Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Комп'ютерне обладнання (Лот -1 - 10 автоматизованих робочих місць ІТ-спеціалістів; Лот -2 - 20 моніторів)
Очікувана вартість
270 000,00 UAH
UA-2020-09-02-000879-c 71afd3a1e6ad4d32b9a853bf55e99272
Відкриті торги    Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Гапоненко Вікторія Василівна

+380442219937 zakupivli@dir.gov.ua

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати оголошення PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: ДП Державний центр інформаційних ресурсів України
Код ЄДРПОУ: 30855996
Місцезнаходження: 04119, Україна , Київська обл., Київ, вул. Юрія Іллєнко, 83 Б
Контактна особа: Гапоненко Вікторія Василівна
+380442219937
zakupivli@dir.gov.ua
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 02 вересня 2020 11:32
Звернення за роз’ясненнями: до 07 вересня 2020 11:37
Оскарження умов закупівлі: до 13 вересня 2020 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 17 вересня 2020 11:37
Очікувана вартість: 270 000,00 UAH з ПДВ

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Товари


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:30230000-0: Комп’ютерне обладнання


Тендерна документація

02 вересня 2020 11:38
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF

Роз’яснення до процедури

Вимоги про усунення порушення

Номер вимоги: UA-2020-09-02-000879-c.b1
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВ "ЮДІТРЕЙД", Код ЄДРПОУ:42036301
Дата подання: 02 вересня 2020 13:43
Внесення змін до тендерної документації
З метою запобігання порушення авторського права та запобігання закупівлі нелегальної продукції Windows, просимо Замовника закупівлі предметом якої є придбання комп’ютерної техніки з попередньо встановленими операційними системами Microsoft Windows, доповнити «Інформацію про необхідні технічні, якісні, кількісні характеристики та вимоги до предмета закупівлі» Тендерної документації додатковим пунктом у наступній редакції:
«У разі постачання програмної продукції Microsoft, учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного ДИСТРИБ’ЮТОРА Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро. Кожний примірник програмного забезпечення Windows має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері. У разі, якщо програмне забезпечення встановлене безпосередньо виробником обладнання та було імпортовано у складі пристрою, Учасник у складі тендерної пропозиції має чітко вказати модель пристрою та надати посилання на цей пристрій на сайті виробника або лист вiд виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання."
Звертаємо вашу увагу та те, що саме ДИСТРИБ’ЮТОР, а не офіційний партнер Windows контролює поставку ліцензійного програмного забезпечення в Україні. Крім того, повідомляємо про те, що вказаний текст стосовно вимог до програмного забезпечення узгоджений з представництвом Microsoft в України, тому прописуючи дослівно вказані вимоги в тендерній документації Україні замовник убезпечує себе від можливих негативних наслідків, які можуть настати після використання неліцензійної продукції.
Надаючи постачальникам авторизаційні листи на програмне забезпечення, тільки дистриб’ютори Microsoft мають змогу та реальну можливість відслідковувати інформацію щодо постачання ліцензійної продукції. Відповідно до інформації, що міститься на офіційному сайті Microsoft за посиланням: https://devicepartner.microsoft.com/en-us/connect/distributor офіційними дистриб’юторами Microsoft в Україні є:
• ТОВ «МТІ» (MTI LLC)
• ПІК"ОРСІ" (ENTERPRISE WITH HUNDRED PERCENT FOREIGN CAPITAL "ORSI"
• Іноземне підприємство "І-АР-СІ" (FOREIGN COMPANY ERC)
Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа від офіційного дистриб’ютора компанії «Microsoft» в Україні не є дискримінаційною, оскільки не обмежує коло можливих учасників закупівлі, так як будь-який постачальник має змогу звернутися до офіційного дистриб’ютора програмної продукції корпорації MICROSOFT для отримання авторизаційного листа.
Вказане твердження також підтверджується практикою Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ).
1) У рішенні АМКУ №11423-р/пк-пз від 10.06.2020 (ідентифікатор закупівлі - UA-2020-05-15-003206-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-15-003206-c) встановлено, що скаржник не підтвердив неможливість виконання умови Документації щодо вимоги: «Учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро». Скаржник не довів, яким чином наведена вище умова порушує права та законні інтереси Скаржника. Тому вказана вимога Замовника не є дискримінаційною (СКАН РІШЕННЯ АМКУ ДОДАЄТЬСЯ).
2) У рішенні АМКУ №11542-р/пк-пз від 11.06.2020 (ідентифікатор закупівлі - UA-2020-04-09-000494-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-04-09-000494-c) зазначено пунктом 3 додатку 2 Документації зазначено, що "Учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро. Кожний примірник програмного забезпечення Windows 10 Pro OEM має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері…..".
Скаржник зазначає, що умовами Документації замість Авторизаційного листа підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні передбачено надання листа від виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання.
Замовник зазначає, що стосується 1 найменування запропонованого Скаржником – Ноутбук НР 255 G7 (6UM18EA). У складі своєї Пропозиції учасник надав посилання на сайт виробника, і мав на це право. По-перше, ТОВ "Діавест комплексні рішення" не є виробником даного товару, а по-друге даний вид (найменування) запропонованого Скаржником товару не виробляється на території України, та буде імпортовано під час поставки. Що стосується 2 найменування запропонованого обладнання ТОВ "Діавест комплексні рішення" – Комп’ютер DiaWest DT 16185576, даний товар збирається на території України і ніяким чином не імпортується в країну. Замовник зазначає, що таким чином, ТОВ "Діавест комплексні рішення" мало надати на вимогу Документації Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні на товар, що заявлений за 2 найменуванням. В свою чергу, ТОВ "Діавест комплексні рішення", чомусь, надає посилання на товар на сайт виробника – яким і є Скаржник, тобто учасник ТОВ "Діавест комплексні рішення". Замовник звертає увагу Колегії, що він перевірив інформацію щодо партнерських відносин даного учасника ТОВ "Діавест комплексні рішення" на офіційному сайті Microsoft та встановив, що ТОВ "Діавест комплексні рішення" ніяких офіційних зав’язків із компанією Microsoft або офіційним його дистриб’ютором Microsoft в Україні не має.
Замовник звертає увагу Колегії, що він перевірив інформацію щодо партнерських відносин даного учасника ТОВ "Діавест комплексні рішення" на офіційному сайті Microsoft за посиланням та встановив, що ТОВ "Діавест комплексні рішення" навіть не є учасником глобальної партнерської мережі Microsoft (постачальником рішень), що в свою чергу не дає жодної підтверджувальної інформації Замовнику, що на Комп’ютер, збирання якого планується, буде встановлена ліцензійна операційна система Windows 10 Pro, бо ніякої інформації щодо офіційних зав’язків із Microsoft, офіційним дистриб’ютором Microsoft в Україні у Пропозиції учасника ТОВ "Діавест комплексні рішення" не надано.
Рішення АМКУ: Пропозиція Скаржника не відповідала умовам Документації в цій частині, тому була правомірно відхилена Замовником з наведеної підстави, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині. (СКАН РІШЕННЯ АМКУ ДОДАЄТЬСЯ)..

Якщо зазначені зміни будуть внесені до тендерної документації, то Замовник убезпечить себе від можливої поставки неліцензійного програмного забезпечення.
Аргументи щодо вказаної вимоги містяться у вкладених файлах, а також рішення АМКУ що дані зміни не є дискримінацією



Хочемо висловити Вам свою вдячність за те, що Ви залишились небайдужими, знайшли час та відгукнулись на наше звернення.
Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога не задоволена
07 вересня 2020 14:40
Державним підприємством «Державний центр інформаційних ресурсів України» уважно розглянуло Вашу вимогу щодо внесення змін до тендерної документації підготовленої в рамках закупівлі за Кодом ДК 021:2015:3020000-0 Комп'ютерне обладнання (автоматизовані робочі місця ІТ-спеціалістів у складі: системний блок та операційна система; монітори) з очікуваною вартістю предмета закупівлі 270 000,00 грн.
За результатами розгляду повідомляємо наступне.
Відповідно до Додатку 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» в технічних характеристик товару зазначено – «Операційна система з відповідною ліцензією на право користування Microsoft Windows 10 Professional 64-bit Ukr, на носії з ліцензійною ОС з активаційним ключем та наклейкою справжнього ПЗ Microsoft».
Тобто, в тендерній документації зазначено, що від Учасника вимагається поставка ліцензійного програмного забезпечення Microsoft Windows 10 Professional 64-bit Ukr з встановленим ліцензійним програмним забезпеченням із зазначеними вище технічними характеристиками. Таким чином, Замовник при розробці тендерної документації врахував вимоги Закону України «Про авторське право і суміжні права».
Для підтвердження відповідності запропонованого товару (в тому числі щодо наявності ліцензійного програмного забезпечення) вимогам тендерної документації, від Учасника вимагається надати в складі тендерної пропозиції документи та інформацію, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі установленим замовником у Додатках 6, 7 до цієї тендерної документації та детальний опис основних технічних характеристик, що містяться в тендерній документації, в т.ч. Додатках 6,7 тендерної документації (вказані вимоги зазначено: пункт 1 розділу 3 тендерної документації «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції».
Таким чином, подаючи пропозицію Учасники підтверджують наявність відповідності запропонованого товару (в тому числі щодо наявності ліцензійного програмного забезпечення) вимогам тендерної документації у формі подання Учасниками документів, передбачених п. 3-4 Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, що є Додатком № 6 до тендерної документації:
- копій документів, що засвідчують якість та безпеку запропонованого товару в повному обсязі, наявність яких передбачена чинним законодавством (ліцензії та/або сертифікати відповідності та/або сертифікати якості та/або висновки санітарно-епідеміологічної експертизи на предмет закупівлі та/або декларація виробника та/або посвідчення якості);
- учасник у складі пропозиції повинен надати гарантійний лист, що при постачанні будуть надані на обладнання документи (паспорт, гарантійні талони, тощо).
Повідомляємо Вам, що Учасник несе персональну відповідальність за достовірність інформації, яку він надає в складі тендерної пропозиції.
Крім того, повідомляємо, що публічні закупівлі здійснюються, зокрема з дотриманням такого принципу як добросовісна конкуренція, а Замовники не повинні висувати такі вимоги, які штучно звужують конкуренцію. Так, частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до Учасників. Аналогічна за змістом вимога міститься в частині 4 статті 22 коментованого закону: тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимога про надання авторизаційного листа - підтвердження від офіційного дистриб'ютора компанії Microsoft в Україні щодо надання повноважень Учаснику постачати товар в необхідній кількості та якості із зазначенням у цьому листі номера оголошення закупівлі в системі ProZorro є дискримінаційною та неправомірною. Згідно загальних принципів господарювання за статтею 6 Господарського кодексу України та статті 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання - вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа, обмежує коло можливих учасників закупівлі, тими що мають безпосередні правовідносини із виробниками продукції. Лист-авторизація, що відповідає даній вимозі може бути виданий виключно одним із двох суб'єктів: Microsoft Corporation - як виробником програмного забезпечення або ТОВ "Майкрософт Україна" - як єдиним ексклюзивним офіційним представником виробника Microsoft Corporation на території України. Так як сам виробник Microsoft Corporation відсутній на території України, то у випадку внесення змін до тендерної документації в частині вимоги від учасників листа – авторизації надати такі листи зможе лише ТОВ "Майкрософт Україна". Але, офіційний представник виробника ТОВ "Майкрософт Україна" не видає жодних листів для участі у тендерах. Згідно з політикою компаніі «Microsoft», для того, щоб придбати та успішно поставити аутентичну ліцензійну продукцію суб’єкт господарювання не має бути обов’язково авторизованим партнером компанії чи дистриб’ютора. Крім того, продукція компанії «Майкрософт» має групу ознак, за якими можливо визначити її оригінальність.
Більш детально про це на офіційній веб-сторінці: https://www.microsoft.com/uk-ua/howtotell/hardware-pc-purchase.
Інформація про партнерів міститься у глобальному каталозі партнерів Microsoft Partner Network. Документом, що підтверджує партнерський статус є електронний лист, що генерується автоматично. Інших шляхів підтвердження взаємин з Microsoft Corporation, як виробником програмного забезпечення або його офіційними представниками, для партнерів Microsoft не передбачено. Додаткова авторизація партнерів Microsoft для участі в тендерах на постачання програмного забезпечення Microsoft для комерційних або державних установ в Україні відсутня. Таким чином, Замовник не вважає за можливе внести зміни до тендерної документації запропоновані Вами, як такі, що можуть обмежити конкуренцію та призведуть до порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Тому, з огляду на вищезазначене, у складі тендерної пропозиції не вимагаємо авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft.
Ураховуючи зазначене вище, необхідності вносити зміни до тендерної документації немає потреби, оскільки постачання товару проводиться з дотриманням законодавства про авторські права та ліцензійної політики Microsoft.
Із аналізу рішень Антимонопольного комітету України № 11423-р/пк-пз від 10.06.2020 та №11542-р/пк-пз від 11.06.2020 (далі – АМКУ) зазначених Вами у вимозі вбачається, що вказані рішення не доводять те, що встановлення Замовником вимоги щодо надання авторизаційного листа від офіційного дистриб’ютора компанії «Microsoft» в Україні є законною, оскільки вказана вимога обмежує коло можливих учасників закупівлі.
Зазначене підтверджується практикою АМКУ:
- рішення АМКУ № 10177-р/пк-пз від 03.10.2018;
- рішення АМКУ № 9702-р/пк-пз від 19.09.2018.
Головним висновком АМКУ у зазначених вище рішеннях, у випадку встановлення Замовником вимоги щодо надання авторизаційного листа від офіційного дистриб’ютора компанії «Microsoft» в Україні, є – «дії Замовника в частині встановлення наведених вище умов Документації порушують принципи здійснення закупівель, визначені Законом України «Про публічні закупівлі», а саме - максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників. Замовник не довів необхідності встановлення наведеної вище вимоги».
Дякуємо за звернення!

Документи подані скаржником

Лоти


Інформація про лот

Предмет закупівлі: (комп'ютерне обладнання) автоматизовані робочі місця ІТ-спеціалістів у складі: системний блок та операційна система
Статус: Завершений
Очікувана вартість: 190 000,00 UAH з ПДВ
Мінімальний крок аукціону: 950,00 UAH з ПДВ

Аукціон

Початок: 18 вересня 2020 11:11
Закінчення: 18 вересня 2020 11:44
Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Позиції

10 шт
(комп'ютерне обладнання) автоматизовані робочі місця ІТ-спеціалістів у складі: системний блок та операційна система
ДК 021:2015: 30230000-0 — Комп’ютерне обладнання
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 04119, Україна, м. Київ, м. Київ, вул. Юрія Іллєнка, 83 Б (5-поверх)
Дата доставки: 30 листопада 2020

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
Поставка товару Оплата Товару здійснюється Замовником в національній валюті України в безготівковій формі, шляхом перерахування коштів на рахунок Постачальника Пiсляоплата 10 Банківські 100

Електронна документація лоту

Критерії вибору переможця

Ціна: 100%
02 вересня 2020 11:33
Додаток 4 Форма пропозиції Лот 1.docx
02 вересня 2020 11:33
Додаток 8 Інші документи.docx
02 вересня 2020 11:33
Додаток 6 Технічні лот 1.docx
02 вересня 2020 11:33
Додаток 3 Договір закупівлі.docx
02 вересня 2020 11:33
Додаток _ 2 ст.17.docx
02 вересня 2020 11:33
Додаток _ 1 ст.16.docx
02 вересня 2020 11:33
Тендерна документація.docx

Запитання до процедури

Про аналоги та еквіваленти предмета закупівлі
Дата подання: 04 вересня 2020 05:28
Дата відповіді: 07 вересня 2020 14:36
Шановний Замовник! Чи допускаєте Ви на торги аналоги і еквіваленти товару, що є предметом закупівлі та за якими суттєвими характеристиками Ви будете визначати товар як «еквівалент» чи «аналог»? Щоб уникнути невизначеності у цьому питанні, яка призводить до оскаржень результатів торгів і до затягування процедури закупівлі чи розглядатиме Ви Системні блоки на базі процесора AMD? Дякуємо за відповідь!
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Замовником уважно розглянуто Ваше запитання щодо Лоту 1 комп'ютерне обладнання (автоматизовані робочі місця ІТ-спеціалістів у складі: системний блок та операційна система) «Про аналоги та еквіваленти предмета закупівлі»:
За результатами розгляду повідомляємо наступне.
Відповідно до ч. 4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», технічна специфікація повинна містити вираз «або еквівалент» у разі необхідності посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. Враховуючи наведене та те, що єдиним 100% критерієм вибору переможця є ціна, до участі на торгах допускаються будь-яке комп’ютерне обладнання (згідно лотів), що відповідає технічним, якісним та кількісним характеристикам до предмету закупівлі (та його частин), визначеним Додатком 6 до Тендерної документації. Еквівалент буде визначатися за характеристиками, які визначені у Додатках 6 до тендерної документації. Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до п. 1, п. 3 Листа-погодження з Технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі Додатку 6 до тендерної документації:
«1. У випадку, якщо у цій тендерній документації в описі та / або в вимогах до предмету закупівлі та/або частини предмету закупівлі, міститься посилання на конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, Учасник може пропонувати еквівалентні за технічними рішеннями товари. У розумінні цієї тендерної документації любі посилання на конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі та/або частини предмету закупівлі, та/або складових предмету закупівлі, джерело його походження або виробника всі такі посилання вживаються у значенні (або еквівалент).»
«п. 3. Учасником у разі, якщо ним запропоновано відповідні еквіваленти, у складі тендерної пропозиції обов’язково надаються таблиці з зазначенням порівняльних характеристик відносно предмету закупівлі.».
Отже, Замовником розглядаються запропоновані відповідні еквіваленти (системні блоки на базі процесора AMD), в такому випадку еквівалент буде визначатися за характеристиками, які визначені у Додатку 6 до тендерної документації та за умови того, що технічні характеристики еквіваленту не повинні бути гіршими технічних характеристик предмета закупівлі, які визначені у Додатку 6 до тендерної документації.

Вимоги про усунення порушення

Номер вимоги: UA-2020-09-02-000879-c.b1
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВ "ЮДІТРЕЙД", Код ЄДРПОУ:42036301
Дата подання: 02 вересня 2020 13:43
Внесення змін до тендерної документації
З метою запобігання порушення авторського права та запобігання закупівлі нелегальної продукції Windows, просимо Замовника закупівлі предметом якої є придбання комп’ютерної техніки з попередньо встановленими операційними системами Microsoft Windows, доповнити «Інформацію про необхідні технічні, якісні, кількісні характеристики та вимоги до предмета закупівлі» Тендерної документації додатковим пунктом у наступній редакції:
«У разі постачання програмної продукції Microsoft, учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного ДИСТРИБ’ЮТОРА Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро. Кожний примірник програмного забезпечення Windows має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері. У разі, якщо програмне забезпечення встановлене безпосередньо виробником обладнання та було імпортовано у складі пристрою, Учасник у складі тендерної пропозиції має чітко вказати модель пристрою та надати посилання на цей пристрій на сайті виробника або лист вiд виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання."
Звертаємо вашу увагу та те, що саме ДИСТРИБ’ЮТОР, а не офіційний партнер Windows контролює поставку ліцензійного програмного забезпечення в Україні. Крім того, повідомляємо про те, що вказаний текст стосовно вимог до програмного забезпечення узгоджений з представництвом Microsoft в України, тому прописуючи дослівно вказані вимоги в тендерній документації Україні замовник убезпечує себе від можливих негативних наслідків, які можуть настати після використання неліцензійної продукції.
Надаючи постачальникам авторизаційні листи на програмне забезпечення, тільки дистриб’ютори Microsoft мають змогу та реальну можливість відслідковувати інформацію щодо постачання ліцензійної продукції. Відповідно до інформації, що міститься на офіційному сайті Microsoft за посиланням: https://devicepartner.microsoft.com/en-us/connect/distributor офіційними дистриб’юторами Microsoft в Україні є:
• ТОВ «МТІ» (MTI LLC)
• ПІК"ОРСІ" (ENTERPRISE WITH HUNDRED PERCENT FOREIGN CAPITAL "ORSI"
• Іноземне підприємство "І-АР-СІ" (FOREIGN COMPANY ERC)
Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа від офіційного дистриб’ютора компанії «Microsoft» в Україні не є дискримінаційною, оскільки не обмежує коло можливих учасників закупівлі, так як будь-який постачальник має змогу звернутися до офіційного дистриб’ютора програмної продукції корпорації MICROSOFT для отримання авторизаційного листа.
Вказане твердження також підтверджується практикою Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ).
1) У рішенні АМКУ №11423-р/пк-пз від 10.06.2020 (ідентифікатор закупівлі - UA-2020-05-15-003206-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-15-003206-c) встановлено, що скаржник не підтвердив неможливість виконання умови Документації щодо вимоги: «Учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро». Скаржник не довів, яким чином наведена вище умова порушує права та законні інтереси Скаржника. Тому вказана вимога Замовника не є дискримінаційною (СКАН РІШЕННЯ АМКУ ДОДАЄТЬСЯ).
2) У рішенні АМКУ №11542-р/пк-пз від 11.06.2020 (ідентифікатор закупівлі - UA-2020-04-09-000494-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-04-09-000494-c) зазначено пунктом 3 додатку 2 Документації зазначено, що "Учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро. Кожний примірник програмного забезпечення Windows 10 Pro OEM має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері…..".
Скаржник зазначає, що умовами Документації замість Авторизаційного листа підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні передбачено надання листа від виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання.
Замовник зазначає, що стосується 1 найменування запропонованого Скаржником – Ноутбук НР 255 G7 (6UM18EA). У складі своєї Пропозиції учасник надав посилання на сайт виробника, і мав на це право. По-перше, ТОВ "Діавест комплексні рішення" не є виробником даного товару, а по-друге даний вид (найменування) запропонованого Скаржником товару не виробляється на території України, та буде імпортовано під час поставки. Що стосується 2 найменування запропонованого обладнання ТОВ "Діавест комплексні рішення" – Комп’ютер DiaWest DT 16185576, даний товар збирається на території України і ніяким чином не імпортується в країну. Замовник зазначає, що таким чином, ТОВ "Діавест комплексні рішення" мало надати на вимогу Документації Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні на товар, що заявлений за 2 найменуванням. В свою чергу, ТОВ "Діавест комплексні рішення", чомусь, надає посилання на товар на сайт виробника – яким і є Скаржник, тобто учасник ТОВ "Діавест комплексні рішення". Замовник звертає увагу Колегії, що він перевірив інформацію щодо партнерських відносин даного учасника ТОВ "Діавест комплексні рішення" на офіційному сайті Microsoft та встановив, що ТОВ "Діавест комплексні рішення" ніяких офіційних зав’язків із компанією Microsoft або офіційним його дистриб’ютором Microsoft в Україні не має.
Замовник звертає увагу Колегії, що він перевірив інформацію щодо партнерських відносин даного учасника ТОВ "Діавест комплексні рішення" на офіційному сайті Microsoft за посиланням та встановив, що ТОВ "Діавест комплексні рішення" навіть не є учасником глобальної партнерської мережі Microsoft (постачальником рішень), що в свою чергу не дає жодної підтверджувальної інформації Замовнику, що на Комп’ютер, збирання якого планується, буде встановлена ліцензійна операційна система Windows 10 Pro, бо ніякої інформації щодо офіційних зав’язків із Microsoft, офіційним дистриб’ютором Microsoft в Україні у Пропозиції учасника ТОВ "Діавест комплексні рішення" не надано.
Рішення АМКУ: Пропозиція Скаржника не відповідала умовам Документації в цій частині, тому була правомірно відхилена Замовником з наведеної підстави, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині. (СКАН РІШЕННЯ АМКУ ДОДАЄТЬСЯ)..

Якщо зазначені зміни будуть внесені до тендерної документації, то Замовник убезпечить себе від можливої поставки неліцензійного програмного забезпечення.
Аргументи щодо вказаної вимоги містяться у вкладених файлах, а також рішення АМКУ що дані зміни не є дискримінацією



Хочемо висловити Вам свою вдячність за те, що Ви залишились небайдужими, знайшли час та відгукнулись на наше звернення.
Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога не задоволена
07 вересня 2020 14:40
Державним підприємством «Державний центр інформаційних ресурсів України» уважно розглянуло Вашу вимогу щодо внесення змін до тендерної документації підготовленої в рамках закупівлі за Кодом ДК 021:2015:3020000-0 Комп'ютерне обладнання (автоматизовані робочі місця ІТ-спеціалістів у складі: системний блок та операційна система; монітори) з очікуваною вартістю предмета закупівлі 270 000,00 грн.
За результатами розгляду повідомляємо наступне.
Відповідно до Додатку 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» в технічних характеристик товару зазначено – «Операційна система з відповідною ліцензією на право користування Microsoft Windows 10 Professional 64-bit Ukr, на носії з ліцензійною ОС з активаційним ключем та наклейкою справжнього ПЗ Microsoft».
Тобто, в тендерній документації зазначено, що від Учасника вимагається поставка ліцензійного програмного забезпечення Microsoft Windows 10 Professional 64-bit Ukr з встановленим ліцензійним програмним забезпеченням із зазначеними вище технічними характеристиками. Таким чином, Замовник при розробці тендерної документації врахував вимоги Закону України «Про авторське право і суміжні права».
Для підтвердження відповідності запропонованого товару (в тому числі щодо наявності ліцензійного програмного забезпечення) вимогам тендерної документації, від Учасника вимагається надати в складі тендерної пропозиції документи та інформацію, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі установленим замовником у Додатках 6, 7 до цієї тендерної документації та детальний опис основних технічних характеристик, що містяться в тендерній документації, в т.ч. Додатках 6,7 тендерної документації (вказані вимоги зазначено: пункт 1 розділу 3 тендерної документації «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції».
Таким чином, подаючи пропозицію Учасники підтверджують наявність відповідності запропонованого товару (в тому числі щодо наявності ліцензійного програмного забезпечення) вимогам тендерної документації у формі подання Учасниками документів, передбачених п. 3-4 Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, що є Додатком № 6 до тендерної документації:
- копій документів, що засвідчують якість та безпеку запропонованого товару в повному обсязі, наявність яких передбачена чинним законодавством (ліцензії та/або сертифікати відповідності та/або сертифікати якості та/або висновки санітарно-епідеміологічної експертизи на предмет закупівлі та/або декларація виробника та/або посвідчення якості);
- учасник у складі пропозиції повинен надати гарантійний лист, що при постачанні будуть надані на обладнання документи (паспорт, гарантійні талони, тощо).
Повідомляємо Вам, що Учасник несе персональну відповідальність за достовірність інформації, яку він надає в складі тендерної пропозиції.
Крім того, повідомляємо, що публічні закупівлі здійснюються, зокрема з дотриманням такого принципу як добросовісна конкуренція, а Замовники не повинні висувати такі вимоги, які штучно звужують конкуренцію. Так, частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до Учасників. Аналогічна за змістом вимога міститься в частині 4 статті 22 коментованого закону: тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимога про надання авторизаційного листа - підтвердження від офіційного дистриб'ютора компанії Microsoft в Україні щодо надання повноважень Учаснику постачати товар в необхідній кількості та якості із зазначенням у цьому листі номера оголошення закупівлі в системі ProZorro є дискримінаційною та неправомірною. Згідно загальних принципів господарювання за статтею 6 Господарського кодексу України та статті 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання - вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа, обмежує коло можливих учасників закупівлі, тими що мають безпосередні правовідносини із виробниками продукції. Лист-авторизація, що відповідає даній вимозі може бути виданий виключно одним із двох суб'єктів: Microsoft Corporation - як виробником програмного забезпечення або ТОВ "Майкрософт Україна" - як єдиним ексклюзивним офіційним представником виробника Microsoft Corporation на території України. Так як сам виробник Microsoft Corporation відсутній на території України, то у випадку внесення змін до тендерної документації в частині вимоги від учасників листа – авторизації надати такі листи зможе лише ТОВ "Майкрософт Україна". Але, офіційний представник виробника ТОВ "Майкрософт Україна" не видає жодних листів для участі у тендерах. Згідно з політикою компаніі «Microsoft», для того, щоб придбати та успішно поставити аутентичну ліцензійну продукцію суб’єкт господарювання не має бути обов’язково авторизованим партнером компанії чи дистриб’ютора. Крім того, продукція компанії «Майкрософт» має групу ознак, за якими можливо визначити її оригінальність.
Більш детально про це на офіційній веб-сторінці: https://www.microsoft.com/uk-ua/howtotell/hardware-pc-purchase.
Інформація про партнерів міститься у глобальному каталозі партнерів Microsoft Partner Network. Документом, що підтверджує партнерський статус є електронний лист, що генерується автоматично. Інших шляхів підтвердження взаємин з Microsoft Corporation, як виробником програмного забезпечення або його офіційними представниками, для партнерів Microsoft не передбачено. Додаткова авторизація партнерів Microsoft для участі в тендерах на постачання програмного забезпечення Microsoft для комерційних або державних установ в Україні відсутня. Таким чином, Замовник не вважає за можливе внести зміни до тендерної документації запропоновані Вами, як такі, що можуть обмежити конкуренцію та призведуть до порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Тому, з огляду на вищезазначене, у складі тендерної пропозиції не вимагаємо авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft.
Ураховуючи зазначене вище, необхідності вносити зміни до тендерної документації немає потреби, оскільки постачання товару проводиться з дотриманням законодавства про авторські права та ліцензійної політики Microsoft.
Із аналізу рішень Антимонопольного комітету України № 11423-р/пк-пз від 10.06.2020 та №11542-р/пк-пз від 11.06.2020 (далі – АМКУ) зазначених Вами у вимозі вбачається, що вказані рішення не доводять те, що встановлення Замовником вимоги щодо надання авторизаційного листа від офіційного дистриб’ютора компанії «Microsoft» в Україні є законною, оскільки вказана вимога обмежує коло можливих учасників закупівлі.
Зазначене підтверджується практикою АМКУ:
- рішення АМКУ № 10177-р/пк-пз від 03.10.2018;
- рішення АМКУ № 9702-р/пк-пз від 19.09.2018.
Головним висновком АМКУ у зазначених вище рішеннях, у випадку встановлення Замовником вимоги щодо надання авторизаційного листа від офіційного дистриб’ютора компанії «Microsoft» в Україні, є – «дії Замовника в частині встановлення наведених вище умов Документації порушують принципи здійснення закупівель, визначені Законом України «Про публічні закупівлі», а саме - максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників. Замовник не довів необхідності встановлення наведеної вище вимоги».
Дякуємо за звернення!

Документи подані скаржником

Реєстр пропозицій

Друкувати реєстр отриманих тендерних пропозицій PDFHTML

Дата і час розкриття: 18 вересня 2020 11:44

Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція Документи
ТОВ "УКРПРОМЕКСПЕРТ" 140 000,00
UAH з ПДВ
125 000,00
UAH з ПДВ
Документи
ТОВ "ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ" 153 180,00
UAH з ПДВ
138 900,00
UAH з ПДВ
Документи
ТОВ "МАЙВЕР КОНСАЛТ" 133 020,00
UAH з ПДВ
124 992,00
UAH з ПДВ
Документи
Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРОТЕХ-ІТ-УКРАЇНА» 164 295,60
UAH з ПДВ
153 179,40
UAH з ПДВ
Документи

Публічні документи

29 вересня 2020 13:42
Електронний підпис
29 вересня 2020 13:40
МК_гар лист Ст 17.pdf
29 вересня 2020 13:40
МК_ пропозиція_аукціон.pdf
29 вересня 2020 13:40
Довідка ДФС.pdf
18 вересня 2020 20:43
Електронний підпис
18 вересня 2020 19:10
Протокол.pdf
18 вересня 2020 19:10
Лист-розяснення.pdf
17 вересня 2020 10:49
Електронний підпис
17 вересня 2020 10:46
Тендерна пропозиція.pdf

Публічні документи

16 вересня 2020 10:48
Електронний підпис
16 вересня 2020 10:45
Тендерна документація.pdf

Відповіді учасника на умови участі у закупівлі

ТОВ "УКРПРОМЕКСПЕРТ"

ТОВ "ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ"

ТОВ "МАЙВЕР КОНСАЛТ"

Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРОТЕХ-ІТ-УКРАЇНА»

Протокол розкриття

Друкувати протокол розкриття тендерних пропозицій PDFHTML
Учасник Рішення Пропозиція Опубліковано Додатково
ТОВ "МАЙВЕР КОНСАЛТ"
#41783730
Рішення скасоване 124 992,00
UAH з ПДВ
02 жовтня 2020 09:54
Вимога про усунення невідповідностей
до 19 вересня 2020 14:15
ТОВ "МАЙВЕР КОНСАЛТ"
#41783730
Відхилено 124 992,00
UAH з ПДВ
02 жовтня 2020 11:19
ТОВ "УКРПРОМЕКСПЕРТ"
#31796921
Переможець 125 000,00
UAH з ПДВ
05 жовтня 2020 12:50

Вимога про усунення невідповідностей

Замовником під час розгляду тендерної пропозиції Учасника ТОВ «Майвер Консалт» (ЄДРПОУ 41783730) за предметом закупівлі ДК 021:2015:3020000-0 Комп'ютерне обладнання Лот 1 (автоматизовані робочі місця ІТ- спеціалістів у складі: системний блок та операційна система) виявлена невідповідність в інформації поданій Учасником та інформації, подання якої вимагалось тендерною документацією. А саме: 1) ТОВ «Майвер Консалт» подано на підтвердження повноважень посадової особи учасника процедури закупівлі щодо укладання договору про закупівлю: наказ від 18.05.2018 № 1-К «З особового складу» про призначення директором ТОВ «Майвер Консалт» Соколенка В.В. на підставі Протоколу загальних зборів учасників ТОВ «Майвер Консалт» № 16/05 від 16.05.2018 (Протокол також подано). Пунктом 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено, що Учасники у складі пропозиції повинні завантажити: інші документи та інформацію, що передбачені вимогами цієї тендерної документації та додатками до неї (згідно з Додатком 8 до цієї тендерної документації). П.1 Додатку № 8 до тендерної документації передбачено подання Учасником: Документів, що підтверджують повноваження посадової особи учасника процедури закупівлі (якщо така(ий) визначена учасником) щодо укладання договору про закупівлю та підпису документів тендерної пропозиції у тому числі з накладанням електронного підпису (або кваліфікованого електронного підпису) (скановані з оригіналу або копії). Повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та щодо укладання договору про закупівлю підтверджується копією або оригіналом: - протоколом (виписка/витяг з протоколу) засновників (рішення засновника) та наказом про призначення уповноваженої посадової особи учасника, або - довіреністю (дорученням) на представництво інтересів учасника і право підпису документів та документів, які підтверджують повноваження посадової особи учасника, що підписує довіреність/ доручення (протокол/виписка/витяг з протоколу засновників, рішення засновника та наказ про призначення посадової особи учасника. Статутом ТОВ «Майвер Консалт» не передбачені повноваження директора щодо підпису договору про закупівлю та документів тендерної пропозиції у тому числі з накладанням електронного підпису (або кваліфікованого електронного підпису). Керуючись ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», пропонуємо усунути зазначену невідповідність та надати передбачені документи та інформацію, визначену П.1 Додатку № 8 до тендерної документації. 2) ТОВ «Майвер Консалт» подано згідно зі зразком № 1 Додатку № 1 до тендерної документації Довідка від 16.09.20 № 160920/02 про наявність обладнання та матеріально-технічної бази. У вказаній довідці зазначено, що ТОВ «Майвер Консалт» має на підставі оренди, стан задовільний, на підставі договору оренди – приміщення м. Київ, вул. Звіринецька, 63, тел. (063) 1421220. Однак, у Відомостях про учасника закупівлі від 16.09.20 № 160920/01 (зразок № 3 Додатку № 1 до тендерної документації) у пунктах 3 та 4 зазначено Учасником поштова та юридична адреса: 01133, м. Київ, бул. Лесі Українки, 21. Пунктом 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено, що Учасники у складі пропозиції повинні завантажити: Кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям відповідно до ст. 16 Закону*(згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації). Додатком 1 до цієї тендерної документації визначений Перелік документів, необхідних для оцінки відповідності постачальників кваліфікаційним критеріям та вимогам, серед яких є: Інформаційна довідка у довільній формі, про наявність необхідного обладнання та матеріально-технічної бази для постачання товару (надання послуг, виконання робіт). (автотранспорт, складські приміщення, обладнання, інші основні засоби тощо), де зазначити найменування, марка машини, механізму, устаткування, обладнання; кількість одиниць; технічний стан; власна чи орендована. (у довідці зазначається тільки інформація, яка може бути безпосередньо пов’язана з умовами виконання договору за даним предметом закупівлі) (зразок 1). Отже, залишається незрозумілим яким чином зазначена інформація згідно зі зразком № 1 Додатку № 1 до тендерної документації Довідка від 16.09.20 № 160920/20 про «приміщення м. Київ, вул. Звіринецька, 63, тел. (063) 1421220», може бути безпосередньо пов’язана з умовами виконання договору за даним предметом закупівлі, оскільки не вказано, що це «складське приміщення,… або тощо», як це зазначено Замовником в Додатку 1 до цієї тендерної документації в описі «Перелік документів, необхідних для оцінки відповідності постачальників кваліфікаційним критеріям та вимогам, серед яких є: Інформаційна довідка про наявність необхідного обладнання та матеріально-технічної бази». А також, інформація про «приміщення м. Київ, вул. Звіринецька, 63, тел. (063) 1421220» не відповідає інформації зразка № 3 Додатку № 1 до тендерної документації у пунктах 3 та 4 «поштова та юридична адреса: 01133, м. Київ, бул. Лесі Українки, 21». Керуючись ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», пропонуємо усунути зазначену невідповідність та надати документи чи/та інформацію, визначену зразком № 1 Додатку № 1 до тендерної документації.

Документи

02 жовтня 2020 11:19
Електронний підпис
02 жовтня 2020 11:18
протокол

Повідомлення про намір укласти договір

Дата і час публікації: 05 жовтня 2020 12:50

Друкувати повідомлення про намір укласти договір PDFHTML
Учасник Пропозиція Документи
ТОВ "УКРПРОМЕКСПЕРТ"
#31796921
125 000,00
UAH з ПДВ
Документи

Укладений договір

Контракт Статус Опубліковано
Електронний підпис укладений
03 листопада 2020 13:43
Електронний підпис укладений
21 жовтня 2020 13:58
договір укладений
21 жовтня 2020 13:57

Виконання договору

Друкувати звіт про виконання договору про закупівлю PDFHTML
Строк дії за договором: 20 жовтня 2020 — 30 листопада 2020
Сума оплати за договором: 125 000,00
UAH (в тому числі ПДВ 20 833,33 UAH)