових робіт і у зв'язку з цим істотного перевищення визначеного приблизного кошторису, підрядник зобов'язаний своєчасно попередити про це замовника. Замовник, який не погодився на перевищення кошторису, має право відмовитися від договору підряду. У цьому разі підрядник може вимагати від замовника оплати виконаної частини роботи.
Підрядник, який своєчасно не попередив замовника про необхідність перевищення приблизного кошторису, зобов'язаний виконати договір підряду за ціною, встановленою договором.
5. Підрядник не має права вимагати збільшення твердого кошторису, а замовник - його зменшення в разі, якщо на момент укладення договору підряду не можна було передбачити повний обсяг роботи або необхідні для цього витрати.
У разі істотного зростання після укладення договору вартості матеріалу, устаткування, які мали бути надані підрядником, а також вартості послуг, що надавалися йому іншими особами, підрядник має право вимагати збільшення кошторису. У разі відмови замовника від збільшення кошторису підрядник має право вимагати розірвання договору.»
Також, враховуючи норму, визначену в Статті 41 ЗУ Про публічні закупівлі, а саме «Зміни до договору», замовником - Яблунівська селищна рада Косівського району Івано-Франківської області, в пункті 3.1 Додатку 5 «Проект договору» до тендерної документації «Договірна ціна робіт є невід'ємною частиною договору, визначається на основі локального кошторису є динамічною.
ДОГОВІР ПРО ЗАКУПІВЛЮ
Стаття 41. Основні вимоги до договору про закупівлю та внесення змін до нього
1. Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
2. Переможець процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати:
{Абзац перший частини другої статті 41 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1530-IX від 03.06.2021}
1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю;
2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
У разі якщо переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є об’єднання учасників, копія ліцензії або дозволу надається одним з учасників такого об’єднання учасників.
3. Забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, крім випадків, передбачених цим Законом.
4. Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
5. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії;
{Пункт 2 частини п'ятої статті 41 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1530-IX від 03.06.2021}
3) покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
4) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку;
6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої цієї статті.
У зв’язку з необхідністю забезпечення потреб оборони під час дії правового режиму воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях можуть бути змінені істотні умови договору про закупівлю (після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі) замовником, визначеним у Законі України "Про оборонні закупівлі", а саме: обсяг закупівлі, сума договору, строк дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг.
{Абзац десятий частини п'ятої статті 41 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1530-IX від 03.06.2021}
6. Дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку.
7. У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою цієї статті, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю.
Документи для ознайомлення:
рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.04.2021 у справі № 160/604/21
Надання інформації про усунення порушення замовником
Торги відміняються, але: Підстави для проведення моніторингу публічних закупівель викладені в ч. 2 ст. 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону № 922,) а саме: дані автоматичних індикаторів ризиків; інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель; повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель; виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель; інформація, отримана від громадських об`єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 цього Закону. За наявності однієї або декількох таких підстав, як визначено ч. 2 ст. 7-1 Закону № 922, керівник органу державного фінансового контролю або його заступник приймає рішення про початок моніторингу закупівлі та відповідно до ч. 3 ст. 7-1 Закону № 922 таке рішення оприлюднюється протягом двох робочих днів з дня його прийняття в електронній системі закупівель органом державного фінансового контролю із зазначенням унікального номера оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель, та дати його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір та дати його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу, а також опису підстав для здійснення моніторингу закупівлі. Відповідно до ч. 4 ст. 7-1 Закону № 922 строк здійснення моніторингу закупівлі не може перевищувати 15 робочих днів з дати оприлюднення рішення про початок моніторингу закупівлі в електронній системі закупівель. Відповідно до ч. 1 ст. 7-1 Закону № 922 моніторинг закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). Але в порушення цих вимог Закону, Держаудитслужбою було розпочато моніторинг під час проведення закупівлі, в частині періоду оскарження, проте п.4 ст.7Розділом II ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ ТА КОНТРОЛЬ У СФЕРІ ЗАКУПІВЕЛЬ визначено, що Органи, уповноважені здійснювати контроль у сфері закупівель, не мають права втручатися в проведення закупівель. Таким чином Держаудитслужбою було порушено норми Закону № 922, та порушено строки підписання договору, що призвело до відміни торгів. Викладені у Інформації про моніторинг судження та побудовані на їх підставі рекомендації Держаудитслужби не відповідають дійсним обставинам процедури торгів, нормам Закону і умовам тендерної документації Замовника. Висловлені звинувачення, мотиви і пояснення є безпідставними та необґрунтованими, про що свідчить інформація, оприлюднена на веб-порталі ProZorro. Виходячи з наведеного, рекомендовані висновки Держаудитслужби про зобов`язання виконанню не підлягають як безпідставні, оскільки ґрунтуються на помилкових судженнях та оцінках, а саме: Інформація про результати моніторингу закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що на порушення пункту 17 частини другої статті 22 Закону в ТД Замовника не зазначено посаду однієї чи кількох посадових осіб Замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками. Як вбачається в тендерної документації, що третя сторінка тендерної документації, в тому числі оголошення про проведення закупівлі містить відомості про уповноважену особу Замовника. Зокрема вказанотакі дані щодо уповноваженої посадової особи Замовника: ПІБ, телефон, e-mail. Згідно ч. 2 ст. 22 Закону Замовник на власнийризикзазначаєпотрібну та правильнуінформацію, щовідповідає предмету закупівлі, при складаннітендерноїдокументації. Проте, лише п.8 ч.2 ст.22 Закону міститьвказівкущодообов’язковогозазначенняінформації в проекті договору про порядок змін умов договору, відсутністьякоїможесвідчити про порушеннявимог ст. 22 Закону. Відсутність в тендернійдокументації посади уповноваженої особи Замовника не свідчить про порушеннявимог ст. 22 Закону, так як п.17 ч.2 ст. 22 Закону носить рекомендаційний характер для Замовника і не міститьпосилання на обов’язковістьзазначенніусіхданих, вказаних у п. 17 ч. 2 ст. 22 Закону. Закон у п. 35 ч.1 ст.1 визначаєуповноваженою особою - службову (посадову) чи іншу особу, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель згідно з цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту). Відповідальність щодо наявності розпорядчого рішення про визначення уповноваженої особи чи наявності трудового договору (контракту) із уповноваженою особою, покладається на Замовника. У висновку про проведення моніторингу нічого не вказано про наявність чи відсутність розпорядчого рішення про визначення уповноваженої особи чи наявності або відсутності трудового договору (контракту) із уповноваженою особою. Отже, дане питання не було предметом моніторингу. Не зазначення посади уповноваженої особи Замовникажодним чином не вплинуло на правильністьподачіучасникамисвоїхтендернихпропозицій. Отже, Замовником не було порушено п. 17 ч. 2 ст. 22 Закону. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що на порушення пункту 17 частини другої статті 22 Закону в ТД Замовника не зазначено посаду однієї чи кількох посадових осіб Замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками. Також, згідно Додатку 7 до ТД Замовник вимагає надати Довідку про відсутність підстав відмови Замовником Учаснику в участі у процедурі закупівлі відповідно до статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: 1) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за злочин, учинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; 2) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію, не була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку. Як вбачається в тендерної документації щодо проведення процедури відкритих торгів на закупівлю робіт 45243000-2 Укріплення берегових ліній «Нове будівництво берегоукріплювальних споруд на р.Лунга (біля господарства Дрогомирецької Ганни Іванівни) в с.Вижній Березів Яблунівської селищної ради Косівського районуІвано-Франківської області» , UA-2021-12-01-004303-c, пунктом 5.3 розділі ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо: 5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; 6) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; тобто «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» визначає, що учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону у вигляді довідок (зведеної довідки, тощо), зазначений ДОДАТОК 7 (ЗРАЗОК), є зразок для використання учасниками для підготовки тендерних пропозицій, тобто замовником, визначено спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, чим виконано вимоги ч. 3 ст. 17 Закону № 922 та п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону № 922, що спростовує встановлені держаудитслужбою припущення щодо порушення під час проведення моніторингу.Значення слова зразок: предмет, за яким можна скласти уявлення про інші подібні предмети, або вид, форма чи спосіб, прийняті як типові для виготовлення або влаштування чого-небудь. На зразо́к чого подібний до чого-небудь, схожий на щось.Зразок може містити будь-який приблизний текст, суть міститься в електронній тендерній документації та інструкції з підготовки тендерних пропозицій. Отже зразок документу не може бути порушенням вимог законодавства. В підпункті 6.3 пункту 6 Розділу ІІІ ТД Замовник прописав, що «Ціна пропозиції учасника повинна бути визначена за твердою договірною ціною згідно ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва». У складі тендерної пропозиції ТОВ «ХХІ СТОЛІТТЯ-ПЛЮС» на виконання підпункту 6.2 пункту 6 Розділу ІІІ ТД надано документ «32.Договірна ціна з кошторисами.pdf», який, зокрема, містить договірну ціну із зазначенням виду «тверда», що не суперечить підпункту 6.3 пункту 6 Розділу ІІІ ТД. ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятий наказом Мінрегіонбуду від 05.07.2013 р. № 293 (далі — ДСТУ Б Д.1.1-1:2013) було скасовано. Наказ № 281 (затверджені ним документи та зміни) набрав чинності з моменту його реєстрації в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва (ЄДЕССБ) — 08.11.2021 р. Отже, з цієї дати ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 вже нечинний. Але, у п. 4 розд. І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 р. № 708, і досі міститься вимога про визначення предмета закупівлі робіт з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013. В зв’язку з неузгодженістю та суперечністю законодавства України в даній сфері відносин, Яблунівською селищною радою Косівського району Івано-Франківської області для розрахунків вартості будівництва було взято за основу ДСТУ Б Д.1.1-1:2013. Відповідно до положень ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 договірна ціна має бути твердою. Але норма Ст. 844 ЦКУ свідчить про те, що кошторис на виконання робіт може бути приблизним або твердим: «1. Ціна у договорі підряду може бути визначена у кошторисі. Якщо робота виконується відповідно до кошторису, складеного підрядником, кошторис набирає чинності та стає частиною договору підряду з моменту підтвердження його замовником. 2. Кошторис на виконання робіт може бути приблизним або твердим. Кошторис є твердим, якщо інше не встановлено договором. 3. Зміни до твердого кошторису можуть вноситися лише за погодженням сторін. У разі перевищення твердого кошторису усі пов'язані з цим витрати несе підрядник, якщо інше не встановлено законом. 4. Якщо виникла необхідність проведення додаткових робіт і у зв'язку з цим істотного перевищення визначеного приблизного кошторису, підрядник зобов'язаний своєчасно попередити про це замовника. Замовник, який не погодився на перевищення кошторису, має право відмовитися від договору підряду. У цьому разі підрядник може вимагати від замовника оплати виконаної частини роботи. Підрядник, який своєчасно не попередив замовника про необхідність перевищення приблизного кошторису, зобов'язаний виконати договір підряду за ціною, встановленою договором. 5. Підрядник не має права вимагати збільшення твердого кошторису, а замовник - його зменшення в разі, якщо на момент укладення договору підряду не можна було передбачити повний обсяг роботи або необхідні для цього витрати. У разі істотного зростання після укладення договору вартості матеріалу, устаткування, які мали бути надані підрядником, а також вартості послуг, що надавалися йому іншими особами, підрядник має право вимагати збільшення кошторису. У разі відмови замовника від збільшення кошторису підрядник має право вимагати розірвання договору.» Також, враховуючи норму, визначену в Статті 41 ЗУ Про публічні закупівлі, а саме «Зміни до договору», замовником - Яблунівська селищна рада Косівського району Івано-Франківської області, в пункті 3.1 Додатку 5 «Проект договору» до тендерної документації «Договірна ціна робіт є невід'ємною частиною договору, визначається на основі локального кошторису є динамічною. ДОГОВІР ПРО ЗАКУПІВЛЮ Стаття 41. Основні вимоги до договору про закупівлю та внесення змін до нього 1. Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. 2. Переможець процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: {Абзац перший частини другої статті 41 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1530-IX від 03.06.2021} 1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю; 2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі. У разі якщо переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є об’єднання учасників, копія ліцензії або дозволу надається одним з учасників такого об’єднання учасників. 3. Забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, крім випадків, передбачених цим Законом. 4. Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. 5. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії; {Пункт 2 частини п'ятої статті 41 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1530-IX від 03.06.2021} 3) покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 4) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку; 6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої цієї статті. У зв’язку з необхідністю забезпечення потреб оборони під час дії правового режиму воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях можуть бути змінені істотні умови договору про закупівлю (після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі) замовником, визначеним у Законі України "Про оборонні закупівлі", а саме: обсяг закупівлі, сума договору, строк дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг. {Абзац десятий частини п'ятої статті 41 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1530-IX від 03.06.2021} 6. Дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку. 7. У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою цієї статті, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю. Документи для ознайомлення: рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.04.2021 у справі № 160/604/21 Одночасно в пункті 3.1 Додатку 5 «Проект договору» до ТД Замовник зазначено, що «Договірна ціна робіт є невід'ємною частиною договору, визначається на основі локального кошторису є динамічною. Отже Договірна ціна робіт єдинамічною. П. 3 розділу VIтендерної документації передбачалось, що Проект договору складається замовником з урахуванням особливостей предмету закупівлі та разом з тендерною документацією замовником подається Проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Тендерною документацією не передбачалось можливості внесення змін до тексту проекту договору. Учасник ТОВ «XXI СТОЛІТТЯ – ПЛЮС» в складі тендерної пропозиції подано проект договору, кожна сторінка якого була завірена підписом уповноваженої особи учасника та печаткою учасника на кожній сторінці з приміткою: «ТОВ «XXI СТОЛІТТЯ – ПЛЮС» погоджується, зобов’язується та гарантує виконання умов даного договору». Таким чином, при оцінці тендерних пропозицій Замовникомвідхилено тендерну пропозицію учасника з врахуванням положень підписаного учасникомпроекту договору,зміна якого не передбачена тендерною документацією, яким встановлено умову застосуваннядинамічної договірної ціни.Всупереч вказаній у проекті договору умови учасником надано тверду договірну ціну. Вказаним висновкомДержаудитслужби, зобов`язано замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленій порушень. Крім того, в оскаржуваному висновку не зазначається яким чином необхідно виконати зобов`язання з усунення виявлених моніторингом порушення (яке завідомо неможливо виконати у зв`язку із порушенням строків укладання договору про закупівлю), зміст висновку, який є індивідуально-правовим актом та породжує права і обов`язки для Замовника, полягає в тому, щоб "здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, встановлені Держаудитслужбою, не відповідає критеріям, встановленим частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України. Зазначивши у висновку про необхідність «здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку», Держаудитслужба не конкретизувала яких саме заходів має вжити Замовник, не визначила спосіб усунення виявлених під час моніторингу так званих порушень, що свідчить про його нечіткість та невизначеність. Рішення № 101809883, 10.12.2021, Одеський окружний адміністративний суд 10.12.2021 Номер справи 420/16446/21 Номер документу 101809883 Форма судочинства Адміністративне https://youcontrol.com.ua/catalog/court-document/101809883/ Рішення БОЛГРАДСЬКОГО РАЙОННОГО СУДУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ від 05.09.17 р. у справі 497/1173/17, від 27.09.17 р. у справі № 497/1174/17. У подібній справі, щодо неточності тексту Закону № 922. Так само Рішення ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 500/2271/20 16 лютого 2021 року, Рішення № 95274400, 02.03.2021, Сумський окружний адміністративний суд. У разі, якщо співробітникиДержавної аудиторської службимають сумніви щодо рішень суду, то згідно норм судової практики, рішення в будь-якій справі є основним індикатором якості послуг суду. З 2006 року згідно із законом «Про доступ до судових рішень» майже всі вони перебувають у відкритому доступі. Будь-яке рішення суду першої та апеляційної інстанцій, що набрало законної сили, є обов’язковим до виконання (ст.1291 Конституції, ч.2 ст.13 закону «Про судоустрій і статус суддів»). Одним із пріоритетних завдань судів, є створення за рахунок мотивів та обґрунтувань, викладених у рішеннях, певної правової визначеності в наслідках, які можуть настати, якщо спірне питання в подібній ситуації потрапить до суду. Тому в п.4 ч.4 ст.17 Закону «Про судоустрій і статус суддів» закріплено принцип єдності судової практики — як один із тих, що має забезпечувати єдність системи судоустрою. Для недопущення можливих порушень, керуючись вимогами статті 11 та 32 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон),з підстави, що передбачена згідно частини 1 статті 32 Закону, а саме: Порушено строки оприлюднення договору про закупівлю, було прийнято рішення про відміну торгів.
2022-01-18 12:50:15
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 13 січня 2022 |
Кінцевий строк оскарження: | 28 січня 2022 |
Порушення виявлено
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 20 грудня 2021 14:38
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "ХХІ СТОЛІТТЯ ПЛЮС" |
1 249 848,00
UAH з ПДВ
|
1 140 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ГРАНДТАВЕРБУД |
1 433 396,40
UAH з ПДВ
|
1 240 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ПП ГРЕГІТ |
1 405 304,00
UAH з ПДВ
|
1 246 001,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ЄВРОТРАНСБУД" |
1 380 897,60
UAH з ПДВ
|
1 380 897,60
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "ПЛАНЕТАБУД" |
1 583 368,00
UAH з ПДВ
|
1 583 368,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "ХХІ СТОЛІТТЯ ПЛЮС" #30051316 |
Відхилено |
1 140 000,00
UAH з ПДВ
|
23 грудня 2021 13:41
|
ТОВ БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ГРАНДТАВЕРБУД #43084157 |
Рішення скасоване |
1 240 000,00
UAH з ПДВ
|
01 березня 2022 15:32
|
ТОВ БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ГРАНДТАВЕРБУД #43084157 |
Очікує рішення |
1 240 000,00
UAH з ПДВ
|
01 березня 2022 15:32
|
Інформація про відміну
Дата оприлюднення: | 18 січня 2022 12:53 |
Кінець періоду оскарження: | 29 січня 2022 00:00 |
Дата скасування відміни: | 28 лютого 2022 15:44 |
Причина відміни: | неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель |
Коментар щодо відміни: | Тендер 45243000-2 Укріплення берегових ліній «Нове будівництво берегоукріплювальних споруд на р.Лунга (біля господарства Дрогомирецької Ганни Іванівни) в с.Вижній Березів Яблунівської селищної ради Косівського району Івано-Франківської області» Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-12-01-004303-c відміняється з підстави, що передбачена згідно частини 1 статті 32 Закону, а саме: Порушено строки оприлюднення договору про закупівлю |
18 січня 2022 12:53
|
Електронний підпис |
18 січня 2022 12:51
|
протокол_вiдмiни_берегоукрiплення.pdf |
Дата подання: 24 січня 2022 17:36
Дата оприлюднення: | 29 березня 2022 13:11 |
Кінець періоду оскарження: | 09 квітня 2022 00:00 |
Дата відміни: | 29 березня 2022 13:11 |
Причина відміни: | скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг |
Коментар щодо відміни: | Тендер 45243000-2 Укріплення берегових ліній «Нове будівництво берегоукріплювальних споруд на р.Лунга (біля господарства Дрогомирецької Ганни Іванівни) в с.Вижній Березів Яблунівської селищної ради Косівського районуІвано-Франківської області» ID UA-2021-12-01-004303-c відмінено, з підстав передбачених частиною 4 п 2 статті 32 Закону, скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг |
29 березня 2022 13:11
|
Електронний підпис |
29 березня 2022 13:10
|
протокол відміни.pdf |