Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Бензин А-95 в талонах (скретч-картках),Код ДК 021:2015 (CPV) - 09130000-9 «Нафта і дистиляти»
Очікувана вартість
435 000,00 UAH
UA-2021-04-26-001892-c ● 50abbad85f504517ac9d11f83e9aa102
Відкриті торги
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Миколаївська обласна фітосанітарна лабораторія |
Код ЄДРПОУ: | 38458777 |
Місцезнаходження: | 54034, Україна , Миколаївська обл., Миколаїв, вул. Заводська, 29-Б |
Контактна особа: |
Цибірова Ілона Валеріївна +380512582562 ilonashahova@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 26 квітня 2021 11:50 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 04 травня 2021 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 10 травня 2021 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 14 травня 2021 15:00 |
Початок аукціону: | 17 травня 2021 13:59 |
Очікувана вартість: | 435 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 2 175,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
15000 літр
Бензин А-95 в талонах (скретч-картках),Код ДК 021:2015 (CPV) - 09130000-9 «Нафта і дистиляти»
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
54055, Україна, Миколаївська область, м.Миколаїв, вул.5 Слобідська, 110-А
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2021
ДК 021:2015: 09132000-3 — Бензин
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Оплата Товару здійснюється Покупцем після пред’явлення Продавцем рахунка (рахунка-фактури) на оплату Товару та накладної, яка підтверджує передачу талонів (скретч-карток) на Товар Покупцю у кількості встановленій у цьому Договорі | Пiсляоплата | 5 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
26 квітня 2021 11:55 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
26 квітня 2021 11:51 |
9. Додаток _8 Договір - проект.doc | |
26 квітня 2021 11:51 |
8. Додаток _7 Методика оцінки.docx | |
26 квітня 2021 11:51 |
7. Додаток _6 Згода на обробку персональних даних.docx | |
26 квітня 2021 11:51 |
6. Додаток _5 Стаття 17.docx | |
26 квітня 2021 11:51 |
5. Додаток _4 Стаття 16.docx | |
26 квітня 2021 11:51 |
4. Додаток _3 Тендерна пропозиція.docx | |
26 квітня 2021 11:51 |
3. Додаток _2 Перелік необхідних документів.docx | |
26 квітня 2021 11:51 |
2. Додаток _1 Технічна специфікація.docx | |
26 квітня 2021 11:51 |
1. Тендерна документація.docx |
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2021-04-26-001892-c.b1
Статус:
Відповідь надана
Учасник: ТОВ "АФЕС РЕСУРС", Код ЄДРПОУ:41954881
Дата подання: 25 травня 2021 16:24
Вимога
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
(в порядку ЗУ «Про публічні закупівлі»)
26.04.2021 Миколаївською обласною фітосанітарною лабораторією (надалі за текстом – Замовник) оголошено процедуру закупівлі «Відкриті торги» за ідентифікатором UA-2021-04-26-001892-c на предмет поставки товарів: Бензин А-95 в талонах (скретч-картках), код ДК 021:2015 (CPV) - 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (надалі за текстом – Закупівля).
17.05.2021 відбувся аукціон по Закупівлі у якому прийняли участь 6 (шість) учасників:
1. ТОВ «АФЕС РЕСУРС» (надалі за текстом – Скаржник);
2. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВІКО2015»;
3. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПРАЙМ ЛАЙТ»;
4. ТОВ «КАРТ МАРКЕТ»;
5. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»;
6. Товариство з обмеженою відповідальністю «Вест Кард».
За результатами аукціону, найбільш економічно вигідною виявилась пропозиція ТОВ «АФЕС РЕСУРС» (остаточна пропозиція - 386 850 грн з ПДВ), яку 21.05.2021, протоколом розгляду тендерної пропозиції № 20, тендерним комітетом Замовника відхилено у зв’язку із невідповідністю умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
ТОВ «АФЕС РЕСУРС» не погоджується із прийнятим Замовником рішенням і вважає його таким, що порушує норми чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, законні права та інтереси Скаржника.
Неправомірність прийнятого рішення Замовником полягає у наступному:
1. Щодо надання копії, а не оригіналу документа у складі тендерної пропозиції.
У тендерній документації, яку затверджено рішенням тендерного комітету протоколом №14 від 26.04.2021 року (надалі за текстом – ТД) вимагається Замовником: «Учасник зобов'язаний надати у складі тендерної пропозиції діючий паспорт якості та діючий сертифікат відповідності (декларацію про відповідність) на товар.»
Крім того, ТД містить перелік формальних помилок, про що зазначено, цитуємо: «У разі виявлення формальних помилок, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції, та які не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме: технічні помилки, описки, граматичні помилки, це не призведе до відхилення пропозиції тих учасників, які допустили такі помилки.»
Згідно переліку формальних помилок, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710, а також згідно умов ТД, формальними помилками, допущення яких учасниками в тендерних пропозиціях не призведе до відхилення їх пропозицій, вважаються серед іншого: подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що є сканованою копією оригіналу документа/електронного документа.
Звертаємо увагу, що жодним нормативним документом, а крім того і у ТД не існує визначення поняття «сканована копія оригіналу документа», що дає право трактувати учаснику його як подання оригіналу копії документа за допомогою його сканування у кольоровому вигляді та підвантаження її на закупівельний майданчик.
Відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій.
Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Оформлення тендерної пропозиції у наведений вище спосіб, а саме, надання копії з оригіналу документу у сканованому вигляді замість сканованого оригіналу документа не впливає на зміст тендерної пропозиції в цілому.
Принагідно зазначаємо, що копія документа — це точне відтворення оригіналу документа, яке нічим від нього не відрізняється. Відповідно до Національного стандарту України «Вимоги до оформлювання документів» ДСТУ 4163-2003, затвердженого Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 07.04.2003 № 55, належно завіреною копією є документ, що містить напис про засвідчення копії. Такий напис складається зі слів «Згідно з оригіналом», назви посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів(ініціалу імені) та прізвища, дати засвідчення копії. Напис про засвідчення копії скріплюється відбитком печатки підприємства, установи, організації. Відповідно до Типової інструкції з документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обміну, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 17.01.2018 № 55 сканованим документом вважають електронну копію оригіналу паперового документа (фотокопія) - візуальне подання паперового документа в електронній формі, отримане шляхом сканування (фотографування) паперового документа.
Враховуючи викладене, а також визначення формальних помилок у чинному законодавстві України, тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної підстави.
2. Щодо відсутності автомобільних заправних станцій у конкретних областях по Україні.
У ТД Замовником вимагалось: «Довідка в довільній формі, яка містить відомості, що учасник має відповідне обладнання, матеріально-технічну базу та технології. Довідка повинна містити інформацію (назву торговельної марки (бренду), адресу місцезнаходження, режим роботи) про всі автомобільні заправні станції на території України, на яких учасником буде здійснюватися заправлення автомобілів замовника за талонами (скретч-картками).»
Тобто, Замовником не вимагалось зазначення інформації по конкретним областям, або всім областям України з АЗС учасників, а лише автомобільні заправні станції на території України, на яких учасником буде здійснюватися заправлення автомобілів замовника.
Учасник надав у складі тендерної пропозиції довідку (вих. № 11052021-05 від 11.05.2021 року), чим підтвердив інформацію про всі автомобільні заправні станції на території України, на яких учасником буде здійснюватися заправлення автомобілів замовника. Таким автомобільними заправними станціями Скаржник визначив партнерські автомобільні заправні станції української мережі «Motto», на території України, саме на тих, на яких ТОВ «АФЕС РЕСУРС» буде здійснювати заправлення автомобілів Замовника.
А тому, ТОВ «АФЕС РЕСУРС» повністю дотримано вимогу Замовника щодо зазначення всіх автомобільних заправних станцій на території України, на яких учасником буде здійснюватися заправлення автомобілів замовника за талонами (скретч-картками).
Принагідно інформуємо, що Замовник давав ТОВ «АФЕС РЕСУРС» 24 (двадцять чотири) години на виправлення недоліків. Текст вимоги про усунення порушень містив таку інформацію, цитуємо:
«Зокрема, у пункті 1 Додатку №4 до тендерної документації замовником встановлено кваліфікаційний критерій – «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій». Вказаним пунктом замовником також встановлено документи, що мають бути надані учасником для підтвердження відповідності вказаному кваліфікаційному критерію, а саме: «Довідка в довільній формі, яка містить відомості, що учасник має відповідне обладнання, матеріально-технічну базу та технології. Довідка повинна містити інформацію (назву торговельної марки (бренду), адресу місцезнаходження, режим роботи) про всі автомобільні заправні станції на території України, на яких учасником буде здійснюватися заправлення автомобілів замовника за талонами (скретч-картками). До довідки учасником повинні бути додані документи, які підтверджують, право власності, оренди на автомобільні заправні станції на яких буде здійснюватися заправлення автомобілів замовника, або надати інші документи, які підтверджують право здійснювати заправлення автомобілів замовника за талонами (скретч-картками) на відповідних автомобільних заправних станціях». На виконання вказаної вимоги замовника ТОВ «АФЕС РЕСУРС» у складі тендерної пропозиції надало: - довідку №11052021-07 від 11.05.2021; - довідку №11052021-05 від 11.05.2021 про наявність обладнання та матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для поставки товару, що є предметом закупівлі; - договір поставки товарів партіями №МК/МЕ-000004 від 03 березня 2020 року. Аналізом вказаних документів замовником встановлено, що ТОВ «АФЕС РЕСУРС» пропонує талони (скретч-картки), за якими замовник зможе отримати бензин А-95 у партнерській мережі автомобільних заправних станцій під торговельною маркою «МОТТО». Пунктом 12.11. згаданого договору визначено, що «без згоди Постачальника (ТОВ «МОТТО КАРД») Товар (всі види нафтопродуктів в асортименті, а саме бензин А-92, бензин А-95, дизельне пальне та газ скраплений, які Постачальник реалізує в роздріб на АЗС, у тому числі, із використанням бланків-дозволів) та Договір не можуть бути використані Покупцем (ТОВ «АФЕС РЕСУРС») в тому числі, але не виключно, Договір не може бути завантажений на сайт https://prozorro.gov.ua/ для участі в будь-яких та усіх публічних закупівлях, що проводяться замовниками згідно з Законом України «Про публічні закупівлі». За умови відсутності такої згоди та використання Товару та Договору у будь-яких публічних закупівлях, постачання Товару припиняється в момент виявлення такого випадку Постачальником в односторонньому випадку без відшкодування всіх можливих збитків Покупцю». ТОВ «АФЕС РЕСУРС» у складі тендерної пропозиції не надано таку згоду, що дає підстави дійти висновку про те, що учасник, без наявності такої згоди, не може гарантувати належне виконання зобов'язань договору про закупівлю і, як наслідок, може свідчити про невідповідність тендерної пропозиції кваліфікаційним критеріям, установленим замовником згідно статті 16 Закону.»
З урахуванням зазначеного, Замовником вимагається: «усунути невідповідність в інформації та документах, а саме в: - довідці №11052021-07 від 11.05.2021; - довідці №11052021-05 від 11.05.2021 про наявність обладнання та матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для поставки товару, що є предметом закупівлі; - договорі поставки товарів партіями №МК/МЕ-000004 від 03 березня 2020 року, в частині відсутності згоди Постачальника бензину А-95 ТОВ «МОТТО КАРД», та надати замовнику, шляхом завантаження через електрону систему закупівель, оригінал документу, який підтверджує, що ТОВ «МОТТО КАРД» у відповідності до пункту 12.11. договору поставки товарів партіями №МК/МЕ-000004 від 03 березня 2020 року надало ТОВ «АФЕС РЕСУРС» право використовувати вказаний договір Товар (всі види нафтопродуктів в асортименті, а саме бензин А-95, які Постачальник реалізує в роздріб на АЗС, у тому числі, із використанням бланків-дозволів), у строк встановлений Законом.»
20.05.2021 ТОВ «АФЕС РЕСУРС» усунуто встановлені Замовником порушення на виправлення яких було надано 24 (двадцять чотири) години шляхом надання згоди партнера на розголошення партнерського договору у вигляді оригіналу документу, який крім того, підтверджує, що ТОВ «МОТТО КАРД» у відповідності до пункту 12.11. договору поставки товарів партіями №МК/МЕ-000004 від 03 березня 2020 року надало ТОВ «АФЕС РЕСУРС» право використовувати вказаний договір Товар (всі види нафтопродуктів в асортименті, а саме бензин А-95, які Постачальник реалізує в роздріб на АЗС, у тому числі, із використанням бланків-дозволів).
Відповідно до вимог п.9 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі», учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Відповідно до вимог абз.3 п. 16 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі», повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
ТОВ «АФЕС РЕСУРС» не надано вимоги щодо усунення порушень у частині не задоволення вимог Замовника щодо відсутності на території конкретних областей України автомобільних заправних станцій, зокрема: - у Запорізькій, Івано – Франківській, Луганській та Чернігівській областях, чим порушено норми Закону України «Про публічні закупівлі» у частині надання Скаржнику вимоги про усунення невідповідностей протягом 24 (двадцяти чотирьох) годин.
Враховуючи вказане вище, ТОВ «АФЕС РЕСУРС» повністю дотримано вимог ТД та задоволено встановлені умови Замовника, оскільки надано відповідну довідку, яка містить всю необхідну інформацію та повністю усунуто невідповідності протягом 24 (двадцяти чотирьох) годин, що були зазначені Замовником.
Враховуючи усе зазначене вище, можна дійти висновку, що Замовник порушив принцип здійснення закупівель встановлений ч. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі»: об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів.
Вимога подана з дотриманням строку, встановленого електронною системою закупівель.
Так, Скаржник, виконав всі вимоги, необхідні для прийняття даної Вимоги до розгляду.
Враховуючи вищевикладене та зважаючи на вимоги ТД Замовника і згідно норм чинного законодавства Украъни у сфері публічних закупівель, задля уникнення звернення до органу оскарження, державної аудиторської служби та інших контролюючих органів -
ПРОСИМО:
1. Прийняти вимогу до розгляду.
2. Скасувати рішення про відхилення учасника - ТОВ «АФЕС РЕСУРС» у процедурі закупівлі UA-2021-04-26-001892-c.
Розгорнути
Згорнути
17.05.2021 відбувся аукціон по Закупівлі у якому прийняли участь 6 (шість) учасників:
1. ТОВ «АФЕС РЕСУРС» (надалі за текстом – Скаржник);
2. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВІКО2015»;
3. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПРАЙМ ЛАЙТ»;
4. ТОВ «КАРТ МАРКЕТ»;
5. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»;
6. Товариство з обмеженою відповідальністю «Вест Кард».
За результатами аукціону, найбільш економічно вигідною виявилась пропозиція ТОВ «АФЕС РЕСУРС» (остаточна пропозиція - 386 850 грн з ПДВ), яку 21.05.2021, протоколом розгляду тендерної пропозиції № 20, тендерним комітетом Замовника відхилено у зв’язку із невідповідністю умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
ТОВ «АФЕС РЕСУРС» не погоджується із прийнятим Замовником рішенням і вважає його таким, що порушує норми чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, законні права та інтереси Скаржника.
Неправомірність прийнятого рішення Замовником полягає у наступному:
1. Щодо надання копії, а не оригіналу документа у складі тендерної пропозиції.
У тендерній документації, яку затверджено рішенням тендерного комітету протоколом №14 від 26.04.2021 року (надалі за текстом – ТД) вимагається Замовником: «Учасник зобов'язаний надати у складі тендерної пропозиції діючий паспорт якості та діючий сертифікат відповідності (декларацію про відповідність) на товар.»
Крім того, ТД містить перелік формальних помилок, про що зазначено, цитуємо: «У разі виявлення формальних помилок, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції, та які не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме: технічні помилки, описки, граматичні помилки, це не призведе до відхилення пропозиції тих учасників, які допустили такі помилки.»
Згідно переліку формальних помилок, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710, а також згідно умов ТД, формальними помилками, допущення яких учасниками в тендерних пропозиціях не призведе до відхилення їх пропозицій, вважаються серед іншого: подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що є сканованою копією оригіналу документа/електронного документа.
Звертаємо увагу, що жодним нормативним документом, а крім того і у ТД не існує визначення поняття «сканована копія оригіналу документа», що дає право трактувати учаснику його як подання оригіналу копії документа за допомогою його сканування у кольоровому вигляді та підвантаження її на закупівельний майданчик.
Відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій.
Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Оформлення тендерної пропозиції у наведений вище спосіб, а саме, надання копії з оригіналу документу у сканованому вигляді замість сканованого оригіналу документа не впливає на зміст тендерної пропозиції в цілому.
Принагідно зазначаємо, що копія документа — це точне відтворення оригіналу документа, яке нічим від нього не відрізняється. Відповідно до Національного стандарту України «Вимоги до оформлювання документів» ДСТУ 4163-2003, затвердженого Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 07.04.2003 № 55, належно завіреною копією є документ, що містить напис про засвідчення копії. Такий напис складається зі слів «Згідно з оригіналом», назви посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів(ініціалу імені) та прізвища, дати засвідчення копії. Напис про засвідчення копії скріплюється відбитком печатки підприємства, установи, організації. Відповідно до Типової інструкції з документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обміну, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 17.01.2018 № 55 сканованим документом вважають електронну копію оригіналу паперового документа (фотокопія) - візуальне подання паперового документа в електронній формі, отримане шляхом сканування (фотографування) паперового документа.
Враховуючи викладене, а також визначення формальних помилок у чинному законодавстві України, тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної підстави.
2. Щодо відсутності автомобільних заправних станцій у конкретних областях по Україні.
У ТД Замовником вимагалось: «Довідка в довільній формі, яка містить відомості, що учасник має відповідне обладнання, матеріально-технічну базу та технології. Довідка повинна містити інформацію (назву торговельної марки (бренду), адресу місцезнаходження, режим роботи) про всі автомобільні заправні станції на території України, на яких учасником буде здійснюватися заправлення автомобілів замовника за талонами (скретч-картками).»
Тобто, Замовником не вимагалось зазначення інформації по конкретним областям, або всім областям України з АЗС учасників, а лише автомобільні заправні станції на території України, на яких учасником буде здійснюватися заправлення автомобілів замовника.
Учасник надав у складі тендерної пропозиції довідку (вих. № 11052021-05 від 11.05.2021 року), чим підтвердив інформацію про всі автомобільні заправні станції на території України, на яких учасником буде здійснюватися заправлення автомобілів замовника. Таким автомобільними заправними станціями Скаржник визначив партнерські автомобільні заправні станції української мережі «Motto», на території України, саме на тих, на яких ТОВ «АФЕС РЕСУРС» буде здійснювати заправлення автомобілів Замовника.
А тому, ТОВ «АФЕС РЕСУРС» повністю дотримано вимогу Замовника щодо зазначення всіх автомобільних заправних станцій на території України, на яких учасником буде здійснюватися заправлення автомобілів замовника за талонами (скретч-картками).
Принагідно інформуємо, що Замовник давав ТОВ «АФЕС РЕСУРС» 24 (двадцять чотири) години на виправлення недоліків. Текст вимоги про усунення порушень містив таку інформацію, цитуємо:
«Зокрема, у пункті 1 Додатку №4 до тендерної документації замовником встановлено кваліфікаційний критерій – «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій». Вказаним пунктом замовником також встановлено документи, що мають бути надані учасником для підтвердження відповідності вказаному кваліфікаційному критерію, а саме: «Довідка в довільній формі, яка містить відомості, що учасник має відповідне обладнання, матеріально-технічну базу та технології. Довідка повинна містити інформацію (назву торговельної марки (бренду), адресу місцезнаходження, режим роботи) про всі автомобільні заправні станції на території України, на яких учасником буде здійснюватися заправлення автомобілів замовника за талонами (скретч-картками). До довідки учасником повинні бути додані документи, які підтверджують, право власності, оренди на автомобільні заправні станції на яких буде здійснюватися заправлення автомобілів замовника, або надати інші документи, які підтверджують право здійснювати заправлення автомобілів замовника за талонами (скретч-картками) на відповідних автомобільних заправних станціях». На виконання вказаної вимоги замовника ТОВ «АФЕС РЕСУРС» у складі тендерної пропозиції надало: - довідку №11052021-07 від 11.05.2021; - довідку №11052021-05 від 11.05.2021 про наявність обладнання та матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для поставки товару, що є предметом закупівлі; - договір поставки товарів партіями №МК/МЕ-000004 від 03 березня 2020 року. Аналізом вказаних документів замовником встановлено, що ТОВ «АФЕС РЕСУРС» пропонує талони (скретч-картки), за якими замовник зможе отримати бензин А-95 у партнерській мережі автомобільних заправних станцій під торговельною маркою «МОТТО». Пунктом 12.11. згаданого договору визначено, що «без згоди Постачальника (ТОВ «МОТТО КАРД») Товар (всі види нафтопродуктів в асортименті, а саме бензин А-92, бензин А-95, дизельне пальне та газ скраплений, які Постачальник реалізує в роздріб на АЗС, у тому числі, із використанням бланків-дозволів) та Договір не можуть бути використані Покупцем (ТОВ «АФЕС РЕСУРС») в тому числі, але не виключно, Договір не може бути завантажений на сайт https://prozorro.gov.ua/ для участі в будь-яких та усіх публічних закупівлях, що проводяться замовниками згідно з Законом України «Про публічні закупівлі». За умови відсутності такої згоди та використання Товару та Договору у будь-яких публічних закупівлях, постачання Товару припиняється в момент виявлення такого випадку Постачальником в односторонньому випадку без відшкодування всіх можливих збитків Покупцю». ТОВ «АФЕС РЕСУРС» у складі тендерної пропозиції не надано таку згоду, що дає підстави дійти висновку про те, що учасник, без наявності такої згоди, не може гарантувати належне виконання зобов'язань договору про закупівлю і, як наслідок, може свідчити про невідповідність тендерної пропозиції кваліфікаційним критеріям, установленим замовником згідно статті 16 Закону.»
З урахуванням зазначеного, Замовником вимагається: «усунути невідповідність в інформації та документах, а саме в: - довідці №11052021-07 від 11.05.2021; - довідці №11052021-05 від 11.05.2021 про наявність обладнання та матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для поставки товару, що є предметом закупівлі; - договорі поставки товарів партіями №МК/МЕ-000004 від 03 березня 2020 року, в частині відсутності згоди Постачальника бензину А-95 ТОВ «МОТТО КАРД», та надати замовнику, шляхом завантаження через електрону систему закупівель, оригінал документу, який підтверджує, що ТОВ «МОТТО КАРД» у відповідності до пункту 12.11. договору поставки товарів партіями №МК/МЕ-000004 від 03 березня 2020 року надало ТОВ «АФЕС РЕСУРС» право використовувати вказаний договір Товар (всі види нафтопродуктів в асортименті, а саме бензин А-95, які Постачальник реалізує в роздріб на АЗС, у тому числі, із використанням бланків-дозволів), у строк встановлений Законом.»
20.05.2021 ТОВ «АФЕС РЕСУРС» усунуто встановлені Замовником порушення на виправлення яких було надано 24 (двадцять чотири) години шляхом надання згоди партнера на розголошення партнерського договору у вигляді оригіналу документу, який крім того, підтверджує, що ТОВ «МОТТО КАРД» у відповідності до пункту 12.11. договору поставки товарів партіями №МК/МЕ-000004 від 03 березня 2020 року надало ТОВ «АФЕС РЕСУРС» право використовувати вказаний договір Товар (всі види нафтопродуктів в асортименті, а саме бензин А-95, які Постачальник реалізує в роздріб на АЗС, у тому числі, із використанням бланків-дозволів).
Відповідно до вимог п.9 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі», учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Відповідно до вимог абз.3 п. 16 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі», повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
ТОВ «АФЕС РЕСУРС» не надано вимоги щодо усунення порушень у частині не задоволення вимог Замовника щодо відсутності на території конкретних областей України автомобільних заправних станцій, зокрема: - у Запорізькій, Івано – Франківській, Луганській та Чернігівській областях, чим порушено норми Закону України «Про публічні закупівлі» у частині надання Скаржнику вимоги про усунення невідповідностей протягом 24 (двадцяти чотирьох) годин.
Враховуючи вказане вище, ТОВ «АФЕС РЕСУРС» повністю дотримано вимог ТД та задоволено встановлені умови Замовника, оскільки надано відповідну довідку, яка містить всю необхідну інформацію та повністю усунуто невідповідності протягом 24 (двадцяти чотирьох) годин, що були зазначені Замовником.
Враховуючи усе зазначене вище, можна дійти висновку, що Замовник порушив принцип здійснення закупівель встановлений ч. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі»: об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів.
Вимога подана з дотриманням строку, встановленого електронною системою закупівель.
Так, Скаржник, виконав всі вимоги, необхідні для прийняття даної Вимоги до розгляду.
Враховуючи вищевикладене та зважаючи на вимоги ТД Замовника і згідно норм чинного законодавства Украъни у сфері публічних закупівель, задля уникнення звернення до органу оскарження, державної аудиторської служби та інших контролюючих органів -
ПРОСИМО:
1. Прийняти вимогу до розгляду.
2. Скасувати рішення про відхилення учасника - ТОВ «АФЕС РЕСУРС» у процедурі закупівлі UA-2021-04-26-001892-c.
Рішення замовника: Вимога відхилена
28 травня 2021 14:15
ВІДПОВІДЬ на вимогу ТОВ «АФЕС РЕСУРС»
У відповідності до положень частини 3 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – Закон) Миколаївська обласна фітосанітарна лабораторія (далі по тексту – Замовник) надає відповідь на «Вимогу про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ЗУ «Про публічні закупівлі») ТОВ «АФЕС РЕСУРС».
25 травня 2021 року ТОВ «АФЕС РЕСУРС» (далі по тексту – Учасник, Скаржник) подало через електронну систему закупівель «Вимогу про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ЗУ «Про публічні закупівлі») (далі по тексту – Вимога).
Вказаною вимогою Скаржник просить прийтняти вимогу до розгляду та скасувати рішення про відхилення учасника ТОВ «АФЕС РЕСУРС» у процедурі закупівлі UA-2021-04-26-001892-c.
Згідно частини 3 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – Закон) у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.
Вказана норма права не передбачає право учасника (скаржника) вимагати скасування рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції, оскільки передбачає лише вимогу надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації.
Орган оскарження та порядок оскарження процедури закупівлі унормовано статтею 18 Закону.
Аналіз змісту вимоги скаржника дає підстави дійти висновку про те, що суть вимоги зводиться до аналізу нормативно-правових актів та незгоди скаржника з рішенням замовника.
Враховуючи те, що скаржник у вимозі не ставить питання про надання додаткової інформації про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, та не вказує яку саме додаткову інформацію необхідно надати замовнику та з яких питань, замовник об’єктивно не може виконати вимогу у відповідності до приписів частини 3 статті 31 Закону.
Зважаючи на зміст вимоги, замовник прийняв рішення з власної ініціативи змінити рішення про результати розгляду тендерної пропозиції Скаржника в частині зміни підстав відхилення, а саме:
- внесено зміни до мотивувальної частини протоколу розгляду тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «АФЕС РЕСУРС» (ТОВ «АФЕС РЕСУРС») №20 від 21 травня 2021 року, та визнано надання учасником у складі тендерної пропозиції копії паспорта якості №298 від 25 березня 2021 року, завіреної директором ТОВ «АФЕС РЕСУРС» Фесенко О.О., замість оригіналу, формальною помилкою;
- інший текст протоколу розгляду тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «АФЕС РЕСУРС» (ТОВ «АФЕС РЕСУРС») №20 від 21 травня 2021 року залишено без змін.
Тендерний комітет вважає за потрібне також зазначити, що висновок скаржника про те, що «Замовник порушив принцип здійснення закупівель встановлений ч. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі»: об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів», є помилковим та необгрунтованим.
По-перше, частина 1 статті 3 Закону визначає сфери застосування Закону і не визначає принципи здійснення публічних закупівель.
По-друге, Законом не передбачено процедуру проведення конкурсних торгів, натомість передбачено конкурентну процедуру закупівлі (тендер).
По-третє, вимоги замовника, викладені у тендерній документації, включаючи додатки, зазначені чітко і однозначно.
Скаржник повністю обізнаний про умови та вимоги тендерної документації та безумовно погодився з ними, що підтверджується тендерною пропозицією та документами наданими у її складі.
Доводи скаржника про те, що замовник зобов'язаний був надати скаржнику 24 години на усунення невідповідності щодо кількості автомобільних заправних станцій є хибними та не заслуговують на увагу з огляду на те, що скаржник, будучи обізнаним про необхідність заправлення автомобілів замовника на території всієї України, самостійно визначив перелік всіх автомобільних заправних станцій торговельної марки «МОТТО» на території України, на яких учасником буде здійснюватися заправлення автомобілів замовника за талонами (скретч-картками).
Відповідь надається у межах строку встановленого Законом.
У відповідності до положень частини 3 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – Закон) Миколаївська обласна фітосанітарна лабораторія (далі по тексту – Замовник) надає відповідь на «Вимогу про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ЗУ «Про публічні закупівлі») ТОВ «АФЕС РЕСУРС».
25 травня 2021 року ТОВ «АФЕС РЕСУРС» (далі по тексту – Учасник, Скаржник) подало через електронну систему закупівель «Вимогу про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ЗУ «Про публічні закупівлі») (далі по тексту – Вимога).
Вказаною вимогою Скаржник просить прийтняти вимогу до розгляду та скасувати рішення про відхилення учасника ТОВ «АФЕС РЕСУРС» у процедурі закупівлі UA-2021-04-26-001892-c.
Згідно частини 3 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – Закон) у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.
Вказана норма права не передбачає право учасника (скаржника) вимагати скасування рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції, оскільки передбачає лише вимогу надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації.
Орган оскарження та порядок оскарження процедури закупівлі унормовано статтею 18 Закону.
Аналіз змісту вимоги скаржника дає підстави дійти висновку про те, що суть вимоги зводиться до аналізу нормативно-правових актів та незгоди скаржника з рішенням замовника.
Враховуючи те, що скаржник у вимозі не ставить питання про надання додаткової інформації про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, та не вказує яку саме додаткову інформацію необхідно надати замовнику та з яких питань, замовник об’єктивно не може виконати вимогу у відповідності до приписів частини 3 статті 31 Закону.
Зважаючи на зміст вимоги, замовник прийняв рішення з власної ініціативи змінити рішення про результати розгляду тендерної пропозиції Скаржника в частині зміни підстав відхилення, а саме:
- внесено зміни до мотивувальної частини протоколу розгляду тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «АФЕС РЕСУРС» (ТОВ «АФЕС РЕСУРС») №20 від 21 травня 2021 року, та визнано надання учасником у складі тендерної пропозиції копії паспорта якості №298 від 25 березня 2021 року, завіреної директором ТОВ «АФЕС РЕСУРС» Фесенко О.О., замість оригіналу, формальною помилкою;
- інший текст протоколу розгляду тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «АФЕС РЕСУРС» (ТОВ «АФЕС РЕСУРС») №20 від 21 травня 2021 року залишено без змін.
Тендерний комітет вважає за потрібне також зазначити, що висновок скаржника про те, що «Замовник порушив принцип здійснення закупівель встановлений ч. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі»: об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів», є помилковим та необгрунтованим.
По-перше, частина 1 статті 3 Закону визначає сфери застосування Закону і не визначає принципи здійснення публічних закупівель.
По-друге, Законом не передбачено процедуру проведення конкурсних торгів, натомість передбачено конкурентну процедуру закупівлі (тендер).
По-третє, вимоги замовника, викладені у тендерній документації, включаючи додатки, зазначені чітко і однозначно.
Скаржник повністю обізнаний про умови та вимоги тендерної документації та безумовно погодився з ними, що підтверджується тендерною пропозицією та документами наданими у її складі.
Доводи скаржника про те, що замовник зобов'язаний був надати скаржнику 24 години на усунення невідповідності щодо кількості автомобільних заправних станцій є хибними та не заслуговують на увагу з огляду на те, що скаржник, будучи обізнаним про необхідність заправлення автомобілів замовника на території всієї України, самостійно визначив перелік всіх автомобільних заправних станцій торговельної марки «МОТТО» на території України, на яких учасником буде здійснюватися заправлення автомобілів замовника за талонами (скретч-картками).
Відповідь надається у межах строку встановленого Законом.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2021-04-26-001892-c.b2
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ "АФЕС РЕСУРС", Код ЄДРПОУ:41954881
Дата подання: 28 травня 2021 16:32
Дата подання: 28 травня 2021 16:32
СКАРГА
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
26.04.2021 Миколаївською обласною фітосанітарною лабораторією (надалі за текстом – Замовник) оголошено процедуру закупівлі «Відкриті торги» за ідентифікатором UA-2021-04-26-001892-c на предмет поставки товарів: Бензин А-95 в талонах (скретч-картках), код ДК 021:2015 (CPV) - 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (надалі за текстом – Закупівля).
17.05.2021 відбувся аукціон по Закупівлі у якому прийняли участь 6 (шість) учасників:
1. ТОВ «АФЕС РЕСУРС» (надалі за текстом – Скаржник);
2. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВІКО2015»;
3. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПРАЙМ ЛАЙТ»;
4. ТОВ «КАРТ МАРКЕТ»;
5. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»;
6. Товариство з обмеженою відповідальністю «Вест Кард».
За результатами аукціону, найбільш економічно вигідною виявилась пропозиція ТОВ «АФЕС РЕСУРС» (остаточна пропозиція - 386 850 грн з ПДВ), яку 21.05.2021, протоколом розгляду тендерної пропозиції № 20 (надалі за текстом – Протокол), тендерним комітетом Замовника відхилено у зв’язку із невідповідністю умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
ТОВ «АФЕС РЕСУРС» не погоджується із прийнятим Замовником рішенням і вважає його таким, що порушує норми чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, законні права та інтереси Скаржника.
Неправомірність прийнятого рішення Замовником полягає у наступному:
1. Щодо надання копії, а не оригіналу документа у складі тендерної пропозиції.
У тендерній документації, яку затверджено рішенням тендерного комітету протоколом №14 від 26.04.2021 року (надалі за текстом – ТД) вимагається Замовником: «Учасник зобов'язаний надати у складі тендерної пропозиції діючий паспорт якості та діючий сертифікат відповідності (декларацію про відповідність) на товар.»
Крім того, ТД містить перелік формальних помилок, про що зазначено, цитуємо: «У разі виявлення формальних помилок, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції, та які не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме: технічні помилки, описки, граматичні помилки, це не призведе до відхилення пропозиції тих учасників, які допустили такі помилки.»
Згідно переліку формальних помилок, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710, а також згідно умов ТД, формальними помилками, допущення яких учасниками в тендерних пропозиціях не призведе до відхилення їх пропозицій, вважаються серед іншого: подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що є сканованою копією оригіналу документа/електронного документа.
Звертаємо увагу, що жодним нормативним документом, а крім того і у ТД не існує визначення поняття «сканована копія оригіналу документа», що дає право трактувати учаснику його як подання оригіналу копії документа за допомогою його сканування у кольоровому вигляді та підвантаження її на закупівельний майданчик.
Відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій.
Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Оформлення тендерної пропозиції у наведений вище спосіб, а саме, надання копії з оригіналу документу у сканованому вигляді замість сканованого оригіналу документа не впливає на зміст тендерної пропозиції в цілому.
Принагідно зазначаємо, що копія документа — це точне відтворення оригіналу документа, яке нічим від нього не відрізняється. Відповідно до Національного стандарту України «Вимоги до оформлювання документів» ДСТУ 4163-2003, затвердженого Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 07.04.2003 № 55, належно завіреною копією є документ, що містить напис про засвідчення копії. Такий напис складається зі слів «Згідно з оригіналом», назви посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів(ініціалу імені) та прізвища, дати засвідчення копії. Напис про засвідчення копії скріплюється відбитком печатки підприємства, установи, організації. Відповідно до Типової інструкції з документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обміну, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 17.01.2018 № 55 сканованим документом вважають електронну копію оригіналу паперового документа (фотокопія) - візуальне подання паперового документа в електронній формі, отримане шляхом сканування (фотографування) паперового документа.
Враховуючи викладене, а також визначення формальних помилок у чинному законодавстві України, тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної підстави.
2. Щодо відсутності автомобільних заправних станцій у конкретних областях по Україні.
У ТД Замовником вимагалось: «Довідка в довільній формі, яка містить відомості, що учасник має відповідне обладнання, матеріально-технічну базу та технології. Довідка повинна містити інформацію (назву торговельної марки (бренду), адресу місцезнаходження, режим роботи) про всі автомобільні заправні станції на території України, на яких учасником буде здійснюватися заправлення автомобілів замовника за талонами (скретч-картками).»
Тобто, Замовником не вимагалось зазначення інформації по конкретним областям, або всім областям України з АЗС учасників, а лише автомобільні заправні станції на території України, на яких учасником буде здійснюватися заправлення автомобілів замовника.
Учасник надав у складі тендерної пропозиції довідку (вих. № 11052021-05 від 11.05.2021 року), чим підтвердив інформацію про всі автомобільні заправні станції на території України, на яких учасником буде здійснюватися заправлення автомобілів замовника. Такими автомобільними заправними станціями Скаржник визначив партнерські автомобільні заправні станції української мережі «Motto», на території України, саме на тих, на яких ТОВ «АФЕС РЕСУРС» буде здійснюватися заправлення автомобілів Замовника.
А тому, ТОВ «АФЕС РЕСУРС» повністю дотримано вимогу Замовника щодо зазначення всіх автомобільних заправних станцій на території України, на яких учасником буде здійснюватися заправлення автомобілів замовника за талонами (скретч-картками).
Принагідно інформуємо орган оскарження, що Замовник давав ТОВ «АФЕС РЕСУРС» 24 (двадцять чотири) години на виправлення недоліків. Текст вимоги про усунення порушень містив таку інформацію, цитуємо:
«Зокрема, у пункті 1 Додатку №4 до тендерної документації замовником встановлено кваліфікаційний критерій – «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій». Вказаним пунктом замовником також встановлено документи, що мають бути надані учасником для підтвердження відповідності вказаному кваліфікаційному критерію, а саме: «Довідка в довільній формі, яка містить відомості, що учасник має відповідне обладнання, матеріально-технічну базу та технології. Довідка повинна містити інформацію (назву торговельної марки (бренду), адресу місцезнаходження, режим роботи) про всі автомобільні заправні станції на території України, на яких учасником буде здійснюватися заправлення автомобілів замовника за талонами (скретч-картками). До довідки учасником повинні бути додані документи, які підтверджують, право власності, оренди на автомобільні заправні станції на яких буде здійснюватися заправлення автомобілів замовника, або надати інші документи, які підтверджують право здійснювати заправлення автомобілів замовника за талонами (скретч-картками) на відповідних автомобільних заправних станціях». На виконання вказаної вимоги замовника ТОВ «АФЕС РЕСУРС» у складі тендерної пропозиції надало: - довідку №11052021-07 від 11.05.2021; - довідку №11052021-05 від 11.05.2021 про наявність обладнання та матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для поставки товару, що є предметом закупівлі; - договір поставки товарів партіями №МК/МЕ-000004 від 03 березня 2020 року. Аналізом вказаних документів замовником встановлено, що ТОВ «АФЕС РЕСУРС» пропонує талони (скретч-картки), за якими замовник зможе отримати бензин А-95 у партнерській мережі автомобільних заправних станцій під торговельною маркою «МОТТО». Пунктом 12.11. згаданого договору визначено, що «без згоди Постачальника (ТОВ «МОТТО КАРД») Товар (всі види нафтопродуктів в асортименті, а саме бензин А-92, бензин А-95, дизельне пальне та газ скраплений, які Постачальник реалізує в роздріб на АЗС, у тому числі, із використанням бланків-дозволів) та Договір не можуть бути використані Покупцем (ТОВ «АФЕС РЕСУРС») в тому числі, але не виключно, Договір не може бути завантажений на сайт https://prozorro.gov.ua/ для участі в будь-яких та усіх публічних закупівлях, що проводяться замовниками згідно з Законом України «Про публічні закупівлі». За умови відсутності такої згоди та використання Товару та Договору у будь-яких публічних закупівлях, постачання Товару припиняється в момент виявлення такого випадку Постачальником в односторонньому випадку без відшкодування всіх можливих збитків Покупцю». ТОВ «АФЕС РЕСУРС» у складі тендерної пропозиції не надано таку згоду, що дає підстави дійти висновку про те, що учасник, без наявності такої згоди, не може гарантувати належне виконання зобов'язань договору про закупівлю і, як наслідок, може свідчити про невідповідність тендерної пропозиції кваліфікаційним критеріям, установленим замовником згідно статті 16 Закону.»
З урахуванням зазначеного, Замовником вимагається: «усунути невідповідність в інформації та документах, а саме в: - довідці №11052021-07 від 11.05.2021; - довідці №11052021-05 від 11.05.2021 про наявність обладнання та матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для поставки товару, що є предметом закупівлі; - договорі поставки товарів партіями №МК/МЕ-000004 від 03 березня 2020 року, в частині відсутності згоди Постачальника бензину А-95 ТОВ «МОТТО КАРД», та надати замовнику, шляхом завантаження через електрону систему закупівель, оригінал документу, який підтверджує, що ТОВ «МОТТО КАРД» у відповідності до пункту 12.11. договору поставки товарів партіями №МК/МЕ-000004 від 03 березня 2020 року надало ТОВ «АФЕС РЕСУРС» право використовувати вказаний договір Товар (всі види нафтопродуктів в асортименті, а саме бензин А-95, які Постачальник реалізує в роздріб на АЗС, у тому числі, із використанням бланків-дозволів), у строк встановлений Законом.»
20.05.2021 ТОВ «АФЕС РЕСУРС» усунуто встановлені Замовником порушення на виправлення яких було надано 24 (двадцять чотири) години шляхом надання згоди партнера на розголошення партнерського договору у вигляді оригіналу документу, який крім того, підтверджує, що ТОВ «МОТТО КАРД» у відповідності до пункту 12.11. договору поставки товарів партіями №МК/МЕ-000004 від 03 березня 2020 року надало ТОВ «АФЕС РЕСУРС» право використовувати вказаний договір Товар (всі види нафтопродуктів в асортименті, а саме бензин А-95, які Постачальник реалізує в роздріб на АЗС, у тому числі, із використанням бланків-дозволів).
Відповідно до вимог п.9 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі», учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Відповідно до вимог абз.3 п. 16 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі», повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Замовником, для ТОВ «АФЕС РЕСУРС» не надано вимоги щодо усунення порушень у частині не задоволення вимог Замовника щодо відсутності на території конкретних областей України автомобільних заправних станцій, зокрема, як це зазначено у Протоколі про відхилення пропозиції учасника, цитуємо : «у Запорізькій, Івано – Франківській, Луганській та Чернігівській областях», чим порушено норми Закону України «Про публічні закупівлі» у частині надання Скаржнику вимоги про усунення невідповідностей протягом 24 (двадцяти чотирьох) годин.
Враховуючи вказане вище, ТОВ «АФЕС РЕСУРС» повністю дотримано вимог ТД та задоволено встановлені умови Замовника, оскільки надано відповідну довідку, яка містить всю необхідну інформацію та повністю усунуто невідповідності протягом 24 (двадцяти чотирьох) годин, що були зазначені Замовником.
Враховуючи усе зазначене вище, можна дійти висновку, що Замовник порушив принцип здійснення закупівель встановлений ч. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі»: об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів.
В ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» наведено вичерпний перелік підстав, за яких скарга Учасника може бути залишена без розгляду, а саме: «суб’єкт оскарження подає скаргу щодо того самого порушення, у тій самій процедурі закупівлі та з тих самих підстав, що вже були предметом розгляду органу оскарження і щодо яких органом оскарження було прийнято відповідне рішення; скарга не відповідає вимогам частини першої або другої цієї статті; суб’єктом оскарження не внесено плату, передбачену частиною першою цієї статті; замовником відповідно до цього Закону усунено порушення, зазначені в скарзі».
На виконання ч.1 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», скарга ТОВ «АФЕС РЕСУРС» містить «найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються; ім’я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження; підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати; обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи; вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування». Скарга подана з дотриманням строку, встановленого електронною системою закупівель.
Так, Скаржник, виконав всі вимоги, необхідні для прийняття даної скарги до розгляду.
Відповідно до ст. 8, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та ст.7 Закону України «Про антимонопольний комітет України»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури у закупівлі UA-2021-04-26-001892-c.
3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції учасника процедури закупівлі UA-2021-04-
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 02 червня 2021 13:53
рішення від 01.06.2021 № 12139 + лист Замовнику.pdf
Дата публікації: 02 червня 2021 13:52
інформація про резолютивну частину рішення від 10.06.2021 № 13122.pdf
Дата публікації: 11 червня 2021 15:41
рішення від 10.06.2021 № 13122.pdf
Дата публікації: 15 червня 2021 19:25
Коментар замовника щодо усунення порушення: Рішення АМКУ виконано
Дата виконання рішення замовником: 25 червня 2021 13:35
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 17 травня 2021 14:44
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВ "АФЕС РЕСУРС" |
396 000,00
UAH з ПДВ
|
386 850,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВІКО2015" |
396 900,00
UAH з ПДВ
|
387 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРАЙМ ЛАЙТ" |
415 800,00
UAH з ПДВ
|
388 800,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "КАРТ МАРКЕТ" |
423 000,00
UAH з ПДВ
|
396 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ" |
397 500,00
UAH з ПДВ
|
397 500,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Товариство з обмеженою відповідальністю "Вест Кард" |
431 850,00
UAH з ПДВ
|
414 750,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВ "АФЕС РЕСУРС" #41954881 |
Рішення скасоване |
386 850,00
UAH з ПДВ
|
25 червня 2021 13:35
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 20 травня 2021 16:33
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВІКО2015" #39618388 |
Рішення скасоване |
387 000,00
UAH з ПДВ
|
25 червня 2021 13:35
|
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРАЙМ ЛАЙТ" #42151468 |
Рішення скасоване |
388 800,00
UAH з ПДВ
|
25 червня 2021 13:35
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 29 травня 2021 14:18
|
ТОВ "АФЕС РЕСУРС" #41954881 |
Переможець |
386 850,00
UAH з ПДВ
|
25 червня 2021 13:47
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
06 серпня 2021 10:32
|
Квітанція | укладений |
06 серпня 2021 10:25
|
Лист-повідомлення | укладений |
06 серпня 2021 10:25
|
Електронний підпис | укладений |
13 липня 2021 11:28
|
Договір | укладений |
13 липня 2021 11:19
|