Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
CPV 09130000-9, Petroleum and distillates (light petroleum products)
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МОРСЬКИЙ ТОРГОВЕЛЬНИЙ ПОРТ "ЧОРНОМОРСЬК" |
Код ЄДРПОУ: | 01125672 |
Вебсайт: | https://seaport.com.ua/ |
Місцезнаходження: | 68001, Україна , Одеська область обл., Чорноморськ, ВУЛИЦЯ ПРАЦІ, будинок 6 |
Контактна особа: |
Башлик Лідія Леонідівна 0487389375 L.BASHLYIK@IMTP.UA |
Категорія: | Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання |
Official name: | State Enterprise «Sea Commercial Port of «Chornomorsk» |
National ID: | 01125672 |
Contact point: |
Bashlyk Lidiia 0487389375 L.BASHLYIK@IMTP.UA |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 22 лютого 2021 18:12 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 15 березня 2021 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 21 березня 2021 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 25 березня 2021 19:00 |
Початок аукціону: | 06 квітня 2021 11:31 |
Очікувана вартість: | 4 985 500,00 UAH без ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 24 927,50 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: | Мова тендерної пропозиції українська |
Вид тендерного забезпечення: | Електронна гарантія |
Сума тендерного забезпечення: | 90000 UAH |
Publication date: | 22 лютого 2021 18:12 |
Enquiries until: | 15 березня 2021 00:00 |
Complaints submission until: | до 21 березня 2021 00:00 |
Time limit for receipt of tenders: | 25 березня 2021 19:00 |
Information
Estimated total value: | 4 985 500 UAH excluding VAT |
Minimal lowering step: | 24 928 UAH |
Minimal lowering step, %: | 0,50 % |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | протягом 60 банківських днів з моменту поставки конкретної партії Товару та отримання від Постачальника належним чином оформленного рахунку | Пiсляоплата | 60 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
15 березня 2021 16:12 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
22 лютого 2021 18:10 |
Додаток 3 - Проєкт договору.docx | |
22 лютого 2021 18:10 |
Announcement of procurement (оголошення на англ.).docx | |
22 лютого 2021 18:09 |
ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів (паливо) (1).docx | |
22 лютого 2021 18:09 |
ТД нафта та дистиляти 09130000-9.docx |
15 березня 2021 16:12 |
Файл з підписом
Друкувати оголошення PDF
|
|||
22 лютого 2021 18:10 |
Додаток 3 - Проєкт договору.docx
|
|||
22 лютого 2021 18:10 |
Announcement of procurement (оголошення на англ.).docx
|
|||
22 лютого 2021 18:09 |
ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів (паливо) (1).docx
|
|||
22 лютого 2021 18:09 |
ТД нафта та дистиляти 09130000-9.docx
|
Інформація про моніторинг
- UA-M-2021-08-28-000001 ● 3737bdb2c67a45cabf5d1f0b5613b03e
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 27 серпня 2021 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 28 серпня 2021 15:13 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
27.08.2021 № 492
Чернігів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В. о. начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Чернігівській області Вікторія ПЕРИНСЬКА
Додаток
до наказу Північного офісу Держаудитслужби
від 27.08.2021 № 492
Перелік процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
6. UA-2021-02-22-002928-c 22.02.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Чернігівській області Світлана ЛУК’ЯНЕНКО
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2021-09-01 14:13:59
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу закупівлі «ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти»; назва предмету закупівлі – Світлі нафтопродукти», очікуваною вартістю 4 985 500,00 грн, (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-02-22-002928-c), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», постала потреба в отриманні пояснень.
Відповідно до вимог частини четвертої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
У зв’язку з чим, сума договору про закупівлю від 19.04.2021 № 21/82-Т укладеним з ТОВ «Нафта Юкрейн» (далі – Договір) відрізняються від суми остаточної тендерної пропозиції (за результатами електронного аукціону), оприлюдненої в системі Prozorro?
На підставі яких документів було внесено зміни до Договору, шляхом укладання додаткових угод?
Просимо також вказати кількість укладених додаткових угод до Договору (з наданням підтверджуючих документів).
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідь замовника на пояснення
Дата: 2021-09-02 16:47:32
Відповідь на запит Держаудитслужби
Доброго дня! ДП «МТП «Чорноморськ» на Ваш запит надає інформацію щодо проведеної закупівлі «ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти»; назва предмету закупівлі – Світлі нафтопродукти», очікуваною вартістю 4 985 500,00 грн, (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-02-22-002928-c). Окремо звертаємо увагу, що за результатом цієї закупівлі укладено договір з ТОВ «НАФТА ЮКРЕЙН» від 19.04.2021 № 21/83-т. Договір, на який міститься посилання у Вашому запиті 21/82-т – результат проведеної іншої закупівлі.
Договір з ТОВ «НАФТА ЮКРЕЙН» від 19.04.2021 № 21/83-т завантажено до електронної системи закупівель. Відповідно до п.3.1. цього договору ціна складає 4 885 000,00 грн без ПДВ, разом з ПДВ ціна Договору становить 5 862 000,00 гривень. Відповідно до вимог тендерної документації Ціна тендерної пропозиції зазначається в електронній системі закупівель в гривнях без урахуванням податку на додану вартість (далі – ПДВ). Остаточна пропозиція Учасника ТОВ «НАФТА ЮКРЕЙН» складає 4 885 000,00 гривень без ПДВ, що відповідає ціні без ПДВ встановленій у Договорі. Таким чином, остаточна пропозиція Учасника не відрізняється від суми Договору від 19.04.2021 № 21/83-т, який завантажено в електронну систему закупівель.
Всього до Договору від 19.04.2021 № 21/83-т укладено 2 додаткові угоди:
- Додаткова угода № 1 від 14.05.2021 щодо збільшення ціни за одиницю товару укладена на підставі звернення контрагента ТОВ «НАФТА ЮКРЕЙН» від 13.05.2021 року та наданої до нього цінової довідки № 152/07-17-07.3 від 13.05.2021, виданої Донецькою торгово-промисловою палатою щодо підтвердження коливання цін на ринку.
- Додаткова угода № 2 від 01.06.2021 щодо збільшення ціни за одиницю товару укладена на підставі звернення контрагента ТОВ «НАФТА ЮКРЕЙН» від 31.05.2021 року та наданої до нього цінової довідки № 178/07-17-07.3 від 27.05.2021, виданої Донецькою торгово-промисловою палатою щодо підтвердження коливання цін на ринку.
Відповідні звернення контрагента щодо збільшення ціни та цінові довідки Донецької торгово-промислової палати додаються до цього пояснення шляхом завантаження вищезгаданих документів до електронної системи закупівель.
Звернення за роз'ясненням щодо висновку
Дата: 2021-09-14 14:12:16
Запит на надання роз’яснення
Щодо надання роз’яснення
Державним підприємством «Морський торговельний порт «Чорноморськ» (далі - ДП «МТП «Чорноморськ») проаналізовано Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі від UA-2021-02-22-002928-c (далі – Висновок) від 10.09.2021 року, проведеного Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області.
ДП «МТП «Чорноморськ» не погоджується з Висновком та вважає його необґрунтованим та безпідставним.
Водночас, під час розгляду висновку виникла необхідність звернутись до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, зазначених у висновку, а саме:
1. У частині першій констатуючої частини висновку зазначено, що «Слід зазначити, що пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону передбачено виключні випадки зміни істотних умов договору про закупівлю після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, у тому числі зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, зазначеної у договорі». Також, на думку аудиторів згідно п.2 ч. 5 ст. 41 «обмеження 10 % застосовується як максимальний ліміт щодо зміни ціни, визначеної в договору, незалежно від того як часто відбуваються такі зміни (кількість підписаних додаткових угод)».
Зауважуємо, що відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції, що діє з 19.04.2021 року) п.2 ч.5 ст. 41 Закону має наступний зміст «Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміни не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю,- не частіше 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовуються у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного палива, природного газу та електричної енергії.».
Тобто в новій редакції закону збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків прив’язано до періоду (не частіше 90 днів з моменту підписання договору, за виключенням закупівлі бензину та дизельного палива).
Водночас, аудитори у висновку приводять іншу редакцію статті (редакція, що діяла до 19.04.2020 року), яка на нашу думку спотворює її зміст. Крім цього, застереження стосовно того, що обмеження 10 % застосовується як максимальний ліміт щодо зміни ціни, визначеної в договору, незалежно від того як часто відбуваються такі зміни (кількість підписаних додаткових угод) не підтверджується жодною нормою Закону України «Про публічні закупівлі», а навпаки спростовується положеннями п.2 ч. 5 ст. 41 Закону.
Відтак, враховуючи, що згідно висновку Держаудитслужби ДП «МТП «Чорноморськ» нібито під час проведення закупівлі порушено вимоги п.2 ч. 5 ст. 41 Закону, керуючись ч.8 ст. 8 Закону, просимо надати роз’яснення, якою саме статтею Закону України «Про публічні закупівлі» в чинній редакції визначено, що обмеження 10 % застосовується як максимальний ліміт щодо зміни ціни, визначеної в договору, незалежно від того як часто відбуваються такі зміни (кількість підписаних додаткових угод).
2. У частині третій констатуючої частини висновку (зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень) зазначено, що Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни за 1 кг бензину автомобільного А-95 до рівня, який не буде перевищувати 10 % вартості товар, визначеного сторонами на дату підписання договору), проведення перерахунку вартості пального сплаченого за завищеними цінами з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Звертаємо увагу, що відповідно до ч.1 ст. 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом, відповідно до ч. 1 ст. 188 Господарського кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Слід зазначити, що умовами договору, укладеного з ТОВ «НАФТА ЮКРЕЙН» від 19.04.2021 № 21/83-т, внесення змін до якого аудитори вважають порушенням Закону, не передбачено можливості внесення змін до договору в односторонньому порядку на виконання вимог органів фінансового контролю.
Таким чином, у випадку, якщо за результатом отримання обґрунтованого роз’яснення із посиланням на норми Закону на перше питання цього запиту, у ДП «МТП «Чорноморськ» можуть виникнути підстави для звернення до контрагента з метою внесення змін до договору на виконання вимог Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, просимо надати роз’яснення якими саме документами ДП «МТП «Чорноморськ» може засвідчити усунення порушення, якщо контрагент відмовиться від добровільного внесення змін до Договору?
При відмові від підписання додаткової угоди про внесення змін до Договору з боку контрагента, ДП «МТП «Чорноморськ» не матиме змоги надати, наприклад, копію додаткової угоди про внесення змін з незалежних від ДП «МТП «Чорноморськ» причин.
Водночас, при направленні на підписання додаткової угоди на внесення змін, згідно положень ч.3 ст. 188 Господарського кодексу України, сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду.
Таким чином, терміни для внесення змін до договору встановлено Господарським кодексом України, та ДП «МТП «Чорноморськ» самостійно не може змінювати їх без згоди контрагента.
Враховуючи вищенаведене, керуючись ч.8 ст. 8 Закону, просимо надати роз’яснення з наступних питань:
- якими саме документами ДП «МТП «Чорноморськ» має підтвердити усунення порушень у випадку підтвердження таких порушень?
- які дії слід вчинити ДП «МТП «Чорноморськ» та якими документами ці дії підтвердити, якщо контрагент відмовиться від добровільного внесення змін до договору?
3. У частині третій констатуючої частини висновку (зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень) відсутня інформація щодо шляхів усунення порушення вимог п.19 ч.2 ст.22 Закону (на думку аудиторів тендерна документація не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій), які нібито порушено ДП «МТП «Чорноморськ» при складанні тендерної документації.
Враховуючи вищенаведене, керуючись ч.8 ст. 8 Закону, просимо надати роз’яснення, що саме в тендерній документації не зазначено та яким чином (шляхом) зазначене можна усунути після визначення переможця процедури закупівлі та укладення із ним договору про закупівлю.
Водночас, наголошуємо, що ДП «МТП «Чорноморськ» не погоджується з висновком в повному обсязі та вважаємо його необґрунтованим та безпідставним, таким, що не відповідає чинному законодавству з публічних закупівель
Враховуючи, що термін для надання інформації та/або документів, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументованих заперечень до висновку, або інформації про причини неможливості усунення виявленого порушення – до 17.09.2021 року, з метою забезпечення прав Замовника на отримання роз’яснення органу державного фінансового контролю та використання такого роз’яснення під час підготовки вищенаведеної інформації, звертаємось з проханням надати роз’яснення в найкоротший термін, бажано не пізніше 14:00год 16.09.2021 року.
Відповіді ще немає
Надання інформації про усунення порушення замовником
Заперечення до висновку про результати моніторингу закупівлі Державне підприємство «Морський торговельний порт «Чорноморськ» (далі - ДП «МТП «Чорноморськ») відповідно до абзацу 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» надає заперечення на Висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області про результати моніторингу процедури закупівлі ДК 021:2015 - 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Cвітлі нафтопродукти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-02-22-002928-c (далі – Висновок). ДП «МТП «Чорноморськ» не погоджується з Висновком та вважає його необґрунтованим та безпідставним з огляду на наступне. 1. Під час здійснення моніторингу закупівлі при перевірці наявності підстав для внесення змін до Договору постачання світлих нафтопродуктів від 19.04.2021 № 21/83-т, укладеного з ТОВ «НАФТА ЮКРЕЙН», Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області в електронній системі закупівель здійснено запит на надання відповідних підтверджуючих документів. ДП «МТП «Чорноморськ» на виконання запиту оприлюднено звернення контрагента ТОВ «НАФТА ЮКРЕЙН» від 13.05.2021 року та надану до нього цінову довідку № 152/07-17-07.3 від 13.05.2021, видану Донецькою торгово-промисловою палатою щодо підтвердження коливання цін на ринку та звернення контрагента ТОВ «НАФТА ЮКРЕЙН» від 31.05.2021 року та надану до нього цінову довідку № 178/07-17-07.3 від 27.05.2021, видану Донецькою торгово-промисловою палатою щодо підтвердження коливання цін на ринку – документи, що підтверджують наявність підстав для збільшення ціни за одиницю товару. Можливість збільшення ціни за одиницю товару передбачено п.2 ч.5 ст. 41 Закону, згідно якої істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміни не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю,- не частіше 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовуються у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного палива, природного газу та електричної енергії». Тобто, по-перше, відзначаємо, що ОБМЕЖЕННЯ ЩОДО СТРОКІВ ЗМІНИ ЦІНИ ЗА ОДИНИЦЮ ТОВАРУ У ВИПАДКАХ ЗМІНИ УМОВ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ БЕНЗИНУ НЕ ЗАСТОСОВУЄТЬСЯ, Порядок внесення змін до договору у т.ч. щодо збільшення ціни за одиницю товару передбачений у Договорі. Відповідно до п 3.4. Договору визначено, що у випадках ,передбачених чинним законодавством України, умови цього Договору можуть бути змінені за взаємною згодою Сторін у відповідному порядку та строки. При цьому, ціна за одиницю Товару, визначена у Специфікації до Договору, не повинна змінюватися протягом 5 (п’яти) робочих днів з дати укладання цього Договору. Відповідно до підпункту 2 п. 4.11 Договору у випадку збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого Товару на ринку (за умови, що така зміни не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю), така зміна оформлюється шляхом укладання додаткової угоди та є незмінною протягом не менше ніж 10 (десять) робочих днів з дати підписання такої додаткової угоди. Таким чином, відзначаємо, по-друге – умови Договору, укладеного ДП «МТП «Чорноморськ» від 19.04.2021 № 21/83-т, укладеного з ТОВ «НАФТА ЮКРЕЙН» у повній мірі відповідають вимогам законодавства. Договір укладено 19.04.2021 року, Додаткову угоду № 1 укладено 14.05.2021 року, додаткову угоду № 2 укладено 01.06.2021 року. Таким чином, додаткові угоди укладено відповідно до умов договору. Додатковою угодою № 1 збільшено вартість бензину на 9,88 %, додатковою угодою № 2 збільшено вартість бензину на 9,54 %, при підтвердженні коливання ціни документами, виданими уповноваженою надавати відповідну інформацію організацією. У частині першій констатуючої частини Висновку зазначено, що «Слід зазначити, що пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону передбачено виключні випадки зміни істотних умов договору про закупівлю після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, у тому числі зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, зазначеної у договорі». Також, на думку аудиторів згідно п.2 ч. 5 ст. 41 «обмеження 10 % застосовується як максимальний ліміт щодо зміни ціни, визначеної в договору, незалежно від того як часто відбуваються такі зміни (кількість підписаних додаткових угод)». Керуючись таким тлумаченням норми, встановленої п.2 ч.5 ст. 41 Закону, яка в дійсності має наступний зміст «Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміни не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю,- не частіше 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовуються у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного палива, природного газу та електричної енергії», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області вважає, що ДП «МТП «Чорноморськ» здійснено порушення під час укладання додаткових угод до Договору. Тобто в новій редакції закону збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків прив’язано до періоду (не частіше 90 днів з моменту підписання договору, за виключенням закупівлі бензину та дизельного палива). Водночас, аудитори у висновку приводять іншу редакцію статті (редакція, що діяла до 19.04.2020 року), яка на нашу думку спотворює її зміст. Крім цього, застереження аудиторів стосовно того, що обмеження 10 % застосовується як максимальний ліміт щодо зміни ціни, визначеної в договору, незалежно від того як часто відбуваються такі зміни (кількість підписаних додаткових угод) не підтверджується жодною нормою Закону України «Про публічні закупівлі», а навпаки спростовується положеннями п.2 ч. 5 ст. 41 Закону. ДП «МТП «Чорноморськ», керуючись ч.8 ст. 8 Закону, 14.09.2021 року оприлюднено в електронній системі закупівель запит про надання просимо роз’яснення, якою саме статтею Закону України «Про публічні закупівлі» в чинній редакції визначено, що обмеження 10 % застосовується як максимальний ліміт щодо зміни ціни, визначеної в договору, незалежно від того як часто відбуваються такі зміни (кількість підписаних додаткових угод). З метою забезпечення прав Замовника на отримання роз’яснення органу державного фінансового контролю та використання такого роз’яснення під час підготовки вищенаведеної інформації, ДП «МТП «Чорноморськ» висловило прохання надати роз’яснення в найкоротший термін. Водночас, станом на момент написання заперечень на висновок відповіді від органу державного фінансового контролю не отримано. Враховуючи зазначене, вважаємо Висновок щодо порушення ДП «МТП «Чорноморськ» вимог п.2 ч.5 ст. 41 Закону безпідставним та таким, що не відповідає вимогам чинного законодавства. На підставі викладеного вище, вважаємо висловлені Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області у Висновку зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, а саме - здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни за 1 кг бензину автомобільного А-95 до рівня, який не буде перевищувати 10 % вартості товар, визначеного сторонами на дату підписання договору), проведення перерахунку вартості пального сплаченого за завищеними цінами з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, неприпустимими, такими, що не мають жодного правого підґрунтя, оскільки додаткові угоди укладено із дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та норм Цивільного кодексу України та Господарського Кодексу України. 2. При цьому, відповідно до підп. 3 п. 1 ч. III Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, затвердженому наказом Міністерством фінансів України від 08.09.2020 № 552, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 01.10.2020 за № 958/35241 (далі – Порядок заповнення форми висновку) у пункті 1 констатуючої частини Висновку зазначається опис порушення законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатом моніторингу процедури закупівлі, із зазначенням найменування та реквізитів документів, на підставі яких зроблено висновок про наявність порушення (у разі потреби також деталізується суть та обставини допущення порушення). У своєму Висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зазначає, що під час моніторингу проаналізовано Договір від 19.04.2021 № 21/82-т та додаткові угоди до нього, але за результатом процедури закупівлі щодо якої здійснено моніторинг ДП «МТП «Чорноморськ» укладено договір від 19.04.2021 № 21/83-т, про що вже зазначалось під час надання пояснень в електронній системі закупівель. Але зауваження з цього питання не було прийнято аудиторами до уваги. Таким чином, в порушення вимог підп. 3 п. 1 ч. III Порядку заповнення форми висновку Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області не зазначено реквізитів документів, на підставі яких зроблено висновок про наявність порушення. 3. У частині третій констатуючої частини висновку (зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень) відсутня інформація щодо шляхів усунення порушення вимог п.19 ч.2 ст.22 Закону (на думку аудиторів тендерна документація не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій), які нібито порушено ДП «МТП «Чорноморськ» при складанні тендерної документації. Враховуючи вищенаведене, керуючись ч.8 ст. 8 Закону, ДП «МТП «Чорноморськ» оприлюднено в електронній системі закупівель запит про надання роз’яснення, що саме в тендерній документації не зазначено та яким чином (шляхом) зазначене можна усунути після визначення переможця процедури закупівлі та укладення із ним договору про закупівлю. З метою забезпечення прав Замовника на отримання роз’яснення органу державного фінансового контролю та використання такого роз’яснення під час підготовки вищенаведеної інформації, ДП «МТП «Чорноморськ» висловило прохання надати роз’яснення в найкоротший термін. Водночас, станом на момент написання висновку відповіді від органу державного фінансового контролю не отримано. При цьому, відповідно до підп. 3 п. 1 ч. III Порядку заповнення форми висновку у пункті 1 констатуючої частини Висновку зазначається опис порушення законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатом моніторингу процедури закупівлі, із зазначенням найменування та реквізитів документів, на підставі яких зроблено висновок про наявність порушення (у разі потреби також деталізується суть та обставини допущення порушення). Суть порушення не деталізована ані у Висновку ані шляхом надання роз’яснень на запит ДП «МТП «Чорноморськ». Крім того, згідно правової позиції Верховного Суду, яка міститься у Постанові від 26.02.2019 року по справі №810/1050/18, суд приходить до наступних висновків, а саме: …«законна вимога» контролюючого органу про усунення виявлених порушень законодавства повинна бути викладена у письмовій формі, сформована внаслідок реалізації контролюючим органом своєї компетенції (завдань і функцій відповідно до законодавства), містити чіткі, конкретні і зрозумілі, приписи на адресу підконтрольного суб'єкту (об'єкту контролю, його посадових осіб), які є обов'язковими до виконання останнім…». Письмові офіційні зобов`язання органу державного фінансового контролю за своєю правовою суттю є рішенням суб`єкта владних повноважень, породжує для зобов`язаної особи правові наслідки у вигляді необхідності вчинення певних дій, а відтак, з огляду на приписи ст.ст.8,19 Конституції України, має, по-перше, містити чітке викладення суті владного припису щодо усунення порушення законодавства, котре унеможливлює неоднозначне розуміння як змісту, так і порядку виконання висунутої суб`єктом владних повноважень вимоги та яке повинно відповідати передбаченим законом способам захисту порушених інтересів держави, а по-друге, допускати реальну можливість виконання владного припису. У висновку не конкретизовано яких саме заходів має вжити Замовник, відтак такий висновок є неконкретизованим, не містить чітких вимог або рекомендацій щодо способу усунення виявлених під час моніторингу порушень. Його зміст фактично зводиться до спонукання Замовника самостійно визначити, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень. Таким чином, висновки Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області про наявність порушень необґрунтовані, вимоги щодо усунення порушень безпідставні, Висновок складений із порушенням Порядку заповнення форми висновку. Враховуючи зазначене, ДП «МТП «Чорноморськ» не погоджується з висновком в повному обсязі. ДП «МТП «Чорноморськ», керуючись ч.10 ст. 8 Закону буде здійснено заходи щодо оскарження висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області про результати моніторингу процедури закупівлі ДК 021:2015 - 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Cвітлі нафтопродукти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-02-22-002928-c до суду.
2021-09-16 17:26:32
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 10 вересня 2021 |
Кінцевий строк оскарження: | 25 вересня 2021 |
Порушення виявлено
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Оскарження в суді
Опис: | Замовником 23.09.2021 подано Позов до Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області Номер провадження 420/17618/21 |
Дата публікації: | 23 вересня 2021 |
Номер відкриття провадження: | 420/17618/21 |
Дата відкриття провадження: | 23 вересня 2021 |
Документи:
24 вересня 2021 15:48
|
Електронний підпис |
23 вересня 2021 16:39
|
Електронний підпис |
23 вересня 2021 16:39
|
Позов ДАСУ.pdf |
Протокол розгляду тендерних пропозицій
Найменування: | ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МОРСЬКИЙ ТОРГОВЕЛЬНИЙ ПОРТ "ЧОРНОМОРСЬК" |
Код ЄДРПОУ: | 01125672 |
Місцезнаходження: | 68001, Україна, Одеська область обл., Чорноморськ, ВУЛИЦЯ ПРАЦІ, будинок 6 |
Учасник | Відповідність критеріям | Документи | Рішення |
---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАФТА ЮКРЕЙН" | Відповіді учасника | Документи |
Допущено до аукціону
Документи
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОДЕСА ОІЛ ТРЕЙДІНГ" | Відповіді учасника | Документи |
Допущено до аукціону
Документи
|
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 06 квітня 2021 11:52
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Відповідність критеріям | Документи |
---|---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАФТА ЮКРЕЙН" |
4 885 000,00
UAH
|
4 885 000,00
UAH
|
Відповіді учасника | Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОДЕСА ОІЛ ТРЕЙДІНГ" |
4 910 000,00
UAH
|
4 910 000,00
UAH
|
Відповіді учасника | Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАФТА ЮКРЕЙН" #43506209 |
Переможець |
4 885 000,00
UAH
|
06 квітня 2021 13:45
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
29 жовтня 2021 09:34
|
Протокол расторжение договора НАФТА.docx | укладений |
29 жовтня 2021 09:34
|
лист.pdf | укладений |
29 жовтня 2021 09:34
|
Додаткова угода3.pdf | укладений |
29 жовтня 2021 09:34
|
Електронний підпис | зміни до договору |
04 червня 2021 15:18
|
Дод. угода №2 21_83 т (1).pdf | зміни до договору |
04 червня 2021 15:18
|
Електронний підпис | укладений |
04 червня 2021 15:18
|
Електронний підпис | зміни до договору |
17 травня 2021 17:12
|
Дод. угода №1 21_83 т (1).pdf | зміни до договору |
17 травня 2021 17:12
|
Договір 21_83-Т (1).pdf | зміни до договору |
17 травня 2021 17:12
|
Електронний підпис | укладений |
17 травня 2021 17:12
|
1_Договір 21_83-Т.pdf | укладений |
17 травня 2021 17:11
|
Електронний підпис | укладений |
21 квітня 2021 15:39
|
Договір 21_83 т.pdf | укладений |
21 квітня 2021 15:39
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 14 травня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 17 травня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | ТОВ «НАФТА ЮКРЕЙН» листом від 13.05.2021 року №13/05/21-2 повідомило про необхідність внесення змін до Договору у зв’язку із збільшенням ціни товару на ринку України та надало документальне підтвердження - цінову довідку Донецької торгово-промислової палати №152/07-17-17.03 від 13.05.2021 року про визначення рівня цін на дизельне паливо та бензин А-95 на постачання у дрібному опті на ринку України станом на 19.04.2021 (момент укладання Договору) року та 12.05.2021 року, в якій підтверджується наявність коливання ціни такого товару на ринку за цей період. За результатом розгляду Тендерним комітетом прийняте рішення про укладання додаткової угоди до Договору на підставі п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами та доповненнями) та підпункту 2 пункту 14.11. Договору |
Номер договору про закупівлю: | 21/83-т |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 01 червня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 04 червня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | ТОВ «НАФТА ЮКРЕЙН» листом від 31.05.2021 року №31/05/21-2 повідомило про необхідність внесення змін до Договору у зв’язку із збільшенням ціни товару на ринку України та надало документальне підтвердження - цінову довідку Донецької торгово-промислової палати №178/07-17-17.03 від 27.05.2021 року про визначення рівня цін на дизельне паливо та бензин А-95 на постачання у дрібному опті на ринку України станом на 14.05.2021 року та 27.05.2021 року, в якій підтверджується наявність коливання ціни такого товару на ринку за цей період. За результатом розгляду Тендерним комітетом прийняте рішення про укладання додаткової угоди до Договору на підставі п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами та доповненнями) та підпункту 2 пункту 14.11. Договору |
Номер договору про закупівлю: | 21/83-т |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Виконання договору
Строк дії за договором: | 19 квітня 2021 — 28 жовтня 2021 |
Сума оплати за договором: |
1 444 161,10
UAH (в тому числі ПДВ 240 693,52 UAH)
|
Причини розірвання договору: | Керуючись ст. 651 Цивільного кодексу України та п.7.2.1 Договору, розірвати Договір у зв’язку з відмовою Постачальника від подальшого виконання зобов’язань за Договором. |