Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Персональні хронометри
Очікувана вартість
799 000,00 UAH
UA-2020-11-05-001135-c ● 8e4a10603747470caa71776c0e646a66
Відкриті торги
Торги відмінено
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Фінансове управління Генерального штабу Збройних Сил України |
Код ЄДРПОУ: | 22990368 |
Місцезнаходження: | 03168, Україна , Київська обл., м. Київ, пр-т. Повітрофлотський, 6 |
Контактна особа: |
Ірина Таргонська +380444544447 findepgs@mil.gov.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 05 листопада 2020 09:32 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 20 грудня 2020 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 26 грудня 2020 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 30 грудня 2020 00:00 |
Початок аукціону: | 30 грудня 2020 14:39 |
Очікувана вартість: | 799 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 3 995,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:18520000-0: Персональні хронометри
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
100 штуки
годинник наручний
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
03168, Україна, м. Київ, Київ, Повітрофлотський проспект, 6
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
11 січня 2021
—
25 січня 2021
ДК 021:2015: 18520000-0 — Персональні хронометри
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Пiсляоплата | 15 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
22 грудня 2020 18:24 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
05 листопада 2020 09:33 |
Дод_9_до_ТД_18520000-0.doc | |
05 листопада 2020 09:33 |
Дод_5_до_ТД_18520000-0.doc | |
05 листопада 2020 09:33 |
Дод_8_до_ТД_18520000-0.doc | |
05 листопада 2020 09:33 |
Дод_1_до_ТД_18520000-0.doc | |
05 листопада 2020 09:33 |
Дод_4_до_ТД_18520000-0.doc | |
05 листопада 2020 09:33 |
Дод_2_ТД_18520000-0_ГК.doc | |
05 листопада 2020 09:33 |
ТД_18520000-0.doc | |
05 листопада 2020 09:32 |
Дод_7_до_ТД_18520000-0.doc | |
05 листопада 2020 09:32 |
Дод_3_до_ТД_18520000-0.doc | |
05 листопада 2020 09:32 |
Дод_6_до_ТД_18520000-0.doc | |
05 листопада 2020 09:32 |
Дод_10_до_ТД_18520000-0.doc |
22 грудня 2020 18:24 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
|||
05 листопада 2020 09:33 |
Дод_9_до_ТД_18520000-0.doc
|
|||
05 листопада 2020 09:33 |
Дод_5_до_ТД_18520000-0.doc
|
|||
05 листопада 2020 09:33 |
Дод_8_до_ТД_18520000-0.doc
|
|||
05 листопада 2020 09:33 |
Дод_1_до_ТД_18520000-0.doc
|
|||
05 листопада 2020 09:33 |
Дод_4_до_ТД_18520000-0.doc
|
|||
05 листопада 2020 09:33 |
Дод_2_ТД_18520000-0_ГК.doc
|
|||
05 листопада 2020 09:33 |
ТД_18520000-0.doc
|
|||
05 листопада 2020 09:32 |
Дод_7_до_ТД_18520000-0.doc
|
|||
05 листопада 2020 09:32 |
Дод_3_до_ТД_18520000-0.doc
|
|||
05 листопада 2020 09:32 |
Дод_6_до_ТД_18520000-0.doc
|
|||
05 листопада 2020 09:32 |
Дод_10_до_ТД_18520000-0.doc
|
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2020-11-05-001135-c.c1
Статус:
Відповідь надана
Учасник: Товариство з обмеженою відповідальністю "Перший український годинниковий завод "Київська Русь", Код ЄДРПОУ:31629188
Дата подання: 10 листопада 2020 17:58
Вимога привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства
Акцентуємо увагу на те, що Замовник ЗНОВ, в черговий раз, незважаючи на знайдені попередні порушення Антимонопольним комітетом, намагається підлаштувати тендерну документацію під конкретні моделі годинників РОСІЙСЬКОГО ПОХОДЖЕННЯ торгової марки «Восток»/колекції «Восток-Європа» (виробник Чистопольський завод «Восток», засновник спільного російсько-литовського підприємства Koliz Vostok) в інтересах конкретного постачальника цих годинників – ПП «Май-Час», цинічно порушуючи частину першу статті 5 Закону України “Про санкції”, доручення Прем’єр-міністра України від 24.09.2015 № 39207/1/1-15 та наказ Міністерства оборони України від 29.09.2015 № 518 “Питання виконання Указу Президента України від 16.09.2016 № 549/2015”, відповідно до яких закупівля товарів, робіт і послуг (у т.ч. товарів та програмного забезпечення визначеного для цієї процедури) не буде здійснюватися у юридичних осіб – резидентів Російської Федерації державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких перебуває у власності Російської Федерації, а також в інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт і послуг походження з Російської Федерації
Підкреслюємо, що Замовник в особі Фінансового управління Генерального штабу Збройних Сил України постійно прописує торги в інтересах ПП «Май-Час» (який є посередником, а не виробником годинників та представляє зазначені годинники «Восток» , у чому можна пересвідчитися на його сайті https://www.may-time.ua/), з метою закупівлі годинників за завищеними цінами, систематично порушуючи ЗУ «Про публічні закупівлі», про що нами неодноразово були спрямовані відповідні скарги до Антимонопольного комітету України, які останній задовольнив. Тому не викликає жодних сумнівів, що має місце факт змови Замовника з ПП «Май-Час» з метою недопущення до участі в тендері інших постачальників та проведення закупівлі за завищеними цінами, що підтверджує наведене нижче
Замовник свідомо підлаштовує тендерну документацію під конкретні конструкції годинників РОСІЙСЬКОГО ПОХОДЖЕННЯ торгової марки «Восток» в інтересах конкретного постачальника цих годинників – ПП «Май-Час», шляхом прописання відповідним чином «технічної специфікації» (Додаток 2 до тендерної документації), вводячи ПРОТИПРАВНІ ОБМЕЖЕННЯ щодо:
- конструкцій корпусів, зокрема їх форми, розмірів, товщини та навіть ваги (!)
- особливостей конструкцій механізмів з зазначенням конкретних додаткових функцій (хронографи, лічильники, покажчики часу, однонаправлені безелі з дайверською шкалою, тощо) та інших технічних особливостей, крім того, з зазначенням конкретної кількості рубінових каменів (!)
- типу покриття корпусів
- специфічного дизайну циферблатів, включаючи їх колір, тип та колір цифр, специфічного покриття цифр та стрілок, а також конкретних місць розташування на циферблатах календарів, хронографів, лічильників, покажчиків часу, тощо
- специфічних вимог до ременів
- типу водозахисту
- типу, розмірів та покриття скла
- інших специфічних вимог щодо технічних та зовнішніх особливостей годинників
Зрозуміло, що вище зазначені обмеження ВЛАСТИВІ ВИКЛЮЧНО конкретним моделям ТМ «ВОСТОК»/колекції «Восток-Європа». Більш того, перелічені обмеження, розраховані на конкретні конструкції корпусів та механізмів, аж ніяк не впливають на якість, технічні характеристики та зовнішній вигляд предмету закупівлі.
Виробником зазначених годинників є спільне РОСІЙСЬКО-литовське підприємство «Koliz Vostok», а точніше РОСІЙСЬКИЙ Чистопольський завод «Восток», який e 2003 році заснував останнє з метою орієнтації на європейський та американські ринки, у чому можна легко пересвідчитися на офіційному сайті зазначеного СП: https://www.vostok-europe.com/about-us/
Вимагаючи конкретні конструкції корпусів, властивим конкретним моделям колекції «ВОСТОК-Європа» (АНАЛОГІВ ІНШИХ ВИРОБНИКІВ НАСТІЛЬКИ ДЕТАЛЬНО ПРОПИСАНИМ КОНСТРУКЦІЯМ НЕ ІСНУЄ) в інтересах ПП «Май-Час», Замовник порушує ЗУ «Про публічні закупівлі», яка обумовлює, що технічна специфікація не може містити посилання та конкретну конструкцію або тип предмету закупівлі і, звісно, обмежує конкуренцію на користь конкретного постачальника - ПП «Май-Час», дискримінуючи всіх інших учасників, що веде до закупівлі ЗА ЗАВИЩЕНОЮ ЦІНОЮ.
Зазначене вище також свідчить про грубе порушення п.3 ч.2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка обумовлює, що технічна специфікація не може містити посилання та конкретну конструкцію або тип предмету закупівлі або виробника чи торгову марку, а також про грубе порушення ч.3 ст.5 та ч.4 ст.22 Закону, відповідно якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також до закупівлі за завищеними цінами, крім того має місце порушення Замовником ст.3 Закону щодо дотримання принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, порушення наказу ДП «Зовнішторгвидав» №35 від 13 квітня 2016р., порушення ст. 7 Бюджетного кодексу України
Маніпулятивна помітка Замовника про те, що «посилання на конкретні розміри годинників застосовані виключно з метою визначення орієнтовних характеристик та зовнішнього вигляду годинників» (за результатом аналізу годинникового ринку України)» включена до тендерної документації виключно з метою введення в оману, оскільки характеристики та зовнішній вигляд годинників наглядно ілюструють розміщені Замовником у тендерній документації світлини годинників. Тому, якщо Замовник зазначає у тендерній документації всі вищенаведені обмеження, це означає, що він при розгляді тендерних пропозицій буде керуватися виключно ними.
А що стосується так званого «аналізу годинникового ринку України», то про який аналіз можна говорити, якщо при наявності українських виробників годинників необхідного класу та функціональних характеристик, Фінансове управління Генерального штабу Збройних Сил України обирає всупереч етиці та нормам чинного законодавства РОСІЙСЬКИЙ ТОВАР, незрозуміло по яким каналах поставлений в Україну також в порушення чинного законодавства!
Важливо зазначити, що в порушення п.3 ст. 22 Закону, Замовник жодним чином не обґрунтував необхідність своєї вимоги щодо конкретних моделей та конструкцій годинників, у тому числі встановлення вищенаведених дискримінаційних обмежень щодо розмірів, конструкцій корпусів, типу механізмів з наявністю саме зазначених функцій, підлаштованих під відповідні корпуси, ширини ременів, вимоги щодо циферблатів, їх кольору та дизайну, тощо
Враховуючи викладене, констатуємо грубе порушення Замовником законодавства про здійснення державних закупівель, зокрема ст.3 та п.3 ч.2, ч.3 ст.5, ч.4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також грубе порушення ст. 7 Бюджетного кодексу України, частину першу статті 5 Закону України “Про санкції”, доручення Прем’єр-міністра України від 24.09.2015 № 39207/1/1-15 та наказ Міністерства оборони України від 29.09.2015 № 518 “Питання виконання Указу Президента України від 16.09.2016 № 549/2015” та інших норм чинного законодавства
Керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» ТОВ «Перший український годинниковий завод «Київська Русь» як потенційний учасник зазначеної процедури закупівлі, права та інтереси якого порушені згаданими дискримінаційними положеннями тендерної документації, що повністю виключають участь інших учасників у даних торгах, ВИМАГАЄ:
1. внести зміни до Тендерної документації, ПОВНІСТЮ усунув всі порушення та дискримінаційні вимоги
2. прибрати зображення та опис годинників колекції «ВОСТОК-Європа» російського походження
3. прибрати протиправні вимоги щодо викладених у Скарзі протиправних обмежень конструкцій предмета закупівлі, зокрема форми, ваги та будь-яких конкретних розмірів годинників, зокрема їх діаметрів, товщини корпусів, типу та особливостей механізмів із зазначенням кількості рубінових каменів, конкретних функціональних особливостей та додаткових функцій, типу покриття, кольору та дизайну циферблатів, типу та кольору застібок, типу, розмірів та покриття скла, типу водозахисту, інших специфічних вимог щодо технічних та зовнішніх особливостей годинників, властивих конкретним моделям годинників «ВОСТОК» російського походження, які Замовник збирається закуповувати у ПП «Май-Час» всупереч нормам законодавства про санкції
4. провести прозорий аналіз ринку, сформував вимоги до предмета закупівлі у відповідності до чинного законодавства, без детального опису конкретних конструкцій конкретних брендів та без протиправно зазначених Замовником параметрів предмету закупівлі
5. вжити заходи щодо припинення прописування предмету закупівлі під товари російського походження в інтересах вузького кола конкретних постачальників та в подальшому не допускати встановлення дискримінаційних вимог до учасників, керуючись основними принципами здійснення публічних закупівель та іншими вимогами ЗУ «Про публічні закупівлі»
6. на підставі наданих доказів розпочати службове розслідування за фактом змови між Замовником та ПП «Май-Час» з метою спотворення результатів торгів
Розгорнути
Згорнути
Підкреслюємо, що Замовник в особі Фінансового управління Генерального штабу Збройних Сил України постійно прописує торги в інтересах ПП «Май-Час» (який є посередником, а не виробником годинників та представляє зазначені годинники «Восток» , у чому можна пересвідчитися на його сайті https://www.may-time.ua/), з метою закупівлі годинників за завищеними цінами, систематично порушуючи ЗУ «Про публічні закупівлі», про що нами неодноразово були спрямовані відповідні скарги до Антимонопольного комітету України, які останній задовольнив. Тому не викликає жодних сумнівів, що має місце факт змови Замовника з ПП «Май-Час» з метою недопущення до участі в тендері інших постачальників та проведення закупівлі за завищеними цінами, що підтверджує наведене нижче
Замовник свідомо підлаштовує тендерну документацію під конкретні конструкції годинників РОСІЙСЬКОГО ПОХОДЖЕННЯ торгової марки «Восток» в інтересах конкретного постачальника цих годинників – ПП «Май-Час», шляхом прописання відповідним чином «технічної специфікації» (Додаток 2 до тендерної документації), вводячи ПРОТИПРАВНІ ОБМЕЖЕННЯ щодо:
- конструкцій корпусів, зокрема їх форми, розмірів, товщини та навіть ваги (!)
- особливостей конструкцій механізмів з зазначенням конкретних додаткових функцій (хронографи, лічильники, покажчики часу, однонаправлені безелі з дайверською шкалою, тощо) та інших технічних особливостей, крім того, з зазначенням конкретної кількості рубінових каменів (!)
- типу покриття корпусів
- специфічного дизайну циферблатів, включаючи їх колір, тип та колір цифр, специфічного покриття цифр та стрілок, а також конкретних місць розташування на циферблатах календарів, хронографів, лічильників, покажчиків часу, тощо
- специфічних вимог до ременів
- типу водозахисту
- типу, розмірів та покриття скла
- інших специфічних вимог щодо технічних та зовнішніх особливостей годинників
Зрозуміло, що вище зазначені обмеження ВЛАСТИВІ ВИКЛЮЧНО конкретним моделям ТМ «ВОСТОК»/колекції «Восток-Європа». Більш того, перелічені обмеження, розраховані на конкретні конструкції корпусів та механізмів, аж ніяк не впливають на якість, технічні характеристики та зовнішній вигляд предмету закупівлі.
Виробником зазначених годинників є спільне РОСІЙСЬКО-литовське підприємство «Koliz Vostok», а точніше РОСІЙСЬКИЙ Чистопольський завод «Восток», який e 2003 році заснував останнє з метою орієнтації на європейський та американські ринки, у чому можна легко пересвідчитися на офіційному сайті зазначеного СП: https://www.vostok-europe.com/about-us/
Вимагаючи конкретні конструкції корпусів, властивим конкретним моделям колекції «ВОСТОК-Європа» (АНАЛОГІВ ІНШИХ ВИРОБНИКІВ НАСТІЛЬКИ ДЕТАЛЬНО ПРОПИСАНИМ КОНСТРУКЦІЯМ НЕ ІСНУЄ) в інтересах ПП «Май-Час», Замовник порушує ЗУ «Про публічні закупівлі», яка обумовлює, що технічна специфікація не може містити посилання та конкретну конструкцію або тип предмету закупівлі і, звісно, обмежує конкуренцію на користь конкретного постачальника - ПП «Май-Час», дискримінуючи всіх інших учасників, що веде до закупівлі ЗА ЗАВИЩЕНОЮ ЦІНОЮ.
Зазначене вище також свідчить про грубе порушення п.3 ч.2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка обумовлює, що технічна специфікація не може містити посилання та конкретну конструкцію або тип предмету закупівлі або виробника чи торгову марку, а також про грубе порушення ч.3 ст.5 та ч.4 ст.22 Закону, відповідно якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також до закупівлі за завищеними цінами, крім того має місце порушення Замовником ст.3 Закону щодо дотримання принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, порушення наказу ДП «Зовнішторгвидав» №35 від 13 квітня 2016р., порушення ст. 7 Бюджетного кодексу України
Маніпулятивна помітка Замовника про те, що «посилання на конкретні розміри годинників застосовані виключно з метою визначення орієнтовних характеристик та зовнішнього вигляду годинників» (за результатом аналізу годинникового ринку України)» включена до тендерної документації виключно з метою введення в оману, оскільки характеристики та зовнішній вигляд годинників наглядно ілюструють розміщені Замовником у тендерній документації світлини годинників. Тому, якщо Замовник зазначає у тендерній документації всі вищенаведені обмеження, це означає, що він при розгляді тендерних пропозицій буде керуватися виключно ними.
А що стосується так званого «аналізу годинникового ринку України», то про який аналіз можна говорити, якщо при наявності українських виробників годинників необхідного класу та функціональних характеристик, Фінансове управління Генерального штабу Збройних Сил України обирає всупереч етиці та нормам чинного законодавства РОСІЙСЬКИЙ ТОВАР, незрозуміло по яким каналах поставлений в Україну також в порушення чинного законодавства!
Важливо зазначити, що в порушення п.3 ст. 22 Закону, Замовник жодним чином не обґрунтував необхідність своєї вимоги щодо конкретних моделей та конструкцій годинників, у тому числі встановлення вищенаведених дискримінаційних обмежень щодо розмірів, конструкцій корпусів, типу механізмів з наявністю саме зазначених функцій, підлаштованих під відповідні корпуси, ширини ременів, вимоги щодо циферблатів, їх кольору та дизайну, тощо
Враховуючи викладене, констатуємо грубе порушення Замовником законодавства про здійснення державних закупівель, зокрема ст.3 та п.3 ч.2, ч.3 ст.5, ч.4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також грубе порушення ст. 7 Бюджетного кодексу України, частину першу статті 5 Закону України “Про санкції”, доручення Прем’єр-міністра України від 24.09.2015 № 39207/1/1-15 та наказ Міністерства оборони України від 29.09.2015 № 518 “Питання виконання Указу Президента України від 16.09.2016 № 549/2015” та інших норм чинного законодавства
Керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» ТОВ «Перший український годинниковий завод «Київська Русь» як потенційний учасник зазначеної процедури закупівлі, права та інтереси якого порушені згаданими дискримінаційними положеннями тендерної документації, що повністю виключають участь інших учасників у даних торгах, ВИМАГАЄ:
1. внести зміни до Тендерної документації, ПОВНІСТЮ усунув всі порушення та дискримінаційні вимоги
2. прибрати зображення та опис годинників колекції «ВОСТОК-Європа» російського походження
3. прибрати протиправні вимоги щодо викладених у Скарзі протиправних обмежень конструкцій предмета закупівлі, зокрема форми, ваги та будь-яких конкретних розмірів годинників, зокрема їх діаметрів, товщини корпусів, типу та особливостей механізмів із зазначенням кількості рубінових каменів, конкретних функціональних особливостей та додаткових функцій, типу покриття, кольору та дизайну циферблатів, типу та кольору застібок, типу, розмірів та покриття скла, типу водозахисту, інших специфічних вимог щодо технічних та зовнішніх особливостей годинників, властивих конкретним моделям годинників «ВОСТОК» російського походження, які Замовник збирається закуповувати у ПП «Май-Час» всупереч нормам законодавства про санкції
4. провести прозорий аналіз ринку, сформував вимоги до предмета закупівлі у відповідності до чинного законодавства, без детального опису конкретних конструкцій конкретних брендів та без протиправно зазначених Замовником параметрів предмету закупівлі
5. вжити заходи щодо припинення прописування предмету закупівлі під товари російського походження в інтересах вузького кола конкретних постачальників та в подальшому не допускати встановлення дискримінаційних вимог до учасників, керуючись основними принципами здійснення публічних закупівель та іншими вимогами ЗУ «Про публічні закупівлі»
6. на підставі наданих доказів розпочати службове розслідування за фактом змови між Замовником та ПП «Май-Час» з метою спотворення результатів торгів
Рішення замовника: Вимога не задоволена
10 листопада 2020 19:40
Доброго дня, шановний потенційний учасник
процедури закупівлі за № UA-2020-11-05-001135-c!
Нами, Фінансовим управлінням Генерального штабу Збройних Сил України, як Замовником, було розглянуто вашу вимогу щодо необхідності внесення зміни до Тендерної документації та за результатами розгляду повідомляється, що Ваші права та інтереси згаданими вимогами тендерної документації, не порушуються, а отже і вимога щодо внесення змін не може бути задоволеною.
Прошу врахувати, що під час проведення процедури закупівлі за
№ UA-2020-07-23-008958-b, де одним із найменувань предмету закупівлі було опубліковано (з урахуванням змін) аналогічний опис годинника з тотожними технічними характеристиками, який наразі викликав повторне обурення, Вами, Товариством з обмеженою відповідальністю «Перший український годинниковий завод «Київська Русь» було направлено скаргу від 03.08.2020
№ UA-2020-07-23-008958-b.b2 до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та за результатом її розгляду прийнято рішення № 16413-р/пк-пз від 31.08.2020 відмовити у задоволені скарги.
Разом з тим, доводжу до вашого відома, що за результатами проведеної процедури відкритих торгів у електронному аукціоні прийняло участь
3 учасника: ФОП Арьков Олександр Валентинович, Приватне підприємство “МАЙ-ЧАС” та Товариство з обмеженою відповідальністю "Київський годинниковий завод".
З повагою!
процедури закупівлі за № UA-2020-11-05-001135-c!
Нами, Фінансовим управлінням Генерального штабу Збройних Сил України, як Замовником, було розглянуто вашу вимогу щодо необхідності внесення зміни до Тендерної документації та за результатами розгляду повідомляється, що Ваші права та інтереси згаданими вимогами тендерної документації, не порушуються, а отже і вимога щодо внесення змін не може бути задоволеною.
Прошу врахувати, що під час проведення процедури закупівлі за
№ UA-2020-07-23-008958-b, де одним із найменувань предмету закупівлі було опубліковано (з урахуванням змін) аналогічний опис годинника з тотожними технічними характеристиками, який наразі викликав повторне обурення, Вами, Товариством з обмеженою відповідальністю «Перший український годинниковий завод «Київська Русь» було направлено скаргу від 03.08.2020
№ UA-2020-07-23-008958-b.b2 до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та за результатом її розгляду прийнято рішення № 16413-р/пк-пз від 31.08.2020 відмовити у задоволені скарги.
Разом з тим, доводжу до вашого відома, що за результатами проведеної процедури відкритих торгів у електронному аукціоні прийняло участь
3 учасника: ФОП Арьков Олександр Валентинович, Приватне підприємство “МАЙ-ЧАС” та Товариство з обмеженою відповідальністю "Київський годинниковий завод".
З повагою!
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2020-11-05-001135-c.b2
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю "Перший український годинниковий завод "Київська Русь", Код ЄДРПОУ:31629188
Дата подання: 16 листопада 2020 21:48
Дата подання: 16 листопада 2020 21:48
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
СКАРГА
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
5 листопада 2020 року Фінансове управління Генерального штабу Збройних Сил України, місцезнаходження: 03168 м. Київ, проспект Повітрофлотський, 6, Україна, код ЄДРПОУ 22990368 (надалі Замовник) оприлюднив оголошення UA-2020-11-05-001135-с про проведення відкритих торгів на закупівлю наручних годинників (ДК 021:2015 18520000-0 Персональні хронометри) у кількості 100 шт. на загальну суму 799 000,00 грн. (опис технічних, якісних та кількісних характеристик викладений у Додатку 2 до тендерної документації – додається)
Це далеко не перший раз, коли цей Замовник, при складанні тендерної документації, допускається грубих порушень чинного законодавства, зокрема:
1. Замовник, В ЧЕРГОВИЙ РАЗ, намагається підлаштувати тендерну документацію під конкретні конструкції годинників торгової марки «Восток» в інтересах конкретного постачальника цих годинників – ПП «Май-Час», шляхом прописання відповідним чином «технічної специфікації» до позицій 1.1. та 1.2. (Додаток 2 до тендерної документації - додається), вводячи ПРОТИПРАВНІ ОБМЕЖЕННЯ щодо:
1.1. Обмеження конструкцій корпусів, зокрема їх форми, розмірів, товщини та навіть ваги (!)
Так, Замовник вимагає круглий корпус з нержавіючої сталі діаметром 44±2 мм, товщиною 16±2 мм ВАГА годинника без ремінця має бути не менше 75 гр
1.2. а також обмеження типу підзаводної голівки, конструкції задньої кришки, типу та товщини скла:
Замовник вимагає гвинтову підзаводну голівку, задню кришку гвинтову з нержавіючої сталі, скло мінеральне зміцнене, товщиною не менше 3 мм, з антибліковим покриттям
1.3. Обмеження зовнішнього вигляду годинників, у тому числі типу покриття корпусів
Для позиції 1.1. Замовник вимагає повне PVD покриття чорного кольору, яке не є розповсюдженим
Обмеження кольору та дизайну циферблату, а також покриття цифр та стрілок
Замовник вимагає циферблат чорного кольору (для позиції 1.1.) та синього кольору (для позиції 1.2.). Покриття індексів (або цифр) циферблату та стрілок має бути флуоресцентним складом TM Super Luminova.
1.4. Обмеження конструкції механізму, зокрема типу та кількості рубінових каменів, а також країни його виробництва та типу календаря
Замовник вимагає механізм з автоматичним підзаведенням (з можливістю ручного заводу) виробництва Японії або Швейцарії. Конструкція механізму має передбачати наявність більше 20 рубінових каменів. Противоударна вісь балансу. Точність ходу годинника: -10/30 сек на день при температурі 20±5°С. Автономність ходу годинника має складати не менше 40 годин.
Календарем має бути одинарний, з можливістю швидкої корекції дати
1.5. Обмеження водозахисту годинника
Замовник вимагає не менш 20 AТМ (200 метрів) водозахисту
1.6. Інших специфічних обмежень щодо технічних та зовнішніх особливостей годинників,
Перелічені вимоги, такі як зазначені з точністю до міліметру показники діаметру та товщини корпусів годинників, та навіть їх ВАГА, а також специфічні конструкції корпусів (включаючи конструкцію задньої кришки, тип підзаводної голівки, тип календаря, тощо), а також колір та дизайн циферблатів, покриття стрілок флуоресцентним складом конкретної торгової марки Super Luminova аж ніяк НЕ ВПЛИВАЮТЬ на якість та технічні характеристики предмету закупівлі.
Якщо б Замовник надавав би дійсно орієнтовні характеристики та орієнтовний зовнішній вигляд годинників, що плануються до закупівлі, він би безпідставно не посилався би на конкретну конструкцію годинників та не вимагав би відповідність настільки детальному опису та розмірам (до мм), а також відповідності певній вазі, які жодним чином не впливають на якість предмета закупівлі.
За зовнішнім виглядом, розміщених у Додатку 2 до тендерної документації світлин годинників та вищенаведених вимог Замовника, ми встановили артикули зазначених годинників ТМ «ВОСТОК-Європа», які є:
Позиція 1.1. – годинник VOSTOK – “EXPEDITION”, арт. NH35A-592C554
Позиція 1.2. - годинник VOSTOK – “EXPEDITION”, арт. NH35-592А557
ПІДКРЕСЛЮЄМО, ЩО НЕ ІСНУЄ ІНШИХ МОДЕЛЕЙ ГОДИННИКІВ НІЖ VOSTOK – “EXPEDITION”, арт. NH35A-592C554 та VOSTOK – “EXPEDITION”, арт. NH35-592А557, які БУДУТЬ ВІДПОВІДАТИ ПОВНІЙ СУКУПНІСТІ ВСІХ ВИМОГ ЗАМОВНИКА ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, перелічених вище, а також наведених у викладеній Таблиці №1:
ТАБЛИЦЯ № 1
N позиції Відповідність предмета закупівлі конкретному артикулу годинника «ВОСТОК-Європа» та його зображення Кіль-ть Протиправні обмеження Замовника для пристосування предмета закупівлі до характеристик наведених ліворуч моделей
1.1. VOSTOK – “EXPEDITION”
арт. NH35A-592C554
Ø 43mm x 15.5mm
детальний опис за посилкою:
https://www.vostok-europe.com/nh35-592c554/
50 шт. Обмеження конструкції механізму, зокрема його типу та кількості рубінових каменів: Механізм з автоматичним підзаведенням (з можливістю ручного заводу) виробництва Японії або Швейцарії. Конструкція механізму передбачає наявність більше 20 рубінових каменів. Противоударна вісь балансу. Точність ходу годинника: -10/30 сек на день при температурі 20±5°С. Автономність ходу годинника має складати не менше 40 годин.
типу календаря:
з календарем (одинарний, з можливістю швидкої корекції дати)
Обмеження виробника механізму:
виробництва Японії або Швейцарії
Обмеження конструкції корпусу, зокрема його форми, розмірів, товщини, матеріалу виконання, покриття та навіть ваги (!), а також зовнішнього вигляду (тип підзаводної голівки) та конструкції задньої кришки, типу та товщини скла:
Круглий корпус з нержавіючої сталі діаметром 44±2 мм, товщиною 16±2 мм з повним PVD покриттям чорного кольору, гвинтова підзаводна голівка. Задня кришка гвинтова з нержавіючої сталі. Скло мінеральне зміцнене, товщиною не менше 3 мм. Антиблікове покриття скла.
ВАГА годинника без ремінця не менше 75 гр
Обмеження водонепроникності годинника:
20 AТМ (200 метрів) водозахисту
Обмеження кольору та дизайну циферблату, а також покриття цифр та стрілок
Циферблат чорного кольору. Покриття індексів (або цифр) циферблату та стрілок флуоресцентним складом SuperLuminova.
1.2. VOSTOK – “EXPEDITION”
арт. NH35-592А557
Ø 43mm x 15.5mm
детальний опис за посилкою:
https://www.vostok-europe.com/nh35-592a557/
50 шт. Обмеження конструкції механізму, зокрема його типу та кількості рубінових каменів: Механізм з автоматичним підзаведенням (з можливістю ручного заводу) виробництва Японії або Швейцарії. Конструкція механізму передбачає наявність більше 20 рубінових каменів. Противоударна вісь балансу. Точність ходу годинника: -10/30 сек на день при температурі 20±5°С. Автономність ходу годинника має складати не менше 40 годин.
типу календаря:
з календарем (одинарний, з можливістю швидкої корекції дати)
Обмеження виробника механізму:
виробництва Японії або Швейцарії
Обмеження конструкції корпусу, зокрема його форми, розмірів, товщини, матеріалу виконання, покриття та навіть ваги (!), а також зовнішнього вигляду (тип підзаводної голівки) та конструкції задньої кришки, типу та товщини скла:
Круглий корпус з нержавіючої сталі діаметром 44±2 мм, товщиною 16±2 мм з повним PVD покриттям чорного кольору, гвинтова підзаводна голівка. Задня кришка гвинтова з нержавіючої сталі. Скло мінеральне зміцнене, товщиною не менше 3 мм. Антиблікове покриття скла.
ВАГА годинника без ремінця не менше 75 гр
Обмеження водонепроникності годинника:
20 AТМ (200 метрів) водозахисту
Обмеження кольору та дизайну циферблату, а також покриття цифр та стрілок
Циферблат синього кольору. Покриття індексів (або цифр) циферблату та стрілок флуоресцентним складом SuperLuminova.
Вимагаючи конкретні конструкції корпусів, властивим конкретним моделям колекції «ВОСТОК-Європа» (АНАЛОГІВ ІНШИХ ВИРОБНИКІВ НАСТІЛЬКИ ДЕТАЛЬНО ПРОПИСАНИМ КОНСТРУКЦІЯМ НЕ ІСНУЄ) в інтересах їх постачальника - ПП «Май-Час», Замовник порушує ЗУ «Про публічні закупівлі» і, звісно, обмежує конкуренцію на користь конкретного виробника та конкретного постачальника - ПП «Май-Час», дискримінуючи всіх інших учасників, що веде до закупівлі ЗА ЗАВИЩЕНОЮ ЦІНОЮ.
Зазначене вище також свідчить про грубе порушення п.3 ч.2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка обумовлює, що технічна специфікація не може містити посилання та конкретну конструкцію або тип предмету закупівлі або виробника чи торгову марку, а також про грубе порушення ч.3 ст.5 та ч.4 ст.22 Закону, відповідно якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також до закупівлі за завищеними цінами, крім того має місце порушення Замовником ст.3 Закону щодо дотримання принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, порушення наказу ДП «Зовнішторгвидав» №35 від 13 квітня 2016р., порушення ст. 7 Бюджетного кодексу України
Маніпулятивна помітка Замовника про те, що «посилання на конкретні розміри годинників застосовані виключно з метою визначення орієнтовних характеристик та зовнішнього вигляду годинників» (за результатом аналізу годинникового ринку України)» включена до тендерної документації виключно з метою введення в оману, оскільки характеристики та зовнішній вигляд годинників наглядно ілюструють розміщені Замовником у тендерній документації світлини годинників. Тому, якщо Замовник зазначає у тендерній документації всі вищенаведені обмеження, це означає, що він при розгляді тендерних пропозицій буде керуватися виключно ними.
Важливо зазначити, що в порушення п.3 ст. 22 Закону, Замовник жодним чином не обґрунтував необхідність своєї вимоги щодо конкретних моделей та конструкцій годинників, у тому числі встановлення вищенаведених дискримінаційних обмежень щодо розмірів, конструкцій корпусів, типу механізмів з наявністю саме зазначених функцій, підлаштованих під відповідні корпуси, ширини ременів, вимоги щодо циферблатів, їх кольору та дизайну, тощо
2. Замовник намагається підлаштувати тендерну документацію не просто під конкретні моделі годинників, а конкретні моделі годинників РОСІЙСЬКОГО ПОХОДЖЕННЯ конкретної торгової марки «Восток-Європа» (“VOSTOK Europe”)
Виробником зазначених годинників є спільне РОСІЙСЬКО-литовське підприємство «Koliz Vostok», а точніше РОСІЙСЬКИЙ Чистопольський завод «Восток», який e 2003 році заснував останнє з метою орієнтації на європейський та американські ринки, у чому можна легко пересвідчитися на офіційному сайті зазначеного СП: https://www.vostok-europe.com/about-us/ (витяг додається)
Замовник здійснює зазначені дії в інтересах конкретного постачальника цих годинників – ПП «Май-Час», цинічно порушуючи частину першу статті 5 Закону України “Про санкції”, доручення Прем’єр-міністра України від 24.09.2015 № 39207/1/1-15 та наказ Міністерства оборони України від 29.09.2015 № 518 “Питання виконання Указу Президента України від 16.09.2016 № 549/2015”, відповідно до яких закупівля товарів, робіт і послуг (у т.ч. товарів та програмного забезпечення визначеного для цієї процедури) не буде здійснюватися у юридичних осіб – резидентів Російської Федерації державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких перебуває у власності Російської Федерації, а також в інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт і послуг походження з Російської Федерації
Підкреслюємо, що Замовник в особі Фінансового управління Генерального штабу Збройних Сил України постійно прописує торги в інтересах ПП «Май-Час» (який є посередником, а не виробником годинників та представляє зазначені годинники «Восток» , у чому можна пересвідчитися на його сайті https://www.may-time.ua/), з метою закупівлі годинників за завищеними цінами, систематично порушуючи ЗУ «Про публічні закупівлі», про що нами неодноразово були спрямовані відповідні скарги. Тому не викликає жодних сумнівів, що має місце факт змови Замовника з ПП «Май-Час» з метою недопущення до участі в тендері інших постачальників та проведення закупівлі за завищеними цінами, що підтверджує наведене нижче
Маніпулятивна помітка Замовника про те, що «посилання на конкретні розміри годинників застосовані виключно з метою визначення орієнтовних характеристик та зовнішнього вигляду годинників» (за результатом аналізу годинникового ринку України)» включена до тендерної документації виключно з метою введення в оману, оскільки характеристики та зовнішній вигляд годинників наглядно ілюструють розміщені Замовником у тендерній документації світлини годинників. Тому, якщо Замовник зазначає у тендерній документації всі вищенаведені обмеження, це означає, що він при розгляді тендерних пропозицій буде керуватися виключно ними.
А що стосується так званого «аналізу годинникового ринку України», то про який аналіз можна говорити, якщо при наявності українських виробників годинників необхідного класу та функціональних характеристик, Фінансове управління Генерального штабу Збройних Сил України обирає всупереч етиці та нормам чинного законодавства РОСІЙСЬКИЙ ТОВАР, незрозуміло по яким каналах поставлений в Україну також в порушення чинного законодавства!
У вимозі ТОВ «Перший український годинниковий завод «Київська Русь» UA-2020-11-05-001135-c.c1 до Замовника у системі «Prozorro» привести тендерну документацію та технічну специфікацію на проведення закупівлі персональних хронометрів у відповідність до вимог чинного законодавства України, усунув всі порушення й дискримінаційні вимоги Замовником було відмовлено, взагалі без жодних обґрунтувань.
Враховуючи викладене, констатуємо грубе порушення Замовником законодавства про здійснення державних закупівель, зокрема ст.3 та п.3 ч.2, ч.3 ст.5, ч.4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також грубе порушення ст. 7 Бюджетного кодексу України, частину першу статті 5 Закону України “Про санкції”, доручення Прем’єр-міністра України від 24.09.2015 № 39207/1/1-15 та наказ Міністерства оборони України від 29.09.2015 № 518 “Питання виконання Указу Президента України від 16.09.2016 № 549/2015” та інших норм чинного законодавства
Керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» ТОВ «Перший український годинниковий завод «Київська Русь» як потенційний учасник зазначеної процедури закупівлі, права та інтереси якого порушені згаданими дискримінаційними положеннями тендерної документації, що повністю виключають участь інших учасників у даних торгах, звертається до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та ПРОСИТЬ:
1. прийняти Скаргу до розгляду
2. призупинити оскаржувальну процедуру закупівлі за оголошенням UA-2020-11-05-001135-с стосовно проведення відкритих торгів на закупівлю наручних годинників (ДК 021:2015 18520000-0 Персональні хронометри) на загальну суму 799 000 грн.
3. прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі
4. задовольнити Скаргу, зобов’язав Замовника внести зміни до Тендерної документації щодо проведення відкритих торгів на закупівлю на закупівлю наручних годинників (ДК 021:2015 18520000-0 Персональні хронометри) на загальну суму 799 000 грн.,, оголошення UA-2020-11-05-001135-с та ПОВНІСТЮ усунути всі порушення та дискримінаційні вимоги
5. зобов’язати Замовника прибрати протиправні вимоги щодо викладених у Скарзі протиправних обмежень конструкцій предмета закупівлі, зокрема форми, ваги та будь-яких конкретних розмірів годинників, зокрема їх діаметрів, товщини корпусів, типу та особливостей механізмів із зазначенням кількості рубінових каменів, конкретних функціональних особливостей, типу покриття, кольору та дизайну циферблатів, типу, розмірів та покриття скла, типу водозахисту, інших специфічних вимог щодо технічних та зовнішніх особливостей годинників, властивих конкретним моделям годинників «VOSTOK Europe» російського походження, які Замовник збирається закуповувати у ПП «Май-Час» всупереч нормам законодавства про санкції
6. зобов’язати Замовника прибрати зображення та опис годинників колекції «VOSTOK Europe» російського походження
7. зобов’язати Замовника провести прозорий аналіз ринку, сформував вимоги до предмета закупівлі у відповідності до чинного законодавства, без детального опису конкретних конструкцій конкретних брендів та без протиправно зазначених Замовником параметрів предмету закупівлі
8. зобов’язати Замовника вжити заходи щодо припинення прописування предмету закупівлі під товари російського походження в інтересах вузького кола конкретних постачальників та в подальшому не допускати встановлення дискримінаційних вимог до учасників, керуючись основними принципами здійснення публічних закупівель та іншими вимогами ЗУ «Про публічні закупівлі»
9. на підставі наданих доказів розпочати провадження за фактом змови між Замовником та ПП «Май-Час» з метою спотворення результатів торгів
Додатки:
1. Оголошення № UA-2020-11-05-001135-с
2. Підтвердження оплати за подання скарги
3. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації)
4. Витяги з сайту ПП «Май-Час» щодо моделей колекції VOSTOK-EUROPE
5. Витяги з сайту РОСІЙСЬКО-литовського СП «Koliz Vostok»
Щиро сподіваємося на встановлення справедливості та задоволенні нашої скарги у повному обсязі
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 19 листопада 2020 23:37
рішення від 19.11.2020 №21537 +лист замовнику.pdf
Дата публікації: 19 листопада 2020 23:37
інформація про перенесення розгляду скарги №18750.pdf
Дата публікації: 30 листопада 2020 11:18
інформація про перенесення розгляду скарги від 09.12.2020 № 19337.pdf
Дата публікації: 10 грудня 2020 15:22
інформація про перенесення розгляду скарги 11.12.2020 № 19494.pdf
Дата публікації: 11 грудня 2020 21:06
Інформація про резолютивну частину рішення від 14.12.2020 № 23095.pdf
Дата публікації: 15 грудня 2020 17:39
рішення від 14.12.2020 № 23095.pdf
Дата публікації: 17 грудня 2020 21:28
Коментар замовника щодо усунення порушення: Внесено зміни до тендерної документації (Додаток 2)
Дата виконання рішення замовником: 22 грудня 2020 22:20
Інформація про відміну
Виконано
Дата оприлюднення: | 22 грудня 2020 22:27 |
Кінець періоду оскарження: | 02 січня 2021 00:00 |
Дата відміни: | 02 січня 2021 00:01 |
Причина відміни: | відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг |
Коментар щодо відміни: | відсутність подальшої потреби в закупівлі товару |
Документи:
22 грудня 2020 22:27
|
Електронний підпис |
22 грудня 2020 22:26
|
Протокол 113.pdf |