Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Територіальний відділ освіти Шевченківського району департаменту освіти і науки Запорізької міськради |
Код ЄДРПОУ: | 37611438 |
Вебсайт: | http://shevchtvo.ucoz.ru |
Місцезнаходження: | 69071, Україна , Запорізька обл., м. Запоріжжя, вул. Чарівна, 145-А |
Контактна особа: |
Людмила Радова +380612862314 ocbdon_radova@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 12 листопада 2021 17:18 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 18 листопада 2021 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 24 листопада 2021 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 28 листопада 2021 18:00 |
Початок аукціону: | 29 листопада 2021 15:30 |
Очікувана вартість: | 355 588,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 3 555,88 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:30230000-0: Комп’ютерне обладнання
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Пiсляоплата | 90 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
12 листопада 2021 17:20 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
12 листопада 2021 17:18 |
Додаток_4_лист-згода.docx | |
12 листопада 2021 17:18 |
Додаток_1_кваліфікаційні вимоги_комп.клас ЗГ 93.docx | |
12 листопада 2021 17:18 |
Додаток 3 проект договору_комп.клас ЗГ 93.docx | |
12 листопада 2021 17:18 |
Додаток 2_технічні вимоги_комп.клас ЗГ 93.docx | |
12 листопада 2021 17:18 |
1-ТД_комп.класс ЗГ 93.docx |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Замовником вимоги Додатку №2 до Тендерної документації, були складені у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням задач, потреб та досвіду придбання якісного товару, необхідного для використання у навчальних закладах.
Лист від виробника запропонованого обладнання потрібен для запобігання порушення авторського права, запобігання закупівлі нелегальної продукції, забезпечення оригінальності Товару та його відповідності вимогам безпеки, для належного захисту інтересів Замовника щодо авторизованого джерела постачання товару та програмного забезпечення - як підтвердження права учасника торгів на постачання товарів та програмного забезпечення у відповідності до позицій предмету закупівлі та укладання договору про їх постачання на території України.
Ця вимога дозволяє унеможливити постачання товарів через неавторизовані канали продажу, у тому числі контрафактної продукції, чи продукції яка була у використанні, чи продукції, на яку не розповсюджується гарантійна та технічна підтримка виробника.
Слід зауважити, що Замовником в тендерній документації не передбачено надання документу «лист про авторизацію», як зазначено у Вашому питанні, а передбачена альтернатива щодо підтвердження учасниками оригінальності Товару та його відповідності вимогам безпеки. Так, відповідно до Додатку №2 до Тендерної документації «Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати лист (довільної форми) від виробника товару або його офіційного представника в Україні щодо підтвердження оригінальності товару, що пропонується до постачання», у зв’язку із чим дана вимога тендерної документації жодним чином не порушує права Учасників та законні інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі.
Така вимога не є дискримінаційною, оскільки надання такого листа свідчить про те, що товар, який пропонується, є оригінальним від виробника, пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які підтверджує учасник та товар, що пропонується, матиме гарантію від виробника, якою в подальшому Замовник може скористатися.
Проте, згідно тендерної документації не передбачено КОНКРЕТНОГО виробника, тому учасники можуть надавати пропозиції з товаром, що має такі ж або кращі характеристики від РІЗНИХ ВИРОБНИКІВ. Крім того, технічний опис предмета закупівлі складений таким чином, що зазначеним технічним характеристикам всіх позицій, що закуповуються, відповідає продукція багатьох виробників.
Більше того, кожен потенційний учасник може забезпечити договірні відносини з виробниками або їх офіційними представництвами.
Таким чином, Замовник ніяким чином не порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги про усунення порушення
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Лист від виробника запропонованого обладнання потрібен для запобігання порушення авторського права, запобігання закупівлі нелегальної продукції, забезпечення оригінальності Товару та його відповідності вимогам безпеки, для належного захисту інтересів Замовника щодо авторизованого джерела постачання товару та програмного забезпечення - як підтвердження права учасника торгів на постачання товарів та програмного забезпечення у відповідності до позицій предмету закупівлі та укладання договору про їх постачання на території України.
Ця вимога дозволяє унеможливити постачання товарів через неавторизовані канали продажу, у тому числі контрафактної продукції, чи продукції яка була у використанні, чи продукції, на яку не розповсюджується гарантійна та технічна підтримка виробника.
Слід зауважити, що Замовником в тендерній документації не передбачено надання документу «авторизаційний лист (лист від виробника/договір з виробником)», як зазначено у Вашій вимозі, а передбачена альтернатива щодо підтвердження учасниками оригінальності Товару та його відповідності вимогам безпеки. Так, відповідно до Додатку №2 до Тендерної документації «Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати лист (довільної форми) від виробника товару або його офіційного представника в Україні щодо підтвердження оригінальності товару, що пропонується до постачання», у зв’язку із чим дана вимога тендерної документації жодним чином не порушує права Учасників та законні інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі.
Така вимога не є дискримінаційною, оскільки надання такого листа свідчить про те, що товар, який пропонується, є оригінальним від виробника, пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які підтверджує учасник та товар, що пропонується, матиме гарантію від виробника, якою в подальшому Замовник може скористатися.
Проте, згідно тендерної документації не передбачено КОНКРЕТНОГО виробника, тому учасники можуть надавати пропозиції з товаром, що має такі ж або кращі характеристики від РІЗНИХ ВИРОБНИКІВ. Крім того, технічний опис предмета закупівлі складений таким чином, що зазначеним технічним характеристикам всіх позицій, що закуповуються, відповідає продукція багатьох виробників.
Більше того, кожен потенційний учасник може забезпечити договірні відносини з виробниками або їх офіційними представництвами.
Таким чином, Замовник ніяким чином не порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі».
Інформація про моніторинг
- UA-M-2022-02-07-000081 ● a758b389e99e48ffbedd806eb1430b38
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 07 лютого 2022 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 07 лютого 2022 16:40 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
07.02.2022 № 74
Дніпро
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3,
НАКАЗУЮ:
1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу.
Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО
Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби
від 07.02.2022 № 74
Перелік процедур закупівель,
які підлягають моніторингу
14. UA-2021-11-12-016203-a, ДК 021:2015: 30230000-0 — Комп’ютерне обладнання, яка проводиться Територіальним відділом освіти Шевченківського району департаменту освіти і науки Запорізької міськради;
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2022-02-09 16:37:40
Запит замовнику на пояснення
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі UA-2021-11-12-016203-a, ДК 021:2015:30230000-0: Комп’ютерне обладнання, яка проводиться Територіальним відділом освіти Шевченківського району департаменту освіти і науки Запорізької міськради та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснень з наступних питань.
За результатами проведеної процедури закупівлі Замовником з переможцем торгів ТОВ "СИСТЕМАТИКА УКРАЇНА" укладено договір від 15.12.2021 №310.
Відповідно до вказаного договору визначено строк дії до 31.12.2021.
Враховуючи вищезазначене, прошу надати (інформацію та документи) які свідчать про термін продовження дії договору (в разі його продовження), стан його оплати на 31.12.2021 та на дату початку проведення моніторингу закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2022-02-14 11:44:28
Пояснення територіального відділу освіти Шевченківського району департаменту освіти і науки Запорізької міської ради по процедурі закупівлі UA-2021-11-12-016203-а, ДК 021:2015: 30230000-0: Комп’ютерне обладнання
Територіальний відділ освіти Шевченківського району департаменту освіти і науки Запорізької міської ради (далі – ТВО Шевченківського району, замовник) на отриманий запит у межах проведення моніторингу процедури закупівлі UA-2021-11-12-016203-а, ДК 021:2015: 30230000-0: Комп’ютерне обладнання пояснює наступне.
У відповідності до договору від 15.12.2021 №310, укладеного за результатами процедури закупівлі між ТВО Шевченківського району та ТОВ «СИСТЕМАТИКА УКРАЇНА», та додаткової угоди від 15.12.2021 №1, товар отриманий замовником на підставі видаткової накладної від 20.12.2021 №576 на суму 353 112,00 гривень.
Оплата за даним договором та видатковою накладною проведена органами Державної казначейської служби України 30 грудня 2021 року.
Реєстр оплат за договором 15.12.2021 №310 додається.
Надання інформації про усунення порушення замовником
Зобов'язання щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель було виконано
2022-02-24 15:07:50
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 21 лютого 2022 |
Кінцевий строк оскарження: | 10 березня 2022 |
Порушення виявлено
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 29 листопада 2021 15:53
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "СИСТЕМАТИКА УКРАЇНА" |
353 112,00
UAH з ПДВ
|
353 112,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "ЛЕОПОЛІС КОМП'ЮТЕР" |
354 466,00
UAH з ПДВ
|
354 466,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "СИСТЕМАТИКА УКРАЇНА" #40175293 |
Переможець |
353 112,00
UAH з ПДВ
|
30 листопада 2021 17:27
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
07 лютого 2022 11:46
|
Електронний підпис | зміни до договору |
15 грудня 2021 12:55
|
Додаткова угода№1 до договору№310.pdf | зміни до договору |
15 грудня 2021 12:54
|
Електронний підпис | укладений |
15 грудня 2021 12:47
|
Договір№310.pdf | укладений |
15 грудня 2021 12:33
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 15 грудня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 15 грудня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю |
Номер договору про закупівлю: | 310 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |