Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
ГБН Г.1-218-182:2011 Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-19-14 Хмелів – Чернечча Слобода – Буринь (окремими ділянками) (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
GBN G. 1-218-182:2011 Current repair of principal motor road T - 19- 14 Khmeliv - Chernecha Sloboda - Buryn' ( individual sections ) ( 45230000-8 Construction work for pipelines, communication and power lines, for highways, roads, airfields and railways; flatwork)
GBN G. 1-218-182:2011 Current repair of principal motor road T - 19- 14 Khmeliv - Chernecha Sloboda - Buryn' ( individual sections ) ( 45230000-8 Construction work for pipelines, communication and power lines, for highways, roads, airfields and railways; flatwork)
Очікувана вартість
168 128 000,00 UAH
UA-2021-03-03-001964-c ● 3a7d3929be864f16a646eb5092131a59
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
Призупинено
Наявні скарги без рішення
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Tender notice
Інформація про замовників
Purchasing Body
Найменування: | Служба автомобільних доріг у Сумській області |
Код ЄДРПОУ: | 24014538 |
Місцезнаходження: | 40002, Україна , Сумська область обл., Суми, м. Суми, вул. Роменська, 79/2 |
Контактна особа: |
Овчаренко Сергій +380542700285 Sad_invest@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Official name: | Motor Roads Service in Sumy Oblast |
National ID: | 24014538 |
Contact point: |
Ovcharenko Sergiy +380542700285 Sad_invest@ukr.net |
Інформація про процедуру
Milestones
Дата оприлюднення: | 03 березня 2021 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 26 березня 2021 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 01 квітня 2021 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 05 квітня 2021 10:00 |
Початок аукціону: | 11 травня 2021 12:21 |
Очікувана вартість: | 168 128 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 1 681 280,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00 % |
Publication date: | 03 березня 2021 10:11 |
Enquiries until: | 26 березня 2021 00:00 |
Complaints submission until: | до 01 квітня 2021 00:00 |
Time limit for receipt of tenders: | 05 квітня 2021 10:00 |
Information
Estimated total value: | 168 128 000 UAH including VAT |
Minimal lowering step: | 1 681 280 UAH |
Minimal lowering step, %: | 1,00 % |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь
Scope of the procurement
ГБН Г.1-218-182:2011 Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-19-14 Хмелів – Чернечча Слобода – Буринь (окремими ділянками) (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія. Розмір забезпечення тендерної пропозиції (0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі ): – 840 640,00 грн. ; Строк дії забезпечення тендерної пропозиції не менше ніж 90 днів з кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Гарантія має набувати чинності з дня її надання. Банківська гарантія повинна бути оформлена у відповідності до вимог Постанови правління національного банку України від 15.12.2004 №639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах».
Розгорнути
Згорнути
GBN G. 1-218-182:2011 Current repair of principal motor road T - 19- 14 Khmeliv - Chernecha Sloboda - Buryn' ( individual sections ) ( 45230000-8 Construction work for pipelines, communication and power lines, for highways, roads, airfields and railways; flatwork) Documents of the tender proposition, which were prepared by the Participant of the fault, but stored in the Ukrainian language
Розгорнути
Згорнути
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 посл.
ГБН Г.1-218-182:2011 Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-19-14 Хмелів – Чернечча Слобода – Буринь (окремими ділянками) (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: Україна, Відповідно до документації
ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь
Індекс автомобільних доріг: T-19-14 — Хмелів - Чернеча Слобода - Буринь
GBN G. 1-218-182:2011 Current repair of principal motor road T - 19- 14 Khmeliv - Chernecha Sloboda - Buryn' ( individual sections ) ( 45230000-8 Construction work for pipelines, communication and power lines, for highways, roads, airfields and railways; flatwork)
CPV: 45230000-8
Період постачання:
по 31 грудня 2022
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Iнша подія | Попередня оплата може здійснюватись у межах 30% від вартості робіт відповідно до постанови КМУ від 04.12.19р. № 1070 “Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти” терміном не більше трьох місяців відповідно до наданого головним розпорядником погодження та лише щодо робіт, надання яких здійснюється протягом поточного бюджетного періоду. Попередня оплата (авансування) здійснюється шляхом спрямування бюджетних коштів Підряднику на небюджетний рахунок, відкритий на ім’я Підрядника в органах Державної казначейської служби у встановленому законодавством порядку. | Аванс | 90 | Календарні | 30 |
Iнша подія | Оплата здійснюється в межах фактичного надходження бюджетних коштів. У разі затримки бюджетного фінансування не з вини Замовника, оплата за виконані роботи здійснюється протягом 5 (п’яти) банківських днів з дати отримання Замовником бюджетного фінансування на свій реєстраційний рахунок, а в разі зміни бюджетного фінансування Замовник письмово повідомляє про це Підрядника. Факт надходження грошових коштів на розрахунковий рахунок Замовника є моментом настання строку виконання зобов’язання за даним договором в розумінні п. 2 ч. 1 ст. 530 ЦК України, при умові наявності підписаних сторонами ф. КБ-2в і ф. КБ-3. | Пiсляоплата | 5 | Банківські | 70 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
11 березня 2021 11:28 |
Електронний підпис |
11 березня 2021 11:27 |
+ Публ Перелік змін ТД ПСР Т-19-14 11.03.doc |
11 березня 2021 11:27 |
ПУБЛ ТД ПСР Т-19-14 11.03.doc |
03 березня 2021 10:08 |
ПУБЛ ТД ПСР Т-19-14 03.03.doc |
03 березня 2021 10:08 |
ПУБЛ проект дог ПСР Т-19-14 03.03.doc |
11 березня 2021 11:28 |
Електронний підпис
|
||
11 березня 2021 11:27 |
+ Публ Перелік змін ТД ПСР Т-19-14 11.03.doc
|
||
11 березня 2021 11:27 |
ПУБЛ ТД ПСР Т-19-14 11.03.doc
|
||
03 березня 2021 10:08 |
ПУБЛ ТД ПСР Т-19-14 03.03.doc
|
||
03 березня 2021 10:08 |
ПУБЛ проект дог ПСР Т-19-14 03.03.doc
|
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2021-03-03-001964-c.a1
Статус:
Відповідь надана
Дата подання: 25 березня 2021 15:13
Дискримінаційна вимога, щодо вибору банків, що можуть надати забезпечення тендерної пропозиції
Замовник застосовує вимогу тендерної документації, що не передбачена законодавством України: "Банківська гарантія з повним грошовим покриттям повинна бути надана одним із системно важливих банків, перелік яких затверджується НБУ. Перелік цих банків є загальнодоступним та публікується на сайті НБУ. ".
Дана вимога неодноразово була оскаржена в АМКУ:
- рішення від 19.03.2021 № 5499 (UA-2021-02-03-006186-c)
- рішення від 19.03.2021 №5498 (UA-2021-02-09-002389-b)
- рішення від 19.03.2021 №5496 ( UA-2021-02-08-006105-b)
- рішення від 15.12.2020 № 23203 (UA-2020-11-12-003986-a)
- рішення від 26.02.2021 № 3670 ( UA-2021-01-22-001988-a)
Просимо, внести зміни в тенедерну документацію в цій частині, адже дії Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також їх права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Розгорнути
Згорнути
Дана вимога неодноразово була оскаржена в АМКУ:
- рішення від 19.03.2021 № 5499 (UA-2021-02-03-006186-c)
- рішення від 19.03.2021 №5498 (UA-2021-02-09-002389-b)
- рішення від 19.03.2021 №5496 ( UA-2021-02-08-006105-b)
- рішення від 15.12.2020 № 23203 (UA-2020-11-12-003986-a)
- рішення від 26.02.2021 № 3670 ( UA-2021-01-22-001988-a)
Просимо, внести зміни в тенедерну документацію в цій частині, адже дії Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також їх права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Рішення замовника: Вимога відхилена
26 березня 2021 12:01
Рішення: визнати вимогу UA-2021-03-03-001964-c.a1 такою, що не підлягає задоволенню.
Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) установлено правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується Замовником. При цьому, частиною третьою статті 22 Закону встановлено, зокрема, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Враховуючи викладене, перелік документів, які учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції, визначається Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, та дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону.
1. Щодо системно важливих банків
Під час проведення закупівель ремонтно-будівельних робіт/послуг на автомобільних дорогах загального користування державного значення згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» Службою у тендерній документації передбачались вимоги щодо надання учасниками забезпечення тендерних пропозицій у формі банківської гарантії без зазначення особливих вимог до банків-гарантів.
Проте за останні роки систематично фіксуються випадки невиконання банківськими установами гарантійних зобов’язань за наданими банківськими гарантіями, чим нівельовано норму вищевказаного Закону та право замовників на стягнення з недобросовісних учасників гарантійних сум.
Аналізом, проведеним Укравтодором за період 2018-2020 років, випадки неповернення тендерного забезпечення виникли з такими фінансовими установами як ПАТ «PBC Банк», АТ «АБ «Радабанк», ПАТ «Банк інвестицій та заощаджень», АБ «Південний», ПАТ «Комерційний банк «Центр», ТОВ «КБ «Глобус», ПАТ АКБ «Конкорд» на загальну суму близько 16 млн грн.
Відповідно до частини шостої статті 25 Закону кошти, що надійшли як забезпечення тендерної пропозиції, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених цим Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких замовників.
Таким чином, враховуючи, що закупівлі робіт та послуг на автомобільних дорогах загального користування здійснюються за рахунок бюджетних коштів, державний бюджет недоотримав надходжень на суму вищевказаних неповернутих гарантій.
За узагальненою інформацією Укравтодору, з метою захисту своїх прав як замовника безпосередньо та інтересів держави в цілому, Службою передбачено в тендерній документації вимогу надання учасниками закупівель забезпечення тендерних пропозицій у формі банківської гарантії, виданих одним із системно важливих банків.
Відповідно до Закону України «Про банки і банківську діяльність» системно важливий банк - банк, що відповідає критеріям, встановленим Національним банком України, діяльність якого впливає на стабільність банківської системи. Положення про порядок визначення системно важливих банків затверджений постановою Правління Національного банку України від 25.12.2014 №863. Для системно важливих банків діють підвищені вимоги, покликані забезпечити додатковий запас їх стійкості, що є додатковою гарантією виконання фінансовою установою взятих на себе зобов’язань.
Перелік банків, які вважаються системно важливими, затверджено рішенням Правління Національного банку України від 3 березня 2020 року №155-рш «Про визначення системно важливих банків», і на сьогодні їх кількість складає 13 одиниць.
2. Щодо дискримінаційності вимоги
Учасником, яким подана вимога, не наведено належних та змістовних обґрунтувань на підтвердження того, яким чином вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до нього чи інших потенційних учасників процедури закупівлі. Відповідно до Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» дискримінацією визначено ситуацію, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
Тобто, дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших. У даному ж випадку всі потенційні учасники процедури закупівлі є в рівних умовах. Вимога тендерної документації щодо системних банків звужує не коло учасників закупівлі, а коло банків-гарантів, у яких учасники отримують забезпечення.
Отже, потенційний учасник процедури закупівлі має можливість отримати забезпечення у 13-ти банках, визначених рішенням Правління НБУ системно важливими.
Незгода суб’єкта господарювання з умовами тендерної документації процедури закупівлі, в якій він має намір взяти участь, щодо вимог до банків-гарантів не є підставою для визнання умов тендерної документації дискримінаційними.
Отже, за даних обставин вказану вимогу тендерної документації не можна вважати дискримінаційною.
Аналогічну позицію викладено у постанові Верховного Суду України від 29 січня 2021 року по справі №640/1042/19.
Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) установлено правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується Замовником. При цьому, частиною третьою статті 22 Закону встановлено, зокрема, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Враховуючи викладене, перелік документів, які учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції, визначається Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, та дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону.
1. Щодо системно важливих банків
Під час проведення закупівель ремонтно-будівельних робіт/послуг на автомобільних дорогах загального користування державного значення згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» Службою у тендерній документації передбачались вимоги щодо надання учасниками забезпечення тендерних пропозицій у формі банківської гарантії без зазначення особливих вимог до банків-гарантів.
Проте за останні роки систематично фіксуються випадки невиконання банківськими установами гарантійних зобов’язань за наданими банківськими гарантіями, чим нівельовано норму вищевказаного Закону та право замовників на стягнення з недобросовісних учасників гарантійних сум.
Аналізом, проведеним Укравтодором за період 2018-2020 років, випадки неповернення тендерного забезпечення виникли з такими фінансовими установами як ПАТ «PBC Банк», АТ «АБ «Радабанк», ПАТ «Банк інвестицій та заощаджень», АБ «Південний», ПАТ «Комерційний банк «Центр», ТОВ «КБ «Глобус», ПАТ АКБ «Конкорд» на загальну суму близько 16 млн грн.
Відповідно до частини шостої статті 25 Закону кошти, що надійшли як забезпечення тендерної пропозиції, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених цим Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких замовників.
Таким чином, враховуючи, що закупівлі робіт та послуг на автомобільних дорогах загального користування здійснюються за рахунок бюджетних коштів, державний бюджет недоотримав надходжень на суму вищевказаних неповернутих гарантій.
За узагальненою інформацією Укравтодору, з метою захисту своїх прав як замовника безпосередньо та інтересів держави в цілому, Службою передбачено в тендерній документації вимогу надання учасниками закупівель забезпечення тендерних пропозицій у формі банківської гарантії, виданих одним із системно важливих банків.
Відповідно до Закону України «Про банки і банківську діяльність» системно важливий банк - банк, що відповідає критеріям, встановленим Національним банком України, діяльність якого впливає на стабільність банківської системи. Положення про порядок визначення системно важливих банків затверджений постановою Правління Національного банку України від 25.12.2014 №863. Для системно важливих банків діють підвищені вимоги, покликані забезпечити додатковий запас їх стійкості, що є додатковою гарантією виконання фінансовою установою взятих на себе зобов’язань.
Перелік банків, які вважаються системно важливими, затверджено рішенням Правління Національного банку України від 3 березня 2020 року №155-рш «Про визначення системно важливих банків», і на сьогодні їх кількість складає 13 одиниць.
2. Щодо дискримінаційності вимоги
Учасником, яким подана вимога, не наведено належних та змістовних обґрунтувань на підтвердження того, яким чином вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до нього чи інших потенційних учасників процедури закупівлі. Відповідно до Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» дискримінацією визначено ситуацію, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
Тобто, дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших. У даному ж випадку всі потенційні учасники процедури закупівлі є в рівних умовах. Вимога тендерної документації щодо системних банків звужує не коло учасників закупівлі, а коло банків-гарантів, у яких учасники отримують забезпечення.
Отже, потенційний учасник процедури закупівлі має можливість отримати забезпечення у 13-ти банках, визначених рішенням Правління НБУ системно важливими.
Незгода суб’єкта господарювання з умовами тендерної документації процедури закупівлі, в якій він має намір взяти участь, щодо вимог до банків-гарантів не є підставою для визнання умов тендерної документації дискримінаційними.
Отже, за даних обставин вказану вимогу тендерної документації не можна вважати дискримінаційною.
Аналогічну позицію викладено у постанові Верховного Суду України від 29 січня 2021 року по справі №640/1042/19.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2021-03-03-001964-c.a2
Статус:
Прийнято до розгляду
Скаржник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗТС ГРУПП", Код ЄДРПОУ:42406672
Дата подання: 31 березня 2021 17:17
Дата подання: 31 березня 2021 17:17
Рішення органу оскарження: Очікується
Прийнято до розгляду: 02 квітня 2021 18:36
рішення від 02.04.2021 № 6730 + лист Замовнику +лист Скаржнику.pdf
Дата публікації: 02 квітня 2021 18:36
інформація про перенесення розгляду скарги від 13.04.2021 № 5988.pdf
Дата публікації: 14 квітня 2021 13:30
Подати пропозицію
Оберіть один з майданчикiв-учасників правил професійної поведінкиВсі майданчики системи Прозорро