Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

34622200-5 Залізничні пасажирські вагони (Вагон пасажирський купейний спальний; Вагон пасажирський купейний спальний типу СВ; Вагон пасажирський купейний спальний обладнаний для перевезення пасажирів з інвалідністю в колісному кріслі; Вагон пасажирський купейний спальний обладнаний для перевезення пасажирів з інвалідністю в колісному кріслі та купе начальника поїзда))
Очікувана вартість
3 044 235 600,00 UAH
UA-2021-06-14-013661-b ad1f01640ea146428450cba13e399d3a
Переговорна процедура    Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Борщ Марина Олександрівна

+38 (044) 465-10-62 borsch@uz.gov.ua

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ"
Код ЄДРПОУ: 40075815
Місцезнаходження: 03680, Україна , Київська обл., Київ, 03150, місто Київ, ВУЛИЦЯ ЄЖИ ҐЕДРОЙЦЯ, будинок 5
Контактна особа: Борщ Марина Олександрівна
+38 (044) 465-10-62
borsch@uz.gov.ua
Категорія: Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання

Обґрунтування застосування переговорної процедури

Пункт закону
Відсутність конкуренції з технічних причин
Обґрунтування
Парк пасажирських вагонів АТ «Укрзалізниця» стрімко старіє та потребує негайного оновлення. Щороку потребують виключення з парку до 300 вагонів. Законом України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» затверджено бюджетну програму КПКВК 3101270 «Оновлення рухомого складу для перевезення пасажирів та модернізації залізничної інфраструктури для розвитку пасажирських перевезень». Відповідно до вимог бюджетного законодавства України, грошові кошти, передбачені державним бюджетом України на відповідний бюджетний рік мають бути витрачені до завершення такого року. Тобто, кошти, передбачені в Законі України «Про Державний бюджет України на 2021 рік», мають бути витрачені до 31.12.2021. Постановою Кабінету Міністрів України від 28.04.2021 № 447 затверджено Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для оновлення рухомого складу для перевезення пасажирів та модернізації залізничної інфраструктури для розвитку пасажирських перевезень. Головним розпорядником визначено Міністерство інфраструктури України, отримувачем коштів – акціонерне товариство «Українська залізниця». З метою забезпечення виконання положень вказаних вище нормативно-правових актів АТ «Укрзалізниця» планує здійснити в 2021 році закупівлю 100 нових пасажирських вагонів різних модифікацій. Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» постачання товару за капітальними видатками, за який здійснено попередню оплату, має бути здійснено в строк не більше, ніж 12 місяців з дати попередньої оплати. Слід звернути увагу на те, що постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (далі – Постанова КМУ № 641) було встановлено обмеження на здійснення попередньої оплати за товари і послуги, а саме розпорядники (одержувачі) бюджетних коштів могли здійснити попередню оплату в розмірі не більше 30% від вартості товару на строк не більше трьох місяців. Разом із тим, постановою Кабінету Міністрів України від 28.04.2021 № 447 було внесено зміни до Постанови КМУ № 641, якими встановлено, що обмеження щодо розміру та строку поставки товару, не поширюються на видатки для виконання бюджетної програми з оновлення рухомого складу для перевезення пасажирів. Таким чином, нормативно-правовими актами передбачено можливість здійснити попередню оплату за поставку нових вагонів зі строком поставки, що не перевищує 12 місяців з дати такої попередньої оплати. З метою проведення закупівлі нових вагонів шляхом проведення відкритих торгів в електронній системі «Prozorro» 25.02.2021 опубліковано оголошення "UA-2021-02-25-005995-b" щодо проведення закупівлі 100 пасажирських вагонів на загальну суму 3 044 235 600,00 грн (з ПДВ). У процедурі закупівлі подали тендерні пропозиції наступні учасники: • Компанія CRRC Tangshan Co., Ltd (Китайська Республіка); • Товариством з обмеженою відповідальністю «ТЕРМІНАЛ-ЗАХІД» (Україна); • Публічне акціонерне товариство «Крюківський вагонобудівний завод» (Україна). За результатами розгляду тендерних пропозиції учасників Тендерним комітетом АТ «Укрзалізниця» прийнято рішення допустити одного учасника – ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» (Україна) у зв’язку з тим, що решта учасників були відхилені відповідно до ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі». З метою дослідження ринку та можливостей залучення ширшого кола учасників, які б відповідали кваліфікаційним вимогам та могли б виступити постачальниками пасажирських вагонів, Департаментом з організації внутрішніх та міжнародних пасажирських перевезень АТ «Укрзалізниця» було надіслано звернення до виробників пасажирського рухомого складу, які історично мають досвід постачання такого рухомого складу світовим залізницям чи брали участь у відповідних тендерах, зокрема до: АО "Гомельский ВСЗ", ТОО "Вагоностроительный завод "Тулпар", ПАТ «КВБЗ», ТОВ "Харківський ВБЗ", АТ ПЕСА Бидгощ, ДП «Сіменс Україна», АО «Ташкентский завод по строительству и ремонту пассажирских вагонов», Patentes Talgo, SAU. Можливість виготовлення 100 пасажирських вагонів протягом 12 місяців після укладання договору та отримання передоплати (як цього вимагають норми щодо використання бюджетних коштів, зокрема Постанова Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти») підтвердив лише ПАТ «КВБЗ». Іншими виробниками надано наступні відповіді. АО "Гомельский ВСЗ" – повна реалізація проекту виготовлення партії з 100 вагонів можлива в термін не менше 24 місяців після підписання контракту. АО «Ташкентский завод по строительству и ремонту пассажирских вагонов» – можливість забезпечити виготовлення 100 вагонів в термін 18 місяців. PATENTES TALGO S.L.U.– мінімальний термін початку поставки вагонів при стандартних умовах складає 24 місяці з дня підписання договору. ДП «Сіменс Україна» – концерн не планує виробництво вагонів на ширину колії 1520 мм. Мінімально прийнятними термінами виконання можливого замовлення на пасажирські вагони типу РІЦ у кількості 100 вагонів є 16-18 міс. після підписання контракту та отримання передоплати. АТ ПЕСА Бидгощ – можливість виготовлення: розробка конструкторської документації і першого дослідного зразка - близько 1,5 року, процедура по сертифікації близько 7 міс, серійне виробництво з квітня 2023 року. ТОВ "Харківський ВСЗ" та ТОО "Вагоностроительный завод "Тулпар" – без відповіді. Враховуючи результати першої процедури (відповідав технічним вимогам лише один учасник) та відповіді отримані від виробників щодо можливостей постачання у передбачені (згідно ПКМУ від 04.12.2019 № 1070) для цієї закупівлі терміни, АТ «Укрзалізниця» звернулася за висновком науково-технічної експертизи щодо наявності підстав для застосування переговорної процедури (згідно ст. 40 ЗУ «Про публічні закупівлі») для уможливлення закупівлі пасажирського рухомого складу та недопущення зриву виконання бюджетної програми КПКВК 3101270. Отримано відповідний висновок за результатами науково-технічної експертизи від 03.06.2021 №1/21, проведеної експертами (в т.ч. судовим експертом) Львівської філії Дніпровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, провідної академічної установи України у галузі залізничного транспорту. Відповідно до вищезазначеного висновку, Основні етапи з яких складатися цикл виробництва та поставки пасажирських вагонів в межах України відповідно до Технічних вимог це: розробка технічних вимог, науководослідно-конструкторські роботи (НДКР), виробництво (в частині «постановка на виробництво») та модернізація. Мінімальна тривалість відповідних етапів циклу поставки складає 5…7 місяців. Цикл виробництва та поставки пасажирських вагонів в межах України складає 5…7 місяців з дня підписання та попередньої передоплати по договору, а сама поставка пасажирських вагонів може розпочатися через 7 місяців партіями, величина яких погоджена з замовником. Поставка буде тривати протягом 5 місяців за умови що виробник (постачальник), який раніше вже здійснював поставку пасажирських вагонів або буде здійснювати для АТ «Укрзалізниця», має ряд відповідних сертифікатів на всі комплектуючі, які відповідають вимогам норматино- технічної документації та Технічним умовам тендерної документації. Таким чином мінімальна тривалість відповідних етапів циклу виробництва та поставки складає 12 місяців (1 рік). Мінімально необхідний строк поставки 100 нових пасажирських вагонів в межах України, виготовлених відповідно до Технічних вимог, для виробників чи постачальників, які раніше не виробляли та не постачали таку продукцію для АТ «Укрзалізниця» складає 18 місяців. Виробник пасажирських вагонів ПАТ «КВБЗ» вже має базову конструкцію, яка може змінюватись у відповідності до тендерної документації. Також слід врахувати, що даний тип вагонів (базовий) виробника пасажирських вагонів ПАТ «КВБЗ» вже тривалий час експлуатується на теренах Укрзалізниці, і на підприємствах АТ «Українські залізниці» є позитивний досвід обслуговування та технічного утримання даної конструкції, що свою чергу позитивно впливає на експлуатаційні витрати після придбання такого типу вагонів. Також наявність подібних пасажирських вагонів (на основі базової конструкції) та закупівля відповідно до тендерної докуметації подібних вагонів позитивно впливає на подальше сервісне обслуговування таких вагонів в Україні, оптимізацію витрат на утримання таких вагонів, закупівлю запасних частин, так як є вже попередньо налагодженні договори, поставки і.т.д.. Науково-технічна експертиза підтвердила, що поставку 100 нових пасажирських вагонів, виходячи із технологічного циклу їхнього виробництва, протягом 12 місяців з дати укладення договору та отримання передоплати може здійснити лише ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» (який вже здійснював відповідні поставки раніше, а відтак має технологічну можливість відразу розпочати виробництво). Висновки науково-технічної експертизи та наведені вище обставини підтверджують, що АТ «Укрзалізниця» може застосувати переговорну процедуру для закупівлі 100 нових пасажирських вагонів для виконання бюджетної програми КПКВК 3101270 на підставі пункту 2 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (відсутність конкуренції з технічних причин). Акціонерним товариством «Українська залізниця» та Публічним акціонерним товариством «Крюківський вагонобудівний завод» було проведено переговори щодо можливості здійснення закупівлі ДК 021:2015 34620000-9 Рейковий рухомий склад (ДК 021:2015 34622200-5 Залізничні пасажирські вагони (Вагон пасажирський купейний спальний; Вагон пасажирський купейний спальний типу СВ; Вагон пасажирський купейний спальний обладнаний для перевезення пасажирів з інвалідністю в колісному кріслі; Вагон пасажирський купейний спальний обладнаний для перевезення пасажирів з інвалідністю в колісному кріслі та купе начальника поїзда) за переговорною процедурою відповідно пункту 2 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі». ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» підтвердило можливість виготовлення пасажирських вагонів різних типів згідно пред’явлених технічних вимог. Також підтвердило можливість виготовлення 100% від кількості вагонів протягом 12 місяців від дати отримання попередньої оплати, в тому числі 10% від кількості вагонів першої заявки протягом 6 місяців від дати отримання попередньої оплати, та 10% від кількості вагонів другої та кожної наступної заявки – протягом 7 місяців з дати отримання попередньої оплати. Сторони погодили умови проєкту договору поставки. Листом від 10.06.2021 № 76.1-57/460 підтвердило можливість постачання пасажирських вагонів, зазначивши ціну та загальну вартість пропозиції - 3 042 041 800,00 грн. з ПДВ. Таким чином, АТ «Укрзалізниця» проведено переговори щодо закупівлі 34622200-5 Залізничні пасажирські вагони (Вагон пасажирський купейний спальний; Вагон пасажирський купейний спальний типу СВ; Вагон пасажирський купейний спальний обладнаний для перевезення пасажирів з інвалідністю в колісному кріслі; Вагон пасажирський купейний спальний обладнаний для перевезення пасажирів з інвалідністю в колісному кріслі та купе начальника поїзда), згідно бюджетної програми КПКВК 3101270 у відповідності до абз. 4 п.2 ч. 2 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі».

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 14 червня 2021 18:52
Оскарження наміру укласти договір: 25 червня 2021 00:00

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Товари


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:34620000-9: Рейковий рухомий склад


Мова якою повинні готуватися пропозиції: Українська (відповідно до п.1.7 Розділу 1 тендерної документації)
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
51 од.
Вагон пасажирський купейний спальний
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 03049, Україна, Київська область, Київ, Уманська, 8
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2022
ДК 021:2015: 34622200-5 — Залізничні пасажирські вагони
12 од.
Вагон пасажирський купейний спальний типу СВ
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 03049, Україна, Київська область, Київ, Уманська, 8
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2022
ДК 021:2015: 34622200-5 — Залізничні пасажирські вагони
20 од.
Вагон пасажирський купейний спальний обладнаний для перевезення пасажирів з інвалідністю в колісному кріслі
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 03049, Україна, Київська область, Київ, Уманська, 8
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2022
ДК 021:2015: 34622200-5 — Залізничні пасажирські вагони
17 од.
Вагон пасажирський купейний спальний обладнаний для перевезення пасажирів з інвалідністю в колісному кріслі та купе начальника поїзда
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 03049, Україна, Київська область, Київ, Уманська, 8
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2022
ДК 021:2015: 34622200-5 — Залізничні пасажирські вагони

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
Дата виставлення рахунку Аванс 15 Банківські 30
Поставка товару Пiсляоплата 30 Календарні 70

Тендерна документація

14 червня 2021 18:01
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
14 червня 2021 17:55
Інформація щодо місць поставки товару.docx
14 червня 2021 17:55
Обгрунтування переговорна.docx

Інформація про моніторинг

  • UA-M-2021-07-23-000045 ● 3c7287cd8556419184630361622a5ff5
  • Статус: порушення виявлені
  • Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:

    1. Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
  • Етапи закупівельного процесу:

    1. Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
    2. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі

Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 23 липня 2021
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: 23 липня 2021 14:46
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі:

ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ

Н А К А З


23.07.2021 № 247

Київ



Про початок моніторингу
процедур закупівель


Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,

НАКАЗУЮ:

1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.


Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ


Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»



Витяг з переліку
процедур закупівель

№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
1 UA-2021-06-14-013661-b 14.06.2021 інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі»


Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Запит замовнику на пояснення

Дата: 2021-08-02 16:04:29

Запит про надання пояснення

У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «34622200-5 Залізничні пасажирські вагони (Вагон пасажирський купейний спальний; Вагон пасажирський купейний спальний типу СВ; Вагон пасажирський купейний спальний обладнаний для перевезення пасажирів з інвалідністю в колісному кріслі; Вагон пасажирський купейний спальний обладнаний для перевезення пасажирів з інвалідністю в колісному кріслі та купе начальника поїзда))», очікуваною вартістю 3 044 235 600,00 гривень (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2021-06-14-013661-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації документів). У зв’язку з чим просимо надати документи, на підставі яких вами: здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, визначено очікувану вартість та затверджено розмір витрат предмета закупівлі.
Також надати:
документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування застосування проведення цієї процедури закупівлі, а саме: нормативні, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі;
експертні висновки тощо, які підтверджують проведення цієї процедури закупівлі у зв’язку з відсутністю конкуренції з технічних причин, з зазначенням інформації про:
1. Повний перелік компаній-виробників залізничних пасажирських вагонів за предметом цієї закупівлі, що знаходяться як на території України, так і поза її межами;
2. Особливості циклу виробництва компаніями-виробниками залізничних пасажирських вагонів за предметом цієї закупівлі, що свідчать про обґрунтованість проведення цієї закупівлі у зв’язку з відсутністю конкуренції з технічних причин;
3. Порівняння технічних характеристик та висновки щодо невідповідності цим характеристикам залізничних пасажирських вагонів за предметом закупівлі, що виробляються зазначеними компаніями-виробниками, на відповідність вимогам Замовника з вказанням детального та виключного переліку невідповідностей згідно з конкретними пунктами чинних стандартів України (ДСТУ) та інших нормативно-правових і законодавчих актів України;
документи, якими головний розпорядник бюджетних коштів за видатками державного бюджету на 2021рік «Оновлення рухомого складу для перевезення пасажирів та модернізація залізничної інфраструктури для розвитку пасажирських перевезень», виходячи із необхідності, що обґрунтовується, зокрема, реальним станом поставки товару, помісячним розподілом бюджетних асигнувань, циклом виробництва, визначив у договорах про закупівлю розмір та строк попередньої оплати, кількість платежів з попередньої оплати, а також положення щодо здійснення в поточному бюджетному періоді попередньої оплати залізничних пасажирських вагонів за предметом цієї закупівлі.
Крім того, надати:
посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів»(зі змінами);
пояснення щодо повного переліку змін, які були внесені протягом 2018-2021 років (з дати проведення останніх відкритих торгів з публікацією англійською мовою за номером в електронній системі закупівлі UA-2018-05-14-001602-b) у стандарти України (ДСТУ), інші нормативно-правові та законодавчі акти України з зазначенням конкретних пунктів, що вплинули на неможливість проведення цієї процедури закупівлі у зв’язку з відсутністю конкуренції з технічних причин.
У разі відсутності вищевказаних документів Замовнику необхідно надати пояснення з зазначенням причин.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.

Відповідь замовника на пояснення

Дата: 2021-08-05 14:08:08

У відповідь на запит Державної аудиторської служби України від 02.08.2021 в рамках здійснення моніторингу № UA-M-2021-07-23-000045 від 23.07.2021 повідомляється наступне.

Державна аудиторська служба України

У відповідь на запит Державної аудиторської служби України від 02.08.2021 в рамках здійснення моніторингу № UA-M-2021-07-23-000045 від 23.07.2021 повідомляється наступне.
Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» та Примірної методики визначення очікуваної вартості предмету закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 №275.
На підтвердження обґрунтування застосування переговорної процедури надається висновок науково-технічної експертизи від 03.06.2021 № 1/21 тендерної документації щодо проведення відкритих торгів на закупівлю: код ДК 021:2015 34620000-9 Рейковий рухомий склад (Лот № 1 34622200-5 Залізничні пасажирські вагони (Вагон пасажирський купейний спальний); Лот № 2 34622200-5 Залізничні пасажирські вагони (Вагон пасажирський купейний спальний типу СВ); Лот № 3 34622200-5 Залізничні пасажирські вагони (Вагон пасажирський купейний спальний обладнаний для перевезення пасажирів з інвалідністю в колісному кріслі); Лот № 4 34622200-5 Залізничні пасажирські вагони (Вагон пасажирський купейний спальний обладнаний для перевезення пасажирів з інвалідністю в колісному кріслі та купе начальника поїзда)), що підготовлений Дніпровським національним університетом залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна.
Щодо документів, якими визначається порядок здійснення попередньої оплати під час використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою “Оновлення рухомого складу для перевезення пасажирів та модернізація залізничної інфраструктури для розвитку пасажирських перевезень”, надаємо посилання на постанову Кабінету Міністрів України від 28.04.2021 № 447 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті України для оновлення рухомого складу для перевезення пасажирів та модернізації залізничної інфраструктури для розвитку пасажирських перевезень» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/447-2021-%D0%BF) та наказ Міністерства інфраструктури України від 16.07.2021 № 376 «Про попередню оплату товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» (https://mtu.gov.ua/documents/2029.html).
На виконання вимог пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі були розміщені на веб-сайті замовника за адресою https://www.uz.gov.ua/about/procurement/promulgation/page-30/547688/.
Крім того, надаються пояснення щодо неможливості проведення цієї процедури закупівлі у зв’язку з відсутністю конкуренції з технічних причин та скан-копії листів щодо проведеного моніторингу цін виробників пасажирського рухомого складу.

Запит замовнику на пояснення

Дата: 2021-08-06 11:24:36

Запит про надання пояснення

У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «34622200-5 Залізничні пасажирські вагони (Вагон пасажирський купейний спальний; Вагон пасажирський купейний спальний типу СВ; Вагон пасажирський купейний спальний обладнаний для перевезення пасажирів з інвалідністю в колісному кріслі; Вагон пасажирський купейний спальний обладнаний для перевезення пасажирів з інвалідністю в колісному кріслі та купе начальника поїзда))», очікуваною вартістю 3 044 235 600,00 гривень (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2021-06-14-013661-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації документів).
Так, в обґрунтуванні застосування цієї процедури закупівлі Замовником, зокрема зазначено, що Законом України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» затверджено бюджетну програму КПКВК 3101270 «Оновлення рухомого складу для перевезення пасажирів та модернізації залізничної інфраструктури для розвитку пасажирських перевезень». Відповідно до абзацу третього пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» постачання товару за капітальними видатками, за який здійснено попередню оплату, має бути здійснено в строк не більше, ніж 12 місяців з дати попередньої оплати.
Разом з тим, пунктом 1 вказаної постанови передбачено, що розмір та строк попередньої оплати в межах строків, визначених у абзацах другому - четвертому цього пункту, кількість платежів з попередньої оплати в межах строку, а також положення щодо здійснення в поточному бюджетному періоді попередньої оплати тих товарів, робіт і послуг, що згідно з договорами про закупівлю передбачається поставити, виконати і надати протягом поточного чи наступного бюджетного періоду, визначаються головним розпорядником бюджетних коштів виходячи із необхідності, що обґрунтовується, зокрема, реальним станом поставки товару, виконання робіт, надання послуг, помісячним розподілом бюджетних асигнувань, сезонністю робіт, циклом виробництва.
У зв’язку з чим просимо надати документи, якими головний розпорядник бюджетних коштів за видатками державного бюджету на 2021рік «Оновлення рухомого складу для перевезення пасажирів та модернізація залізничної інфраструктури для розвитку пасажирських перевезень» визначив у договорах про закупівлю розмір та строк попередньої оплати, кількість платежів з попередньої оплати, а також положення щодо здійснення в поточному бюджетному періоді попередньої оплати залізничних пасажирських вагонів за предметом цієї закупівлі.
Окрім того, просимо надати висновок науково-технічної експертизи від 03.06.2021 № 1/21 у повному обсязі (надані непарні сторінки цього висновку).
У разі відсутності вищевказаних документів Замовнику необхідно надати пояснення з зазначенням причин.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.

Відповідь замовника на пояснення

Дата: 2021-08-11 08:41:25

У відповідь на запит Державної аудиторської служби України від 06.08.2021 в рамках здійснення моніторингу № UA-M-2021-07-23-000045 від 23.07.2021 повідомляємо наступне.

Відповідно до вимог абзацу п’ятого пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» передбачено, що розмір та строк попередньої оплати в межах строків, визначених у абзацах другому - четвертому цього пункту, кількість платежів з попередньої оплати в межах строку, а також положення щодо здійснення в поточному бюджетному періоді попередньої оплати тих товарів, робіт і послуг, що згідно з договорами про закупівлю передбачається поставити, виконати і надати протягом поточного чи наступного бюджетного періоду, визначаються головним розпорядником бюджетних коштів виходячи із необхідності, що обґрунтовується, зокрема, реальним станом поставки товару, виконання робіт, надання послуг, помісячним розподілом бюджетних асигнувань, сезонністю робіт, циклом виробництва. При цьому, вказаний пункт не містить обов’язку головного розпорядника бюджетних коштів визначати вказані умови безпосередньо в договорах про закупівлю.
Поряд з цим, звертаємо увагу на те, що можливість здійснення попередньої оплати, а також основні умови здійснення такої попередньої оплати в межах реалізації бюджетної програми КПКВК 3101270 «Оновлення рухомого складу для перевезення пасажирів та модернізація залізничної інфраструктури для розвитку пасажирських перевезень» визначені пунктом 8 постанови Кабінету Міністрів України від 28.04.2021 № 447 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті України для оновлення рухомого складу для перевезення пасажирів та модернізації залізничної інфраструктури для розвитку пасажирських перевезень» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/447-2021-%D0%BF) та наказом Міністерства інфраструктури України від 16.07.2021 № 376 «Про попередню оплату товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» (https://mtu.gov.ua/documents/2029.html).
Також, надаємо висновок науково-технічної експертизи від 03.06.2021 № 1/21 у повному обсязі.

Надання інформації про усунення порушення замовником

Акціонерне товариство «Укрзалізниця» (надалі- АТ «Укрзалізниця», Замовник), розглянувши Висновок Державної аудиторської служби України від 17.08.2021 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-06-14-013661-b (надалі – «Висновок»), надає свої заперечення до такого Висновку відповідно до абзацу другого частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно з Висновком встановлено порушення Замовником абзацу четвертого пункту 2 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі». Вважаємо, що Замовником не було допущено жодних порушень вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Для всебічного обґрунтування підстав застосування переговорної процедури при здійсненні закупівлі за предметом: «34622200-5 Залізничні пасажирські вагони (Вагон пасажирський купейний спальний; Вагон пасажирський купейний спальний типу СВ; Вагон пасажирський купейний спальний обладнаний для перевезення пасажирів з інвалідністю в колісному кріслі; Вагон пасажирський купейний спальний обладнаний для перевезення пасажирів з інвалідністю в колісному кріслі та купе начальника поїзда)» АТ «Укрзалізниця» 05.08.2021 о 14 год. 08 хв. 08 секунд в електронній системі закупівель було оприлюднені пояснення, у яких на запит Державної аудиторської служби України була викладена позиція АТ «Укрзалізниця» стосовно порушеного питання. Враховуючи інформацію, наведену вище, а також зважаючи на те, що наразі існує нагальна потреба в оновлені рухомого складу АТ «Укрзалізниця» для перевезення пасажирів, вважаємо рішення щодо застосування переговорної процедури закупівлі на підставі абзацу четвертого пункту 2 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» цілком виправданим та таким, що відповідає вимогам законодавства України. Крім того, відповідно до абзацу третього пункту 3 частини 1 розділу ІІІ Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 08 вересня 2020 року № 552 (надалі – «Порядок заповнення висновку») передбачено, що висновок має містити опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого(их) за результатами моніторингу процедури закупівлі, із зазначенням найменування та реквізитів документів, на підставі яких зроблено висновок про наявність порушення (у разі потреби також деталізуються суть та обставини допущення порушення). В порушення вказаної норми, Висновок не містить жодних посилань на найменування та реквізити документів, на підставі яких зроблено висновок про наявність порушення в процедурі закупівлі UA-2021-06-14-013661-b. Натомість лише зазначено, що замовником документально не надано обґрунтованого підтвердження щодо застосування переговорної процедури закупівлі. Поряд з цим, відповідно до частини 3 розділу ІІІ Порядку заповнення висновку, у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 констатуючої частини висновку має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов’язання щодо їх усунення. В пункті 3 Висновку міститься інформація про те, що Державна аудиторська служба України зобов’язує замовника здійснити заходи з усунення порушень керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (надалі – «Закон»). Стаття 2 вказаного Закону визначає головні завдання органу державного фінансового контролю, а стаття 5 – порядок здійснення контролю за дотриманням законодавства у сфері закупівель. Ані стаття 2, ані стаття 5 Закону не встановлює повноваження Державної аудиторської служби України зобов’язувати замовників закупівлі усувати у встановленому порядку виявлені порушення. Враховуючи наведене вище вважаємо, що Висновок виданий з порушенням вимог законодавства України до порядку його складання та залишаємо за собою право звернутися з даного приводу до суду у встановленому законодавством порядку.

2021-08-25 14:00:20


Висновок про результати моніторингу закупівлі

Друкувати висновок про результати моніторингу процедури закупівлі PDFHTML
Дата публікації: 17 серпня 2021
Кінцевий строк оскарження: 03 вересня 2021

Порушення виявлено

  1. Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Оскарження в суді

Опис: Повідомляємо, що відповідно до частини десятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» акціонерне товариство «Українська залізниця» оскаржило до суду висновок Державної аудиторської служби від 17.08.2021 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-06-14-013661-b.
Дата публікації: 02 вересня 2021
Номер відкриття провадження: № 640/24570/21
Дата відкриття провадження: 08 вересня 2021

Документи:

Протокол розкриття

Друкувати протокол розкриття тендерних пропозицій PDFHTML
Учасник Рішення Пропозиція Опубліковано
Публічне акціонерне товариство «Крюківський вагонобудівний завод»
#05763814
Переможець 3 042 041 800,00
UAH з ПДВ
14 червня 2021 18:52

Документи

14 червня 2021 18:51
Електронний підпис

Повідомлення про намір укласти договір

Дата і час публікації: 14 червня 2021 18:52

Друкувати форму повідомлення PDFHTML
Учасник Пропозиція Документи
Публічне акціонерне товариство «Крюківський вагонобудівний завод»
#05763814
3 042 041 800,00
UAH з ПДВ
Документи

Документи

14 червня 2021 18:51
Електронний підпис

Укладений договір

Контракт Статус Опубліковано
Електронний підпис укладений
11 вересня 2023 16:30
Звіт про виконання договору 431.pdf укладений
11 вересня 2023 16:29
Електронний підпис зміни до договору
30 грудня 2022 11:54
Додаткова угода 4_28.12.2022_скан.pdf зміни до договору
30 грудня 2022 11:54
Електронний підпис зміни до договору
16 листопада 2022 14:45
Додаткова угода 3.pdf зміни до договору
16 листопада 2022 14:45
Електронний підпис зміни до договору
08 липня 2021 15:57
Додаткова угода №2 (1).pdf зміни до договору
08 липня 2021 15:57
Електронний підпис зміни до договору
25 червня 2021 15:58
Додаткова №1.pdf зміни до договору
25 червня 2021 15:58
Електронний підпис укладений
25 червня 2021 15:32
Договір 431-2021-ЦЮ від 25.06.2021.pdf укладений
25 червня 2021 15:31

Зміни до договору

Дата внесення змін до договору:
25 червня 2021
Дата публікації змін до договору:
25 червня 2021
Випадки для внесення змін до істотних умов договору:
  • збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії (Закон)
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): З метою арифметичного приведення округлення другого знаку після коми до цілого числа ціни на одиницю та загальну вартість товару та відповідно до п.5 ч.5 ст.41 Закону України "про публічні закупівлі", погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку до договору про закупівлю внесено зміни до п.п. 3.1.1-3.1.4., в частині ціни на одиницю Товару та до п.3.2 в чстині загальної вартості Товару. Загальна вартість Товару, який має бути поставлений за договором складає 3 042 041 664,00 грн. у т.ч. ПДВ.
Номер договору про закупівлю: 431/2021-ЦЮ
Договір:
Номер додаткової угоди: 1
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: PDFHTML
Дата внесення змін до договору:
07 липня 2021
Дата публікації змін до договору:
08 липня 2021
Випадки для внесення змін до істотних умов договору:
  • покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): Доповнення реквізитів Покупця у Розділі 17 Договору №431/2021-ЦЮ від 25.06.2021
Номер договору про закупівлю: 431/2021-ЦЮ
Договір:
Номер додаткової угоди: 2
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: PDFHTML
Дата внесення змін до договору:
10 листопада 2022
Дата публікації змін до договору:
16 листопада 2022
Випадки для внесення змін до істотних умов договору:
  • продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): Продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, з урахуванням Указу Президента України № 62/2022від 24.02.2022 про введення воєнного стану в Україні (зі змінами).
Номер договору про закупівлю: 431/2021-ЦЮ
Договір:
Номер додаткової угоди: 3
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: PDFHTML
Дата внесення змін до договору:
28 грудня 2022
Дата публікації змін до договору:
30 грудня 2022
Випадки для внесення змін до істотних умов договору:
  • продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; зміна реквізитів Постачальника.
Номер договору про закупівлю: 431/2021-ЦЮ
Договір:
Номер додаткової угоди: 4
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: PDFHTML

Виконання договору

Друкувати звіт про виконання договору про закупівлю PDFHTML
Строк дії за договором: 25 червня 2021 — 31 березня 2023
Сума оплати за договором: 3 042 041 664,00
UAH (в тому числі ПДВ 507 006 944,00 UAH)