Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЕЛЕКТРИЧНИХ МЕРЕЖ ЗОВНІШНЬОГО ОСВІТЛЕННЯ "ОДЕСМІСЬКСВІТЛО" |
Код ЄДРПОУ: | 03350568 |
Місцезнаходження: | 65091, Україна , Одеська обл., Одеса, вул.Середня,37 |
Контактна особа: |
Усенко Віталій 380734734460 ogs411@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 10 серпня 2021 13:55 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 20 серпня 2021 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 26 серпня 2021 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 30 серпня 2021 10:00 |
Початок аукціону: | 31 серпня 2021 11:15 |
Очікувана вартість: | 5 306 138,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 53 061,38 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: | Вид – Електронна банківська гарантія Розмір забезпечення тендерної пропозиції складає 0,5 % очікуваної вартості закупівлі, а саме: 26 530,69 грн. (Двадцять шість тисяч п'ятсот тридцять гривень 69 копійок). Умови надання – Детальні умови надання забезпечення тендерних пропозицій зазначені в п.2 та п.3 Розділу 3 Тендерної документації Строк дії забезпечення тендерної пропозиції (строк дії гарантії) - не менше 120 календарних днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій |
Розмір надання забезпечення пропозицій учасників: | 26530.69 UAH |
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю: | Відповідно до статті 27 Закону України «Про публічні закупівлі» та на умовах передбачених цією тендерною документацією Замовник вимагає від Учасника-переможця процедури закупівлі внесення ним не пізніше дати укладання договору про закупівлю забезпечення виконання договору у розмірі 2% (два відсотки) від вартості договору про закупівлю. Вид надання забезпечення виконання договору про закупівлю: грошові кошти. Забезпечення виконання договору надається Учасником-переможцем не пізніше дати укладення договору про закупівлю та має термін дії на весь строк дії договору. |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Виконання робіт | Розрахунки за виконані роботи здійснюються з урахуванням положень Договору на підставі підписаних Сторонами Акту здачі-приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в) та Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (ф. КБ-3) протягом п’яти робочих днів , 100% післяоплата. Джерело фінансування: бюджет Одеської міської територіальної громади. | Пiсляоплата | 5 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
20 серпня 2021 15:22 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
20 серпня 2021 15:22 |
Перелік змін 20.08.2021_Пастера.docx | |
20 серпня 2021 15:22 |
Оголошення_Пастера_НОВА РЕДАКЦІЯ.docx | |
10 серпня 2021 13:55 |
Дод №4_Проект_договору_Пастера.docx | |
10 серпня 2021 13:55 |
Дод №8_Проект договору забезп_Пастера.docx | |
10 серпня 2021 13:55 |
Дод №1_Технічні характеристики_Пастера.docx | |
10 серпня 2021 13:55 |
Тендерна документація_Пастера.docx | |
10 серпня 2021 13:55 |
Дод №6_Підрядники_ТД _Пастера.docx | |
10 серпня 2021 13:55 |
Дод №3_Гарантійний лист_ТД _Пастера.docx | |
10 серпня 2021 13:55 |
Дод №9_Пропозиція_ТД_Пастера.docx | |
10 серпня 2021 13:55 |
Дод №5_Згода дог підряду_ТД _Пастера.docx | |
10 серпня 2021 13:55 |
Дод №2_Ст 16, 17 та інші док_ТД_Пастера.docx | |
10 серпня 2021 13:55 |
Дод №7_Згода перс дані_ТД _Пастера.docx |
Інформація про моніторинг
- UA-M-2021-10-05-000026 ● 1316e9bdaff34cca8b4ded28690556ca
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 05 жовтня 2021 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 05 жовтня 2021 13:20 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
05.10.2021 № 575
Київ
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається).
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу
Держаудитслужби
05.10.2021 № 575
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
21 UA-2021-08-10-007357-a 10.08.2021
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель;
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2021-10-06 13:48:35
Запит про надання пояснень
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість по даній закупівлі? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2021-10-08 09:57:19
Відповідь на запит
У відповідь на Ваш запит повідомляємо, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розмір бюджетного призначення та очікувану вартість визначено відповідно до розробленої проектно-кошторисної документації по об’єкту, яка отримала позитивний висновок експертизи.
Що стосується питання надання посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, повідомляємо наступне:
Відповідно до частини 5 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі –Закон): «протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі» Тобто питання «…посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі» не може слугувати предметом моніторингу, оскільки це питання не стосується прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності по предмету закупівлі.
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2021-10-08 11:02:18
Запит про надання пояснень
Просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі та експертний звіт на підставі якого визначено очікувану вартість предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2021-10-13 14:09:34
Відповідь на запит
На запит Державної аудиторської служби України про надання пояснень в рамках моніторингу (рішення про початок моніторингу від 05.10.2021 UA-М-2021-10-05-000026) процедури закупівлі «Капітальний ремонт систем зовнішнього освітлення вул. Пастера з прилеглими вулицями та провулками у м. Одесі» (ДК 021:2015-45453000-7 капітальний ремонт і реставрація) з очікуваною вартістю 5 306 138,00 грн. з ПДВ, що оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-08-10-007357-a, повідомляємо наступне:
Враховуючи зміст запитуваної інформації та те, що Закон України «Про публічні закупівлі» не містить зобов’язуючих норм щодо змісту на форми обґрунтування, як окремого, чітко визначеного законодавством документа, стосовно розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначення очікуваної вартості, а також обов’язку щодо оприлюднення такої інформації (документа) на сторінці власного веб-сайту, доцільно дійти висновку, що в правову основу зазначеного запиту покладено припис пункту 41 Постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (далі – Постанова), яким вказану Постанову доповнено згідно з Постановою КМ №1266 від 16.12.2020.
Відповідно до положень пункту 1.5 Статуту КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА ЕЛЕКТРИЧНИХ МЕРЕЖ ЗОВНІШНЬОГО ОСВІТЛЕННЯ «ОДЕСМІСЬКСВІТЛО» (далі – Статут), КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА ЕЛЕКТРИЧНИХ МЕРЕЖ ЗОВНІШНЬОГО ОСВІТЛЕННЯ «ОДЕСМІСЬКСВІТЛО» (далі за змістом Статуту, -Підприємство) у своїй діяльності керується Конституцією України, цим Статутом, Господарським кодексом України, нормативно-правовими актами органів місцевого самоврядування і чинним законодавством України.
Згідно зі Статутом метою діяльності Підприємства є задоволення міських, суспільних потреб шляхом систематичного здійснення виробничої, торговельної та іншої господарської діяльності з метою отримання прибутку в порядку, передбаченому законодавством.
Відповідно до положень пункту 2.3 Статуту Засновником Підприємства є Одеська міська рада (власником майна Підприємства є територіальна громада м. Одеса в особі Одеської міської ради).
Відповідні відомості містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (доступ до якого є вільним за посиланням: https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search/person-result), в якому зокрема, містяться наступні відомості про організаційно-правову форму Підприємства: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО.
Слід також звернути увагу на те, що КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА ЕЛЕКТРИЧНИХ МЕРЕЖ ЗОВНІШНЬОГО ОСВІТЛЕННЯ «ОДЕСМІСЬКСВІТЛО» не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки, оскільки суб’єктами господарювання державного сектора економіки є суб’єкти, що діють на основі лише державної власності, а також суб’єкти, державна частка у статутному капіталі яких перевищує 50 % чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб’єктів (частина друга статті 22 Господарського кодексу України).
З цього приводу доцільно вказати про відсутність інформації щодо КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА ЕЛЕКТРИЧНИХ МЕРЕЖ ЗОВНІШНЬОГО ОСВІТЛЕННЯ «ОДЕСМІСЬКСВІТЛО» у Реєстрі (переліку) суб'єктів господарювання державного сектору економіки (державних підприємств, їх об'єднань, дочірніх підприємств та господарських товариств, державна частка у статутному капіталі яких перевищує 50 відсотків, розміщеному на офіційному вебсайті Фонду державного майна України, за посиланням: http://www.spfu.gov.ua/ua/content/civil-access-data--Edinij-reestr-ob-ektiv-derzhavnoi-vlasnosti.html.
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЕЛЕКТРИЧНИХ МЕРЕЖ ЗОВНІШНЬОГО ОСВІТЛЕННЯ «ОДЕСМІСЬКСВІТЛО» згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) належить до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону (пункт 3 частини першої статті 2 Закону).
Водночас необхідно підкреслити, що КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЕЛЕКТРИЧНИХ МЕРЕЖ ЗОВНІШНЬОГО ОСВІТЛЕННЯ «ОДЕСМІСЬКСВІТЛО» відповідно до Бюджетного кодексу України не є ані головним розпорядникам бюджетних коштів, ані розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня (пункт 18, пункт 47 частини першої статті 2 та стаття 22 Бюджетного кодексу України). Згідно з пунктом 38 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЕЛЕКТРИЧНИХ МЕРЕЖ ЗОВНІШНЬОГО ОСВІТЛЕННЯ «ОДЕСМІСЬКСВІТЛО» (далі – КПЕМЗО «Одесміськсвітло»/Замовник) є одержувачем бюджетних коштів: суб'єкт господарювання, який не має статусу бюджетної установи, уповноважений головним розпорядником бюджетних коштів (Департаментом міського господарства Одеської міської ради) на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти місцевого бюджету, у випадках розподілу бюджетних асигнувань за відповідними рішеннями Одеської міської ради. На підтвердження цього, КПЕМЗО «Одесміськсвітло» як одержувач бюджетних коштів надає витяг з Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на офіційному вебсайті Державної казначейської служби України, за посиланням: https://www.treasury.gov.ua/ua/kaznachejstvo-informuye/yedinij-reyestr-rozporyadnikiv-ta-oderzhuvachiv-byudzhetnih-koshtiv (додаток № 1).
Тобто замовникам, які належать до розпорядників бюджетних коштів (перелік яких визначено згідно з Єдиним реєстром розпорядників бюджетних коштів) та до суб’єктів господарювання державного сектору економіки (згідно з реєстром, розміщеним на офіційному вебсайті Фонду державного майна України), потрібно оприлюднювати інформацію, визначену пунктом 4-1 Постанови № 710.
Виходячи зі змісту пункту 4-1 Постанови № 710, вимоги щодо оприлюднення обґрунтування стосовно предмета закупівлі не стосується одержувачів бюджетних коштів за умови, якщо такі підприємства не є розпорядниками бюджетних коштів, оскільки їх немає у переліку цього пункту Постанови № 710.
У зв’язку з наведеним вважаємо за необхідне зазначити, що не вбачаємо правових підстав поширення дії вказаної норми на закупівлю «Капітальний ремонт систем зовнішнього освітлення вул. Пастера з прилеглими вулицями та провулками у м. Одесі» (ДК 021:2015-45453000-7 капітальний ремонт і реставрація) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: 2021-08-10-007357-a).
Крім того додатково просимо звернути увагу на наступне.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», у пункті 4 частини 2 статті 8 Закону міститься інформація, яка кореспондує з пунктом 7 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі»: електронна система закупівель – інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», що забезпечує проведення закупівель, створення, розміщення, оприлюднення, обмін інформацією і документами в електронному вигляді, до складу якої входять веб-портал Уповноваженого органу, авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами.
Слід зазначити, що наведені веб-портали не є веб-сайтами замовника, а до складу документів, які мають оприлюднюватися відповідно до статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» «Оприлюднення інформації про закупівлю» не належать обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та очікуваної вартості. Такі документи/вимоги/інформація у Законі України «Про публічні закупівлі» відсутні, чим створено конфлікт між нормами різних за статусом нормативно-правових актів: Закону та Постанови КМ. Подібні правові колізії вирішуються тлумаченням правовідносин на користь вищого за статусом нормативно-правового акта (Закону).
Відповідно до абз. 15 частини 1 статті 3 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) здійснюється за принципом презумпції правомірності діяльності суб’єкта господарювання у разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів допускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов’язків суб’єкта господарювання та/або повноважень органу державного нагляду (контролю).
Враховуючи вищезазначене та відповідно до ст. 19 Конституції України, вважаємо, що у Державної аудиторської служби відсутня правова підстава витребувати обумовлену інформацію, а у КПЕМЗО «Одесміськсвітло», відповідно, обов’язок її надавати.
Вважаємо за необхідне додатково зазначити, Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі, яка міститься в додатку 1 до тендерної документації, розроблена на підставі затвердженої проєктно-кошторисної документації виконаної ФОП КРЕМІНСЬКИЙ ВЛАДИСЛАВ ОЛЕКСАНДРОВИЧ, на котру 28.07.2021 року отримано позитивний експертний звіт щодо розгляду проектної документації за робочим проектом «Капітальний ремонт систем зовнішнього освітлення вул. Пастера з прилеглими вулицями та провулками у м. Одесі». Експертиза проведена Філія ДП «Укрдержбудекспертиза» в Одеській області 28.07.2021 року, експертний звіт за №16-0792/01-21. Обґрунтування бюджетного призначення та визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено на підставі кошторисної документації, визначеної з урахуванням Правил визначення вартості будівництва ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293 та зазначеного вище експертного звіту. Відповідно до розрахунку, очікувана вартість склала 5 306 138,00 грн. з ПДВ.
Тобто замовникам, які належать до розпорядників бюджетних коштів (перелік яких визначено згідно з Єдиним реєстром розпорядників бюджетних коштів) та до суб’єктів господарювання державного сектору економіки (згідно з реєстром, розміщеним на офіційному вебсайті Фонду державного майна України), потрібно оприлюднювати інформацію, визначену пунктом 4-1 Постанови № 710.
Виходячи зі змісту пункту 4-1 Постанови № 710, вимоги щодо оприлюднення обґрунтування стосовно предмета закупівлі не стосується одержувачів бюджетних коштів за умови, якщо такі підприємства не є розпорядниками бюджетних коштів, оскільки їх немає у переліку цього пункту Постанови № 710.
У зв’язку з наведеним вважає за необхідне зазначити, що не вбачає правових підстав поширення дії вказаної норми на закупівлю робіт «Капітальний ремонт систем зовнішнього освітлення вул. Пастера з прилеглими вулицями та провулками у м. Одесі» за ДК 021:2015 - 45453000 -7 - Капітальний ремонт і реставрація (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-08-10-007357-a)
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2021-10-23 11:18:09
Запит про надання пояснень
За яких документально підтверджених об’єктивних обставин продовжено строк виконання робіт до 19.11.2021?
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2021-10-25 10:43:18
Відповідь на Запит
У відповідь на Ваш запит додаємо лист (файл "Лист_Полтава_Загальний.pdf") з обгрунтування обставин для подовження строку виконання робіт.
Звернення за роз'ясненням щодо висновку
Дата: 2021-11-03 16:27:17
Заперечення до висновку про результати моніторингу закупівлі UA-2021-08-10-007357-а
Заперечення
до висновку про результати моніторингу закупівлі
UA-2021-08-10-007357-а
Згідно наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби (надалі – ПО ДАС) № 575 від 05.10.2021 було розпочато процес моніторингу публічної закупівлі «Капітальний ремонт систем зовнішнього освітлення вул. Пастера з прилеглими вулицями та провулками у м. Одесі» за ДК 021:2015 - 45453000 -7 - Капітальний ремонт і реставрація (номер у електронній системі закупівлі - UA-2021-08-10-007357-a), що оголошена Комунальним підприємством електричних мереж зовнішнього освітлення «Одесміськсвітло» 10.08.2021, за результатами якого Управлінням ПО ДАС 28 жовтня 2021 року було оприлюднено висновок про результати моніторингу закупівлі. Відповідно до зазначеного висновку констатовано наступні (на думку ПО ДАС) порушення законодавства з боку замовника:
«встановлено, що тендерна документація не містить опису та прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, чим не дотримано вимоги пункту 19 частини 2 статті 22 Закону № 922-VIII.
Також, відповідно до п.3.1. ч.3 Розділу 6 ТД, учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку в довільній формі про особу, що уповноважена підписувати договір про закупівлю у разі перемоги учасника у тендері із зазначенням посади, прізвища, ім’я, по-батькові та з переліком усіх повноважень передбачених установчими документами/довіреністю тощо та встановлених обмежень (к випадку наявності). Однак, Переможцем не надано вищезазначену довідку чим не виконав вимоги п.3.1. ч.3 Розділу 6 ТД .
Частиною 12 Додатку 1 до ТД встановлена вимога, що учасник, якщо не є виробником продукції в складі пропозиції повинен надати нотаріально засвідчену копію документа, що підтверджує наявність правовідносин між учасником та виробником світильника. При цьому, відповідно до документів наявних в складі пропозиції Переможця, зокрема листів, протоколів випробувань та інших документів встановлено, що виробником товару є ТОВ «Телекомунікаційні Технології». Однак в складі пропозиції Переможця відсутня інформація, що підтверджує наявність правовідносин між учасником та виробником ТОВ «Телекомунікаційні Технології», чим не дотримано вимогу учасника 12 Додатку 1 до Тендерної документації.
На порушення частини 1 статті 31 ЗУ № 922-VIII, Замовник не відхилив тендерну пропозицію Приватного підприємства «Полтава-Паритет» як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII вимогам до учасника відповідно до законодавства, та у разі якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а уклав з ним договір від 24.09.2021 № 87 на суму 5 246 400,00 грн.
Вищевказане призвело до порушення частини 11 статті 29 Закону № 922-VIII відповідно до якої, у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею.
До того ж, моніторингом встановлено, що ДУ № 1 внесено зміни до договору від 24.09.2021 № 87 в частині продовження строку виконання робіт до 19.11.2021 у зв’язку з тим, що відповідно до Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», Постанови Кабінету Міністрів України від 20 травня 2020 року № 392 «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої короновірусом SARS-Co V-2, та етапів послаблення протиепідемічних заходів» зі змінами, Постанови КМУ від 22 липня 2020 № 641 зі змінами, з метою запобігання виникненню та поширенню гострих респіраторних захворювань, карантин продовжено до 31.12.2020, що значно ускладнило проведення робіт за вищезазначиним договором. Відповідно до ч.5 ст.41 Закону № 922-VIII істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання, до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема продовження строку дії договору та виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставини непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Однак, вищезазначине не є об’єктивною обставиною для продовження строку виконання робіт по договору від 24.09.2021 № 87, так, як процедура закупівлі оголошена 10.08.2021 та відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів встановлено строк виконання робіт до 20.10.2021, оскільки на момент оголошення про проведення відкритих торгів тривали карантинні обмеження, Замовник та учасники передбачали виконання робіт в період карантину. Виходячи з вищевикладеного, Замовником порушено вимоги ч.5 ст. 41 Закону, яким визначено вичерпний перелік для зміни істотних умов договору».
На підставі вищевикладеного висновку та відповідно до ст.2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» ПО ДАС в межах законодавства розірвати договір з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Замовник не згідний з наявністю порушень, зазначених у висновку ПО ДАС, а також вважає неможливим виконання вимог ПО ДАС з огляду на наступне:
1. Щодо помилковості висновків ПО ДАС по суті.
І. У своєму висновку ПО ДАС стверджує, що в Тендерна документація Замовника не містить опису та прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Замовник не погодився з таким твердженням ПО ДАС, з огляду на той факт, що Тендерна документація для підготовки тендерних пропозицій до участі у процедурі відкритих торгів на закупівлю робіт «Капітальний ремонт систем зовнішнього освітлення вул. Пастера з прилеглими вулицями та провулками у м. Одесі» (код за ДК 021:2015 – 45453000-7 – Капітальний ремонт і реставрація).
В пункті 1.4. розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», Замовник зазначає, що під час подання тендерних пропозицій допускаються формальні (несуттєві) помилки, допущення яких не призведе до відхилення пропозицій учасників.
Перелік формальних помилок визначається Наказом Міністрерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 710.
Зокрема, зазначено, що Замовник залишає за собою право не відхиляти тендерні пропозиції при виявленні формальних помилок, при цьому, замовник гарантує дотримання усіх принципів, визначених статтею 3 Закону. Рішення про віднесення допущеної учасником помилки до формальних (несуттєвих) приймається колегіально на засіданні тендерного комітету.
Відповідно до п. 19 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов`язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Пунктом 11 частини першої статті 9 Закону «Про публічні закупівлі» визначено, що основними функціями Уповноваженого органу є розроблення та затвердження: примірної тендерної документації; примірного положення про уповноважену особу; примірного положення про тендерний комітет; примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі; примірної методики визначення вартості життєвого циклу; порядку визначення предмета закупівлі; порядку розміщення інформації про публічні закупівлі; особливості закупівель за рамковими угодами та їх укладення; форми і вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції; порядку організації тестування уповноважених осіб; переліку формальних помилок.
Відповідно до ч. 3. ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Так, на виконання зазначеної норми Закону Мінекономіки розроблено Перелік формальних помилок (далі – Перелік), який затверджено наказом Міністерства від 15.04.2020 № 710 “Про затвердження Переліку формальних помилок” (далі – Наказ), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998.
Абзацом 12 частини 1 стаття Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) передбачено розроблення та затвердження Уповноваженим органом переліку формальних помилок. На виконання цієї вимогу Закону Наказом Мінекономіки № 710 від 15.04.2020 “Про затвердження Переліку формальних помилок” було затверджено перелік формальних помилок.
На що одразу варто звернути увагу, затверджений перелік формальних помилок не є примірним. Це значить, що він є вичерпний. Відповідно Замовники під час складання тендерної документації повинні враховувати положення наказу Мінекономіки № 710 від 15.04.2020 “Про затвердження Переліку формальних помилок”, тобто повинні використовувати саме цей перелік формальних помилок в своїй тендерній документації.
Таким чином, Замовник повністю врахував весь перелік формальних (несуттєвих) помилок, що затверджений Наказом Мінекономіки № 710 від 15.04.2020.
Наголошуємо на тому, що діючим законодавством не передбачено вимогу зазначати у Тендерній документації увесь Перелік формальних помилок, який затверджений Наказом № 710.
Таким чином доцільно дійти висновку, що Замовником дотриманні вимоги пункту 19 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
В свою чергу, здійснення ПО ДАС висновку про те, що ТД Замовника не відповідає вимогам Переліку формальних помилок, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 року № 710, вважаємо проявом надмірного формалізму з боку ПО ДАС, оскільки Тендерна документація містить посилання на перелік формальних помилок визначений Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 року № 710, який на даний час є вичерпним
та не пов`язані із неможливістю забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвитком добросовісної конкуренції.
Таким чином формулювання переліку формальних (несуттєвих) помилок, як зазначено Замовником у п.1.4 розділу 3 ТД, не порушує жодним чином жодного принципу здійснення державних закупівель, визначеного статтею 5 Закону №922-VIII, а саме - недискримінація учасників.
Замовник повністю виконав вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та при розробці Тендерної документації врахував перелік формальних (несуттєвих) помилок, що затверджений наказом Мінекономіки № 710 від 15.04.2020, про що фактично зазначив у Тендерній документації.
ІІ. В результаті проведення моніторингу ПО ДАС зазначає, зокрема, відповідно до п.3.1. ч.3 розділу 6 ТД, учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку в довільній формі про особу, що уповноважена підписувати договір про закупівлю у разі перемоги учасника у тендері із зазначенням посади, прізвища, ім’я, по-батькові та з переліком усіх повноважень передбачених установчими документами/довіреністю тощо та встановлених обмежень (у випадку наявності). Однак, як стверджує ПО ДАС, переможцем не надано вищезазначену довідку чим не виконано вимогу п.3.1. ч.3 Розділу 6 ТД.
Відповідно до вимог п.3.1. частини 3 розділі 6 «Результат торгів та укладання договору про закупівлю» Тендерної документації, учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку в довільній формі про особу, що уповноважена підписувати договір про закупівлю у разі перемоги учасника у тендері із зазначенням посад, прізвища, ім’я, по-батькові та з переліком усіх повноважень передбачених установчими документами/довіреністю тощо та встановлених обмежень (у випадку наявності).
В складі пропозиції переможця закупівлі ПП «Полтава-Паритет» наявна Довідка про уповноважену особу, її повноваження та статутні обмеження за вих. № 022 від 18.08.2021, яка розміщена на сторінці 42 електронного файлу під назвою «Інші документи кваліфікації.pdf», в якій наявна інформація, що уповноваженою особою підписувати договір про закупівлю у разі перемоги в торгах є директор – Борщ Юлія Миколаївна, яка діє на підставі Статуту, і яка відповідно до статуту має право:
- без довіреності здійснювати дії від імені Підприємства;
- затверджувати правила внутрішнього трудового розпорядку;
- приймати та звільняти працівників;
- чинити юридичні дії від імені Підприємства, давати доручення, відкривати та розпоряджатися грошовими коштами на рахунках Підприємства в установах банків;
- укладати від імені Підприємства будь-які договори, правочини, угоди, контракти тощо;
- вирішувати інші питання в межах прав, що надані йому Власником Підприємства.
Також зазначено, що обмеження щодо укладання будь-яких договорів – відсутні.
В складі пропозиції переможця торгів – ПП «Полтава-Паритет» наявний статут приватного підприємства «Полтава-Паритет» (сторінка 24-32 електронного файлу під назвою «Інші документи кваліфікації.pdf»).
Інформація викладена в Довідці за вих.№ 022 від 18.08.2021 повністю відповідає інформації, що викладена у Статуті Приватного-підприємства «Полтава-Паритет» щодо наявності повноважень директора.
Таким чином, твердження ПО ДАС, щодо невідповідності тендерної пропозиції переможця вимогам тендерної документації, а саме п.3.1. ч.3 розділу 6 ТД не має жодного законного підкрутять.
ІІІ. Як зазначено у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-08-10-007357-a, ч.12 Додатку 1 до ТД встановлена вимога, що учасник якщо не є виробником продукції в складі пропозиції повинен надати нотаріально засвідчену копію документа, що підтверджує наявність правовідносин між учасником та виробником світильників.
Відповідно до вимог п.12 Додатку 1 до ТД, Замовником встановлена вимога щодо необхідності надання учасником закупівлі нотаріально засвідчену копію документа, що підтверджує наявність правовідносин між учасником та виробником світильника.
Одним із виробників світильників, які запропоновані переможцем торгів ПП «Полтава-Паритет» для встановлення на вулиці Пастера у місті Одесі, був виробник ТОВ «Телекомунікаційні Технології».
ПП «Полтава-Паритет» в складі свої пропозиції надало ряд оригіналів документів від виробника світильників Jooby Avenue ТОВ «Телекомунікаційні Технології», зокрема такі оригінали листів отриманих від виробника, яким виробник документально підтверджує гарантійний термін використання світильника світлодіодного становить не менше 10 років; також інший лист отриманий від виробника виданий учаснику закупівлі – ПП «Полтава-Паритет», що у разі визнання світильника світлодіодного несправним впродовж експлуатації у період гарантійного терміну його використання не з вини експлуатуючої організації, то виробник надасть новий світильник замість неробочого, компенсує вартість електромонтажних робіт (монтаж, демонтаж світильника) на лінії зовнішнього освітлення, а також лист від виробника на ім’я учасника закупівлі – ПП «Полтава-Паритет», про те, що на світильник розповсюджується страхування третіх осіб під час усього гарантійного строку експлуатації світильника.
З огляду на наявність у ПП «Полтава-Паритет» вищезазначених листів від виробника, є підтвердженим фактом, що між ПП «Полтава-Паритет» є офіційним учасником торгів з виконання робіт та використання при цьому продукції виробництва – ТОВ «Телекомунікаційні Технології», а від так учасником повністю виконано вимоги Тендерної документації, зокрема вимоги п. 12 Додатку 1 до Тендерної документації.
2. Щодо технічної неможливості виконання вимог ПО ДАС.
1. Замовник не в змозі скоригувати тендерну документацію або переглянути результати розгляду тендерних пропозицій, оскільки тендерна частина публічної закупівлі вже завершена, Замовником укладено договір № 87 від 24.09.2021 з переможцем закупівлі – ПП «ПОЛТАВА-ПАРИТЕТ», про що 08.09.2021 оприлюднено інформацію в електронній системі закупівель.
2. Після укладення договору з переможцем тендеру внесення змін до договору, його розірвання або визнання недійсним проводиться на підставах та в порядку, визначених чинним законодавством України, зокрема цивільним та господарським, з урахуванням положень Закону України «Про публічні закупівлі».
Так, підстави розірвання господарського договору, пов’язаного з виконанням державного замовлення, встановлені ст. 651 ЦК України та ст. 188 ГК України. З-поміж таких підстав відсутнє прийняття висновку органів Держаудитслужби стосовно несуттєвих недоліків тендерної документації замовника або тендерної пропозиції учасника, які не призвели до спотворення результатів торгів, незаконного визначення переможця, незаконного використання бюджетних коштів або інших порушень процедури публічної закупівлі.
У зв’язку з цим замовник не в змозі здійснити процедуру припинення зобов’язань по укладеному договору без встановлених законом підстав.
Окремо, вважаємо за необхідне звернути увагу ПО ДАС на те, що згідно глави 25 ГК України та глави 51 ЦК України, таке безпідставне припинення договірних відносин може спричинити необхідність .відшкодування замовником виконавцю збитків, заподіяних таким незаконним розірванням договору (понесенні підрядником витрати, неодержаний прибуток тощо).
Таким чином, виконання вказівок ПО ДАС, замість забезпечення ощадливості витрачання державних коштів призведе до суттєвої втрати бюджетних коштів, що суперечить цілям і задачам органів Держаудитслужби.
З огляду на вищевикладене Комунальне підприємство електричних мереж зовнішнього освітлення «Одесміськсвітло» вважає висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби, оприлюднений 28.10.2021, необгрунтованим і таким, що не підлягає виконанню (буде оскаржено в судовому порядку у передбачений законом строк), а також таким, виконання якого є також технічно неможливим.
Додатково звертає увагу на те, що в ході проведення моніторингу закупівель ПО ДАС не було встановлено порушення, яке має негативний вплив для бюджету, у спірному висновку не зазначено щодо неефективного, незаконного, нецільового використання бюджетних коштів, не встановлено обставин що створюють загрозу корупційним діям та зловживанням з боку учасників торгів.
Відповіді ще немає
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 28 жовтня 2021 |
Кінцевий строк оскарження: | 12 листопада 2021 |
Порушення виявлено
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель (частини 11 статті 29 Закону № 922-VIII, пункту 3 Розділу 2 та пункту 1 Розділу 3 Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, та вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів», що може свідчити про порушення принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності, передбаченого пункту 2 частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII.)
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 31 серпня 2021 11:50
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "БІ ПРО ІНЖИНІРІНГ" |
5 298 848,90
UAH з ПДВ
|
5 240 850,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПОЛТАВА-ПАРИТЕТ" |
5 299 933,32
UAH з ПДВ
|
5 246 400,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "ЛК ЕНЕРГОМИР" |
5 295 788,12
UAH з ПДВ
|
5 295 788,12
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ К-ЕНЕРДЖИ УКРАЇНА |
5 302 560,31
UAH з ПДВ
|
5 302 560,31
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "БІ ПРО ІНЖИНІРІНГ" #36797275 |
Відхилено |
5 240 850,00
UAH з ПДВ
|
03 вересня 2021 15:34
|
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПОЛТАВА-ПАРИТЕТ" #30732375 |
Переможець |
5 246 400,00
UAH з ПДВ
|
08 вересня 2021 13:27
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
16 листопада 2021 09:20
|
ДУ_2_87.pdf | укладений |
16 листопада 2021 09:19
|
Електронний підпис | зміни до договору |
21 жовтня 2021 09:26
|
Повідомлення_ДУ_1_Пастера.pdf | зміни до договору |
21 жовтня 2021 09:26
|
ДУ_1_Пастера.pdf | зміни до договору |
21 жовтня 2021 09:26
|
Додатки_Пастера.pdf | зміни до договору |
21 жовтня 2021 09:26
|
Електронний підпис | укладений |
24 вересня 2021 13:59
|
Д_87_Пастера.pdf | укладений |
24 вересня 2021 13:58
|
ДЗ_86_Пастера.pdf | укладений |
24 вересня 2021 13:57
|
Ціни за одиницю:
Конкретна назва предмета закупівлі | Кількість | Одиниці виміру | Ціна за одиницю |
---|---|---|---|
«Капітальний ремонт систем зовнішнього освітлення вул. Пастера з прилеглими вулицями та провулками у м. Одесі» | 1 | роботи |
5 246 400,00
UAH з ПДВ
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 20 жовтня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 21 жовтня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Викласти п.2.1. розділу 2 «Строки виконання робіт» у новій редакції: «Підрядник при наявності дозвільної документації починає виконання Робіт протягом трьох днів з дня передачі йому Замовником фронту робіт та проектної документації, що підлягає оформленню відповідним двостороннім Актом, і завершить виконання робіт до 19.11.2021» Додатки до Договору: -Графік виконання будівельних робіт (Додаток 1) -План фінансування (Додаток 3) |
Номер договору про закупівлю: | 87 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Ціни за одиницю:
Конкретна назва предмета закупівлі | Кількість | Одиниці виміру | Ціна за одиницю |
---|---|---|---|
«Капітальний ремонт систем зовнішнього освітлення вул. Пастера з прилеглими вулицями та провулками у м. Одесі» | 1 | роботи |
5 246 400,00
UAH з ПДВ
|
Виконання договору
Строк дії за договором: | не вказанa — 31 грудня 2021 |
Сума оплати за договором: |
5 246 400,00
UAH (в тому числі ПДВ 874 400,00 UAH)
|
Причини розірвання договору: | Комунальне підприємство електричних мереж зовнішнього освітлення «Одесміськсвітло», в особі директора Олександра ПРОКОПЦЯ, який діє на підставі Статуту (далі - Замовник), з однієї сторони, та Приватне підприємство «Полтава - Паритет», в особі директора Юлії БОРЩ, що діє на підставі Статуту (далі - Підрядник), з іншої сторони, разом – Сторони, уклали цю Додаткову угоду №2 до Договору №87 від 24.09.2021р. («Капітальний ремонт систем зовнішнього освітлення вул. Пастера з прилеглими вулицями та провулками у м. Одесі» за ДК 021:2015 - 45453000 -7 - Капітальний ремонт і реставрація) про таке: 1. Відповідно до ч.1 ст. 651 Цивільного кодексу України, Сторони дійшли згоди розірвати Договір №87 від 24.09.2021 року за згодою сторін. 2. З моменту набуття чинності даної Угоди сторони не вважають себе пов’язаними будь – якими правами та обов’язками. 3. Дана додаткова угода набуває чинності з моменту її підписання та скріплення печатками Сторін і є невід’ємною частиною Договору. 4. Дана Додаткова угода складена українською мовою при повному розумінні Сторонами її умов та термінології у двох ідентичних примірниках, які мають однакову юридичну силу, по одному примірнику для кожної із Сторін. |