Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Капітальний ремонт відділення анестезіології та реанімації з ліжками інтенсивної терапії хірургічного профілю КНП «ПЛІЛ» ПМР за адресою: м. Павлоград, вул. Дніпровська, 541
Очікувана вартість
4 055 719,78 UAH
UA-2021-03-05-008734-c ● 9535d6c79a464066869e865d51d4a74f
Відкриті торги
Торги не відбулися
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Комунальне некомерційне підприємство "Павлоградська лікарня інтенсивного лікування" Павлоградської міської ради |
Код ЄДРПОУ: | 01984174 |
Місцезнаходження: | 51400, Україна , Дніпропетровська обл., м. Павлоград, ДНІПРОВСЬКА, будинок 541 |
Контактна особа: |
Ганна Хамаза +380660739442 annakhamaza@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 05 березня 2021 14:49 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 12 березня 2021 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 18 березня 2021 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 22 березня 2021 10:00 |
Початок аукціону: | 23 березня 2021 13:16 |
Очікувана вартість: | 4 055 719,78 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 20 278,60 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 роботи
Капітальний ремонт відділення анестезіології та реанімації з ліжками інтенсивної терапії хірургічного профілю КНП «ПЛІЛ» ПМР за адресою: м. Павлоград, вул. Дніпровська, 541
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
51400, Україна, Дніпропетровська область, м. Павлоград, Дніпровська, 541
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 серпня 2021
ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Iнша подія | Замовник здійснює оплату за виконані роботи на підставі підписаних актів приймання виконаних робіт КБ-2в та довідки про вартість виконаних робіт та витрати КБ-3 протягом п'ятнадцяти робочих днів після підписання обома сторонами Договору актів приймання виконаних робіт. | Пiсляоплата | 15 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
05 березня 2021 14:51 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
05 березня 2021 14:49 |
Додаток_5_Протокол ознайомлення з об.робіт.docx | |
05 березня 2021 14:49 |
Додаток_2_Тех.якісні характеристики.docx | |
05 березня 2021 14:49 |
Додаток_1_Пропозиція.docx | |
05 березня 2021 14:49 |
Додаток_3_Документи.docx | |
05 березня 2021 14:49 |
Оголошення 05.03.2021.docx | |
05 березня 2021 14:49 |
Тендерної документації_Кап.ремонт.docx | |
05 березня 2021 14:49 |
Додаток_4_Договір.docx |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
загальні питання
Дата подання: 06 березня 2021 09:17
Дата відповіді: 10 березня 2021 09:08
Клас наслідків (відповідальності) виконуваних робіт? чи буде поєтапне прийняття та оплата робіт?
Відповідь: Шановний Учасник, дякуємо за запитання.
1. Клас наслідків (відповідальності) виконуваних робіт - СС2;
2. Так, буде поетапне прийняття та оплата робіт.
1. Клас наслідків (відповідальності) виконуваних робіт - СС2;
2. Так, буде поетапне прийняття та оплата робіт.
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2021-03-05-008734-c.b1
Статус:
Відповідь надана
Учасник: ТОВ "Гемма", Код ЄДРПОУ:23079990
Дата подання: 07 квітня 2021 17:51
Вимога
Згідно протоколу від 31.03.2021 р. Замовником прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ГЕММА" на підставі абзацу 1 ч.3 ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі".
Вважаємо таке рішення помилковим та передчасним, а умову згідно з якою тендерну пропозицію ТОВ "ГЕММА" відхилено - дискримінаційною, враховуючи наведене.
Згідно абзацу 1 ч.3 ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
При цьому згідно п.4 ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Так, згідно п.12 ч.1 ст.1 Закону України "Про електронні довірчі послуги" електронний підпис - електронні дані, які додаються підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються ним як підпис.
Згідно п.15 ч.1 ст.1 Закону України "Про електронні довірчі послуги" засіб електронного підпису чи печатки - апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які використовуються для створення та/або перевірки електронного підпису чи печатки.
Згідно п.23 ч.1 ст.1 Закону України "Про електронні довірчі послуги" кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Згідно п.5 та п.6 Розділу VII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України" Про електронні довірчі послуги" електронний цифровий підпис та посилений сертифікат відкритого ключа, що його підтверджує, видані відповідно до вимог Закону України "Про електронний цифровий підпис" до набрання чинності цим Законом, використовуються користувачами електронних довірчих послуг, кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг, які продовжують їх обслуговувати, відповідно як кваліфікований електронний підпис та кваліфікований сертифікат електронного підпису до закінчення строку дії посиленого сертифіката відкритого ключа, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим Законом.
Електронні дані з накладеним електронним цифровим підписом, який підтверджено з використанням посиленого сертифіката відкритого ключа, визнаються після набрання чинності Законом України "Про електронні довірчі послуги" електронними даними із створеним кваліфікованим електронним підписом, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим Законом.
Згідно п.3 Постанови КМУ «Про реалізацію експериментального проєкту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» від 03.03.2020 р. №193 передбачено, що удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, що відповідають затвердженим пунктом 2 цієї постанови вимогам, можуть використовуватися користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри.
Кваліфікований електронний підпис (КЕП)– це вдосконалений електронний підпис з криптографічним захистом (шифрування з метою приховування змісту, авторства, цілісності) для використання фізичними та юридичними особами, щоб підтвердити особу, цілісність даних в електронній системі.
КЕП функціонує так само, як і ЕЦП, тобто накладається на електронний документ за допомогою особистого ключа та перевіряється відкритим ключем.
Згідно з Законом “Про електронні довірчі послуги” чи ЗУ “Про публічні закупівлі” замовник не зобов’язаний вимагати від учасників підписати пропозицію саме КЕП.
Згідно з вимогами абз. 2 ч. 2 ст. 17 Закону «застосовувати виключно засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання (зберігаються на захищеному носії — токені чи у хмарі) мають:
• органи державної влади,
• органи місцевого самоврядування,
• підприємства, установи та організації державної форми власності,
• державні реєстратори, нотаріуси
• та інші суб’єкти, уповноважені державою на здійснення функцій державного реєстратора»
Отже, учасники можуть використовувати УЕП для підписання тендерної документації та це не є порушенням, а відхилення тендерної пропозиції в цій частині можна вважати дискримінаційним.
Удосконалений електронний підпис отриманий ТОВ "ГЕММА" 2020 р. і термін його дії ще не минув.
Тобто тендерна пропозиція підписана ТОВ "ГЕММА" діючим удосконаленим електронним підписом, який є дійсним та дає можливість ідентифікувати підписувача є дійсною, відповідає вимогам п.5 та п.6 Розділу VII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про електронні довірчі послуги".
Діючий удосконалений електронний підпис ТОВ "ГЕММА" можна перевірити та ідентифікувати на веб-сайті https://czo.gov.ua/verify, що і було здійснено під час розгляду тендерної пропозиції.
ТОВ "ГЕММА" ідентифіковано Замовником та будь-яких інших порушень Замовником не встановлено.
Враховуючи вищенаведене, вимагаємо скасувати протокол від 31.03.2021 р. про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ГЕММА", та прийняти пропозицію товариства як таке, що відповідає вимогам тендерної документації.
Розгорнути
Згорнути
Вважаємо таке рішення помилковим та передчасним, а умову згідно з якою тендерну пропозицію ТОВ "ГЕММА" відхилено - дискримінаційною, враховуючи наведене.
Згідно абзацу 1 ч.3 ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
При цьому згідно п.4 ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Так, згідно п.12 ч.1 ст.1 Закону України "Про електронні довірчі послуги" електронний підпис - електронні дані, які додаються підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються ним як підпис.
Згідно п.15 ч.1 ст.1 Закону України "Про електронні довірчі послуги" засіб електронного підпису чи печатки - апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які використовуються для створення та/або перевірки електронного підпису чи печатки.
Згідно п.23 ч.1 ст.1 Закону України "Про електронні довірчі послуги" кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Згідно п.5 та п.6 Розділу VII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України" Про електронні довірчі послуги" електронний цифровий підпис та посилений сертифікат відкритого ключа, що його підтверджує, видані відповідно до вимог Закону України "Про електронний цифровий підпис" до набрання чинності цим Законом, використовуються користувачами електронних довірчих послуг, кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг, які продовжують їх обслуговувати, відповідно як кваліфікований електронний підпис та кваліфікований сертифікат електронного підпису до закінчення строку дії посиленого сертифіката відкритого ключа, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим Законом.
Електронні дані з накладеним електронним цифровим підписом, який підтверджено з використанням посиленого сертифіката відкритого ключа, визнаються після набрання чинності Законом України "Про електронні довірчі послуги" електронними даними із створеним кваліфікованим електронним підписом, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим Законом.
Згідно п.3 Постанови КМУ «Про реалізацію експериментального проєкту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» від 03.03.2020 р. №193 передбачено, що удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, що відповідають затвердженим пунктом 2 цієї постанови вимогам, можуть використовуватися користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри.
Кваліфікований електронний підпис (КЕП)– це вдосконалений електронний підпис з криптографічним захистом (шифрування з метою приховування змісту, авторства, цілісності) для використання фізичними та юридичними особами, щоб підтвердити особу, цілісність даних в електронній системі.
КЕП функціонує так само, як і ЕЦП, тобто накладається на електронний документ за допомогою особистого ключа та перевіряється відкритим ключем.
Згідно з Законом “Про електронні довірчі послуги” чи ЗУ “Про публічні закупівлі” замовник не зобов’язаний вимагати від учасників підписати пропозицію саме КЕП.
Згідно з вимогами абз. 2 ч. 2 ст. 17 Закону «застосовувати виключно засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання (зберігаються на захищеному носії — токені чи у хмарі) мають:
• органи державної влади,
• органи місцевого самоврядування,
• підприємства, установи та організації державної форми власності,
• державні реєстратори, нотаріуси
• та інші суб’єкти, уповноважені державою на здійснення функцій державного реєстратора»
Отже, учасники можуть використовувати УЕП для підписання тендерної документації та це не є порушенням, а відхилення тендерної пропозиції в цій частині можна вважати дискримінаційним.
Удосконалений електронний підпис отриманий ТОВ "ГЕММА" 2020 р. і термін його дії ще не минув.
Тобто тендерна пропозиція підписана ТОВ "ГЕММА" діючим удосконаленим електронним підписом, який є дійсним та дає можливість ідентифікувати підписувача є дійсною, відповідає вимогам п.5 та п.6 Розділу VII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про електронні довірчі послуги".
Діючий удосконалений електронний підпис ТОВ "ГЕММА" можна перевірити та ідентифікувати на веб-сайті https://czo.gov.ua/verify, що і було здійснено під час розгляду тендерної пропозиції.
ТОВ "ГЕММА" ідентифіковано Замовником та будь-яких інших порушень Замовником не встановлено.
Враховуючи вищенаведене, вимагаємо скасувати протокол від 31.03.2021 р. про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ГЕММА", та прийняти пропозицію товариства як таке, що відповідає вимогам тендерної документації.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
09 квітня 2021 15:25
Розглянувши Вашу вимогу за вих №1 від 07.04.2021 року щодо прийнятого рішення Замовником згідно протоколу уповноваженої особи від 31.03.2021 року про відхилення тендерної пропозиції поданої на участь у процедурі відкритих торгів «UA-2021-03-05-008734-c» надаємо обгрунтовану відповідь:
Відповідно до частини 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, завтердженого наказом Міекономіки від 11.06.2020 року №1082 Розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/учасником/постачальником / органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контролю. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
Міністерство цифрової трансформації України надало офіційну відповідь листом від 16.02.2021 № 1/06-3-1587, постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо використання удосконалених електронних підписів чи печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. Якщо при перевірці кваліфікованого електронного підпису чи печатки, згідно вимог у сфері електронних довірчих послуг, затверджених постановою КМУ від 17.11.2018 року №922, на сайті ЦЗО, засіб видає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим.
При перевірці електронного цифрового підпису (УЕП) ТОВ «Гемма» на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип носія особистого ключа «незахищений», тип підпису «удосконалений», такий підпис не може вважатись кваліфікованим.
Відповідно до ч.3 ст.12 Закону України «Про публічні закупівлі» під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги", тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тобто, Замовником розробляються та затверджуються в тендерній документації умови проведення тендеру. В тендерній документації UA-2021-03-05-008734-c Замовником зазначено, що тендерна пропозиція повинна відповідати ряду вимог, серед яких: 2) якщо у складі тендерної пропозиції є хоча б один сканований документ, потрібно накласти кваліфікований електронний підпис (КЕП) на пропозицію; 3) якщо ж такі документи надано у формі електронного документа, КЕП накладають на кожен електронний документ тендерної пропозиції окремо; 4) якщо ж пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП на пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо. Так, у випадку не накладення учасником КЕП відповідно до умов тендерної документації учасник вважається таким, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та його пропозицію буде відхилено на підставі абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
Відповідно до частини 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, завтердженого наказом Міекономіки від 11.06.2020 року №1082. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Тобто, використання КЕП, як вимога в Тендерній документації не суперечить законодавству.
Крім того відповідно до абзацу другого п. 2 Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності, захищений носій особистих ключів - засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки, що призначений для зберігання особистого ключа та має вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на ньому даних від несанкціонованого доступу, безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання.
Учасником процедури закупівлі Товариством з обмеженою відповідальністю «Гемма» повинно бути накладено КЕП з виключно захищеним носієм особистого ключа, водночас накладений на пропозицію УЕП є незахищеним, що не відповідає вимогам законодавства та умовам Тендерної документації.
Беручи до уваги Постанову КМУ №193 від 03.03.2020 року «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів», удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, що відповідають затвердженим пунктом 2 цієї постанови вимогам, можуть використовуватися користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім випадків встановленим законодавством.
Тобто, удосконалені електронні підписи чи печатки можуть використовуватись користувачами електронних довірчих послуг, якщо таке використання не суперечать вимогам Тендерної документації, яка викладена з дотриманням чинного законодавства.
Також, інформуємо, що відповідно до існуючої практики Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеної у рішенні №2525-р/пк-пз від 11.02.2021 в оголошення про проведення процедури закупівлі за номером UA-2020-12-30-003892-c, Орган оскарження викладає обгрунтування щодо неправомірного визнання Переможцем учасника, який не наклав на пропозицію кваліфікований електронний підпис, відповідно до вимог Тендерної документації Замовника.
Враховуючи викладене, вважаємо Вашу вимогу неправомірною. Рішення Замовника викладене згідно протоколу уповноваженої особи від 31.03.2021 року про відхилення тендерної пропозиції поданої на участь у процедурі відкритих торгів «UA-2021-03-05-008734-c» відповідає вимогам чинного законодавства і не має підстав до його скасування.
Сподіваємось на порозуміння.
Відповідно до частини 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, завтердженого наказом Міекономіки від 11.06.2020 року №1082 Розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/учасником/постачальником / органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контролю. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
Міністерство цифрової трансформації України надало офіційну відповідь листом від 16.02.2021 № 1/06-3-1587, постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо використання удосконалених електронних підписів чи печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. Якщо при перевірці кваліфікованого електронного підпису чи печатки, згідно вимог у сфері електронних довірчих послуг, затверджених постановою КМУ від 17.11.2018 року №922, на сайті ЦЗО, засіб видає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим.
При перевірці електронного цифрового підпису (УЕП) ТОВ «Гемма» на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип носія особистого ключа «незахищений», тип підпису «удосконалений», такий підпис не може вважатись кваліфікованим.
Відповідно до ч.3 ст.12 Закону України «Про публічні закупівлі» під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги", тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тобто, Замовником розробляються та затверджуються в тендерній документації умови проведення тендеру. В тендерній документації UA-2021-03-05-008734-c Замовником зазначено, що тендерна пропозиція повинна відповідати ряду вимог, серед яких: 2) якщо у складі тендерної пропозиції є хоча б один сканований документ, потрібно накласти кваліфікований електронний підпис (КЕП) на пропозицію; 3) якщо ж такі документи надано у формі електронного документа, КЕП накладають на кожен електронний документ тендерної пропозиції окремо; 4) якщо ж пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП на пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо. Так, у випадку не накладення учасником КЕП відповідно до умов тендерної документації учасник вважається таким, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та його пропозицію буде відхилено на підставі абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
Відповідно до частини 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, завтердженого наказом Міекономіки від 11.06.2020 року №1082. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Тобто, використання КЕП, як вимога в Тендерній документації не суперечить законодавству.
Крім того відповідно до абзацу другого п. 2 Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності, захищений носій особистих ключів - засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки, що призначений для зберігання особистого ключа та має вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на ньому даних від несанкціонованого доступу, безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання.
Учасником процедури закупівлі Товариством з обмеженою відповідальністю «Гемма» повинно бути накладено КЕП з виключно захищеним носієм особистого ключа, водночас накладений на пропозицію УЕП є незахищеним, що не відповідає вимогам законодавства та умовам Тендерної документації.
Беручи до уваги Постанову КМУ №193 від 03.03.2020 року «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів», удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, що відповідають затвердженим пунктом 2 цієї постанови вимогам, можуть використовуватися користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім випадків встановленим законодавством.
Тобто, удосконалені електронні підписи чи печатки можуть використовуватись користувачами електронних довірчих послуг, якщо таке використання не суперечать вимогам Тендерної документації, яка викладена з дотриманням чинного законодавства.
Також, інформуємо, що відповідно до існуючої практики Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеної у рішенні №2525-р/пк-пз від 11.02.2021 в оголошення про проведення процедури закупівлі за номером UA-2020-12-30-003892-c, Орган оскарження викладає обгрунтування щодо неправомірного визнання Переможцем учасника, який не наклав на пропозицію кваліфікований електронний підпис, відповідно до вимог Тендерної документації Замовника.
Враховуючи викладене, вважаємо Вашу вимогу неправомірною. Рішення Замовника викладене згідно протоколу уповноваженої особи від 31.03.2021 року про відхилення тендерної пропозиції поданої на участь у процедурі відкритих торгів «UA-2021-03-05-008734-c» відповідає вимогам чинного законодавства і не має підстав до його скасування.
Сподіваємось на порозуміння.
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 23 березня 2021 13:37
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ПП "ФІРМА "ГОРСЕРВІС" |
3 712 715,80
UAH з ПДВ
|
3 712 715,80
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВ "Гемма" |
3 999 996,87
UAH з ПДВ
|
3 999 996,87
UAH з ПДВ
|
Відповіді учасника | Документи |
Інформація про відміну
Дата відміни
31 березня 2021 14:51
Причина відміни
Відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з Законом про публічні закупівлі