Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Управління житлового господарства Житомирської міської ради |
Код ЄДРПОУ: | 34900607 |
Місцезнаходження: | 10014, Україна , Житомирська обл., Житомир, майдан ім. С.П.Корольова 4/2 |
Контактна особа: |
Ігор Задорожний +380931611091 uzhg@zt-rada.gov.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 11 березня 2021 12:04 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 19 березня 2021 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 25 березня 2021 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 29 березня 2021 12:03 |
Початок аукціону: | 30 березня 2021 14:17 |
Очікувана вартість: | 1 150 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 5 750,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:77210000-5: Лісозаготівельні послуги
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Оплата проводяться Замовником після підписання Сторонами акту наданих послуг та в межах помісячного плану асигнувань Замовника протягом 5 робочих днів з дня надходження бюджетних коштів на рахунок Замовника на відповідні цілі. | Пiсляоплата | 5 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
11 березня 2021 12:08 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
11 березня 2021 12:05 |
ПРОТОКОЛ.doc | |
11 березня 2021 12:05 |
Тендерна документація та додатки.doc |
Інформація про моніторинг
- UA-M-2021-04-29-000007 ● bbac62c04da4450ba1dd1343643f3174
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 28 квітня 2021 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 30 квітня 2021 11:13 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
28.04.2021
№ 288
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 28.04.2021 № 288.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі,присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
1. UA-2021-03-11-005059-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2021-05-05 13:31:29
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Видалення засохлих, пошкоджених дерев, кронування дерев» (інформацію оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-03-11-005059-b) та відповідно до пунктів 6, та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 та пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснення до наступних питань.
Відповідно до пункту 19 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація має містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Крім того, згідно з пункту 8 ч. 10. ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника КП ««ЗЕЛЕНБУД» Житомирської міської ради» на відповідність тендерній документації Управління житлового господарства Житомирської міської ради з наданням документального підтвердження (протокол засідання тендерного комітету).
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2021-05-07 13:01:10
Відповідь
У відповідь на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі код ДК 021:2015- 77210000-5 Лісозаготівельні послуги (Видалення засохлих, пошкоджених дерев, кронування дерев), оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за номером ID: UA-2021-03-11-005059-b, відповідно до частини п'ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» управління житлового господарства Житомирської міської ради надає наступні пояснення через електронну систему закупівель.
Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Законом, який визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, є Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон). Отож, саме на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені цим Законом зобов'язаний діяти замовник під час проведення ним публічних закупівель (встановлено частиною четвертою статті 3 Закону).
Для проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів замовником розробляється та затверджується тендерна документація, яка повинна відповідати статті 22 Закону. Тендерна документація оприлюднена для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках у порядку, встановленому статтею 10 Закону.
Частина друга статті 22 Закону визначає, що тендерна документація має містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, а також роз’яснює, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Інших вимог в цій частині Закон не містить, в тому числі не встановлює, що віднесення виявленої помилки до формальної (несуттєвої) відбувається за рішенням тендерного комітету (уповноваженої особи) і потребує складання протоколу.
Правова природа формальних (несуттєвих) помилок в розумінні Закону є такою, що їх виявлення під час розгляду не потребує прийняття будь-яких додаткових рішень від замовника, оскільки їх допущення не залежить від рішень замовника і в жодному випадку не може призвести до відхилення тендерних пропозицій учасників, що прямо визначено частиною другою статті 22 Закону. Якщо ж виявлена помилка свідчить про наявність підстав для відхилення тендерних пропозицій, визначених статтею 31 Закону, то така помилка не є формальною і тендерна пропозиція учасника відхиляється.
При цьому стаття 31 Закону містить вичерпний перелік підстав, у разі виявлення яких замовник зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію учасника, і виявлені формальні (несуттєві) помилки до вказаного переліку не належать.
Правові підстави позиції органу державного фінансового контролю щодо необхідності складання протоколу тендерного комітету (уповноваженої особи) з цього питання не відповідають нормам Закону (фактично Закон не визначає такого обов'язку для замовника), а орган державного фінансового контролю є органом державної влади і його посадові особи зобов'язані дотримуватися вимог статті 19 Конституції - діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Тендерна документація замовника для проведення закупівлі за номером ID: UA-2021-03-11-005059-b розроблена з дотриманням вимог Закону, зокрема і статті 22, містить опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, та оприлюднена відповідно до вимог статті 10 Закону – отже, замовник не порушував вимог Закону в цій частині.
Частиною 9 статті 29 Закону передбачено, що після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Протокол розгляду тендерних пропозицій, відповідно до частини 1 статті 10 Закону, оприлюднюється в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня його затвердження.
При цьому зазначаємо, що вимог щодо відображення у протоколі розгляду тендерних пропозицій учасників будь-якої інформації про виявлення або розгляд формальних (несуттєвих) помилок, Законом не встановлено.
Складання інших протоколів за результатами розгляду тендерних пропозицій учасників також не передбачено Законом.
Окрім того, тендерна документація, затверджена замовником для проведення відкритих торгів за номером ID: UA-2021-03-11-005059-b також не містить жодних умов щодо необхідності складання протоколу щодо формальних (несуттєвих) помилок.
Відповідно до вимог статті 29 Закону замовник розглянув на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію учасника КП «Зеленбуд» Житомирської міської ради, яка була визначена найбільш економічно вигідною, а також склав і оприлюднив у визначений Законом строк протокол розгляду тендерних пропозицій, а тому замовник не порушував вимог Закону в цій частині.
Повідомляємо, що під час розгляду тендерної пропозиції учасника КП «Зеленбуд» Житомирської міської ради були виявлені несуттєві помилки (пов'язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки), допущення яких не призвело до відхилення його пропозиції. Складання окремих протоколів з цього питання не передбачено Законом.
Надання інформації про усунення порушення замовником
Заперечення до висновку органу державного фінансового контролю 11 березня 2021 року управлінням житлового господарства Житомирської міської ради було оголошено процедуру закупівлі код ДК 021:2015-77210000-5 Лісозаготівельні послуги (Видалення засохлих, пошкоджених дерев, кронування дерев), оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за номером ID: UA-2021-03-11-005059-b. 30 березня 2021 року відбувся електронний аукціон, за результатами якого учасниками процедури закупівлі подані наступні цінові пропозиції: КП "ЗЕЛЕНБУД" ЖИТОМИРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ - 679 000,00 грн; ФОП "ЯЛОВЕНКО ОЛЕКСАНДР ОЛЕКСАНДРОВИЧ" - 680 000,00 грн; ФОП Мазурок Олексій Анатолійович - 889 000,00 грн; ТОВ "ГАРАНТ ЕСТЕЙТС" - 969 568,96 грн. Відповідно до вимог статті 29 Закону «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) замовник розглянув на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію учасника КП «Зеленбуд» Житомирської міської ради, яка була визначена найбільш економічно вигідною, а також склав і оприлюднив у визначений Законом строк протокол розгляду тендерних пропозицій. Тендерна пропозиція учасника КП «Зеленбуд» Житомирської міської ради відповідала вимогам тендерної документації, а підстави її відхилення згідно зі статтею 31 Закону були відсутні, а тому між Управлінням житлового господарства Житомирської міської ради та КП «Зеленбуд» Житомирської міської ради укладено Договір №1 про надання послуг від 13.04.2021 року. 20 травня 2021 року о 16:51 в електронній системі закупівель було опубліковано висновок органу державного фінансового контролю за результатами моніторингу даної закупівлі (UA-M-2021-04-29-000007). У власному висновку орган державного фінансового контролю стверджує про виявлення порушень законодавства у сфері закупівель під час проведення вказаної закупівлі та зобов’язує Замовника здійснити заходи щодо їх усунення у встановленому законодавством порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язання за договором про закупівлю від 13.04.2021 року №1. Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, вмотивовує це тим, що відповідно до вимог підпункту 2.2. пункту 2 Додатку №2 тендерної документації, від учасників у складі тендерних пропозицій, на відповідність кваліфікаційним критеріям, вимагалось надання копій раніше укладеного (-них) договору (-ів) із підписаними актами виконаних робіт/наданих послуг (окремо видалення дерев та окремо кронування дерев). При цьому зазначається, що у складі тендерної пропозиції переможця надано копії аналогічних договорів від 09.06.2020 року №45-83/20, укладеного з Житомирською загальноосвітньою школа I-III ступенів № 14, від 21.02.2020 року №28/20, укладеного з ТОВ «Фешн Груп» та від 19.08.2020 року №01-08/20/35A100-6115-20-109/20, укладеного з АТ «Житомиргаз» без додатку розрахунок вартості надання послуг, які відповідно до пункту 10.5 вказаних договорів є їх невід’ємною частиною. Таким чином, на думку Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, Замовник мав відповідно до вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, відхилити тендерну пропозицію Учасника, як таку, що не відповідала кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону та не відповідала встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Управління житлового господарства Житомирської міської ради не погоджується із наведеними у висновку органу державного фінансового контролю ствердженнями та відповідно до частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» надає аргументовані заперечення до висновку через електронну систему закупівель. Законом, який визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, є Закон України «Про публічні закупівлі». Отож, саме на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені цим Законом зобов'язаний діяти замовник під час проведення ним публічних закупівель (встановлено частиною четвертою статті 3 Закону). Для проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів замовником розробляється та затверджується тендерна документація, яка повинна відповідати статті 22 Закону. Пунктом 2 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначаються відомості про один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. На виконання даних вимог Закону у тендерній документації до закупівлі, зокрема у пункті 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовником встановлено такі кваліфікаційні критерії до учасників: - наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). При цьому відповідно до вимог підпункту 2.2 пункту 2 Додатку № 2 тендерної документації, від учасників у складі тендерних пропозицій, на відповідність кваліфікаційним критеріям, вимагалось надання копії раніше укладеного (-них) договору (-ів) із підписаними актами виконаних робіт/наданих послуг (окремо видалення дерев та окремо кронування дерев). Тендерна документація, затверджена замовником для проведення відкритих торгів за номером ID: UA-2021-03-11-005059-b не встановлює обов`язковості надання додатків до таких договорів. На виконання даної вимоги тендерної документації Учасником у складі власної тендерної пропозиції надано копії аналогічних договорів від 09.06.2020 року №45-83/20, укладеного з Житомирською загальноосвітньою школа I-III ступенів № 14, від 21.02.2020 року №28/20, укладеного з ТОВ «Фешн Груп» та від 19.08.2020 року №01-08/20/35A100-6115-20-109/20, укладеного з АТ «Житомиргаз» та відповідні акти виконаних робіт/наданих послуг, які надали Замовнику можливість встановити наявність у учасника досвіду виконання аналогічних робіт. При цьому, додатки «Розрахунок виконаних послуг» до вищевказаних Договорів, які відповідно до пункту 10.5 є їх невід’ємною частиною, не впливають на підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору, а тим паче на підтвердження його виконання. Ненадання додатків до укладених договорів не змінює самого предмету вже укладеного відповідного договору, а лише деталізує порядок його виконання, що не може бути розцінене як недоведення наявності належного досвіду виконання робіт/надання послуг. Зазначене підтверджується і судовою практикою. Так, у рішенні Окружного адміністративного суду міста Києва від 26 лютого 2021 року у адміністративній справі №640/30987/20 за позовом комунального підприємства Виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київтеплоенерго» до Північного офісу Державної аудиторської служби України, з приводу аналогічних питань суд зазначає наступне: «Нормою частини 2 статті 16 Закону №922-VIII встановлено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. При цьому, приписи статті 16 вказаного Закону визначають, що замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Частиною 3 статті 22 Закону № 922-VIII встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Таким чином, Законом не встановлено вичерпного переліку документів, що можуть вимагатись Замовником на підтвердження того чи іншого кваліфікаційного критерію, передбаченого статтею 16 Закону № 922-VIII. При цьому одним з основних кваліфікаційних критеріїв є наявність в учасників документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Водночас, чинним законодавством не передбачено вимог щодо документів, якими виконання учасником аналогічного договору може бути підтверджено, обмеження їх кількості тощо. Слід зазначити, що чинне законодавство не містить визначення поняття "аналогічний договір", а тому в кожному конкретному випадку замовник самостійно визначає перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини 3 статті 5 Закону № 922-VIII та дотриманням принципів, закріплених у статтею 3 цього Закону.» У зв`язку з цим, на дотримання принципів здійснення публічних закупівель, недискримінацїї учасників, здорової конкуренції, тендерна документація не містить конкретної вимоги щодо складу аналогічного договору. Частинною 10 статті 8 Закону передбачено, що у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку органу державного фінансового контролю, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження. Враховуючи вищевикладене, управлінням житлового господарства Житомирської міської ради прийнято рішення щодо оскарження у судовому порядку висновку органу державного фінансового контролю.
2021-05-24 14:46:40
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 20 травня 2021 |
Кінцевий строк оскарження: | 04 червня 2021 |
Порушення виявлено
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Оскарження в суді
Опис: | Висновок про результати моніторингу оскаржено до Житомирського окружного адміністративного суду |
Дата публікації: | 26 травня 2021 |
Документи:
09 червня 2021 10:05
|
Електронний підпис |
09 червня 2021 10:04
|
Ухвала про відкриття провадження.docx |
26 травня 2021 16:29
|
Позов.pdf |
09 червня 2021 10:05
|
Електронний підпис |
26 травня 2021 16:31
|
Електронний підпис |
09 червня 2021 10:04
|
Ухвала про відкриття провадження.docx |
26 травня 2021 16:29
|
Позов.pdf |
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 30 березня 2021 14:50
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
КП ""ЗЕЛЕНБУД" ЖИТОМИРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" |
744 000,00
UAH з ПДВ
|
679 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ФОП "ЯЛОВЕНКО ОЛЕКСАНДР ОЛЕКСАНДРОВИЧ" |
988 000,00
UAH з ПДВ
|
680 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ФОП Мазурок Олексій Анатолійович |
889 000,00
UAH з ПДВ
|
889 000,00
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "ГАРАНТ ЕСТЕЙТС" |
969 568,96
UAH з ПДВ
|
969 568,96
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
КП ""ЗЕЛЕНБУД" ЖИТОМИРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" #13555047 |
Переможець |
679 000,00
UAH з ПДВ
|
31 березня 2021 10:02
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
04 січня 2022 12:08
|
Електронний підпис | укладений |
13 квітня 2021 12:01
|
Договір.pdf | укладений |
13 квітня 2021 12:00
|