Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Капітальний ремонт автомобільної дороги державного значення Н-07 Київ —Суми — Юнаківка (на м. Курськ) на ділянці км 198+550 – км 205+150, Чернігівська область. (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
Overhaul of the highway of state importance H-07 Kyiv - Sumy - Yunakivka (in the city of Kursk) on the section km 198 + 550 - km 205 + 150, Chernihiv region. (45230000-8 Construction of pipelines, communication lines and power lines, highways, roads, airfields and railways; leveling of surfaces)
Overhaul of the highway of state importance H-07 Kyiv - Sumy - Yunakivka (in the city of Kursk) on the section km 198 + 550 - km 205 + 150, Chernihiv region. (45230000-8 Construction of pipelines, communication lines and power lines, highways, roads, airfields and railways; leveling of surfaces)
Очікувана вартість
354 881 000,00 UAH
UA-2020-09-23-012144-b ● 91913454443146fdb72de766d1df4aa5
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
Торги не відбулися
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Tender notice
Інформація про замовників
Purchasing Body
Найменування: | Служба автомобільних доріг у Чернігівській області |
Код ЄДРПОУ: | 25901106 |
Місцезнаходження: | 14005, Україна , Чернігівська область обл., Чернігів, Київська 17 |
Контактна особа: |
Велігорська Оксана 380662146633, veligorska.ol@ukravtodor.gov.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Official name: | Motor Roads Service in Chernihiv Oblast |
National ID: | 25901106 |
Contact point: |
Veligorska Oksana 380662146633, veligorska.ol@ukravtodor.gov.ua |
Інформація про процедуру
Milestones
Дата оприлюднення: | 23 вересня 2020 16:07 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 24 жовтня 2020 00:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 30 жовтня 2020 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 03 листопада 2020 16:00 |
Очікувана вартість: | 354 881 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 3 548 810,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Вид тендерного забезпечення: | Електронна гарантія |
Сума тендерного забезпечення: | 1774405 UAH |
Publication date: | 23 вересня 2020 16:07 |
Enquiries until: | 24 жовтня 2020 00:00 |
Complaints submission until: | до 30 жовтня 2020 00:00 |
Time limit for receipt of tenders: | 03 листопада 2020 16:00 |
Information
Estimated total value: | 354 881 000 UAH including VAT |
Minimal lowering step: | 3 548 810 UAH |
Minimal lowering step, %: | 1,00 % |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Scope of the procurement
Категорія замовників: 3) підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої Ст.2 ЗУ "Про публічні закупівлі". Служба автомобільних доріг у Чернігівській області, 14005 м.Чернігів, вул.Київська,17, код ЄДРПОУ 25901106. Усі документи тендерної пропозиції, що підготовлені безпосередньо Учасником повинні бути складені українською мовою .
Розгорнути
Згорнути
Category of customers: 3) enterprises, institutions, organizations specified in paragraph 3 of the first part of Article 2 of the Law "On Public Procurement". Road Service in Chernihiv Region, 14005 Chernihiv, 17 Kyivska Street, USREOU code 25901106. All tender documents prepared directly by the Bidder must be drawn up in the Ukrainian language.
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
6600 метри
Капітальний ремонт автомобільної дороги державного значення Н-07 Київ —Суми — Юнаківка (на м. Курськ) на ділянці км 198+550 – км 205+150, Чернігівська область. (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
14005, Україна, Чернігівська область, Чернігів, вул.Київська,17
ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь
Індекс автомобільних доріг: H-07 — Київ - Суми - Юнаківка (на м. Курськ)
Overhaul of the highway of state importance H-07 Kyiv - Sumy - Yunakivka (in the city of Kursk) on the section km 198 + 550 - km 205 + 150, Chernihiv region. (45230000-8 Construction of pipelines, communication lines and power lines, highways, roads, airfields and railways; leveling of surfaces)
CPV: 45230000-8
Період постачання:
по 31 грудня 2021
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Iнша подія | Кошти державного бюджету | Аванс | 90 | Банківські | 30 |
Виконання робіт | Кошти державного бюджету | Пiсляоплата | 5 | Банківські | 70 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
26 жовтня 2020 09:51 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
26 жовтня 2020 09:51 |
_Зміна_1_Т.Д. _К.Р. Н-07 км198-205_2020.docx | |
26 жовтня 2020 09:50 |
_Т.Д. _К.Р. Н-07 км198-205_Зміна_1_2020.docx | |
23 вересня 2020 16:07 |
Проект дог. К.Р.Н-07 км198-205 2020.docx | |
23 вересня 2020 16:07 |
ТЗ Н07 198-205.PDF | |
23 вересня 2020 16:07 |
10 Н-07 198-205.docx |
26 жовтня 2020 09:51 |
Файл з підписом
Друкувати оголошення PDF
|
|||
26 жовтня 2020 09:51 |
_Зміна_1_Т.Д. _К.Р. Н-07 км198-205_2020.docx
|
|||
26 жовтня 2020 09:50 |
_Т.Д. _К.Р. Н-07 км198-205_Зміна_1_2020.docx
|
|||
23 вересня 2020 16:07 |
Проект дог. К.Р.Н-07 км198-205 2020.docx
|
|||
23 вересня 2020 16:07 |
ТЗ Н07 198-205.PDF
|
|||
23 вересня 2020 16:07 |
10 Н-07 198-205.docx
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Фінансова спроможність
Дата подання: 01 жовтня 2020 19:20
Дата відповіді: 06 жовтня 2020 12:28
Відповідно до умов тендерної документації, Учасник вважатиметься таким, що відповідає встановленому цією документацією кваліфікаційному критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю», якщо, згідно з поданою Учасником у складі своєї тендерної пропозиції фінансовою звітністю, як зазначено вище, Учасником підтверджено відповідність, зокрема, наступній вимозі: коефіцієнт поточної ліквідності Учасника, розрахований як співвідношення (пропорція) підсумку активів за розділом II «Оборотні активи» (рядок з кодом 1195) до підсумку пасивів за розділом III «Поточні зобов’язання і забезпечення» (рядок з кодом 1695) на підставі відповідних даних, відображених у Балансі Учасника (форма №1) станом на кінець звітного періоду за останній передбачений цією документацією для такого Учасника звітний період, є не меншим за передбачену цією документацією для підтвердження досвіду виконання Учасником аналогічного договору мінімальну частку виконання такого договору від його загальної ціни. Просимо роз’яснити зміст цієї вимоги щодо порядку обчислення коефіцієнту (формулою), а також надати відповідь яким конкретно є розмір мінімальної частки виконання аналогічного договору від його загальної ціни. Чи правильно ми розуміємо що формула розрахунку коефіцієнту = рядок 1195/1695 =Х. При цьому, Х має дорівнювати або бути більшим ніж 0,85?
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Відповідно до абзацу восьмого пункту 4 «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» додатку 2 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам Замовника» до тендерної документації коефіцієнт поточної ліквідності Учасника, розрахований як співвідношення (пропорція) підсумку активів за розділом II «Оборотні активи» (рядок з кодом 1195) до підсумку пасивів за розділом III «Поточні зобов’язання і забезпечення» (рядок з кодом 1695) на підставі відповідних даних, відображених у Балансі Учасника (форма №1) станом на кінець звітного періоду за останній передбачений цією документацією для такого Учасника звітний період, є не меншим за передбачену цією документацією для підтвердження досвіду виконання Учасником аналогічного договору мінімальну частку виконання такого договору від його загальної ціни.
Водночас, підпунктом 3.3 пункту 3 «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» додатку 2 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам Замовника» до тендерної документації встановлено, що учасник має підтвердити досвід виконання робіт на автомобільних дорогах загального користування державного значення, шляхом надання копії аналогічного договору та інформації, надання якої передбачено вказаним пунктом тендерної документації. При цьому, аналогічний договір має бути виконаний не менш, ніж на 85% від загальної ціни договору.
Таким чином, на виконання пункту 4 «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» додатку 2 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам Замовника» до тендерної документації для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» учасник у складі тендерної пропозиції надає, зокрема, копію Балансу (форма №1), у якому співвідношення (пропорція) підсумку активів за розділом II «Оборотні активи» (рядок з кодом 1195) до підсумку пасивів за розділом III «Поточні зобов’язання і забезпечення» (рядок з кодом 1695), станом на кінець звітного періоду за останній передбачений тендерною документацією для звітний період, є не меншим 85%.
Водночас, підпунктом 3.3 пункту 3 «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» додатку 2 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам Замовника» до тендерної документації встановлено, що учасник має підтвердити досвід виконання робіт на автомобільних дорогах загального користування державного значення, шляхом надання копії аналогічного договору та інформації, надання якої передбачено вказаним пунктом тендерної документації. При цьому, аналогічний договір має бути виконаний не менш, ніж на 85% від загальної ціни договору.
Таким чином, на виконання пункту 4 «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» додатку 2 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам Замовника» до тендерної документації для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» учасник у складі тендерної пропозиції надає, зокрема, копію Балансу (форма №1), у якому співвідношення (пропорція) підсумку активів за розділом II «Оборотні активи» (рядок з кодом 1195) до підсумку пасивів за розділом III «Поточні зобов’язання і забезпечення» (рядок з кодом 1695), станом на кінець звітного періоду за останній передбачений тендерною документацією для звітний період, є не меншим 85%.
Щодо підтверджуючих документів субпідрядника
Дата подання: 13 жовтня 2020 16:38
Дата відповіді: 15 жовтня 2020 18:47
Шановний Замовнику!
В Додатку 2 до ТД зазначено: "У разі залучення для надання послуг Субпідрядників в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, Учасник подає документи, що підтверджують кваліфікацію Субпідрядника, передбачені пунктами 1-4 даного Додатк відповідно до частини 1 статті 17 Закону."
У зв’язку з викладеним постає питання, що саме мав на увазі Замовник:
- Пункти 1-4 Додатку 2 до ТД, які стосуються підтвердження кваліфікаційним вимогам, відповідності статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі" (наявність обладнання, МТБ та технологій; наявність працівників відповідної кваліфікації; наявність досвіду виконання аналогічних договорів, наявність фінансової спроможності)
чи
- Пункти 1-4 Додатку 2 до ТД, які стосуються відсутності підстав для відмови, відповідності статті 17 Закону України "Про публічні закупівлі"
У разі якщо документи субпідрядника (ів) мають підтверджувати відповідність кваліфікаційним вимогам пункти 1-4 Додатку 2 до ТД відповідно статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі", тоді як буде оцінюватися відповідність субпідрядника цим пунктам, а саме:
- Субпідрядник(и) мають підтвердити відповідність кваліфікаційним вимогам пункти 1-4 Додатку 2 до ТД відповідно статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі" у відповідності до загального об’єму робіт предмету закупівлі (наприклад вимоги до наявності обладнання, МТБ та технологій виходячи з загального об’єму робіт; наявності працівників відповідної кваліфікації виходячи з загального об’єму робіт; наявності досвіду виконання аналогічних договорів виходячи з загального об’єму робіт, наявності фінансової спроможності виходячи з очікувальної вартості предмету закупівлі)?
- Субпідрядник(и) мають підтвердити відповідність кваліфікаційним вимогам пункти 1-4 Додатку 2 до ТД відповідно статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі" у відповідності до того об’єму робіт до якого даний(і) субпідрядник(и) будуть залучатися?
Звертаємо Вашу увагу, що вимога щодо підтвердження субпідрядником(ми) відповідності кваліфікаційним вимогам пункти 1-4 Додатку 2 до ТД відповідно статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі" у відповідності до загального об’єму робіт предмету закупівлі, є такою, що прямо суперечить положенням статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі".
Беручи до уваги вищевказане, просимо усунути надати пояснення щодо вимог та усунути недоліки, шляхом уточнення вимог, які не будуть суперечити чинному законодавству.
Дякуємо за увагу!
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Шановний Учаснику! На Ваше питання повідомляємо наступне.
Відповідно Додатку 2 до тендерної документації у разі залучення для надання послуг Субпідрядників в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, Учасник подає документи, що підтверджують кваліфікацію Субпідрядника, передбачені пунктами 1-4 даного Додатку відповідно до частини 1 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон),
Згідно абз. 2 частини 3 статті 16 Закону, якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Разом з тим, частиною сьомою статті 17 встановлено, що у разі якщо учасник процедури закупівлі має намір залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 цього Закону, замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав, визначених у частині першій цієї статті.
Таким чином, керуючись Законом та беручи до уваги вимоги замовника викладені у тендерній документації, у разі залучення для надання послуг Субпідрядників в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, учасник подає інформаційну довідку про залученого (них) суб'єкта (ів) господарювання в якості субпідрядника/співвиконавця за встановленою формою (Додаток 2 до тендерної документації) та інформаційну довідку щодо таких суб’єктів господарювання для встановлення відсутності підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону.
Відповідно Додатку 2 до тендерної документації у разі залучення для надання послуг Субпідрядників в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, Учасник подає документи, що підтверджують кваліфікацію Субпідрядника, передбачені пунктами 1-4 даного Додатку відповідно до частини 1 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон),
Згідно абз. 2 частини 3 статті 16 Закону, якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Разом з тим, частиною сьомою статті 17 встановлено, що у разі якщо учасник процедури закупівлі має намір залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 цього Закону, замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав, визначених у частині першій цієї статті.
Таким чином, керуючись Законом та беручи до уваги вимоги замовника викладені у тендерній документації, у разі залучення для надання послуг Субпідрядників в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, учасник подає інформаційну довідку про залученого (них) суб'єкта (ів) господарювання в якості субпідрядника/співвиконавця за встановленою формою (Додаток 2 до тендерної документації) та інформаційну довідку щодо таких суб’єктів господарювання для встановлення відсутності підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону.
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2020-09-23-012144-b.c1
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВ "Шляхове будівництво "АЛЬТКОМ", Код ЄДРПОУ:32794511
Дата подання: 11 жовтня 2020 22:01
Додаток 2 до ТД
Шановний Замовнику!
Уважно ознайомившись із тендерною документацією, вважаємо необхідним відзначити, що окремі її вимоги є дискримінаційними та такими, що суттєво обмежують економічну конкуренцію серед потенційних учасників даних торгів.
По-перше. Встановлена у п.4 Додатку 2 вимога щодо обов’язкового співвідношення (пропорції) підсумку активів за розділом II «Оборотні активи» (рядок з кодом 1195) до підсумку пасивів за розділом III «Поточні зобов’язання і забезпечення» (рядок з кодом 1695) у балансі учасника станом на кінець звітного періоду за останній передбачений тендерною документацією звітний період, (так званий «показник поточної ліквідності») на рівні, не меншому , ніж 85%, з тотожністю до вимоги щодо обсягу виконання аналогічного договору, є анти конкурентною, необ’єктивною, необґрунтованою та дискримінаційною.
А саме, є очевидним, що:
1) реальний показник поточної економічної ліквідності суб’єкта господарської діяльності у минулому звітному періоді може значно відрізнятись від його актуального рівня, наприклад, з причин прийняття потенційним учасником у поточному періоді значного обсягу нових договірних зобов’язань за новими договорами підряду/субпідряду, під які отримано нові кредитні ресурси та, відповідно, нові кредитні зобов’язання, що може прямо вплинути на спроможність виконати договір про закупівлю у даний час;
2) актуальний показник поточної економічної ліквідності суб’єкта господарської діяльності жодним чином не може знаходитись у прямій залежності від рівня виконання одного аналогічного договору у минулому, який:
а) може бути виконаний протягом абсолютно іншого проміжку часу, що не входить до минулого звітного періоду;
б) на рівень його виконання у той час вплинули численні позитивні короткострокові фактори, та/або негативні, які не залежать від волі учасника (наприклад обставини переборної сили) або несвоєчасне фінансування проекту збоку замовника чи повне його припинення;
3) Закон України «Про публічні закупівлі» взагалі не передбачає такої форми кваліфікаційного критерію фінансової спроможності як наявність співвідношення (пропорції) підсумку активів за розділом II «Оборотні активи» (рядок з кодом 1195) до підсумку пасивів за розділом III «Поточні зобов’язання і забезпечення» (рядок з кодом 1695) у балансі учасника станом на кінець звітного періоду за останній передбачений тендерною документацією звітний період, на рівні, не меншому , ніж 85%, який прив’язаний до обсягу виконання аналогічного договору.
Так частина 3 ст.16 даного Закону визначає: «У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
По-друге. Визначений у підп.3.3 пункту 3 Додатку 2 тендерної документації рівень виконання аналогічного договору у 85% від його загальної ціни є безпідставно завищеним і необґрунтованим та значно перевищує рівень у 50%, визначений п. 15 і 17 ч. IV Методичних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства, затверджених Наказом Мінекономіки від 17.08.2020 № 1572;
Таким чином замовник, встановлюючи зазначені вимоги, абсолютно безпідставно обмежує конкуренцію серед потенційних учасників торгів та унеможливлює участь у закупівлі широкого кола успішних компаній, які абсолютно ритмічно виконують аналогічні проекти, але при цьому мають певний кредитний портфель і портфель виконуваних замовлень, що тимчасово знижує їх поточну фінансову ліквідність нижче за 85%.
Частина 4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі вищевикладеного, керуючись ч.1 ст.24 Закону звертаємось до Вас із вимогою про усунення порушень п.4 ст.5 та ч.4 ст 22 Закону України «Про публічні закупівлі», допущених під час проведення даної закупівлі шляхом внесення змін до:
- пункту 4 «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» додатку 2 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам Замовника» тендерної документації та виключити в ньому вимогу щодо наявності співвідношення (пропорції) підсумку активів за розділом II «Оборотні активи» (рядок з кодом 1195) до підсумку пасивів за розділом III «Поточні зобов’язання і забезпечення» (рядок з кодом 1695) у балансі учасника станом на кінець звітного періоду за останній передбачений тендерною документацією звітний період, на рівні, не меншому, ніж 85%;
- підпункту 3.3 пункту 3 «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» додатку 2 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам Замовника» тендерної документації та визначити в ньому вимогу щодо виконання аналогічного договору на рівні не менше 50 % від загальної ціни договору.
Розгорнути
Згорнути
Уважно ознайомившись із тендерною документацією, вважаємо необхідним відзначити, що окремі її вимоги є дискримінаційними та такими, що суттєво обмежують економічну конкуренцію серед потенційних учасників даних торгів.
По-перше. Встановлена у п.4 Додатку 2 вимога щодо обов’язкового співвідношення (пропорції) підсумку активів за розділом II «Оборотні активи» (рядок з кодом 1195) до підсумку пасивів за розділом III «Поточні зобов’язання і забезпечення» (рядок з кодом 1695) у балансі учасника станом на кінець звітного періоду за останній передбачений тендерною документацією звітний період, (так званий «показник поточної ліквідності») на рівні, не меншому , ніж 85%, з тотожністю до вимоги щодо обсягу виконання аналогічного договору, є анти конкурентною, необ’єктивною, необґрунтованою та дискримінаційною.
А саме, є очевидним, що:
1) реальний показник поточної економічної ліквідності суб’єкта господарської діяльності у минулому звітному періоді може значно відрізнятись від його актуального рівня, наприклад, з причин прийняття потенційним учасником у поточному періоді значного обсягу нових договірних зобов’язань за новими договорами підряду/субпідряду, під які отримано нові кредитні ресурси та, відповідно, нові кредитні зобов’язання, що може прямо вплинути на спроможність виконати договір про закупівлю у даний час;
2) актуальний показник поточної економічної ліквідності суб’єкта господарської діяльності жодним чином не може знаходитись у прямій залежності від рівня виконання одного аналогічного договору у минулому, який:
а) може бути виконаний протягом абсолютно іншого проміжку часу, що не входить до минулого звітного періоду;
б) на рівень його виконання у той час вплинули численні позитивні короткострокові фактори, та/або негативні, які не залежать від волі учасника (наприклад обставини переборної сили) або несвоєчасне фінансування проекту збоку замовника чи повне його припинення;
3) Закон України «Про публічні закупівлі» взагалі не передбачає такої форми кваліфікаційного критерію фінансової спроможності як наявність співвідношення (пропорції) підсумку активів за розділом II «Оборотні активи» (рядок з кодом 1195) до підсумку пасивів за розділом III «Поточні зобов’язання і забезпечення» (рядок з кодом 1695) у балансі учасника станом на кінець звітного періоду за останній передбачений тендерною документацією звітний період, на рівні, не меншому , ніж 85%, який прив’язаний до обсягу виконання аналогічного договору.
Так частина 3 ст.16 даного Закону визначає: «У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
По-друге. Визначений у підп.3.3 пункту 3 Додатку 2 тендерної документації рівень виконання аналогічного договору у 85% від його загальної ціни є безпідставно завищеним і необґрунтованим та значно перевищує рівень у 50%, визначений п. 15 і 17 ч. IV Методичних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства, затверджених Наказом Мінекономіки від 17.08.2020 № 1572;
Таким чином замовник, встановлюючи зазначені вимоги, абсолютно безпідставно обмежує конкуренцію серед потенційних учасників торгів та унеможливлює участь у закупівлі широкого кола успішних компаній, які абсолютно ритмічно виконують аналогічні проекти, але при цьому мають певний кредитний портфель і портфель виконуваних замовлень, що тимчасово знижує їх поточну фінансову ліквідність нижче за 85%.
Частина 4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі вищевикладеного, керуючись ч.1 ст.24 Закону звертаємось до Вас із вимогою про усунення порушень п.4 ст.5 та ч.4 ст 22 Закону України «Про публічні закупівлі», допущених під час проведення даної закупівлі шляхом внесення змін до:
- пункту 4 «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» додатку 2 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам Замовника» тендерної документації та виключити в ньому вимогу щодо наявності співвідношення (пропорції) підсумку активів за розділом II «Оборотні активи» (рядок з кодом 1195) до підсумку пасивів за розділом III «Поточні зобов’язання і забезпечення» (рядок з кодом 1695) у балансі учасника станом на кінець звітного періоду за останній передбачений тендерною документацією звітний період, на рівні, не меншому, ніж 85%;
- підпункту 3.3 пункту 3 «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» додатку 2 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам Замовника» тендерної документації та визначити в ньому вимогу щодо виконання аналогічного договору на рівні не менше 50 % від загальної ціни договору.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
15 жовтня 2020 14:37
1. Відповідно пункту 4 частини 2 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник може встановлювати кваліфікаційний критерій наявності фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. У тендерній документації закупівлі визначено форми фінансової звітності, на основі даних яких Замовником встановлюються конкретні критерії (граничні значення показників) фінансової спроможності. Оскільки відповідно до ст. 13 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність», звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік, Замовник не може вимагати подання у складі тендерних пропозицій фінансової звітності за поточний період, оскільки потенційні учасники не мають визначеного законом обов’язку складати чи мати складеною таку фінансову звітність на момент подання ними тендерних пропозицій.
Таким чином, у тендерній документації не встановлюється і не оцінюється «актуальний показник поточної економічної ліквідності». Натомість, встановлюються формальні фінансово-аналітичні показники, які Замовник має змогу перевірити і оцінити на відповідність граничним значенням (критеріям) на підставі даних фінансової звітності за період, за який Замовник може і має право її вимагати від учасників закупівлі. Тобто, період, за який вимагається подання фінансової звітності, жодним чином не є пов’язаним з обставинами виконання (чи невиконання) учасником конкретних аналогічних чи будь-яких інших договорів у будь-яких періодах.
Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає жодної конкретної форми кваліфікаційного критерію фінансової спроможності, залишаючи встановлення конкретних відповідних критеріїв фінансової спроможності на розсуд Замовника у зв’язку з оцінкою і управлінням фінансово-економічними ризиками залучення недостатньо спроможних (у тому числі, з точки зору фінансової спроможності) підрядників до виконання договору за результатами закупівлі і, як наслідок, неналежного виконання чи невиконання такого договору (повністю чи частково).
Водночас, Законом передбачено можливість і, відповідно, право встановлення Замовником критерію фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. При цьому Законом не обмежуються ні види, ні обсяг, ні способи проведення розрахунків чи застосування методів фінансового аналізу на основі будь-яких показників, що можуть міститися у зазначеній фінансовій звітності, а також встановлення будь-яких конкретних критеріїв (граничних значень показників) на їх основі, окрім єдиного згаданого обмеження: «...замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини)».
В опублікованій Замовником тендерній документації закупівлі зазначених обмежень, встановлених законом, не порушено. Водночас, Замовником, згідно із даним йому законом правом, встановлено комплексний критерій фінансової спроможності, визначений розрахунково на підставі граничних значень інших пов’язаних з оцінкою і управлінням фінансово-економічними ризиками показників, встановлених законом і тендерною документацією.
2. Замовником у тендерній документації встановлено, що аналогічний договір має бути виконаний не менше ніж на 85% від загальної ціни договору. При цьому зазначене граничне значення цього показника добре корелює із досягненням фактичного виконання усіх видів основних робіт за таким договором, демонстрація наявності досвіду виконання яких у натуральних величинах також вимагається тендерною документацією – із підтвердженням зазначеними аналогічними договорами. Для Замовника важливим показником зниженого ризику невиконання потенційним підрядником передбачених закупівлею робіт і послуг є саме досвід комплексного виконання співвимірних за обсягами (у натуральних і фінансових величинах) аналогічних за предметом (видами основних робіт) договорів. Тобто, враховуючи розширене означення аналогічності для предмету договору, нижчий за вищезазначений відсоток виконання договору може свідчити не лише про недофінансування договору, але й про відсутність досвіду виконання усіх передбачених закупівлею робіт у комплексі, у відповідній послідовності, з відповідною якістю і дотриманням графіку. У випадках, коли замість скороченого обсягу повного набору основних робіт натомість виконуються і приймаються лише окремі роботи, а не цілісний кінцевий (комплексний) результат, Замовник не матиме можливості переконливо підтвердити (у межах наявних для цього у Замовника засобів) кваліфікацію учасника щодо його здатності виконати передбачені закупівлею роботи і послуги у повному обсязі, комплексно, на основі даних про досвід такого учасника.
Аналіз і врахування будь-яких пов’язаних із проведенням закупівлі і виконанням результуючого договору ризиків, а також застосування не заборонених законодавством інструментів для управління ними (зокрема, шляхом встановлення критеріїв і їхніх граничних показників) з метою оптимізації кількісно-якісних показників ефективності закупівлі – обов’язок і предмет безпосередньої відповідальності Замовника, у якому він керується не лише застосовним законодавством України, регуляторними актами, іншими документами тощо, але й також і власним експертним й робочим досвідом і напрацюваннями, що не суперечать законодавству і відповідають меті закупівлі.
Щодо рекомендацій щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), визначених пунктами 15 і 17 розділу IV Методичних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства, затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 17.08.2020 № 1572, звертаємо увагу, що зазначений документ, згідно з визначеннями розділу I, є «рекомендаційною методологією» для «загального користування» замовниками, який «містить рекомендації щодо основних вимог під час розроблення тендерної документації при проведенні процедур закупівель, які доцільно використовувати замовникам». При цьому у зазначеному наказі відсутні будь-які розпорядчі визначення, які зобов’язували б замовників керуватися зазначеними рекомендаціями як зразком чи безпосередніми інструкціями при складанні умов тендерних документацій.
Тим не менше, Замовником у тендерній документації закупівлі враховано також і положення зазначених вище пунктів 15 і 17 розділу IV зазначеної рекомендаційної методології – зокрема, у частині визначення граничного відсотка виконання аналогічного договору. Так, рекомендаційною методологією рекомендовано, що «договір має бути виконаний не менш ніж на 50% від загальної ціни договору». Таким чином, вимога тендерної документації про те, що аналогічний договір має бути виконаний не менше ніж на 85% від загальної ціни договору, формально не суперечить рекомендаційній методології, оскільки 85% є не меншими за 50%. І рекомендаційна методологія експліцитно не встановлює заборони (не-рекомендації) на визначення будь-яких таких показників, якщо вони є не меншими за 50%. Так само, як ця ж рекомендаційна методологія не визначає 50% як обов’язкове (фіксоване) значення відповідного показника, відхилення від якого у більший бік («не менш ніж на 50%») забороняються (не рекомендуються).
Таким чином, у тендерній документації не встановлюється і не оцінюється «актуальний показник поточної економічної ліквідності». Натомість, встановлюються формальні фінансово-аналітичні показники, які Замовник має змогу перевірити і оцінити на відповідність граничним значенням (критеріям) на підставі даних фінансової звітності за період, за який Замовник може і має право її вимагати від учасників закупівлі. Тобто, період, за який вимагається подання фінансової звітності, жодним чином не є пов’язаним з обставинами виконання (чи невиконання) учасником конкретних аналогічних чи будь-яких інших договорів у будь-яких періодах.
Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає жодної конкретної форми кваліфікаційного критерію фінансової спроможності, залишаючи встановлення конкретних відповідних критеріїв фінансової спроможності на розсуд Замовника у зв’язку з оцінкою і управлінням фінансово-економічними ризиками залучення недостатньо спроможних (у тому числі, з точки зору фінансової спроможності) підрядників до виконання договору за результатами закупівлі і, як наслідок, неналежного виконання чи невиконання такого договору (повністю чи частково).
Водночас, Законом передбачено можливість і, відповідно, право встановлення Замовником критерію фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. При цьому Законом не обмежуються ні види, ні обсяг, ні способи проведення розрахунків чи застосування методів фінансового аналізу на основі будь-яких показників, що можуть міститися у зазначеній фінансовій звітності, а також встановлення будь-яких конкретних критеріїв (граничних значень показників) на їх основі, окрім єдиного згаданого обмеження: «...замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини)».
В опублікованій Замовником тендерній документації закупівлі зазначених обмежень, встановлених законом, не порушено. Водночас, Замовником, згідно із даним йому законом правом, встановлено комплексний критерій фінансової спроможності, визначений розрахунково на підставі граничних значень інших пов’язаних з оцінкою і управлінням фінансово-економічними ризиками показників, встановлених законом і тендерною документацією.
2. Замовником у тендерній документації встановлено, що аналогічний договір має бути виконаний не менше ніж на 85% від загальної ціни договору. При цьому зазначене граничне значення цього показника добре корелює із досягненням фактичного виконання усіх видів основних робіт за таким договором, демонстрація наявності досвіду виконання яких у натуральних величинах також вимагається тендерною документацією – із підтвердженням зазначеними аналогічними договорами. Для Замовника важливим показником зниженого ризику невиконання потенційним підрядником передбачених закупівлею робіт і послуг є саме досвід комплексного виконання співвимірних за обсягами (у натуральних і фінансових величинах) аналогічних за предметом (видами основних робіт) договорів. Тобто, враховуючи розширене означення аналогічності для предмету договору, нижчий за вищезазначений відсоток виконання договору може свідчити не лише про недофінансування договору, але й про відсутність досвіду виконання усіх передбачених закупівлею робіт у комплексі, у відповідній послідовності, з відповідною якістю і дотриманням графіку. У випадках, коли замість скороченого обсягу повного набору основних робіт натомість виконуються і приймаються лише окремі роботи, а не цілісний кінцевий (комплексний) результат, Замовник не матиме можливості переконливо підтвердити (у межах наявних для цього у Замовника засобів) кваліфікацію учасника щодо його здатності виконати передбачені закупівлею роботи і послуги у повному обсязі, комплексно, на основі даних про досвід такого учасника.
Аналіз і врахування будь-яких пов’язаних із проведенням закупівлі і виконанням результуючого договору ризиків, а також застосування не заборонених законодавством інструментів для управління ними (зокрема, шляхом встановлення критеріїв і їхніх граничних показників) з метою оптимізації кількісно-якісних показників ефективності закупівлі – обов’язок і предмет безпосередньої відповідальності Замовника, у якому він керується не лише застосовним законодавством України, регуляторними актами, іншими документами тощо, але й також і власним експертним й робочим досвідом і напрацюваннями, що не суперечать законодавству і відповідають меті закупівлі.
Щодо рекомендацій щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), визначених пунктами 15 і 17 розділу IV Методичних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства, затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 17.08.2020 № 1572, звертаємо увагу, що зазначений документ, згідно з визначеннями розділу I, є «рекомендаційною методологією» для «загального користування» замовниками, який «містить рекомендації щодо основних вимог під час розроблення тендерної документації при проведенні процедур закупівель, які доцільно використовувати замовникам». При цьому у зазначеному наказі відсутні будь-які розпорядчі визначення, які зобов’язували б замовників керуватися зазначеними рекомендаціями як зразком чи безпосередніми інструкціями при складанні умов тендерних документацій.
Тим не менше, Замовником у тендерній документації закупівлі враховано також і положення зазначених вище пунктів 15 і 17 розділу IV зазначеної рекомендаційної методології – зокрема, у частині визначення граничного відсотка виконання аналогічного договору. Так, рекомендаційною методологією рекомендовано, що «договір має бути виконаний не менш ніж на 50% від загальної ціни договору». Таким чином, вимога тендерної документації про те, що аналогічний договір має бути виконаний не менше ніж на 85% від загальної ціни договору, формально не суперечить рекомендаційній методології, оскільки 85% є не меншими за 50%. І рекомендаційна методологія експліцитно не встановлює заборони (не-рекомендації) на визначення будь-яких таких показників, якщо вони є не меншими за 50%. Так само, як ця ж рекомендаційна методологія не визначає 50% як обов’язкове (фіксоване) значення відповідного показника, відхилення від якого у більший бік («не менш ніж на 50%») забороняються (не рекомендуються).
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2020-09-23-012144-b.c2
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ОАО "ДСТ№ 2, г. Гомель", Код ЄДРПОУ:400022426
Дата подання: 18 листопада 2020 11:02
Дата подання: 18 листопада 2020 11:02
Оскарження результатів прекваліфікації
Скарга на неправомірне рішення замовника щодо відхилення тендерної пропозиції скаржника, допуск до аукціону інших учансиків та порушення замовником законодавства у сфері публічних закупівель. Детальніше у скарзі, що додається.
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 20 листопада 2020 18:49
рішення від 20.11.2020 № 21581 + лист Замовнику.pdf
Дата публікації: 20 листопада 2020 18:48
інформація про перенесення розгляду скарги від 01.12.2020 № 18893 .pdf
Дата публікації: 02 грудня 2020 00:15
Інформація про резолютивну частину рішення від 03.12.2020 № 22419.pdf
Дата публікації: 04 грудня 2020 15:10
рішення від 03.12.2020 № 22419 .pdf
Дата публікації: 08 грудня 2020 19:36
Коментар замовника щодо усунення порушення: Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за №22419-р/пк-пз 03.12.2020 року виконано.
Дата виконання рішення замовником: 30 червня 2021 11:11
Протокол розгляду тендерних пропозицій
Переглянути / друкувати протокол
розгляду тендерних пропозицій з інформацією про підстави відхилення PDF ●
HTML
Дата публікації
: 30 червня 2021
Найменування: | Служба автомобільних доріг у Чернігівській області |
Код ЄДРПОУ: | 25901106 |
Місцезнаходження: | 14005, Україна, Чернігівська область обл., Чернігів, Київська 17 |
Учасник | Документи | Рішення |
---|---|---|
ТОВ "ШБУ-77" | Документи |
Рішення скасоване
Документи
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-НІМЕЦЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «АВТОСТРАДА» | Документи |
Рішення скасоване
Документи
|
ОАО "ДСТ№ 2, г. Гомель" | Документи |
Рішення скасоване
|
ТОВ "Автомагістраль-Південь" | Документи |
Відхилено
Документи
|
ОАО "ДСТ№ 2, г. Гомель" | Документи |
Відхилено
Документи
|
ТОВ "ШБУ-77" | Документи |
Відхилено
Документи
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-НІМЕЦЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «АВТОСТРАДА» | Документи |
Відхилено
Документи
|
Інформація про відміну
Дата відміни
30 червня 2021 00:00
Причина відміни
допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій