Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
90510000-5 «Утилізація сміття та поводження зі сміттям» (Послуги з вивезення твердих побутових відходів).
Очікувана вартість
193 000,00 UAH
UA-2020-12-27-001492-c ● f6e69dbe44ff4f29b1841a9e8bc982dc
Спрощена закупівля
Спрощена
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Одеський державний аграрний університет |
Код ЄДРПОУ: | 00493008 |
Місцезнаходження: | 65039, Україна , Одеська обл., м. Одеса, вул. Канатна, 99 |
Контактна особа: |
Костянтин Стороженко +380635240367,+380487845733 provision@osau.edu.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 27 грудня 2020 23:30 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 31 грудня 2020 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 06 січня 2021 00:00 |
Початок аукціону: | 12 січня 2021 13:18 |
Очікувана вартість: | 193 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 965,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:90510000-5: Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1752 штуки
Послуги з вивезення твердих побутових відходів (випорожнення)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
11 січня 2021
—
31 грудня 2021
ДК 021:2015: 90510000-5 — Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Пiсляоплата | 5 | Робочі | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
27 грудня 2020 23:38 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
27 грудня 2020 23:32 |
Оголошення.doc | |
27 грудня 2020 23:30 |
Протокольне рішення УО про початок СП та затвердження ВП.docx | |
27 грудня 2020 23:30 |
Додаток 1.doc | |
27 грудня 2020 23:30 |
Додаток 2.docx | |
27 грудня 2020 23:30 |
Додаток 3.doc | |
27 грудня 2020 23:30 |
Додаток 4.doc |
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2020-12-27-001492-c.a1
Статус:
Вирішена
Учасник: ТОВ "ЧАСТЮЛЯ", Код ЄДРПОУ:40539205
Дата подання: 29 грудня 2020 20:22
ВИМОГИ ДО КВАЛІФІКАЦІЇ УЧАСНИКІВ ТА СПОСІБ ЇХ ПІДТВЕРДЖЕННЯ
Згідно Додатку 3 «ВИМОГИ ДО КВАЛІФІКАЦІЇ УЧАСНИКІВ ТА СПОСІБ ЇХ ПІДТВЕРДЖЕННЯ» оголошення про проведення спрощеної закупівлі – «учасник в складі своєї пропозиції надає наступні документи: - надати підтвердження, що учасник є виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на території м. Одеси, визначеним органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України». Таким чином учасник має надати підтвердження, що він є виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на території м. Одеси, визначеним органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України
Вказана вимога є незаконною з огляду на наступне.
Одеський державний аграрний університет є «замовник» в розумінні ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» і керується в своїй діяльності Законом України «Про публічні закупівлі», вказане стосується закупівлі товарів, робіт і послуг в тому числі і закупівлі послуг з поводження з побутовими відходами.
Згідно ст. 35-1 Закону України «Про відходи» - виконавця послуг з вивезення побутових відходів визначає орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Конкурс з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів проводиться відповідно до Порядку проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2011 р. № 1173. (далі – Порядок 1173).
Згідно п. 5 Порядку 1173 - для проведення конкурсу організатор конкурсу готує конкурсну документацію, яка повинна містити таку інформацію: 7) характеристика території, де повинні надаватися послуги з поводження з побутовими відходами: розміри та межі певної території та перелік розміщених у зазначених межах об’єктів утворення побутових відходів, середня відстань до об’єктів поводження з відходами та їх місцезнаходження. 8) характеристика об'єктів утворення побутових відходів за джерелами їх утворення.
У Переліку розміщених у межах території об’єктів утворення побутових відходів, який має відповідати інформації, зазначеній в конкурсній документації для проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів, потреби Одеського державного аграрного університету не враховані.
Статтею 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачена процедура укладення договорів по наданню послуг з вивезення побутових відходів.
Згідно ст. 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» - договір про надання комунальних послуг укладається строком на один рік. Якщо за один місяць до закінчення зазначеного строку жодна із сторін не повідомить письмово другу сторону про відмову від договору, договір вважається продовженим на черговий однорічний строк. З пропозицією про укладання договору про надання комунальних послуг або внесення змін до нього може звернутися будь-яка сторона, надавши письмово другій стороні проект відповідного договору (змін до нього), складений згідно з типовим договором. Якщо протягом 30 днів після отримання проекту договору (змін до нього) виконавець комунальної послуги, який одержав проект договору (змін до договору) від споживача (іншої особи, яка відповідно до договору або закону укладає такий договір в інтересах споживача), не повідомив про свою відмову від укладання договору (внесення змін) та не надав своїх заперечень або протоколу розбіжностей до нього і при цьому не припинив надання комунальної послуги цьому споживачу (або в інший спосіб засвідчив свою волю до надання відповідної комунальної послуги споживачу), договір (зміни до нього) вважається укладеним у редакції, запропонованій споживачем (іншою особою, яка відповідно до договору або закону укладає такий договір в інтересах споживача), якщо інше не передбачено цим Законом. Якщо споживач (інша особа, яка відповідно до договору або закону укладає такий договір в інтересах споживача), який отримав проект договору (змін до нього) від виконавця комунальної послуги, не повідомив протягом 30 днів про свою відмову від укладання договору (внесення змін) та не надав своїх заперечень або протоколу розбіжностей до нього, а вчинив дії, які засвідчують його волю до отримання (продовження отримання) відповідної комунальної послуги від цього виконавця (у тому числі здійснив оплату наданих послуг), договір (зміни до нього) вважається укладеним у редакції, запропонованій виконавцем комунальної послуги, якщо інше не передбачено цим Законом.
Таким чином Законом України «Про житлово-комунальні послуги» предбачена процедура відповідно до якої укладаються договори по наданню послуг з вивезення побутових відходів, вказані договори укладаються з відповідними виконавцями послуг, що визначені згідно Порядку 1173. В той же час процедура укладення договору про надання послуг з вивезення відходів і визначення виконавця (переможця), який буде надавати вказані послуги для Одеського державного аграрного університету передбачена Законом України «Про публічні закупівлі».
Вище вказана позиція узгоджується також з Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5012-р/пк-пз від 25.05.2018 р. по публічній закупівлі по Скарзі UA-2018-04-24-001627-b.a3.
Крім того при укладенні договорів з виконавцем послуг з вивезення побутових відходів застосовуються тарифи визначені Порядком формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 2006 р. № 1010, що є неможливим для замовників в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким чином при визначенні виконавця послуг з вивезення побутових відходів Одеський державний аграрний університет, як замовник керується саме Законом України «Про публічні закупівлі».
Одеський державний аграрний університет неправомірно обмежив конкуренцію, а саме обмежено коло учасників закупівлі лише виконавцями послуг з вивезення побутових відходів на території м. Одеси, які визначеним органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно ч. 2 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Згідно ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно ч. 5 ст. ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» - оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Встановленням Замовник вимоги, що «учасник у складі пропозиції має надати підтвердження, що учасник є виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на території м. Одеси, визначеним органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України» порушено вище зазначені принципи і вимоги Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вище зазначене, вимагаємо виключити вимогу передбачену Додатком 3 «ВИМОГИ ДО КВАЛІФІКАЦІЇ УЧАСНИКІВ ТА СПОСІБ ЇХ ПІДТВЕРДЖЕННЯ» оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а саме «учасник в складі своєї пропозиції надає наступні документи: - надати підтвердження, що учасник є виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на території м. Одеси, визначеним органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України».
Розгорнути
Згорнути
Вказана вимога є незаконною з огляду на наступне.
Одеський державний аграрний університет є «замовник» в розумінні ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» і керується в своїй діяльності Законом України «Про публічні закупівлі», вказане стосується закупівлі товарів, робіт і послуг в тому числі і закупівлі послуг з поводження з побутовими відходами.
Згідно ст. 35-1 Закону України «Про відходи» - виконавця послуг з вивезення побутових відходів визначає орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Конкурс з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів проводиться відповідно до Порядку проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2011 р. № 1173. (далі – Порядок 1173).
Згідно п. 5 Порядку 1173 - для проведення конкурсу організатор конкурсу готує конкурсну документацію, яка повинна містити таку інформацію: 7) характеристика території, де повинні надаватися послуги з поводження з побутовими відходами: розміри та межі певної території та перелік розміщених у зазначених межах об’єктів утворення побутових відходів, середня відстань до об’єктів поводження з відходами та їх місцезнаходження. 8) характеристика об'єктів утворення побутових відходів за джерелами їх утворення.
У Переліку розміщених у межах території об’єктів утворення побутових відходів, який має відповідати інформації, зазначеній в конкурсній документації для проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів, потреби Одеського державного аграрного університету не враховані.
Статтею 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачена процедура укладення договорів по наданню послуг з вивезення побутових відходів.
Згідно ст. 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» - договір про надання комунальних послуг укладається строком на один рік. Якщо за один місяць до закінчення зазначеного строку жодна із сторін не повідомить письмово другу сторону про відмову від договору, договір вважається продовженим на черговий однорічний строк. З пропозицією про укладання договору про надання комунальних послуг або внесення змін до нього може звернутися будь-яка сторона, надавши письмово другій стороні проект відповідного договору (змін до нього), складений згідно з типовим договором. Якщо протягом 30 днів після отримання проекту договору (змін до нього) виконавець комунальної послуги, який одержав проект договору (змін до договору) від споживача (іншої особи, яка відповідно до договору або закону укладає такий договір в інтересах споживача), не повідомив про свою відмову від укладання договору (внесення змін) та не надав своїх заперечень або протоколу розбіжностей до нього і при цьому не припинив надання комунальної послуги цьому споживачу (або в інший спосіб засвідчив свою волю до надання відповідної комунальної послуги споживачу), договір (зміни до нього) вважається укладеним у редакції, запропонованій споживачем (іншою особою, яка відповідно до договору або закону укладає такий договір в інтересах споживача), якщо інше не передбачено цим Законом. Якщо споживач (інша особа, яка відповідно до договору або закону укладає такий договір в інтересах споживача), який отримав проект договору (змін до нього) від виконавця комунальної послуги, не повідомив протягом 30 днів про свою відмову від укладання договору (внесення змін) та не надав своїх заперечень або протоколу розбіжностей до нього, а вчинив дії, які засвідчують його волю до отримання (продовження отримання) відповідної комунальної послуги від цього виконавця (у тому числі здійснив оплату наданих послуг), договір (зміни до нього) вважається укладеним у редакції, запропонованій виконавцем комунальної послуги, якщо інше не передбачено цим Законом.
Таким чином Законом України «Про житлово-комунальні послуги» предбачена процедура відповідно до якої укладаються договори по наданню послуг з вивезення побутових відходів, вказані договори укладаються з відповідними виконавцями послуг, що визначені згідно Порядку 1173. В той же час процедура укладення договору про надання послуг з вивезення відходів і визначення виконавця (переможця), який буде надавати вказані послуги для Одеського державного аграрного університету передбачена Законом України «Про публічні закупівлі».
Вище вказана позиція узгоджується також з Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5012-р/пк-пз від 25.05.2018 р. по публічній закупівлі по Скарзі UA-2018-04-24-001627-b.a3.
Крім того при укладенні договорів з виконавцем послуг з вивезення побутових відходів застосовуються тарифи визначені Порядком формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 2006 р. № 1010, що є неможливим для замовників в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким чином при визначенні виконавця послуг з вивезення побутових відходів Одеський державний аграрний університет, як замовник керується саме Законом України «Про публічні закупівлі».
Одеський державний аграрний університет неправомірно обмежив конкуренцію, а саме обмежено коло учасників закупівлі лише виконавцями послуг з вивезення побутових відходів на території м. Одеси, які визначеним органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно ч. 2 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Згідно ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно ч. 5 ст. ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» - оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Встановленням Замовник вимоги, що «учасник у складі пропозиції має надати підтвердження, що учасник є виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на території м. Одеси, визначеним органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України» порушено вище зазначені принципи і вимоги Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вище зазначене, вимагаємо виключити вимогу передбачену Додатком 3 «ВИМОГИ ДО КВАЛІФІКАЦІЇ УЧАСНИКІВ ТА СПОСІБ ЇХ ПІДТВЕРДЖЕННЯ» оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а саме «учасник в складі своєї пропозиції надає наступні документи: - надати підтвердження, що учасник є виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на території м. Одеси, визначеним органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України».
Рішення замовника: Вимога не задоволена
30 грудня 2020 22:54
Зазначена вимога не є дискримінаційною, та такою, що обмежує конкуренцію з огляду на наступне.
Відповідно до ст.1 Закону України «Про захист економічної конкуренції», економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку.
У відповідності до Закону України «Про відходи»:
Власник відходів - фізична або юридична особа, яка відповідно до закону володіє, користується і розпоряджається відходами.
Джерело утворення побутових відходів - об'єкт, на якому утворюються побутові відходи (житловий будинок, підприємство, установа, організація, земельна ділянка).
Згідно статті 9 Закону України «Про відходи», суб'єктами права власності на відходи є громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи та організації усіх форм власності, територіальні громади, Автономна Республіка Крим і держава.
Відповідно до статті 21 Закону України «Про відходи» Органи місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами забезпечують виконання вимог законодавства про відходи.
Згідно зі статтею 17 Закону України «Про відходи» суб'єкти господарювання у сфері поводження з відходами укладають договори з юридичною особою, яка в установленому порядку визначена виконавцем послуг на вивезення побутових відходів на певній території, на якій знаходиться об'єкт утворення відходів.
Відповідно до статті 13 Закону України «Про відходи» суб'єктами у сфері поводження з відходами є громадяни України, іноземці та особи без громадянства, а також підприємства, установи та організації усіх форм власності, діяльність яких пов'язана із поводженням з відходами.
Відповідно до статті 35-1 Закону України «Про відходи», поводження з побутовими відходами здійснюється відповідно до державних норм, стандартів і правил. Власники або наймачі, користувачі, у тому числі орендарі, джерел утворення побутових відходів, земельних ділянок укладають договори з юридичною особою, яка визначена виконавцем послуг на вивезення побутових відходів, здійснюють оплату таких послуг та забезпечують роздільне збирання твердих побутових відходів. Збирання та вивезення побутових відходів у межах певної території здійснюється юридичною особою, яка уповноважена на це органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, спеціально обладнаними для цього транспортними засобами.
Отже, діючим законодавством у сфері поводження з відходами покладено обов'язок на власників або наймачів, користувачів, у тому числі орендарів, джерел утворення побутових відходів, земельних ділянок укладати договори про надання послуг з вивезення побутових відходів з юридичною особою, яка визначена виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту.
Виконавець послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту визначається на конкурсних засадах органом місцевого самоврядування.
Метою проведення конкурсу є надання суб’єкту господарювання права надавати споживачам послуги з вивезення твердих побутових відходів у межах певної території на підставі переваг, отриманих над іншими суб’єктами господарювання завдяки власним досягненням, внаслідок чого споживачі матимуть можливість обирати між кількома продавцями.
Конкурс по своїй суті – це конкурентний спосіб надання права на вивезення побутових відходів, основною метою проведення якого, є розвиток конкуренції та вибір на конкурсних засадах виконавців відповідних послуг, які спроможні забезпечувати належну якість обслуговування споживачів.
Тобто неврахування підсумків проведеного конкурсу призведе до спотворення конкуренції на ринку надання послуг з вивезення твердих побутових відходів в місті Одесі.
Відповідно до ст.1 Закону України «Про захист економічної конкуренції», економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку.
У відповідності до Закону України «Про відходи»:
Власник відходів - фізична або юридична особа, яка відповідно до закону володіє, користується і розпоряджається відходами.
Джерело утворення побутових відходів - об'єкт, на якому утворюються побутові відходи (житловий будинок, підприємство, установа, організація, земельна ділянка).
Згідно статті 9 Закону України «Про відходи», суб'єктами права власності на відходи є громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи та організації усіх форм власності, територіальні громади, Автономна Республіка Крим і держава.
Відповідно до статті 21 Закону України «Про відходи» Органи місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами забезпечують виконання вимог законодавства про відходи.
Згідно зі статтею 17 Закону України «Про відходи» суб'єкти господарювання у сфері поводження з відходами укладають договори з юридичною особою, яка в установленому порядку визначена виконавцем послуг на вивезення побутових відходів на певній території, на якій знаходиться об'єкт утворення відходів.
Відповідно до статті 13 Закону України «Про відходи» суб'єктами у сфері поводження з відходами є громадяни України, іноземці та особи без громадянства, а також підприємства, установи та організації усіх форм власності, діяльність яких пов'язана із поводженням з відходами.
Відповідно до статті 35-1 Закону України «Про відходи», поводження з побутовими відходами здійснюється відповідно до державних норм, стандартів і правил. Власники або наймачі, користувачі, у тому числі орендарі, джерел утворення побутових відходів, земельних ділянок укладають договори з юридичною особою, яка визначена виконавцем послуг на вивезення побутових відходів, здійснюють оплату таких послуг та забезпечують роздільне збирання твердих побутових відходів. Збирання та вивезення побутових відходів у межах певної території здійснюється юридичною особою, яка уповноважена на це органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, спеціально обладнаними для цього транспортними засобами.
Отже, діючим законодавством у сфері поводження з відходами покладено обов'язок на власників або наймачів, користувачів, у тому числі орендарів, джерел утворення побутових відходів, земельних ділянок укладати договори про надання послуг з вивезення побутових відходів з юридичною особою, яка визначена виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту.
Виконавець послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту визначається на конкурсних засадах органом місцевого самоврядування.
Метою проведення конкурсу є надання суб’єкту господарювання права надавати споживачам послуги з вивезення твердих побутових відходів у межах певної території на підставі переваг, отриманих над іншими суб’єктами господарювання завдяки власним досягненням, внаслідок чого споживачі матимуть можливість обирати між кількома продавцями.
Конкурс по своїй суті – це конкурентний спосіб надання права на вивезення побутових відходів, основною метою проведення якого, є розвиток конкуренції та вибір на конкурсних засадах виконавців відповідних послуг, які спроможні забезпечувати належну якість обслуговування споживачів.
Тобто неврахування підсумків проведеного конкурсу призведе до спотворення конкуренції на ринку надання послуг з вивезення твердих побутових відходів в місті Одесі.
Оцінка скаржником рішення Замовника: Незадовільно
Номер вимоги: UA-2020-12-27-001492-c.c2
Статус:
Вирішена
Учасник: ПП "ГРАД-СЕРВІС", Код ЄДРПОУ:32635131
Дата подання: 30 грудня 2020 16:50
щодо усунення дискримінаційних вимог до учасників
Додатком №3 Тендерної документації Замовника передбачено вимога до кваліфікації учасників щодо необхідності надання підтвердження, що “учасник є виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на території м. Одеси, визначеним органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України”. Вважаємо вказану вимогу дискримінацію та незаконную у зв'язку з наступним:
Постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2011 № 1173 затверджено «Порядок проведення конкурсу з надання послуг з вивезення побутових відходів» (надалі — Порядок № 1173). Цей порядок визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту. Згідно з пунктом 4 Порядку № 1173, підготовка та проведення конкурсу забезпечується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради або місцевою державною адміністрацією у разі делегування їй повноважень відповідними радами у порядку, встановленому законом.
Згідно з рішенням Одеської міської ради від 14.12.2017 року № 2748 – VII «Про визначення на конкурсних засадах юридичних осіб, які здійснюватимуть збирання та перевезення твердих побутових відходів у межах територій районів міста Одеси» районними адміністраціями міста були оголошені конкурси з визначення юридичної особи, яка буде здійснювати збирання та перевезення твердих побутових відходів в межах території районів міста Одеса.
За підсумками проведених конкурсними комісіями оцінок конкурсних пропозицій були оголошені переможці, які будуть здійснювати вивезення твердих побутових відходів в межах території районів міста Одеса:
КП «Одескомунтранс» (ІКЮО – 31185678) - Малиновський район міста Одеси,
ТОВ «СОЮЗ» (ІКЮО – 30586931) - Київський район міста Одеси,
ТОВ «Еко-Ренесанс» (ІКЮО - 32088992) - Суворовський район міста Одеси,
ТОВ «ТВ-СЕРРУС» (ІКЮО – 20950844) - Приморський район міста Одеси.
Таким чином, за результатами проведених конкурсів визначено виконавців послуг, які:
вивозять лише лише один вид побутових відходів - тверді. Відповідно до ст.1 Закону України “Про відходи” побутові відходи - це відходи, що утворюються в процесі життя і діяльності людини в житлових та нежитлових будинках, а саме: тверді, великогабаритні, ремонтні, рідкі, крім відходів, пов'язаних з виробничою діяльністю підприємств.
мать право надавати послуги лише в межах окремого району міста, де вони визначені виконавцем послуг. Тобто конкурсом не визначений жоден з виконавців послуг з вивезення побутових відходів, що може надавати послуги на всій території м. Одеси.
Відповідно до Технічних вимог до предмету закупівлі (Додаток №2 Тендерної документації) об'єкти Одеського державного аграрного університету знаходяться на території Малиновського та Приморського районів міста Одеси. У зв'язку з цим, враховуючи вимоги Замовника жоден з визначених за результатами конкурсу виконавців послуг не може надавати послуги з вивезення побутових відходів на об'єктах Замовника у обидвох районах міста Одеси. Крім того всі суб’єкти господарювання, визначені виконавцями послуг з вивезення лише одно виду побутових відходів - твердих відходів.
У зв'язку з вищенаведеним, кваліфікаційна вимога Замовника щодо надання підтвердження того, що учасник є виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на території м. Одеси, визначеним органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах, є такою, що не може бути виконана жодним з потенційних учасників публічної закупівлі.
Окрім того, Закон України “Про публічні закупівлі” визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою Закону є зокрема створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції.
Стаття 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає недискримінацію учасників як один з основних принципів закупівлі. У статті 5 вказаного Закону також прямо передбачається, що замовники забезпечують вільний доступ всіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом, та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить і стаття 22 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Так, дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Встановлюючи вимогу для учасників закупівлі про необхідність надання підтвердження, що учасник є виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на території м. Одеси, Одеський державний аграрний університет умисно звузив кількості потенційних учасників закупівлі, а тим самим порушив основний принцип публічних закупівель.
На території міста Одеси здійснюються діяльність близько 30 суб’єктів господарювання, що мають необхідну матеріальну та технічну базу для якісного та своєчасного надання послуг з вивезення твердих побутових відходів, кваліфікованих працівника та багаторічний успішний досвід роботи у сфері вивезення побутових відходів, однак не всі вони є виконавцями послуг з вивезення твердих побутових відходів на території міста Одеси, а жоден з них не є виконавцем з вивезення усіх видів побутових відходів.
Кваліфікаційна вимога Замовника є дискримінаційною та надмірною, яка жодним чином не впливає на якість товару, при цьому вказана вимога прямо перешкоджає всім цим суб'єктам господарювання приймати участь у публічній закупівлі, надавати свої конкурентні цінові пропозиції, торгуватися під час аукціони, що позбавляє Замовника обрати переможця та укласти договір з підприємством, яке здатне запропонувати найкращу ціну та забезпечити Замовнику дотримання принципу максимальної економії та ефективності закупівлі, визначеної ст.5 Закону України “Про публічні закупівлі”. Крім того вказана вимога Замовника спотворює економічну конкуренцію на ринку послуг з вивезення побутових відходів та є грубим зловживанням у процедурі закупівлі як Замовником, так і учасниками.
Вважаємо, що виклавши тендерну документацію у існуючій редакції, Замовник мав на меті послабити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі, заклав вказані дискримінаційні умови за попередньою домовленістю з конкретними учасниками, що містить ознаки корупційних проявів та зловживань. Вказані дії є грубим порушення основних принципів державних закупівель та вимог ст.ст.3, 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що вимога Одеського державного аграрного університет щодо необхідності надання підтвердження, що “учасник є виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на території м. Одеси, визначеним органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України” є дискримінаційною, порушує права учасників закупівлі та суперечить принципам публічних закупівель. Вимогаємо виключити вказану вимогу з тендерної документації як таку, що є незаконною.
В разі незадоволення даної вимоги змушені будемо звернутись до Антимонопольного комітету України з відповідною скаргою на Ваші дії. Крім того, звертаємо Вашу увагу, що оскарження закупівлі призведе до блокування процедури її проведення та несвоєчасного отримання Вами пріоритетно важливих послуг з вивезення твердих побутових відходів.
Розгорнути
Згорнути
Постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2011 № 1173 затверджено «Порядок проведення конкурсу з надання послуг з вивезення побутових відходів» (надалі — Порядок № 1173). Цей порядок визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту. Згідно з пунктом 4 Порядку № 1173, підготовка та проведення конкурсу забезпечується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради або місцевою державною адміністрацією у разі делегування їй повноважень відповідними радами у порядку, встановленому законом.
Згідно з рішенням Одеської міської ради від 14.12.2017 року № 2748 – VII «Про визначення на конкурсних засадах юридичних осіб, які здійснюватимуть збирання та перевезення твердих побутових відходів у межах територій районів міста Одеси» районними адміністраціями міста були оголошені конкурси з визначення юридичної особи, яка буде здійснювати збирання та перевезення твердих побутових відходів в межах території районів міста Одеса.
За підсумками проведених конкурсними комісіями оцінок конкурсних пропозицій були оголошені переможці, які будуть здійснювати вивезення твердих побутових відходів в межах території районів міста Одеса:
КП «Одескомунтранс» (ІКЮО – 31185678) - Малиновський район міста Одеси,
ТОВ «СОЮЗ» (ІКЮО – 30586931) - Київський район міста Одеси,
ТОВ «Еко-Ренесанс» (ІКЮО - 32088992) - Суворовський район міста Одеси,
ТОВ «ТВ-СЕРРУС» (ІКЮО – 20950844) - Приморський район міста Одеси.
Таким чином, за результатами проведених конкурсів визначено виконавців послуг, які:
вивозять лише лише один вид побутових відходів - тверді. Відповідно до ст.1 Закону України “Про відходи” побутові відходи - це відходи, що утворюються в процесі життя і діяльності людини в житлових та нежитлових будинках, а саме: тверді, великогабаритні, ремонтні, рідкі, крім відходів, пов'язаних з виробничою діяльністю підприємств.
мать право надавати послуги лише в межах окремого району міста, де вони визначені виконавцем послуг. Тобто конкурсом не визначений жоден з виконавців послуг з вивезення побутових відходів, що може надавати послуги на всій території м. Одеси.
Відповідно до Технічних вимог до предмету закупівлі (Додаток №2 Тендерної документації) об'єкти Одеського державного аграрного університету знаходяться на території Малиновського та Приморського районів міста Одеси. У зв'язку з цим, враховуючи вимоги Замовника жоден з визначених за результатами конкурсу виконавців послуг не може надавати послуги з вивезення побутових відходів на об'єктах Замовника у обидвох районах міста Одеси. Крім того всі суб’єкти господарювання, визначені виконавцями послуг з вивезення лише одно виду побутових відходів - твердих відходів.
У зв'язку з вищенаведеним, кваліфікаційна вимога Замовника щодо надання підтвердження того, що учасник є виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на території м. Одеси, визначеним органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах, є такою, що не може бути виконана жодним з потенційних учасників публічної закупівлі.
Окрім того, Закон України “Про публічні закупівлі” визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою Закону є зокрема створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції.
Стаття 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає недискримінацію учасників як один з основних принципів закупівлі. У статті 5 вказаного Закону також прямо передбачається, що замовники забезпечують вільний доступ всіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом, та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить і стаття 22 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Так, дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Встановлюючи вимогу для учасників закупівлі про необхідність надання підтвердження, що учасник є виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на території м. Одеси, Одеський державний аграрний університет умисно звузив кількості потенційних учасників закупівлі, а тим самим порушив основний принцип публічних закупівель.
На території міста Одеси здійснюються діяльність близько 30 суб’єктів господарювання, що мають необхідну матеріальну та технічну базу для якісного та своєчасного надання послуг з вивезення твердих побутових відходів, кваліфікованих працівника та багаторічний успішний досвід роботи у сфері вивезення побутових відходів, однак не всі вони є виконавцями послуг з вивезення твердих побутових відходів на території міста Одеси, а жоден з них не є виконавцем з вивезення усіх видів побутових відходів.
Кваліфікаційна вимога Замовника є дискримінаційною та надмірною, яка жодним чином не впливає на якість товару, при цьому вказана вимога прямо перешкоджає всім цим суб'єктам господарювання приймати участь у публічній закупівлі, надавати свої конкурентні цінові пропозиції, торгуватися під час аукціони, що позбавляє Замовника обрати переможця та укласти договір з підприємством, яке здатне запропонувати найкращу ціну та забезпечити Замовнику дотримання принципу максимальної економії та ефективності закупівлі, визначеної ст.5 Закону України “Про публічні закупівлі”. Крім того вказана вимога Замовника спотворює економічну конкуренцію на ринку послуг з вивезення побутових відходів та є грубим зловживанням у процедурі закупівлі як Замовником, так і учасниками.
Вважаємо, що виклавши тендерну документацію у існуючій редакції, Замовник мав на меті послабити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі, заклав вказані дискримінаційні умови за попередньою домовленістю з конкретними учасниками, що містить ознаки корупційних проявів та зловживань. Вказані дії є грубим порушення основних принципів державних закупівель та вимог ст.ст.3, 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що вимога Одеського державного аграрного університет щодо необхідності надання підтвердження, що “учасник є виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на території м. Одеси, визначеним органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України” є дискримінаційною, порушує права учасників закупівлі та суперечить принципам публічних закупівель. Вимогаємо виключити вказану вимогу з тендерної документації як таку, що є незаконною.
В разі незадоволення даної вимоги змушені будемо звернутись до Антимонопольного комітету України з відповідною скаргою на Ваші дії. Крім того, звертаємо Вашу увагу, що оскарження закупівлі призведе до блокування процедури її проведення та несвоєчасного отримання Вами пріоритетно важливих послуг з вивезення твердих побутових відходів.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
30 грудня 2020 22:55
Зазначена вимога не є дискримінаційною, та такою, що обмежує конкуренцію з огляду на наступне. Відповідно до ст.1 Закону України «Про захист економічної конкуренції», економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. У відповідності до Закону України «Про відходи»: Власник відходів - фізична або юридична особа, яка відповідно до закону володіє, користується і розпоряджається відходами. Джерело утворення побутових відходів - об'єкт, на якому утворюються побутові відходи (житловий будинок, підприємство, установа, організація, земельна ділянка). Згідно статті 9 Закону України «Про відходи», суб'єктами права власності на відходи є громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи та організації усіх форм власності, територіальні громади, Автономна Республіка Крим і держава. Відповідно до статті 21 Закону України «Про відходи» Органи місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами забезпечують виконання вимог законодавства про відходи. Згідно зі статтею 17 Закону України «Про відходи» суб'єкти господарювання у сфері поводження з відходами укладають договори з юридичною особою, яка в установленому порядку визначена виконавцем послуг на вивезення побутових відходів на певній території, на якій знаходиться об'єкт утворення відходів. Відповідно до статті 13 Закону України «Про відходи» суб'єктами у сфері поводження з відходами є громадяни України, іноземці та особи без громадянства, а також підприємства, установи та організації усіх форм власності, діяльність яких пов'язана із поводженням з відходами. Відповідно до статті 35-1 Закону України «Про відходи», поводження з побутовими відходами здійснюється відповідно до державних норм, стандартів і правил. Власники або наймачі, користувачі, у тому числі орендарі, джерел утворення побутових відходів, земельних ділянок укладають договори з юридичною особою, яка визначена виконавцем послуг на вивезення побутових відходів, здійснюють оплату таких послуг та забезпечують роздільне збирання твердих побутових відходів. Збирання та вивезення побутових відходів у межах певної території здійснюється юридичною особою, яка уповноважена на це органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, спеціально обладнаними для цього транспортними засобами. Отже, діючим законодавством у сфері поводження з відходами покладено обов'язок на власників або наймачів, користувачів, у тому числі орендарів, джерел утворення побутових відходів, земельних ділянок укладати договори про надання послуг з вивезення побутових відходів з юридичною особою, яка визначена виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту. Виконавець послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту визначається на конкурсних засадах органом місцевого самоврядування. Метою проведення конкурсу є надання суб’єкту господарювання права надавати споживачам послуги з вивезення твердих побутових відходів у межах певної території на підставі переваг, отриманих над іншими суб’єктами господарювання завдяки власним досягненням, внаслідок чого споживачі матимуть можливість обирати між кількома продавцями. Конкурс по своїй суті – це конкурентний спосіб надання права на вивезення побутових відходів, основною метою проведення якого, є розвиток конкуренції та вибір на конкурсних засадах виконавців відповідних послуг, які спроможні забезпечувати належну якість обслуговування споживачів. Тобто неврахування підсумків проведеного конкурсу призведе до спотворення конкуренції на ринку надання послуг з вивезення твердих побутових відходів в місті Одесі.
Оцінка скаржником рішення Замовника: Незадовільно
Номер вимоги: UA-2020-12-27-001492-c.c3
Статус:
Не задоволена
Учасник: ПП "ГРАД-СЕРВІС", Код ЄДРПОУ:32635131
Дата подання: 30 грудня 2020 16:52
щодо відповідності автомобілів стандарту Євро-3 або Євро-4
Додатком №2 Тендерної документації Замовника “ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ” передбачено, що Учасник має надати підтвердження щодо відповідності його спеціалізованого автотранспорту нормам по викидам та забрудненню, які відповідають сучасним євро стандартам: - Спеціалізований автотранспорт учасника повинен відповідати екологічному рівню Євро3 або Євро4”.
Вважаємо вказану вимогу дискримінацію та незаконную у зв'язку з наступним:
Екологічний рівень Євро-3 та Євро-4 — це екологічний стандарт, що регулює вміст шкідливих речовин у вихлопних газах автомобіля. На сьогоднішній день, вимога про відповідність транспортного засобу стандарту Євро в Україні передбачена лише одним нормативно-правовим документом - Законом України “Про деякі питання ввезення на митну територію України та проведення першої державної реєстрації транспортних засобів”. Згідно вказаного документу вимога про відповідність транспортного засобу екологічним нормам стандарту Євро-3 та Євро-4 передбачена виключно для митного оформлення транспортних засобів, які ввезені в Україну, а також для їх першої державної реєстрації в Україні.
Стаття 29 Закону України «Про дорожній рух» визначає коло транспортних засобів, що допускаються до участі у дорожньому русі в України, а саме: конструкція і технічний стан яких відповідають вимогам діючих в Україні правил, нормативів і стандартів, що мають сертифікат на відповідність цим вимогам, укомплектовані у встановленому порядку, а у разі, якщо транспортний засіб згідно з цим Законом підлягає обов'язковому технічному контролю, - пройшов такий контроль.
В Україні наразі жодним нормативно-правовим документом не встановлено заборони чи будь-якого обмеження на експлуатацію автомобілів, які не відповідають вимогам екологічного стандарту Євро-3 та Євро-4. У зв'язку з цим, будь-який транспортний засіб, що відповідає вимогам ст.29 Закону України «Про дорожній рух», в тому числі зі стандартом нижче та/або вище Євро-3 та/або Євро-4, має право приймати участь у дорожньому русі в України та надавати будь-які послуги чи виконувати будь-які роботи, в тому числі з вивезення твердих побутових відходів.
Встановлюючи вимогу про відповідність транспортних засобів екологічному стандарту Євро-3 або Євро-4 Замовник автоматично обмежує можливість участі у Закупівлі учасників, у яких транспортні засоби відповідають стандарту нижче рівня Євро-3 (Євро-2), а також які використовують автомобілі за стандартом, який вище Євро-4 (Євро-5 та Євро-6, які введені в дію з 2009 та 2015 років відповідно).
Параметри відповідності транспортного засобу стандарту нижче та/або вище рівня Євро-3 або Євро-4 ніяким чином не впливають на працездатність автомобіля та/або якість послуг з вивезення твердих побутових відходів, і надають можливість розширити конкуренцію, що в свою чергу призведе до економії бюджетних коштів.
Законодавством передбачена можливість встановити вимогу наявності у учасника обладнання та матеріально технічної бази, однак самостійного встановлення Замовником вимог щодо відповідності транспортних засобів учасників екологічному стандарту не передбачено а ні Законом України “Про публічні закупівлі”, а ні спеціальним законодавством у сфері поводження з побутовими відходами. Встановлення Замовником такої вимоги є порушенням законодавства про публічні закупівлі, а сама вимога є незаконною, оскільки призводить до дискримінації учасників та обмеження конкуренції.
Враховуючи вищенаведене, вимагаємо виключити з тендерної документації вимогу про те, що “спеціалізований автотранспорт учасника повинен відповідати екологічному рівню Євро3 або Євро4” у зв'язку з тим, що вона є дискримінаційною та не передбачена чинним законодавством.
Розгорнути
Згорнути
Вважаємо вказану вимогу дискримінацію та незаконную у зв'язку з наступним:
Екологічний рівень Євро-3 та Євро-4 — це екологічний стандарт, що регулює вміст шкідливих речовин у вихлопних газах автомобіля. На сьогоднішній день, вимога про відповідність транспортного засобу стандарту Євро в Україні передбачена лише одним нормативно-правовим документом - Законом України “Про деякі питання ввезення на митну територію України та проведення першої державної реєстрації транспортних засобів”. Згідно вказаного документу вимога про відповідність транспортного засобу екологічним нормам стандарту Євро-3 та Євро-4 передбачена виключно для митного оформлення транспортних засобів, які ввезені в Україну, а також для їх першої державної реєстрації в Україні.
Стаття 29 Закону України «Про дорожній рух» визначає коло транспортних засобів, що допускаються до участі у дорожньому русі в України, а саме: конструкція і технічний стан яких відповідають вимогам діючих в Україні правил, нормативів і стандартів, що мають сертифікат на відповідність цим вимогам, укомплектовані у встановленому порядку, а у разі, якщо транспортний засіб згідно з цим Законом підлягає обов'язковому технічному контролю, - пройшов такий контроль.
В Україні наразі жодним нормативно-правовим документом не встановлено заборони чи будь-якого обмеження на експлуатацію автомобілів, які не відповідають вимогам екологічного стандарту Євро-3 та Євро-4. У зв'язку з цим, будь-який транспортний засіб, що відповідає вимогам ст.29 Закону України «Про дорожній рух», в тому числі зі стандартом нижче та/або вище Євро-3 та/або Євро-4, має право приймати участь у дорожньому русі в України та надавати будь-які послуги чи виконувати будь-які роботи, в тому числі з вивезення твердих побутових відходів.
Встановлюючи вимогу про відповідність транспортних засобів екологічному стандарту Євро-3 або Євро-4 Замовник автоматично обмежує можливість участі у Закупівлі учасників, у яких транспортні засоби відповідають стандарту нижче рівня Євро-3 (Євро-2), а також які використовують автомобілі за стандартом, який вище Євро-4 (Євро-5 та Євро-6, які введені в дію з 2009 та 2015 років відповідно).
Параметри відповідності транспортного засобу стандарту нижче та/або вище рівня Євро-3 або Євро-4 ніяким чином не впливають на працездатність автомобіля та/або якість послуг з вивезення твердих побутових відходів, і надають можливість розширити конкуренцію, що в свою чергу призведе до економії бюджетних коштів.
Законодавством передбачена можливість встановити вимогу наявності у учасника обладнання та матеріально технічної бази, однак самостійного встановлення Замовником вимог щодо відповідності транспортних засобів учасників екологічному стандарту не передбачено а ні Законом України “Про публічні закупівлі”, а ні спеціальним законодавством у сфері поводження з побутовими відходами. Встановлення Замовником такої вимоги є порушенням законодавства про публічні закупівлі, а сама вимога є незаконною, оскільки призводить до дискримінації учасників та обмеження конкуренції.
Враховуючи вищенаведене, вимагаємо виключити з тендерної документації вимогу про те, що “спеціалізований автотранспорт учасника повинен відповідати екологічному рівню Євро3 або Євро4” у зв'язку з тим, що вона є дискримінаційною та не передбачена чинним законодавством.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
31 грудня 2020 18:58
Встановлення Замовником такої вимоги є цілком законним та не є дискримінаційною вимогою, зважаючи на наступне. Законом України «Про публічні закупівлі» встановлено, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. На виконання даного положення законодавства Замовником встановлено, що під час надання послуг з вивезення твердих побутових відходів учасником повинні застосовуватися заходи із захисту довкілля. Встановлення стандарту передбачає підтвердження застосування Учасником заходів із захисту довкілля під час надання послуг за предметом закупівлі та безпосередньо гарантує відповідність Учасника нормам по захисту довкілля, вимогам якості та надійності транспортних засобів при їх використанні.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та проведення першої державної реєстрації транспортних засобів» позначення рівня екологічних норм, якому відповідає транспортний засіб, має бути внесено до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу. Тому вимога Замовника про підтвердження відмітки у свідоцтві про реєстрацію відповідного спеціалізованого транспортного засобу є правомірною та законною.
Таким чином, встановлена Замовником вимога у Тендерній документації є законною та обґрунтованою та не містить дискримінаційних умов. Зважаючи на вищевикладене вимога Учасника не підлягає задоволенню.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та проведення першої державної реєстрації транспортних засобів» позначення рівня екологічних норм, якому відповідає транспортний засіб, має бути внесено до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу. Тому вимога Замовника про підтвердження відмітки у свідоцтві про реєстрацію відповідного спеціалізованого транспортного засобу є правомірною та законною.
Таким чином, встановлена Замовником вимога у Тендерній документації є законною та обґрунтованою та не містить дискримінаційних умов. Зважаючи на вищевикладене вимога Учасника не підлягає задоволенню.
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "ЧАСТЮЛЯ" #40539205 |
Відхилено |
148 744,80
UAH з ПДВ
|
14 січня 2021 15:55
|
ТОВ "ТВ-Серрус" #20950844 |
Переможець |
165 440,00
UAH з ПДВ
|
14 січня 2021 16:03
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
08 квітня 2022 09:41
|
Електронний підпис | зміни до договору |
01 лютого 2022 09:21
|
Додаткова угода №4.pdf | зміни до договору |
01 лютого 2022 09:18
|
Електронний підпис | зміни до договору |
30 грудня 2021 17:55
|
додаткова угода №3.pdf | зміни до договору |
30 грудня 2021 17:54
|
Електронний підпис | зміни до договору |
29 березня 2021 08:45
|
TOB «TB-CEPPYC».pdf | зміни до договору |
29 березня 2021 08:44
|
Електронний підпис | зміни до договору |
22 січня 2021 11:09
|
Отсканированные документы (3).pdf | зміни до договору |
22 січня 2021 11:06
|
Електронний підпис | укладений |
22 січня 2021 09:21
|
Отсканированные документы (2).pdf | укладений |
22 січня 2021 09:20
|
Інформація про платежі за договором
Відображаються здійснені оплати органами Казначейства за договорами про закупівлі розпорядників бюджетних коштів
Дата | Сума | Платник | Одержувач | Статус |
---|---|---|---|---|
18 лютого 2021 14:13
|
2 171,00 UAH | UA908201720343181001200014927 ОДАУ |
UA983282090000026001311254901 ТОВ "ТВ-СЕРРУС" |
Оплачений |
18 лютого 2021 14:13
|
6 232,38 UAH | UA908201720343181001200014927 ОДАУ |
UA983282090000026001311254901 ТОВ "ТВ-СЕРРУС" |
Оплачений |
31 березня 2021 11:20
|
2 645,84 UAH | UA908201720343181001200014927 ОДАУ |
UA983282090000026001311254901 ТОВ "ТВ-СЕРРУС" |
Оплачений |
31 березня 2021 11:20
|
7 551,52 UAH | UA908201720343181001200014927 ОДАУ |
UA983282090000026001311254901 ТОВ "ТВ-СЕРРУС" |
Оплачений |
07 квітня 2021 12:32
|
5 383,60 UAH | UA908201720343181001200014927 ОДАУ |
UA983282090000026001311254901 ТОВ "ТВ-СЕРРУС" |
Оплачений |
07 квітня 2021 12:32
|
9 062,66 UAH | UA908201720343181001200014927 ОДАУ |
UA983282090000026001311254901 ТОВ "ТВ-СЕРРУС" |
Оплачений |
21 травня 2021 14:47
|
3 965,64 UAH | UA908201720343181001200014927 ОДАУ |
UA983282090000026001311254901 ТОВ "ТВ-СЕРРУС" |
Оплачений |
21 травня 2021 14:47
|
9 442,00 UAH | UA908201720343181001200014927 ОДАУ |
UA983282090000026001311254901 ТОВ "ТВ-СЕРРУС" |
Оплачений |
13 серпня 2021 12:30
|
3 682,38 UAH | UA908201720343181001200014927 ОДАУ |
UA983282090000026001311254901 ТОВ "ТВ-СЕРРУС" |
Оплачений |
13 серпня 2021 12:30
|
9 064,32 UAH | UA908201720343181001200014927 ОДАУ |
UA983282090000026001311254901 ТОВ "ТВ-СЕРРУС" |
Оплачений |
17 серпня 2021 12:39
|
3 304,70 UAH | UA908201720343181001200014927 ОДАУ |
UA983282090000026001311254901 ТОВ "ТВ-СЕРРУС" |
Оплачений |
17 серпня 2021 12:39
|
11 802,50 UAH | UA908201720343181001200014927 ОДАУ |
UA983282090000026001311254901 ТОВ "ТВ-СЕРРУС" |
Оплачений |
25 серпня 2021 12:12
|
3 399,12 UAH | UA908201720343181001200014927 ОДАУ |
UA983282090000026001311254901 ТОВ "ТВ-СЕРРУС" |
Оплачений |
25 серпня 2021 12:12
|
12 463,44 UAH | UA908201720343181001200014927 ОДАУ |
UA983282090000026001311254901 ТОВ "ТВ-СЕРРУС" |
Оплачений |
10 вересня 2021 13:49
|
3 399,12 UAH | UA908201720343181001200014927 ОДАУ |
UA983282090000026001311254901 ТОВ "ТВ-СЕРРУС" |
Оплачений |
10 вересня 2021 13:49
|
11 802,50 UAH | UA908201720343181001200014927 ОДАУ |
UA983282090000026001311254901 ТОВ "ТВ-СЕРРУС" |
Оплачений |
22 жовтня 2021 13:25
|
4 154,48 UAH | UA908201720343181001200014927 ОДАУ |
UA983282090000026001311254901 ТОВ "ТВ-СЕРРУС" |
Оплачений |
22 жовтня 2021 13:25
|
8 969,90 UAH | UA908201720343181001200014927 ОДАУ |
UA983282090000026001311254901 ТОВ "ТВ-СЕРРУС" |
Оплачений |
09 листопада 2021 17:03
|
4 154,48 UAH | UA908201720343181001200014927 ОДАУ |
UA983282090000026001311254901 ТОВ "ТВ-СЕРРУС" |
Оплачений |
09 листопада 2021 17:03
|
9 064,32 UAH | UA908201720343181001200014927 ОДАУ |
UA983282090000026001311254901 ТОВ "ТВ-СЕРРУС" |
Оплачений |
07 грудня 2021 16:07
|
4 154,48 UAH | UA908201720343181001200014927 ОДАУ |
UA983282090000026001311254901 ТОВ "ТВ-СЕРРУС" |
Оплачений |
07 грудня 2021 16:07
|
8 969,90 UAH | UA908201720343181001200014927 ОДАУ |
UA983282090000026001311254901 ТОВ "ТВ-СЕРРУС" |
Оплачений |
16 грудня 2021 14:48
|
11 519,24 UAH | UA908201720343181001200014927 ОДАУ |
UA983282090000026001311254901 ТОВ "ТВ-СЕРРУС" |
Оплачений |
16 грудня 2021 14:48
|
9 064,32 UAH | UA908201720343181001200014927 ОДАУ |
UA983282090000026001311254901 ТОВ "ТВ-СЕРРУС" |
Оплачений |
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 21 січня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 22 січня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | зменшення ціни договору, загальна вакртість становить 165423,64 грн. |
Номер договору про закупівлю: | 2/2021 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 26 березня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 29 березня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | зміна графіку вивозу ТБВ |
Номер договору про закупівлю: | 2/2021 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 30 грудня 2021 |
Дата публікації змін до договору: | 30 грудня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Договір продовжено на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку |
Номер договору про закупівлю: | 2/2021 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 31 січня 2022 |
Дата публікації змін до договору: | 01 лютого 2022 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Загальна вартість послуг за Договором становить 198470,84 грн. (сто дев’яносто вісім тисяч чотириста сімдесят гривень 84 копійки), в тому числі ПДВ 33078,47 грн. |
Номер договору про закупівлю: | 2/2021 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 4 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |