Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України
Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (Риба заморожена патрана обезголовлена «Хек)
Frozen fish, fish fillets and other fish meat (Fish frozen cartridge decapitated "hake")
Очікувана вартість
25 600 000,00 UAH
UA-2021-01-18-001383-c 69a3036ecb7141e0b434f64b45efd7fe
Укладання рамкової угоди    Подання пропозицій
Електронний цифровий підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Подати пропозицію

Контакти

Маковій Олена

380444624862 VCH3078@UKR.NET

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Tender notice
Друкувати оголошення PDFHTML
наразі немає жодного відбору

Інформація про замовників

Purchasing Body
Найменування: Військова частина 3078 Національної гвардії України
Код ЄДРПОУ: 25574423
Вебсайт: http://ngu.gov.ua/
Місцезнаходження: 04080, Україна , Київська область обл., Київ, Київ, вул. Нижньоюрківська буд. 8 - А
Контактна особа: Маковій Олена
380444624862
VCH3078@UKR.NET
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади
Official name: MU 3078 of the NG of Ukraine
National ID: 25574423
Contact point: Makoviy Olena
380444624862
VCH3078@UKR.NET

Інформація про процедуру

Milestones
Дата оприлюднення: 18 січня 2021
Звернення за роз’ясненнями: до 08 лютого 2021 00:00
Оскарження умов закупівлі: до 14 лютого 2021 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 18 лютого 2021 12:00
Початок аукціону: 26 березня 2021 13:26
Очікувана вартість: 25 600 000,00 UAH з ПДВ
Вид тендерного забезпечення: Електронна гарантія
Сума тендерного забезпечення: 768 000,00 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 256 000,00 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 1,00 %
Кількість учасників, з якими буде укладено рамкову угоду: 4
Строк, на який укладається рамкова угода: 2 роки
Publication date: 18 січня 2021 15:11
Enquiries until: 08 лютого 2021 00:00
Complaints submission until: до 14 лютого 2021 00:00
Time limit for receipt of tenders: 18 лютого 2021 12:00
Planned auction date: 26 березня 2021 13:26

Information

Estimated total value: 25 600 000 UAH including VAT
Minimal lowering step: 256 000 UAH
Minimal lowering step, %: 1,00 %
Type of tender guarantee: Electronic guarantee
Sum of tender guarantee: 768 000,00 UAH
Count of parties to sign framework agreement: 4
Agreement duration: 2 years

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Товари


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:15220000-6: Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені


Scope of the procurement
Відповідно до тендерної документації
According to the tender documentation
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
320000 кг.
Риба заморожена патрана обезголовлена «Хек
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 04080, Україна, Київська область, Київ, Нижньоюрківська, 8-А з подальшим транспортуванням за рахунок учасника в м. Одеса, м. Харків, м. Маріуполь, м. Львів, м. Дніпро, смт Калинівка Вінницької області
ДК 021:2015: 15220000-6 — Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені

Fish frozen cartridge decapitated "hake
CPV: 15220000-6
Період постачання: по 23 грудня 2022

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
Поставка товару Відповідно до Договору Пiсляоплата 90 Календарні 100

Тендерна документація

Критерії вибору переможцiв

Ціна: 100%

Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі:

Підстави для відмови в участі

1. Вчинення злочинів, учинених з корисливих мотивів
Підтверджує: учасник
Відноситься до: учасника
Службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі) або фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Стаття 17, частина 1, пункт 5
Стаття 17, частина 1, пункт 6
Учасник юридична особа підтверджує, що
Службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Форма підтвердження: заява
Опис: Надання в складі пропозиції довідки в довільній формі згідно з листом Мінекономіки вих. № 3304-04/34835-06 від 3 червня 2020 року
Учасник фізична особа підтверджує, що
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Форма підтвердження: заява
Опис: Надання в складі пропозиції довідки в довільній формі згідно з листом Мінекономіки вих. № 3304-04/34835-06 від 3 червня 2020 року
2. Вчинення економічних правопорушень
Підтверджує: учасник
Відноситься до: учасника
Суб'єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Стаття 50, пункт 1
Стаття 6, частина 2, пункт 4
Стаття 17, частина 1, пункт 4
Учасник підтверджує, що
Суб'єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
3. Вчинення корупційних правопорушень
Підтверджує: учасник
Відноситься до: учасника
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення. Службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Стаття 17, частина 1, пункт 3
Стаття 17, частина 1, пункт 2
Учасник підтверджує, що
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
4. Вчинення правопорушень, пов'язаних з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Підтверджує: учасник
Відноситься до: учасника
Службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Стаття 17, частина 1, пункт 12
Учасник підтверджує, що
Службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Форма підтвердження: заява
Опис: Заповнення електронного поля "Заява" та надання в складі пропозиції довідки в довільній формі згідно з листом Мінекономіки вих. № 3304-04/34835-06 від 3 червня 2020 року
5. Заборгованість зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів)
Підтверджує: учасник
Відноситься до: учасника
Учасник процедури закупівлі не має заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів)
Стаття 17, частина 1, пункт 13
Учасник підтверджує, що
Він не має заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів)
Форма підтвердження: заява
Опис: Заповнення електронного поля "Заява та надання в складі пропозиції довідки в довільній формі згідно з листом Мінекономіки вих. № 3304-04/34835-06 від 3 червня 2020 року
Учасник підтверджує, що
Він має заборгованість зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів)
Форма підтвердження: заява
Опис: Якщо в учасника наявна заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), він надає інформацію в довільній формі про те, що такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника, шляхом здійснення підтвердження під час подання тендерної пропозиції та заповнення електронного поля "Заява"
Сума існуючої заборгованості
Характер існуючої заборгованості
Учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника
Причина виникнення існуючої заборгованості
6. Порушення справ про банкрутство
Підтверджує: учасник
Відноситься до: учасника
Учасник процедури закупівлі не визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього не відкрита ліквідаційна процедура
Стаття 17, частина 1, пункт 8
Учасник підтверджує, що
Учасник процедури закупівлі не визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього не відкрита ліквідаційна процедура
7. Виявлення факту зв'язку учасника з іншими учасниками процедури або замовником
Підтверджує: закупівельник
Відноситься до: учасника
Тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі або участь у переговорній процедурі бере учасник, який є пов'язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника
Стаття 17, частина 1, пункт 7
Замовник підтверджує, що
Тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі або участь у переговорній процедурі бере учасник, який є пов'язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника
8. Виявлення факту наміру впливу на прийняття рішення замовника
Підтверджує: закупівельник
Відноситься до: учасника
Замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Стаття 17, частина 1, пункт 1
Замовник підтверджує, що
Замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
9. Наявність інших підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі
Підтверджує: учасник
Відноситься до: учасника
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів)
Закон України "Про санкції"
Стаття 17, частина 1, пункт 11
Стаття 17, частина 1, пункт 10
Стаття 9, частина 2, пункт 9
Стаття 17, частина 1, пункт 9
Учасник підтверджує, що
Юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), має антикорупційну програму чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом)
Форма підтвердження: документ
Вимоги до документу: Надати сканований оригінал/завірену копію антикорупційної програми юридичній особі і сканований оригінал/завірену копію наказу про призначення уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи, або навести інформацію про відсутність антикорупційної програми та уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи у випадку, коли вони не є обов’язковими відповідно до пункту 10 частини першої статті 17 Закону України “Про публічні закупівлі” (для юридичних осіб)
Форма підтвердження: заява
Опис: Заповнення електронного поля "Заява" та надання в складі пропозиції довідки в довільній формі згідно з листом Мінекономіки вих. № 3304-04/34835-06 від 3 червня 2020 року
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів)
Учасник процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції"

Вимоги до тендерної пропозиції:

Вимоги до тендерної пропозиції

Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції
Підтверджує: учасник
Відноситься до: закупівлі
Учасник підтверджує, що
Мова тендерної пропозиції українська

Роз’яснення до процедури

Вимоги про усунення порушення

Номер вимоги: UA-2021-01-18-001383-c.b1
Статус:
Відповідь надана
Дата подання: 27 січня 2021 12:34
Вимога щодо усунення розбіжностей та не відповідностей у тендерній документації.
ВИМОГА щодо усунення розбіжностей та не відповідностей у тендерній документації.

1) Пунктом 1 розділу І Тендерної документації встановлено, що тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Порядку укладання і виконання рамкових угод, затвердженого наказом МЕРТ України від 15.09.2017 № 1372 (далі - Порядок).
Згідно з Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства № 709 від 15.04.2020 назву Порядку укладання і виконання рамкових угод, затвердженого наказом МЕРТ України від 15.09.2017 № 1372 змінено на Особливості закупівель за рамковими угодами та їх укладення.
2) Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою та згідно підпункту 5.2. пункту 5 розділу І Тендерної документації кількість учасників, з якими буде укладено угоду – 4.
Пунктом 1.9 пункту 1 розділу V Тендерної документації передбачено, що «рішення про намір укласти рамкову угоду приймається Замовником стосовно п’яти учасників, тендерні пропозиції яких відповідають умовам тендерної документації та є найбільш економічно вигідними.
Якщо кількість учасників, тендерні пропозиції яких відповідають умовам тендерної документації, є меншою ніж п’ять, рішення про намір укласти рамкову угоду приймається Замовником стосовно всіх таких учасників, але в разі, якщо їх не менше трьох.»
Просимо усунути розбіжності стосовно кількості учасників, з якими буде укладено угоду.
3) За умовами пункту 4 розділу ІІІ Тендерної документації тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 140 (ста двадцяти) днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Цифрове значення не відповідає тому, що зазначене у прописом дужках.
4) Абзац перший пункту 7 розділу ІІІ Тендерної документації передбачає, що учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (згідно додатку 1 до тендерної документації).
У додатку 1 до тендерної документації не наведено переліку інформації та документів, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником
5) За умовами пункту 8 розділу ІІІ Тендерної документації, інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби) надається згідно додатку 3 до тендерної документації (у разі потреби).
Додаток 3 до тендерної документації – це «ПРОЄКТ РАМКОВОЇ УГОДИ» з додатками.
6) Відповідно до підпункту 4.4 пункту 4 розділу V Тендерної документації замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
- що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону згідно додатку 4 до тендерної документації;
- на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю згідно додатку 4 до тендерної документації.
В додатку 4 до тендерної документації наведено форму інформації про ціну за одиницю товару, що оприлюднюється учасниками-переможцями.
7) Згідно пункту 7 додатку № 5 до Тендерної документації, учасник повинен завантажити в електронну систему закупівель в складі тендерної пропозиції гарантійний лист, про відповідність якості товару (який пропонується учасником для поставки) вимогам замовника відповідно до пункту 3 Оголошення про проведення відбору (ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ).
Замовник проводить процедуру відкриті торги для укладення рамкових угод.
Оголошення має назву «про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою», а не «про проведення відбору».
Пункт 3 оголошення не містить основних вимог до предмету закупівлі.
Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога задоволена
29 січня 2021 17:24
Замовником були внесені відповідні зміни.
Номер вимоги: UA-2021-01-18-001383-c.c2
Статус:
Відповідь надана
Дата подання: 27 січня 2021 15:08
Дискримінаційна складова
Відповіднодо ч. 2 ст. 11 Закону про бухоблік, порядок та строки подання фінансової звітності, консолідованої фінансової звітності, звіту про управління та звіту про платежі на користь держави до органів державної влади, крім суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях, визначаються Кабміном, а саме — Порядком №419.
Відповідно до п. 5 Порядку № 419 річна фінзвітність за 2020 рік до органів статистики подається до 28 лютого 2021 р.
Проміжна (за I квартал, перше півріччя, дев’ять місяців) або річна фінансова звітність подається підприємствами органам ДПС у строки, передбачені для подання декларації з податку на прибуток підприємств (п. 5 Порядку №419).
Згідно з п. 49.18 ПКУ податкові декларації з податку на прибуток подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:
календарному року для платників податку на прибуток для податкової декларації, яка розраховується наростаючим підсумком за рік, — протягом 60 к. д., наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) року (пп. 49.18.6 ПКУ);
календарному року для «квартальних» платників податку на прибуток — протягом 60 к. д., наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) року (пп. 49.18.3 ПКУ).
У 2021 році цей строк настає 28 лютого 2021 р. Пунктом 10 Порядку №419 визначено, що у разі коли дата подання звітності припадає на неробочий день, термін подання звітності переноситься на перший після вихідного робочий день. 28 лютого 2021 р. припадає на неділю, отже строк подання фінансової звітності за 2020 рік переноситься на понеділок, 01 березня 2021 р.
Враховуючи зазначене, просимо усунути дискримінаційну вимогу шляхом несення змін до тендерної документації, а саме: вимагати від учасників баланс за 2019 рік та/або за 9 місяців 2020 року.
Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога задоволена
29 січня 2021 17:25
Замовником були внесені відповідні зміни.
Номер вимоги: UA-2021-01-18-001383-c.b3
Статус:
Відповідь надана
Дата подання: 01 лютого 2021 19:51
ВИМОГА
У системі електронних закупівель до Замовника оприлюднене наступне звернення (вимога):
«Дискримінаційна складова
Відповіднодо ч. 2 ст. 11 Закону про бухоблік, порядок та строки подання фінансової звітності, консолідованої фінансової звітності, звіту про управління та звіту про платежі на користь держави до органів державної влади, крім суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях, визначаються Кабміном, а саме — Порядком №419.
Відповідно до п. 5 Порядку № 419 річна фінзвітність за 2020 рік до органів статистики подається до 28 лютого 2021 р.
Проміжна (за I квартал, перше півріччя, дев’ять місяців) або річна фінансова звітність подається підприємствами органам ДПС у строки, передбачені для подання декларації з податку на прибуток підприємств (п. 5 Порядку №419). Згідно з п. 49.18 ПКУ податкові декларації з податку на прибуток подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному року для платників податку на прибуток для податкової декларації, яка розраховується наростаючим підсумком за рік, — протягом 60 к. д., наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) року (пп. 49.18.6 ПКУ); календарному року для «квартальних» платників податку на прибуток — протягом 60 к. д., наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) року (пп. 49.18.3 ПКУ). У 2021 році цей строк настає 28 лютого 2021 р. Пунктом 10 Порядку №419 визначено, що у разі коли дата подання звітності припадає на неробочий день, термін подання звітності переноситься на перший після вихідного робочий день. 28 лютого 2021 р. припадає на неділю, отже строк подання фінансової звітності за 2020 рік переноситься на понеділок, 01 березня 2021 р.
Враховуючи зазначене, просимо усунути дискримінаційну вимогу шляхом несення змін до тендерної документації, а саме: вимагати від учасників баланс за 2019 рік та/або за 9 місяців 2020 року.»

Замовником розглянуто вказану вимогу та внесенні зміни до тендерної документації та визначено строк подання звітності за «3 (три) квартали 2019 року» замість за «останній звітній період».

Вважаємо, що така вимога була безпідставно, а Замовником внесено зміни, що штучно обмежують конкуренцію на вказаній процедурі закупівлі та не відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» з огляду на наступне.
Відповідно до п. 4 ст. ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» фінансова звітність - звітність, що містить інформацію про фінансовий стан та результати діяльності підприємства.

Відповідно до ст. 4 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» одним з принципів фінансової звітності є принцип повного висвітлення, під яким розуміється, що фінансова звітність повинна містити всю інформацію про фактичні та потенційні наслідки господарських операцій та подій, здатних вплинути на рішення, що приймаються на її основі.
Відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» Звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік.

При цьому, п. 4 ст. ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» чітко визначає, що наявність фінансової спроможності підтверджується фінансовою звітністю, а не проміжною фінансовою звітністю, яка по суті не відповідає принципу повного висвітлення, що визначена у ст. 4 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».

При цьому, учасник, що оприлюднив у системі електронних закупівель, вказану вище вимогу обгрунтовував її тим, що граничний строк подання звітності за останній звітній період спливає 01.03.2021 року, тобто тим фактом, що вказаний учасник може подати та виконати вказану вимогу Замовника, але вважає її дискримінаційною лише тому, що він буде змушений подати вказану звітність раніше ніж визначено діючим законодавством. При цьому, будь-яких перешкод подати річну фінансову звітність у вказаного учасника немає.
При цьому, виключним критерієм для визначення вимоги дискримінаційною є те, що учасник не може за будь-яких умов її виконати, що й порушує його право на участь.

В той же час, Замовник визначивши, що фінансова спроможність підтверджується проміжною фінансовою звітністю за 3 (три) квартали 2019 року штучно обмежує учасників, які можуть підтвердити фінансову звітність результатами господарської діяльності за повний 2020 рік, тобто зокрема результатами своєї господарської діяльності за 4 (четвертий) квартал 2020 року, як того й вимагає Закон України «Про публічні закупівлі».

У зв’язку з викладеним вище, з метою не порушення принципу недискримінації та для додержання законності під час проведення даної закупівлі просимо Замовника внести зміни та передбачити можливість підтвердження фінансової спроможності фінансовою звітністю за 2020 рік (тобто за останній звітній квартал, а не проміжною фінансовою звітністю за квартали), а Учаснику, який просить Замовника про внесення дискримінаційних змін, пропонуємо подати звітність раніше визначеного законодавством строку для створення додаткової конкуренції на вказаній процедурі закупівлі.

У разі незадоволення вказаної вимоги будемо змушені звернутися до Органу оскарження для виключення дискримінаційних умов, наслідком чого буде суттєве затягнення процедури закупівлі.
Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога задоволена
03 лютого 2021 11:50
Замовником були внесені відповідні зміни.
Номер вимоги: UA-2021-01-18-001383-c.c4
Статус:
Відповідь надана
Дата подання: 04 лютого 2021 10:01
дискримінаційна вимога
Відповіднодо ч. 2 ст. 11 Закону про бухоблік, порядок та строки подання фінансової звітності, консолідованої фінансової звітності, звіту про управління та звіту про платежі на користь держави до органів державної влади, крім суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях, визначаються Кабміном, а саме — Порядком №419.
Відповідно до п. 5 Порядку № 419 річна фінзвітність за 2020 рік до органів статистики подається до 28 лютого 2021 р.
Проміжна (за I квартал, перше півріччя, дев’ять місяців) або річна фінансова звітність подається підприємствами органам ДПС у строки, передбачені для подання декларації з податку на прибуток підприємств (п. 5 Порядку №419).
Згідно з п. 49.18 ПКУ податкові декларації з податку на прибуток подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:
календарному року для платників податку на прибуток для податкової декларації, яка розраховується наростаючим підсумком за рік, — протягом 60 к. д., наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) року (пп. 49.18.6 ПКУ);
календарному року для «квартальних» платників податку на прибуток — протягом 60 к. д., наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) року (пп. 49.18.3 ПКУ).
У 2021 році цей строк настає 28 лютого 2021 р. Пунктом 10 Порядку №419 визначено, що у разі коли дата подання звітності припадає на неробочий день, термін подання звітності переноситься на перший після вихідного робочий день. 28 лютого 2021 р. припадає на неділю, отже строк подання фінансової звітності за 2020 рік переноситься на понеділок, 01 березня 2021 р.
Враховуючи зазначене, просимо усунути дискримінаційну вимогу шляхом несення змін до тендерної документації, а саме: вимагати від учасників баланс за 2019 рік та/або за 9 місяців 2020 року.
Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога не задоволена
04 лютого 2021 14:52
Добрий день. Замовник не вбачає дискримінаційною вимогою викладеною у пункті, щодо надання фінансової спроможності учасників за 2020 рік.
Процедура закупівлі була оголошена 18.01.2021р., кінцевий термін подання пропозицій до 18.02.2021р.
Хочемо зауважити, що в учасників, які планують приймати участь у даній процедурі закупівлі досить часу, щоб здати фінзвітность за 2020 рік.
Січень – 31 к.д., Лютий – 17 к.д. до кінцевого терміну подання пропозицій, тобто в учасника є 48 к.д. для здачі звітності за 2020 рік.
Відповідно до п. 5 Порядку № 419 річна фінансова звітність подається не пізніше 28 лютого року, наступного за звітним. Оскільки 28 лютого 2021 року припадає на вихідний день (неділю), то граничний строк подання фінзвітності за 2020 рік — 1 березня 2021 року.
Тобто можна фінзвітность здати і раніше.
Номер вимоги: UA-2021-01-18-001383-c.a5
Статус:
Відповідь надана
Дата подання: 04 лютого 2021 16:07
Просимо внести зміни до умов п. 6.4 Додатку 2 до Додатку 3 ПРОЕКТ РАМКОВОЇ УГОДИ, який є невід’ємною частиною тендерної документації на закупівлю за рамковою угодою та приведення тендерної документації в цій частині у відповідність до вимог чинного законодавства.
1. Умовами Технічної специфікації до Додатку 3 ПРОЕКТ РАМКОВОЇ УГОДИ, який є невід’ємною частиною тендерної документації на закупівлю за рамковою угодою, визначено, що в рамках одного відбору, весь Товар, що поставлятиметься Учасником, повинен бути одного виробника.
Цим, Замовник встановлює вимогу яка призводить до дискримінації Учасників які не є виробниками або офіційними представниками виробника або імпортерами предмету закупівлі й не дає можливості прийняти участь у процедурі закупівлі тим Учасникам, які здатні в разі визначення переможцем, здійснити постачання з дотриманням всіх вимог до технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, в тому числі вимог технічної специфікації, але співпрацюють з двома або більше виробниками предмету закупівлі.
Крім того, Замовником, в умовах тендерної документації відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, встановлено надання, крім інших, наступних документів:
- щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій вимогами п. 1.3 та 1.4 Додатку 1 тендерної документації встановлено надання оригіналу(ів) акту(ів) перевірки, стосовно додержання операторами ринку, зокрема виробником або офіційним представником виробника або імпортером продукції гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами та оригіналу(ів) або нотаріально завіреної(их) копії(й) експлуатаційного(их) дозволу (дозволів) виробника або офіційного представника виробника або імпортера продукції.
- щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників, які мають необхідні знання та досвід вимогами п. 2.3 Додатку 1 тендерної документації встановлено надання копій наказів про призначення осіб відповідальних за контроль за застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів .
Але, відповідно до вимог статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Отже, надання зазначених документів виробника, жодним чином, не може бути підтвердженням відповідності пропозиції саме Учасника встановленим кваліфікаційним критеріям, у разі якщо Учасник не є виробником або офіційним представником або імпортером, що порушує інтереси та призводить до дискримінації таких Учасників, обмежує їх права прийняти участь в процедурі закупівлі за рамковою угодою.
До того ж, вимогами п. 3 Додатку 5 ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ тендерної документації встановлено надання Учасником оригіналу гарантійного листа(ів) виробника(ів) або офіційного представника(ів) виробника або імпортера продукції на території України, що підтверджує можливість постачання учасником запропонованого товару в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни. У разі, якщо гарантійний лист надається від офіційного представника виробника/імпортера, то підстави такого представництва (реквізити договору(ів) з зазначенням виду, дати укладання, номеру та строку дії Договору, який підтверджує відносини з виробником (офіційним представником виробника або імпортера продукції) харчового продукту, який є предметом закупівлі) зазначаються у гарантійному листі.
Вимогами п.3 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону; щодо недискримінації Учасників.
У той же час, відповідно до умов тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою за рамковими угодами - рамкова угода укладається на строк до 23.12.2022 року – на 2 роки.
Враховуючи зазначені умови, Учасник цієї процедури закупівлі, який приймає в ній участь, незважаючи на те він виробник, офіційний представник виробника, імпортер, або знаходиться в інших правовідносинах з виробником, офіційним представником виробника, імпортером, бере на себе зобов’язання, у разі визначення його переможцем та підписання рамкової угоди та договору про закупівлю здійснювати на протязі двох років постачання товару – предмету закупівлі лише тих виробників зазначені документи яких він надав в складі своєї тендерної пропозиції.
Але, такі умови як: зміна на протязі двох років кон’юктури ринку харчових продуктів, карантинні та інші обмеження, які встановлюються в зв’язку з пандемією, залежність багатьох виробників від постачальників сировини, поява на ринку харчових продуктів нових виробників (здатних встановити конкуренцію вже існуючим, щодо можливості постачати продукцію характеристики якої не гірші, а кращі ніж ті що має вже запропонована продукція), можуть вплинути на можливість Учасника виконувати свої зобов’язання за договором та право на вибір Учасником інших, ніж ті виробники, документи яких було подано в складі тендерної пропозиції, у разі відмови від постачання та виникнення необхідності у Учасника в співпраці з іншими виробниками для належного виконання своїх зобов’язань за договором про закупівлю.
Разом з цим, відповідно до вимог п. 5 та п. 13 Додатку 5 тендерної документації учасник самостійно надає в складі своєї тендерної пропозиції:
- оригінал гарантійного листа, в якому учасник гарантує що: зможе належним чином забезпечити особовий склад продуктами харчування; забезпечить підвезення продуктів харчування до військових частин
- оригінал гарантійного листа в довільній формі, що кожна партія поставленого харчового продукту буде супроводжуватися документами, які забезпечують його простежуваність та підтверджують походження, безпечність та якість харчового продукту, відповідно до вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів, відповідність його вимогам державних стандартів і санітарно-гігієнічних вимог, що харчовий продукт буде належної якості і відповідатиме своїм якісним характеристикам, тара і упаковка будуть виготовлені з матеріалів, які дозволені для використання в Україні., своєчасне проходження персоналом медичних оглядів та наявність особистих медичних книжок відповідно до вимог законодавства.
Тобто, Учасник, незалежно від того є він виробником предмету закупівлі чи ні гарантує виконання ним вимог тендерної документації щодо технічних, якісних, кількісних та інших вимог до предмету закупівлі.
Також, зазначаємо, що оператори ринку, відповідно до вимог ст. 64 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», несуть відповідальність за порушення законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів, а саме Учасник – оператор ринку самостійно несе відповідальність за неналежне виконання своїх обов’язків у разі порушення умов законодавства в рамках виконання постачання продуктів харчування, на що жодним чином не може вплинути наявність договірних відносин із виробником або офіційним представником виробника або імпортером.
Отже, при визначенні переможцем Учасника, який не є виробником, офіційним представником виробника, імпортером, саме цей Учасник, а не зазначені виробник, офіційний представник виробника, імпортер підписують рамкову угоду та беруть на себе зобов’язання, щодо виконання умов рамкової угоди та договору про закупівлю.
Таким чином, Замовником встановлено дискримінаційну вимогу щодо надання гарантійних листів, щодо гарантій постачання товару від конкретних виробника, офіційного представника виробника, імпортера (документи яких надані в складі тендерної пропозиції) в результаті чого Учасник буде обмежений співпрацювати лише з зазначеними суб’єктами господарювання при виконанні своїх зобов’язань за договором про закупівлю, у разі визначення його переможцем, хоча саме він, а не зазначені суб’єкти господарювання, несе відповідальність за виконання умов договору про закупівлю.
Обмеження Замовником кола виробників з якими може співпрацювати Учасник для виконання своїх зобов’язань за договором про закупівлю, у разі його перемоги, лише тим/тими виробниками документи яких він подав під час подання своїх тендерних пропозицій, може призвести до неможливості виконання Учасником своїх зобов’язань з зазначених причин, в тому числі призвести до зловживання своїм домінуючим становищем виробником/виробниками та порушує принципи антимонопольного законодавства.
Те ж саме стосується надання в складі тендерної пропозиції Учасника оригіналу довідки у довільній формі за підписом виробника або офіційного представника (ів) на території України, або імпортера продукції, щодо виробничої потужності виготовлення даної продукції за добу, вимоги щодо надання якої встановленні у п. 4 Додатку 5 тендерної документації.
При встановленні цієї вимоги Замовник порушує вимоги п.3 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Крім зазначеного вище, щодо обмеження кола Учасників, при встановленні дискримінаційної вимоги про постачання предмету закупівлі лише тих виробників документи, в тому числі гарантійний лист щодо постачання, яких надані в складі тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі, навіть якщо він не є ані виробником ані офіційним представником виробника ані імпортером, звертаємо увагу, що виробничі потужності виготовлення продукції за добу можуть змінюватись (як збільшуватись у разі розширення виробництва, запуску нових технологічних ліній, так і зменшуватись під впливом зокрема вже вказаних та інших зовнішніх факторів), особливо в проміжок часу на який укладається рамкова угода та договір про закупівлю.
Отже, Учасник, який не є виробником предмету закупівлі, та жодним чином не має впливу на виробничу потужність виготовлення продукції за добу, не має можливості надати в довідці достовірну інформацію щодо цієї потужності, тобто позбавлений можливості надати цей документ та прийняти участь в процедурі закупівлі, що призводить до його дискримінації.
Всі зазначені вище вимоги тендерної документації та технічної специфікації, обмежують коло Учасників, які здатні прийняти участь в процедурі закупівлі за рамковою угодою та виконати свої зобов’язання у разі визначення переможцем.
Встановлення цих вимог в умовах технічної специфікації тендерної документації та вимог щодо надання зазначених вище документів при проведенні процедури закупівлі за рамковою угодою суперечить вимогам чинного законодавства, а саме вимогам п. 4 частини першої та частини четвертої статті 5, п.3 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», щодо недискримінації Учасників.
Отже, просимо Замовника привести тендерну документацію у відповідність з вимогами чинного законодавства, враховуючи вимоги частини першої та частини четвертої статті 5, частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», щодо недискримінації та забезпечення рівного ставлення до Учасників, які мають намір взяти участь в процедурі закупівлі за рамковими угодами, але не є виробниками або офіційними представниками або імпортерами предмету закупівлі.

2. Вимогами Додатку 5 тендерної документації встановлено що у разі поставки товару ввезеного на митну територію України та виробником якого є нерезидент України, Учасник повинен надати загальний ветеринарний документ на ввезення та надати належним чином засвідчені копії митних декларацій.
Але ця вимога не може бути виконана жодним з Учасників процедури закупівлі, які планують постачання продукції виробленої не на території України з огляду на наступне.
В Додатку 5 тендерної документації встановлені вимоги до залишку терміну придатності товару від терміну зберігання даного виду товару з дня поставки його на склад Замовника - не менше 85%.
Відповідно до умов тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою за рамковими угодами - рамкова угода укладається на строк до 23.12.2022 року – на 2 роки.
Таким чином, надати загальний ветеринарний документ та належним чином засвідчені копії митних декларацій на ввезення предмету закупівлі під час подання тендерних пропозицій неможливо, враховуючи вимоги щодо залишку терміну придатності від загального терміну придатності предмету закупівлі.
Отже, просимо Замовника привести тендерну документацію у відповідність з вимогами чинного законодавства, враховуючи вимоги частини першої та частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», щодо недискримінації та забезпечення рівного ставлення до Учасників, які мають намір взяти участь в процедурі закупівлі за рамковими угодами, але не є вітчизняними виробниками та планують до постачання товар який виготовлено за межами території України.

3. Умовами п. 6.4 Додатку 2 до Додатку 3 ПРОЕКТ РАМКОВОЇ УГОДИ, який є невід’ємною частиною тендерної документації на закупівлю за рамковою угодою встановлено, що при виконанні поставки на кожну партію товару, що постачається, Учасник обов’язково надає Замовнику зокрема наступні документи.
1. оригінал(и) або нотаріально завірена(і) копія(ї) дійсного експлуатаційного дозволу – власних або орендованих, що будуть використовуватися чи використані при виробництві, переробці або реалізації харчових продуктів на учасника та виробника(ів) або офіційного представника(ів) виробника або імпортера продукції на території України, відповідно вимог Закону України від 23.12.1997 № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.02.2016 № 39 «Про затвердження Порядку проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб’єктам»;
Але, надання експлуатаційного дозволу на потужності що будуть використовуватися чи використані при виробництві, переробці або реалізації харчових продуктів не передбачено вимогами чинного законодавства, експлуатаційний дозвіл відповідно до вимог статті 23 Закону України від 23.12.1997 № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» отримують лише оператори ринку, які здійснюють виробництво або зберігання продуктів тваринного походження, інших вимог щодо його отримання при переробці або реалізації харчових продуктів законодавством не встановлено.
Крім того, наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.02.2016 № 39 «Про затвердження Порядку проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб’єктам» не встановлено вимог щодо отримання операторами ринку експлуатаційного дозволу.
Таким чином, надання експлуатаційного дозволу на потужності що будуть використовуватися чи використані при виробництві, переробці або реалізації харчових продуктів на учасника та виробника(ів) або офіційного представника(ів) виробника або імпортера продукції на території України на кожну партію товару, що постачається неможливо в зв’язку з припиненням видачі цих експлуатаційних дозволів в 2015 році.
Отже, просимо Замовника привести тендерну документацію у відповідність з вимогами чинного законодавства, враховуючи вимоги частини першої та частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», щодо недискримінації та забезпечення рівного ставлення до Учасників, які мають намір взяти участь в процедурі закупівлі за рамковими угодами
2. оригінал або нотаріально завірена копія документа, що підтверджує впровадження системи НАССР оператором ринку (учасника та виробника(ів) або офіційного представника(ів) виробника або імпортера продукції на території України), відповідно до вимог Закону України від 23.12.1997 № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 01.12.2012 № 590 «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)»;
Але, жодними вимогами Закону України від 23.12.1997 № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та вимогами наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 01.12.2012 № 590 «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)» не передбачено отримання документів, що підтверджують впровадження системи НАССР оператором ринку, тим більше отримання цих документів на кожну партію товару, що постачається. Отже надання цих документів на кожну партію товару неможливе.
Таким чином, наполягаємо на внесенні змін до умов п. 6.4 Додатку 2 до Додатку 3 ПРОЕКТ РАМКОВОЇ УГОДИ, який є невід’ємною частиною тендерної документації на закупівлю за рамковою угодою та приведення тендерної документації в цій частині у відповідність до вимог чинного законодавства.
3. оригінал або завірена копія відповідно до вимог ДСТУ 4163-2003 актів Держпродспоживслужби, складених за результатами планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин (згідно з вимогами наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 № 447 або від 06.02.2017 № 42) на учасника та виробника(ів) або офіційного представника(ів) виробника або імпортера продукції на території України.
Але, вимогами наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 06.02.2017 № 42 який діяв до моменту набрання чинності наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 № 447 не передбачено надання актів Держпродспоживслужби, складених за результатами планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин, особливо на кожну партію товару, що постачається.
Також, не передбачено надання на кожну партію товару, що постачається, цих актів отриманих за наказом від 08.08.2019 № 447. Отже надання цих документів на кожну партію товару неможливе.
Таким чином, наполягаємо на внесенні змін до умов п. 6.4 Додатку 2 до Додатку 3 ПРОЕКТ РАМКОВОЇ УГОДИ, який є невід’ємною частиною тендерної документації на закупівлю за рамковою угодою та приведення тендерної документації в цій частині у відповідність до вимог чинного законодавства.
4. завірені належним чином скан-копії з оригіналів особових медичних книжок персоналу з вчасним проходженням медичних оглядів (водії, експедитори, вантажники) за формою затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21.02.2013 № 150. В медичних книжках має бути зазначено, що даний персонал працює в виробника /постачальника/ або перевізника (водії-експедитори) з відміткою про допуск до роботи та форму № 140-5/о «Медична карта огляду осіб для визначення спроможності займатися відповідним видом діяльності за станом здоров’я».
Але, вимога щодо надання медичних книжок вантажників з зазначенням що даний персонал працює в виробника /постачальника/ є вимогою, що обмежує коло Учасників які здатні прийняти участь в процедурі закупівлі та погодитись з цією редакцією проекту договору, лише тими виробниками (постачальниками), в штатному розписі яких передбачені посади вантажників.
У той же час, Учасник може залучати вантажників у яких наявні медичні книжки відповідно до умов укладених договорів. Жодними вимогами не передбачено обов’язкове працевлаштування у Учасника або виробника вантажників.
Таким чином, наполягаємо на внесенні змін до умов п. 6.4 Додатку 2 до Додатку 3 ПРОЕКТ РАМКОВОЇ УГОДИ, який є невід’ємною частиною тендерної документації на закупівлю за рамковою угодою та приведення тендерної документації в цій частині у відповідність до вимог чинного законодавства.
5. завірена копія відповідно до вимог ДСТУ 4163-2003 загального ветеринарного документа на ввезення харчового продукту, затвердженого постановою КМУ від 18.07.2018 № 570 та засвідчену належним чином копію акту фізичних перевірок та лабораторних досліджень (випробувань) вантажів, які включені до Переліку продуктів, що підлягають державному контролю на призначених прикордонних інспекційних постах, затвердженого наказом Мінагрополітики від 26.03.2018 № 159 та наказом Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів від 12.12.2018 № 1019.
У разі поставки Товару, ввезеного на митну територію України та виробником якого є нерезидент України, Постачальник зобов’язаний надати загальний ветеринарний документ на ввезення (документ встановленої форми, що складається з двох частин, у першій з яких оператор ринку зазначає (декларує) інформацію про вантаж з продуктами, який підлягає ввезенню (пересиланню) на митну територію України через призначений прикордонний інспекційний пост, у тому числі про вид, країну і потужність походження, місце призначення вантажу, а у другій частині державний ветеринарний інспектор зазначає інформацію про результати державного контролю такого вантажу) та зазначити в товаросупроводжувальних документах код УКТЗЕД Товару, номер та дату митної декларації, за якою було здійснено митне оформлення Товару та надати належним чином засвідчені копії (відповідно до вимог ДСТУ 4163-2003) митних декларацій.
Але , статтею 44 Закону України від 23.12.1997 № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» передбачено зменшення компетентним органом періодичності фізичних перевірок вантажів з продуктами на меншу ніж 100% (кожна партія) з певних підстав. Отже, Учасник не має жодної можливості вплинути на прийняття компетентним органом рішення щодо проведення фізичної перевірки не кожної партії вантажів, та отримати зазначений документ на кожну партію.
Таким чином, наполягаємо на внесенні змін до умов п. 6.4 Додатку 2 до Додатку 3 ПРОЕКТ РАМКОВОЇ УГОДИ, який є невід’ємною частиною тендерної документації на закупівлю за рамковою угодою та приведення тендерної документації в цій частині у відповідність до вимог чинного законодавства.
Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога задоволена
10 лютого 2021 17:08
Перевага закупівлі за РУ, у порівнянні з процедурою відкритих торгів, це - можливість швидко замовити товар. При кожному новому замовленні Замовнику потрібно лише призначити аукціон, який відбудеться через 4 дні. Не потрібно збирати ДОВІДКИ від учасників, ПЕРЕВІРЯТИ їх документи та репутацію.
1.1.
Вимога, щодо гарантійного листа не є дискримінаційною та формується Замовником на підставі принципів публічних закупівель та з метою: 1. Забезпечення безперебійної та своєчасної поставки необхідного товару учасником/учасниками торгів. Надання гарантійного листа(ів) виробника(ів) або офіційного представника(ів) виробника або імпортера продукції на території України є гарантією, що учасник/учасники є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на відповідному ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника(ів) або офіційного представника(ів) виробника або імпортера продукції на території України, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку товару Замовнику. 2. Забезпечення якості товару, адже найдостименніше лише безпосередньо виробником(ами) або офіційним представником(а) виробника або імпортером продукції на території України продукції може гарантувати Замовнику належну якість та показники терміну придатності товарів (принцип ефективності та раціональності закупівлі), тому підтвердження дотримання термінів придатності та якості підтверджується гарантійним листом виданого відповідним виробником(ами) або офіційним представником(а) виробника або імпортером продукції на території України. 3. Забезпеченні мінімальної націнки на товар, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник що співпрацює безпосередньо з виробником(ами) або офіційним представником(а) виробника або імпортером продукції на території України за рахунок власних дисконтів по контракту як правило має можливість запропонувати найдешевші ціни. (принцип максимальної економії) 4. Надання гарантійного листа учасником мінімізує ризик того, що товари, які постачатимуться учасником отримані ним не злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо. (принцип законності). Адже лист від виробником(ами) або офіційним представником(а) виробника або імпортером продукції на території України підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення та територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо.
Також Учасник можуть надати гарантійні листи декількох виробників або офіційних представник або імпортерів продукції на території України, або керуватись пунктом 7.3.3. Договору.
Пункт 1.3 Додатку 1.
Відповідно до п. 16 ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (гігієнічні вимоги - заходи та умови, що необхідні для управління небезпечними факторами і забезпечення придатності харчових продуктів для споживання людиною з урахуванням їх використання згідно з призначенням) та відповідно до п. 55 ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (оператор ринку харчових продуктів (далі - оператор ринку) - суб’єкт господарювання, який провадить діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об’єктів санітарних заходів (крім матеріалів, що контактують з харчовими продуктами), і який відповідає за виконання вимог цього Закону та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. До операторів ринку належать фізичні особи, якщо вони провадять діяльність з метою або без мети отримання прибутку та займаються виробництвом та/або обігом харчових продуктів або інших об’єктів санітарних заходів.) та відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 49 ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (харчові продукти повинні бути захищеними від будь-якого забруднення на всіх стадіях виробництва, переробки та/або обігу)
Враховуючи вищевикладене можна прийти до висновку, що операторами ринку є всі суб’єкти, які задіяні у виробництві, реалізації та/або обігу харчових продуктів, та гігієнічні вимоги щодо поводження з харчовими продуктами, повинні бути захищені на всіх стадіях виробництва, переробки та/або обігу.
Пункт 1.4 Додатку 1.
Відповідно до п. 22 ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (експлуатаційний дозвіл - документ дозвільного характеру, що видається територіальним органом компетентного органу операторові ринку за результатами інспектування його потужності та посвідчує право оператора ринку здійснювати визначену цим Законом діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження).
Відповідно до ч. 1 ст. 23 ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (Експлуатаційний дозвіл отримують оператори ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження.).
Відповідно до ч. 8 ст. 20 ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (Операторам ринку забороняється здійснювати обіг харчових продуктів, отриманих з потужностей, що не пройшли державної реєстрації або не отримали експлуатаційного дозволу відповідно до цього Закону, та/або використовувати такі харчові продукти у виробництві інших харчових продуктів.)
Враховуючи вищевикладене можна прийти до висновку, що експлуатаційний дозвіл посвідчує право оператора ринку здійснювати визначену цим Законом діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження.
1.2.
Були внесені відповідні зміни в Додаток № 5 ТД.
1.3.
Відповідно до статті 32 Закону України від 23.12.1997 № 771/97-ВР (зі змінами) «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» - харчові продукти, які перебувають в обігу на території України, повинні відповідати вимогам законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів.
Оператор ринку – суб’єкт господарювання, який провадить діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об’єктів санітарних заходів (крім матеріалів, що контактують з харчовими продуктами), і який відповідає за виконання вимог цього Закону та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. ,
Відповідно до ст. 20 вказаного Закону України оператори ринку зобов’язані: забезпечувати дотримання вимог цього Закону щодо гігієнічних вимог до харчових продуктів на всіх стадіях їх виробництва та обігу.
З метою забезпечення військовослужбовців НГУ безпечними та якісними харчовими продуктами та відповідно до абзацу другого частини першої статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 № 877-V, дія якого поширюється також і на операторів ринку, підставою для здійснення позапланового заходу є подання суб’єктом господарювання (оператором ринку) письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням.
Отже, у разі нездійснення Держпродспоживслужбою планових заходів державного нагляду (контролю) щодо оператора ринку зі складанням акту, форма якого затверджена, наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 № 447, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23.08.2019 за № 963/33934, такий суб’єкт господарювання не позбавлений можливості звернутися до відповідного територіального органу Держпродспоживслужби з письмовою заявою про здійснення позапланового заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням, з отриманням відповідного акту за його результатами.
Номер вимоги: UA-2021-01-18-001383-c.a6
Статус:
Відповідь надана
Дата подання: 07 лютого 2021 10:43
Вимога щодо усунення порушення
Розглянувши вимоги до Учасників встановлені тендерною документацією тендерну на закупівлю за рамковою угодою, Учасник звертається до Замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру у відповідності до вимог діючого законодавства.

П. 2.1 Проекту договору про закупівлю Додатку 3 до Тендерної документації встановлено що товар за показниками безпечності, та окремих показників якості повинен відповідати документам та одиниці товару, в тому числі щодо виробника, які були надані Замовнику під час проведення процедури закупівлі.
Одночасно з цим Тендерною документацією не передбачено подання одиниці товару, отже, ніякий Учасник не може поставити товар який буде відповідати одиниці яка надана під час проведення процедури закупівлі.
Учасник звертається до Замовника з вимогою щодо внесення відповідних змін до тендерної документації.

П. 1.3 Додатку 1 Тендерної документації встановлено, що Учасник в складі пропозиції подає оригінал(и) акту(ів) перевірки, стосовно додержання операторами ринку (учасником процедури та виробником або офіційним представником виробника або імпортером продукції) гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами, встановленими Законом України № 771/97 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» зі змінами, складеного за результатами державного контролю, проведеного у відповідності з Законом України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» № 2042-VIII від 18.05.2017 р.
Одночасно з цим Наказ Мінагрополітики №42 від 06.02.2017 «Про затвердження форми акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю стосовно додержання операторами ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами» який встановлювує форму акта перевірки, стосовно додержання операторами ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами втратив чинність 13.09.2019 р. з набранням чинності Наказу Мінагрополітики № 447 від 08.08.2019 року, отже для прийняття участі в процедурі закупівлі Учасник позбавлений можливості звернутись до компетентних органів за проведенням перевірки для отримання акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю стосовно додержання операторами ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами, що призводить до дискримінації Учасника під час проведення процедури закупівлі.
Але відповідно до Наказу Мінагрополітики № 447 від 08.08.2019 року при зверненні до компетентних органів Учасник, за проведеною перевіркою, має можливість отримати акт, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин.
Учасник звертається до Замовника з вимогою щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації та внесення змін до умов тендерної документації щодо надання виключно акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю стосовно додержання операторами ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами.

Додатком 6 Тендерної документації встановлена форма листа-згоди на обробку персональних даних. Однак подання листів за цією формою неможливо для Учасників в штаті яких працюють особи які народились після 1999 р., так як формою чітко встановлено що лист подається від особи 19___ року народження.
Учасник звертається до Замовника з вимогою щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації та внесення змін до Додатку 6 тендерної документації.

П. 3.3.1. Проекту договору про закупівлю Додатку 3 до Тендерної документації встановлено, що при представництві інтересів Учасника під час постачання товарів відсутність в представника Учасника документів, які підтверджують його повноваження на складання документів від імені Учасника, має наслідки неявки представника Учасника.
П 6.3. Проекту договору про закупівлю Додатку 3 до Тендерної документації встановлено, що при передачі Товару Учасник повинен направити уповноваженого представника (який діє на підставі довіреності чи іншого належного документа, що посвідчує повноваження цієї особи), котрий має право підпису на необхідних документах, в тому числі на право участі у відборі зразків (проб), підписання відповідних актів та який зобов’язаний передати усю необхідну документацію на Товар, а Замовник прийняти Товар і підписати всі необхідні документи, що підтверджують передачу Товару.
Одночасно з цим, Замовником не визначено які саме документи повинен складати та підписувати представник Учасника, що призводить до неможливості належним чином оформити довіреність чи інший належний документ, що посвідчує повноваження цієї особи та зазначити в ньому перелік повноважень та документів які представник має право складати та підписувати.
П 3.3.1 Проекту договору про закупівлю Додатку 3 до Тендерної документації встановлено, що під час проведення контрольних заходів, Учасник на вимогу Представників Замовника зобов'язаний протягом 24 годин надати в паперовому вигляді оригінали або належним чином засвідчені копії документів про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), або висновок, або свідоцтво, або сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь який інший документ, що підтверджує виконання визначених законодавством вимог, які стосуються об'єкта оцінки відповідності.
Одночасно з цим частиною першою статті 2 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» встановлено, що законодавство про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів складається з Конституції України, цього Закону, законів України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин", "Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів" та інших актів, виданих відповідно до зазначених нормативно-правових актів.
Жодними з вищезазначених нормативно-правових актів не передбачають отримання декларацій (в тому числі декларація про відповідність), або висновків, або свідоцтв, або сертифікатів (у тому числі сертифікат відповідності) або будь яких інших документ, що підтверджує виконання визначених законодавством вимог, які стосуються об'єкта оцінки відповідності харчових продуктів.
В той же час, частиною другою статті 32 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» встановлено, що сертифікація харчових продуктів необов’язкова.
У відповідності до вимог діючого законодавства документами які підтверджують виконання встановлених законодавством вимог до харчових продуктів є протоколи досліджень (випробувань) або експертні висновки про відповідність харчового продукту, видані акредитованою та уповноваженою компетентним органом лабораторією, яка може здійснювати лабораторні дослідження (випробування) для цілей державного контролю та документи виробника про якість (декларації виробника, сертифікати якості та інші).
Учасник звертається до Замовника з вимогою щодо усунення порушень та внесення змін до умов тендерної документації, приведення її умов у відповідність до вимог діючого законодавства.
П. 3.3.2. Проекту договору про закупівлю Додатку 3 до Тендерної документації встановлено, що при невідповідності результатів дослідження поставленої партії товару, навіть за одним показником, Учасник протягом 10 (десяти) календарних днів з моменту отримання результатів досліджень, має право звернутись до Замовника щодо проведення повторного відбору зразків (проб) з тієї самої партії у подвійній кількості та направлення до уповноваженої лабораторії.
Цією умовою Замовник обмежує можливість Учасника вчасно звернутись до Замовника щодо проведення повторного відбору зразків (проб) з тієї самої партії у подвійній кількості.
Для забезпечення права Учасника на проведення повторних досліджень Замовник повинен визначити, що Учасник протягом 10 (десяти) календарних днів з моменту отримання саме ним (Учасником) результатів досліджень, має право звернутись до Замовника щодо проведення повторного відбору зразків (проб) з тієї самої партії у подвійній кількості та направлення до уповноваженої лабораторії.
Учасник звертається до Замовника з вимогою щодо усунення порушень та внесення змін до умов тендерної документації, приведення її умов у відповідність до вимог діючого законодавства.

П. 3.13. Проекту договору про закупівлю Додатку 3 до Тендерної документації встановлено, що у випадку, якщо відібрані зразки (проби) товару Замовником, які направлені до уповноваженої лабораторії, за показниками якості не співпадають з лабораторними випробуваннями Учасника наданими під час поставки Товару, вважається у відповідності до умов цього Договору, що остаточно правильними результатами являються результати, які отримав Замовник при відборі зразків ( проб) Товару, який був поставлений на його адресу.
П. 6.6 Проекту договору про закупівлю Додатку 3 до Тендерної документації встановлено, що у разі, якщо сумніви щодо безпечності, придатності та якості Товару підтверджуються (експертним висновком або протоколом досліджень або актом, тощо), Замовник має право в односторонньому порядку відмовитись від Договору.
Цими умовами Замовник обмежує права Учасника передбачені для нього діючим законодавством.
П. 4 частини першої статті 19 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» встановлено, що Учасник як оператор ринку має право оскаржувати результати лабораторних досліджень (випробувань), у тому числі арбітражних.
Отже, встановлюючи умову Договору що остаточно правильними результатами являються результати, які отримав Замовник при відборі зразків ( проб) Товару, який був поставлений на його адресу, Замовник позбавляє Учасника права на оскарження досліджень у відповідності до вимог діючого законодавства.
Учасник звертається до Замовника з вимогою щодо усунення порушень та внесення змін до умов тендерної документації, приведення її умов у відповідність до вимог діючого законодавства.

П. 6.4. Проекту договору про закупівлю Додатку 3 до Тендерної документації встановлено, що в медичних книжках, які Учасник надає при постачанні має бути зазначено, що даний персонал працює в виробника /постачальника/ або перевізника (водії-експедитори) з відміткою про допуск до роботи та форму № 140-5/о «Медична карта огляду осіб для визначення спроможності займатися відповідним видом діяльності за станом здоров’я».
Одночасно з цим Форму первинної облікової документації № 140-5/о виключено на підставі Наказу Міністерства охорони здоров'я № 527 від 28.07.2014, отже отримати її під час проходження медичного обстеження для отримання медичних книжок неможливо.
Учасник звертається до Замовника з вимогою щодо усунення порушень та внесення змін до умов тендерної документації, приведення її умов у відповідність до вимог діючого законодавства.

П 6.6. Проекту договору про закупівлю Додатку 3 до Тендерної документації встановлено, що Замовник має право не приймати товар за кількістю та якістю, у разі встановлення не відповідності товару документам (декларації виробника або сертифікат якості; протоколу досліджень (випробувань) про безпечність та відповідність товару або експертного висновку про безпечність та відповідність товару; етикетку виробника), які були подані Учасником до Замовника під час проведення процедури закупівлі, у разі встановлення не відповідності вимогам щодо якості або маркування або етикетування Товару, після проведення контрольних заходів Представниками Замовника.
Одночасно з цим харчові продукти мають певний термін придатності, отже Учасник позбавлений можливості постійно здійснювати постачання того товару документи на який були подані Учасником до Замовника під час проведення процедури закупівлі, при цьому дотримавшись вимоги щодо терміну придатності товару.
Учасник звертається до Замовника з вимогою щодо усунення порушень та внесення змін до умов тендерної документації, приведення її умов у відповідність до вимог діючого законодавства.

П. 7.3.3. Проекту договору про закупівлю Додатку 3 до Тендерної документації встановлено, що Учасник повинен забезпечити поставку Товару якість яких відповідає умовам, встановленим Оголошенням про проведення відбору та надати гарантійний лист від виробника, який був зазначений Учасником при проведені процедури закупівлі.
Одночасно з цим закупівля здійснюється за рамковою угодою в порядку, передбаченому для проведення процедури відкритих торгів. Отже, забезпечити поставку Товару якість яких відповідає умовам, встановленим Оголошенням про проведення відбору Учасник не має можливості.
Учасник звертається до Замовника з вимогою щодо усунення порушень та внесення змін до умов тендерної документації, приведення її умов у відповідність до вимог діючого законодавства.

П. 6.1. Проекту договору про закупівлю Додатку 3 до Тендерної документації встановлено, що дата та місце поставки Товару зазначається у письмовій заявці. Строк поставки товару за цим Договором складає 14 (чотирнадцять) календарних днів з моменту отримання Учасником письмової заявки Замовником, але не пізніше дати вказаної в ній.
Ця умова визначає, що строк поставки може складати від 0 до 14 календарних днів з моменту отримання заявки, до моменту отримання заявки Учасник позбавлений можливості спланувати постачання та підготувати товар і документи до нього для відвантаження, отже якщо строк постачання буде вказаний в той самий день, що і отримана заявка здійснити постачання без порушення строків неможливо.
Замовник повинен однозначно визначити строк постачання та внести відповідні зміни до тендерної документації.

Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога задоволена
10 лютого 2021 17:08
Були внесені відповідні зміни в Додаток 3 Тендерної документації та в Додаток 6 Тендерної документації.

Скарги до процедури

Номер скарги: UA-2021-01-18-001383-c.b7
Статус:
Задоволено
Скаржник: ТОВ УКРАЛЬЯНСПРОДУКТ, Код ЄДРПОУ:42585405
Дата подання: 12 лютого 2021 14:32
СКАРГА
СКАРГА
Документи
Рішення Органу оскарження: Задоволено
Прийнято до розгляду: 16 лютого 2021 20:32
рішення від 16.02.2021 № 2725 + лист Замовнику .pdf
Дата публікації: 16 лютого 2021 20:31
рішення від 25.02.2021 № 3562.pdf
Дата публікації: 02 березня 2021 18:42

Документи подані скаржником

12 лютого 2021 13:35
выписка.pdf
12 лютого 2021 21:20
Скарга

Документи подані замовником

Актуальні тендери

До пошуку