Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Послуги зі зберігання та обробки даних у формі хмарного (віртуального) центру обробки даних
Очікувана вартість
16 768 970,00 UAH
UA-2020-12-24-015306-c c968edf417be404aa0189a333fd6bb15
Переговорна процедура    Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Юрій Потапчук

+380638369122 y.potapchuk@diia.gov.ua

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДІЯ"
Код ЄДРПОУ: 43395033
Вебсайт: http://se.diia.gov.ua/
Місцезнаходження: 03150, Україна , м. Київ обл., м. Київ, вул. Ділова, буд. 24
Контактна особа: Юрій Потапчук
+380638369122
y.potapchuk@diia.gov.ua
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади

Обґрунтування застосування переговорної процедури

Пункт закону
Відсутність конкуренції з технічних причин
Обґрунтування
З метою забезпечення повноцінного та безперебійного функціонування інформаційних систем, технічним адміністратором яких призначено ДП «ДІЯ», зокрема, Єдиного державного веб-порталу електронних послуг (Портал Дія) та його складових, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 1137 “Питання Єдиного державного веб-порталу електронних послуг та Єдиного державного порталу адміністративних послуг” (далі — Постанова), та доступу до них громадян в рамках договору від 07.07.2020 № НС-07-07-20-4 про надання послуги зі зберігання та обробки даних у формі хмарного (віртуального) дата-центру (далі – Договір) були задіяні хмарні ресурси ТОВ «ДЕ НОВО».
Використання ресурсів дата-центру здійснюється в межах виконання завдань ДП «ДІЯ» як технічного адміністратора Порталу Дія відповідно до таких нормативно-правових актів:
 Закон України «Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб'єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-Co V-2” від 4 грудня 2020 року;
 Постанова Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 р. № 691 «Про реалізацію експериментального проекту щодо створення сприятливих умов для реалізації прав дитини»;
 Постанова Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 1137 «Питання Єдиного державного веб-порталу електронних послуг та Єдиного державного порталу адміністративних послуг»;
 Постанова Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2»;
 Постанова Кабінету Міністрів України від 24 квітня 2020 року № 307 «Про реалізацію експериментального проекту щодо реєстрації, перереєстрації безробітних та призначення виплати допомоги по безробіттю в електронній формі»;
 Постанова Кабінету Міністрів України від 20 травня 2020 року № 392
«Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та етапів послаблення протиепідемічних заходів»;
 Постанова Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 року № 641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2»;
 Розпорядження Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 р. № 59-р. «Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству цифрової трансформації на 2020 рік»;
 Постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання надання одноразової матеріальної допомоги застрахованим особам, які можуть втратити доходи у разі повної заборони сфери їх діяльності внаслідок посилення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та обліку соціальної підтримки".
Функціонування Порталу Дія та діяльність підрозділів розробки програмного забезпечення та технічного забезпечення розробки безпосередньо пов'язано із вже налагодженою інформаційною взаємодією з такими інформаційно-телекомунікаційними системами:
 Автоматизована система виконавчих проваджень;
 Державний реєстр актів цивільного стану громадян;
 Державний земельний кадастр;
 Державний реєстр речових прав на нерухоме майно;
 Державний реєстр фізичних осіб – платників податків;
 Єдина державна електронна база даних з питань освіти;
 Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
 Єдиний державний демографічний реєстр;
 Єдина інформаційна система Міністерства внутрішніх справ;
 Єдиний реєстр внутрішньо переміщених осіб;
 Інтегрована система електронної ідентифікації;
 Інформаційна система державної установи «Центр громадського здоров’я Міністерства юстиції України»;
 Інформаційний портал Національної Поліції України;
 Інтегрованої інформаційного-телекомунікаційної системи ГАРТ;
 Моторне (транспортне) страхове бюро України.
Функціонування Порталу Дія забезпечує надання населенню таких послуг:
 цифрові права та техпаспорт;
 страховий поліс;
 студентський квиток;
 ID-картка та біометричний закордонний паспорт;
 послуги по реєстраціїї, зміні даних та закриття ФОП;
 комплексної послуги «єМалятко»;
 допомога по безробіттю;
 підписання документів;
 виконавчі провадження;
 штрафи ПДР;
 належний користувач;
 цифрові копії документів;
 картка платників податків;
 будівельні послуги;
 свідоцтво про народження дитини;
 довідка внутрішньо переміщеної особи;
 – застосунок «Вдома» українською та англійською мовами;
 перевірка відповідності цифрових документів іншими особами або інформаційними системами;
 передача копії цифрових документів за згодою особи до інших інформаційних систем;
 отримання одноразової матеріальної допомоги застрахованим особам, які можуть втратити доходи у разі повної заборони сфери їх діяльності внаслідок посилення обмежувальних протиепідемічних заходів.
Станом на третю декаду грудня 2020 року надається доступ авторизованим користувачів ресурсів складових Порталу Дія у таких межах:
Користувачі веб-порталу: 1 682 981 чоловік, серед яких 450 512 чоловік – автентифіковані користувачі;
Користувачі мобільного додатку Дія версії 1.х 5 188 372
Користувачі мобільного додатку Дія версії 2.0 з урахуванням міграції з версії 1.9 та нових інсталяцій додатку та реєстрації в системі: 2 445 586;
Користувачі електронного сервісу для проведення моніторингу додержання самоізоляції та/або обсервації (ізоляції): 91 561чоловік.
Обладнання технологічного вузла ТОВ «ДЕ НОВО», на якому розміщуються ресурси ДП “ДІЯ”, захищено від несанкціонованого доступу, забезпечено його цілодобове обслуговування черговою зміною, безперебійне електроживлення та підтримка кліматичних умов функціонування. Функціональне і навантажувальне тестування хмари ТОВ «ДЕ НОВО», у тому числі за рахунок навантаження, викликаного користувачами Єдиного державного веб-порталу електронних послуг, показали стабільно високий рівень сервісу.
Крім зазначеного, необхідно підкреслити, що інформаційно-телекомунікаційна система ТОВ «ДЕ НОВО», на якій надаються хмарні сервіси, відповідно до вимог Законів України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», має чинний атестат відповідності комплексної системи захисту інформації (далі – КСЗІ), який зареєстровано в Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України 22 липня 2016 року за №14162.
Також, протягом дії Договору на складову Порталу Дія, а саме інформаційно-телекомунікаційну систему мобільного додатка Дія, було створено, введено в експлуатацію та отримано атестат відповідності КСЗІ від 23 вересня 2020 року за № 22028.
На теперішній час завершується створення КСЗІ інших складових Порталу Дія, погоджено технічне завдання на КСЗІ Порталу Дія та розпочато проведення експертних випробувань.
Розширення кола та обсягів завдань щодо розробки та технічного обслуговування складових частин Порталу Дія, обумовлених вимогами законодавства потребує використання додаткових обчислювальних ресурсів хмарного сервісу та вирішення питання продовження терміну дії Договору.
Станом на третю декаду грудня 2020 року функціонування Порталу Дія, його технічне супроводження та забезпечення діяльності підрозділів розробки програмного забезпечення складових Порталу Дія використовує такі обчислювальні ресурси:
№ Параметр інфраструктури Одиниця виміру Кількість
1 Обчислювальна потужність процесора (vCPU) 1 ГГц 1838
2 Оперативна пам'ять (vRAM) 1 ГБ 1662
3 Накопичувач (vHDD) не менше 10 000 IOPS 10 ГБ 1062
4 Накопичувач (vHDD) не менше 2 000 IOPS 10 ГБ 1768
5 Накопичувач (vHDD) не менше 700 IOPS 10 ГБ 500
6 Накопичувач S3/SWIFT 100 GB 1
7 Віртуальний мережевий пристрій Edge Gateway 100M Compact шт. 6
8 Універсальний віртуальний мережевий пристрій Edge Gateway 1G Large шт. 1
9 Віртуальна мережа OrgNet/vAppNet/ExtNet шт. 36
10 Додаткова зовнішня 1 IP-адреса шт. 0
11 16 зовнішніх IP-адрес (мережа /28) шт. 0
12 Інтернет 500 Мбіт/с підключення 0
13 Розміщення телекомунікаційного обладнання потужністю до 100 Вт/U в центрі обробки даних та його підключення до програмно-апаратного комплексу Портала (мідний порт 1Gb Ethernet RJ-45), за кожен юніт (1U) юніт 2
14 Додаткова електрична потужність для живлення обладнання 100 Вт 2

Прогнозний обсяг у потребах в обчислювальних ресурсах, необхідних для створення, розвитку та забезпечення функціонування Порталу Дія до кінця 2021 року становить:
№ Параметр інфраструктури Одиниця виміру Кількість
1 Обчислювальна потужність процесора (vCPU) 1 ГГц 3000
2 Оперативна пам'ять (vRAM) 1 ГБ 5400
3 Накопичувач (vHDD) не менше 10 000 IOPS 10 ГБ 3900
4 Накопичувач (vHDD) не менше 2 000 IOPS 10 ГБ 8000
5 Накопичувач (vHDD) не менше 700 IOPS 10 ГБ 2000
6 Накопичувач S3/SWIFT 100 GB 20
7 Віртуальний мережевий пристрій Edge Gateway 100M Compact шт. 30
8 Універсальний віртуальний мережевий пристрій Edge Gateway 1G Large шт. 1
9 Віртуальна мережа OrgNet/vAppNet/ExtNet шт. 150
10 Додаткова зовнішня 1 IP-адреса шт. 0
11 16 зовнішніх IP-адрес (мережа /28) шт. 0
12 Інтернет 500 Мбіт/с підключення 0
13 Розміщення телекомунікаційного обладнання потужністю до 100 Вт/U в центрі обробки даних та його підключення до програмно-апаратного комплексу Портала (мідний порт 1Gb Ethernet RJ-45), за кожен юніт (1U) юніт 4
14 Додаткова електрична потужність для живлення обладнання 100 Вт 4

З огляду на зазначене, вирішення питання забезпечення функціонування сервісів, чинних на поточний момент часу, в умовах закінчення Договору може бути здійснено за двома варіантами, а саме: заміни технологічного вузла розміщення інфраструктурних рішень або його збереження із коригуванням технічних характеристик у порівнянні з тими, що вказані у Договорі.
Слід зауважити, що заміна технологічного вузла, на якому розміщуються інформаційні ресурси, призведе до необхідності створення нової інфраструктури та міграції додатків, даних та переключення каналів взаємодії в нове технологічне середовище. Орієнтовний час виконання таких робіт складе не менше 30 календарних днів, а саме: від 20 днів – міграція, 10 днів – тестування та інфраструктури нових схем взаємодії. Це потребуватиме одночасної оренди технологічних ресурсів у двох постачальників таких послуг: постачальника послуг, в якого на даний момент розміщуються інформаційні ресурси, і постачальника послуг, до якого ці ресурси будуть мігрувати. Як наслідок, зміна технологічної площадки буде потребувати значних додаткових обсягів грошових коштів з нецільовим призначенням.
Крім того, у будь-якому разі проведення міграції та зміна мережевої топології потребує тимчасову зупинку сервісів для громадян, що буде мати значні негативні наслідки, оскільки функціонування сервісів носить загальнонаціональний масштаб в реальному часі.
Також слід зауважити про необхідність повторного проведення заходів із проектування, створення та атестації КСЗІ Порталу Дія та його складових.
Заміна надавача послуг призведе до ризику зниження продуктивності працюючих інформаційних систем на невизначений час під час проведення міграції, тимчасової їх недоступності під час міграції, значним ризикам втрати частини даних як наслідок несумісності або виникнення проблем технічного характеру, витрат значних часових та людських ресурсів на підготовку та проведення міграції та повторне навчання обслуговування персоналу, а також нецільового використання державних коштів.
Також вищевикладене підтверджується експертним висновком незалежної фахової комплексної наукової експертизи, проведеної фахівцями товариства з обмеженою відповідальністю «Незалежні фахові експертизи» від 10.06.2020 № 05-7.6/20-5.
Так, в експертному висновку зазначено, що заміна технологічного вузла зберігання та обробки даних у формі хмарного Датацентру має значні негативні наслідки для інформаційної системи замовника, функціонування якої підтримує сервіс загальнонаціонального масштабу в реальному часі, що є усуненням суперництва (змагальності) (відсутності конкуренції) з технічних причин щодо ТОВ «ДЕ НОВО», оскільки Хмарний центр обробки даних ТОВ «ДЕ НОВО» є програмно-апаратним комплексом, в основі якого лежать технології віртуалізації і автоматизації, які мають індивідуальність, не виключаючи їх унікальність як об’єктів інтелектуальної власності, якими технічно спроможній управляти лише ТОВ «ДЕ НОВО», бо завдяки ним забезпечено тривале зберігання та обробка даних інформаційної системи замовника публічної закупівлі, її технологічна готовність для розгортання, тестування та стабільної роботи, надійності захищення від несанкціонованого доступу, цілодобового обслуговування черговою зміною, безперебійного електроживлення та підтримка кліматичних умов функціонування, що в сукупності дозволило досягти високий рівень сервісу.
Зазначене вище підтверджує наявність підстав для здійснення закупівлі послуг зі зберігання та обробки даних у формі хмарного (віртуального) дата-центру у ТОВ «ДЕ НОВО» із застосуванням переговорної процедури закупівлі, так як послуги можуть бути виконані виключно певним суб'єктом господарювання за відсутності конкуренції з технічних причин (з метою уніфікації, стандартизації, забезпечення сумісності з наявними технологіями та послугами, оскільки заміна послуг ТОВ «ДЕ НОВО», як надавача послуг, призведе до ризику зниження продуктивності сервісів на невизначений час під час проведення міграції, їх тимчасової недоступності під час міграції, значним ризикам втрати частини даних як наслідок несумісності або виникнення проблем технічного характеру, витрат значних часових та людських ресурсів на підготовку та проведення міграції та повторне навчання обслуговуючого персоналу, нецільового використання державних коштів та забезпечення безперервності функціонування інформаційно-телекомунікаційних систем, технічним адміністратором яких визначено ДП «ДІЯ»).
Таким чином відповідно до абзацу четвертого пункту 2 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: відсутність конкуренції з технічних причин, мають місце підстави для застосування переговорної процедури закупівлі послуг з обробки даних, код ДК 021:2015 – 72310000-1 (Послуги зі зберігання та обробки даних у формі хмарного (віртуального) центру обробки даних) в учасника переговорної процедури закупівлі: ТОВ «ДЕ НОВО».

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 24 грудня 2020 16:37
Оскарження наміру укласти договір: 04 січня 2021 00:00

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Послуги


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:72310000-1: Послуги з обробки даних


Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
12 місяць
Послуги зі зберігання та обробки даних у формі хмарного (віртуального) центру обробки даних
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 04136, Україна, м. Київ, Київ, вул. Північно-Сирецька 1-3
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 01 січня 2021  —  31 грудня 2021
ДК 021:2015: 72310000-1 — Послуги з обробки даних

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
Надання послуг Замовник здійснює розрахунки з Виконавцем за надані за звітний період Послуги у національній валюті України, шляхом перерахування відповідних сум на поточний рахунок Виконавця протягом двох місяців з дати підписання Акту приймання-передачі наданих послуг за відповідний місяць Пiсляоплата 60 Календарні 100

Тендерна документація

24 грудня 2020 16:35
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
24 грудня 2020 16:34
Повідомлення про намір укласти договір ППЗ Хмара ДеНово.docx

Протокол розкриття

Друкувати протокол розкриття тендерних пропозицій PDFHTML
Учасник Рішення Пропозиція Опубліковано
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДЕ НОВО"
#35877574
Переможець 16 768 970,00
UAH з ПДВ
24 грудня 2020 16:37

Повідомлення про намір укласти договір

Дата і час публікації: 24 грудня 2020 16:37

Друкувати форму повідомлення PDFHTML
Учасник Пропозиція Документи
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДЕ НОВО"
#35877574
16 768 970,00
UAH з ПДВ
Документи

Укладений договір

Контракт Статус Опубліковано
Електронний підпис укладений
20 січня 2022 10:09
Електронний підпис зміни до договору
06 травня 2021 16:08
2021-04-29 - Дод.угода-2 ДІЯ-ДЕНОВО - Хмара ДеНово.pdf зміни до договору
06 травня 2021 16:07
Електронний підпис зміни до договору
15 лютого 2021 17:09
2021-02-12 - Дод.угода-1 ДІЯ-ДЕНОВО - Хмара ДеНово.pdf зміни до договору
15 лютого 2021 17:07
Електронний підпис укладений
06 січня 2021 15:49
2021-01-05 - Договір ДІЯ-ДЕНОВО - Хмара ДеНово.pdf укладений
06 січня 2021 15:48

Зміни до договору

Дата внесення змін до договору:
12 лютого 2021
Дата публікації змін до договору:
15 лютого 2021
Випадки для внесення змін до істотних умов договору:
  • покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): Додаток №1 до Договору - «Тарифи на послуги» в новій редакції, Додаток №4 до Договору - «Замовлення» в новій редакції (договір доповнено класом обслуговування Gold)
Номер договору про закупівлю: НС-05-01-21-1
Договір:
Номер додаткової угоди: 1
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: PDFHTML
Дата внесення змін до договору:
29 квітня 2021
Дата публікації змін до договору:
06 травня 2021
Випадки для внесення змін до істотних умов договору:
  • покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): Додаток №1 до Договору - «Тарифи на послуги» в новій редакції, Додаток №4 до Договору - «Замовлення» в новій редакції.
Номер договору про закупівлю: НС-05-01-21-1
Договір:
Номер додаткової угоди: 2
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: PDFHTML

Виконання договору

Друкувати звіт про виконання договору про закупівлю PDFHTML
Строк дії за договором: 01 січня 2021 — 31 грудня 2021
Сума оплати за договором: 16 412 420,23
UAH (в тому числі ПДВ 2 735 403,37 UAH)