Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Летичівської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області
Очікувана вартість
248 000,00 UAH
UA-2021-10-08-002155-a ● 4103201a3d304fbd8499d851978a57cb
Відкриті торги
Торги не відбулися
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Летичівська селищна рада |
Код ЄДРПОУ: | 04404548 |
Місцезнаходження: | 31500, Україна , Хмельницька обл., Летичів, вул. Героїв Крут, 2/1 |
Контактна особа: |
Ліщинський Олег Володимирович +380385791450 99484@i.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 08 жовтня 2021 15:14 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 21 жовтня 2021 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 27 жовтня 2021 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 31 жовтня 2021 18:00 |
Початок аукціону: | 01 листопада 2021 14:54 |
Очікувана вартість: | 248 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 1 240,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:71250000-5: Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги
технічні завдання у Додатку 2 до тендерної документації
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
6 послуга
Виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Летичівської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
31500, Україна, Хмельницька область, населені пункти, Летичівської селищної ради
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2021
ДК 021:2015: 71251000-2 — Геодезичні послуги у галузях архітектури та будівництва
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Iнша подія | Оплата наданих послуг здійснюється за фактом їх надання упродовж 5 робочих днів після підписання сторонами відповідного акту прийому-передачі щодо кожного етапу окремо, або щодо послуги в цілому згідно з Календарним планом. | Пiсляоплата | 5 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
23 жовтня 2021 13:55 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
23 жовтня 2021 13:52 |
1.0.ТД.docx | |
23 жовтня 2021 13:52 |
1.3. Додаток 3 ПРОЄКТ ДОГОВОРУ.docx | |
23 жовтня 2021 13:52 |
1.2. Додаток 2 до тендерної документації.docx | |
23 жовтня 2021 13:52 |
1.1. Додаток 1ТЕНДЕРНА ПРОПОЗ.docx | |
23 жовтня 2021 13:51 |
Перелік змін до ТД (Додаток 1).docx | |
08 жовтня 2021 15:15 |
Додаток 4 до тендерної документації.docx |
23 жовтня 2021 13:55 |
Файл з підписом
Друкувати оголошення PDF
|
|||
23 жовтня 2021 13:52 |
1.0.ТД.docx
|
|||
23 жовтня 2021 13:52 |
1.3. Додаток 3 ПРОЄКТ ДОГОВОРУ.docx
|
|||
23 жовтня 2021 13:52 |
1.2. Додаток 2 до тендерної документації.docx
|
|||
23 жовтня 2021 13:52 |
1.1. Додаток 1ТЕНДЕРНА ПРОПОЗ.docx
|
|||
23 жовтня 2021 13:51 |
Перелік змін до ТД (Додаток 1).docx
|
|||
08 жовтня 2021 15:15 |
Додаток 4 до тендерної документації.docx
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
кваліфікаційні критерії
Дата подання: 13 жовтня 2021 10:28
Дата відповіді: 20 жовтня 2021 13:27
Підпунктом 3 пункту 5 розділу ІІІ ТД Замовником визначено вимогу, що Учасник у складі ТП повинен надати довідку в довільній формі за підписом службової (посадової) особи Учасника та завірена печаткою (в разі наявності), із зазначенням аналогічних договорів* (в кількості – не менше 1 (одного) за 2018-2020 рр.), найменування організації (замовника) з адресою та контактним телефоном, найменування наданих послуг, суми договорів та стану виконання, в тому числі своєчасності виконання договорів, дату укладення та дату завершення виконання, а також копії виконаних договорів, що зазначені в довідці та документів, що підтверджують їх виконання (акти виконаних робіт (наданих послуг).
Також, у складі тендерної пропозиції, необхідно надати:
- відгук (та/або акт виконаних робіт), виданий замовником послуг із зазначенням дати і номеру договору (щодо кожного договору, що зазначений в довідці та копію якого надано у складі пропозиції) та інформації про належне виконання договору стосовно якості і строків), кожен відгук має бути датованим не раніше дати оголошення даних торгів;
* - Аналогічним договором, в розумінні тендерної документації, є договір на виготовлення технічної документації із нормативної грошової оцінки земель населених пунктів.
Протягом 2020-2021 року в Україні відбулась адміністративно-територіальна реформа відповідно до якої сформовані нові територіальні громади та відповідно і інші центри органів місцевого самоврядування. Замовниками послуг з виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, як правило є органи місцевого самоврядування. Таким чином, відгуки по виконаних договорах в 2018-2020 роках, які будуть датовані не раніше 08.10.2021 (дата оголошення даної закупівлі) отримати практично не можливо, адже керівники тих замовників вже не працюють, або ці населені пункти не входять у відповідний територіальний округ і очільники замовників не погоджуються надати відгук.
З огляду на зазначене просимо Замовника внести зміни до ТД та виключити вимогу відповідно до якої необхідно надати в складі ТП відгук щодо виконаного аналогічного договору датований не раніше дати оголошення закупівлі, надавши можливість надати відгук датований раніше дати оголошення закупівлі.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: За результатами розгляду Вашої вимоги повідомляємо наступне.
З огляду на вимогу внести зміни до підпункту 3 пункту 5 розділу ІІІ ТД, що стосується *Аналогічного договору та відгуку до нього. Замовником врахований той факт, що протягом 2020-2021 року в Україні відбулась адміністративно-територіальна реформа, а також проведено комплексний аналіз закупівель стосовного даного предмету «Виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів» та торгів за класифікатором ДК 021:2015:71250000-5: Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги, у 98% оголошених та проведених закупівель вимагається: відгук; позитивний лист-відгук, Оскільки данна вимога не є новизною в публічних закупівлях і підтверджує професійність та вчасність виконаних робіт. З огляду на вище викладене, та на зауваження потенційного учасника: «відгуки по виконаних договорах в 2018-2020 роках, які будуть датовані не раніше 08.10.2021 (дата оголошення даної закупівлі) отримати практично не можливо, адже керівники тих замовників вже не працюють, або ці населені пункти не входять у відповідний територіальний округ і очільники замовників не погоджуються надати відгук», в незалежності від керівництва територіальних округів, роботи/послуги були надані про що свідчать договори та акти виконаних робіт, тому, якщо керівництво територіального округу відмовляються надати відгуки про виконання робіт/послуг, це може свідчити про незадовільне виконання робіт.
Відповідно до підпункту 3 пункту 5 розділу ІІІ ТД, який передбачає, що у складі тендерної пропозиції, необхідно надати: - відгук (та/або акт виконаних робіт), виданий замовником послуг із зазначенням дати і номеру договору (щодо кожного договору, що зазначений в довідці та копію якого надано у складі пропозиції) та інформації про належне виконання договору стосовно якості і строків), кожен відгук має бути датованим не раніше дати оголошення даних торгів. Тобто замовник врахував можливий момент відсутності відгуку та запропонував надавати акти виконаних робіт.
З огляду на вимогу внести зміни до підпункту 3 пункту 5 розділу ІІІ ТД, що стосується *Аналогічного договору та відгуку до нього. Замовником врахований той факт, що протягом 2020-2021 року в Україні відбулась адміністративно-територіальна реформа, а також проведено комплексний аналіз закупівель стосовного даного предмету «Виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів» та торгів за класифікатором ДК 021:2015:71250000-5: Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги, у 98% оголошених та проведених закупівель вимагається: відгук; позитивний лист-відгук, Оскільки данна вимога не є новизною в публічних закупівлях і підтверджує професійність та вчасність виконаних робіт. З огляду на вище викладене, та на зауваження потенційного учасника: «відгуки по виконаних договорах в 2018-2020 роках, які будуть датовані не раніше 08.10.2021 (дата оголошення даної закупівлі) отримати практично не можливо, адже керівники тих замовників вже не працюють, або ці населені пункти не входять у відповідний територіальний округ і очільники замовників не погоджуються надати відгук», в незалежності від керівництва територіальних округів, роботи/послуги були надані про що свідчать договори та акти виконаних робіт, тому, якщо керівництво територіального округу відмовляються надати відгуки про виконання робіт/послуг, це може свідчити про незадовільне виконання робіт.
Відповідно до підпункту 3 пункту 5 розділу ІІІ ТД, який передбачає, що у складі тендерної пропозиції, необхідно надати: - відгук (та/або акт виконаних робіт), виданий замовником послуг із зазначенням дати і номеру договору (щодо кожного договору, що зазначений в довідці та копію якого надано у складі пропозиції) та інформації про належне виконання договору стосовно якості і строків), кожен відгук має бути датованим не раніше дати оголошення даних торгів. Тобто замовник врахував можливий момент відсутності відгуку та запропонував надавати акти виконаних робіт.
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2021-10-08-002155-a.c1
Статус:
Відхилено
Учасник: ДП Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою, Код ЄДРПОУ:00692127
Дата подання: 13 жовтня 2021 11:17
виключення незаконних вимог з ТД
08.10.2021 Замовником – Летичівською селищною радою оголошено закупівлю послуг з виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Летичівської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області.
Ознайомившись з ТД Учасником виявлено невідповідності в останній, які не відповідають Закону України «Про публічні закупівлі» та не обґрунтовані будь –якими законодавчими актами.
Зокрема, пунктом 2 розділу V ТД Замовником зазначено, що учасник закупівлі у складі ТП повинен надати лист-згоду щодо можливості звернення Замовника до органів державної влади, підприємств, установ, організацій, а також довіреність на посадову особу замовника, уповноважену здійснювати зв'язок з учасниками, що передбачена в оголошенні про проведення відкритих торгів та в тендерній документації, на право отримання інформації щодо відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та наявності підстав, зазначених у ч. 1 ст. 17 Закону, чи зазначення в пропозиції будь-якої недостовірної інформації відповідно до їх компетенції. У разі відсутності такого листа та/або довіреності у складі тендерної пропозиції учасника, така пропозиція відхиляється із підстав визначених Законом.
При цьому вимога щодо надання довіреності на уповноважену особу Замовника про можливість звернення останнього до органів державної влади, підприємств, установ, організацій на право отримання інформації щодо відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та наявності підстав, зазначених у ч. 1 ст. 17 Закону, чи зазначення в пропозиції будь-якої недостовірної інформації відповідно до їх компетенції немає законного обґрунтування, є не припустимою та такою, що порушує права Учасника.
Замовником не обґрунтовано чому він не може самостійно звернутись до відповідного органу чи підприємства, чи установи з запитом на отримання необхідної інформації згідно ст. 17 Закону, в тому числи до інформації, яка міститься у відкритих реєстрах доступ до якої є безкоштовним та цілодобовим.
Замовник не позбавлений права відповідно до чинного законодавства самостійно звертатись до відповідних органів державної влади, підприємств, установ, організаційна за інформацією щодо відповідності будь-якого учасника ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дана вимога Замовника є необґрунтованою та такою що порушує права учасника та не має законних підстав.
З огляду на зазначене, ВИМАГАЄМО виключити з пункту 2 розділу V ТД вимогу щодо надання учасником у складі пропозиції довіреності на посадову особу замовника, уповноважену здійснювати зв'язок з учасниками, що передбачена в оголошенні про проведення відкритих торгів та в тендерній документації, на право отримання інформації щодо відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та наявності підстав, зазначених у ч. 1 ст. 17 Закону, чи зазначення в пропозиції будь-якої недостовірної інформації відповідно до їх компетенції.
Пунктом 5 розділу V ТД передбачено, що на Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати в сумі 2500,00 гривень (дві тисячі п’ятсот гривень) без ПДВ, на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Учасник-переможець має право ознайомитись з даним договором.
Дані витрати оплачуються у наступному порядку: на рахунок Консультанта торгів, з яким Замовником укладено договір, протягом 5 робочих днів з моменту укладення договору про закупівлю між Учасником-переможцем процедури закупівлі та Замовником.
Дана вимогам Замовника також є порушенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Ні Законом України «Про публічні закупівлі», ні будь-яким іншим законодавчим актом в сфері публічних закупівель не передбачено, що Замовником можуть бути покладені на Учасника витрати щодо підготовки тендерної документації, в тому числі надані послуги консультанта торгів. Це є витрати Замовника, які відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» повинні бути відображені в річному плані закупівель на відповідний рік та відомості, про які мають бути відображені на відповідному майданчику Замовника.
Згідно з ТД остання затверджена рішенням уповноваженої особи Замовника , отже Замовник в своєму штаті має працівника на якого покладено обов’язки щодо здійснення публічних закупівель. За виконувану роботу уповноважена особа отримує відповідну оплату. Будь-які інші витрати Замовника є його особистими витратами та не можуть бути покладені на учасника.
Крім того, предметом даної закупівлі є виготовлення землевпорядної документації, а не оплата консультаційних послуг, а тому Учасник не може брати на себе будь-які інші зобов’язання ніж ті, які передбачені умовами даної ТД.
З огляду на зазначене, ВИМАГАЄМО виключити з тендерної документації п 5.5.3 розділу V як такого який не відповідає Закону України «Про публічні закупівлі» та порушує права Учасника.
Розгорнути
Згорнути
Ознайомившись з ТД Учасником виявлено невідповідності в останній, які не відповідають Закону України «Про публічні закупівлі» та не обґрунтовані будь –якими законодавчими актами.
Зокрема, пунктом 2 розділу V ТД Замовником зазначено, що учасник закупівлі у складі ТП повинен надати лист-згоду щодо можливості звернення Замовника до органів державної влади, підприємств, установ, організацій, а також довіреність на посадову особу замовника, уповноважену здійснювати зв'язок з учасниками, що передбачена в оголошенні про проведення відкритих торгів та в тендерній документації, на право отримання інформації щодо відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та наявності підстав, зазначених у ч. 1 ст. 17 Закону, чи зазначення в пропозиції будь-якої недостовірної інформації відповідно до їх компетенції. У разі відсутності такого листа та/або довіреності у складі тендерної пропозиції учасника, така пропозиція відхиляється із підстав визначених Законом.
При цьому вимога щодо надання довіреності на уповноважену особу Замовника про можливість звернення останнього до органів державної влади, підприємств, установ, організацій на право отримання інформації щодо відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та наявності підстав, зазначених у ч. 1 ст. 17 Закону, чи зазначення в пропозиції будь-якої недостовірної інформації відповідно до їх компетенції немає законного обґрунтування, є не припустимою та такою, що порушує права Учасника.
Замовником не обґрунтовано чому він не може самостійно звернутись до відповідного органу чи підприємства, чи установи з запитом на отримання необхідної інформації згідно ст. 17 Закону, в тому числи до інформації, яка міститься у відкритих реєстрах доступ до якої є безкоштовним та цілодобовим.
Замовник не позбавлений права відповідно до чинного законодавства самостійно звертатись до відповідних органів державної влади, підприємств, установ, організаційна за інформацією щодо відповідності будь-якого учасника ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дана вимога Замовника є необґрунтованою та такою що порушує права учасника та не має законних підстав.
З огляду на зазначене, ВИМАГАЄМО виключити з пункту 2 розділу V ТД вимогу щодо надання учасником у складі пропозиції довіреності на посадову особу замовника, уповноважену здійснювати зв'язок з учасниками, що передбачена в оголошенні про проведення відкритих торгів та в тендерній документації, на право отримання інформації щодо відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та наявності підстав, зазначених у ч. 1 ст. 17 Закону, чи зазначення в пропозиції будь-якої недостовірної інформації відповідно до їх компетенції.
Пунктом 5 розділу V ТД передбачено, що на Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати в сумі 2500,00 гривень (дві тисячі п’ятсот гривень) без ПДВ, на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Учасник-переможець має право ознайомитись з даним договором.
Дані витрати оплачуються у наступному порядку: на рахунок Консультанта торгів, з яким Замовником укладено договір, протягом 5 робочих днів з моменту укладення договору про закупівлю між Учасником-переможцем процедури закупівлі та Замовником.
Дана вимогам Замовника також є порушенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Ні Законом України «Про публічні закупівлі», ні будь-яким іншим законодавчим актом в сфері публічних закупівель не передбачено, що Замовником можуть бути покладені на Учасника витрати щодо підготовки тендерної документації, в тому числі надані послуги консультанта торгів. Це є витрати Замовника, які відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» повинні бути відображені в річному плані закупівель на відповідний рік та відомості, про які мають бути відображені на відповідному майданчику Замовника.
Згідно з ТД остання затверджена рішенням уповноваженої особи Замовника , отже Замовник в своєму штаті має працівника на якого покладено обов’язки щодо здійснення публічних закупівель. За виконувану роботу уповноважена особа отримує відповідну оплату. Будь-які інші витрати Замовника є його особистими витратами та не можуть бути покладені на учасника.
Крім того, предметом даної закупівлі є виготовлення землевпорядної документації, а не оплата консультаційних послуг, а тому Учасник не може брати на себе будь-які інші зобов’язання ніж ті, які передбачені умовами даної ТД.
З огляду на зазначене, ВИМАГАЄМО виключити з тендерної документації п 5.5.3 розділу V як такого який не відповідає Закону України «Про публічні закупівлі» та порушує права Учасника.
Рішення замовника: Вимога відхилена
20 жовтня 2021 13:28
За результатами розгляду Вашої вимоги повідомляємо наступне.
По-перше, відповідно до ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Таким чином, замовник має право включити до умов тендерної документації, в тому числі, вимоги про надання листа-згоди щодо можливості звернення Замовника до органів державної влади, підприємств, установ, організацій, а також довіреності на посадову особу замовника, уповноважену здійснювати зв'язок з учасниками, що передбачена в оголошенні про проведення відкритих торгів та в тендерній документації, на право отримання інформації щодо відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та наявності підстав, зазначених у ч. 1 ст. 17 Закону, чи зазначення в пропозиції будь-якої недостовірної інформації відповідно до їх компетенції.
Вказані вимоги жодним чином не обмежують потенційних учасників, адже кожен потенційний учасник може надати такий лист-згоду та довіреність на посадову особу Замовника у складі своєї тендерної пропозиції.
По-друге, відповідно до ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Цивільним кодексом України та Господарським кодексом України передбачено принцип свободи договору. Відповідно до ст. 204 ЦКУ правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним. Тому права та обов’язки сторін договору, а також порядок розрахунків між ними визначається відповідно до його умов. Законом не заборонено залучення на договірних засадах експертів та консультантів до роботи Замовника під час здійснення закупівель. Права, обов’язки сторін договору, порядок розрахунків визначається відповідно до умов укладеного з ними договору.
Між Замовником та Консультантом укладено договір про надання юридичних послуг, в якому зазначено, що за домовленістю сторін, оплата послуг може здійснювати учасником-переможцем процедури закупівлі, про що повинно бути зазначено в тендерній документації.
У тендерній документації зазначено, що на Учасника-переможця торгів відповідно до ст.ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Дані витрати сплачуються в наступному порядку: на рахунок Консультанта торгів, з яким Замовником укладено договір, з моменту укладення договору про закупівлю між Учасником-переможцем процедури закупівлі та Замовником протягом 5 робочих днів.
Зазначена умова не є імперативною, тобто учаснику-переможцеві надається право, а не обов’язок щодо здійснення такої оплати.
Разом з тим, в разі несплати коштів переможцем процедури закупівлі, пропозиція такого учасника не може бути відхилена (адже вже заключний договір за результатами торгів). Крім того, відповідно до укладеного договору передбачено, що «Послуги, які надаються Консультантом, є безоплатними для Замовника в разі їх сплати учасником-переможцем торгів відповідної процедури закупівлі. Замовник має право оплатити вартість послуг самостійно». В разі необхідності Замовник має право оплатити вартість наданих послуг самостійно.
Крім того, правомірність щодо можливості оплати послуг консультанта торгів переможцем відповідної процедури закупівлі визначена судом під час судового розгляду даного питання і викладена в рішенні Господарського суду Одеської області від "25" лютого 2013 року по справі № 916/62/13-г, яке залишене в силі та без змін рішенням Одеського апеляційного господарського суду від "14" травня 2013 року по справі № 916/62/13-г.
Також, правомірність щодо можливості оплати послуг консультанта торгів переможцем відповідної процедури закупівлі визначена судом під час судового розгляду даного питання в постанові Верхового Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду по справі №127/15574/16-а від 19.12.2018.
Отже, замовником будь-які права потенційних учасників процедури закупівлі не порушені, та його дії не спрямовані на встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації, оскільки вони для всіх осіб однакові. Зазначені обставини свідчать про відсутність підстав для внесення змін до тендерної документації.
Викладене вище свідчить про повне дотримання Замовником вимог діючого законодавства, про відсутність дій, що обмежують конкуренцію або призвели до дискримінації учасників.
По-перше, відповідно до ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Таким чином, замовник має право включити до умов тендерної документації, в тому числі, вимоги про надання листа-згоди щодо можливості звернення Замовника до органів державної влади, підприємств, установ, організацій, а також довіреності на посадову особу замовника, уповноважену здійснювати зв'язок з учасниками, що передбачена в оголошенні про проведення відкритих торгів та в тендерній документації, на право отримання інформації щодо відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та наявності підстав, зазначених у ч. 1 ст. 17 Закону, чи зазначення в пропозиції будь-якої недостовірної інформації відповідно до їх компетенції.
Вказані вимоги жодним чином не обмежують потенційних учасників, адже кожен потенційний учасник може надати такий лист-згоду та довіреність на посадову особу Замовника у складі своєї тендерної пропозиції.
По-друге, відповідно до ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Цивільним кодексом України та Господарським кодексом України передбачено принцип свободи договору. Відповідно до ст. 204 ЦКУ правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним. Тому права та обов’язки сторін договору, а також порядок розрахунків між ними визначається відповідно до його умов. Законом не заборонено залучення на договірних засадах експертів та консультантів до роботи Замовника під час здійснення закупівель. Права, обов’язки сторін договору, порядок розрахунків визначається відповідно до умов укладеного з ними договору.
Між Замовником та Консультантом укладено договір про надання юридичних послуг, в якому зазначено, що за домовленістю сторін, оплата послуг може здійснювати учасником-переможцем процедури закупівлі, про що повинно бути зазначено в тендерній документації.
У тендерній документації зазначено, що на Учасника-переможця торгів відповідно до ст.ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Дані витрати сплачуються в наступному порядку: на рахунок Консультанта торгів, з яким Замовником укладено договір, з моменту укладення договору про закупівлю між Учасником-переможцем процедури закупівлі та Замовником протягом 5 робочих днів.
Зазначена умова не є імперативною, тобто учаснику-переможцеві надається право, а не обов’язок щодо здійснення такої оплати.
Разом з тим, в разі несплати коштів переможцем процедури закупівлі, пропозиція такого учасника не може бути відхилена (адже вже заключний договір за результатами торгів). Крім того, відповідно до укладеного договору передбачено, що «Послуги, які надаються Консультантом, є безоплатними для Замовника в разі їх сплати учасником-переможцем торгів відповідної процедури закупівлі. Замовник має право оплатити вартість послуг самостійно». В разі необхідності Замовник має право оплатити вартість наданих послуг самостійно.
Крім того, правомірність щодо можливості оплати послуг консультанта торгів переможцем відповідної процедури закупівлі визначена судом під час судового розгляду даного питання і викладена в рішенні Господарського суду Одеської області від "25" лютого 2013 року по справі № 916/62/13-г, яке залишене в силі та без змін рішенням Одеського апеляційного господарського суду від "14" травня 2013 року по справі № 916/62/13-г.
Також, правомірність щодо можливості оплати послуг консультанта торгів переможцем відповідної процедури закупівлі визначена судом під час судового розгляду даного питання в постанові Верхового Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду по справі №127/15574/16-а від 19.12.2018.
Отже, замовником будь-які права потенційних учасників процедури закупівлі не порушені, та його дії не спрямовані на встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації, оскільки вони для всіх осіб однакові. Зазначені обставини свідчать про відсутність підстав для внесення змін до тендерної документації.
Викладене вище свідчить про повне дотримання Замовником вимог діючого законодавства, про відсутність дій, що обмежують конкуренцію або призвели до дискримінації учасників.
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 01 листопада 2021 15:23
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "АТЛАС БІЗНЕС ГРУП" |
126 000,00
UAH з ПДВ
|
109 900,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "Інститут землеустрою та земельно-правових відносин" |
136 550,00
UAH з ПДВ
|
110 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ РЕНЕСАНС-ГРУП |
235 000,00
UAH з ПДВ
|
235 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВ "АТЛАС БІЗНЕС ГРУП" #42646787 |
Відхилено |
109 900,00
UAH з ПДВ
|
08 листопада 2021 14:44
|
Обґрунтування аномально низької ціни
до 03 листопада 2021 00:00
|
ТОВ "Інститут землеустрою та земельно-правових відносин" #38441902 |
Відхилено |
110 000,00
UAH з ПДВ
|
16 листопада 2021 14:57
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 12 листопада 2021 13:30
Обґрунтування аномально низької ціни
до 10 листопада 2021 00:00
|
ТОВ РЕНЕСАНС-ГРУП #40082251 |
Відхилено |
235 000,00
UAH з ПДВ
|
16 листопада 2021 15:30
|
Інформація про відміну
Дата відміни
16 листопада 2021 15:30
Причина відміни
Відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з Законом про публічні закупівлі