Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Ноутбуки та комп'ютери з програмним забезпеченням у складі
Очікувана вартість
722 000,00 UAH
UA-2021-10-13-005522-c ● c4f0be0818c1408d823baa491f103ac3
Відкриті торги
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Департамент адміністративних послуг та споживчого ринку Харківської міської ради |
Код ЄДРПОУ: | 34468472 |
Місцезнаходження: | 61002, Україна , Харківська обл., Харків, вулиця Чернишевська, будинок 26 |
Контактна особа: |
Кондратенко Оксана Володимирівна 380577252066 dpsr@citynet.kharkov.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 13 жовтня 2021 15:49 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 19 жовтня 2021 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 25 жовтня 2021 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 29 жовтня 2021 00:00 |
Початок аукціону: | 29 жовтня 2021 12:51 |
Очікувана вартість: | 722 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 3 610,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:30210000-4: Машини для обробки даних (апаратна частина)
Технічні вимоги та специфікацію до предмету закупівлі викладено у ДОДАТКУ 4 до тендерної документації
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
30 штуки
Ноутбуки та комп'ютери з програмним забезпеченням у складі
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
61002, Україна, Харківська область, Харків, вулиця Чернишевська, будинок 26
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
10 грудня 2021
ДК 021:2015: 30210000-4 — Машини для обробки даних (апаратна частина)
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Пiсляоплата | 15 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
13 жовтня 2021 15:56 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
13 жовтня 2021 15:51 |
ДОДАТОК_5_Н_К_2021.docx | |
13 жовтня 2021 15:50 |
ДОДАТОК_2_Н_К_2021.docx | |
13 жовтня 2021 15:50 |
ДОДАТОК_1_Н_К_2021.docx | |
13 жовтня 2021 15:50 |
ДОДАТОК_4_Н_К_2021.docx | |
13 жовтня 2021 15:50 |
ДОДАТОК_3_Н_К_2021.docx | |
13 жовтня 2021 15:50 |
ТД_Н_К_2021.docx |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Тема 1
Дата подання: 15 жовтня 2021 22:24
Дата відповіді: 20 жовтня 2021 15:39
Доброго дня! Чи допускається встановлення ліцензійної операційної системи Microsoft Windows 10 Professional x64 Ukrainian OEM (FQC-08978)? Поставка ПЗ буде здійснюватися з дотриманням вимог Закону України «Про авторське право і суміжні права». Кожний примірник програмного забезпечення Windows 10 Pro має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері. Також звертаємо увагу, що продукція компанії «Microsoft» має групу ознак, за якими можливо визначити її оригінальність (офіційна сторінка: https://www.microsoft.com/uk-ua/howtotell/software-packaged
Окремо хочемо звернути увагу Замовника, що будь які вимоги щодо внесення змін з боку учасників з вимогою надати лист про авторизацію носять дискримінаційний характер, що підтверджується рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Одночасно надання Авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро є дискримінаційною та неправомірною вимогою, відповідно до статті 3 Закону України від 25.12.2015р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі». Згідно із загальними принципами господарювання за статтею 6 Господарського кодексу України та статті 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі, тими що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує участь тих, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Згідно з політикою компанії «Microsoft», для того, щоб придбати та успішно поставити аутентичну ліцензійну продукцію суб’єкт господарювання не має бути обов’язково авторизованим партнером компанії чи дистриб’ютора. Продукція компанії «Microsoft» має групу ознак, за якими можливо визначити її оригінальність (офіційна сторінка: https://www. Microsoft.com/uk-ua/howtotell/Hardware.aspx?tab=PCPurchase)
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Доброго дня! Дякуємо за запитання та надаємо наступну відповідь.
Департамент адміністративних послуг та споживчого ринку Харківської міської ради (надалі – Замовник) здійснює закупівлю з метою оновлення парку комп’ютерної техніки та зменшення витрат на обслуговування і ремонт застарілої техніки структурних підрозділів Замовника, в яких, зокрема, забезпечено надання адміністративних послуг суб’єктам звернень та взаємодія з суб’єктами надання адміністративних послуг відповідно до чинного законодавства України шляхом підключення до державних реєстрів, в тому числі Дія, Єдиний демографічний реєстр, Єдиний державний реєстр МВС тощо.
Тендерна документація щодо закупівлі відповідно до ДК 021:2015 код 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (Ноутбуки та комп’ютери з програмним забезпеченням у складі) викладена Замовником у відповідності із чинними вимогами Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (надалі- Закон). Так, відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Технічні вимоги та специфікація товару, що є предметом закупівлі, в тому числі і всіх його складових, викладені Замовником у ДОДАТКУ 4 до тендерної документації з урахуванням вимог Закону.
Зокрема, у таблицях, викладених у ДОДАТКУ 4 до тендерної документації, вказані вимоги щодо операційних систем обладнання, що є предметом закупівлі.
Розділ 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовника містить перелік документів, які мають бути подані Учасниками процедури закупівлі у складі своєї тендерної пропозиції.
Документ зазначений Вами у запитанні не вимагається Замовником у тендерній документації.
При складанні Тендерної документації закупівлі відповідно до ДК 021:2015 код 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (Ноутбуки та комп’ютери з програмним забезпеченням у складі) Замовником дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, недискримінації Учасників та рівного ставлення до них, добросовісної конкуренції серед Учасників, відкритості та прозорості та забезпечення вільного доступу усіх Учасників до інформації про закупівлю.
Департамент адміністративних послуг та споживчого ринку Харківської міської ради (надалі – Замовник) здійснює закупівлю з метою оновлення парку комп’ютерної техніки та зменшення витрат на обслуговування і ремонт застарілої техніки структурних підрозділів Замовника, в яких, зокрема, забезпечено надання адміністративних послуг суб’єктам звернень та взаємодія з суб’єктами надання адміністративних послуг відповідно до чинного законодавства України шляхом підключення до державних реєстрів, в тому числі Дія, Єдиний демографічний реєстр, Єдиний державний реєстр МВС тощо.
Тендерна документація щодо закупівлі відповідно до ДК 021:2015 код 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (Ноутбуки та комп’ютери з програмним забезпеченням у складі) викладена Замовником у відповідності із чинними вимогами Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (надалі- Закон). Так, відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Технічні вимоги та специфікація товару, що є предметом закупівлі, в тому числі і всіх його складових, викладені Замовником у ДОДАТКУ 4 до тендерної документації з урахуванням вимог Закону.
Зокрема, у таблицях, викладених у ДОДАТКУ 4 до тендерної документації, вказані вимоги щодо операційних систем обладнання, що є предметом закупівлі.
Розділ 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовника містить перелік документів, які мають бути подані Учасниками процедури закупівлі у складі своєї тендерної пропозиції.
Документ зазначений Вами у запитанні не вимагається Замовником у тендерній документації.
При складанні Тендерної документації закупівлі відповідно до ДК 021:2015 код 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (Ноутбуки та комп’ютери з програмним забезпеченням у складі) Замовником дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, недискримінації Учасників та рівного ставлення до них, добросовісної конкуренції серед Учасників, відкритості та прозорості та забезпечення вільного доступу усіх Учасників до інформації про закупівлю.
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2021-10-13-005522-c.c1
Статус:
Відхилено
Учасник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БІ2СІ ЕЛЕКТРОНІКС", Код ЄДРПОУ:43509985
Дата подання: 15 жовтня 2021 22:22
Дискримінаційна вимога
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника/договір з виробником), повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Розгорнути
Згорнути
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Рішення замовника: Вимога відхилена
20 жовтня 2021 14:57
Доброго дня! За результатами розгляду Вашої вимоги надаємо наступну відповідь.
Тендерна документація щодо закупівлі відповідно до ДК 021:2015 код 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (Ноутбуки та комп’ютери з програмним забезпеченням у складі) викладена замовником у відповідності із чинними вимогами Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (надалі- Закон). Так, відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Департамент адміністративних послуг та споживчого ринку Харківської міської ради (надалі – Замовник) здійснює закупівлю з метою оновлення парку комп’ютерної техніки та зменшення витрат на обслуговування і ремонт застарілої техніки структурних підрозділів Замовника, в яких, зокрема, забезпечено надання адміністративних послуг суб’єктам звернень та взаємодія з суб’єктами надання адміністративних послуг відповідно до чинного законодавства України шляхом підключення до державних реєстрів, в тому числі Дія, Єдиний демографічний реєстр, Єдиний державний реєстр МВС тощо.
Замовником у тендерній документації цієї закупівлі вимагається надання
«2.5) У випадку, якщо Учасник не є виробником системного блоку, що пропонується до закупівлі, то такий Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати документ (сертифікат/авторизаційний лист) від виробника системного блоку / його офіційного представництва в Україні / офіційного дистриб’ютера про надання Учаснику даної процедури закупівлі (з посиланням на номер оголошення в системі Prozorro) відповідного статусу (дилер /дистриб’ютор /партнер /інший статус) з підтвердженням повноважень здійснювати продаж обладнання на території України.
2.6) Документу (сертифікат /авторизаційний лист) від виробника ноутбуків / його офіційного представництва в Україні / офіційного дистриб’ютера про надання Учаснику даної процедури закупівлі (з посиланням на номер оголошення в системі Prozorro) відповідного статусу (дилер /дистриб’ютор /партнер /інший статус) з підтвердженням повноважень здійснювати продаж ноутбуків на території України та забезпечення гарантійних зобов’язань виробником (офіційним представником виробника), наявність сервісної підтримки на території України.»
Звертаємо Вашу увагу, що Учасник може надати будь-який документ, виданий як виробником товару, так і офіційним представником виробника, або офіційним дистриб’ютором, що підтверджує гарантійні зобов’язання на товар та повноваження здійснювати його продаж на території України.
Тому, Замовник саме розширює коло потенційних Учасників закупівлі.
Вимога, зазначена у тендерній документації Замовника щодо надання документу (сертифікату/авторизаційного листу) від виробника/ його офіційного представництва в Україні/ офіційного дистриб’ютора встановлена з метою документального підтвердження щодо надання Учасником гарантій поставки товару, що є предметом закупівлі, належної якості, який був завезений до України офіційними каналами, зі сплатою всіх податків та зборів.
За оцінками експертів Комітету побутової електротехніки Європейської Бізнес Асоціації, обсяги нелегального імпорту по деяким категоріям обладнання складають 50-70% (https://eba.com.ua/kontrabanda-tehniky-chy-ye-shlyahy-yiyi-podolannya/). У зв’язку з цим, зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш надійного постачальника, який поставить легалізований, якісний товар та забезпечить його гарантійне обслуговування через мережу офіційних сервісних центрів, яке може бути реалізовано лише за умови офіційного постачання товару на територію України.
Надання Учасником такого документу мінімізує ризик того, що товар, який постачатиметься ним, не отриманий злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо. Адже документ від виробника /дистриб’ютора/постачальника офіційної продукції підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, та/або ввезення на територію України, та/або розмитнення, та/або реєстрацію на території України тощо.
Крім того, документ (сертифікат /авторизаційний лист) вимагається Замовником з метою уникнення поставки низькоякісного товару, ризиків придбання імітації, бракованої продукції, продукції, що була у використанні, пошкодженої продукції або такої, що не відповідає вимогам і не супроводжується гарантією, оскільки обладнання може бути офіційно не ввезено на територію України та не має сервісної підтримки офіційного представництва в Україні.
Також зазначені документи підтверджують можливість Учасника виконати всі умови договору в частині строків поставки, обсягів поставки, те, що продукція (товар) буде відповідати нормам і стандартам чинним на території України та технічно-якісним вимогам предмету закупівлі.
Оскільки, метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, бажано звернути увагу на поняття «ефективного здійснення закупівель», коли Замовник за найбільш економічно вигідну ціну отримує якісний та легалізований на території України товар, при цьому Ви наполягаєте змінити вимоги тендерної документації на такі, що не гарантують Замовнику саме якісний та легалізований товар.
Крім того, вимога щодо звернення до виробника, або дистриб’ютора, або постачальника офіційної продукції з метою отримання документу (сертифікату/авторизаційного листа, довідки, тощо) є абсолютно реальною, та не створює жодних перешкод потенційним Учасникам під час підготовки своїх пропозицій.
Ще раз звертаємо також Вашу увагу на той факт, що зазначена Замовником вимога містить альтернативи, що виключає її дискримінаційний характер, оскільки встановлює можливість отримання або авторизаційного листа або сертифікату не лише від виробника, як зазначено у Вашій вимозі, а й від офіційного представництва виробника в Україні, або його офіційного дистриб’ютора. Замовником дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, недискримінації Учасників та рівного ставлення до них, добросовісної конкуренції серед Учасників, відкритості та прозорості та забезпечення вільного доступу усіх Учасників до інформації про закупівлю.
Зважаючи на викладене вище, у Замовника відсутні правові підстави для виконання вимоги та внесення відповідних змін до тендерної документації.
Тендерна документація щодо закупівлі відповідно до ДК 021:2015 код 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (Ноутбуки та комп’ютери з програмним забезпеченням у складі) викладена замовником у відповідності із чинними вимогами Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (надалі- Закон). Так, відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Департамент адміністративних послуг та споживчого ринку Харківської міської ради (надалі – Замовник) здійснює закупівлю з метою оновлення парку комп’ютерної техніки та зменшення витрат на обслуговування і ремонт застарілої техніки структурних підрозділів Замовника, в яких, зокрема, забезпечено надання адміністративних послуг суб’єктам звернень та взаємодія з суб’єктами надання адміністративних послуг відповідно до чинного законодавства України шляхом підключення до державних реєстрів, в тому числі Дія, Єдиний демографічний реєстр, Єдиний державний реєстр МВС тощо.
Замовником у тендерній документації цієї закупівлі вимагається надання
«2.5) У випадку, якщо Учасник не є виробником системного блоку, що пропонується до закупівлі, то такий Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати документ (сертифікат/авторизаційний лист) від виробника системного блоку / його офіційного представництва в Україні / офіційного дистриб’ютера про надання Учаснику даної процедури закупівлі (з посиланням на номер оголошення в системі Prozorro) відповідного статусу (дилер /дистриб’ютор /партнер /інший статус) з підтвердженням повноважень здійснювати продаж обладнання на території України.
2.6) Документу (сертифікат /авторизаційний лист) від виробника ноутбуків / його офіційного представництва в Україні / офіційного дистриб’ютера про надання Учаснику даної процедури закупівлі (з посиланням на номер оголошення в системі Prozorro) відповідного статусу (дилер /дистриб’ютор /партнер /інший статус) з підтвердженням повноважень здійснювати продаж ноутбуків на території України та забезпечення гарантійних зобов’язань виробником (офіційним представником виробника), наявність сервісної підтримки на території України.»
Звертаємо Вашу увагу, що Учасник може надати будь-який документ, виданий як виробником товару, так і офіційним представником виробника, або офіційним дистриб’ютором, що підтверджує гарантійні зобов’язання на товар та повноваження здійснювати його продаж на території України.
Тому, Замовник саме розширює коло потенційних Учасників закупівлі.
Вимога, зазначена у тендерній документації Замовника щодо надання документу (сертифікату/авторизаційного листу) від виробника/ його офіційного представництва в Україні/ офіційного дистриб’ютора встановлена з метою документального підтвердження щодо надання Учасником гарантій поставки товару, що є предметом закупівлі, належної якості, який був завезений до України офіційними каналами, зі сплатою всіх податків та зборів.
За оцінками експертів Комітету побутової електротехніки Європейської Бізнес Асоціації, обсяги нелегального імпорту по деяким категоріям обладнання складають 50-70% (https://eba.com.ua/kontrabanda-tehniky-chy-ye-shlyahy-yiyi-podolannya/). У зв’язку з цим, зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш надійного постачальника, який поставить легалізований, якісний товар та забезпечить його гарантійне обслуговування через мережу офіційних сервісних центрів, яке може бути реалізовано лише за умови офіційного постачання товару на територію України.
Надання Учасником такого документу мінімізує ризик того, що товар, який постачатиметься ним, не отриманий злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо. Адже документ від виробника /дистриб’ютора/постачальника офіційної продукції підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, та/або ввезення на територію України, та/або розмитнення, та/або реєстрацію на території України тощо.
Крім того, документ (сертифікат /авторизаційний лист) вимагається Замовником з метою уникнення поставки низькоякісного товару, ризиків придбання імітації, бракованої продукції, продукції, що була у використанні, пошкодженої продукції або такої, що не відповідає вимогам і не супроводжується гарантією, оскільки обладнання може бути офіційно не ввезено на територію України та не має сервісної підтримки офіційного представництва в Україні.
Також зазначені документи підтверджують можливість Учасника виконати всі умови договору в частині строків поставки, обсягів поставки, те, що продукція (товар) буде відповідати нормам і стандартам чинним на території України та технічно-якісним вимогам предмету закупівлі.
Оскільки, метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, бажано звернути увагу на поняття «ефективного здійснення закупівель», коли Замовник за найбільш економічно вигідну ціну отримує якісний та легалізований на території України товар, при цьому Ви наполягаєте змінити вимоги тендерної документації на такі, що не гарантують Замовнику саме якісний та легалізований товар.
Крім того, вимога щодо звернення до виробника, або дистриб’ютора, або постачальника офіційної продукції з метою отримання документу (сертифікату/авторизаційного листа, довідки, тощо) є абсолютно реальною, та не створює жодних перешкод потенційним Учасникам під час підготовки своїх пропозицій.
Ще раз звертаємо також Вашу увагу на той факт, що зазначена Замовником вимога містить альтернативи, що виключає її дискримінаційний характер, оскільки встановлює можливість отримання або авторизаційного листа або сертифікату не лише від виробника, як зазначено у Вашій вимозі, а й від офіційного представництва виробника в Україні, або його офіційного дистриб’ютора. Замовником дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, недискримінації Учасників та рівного ставлення до них, добросовісної конкуренції серед Учасників, відкритості та прозорості та забезпечення вільного доступу усіх Учасників до інформації про закупівлю.
Зважаючи на викладене вище, у Замовника відсутні правові підстави для виконання вимоги та внесення відповідних змін до тендерної документації.
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 29 жовтня 2021 13:14
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "СМІТ ІНЖИНІРИНГ" |
719 004,00
UAH з ПДВ
|
719 004,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ФОП "ЛАРІОНОВ СЕРГІЙ ВЯЧЕСЛАВОВИЧ" |
721 032,00
UAH з ПДВ
|
721 032,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "СМІТ ІНЖИНІРИНГ" #39457381 |
Переможець |
719 004,00
UAH з ПДВ
|
02 листопада 2021 16:23
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | зміни до договору |
07 грудня 2021 15:32
|
ДУ 2.pdf | зміни до договору |
07 грудня 2021 15:30
|
Електронний підпис | зміни до договору |
18 листопада 2021 09:43
|
ДУ_1_С-1811-21_ноут ПК.pdf | зміни до договору |
18 листопада 2021 09:41
|
Електронний підпис | укладений |
18 листопада 2021 09:28
|
18.11.2021_С-1811-21_ноут ПК(1).pdf | укладений |
18 листопада 2021 09:26
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 18 листопада 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 18 листопада 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Зміна ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів). |
Номер договору про закупівлю: | С-1811/21 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 06 грудня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 07 грудня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Заміна моделі монітору, як покращення технічних характеристик предмету закупівлі |
Номер договору про закупівлю: | С-1811/21 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |