Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
ДК 021:2015 - 09310000-5 «Електрична енергія» (Електрична енергія з урахуванням послуг на її передачу та розподіл)
Очікувана вартість
320 015,30 UAH
UA-2020-08-21-005539-a ● 050207d92da64d9da8f3815a61feb911
Відкриті торги
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | КП "Полтавська ОСПК" ПОР |
Код ЄДРПОУ: | 02008187 |
Місцезнаходження: | 36011, Україна , Полтавська обл., м. Полтава, вул. Шевченка, 23 |
Контактна особа: |
Володимир Валентинович Рудіков +380532608478,+380532608455 ospk@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 21 серпня 2020 13:53 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 28 серпня 2020 13:46 |
Оскарження умов закупівлі: | до 03 вересня 2020 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 07 вересня 2020 13:46 |
Початок аукціону: | 08 вересня 2020 15:42 |
Очікувана вартість: | 320 015,30 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 1 600,08 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
113190 кіловат-година
ДК 021:2015 - 09310000-5 «Електрична енергія» (Електрична енергія з урахуванням послуг на її передачу та розподіл)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
36011, Україна, Полтавська область, м.Полтава, вул. Шевченка,23
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2020
ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Пiсляоплата | 30 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
27 серпня 2020 12:07 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
27 серпня 2020 11:51 |
Перелік змін.docx | |
27 серпня 2020 11:51 |
ЗМІНИ ТД Електроенергія ОСПК.doc |
27 серпня 2020 12:07 |
Файл з підписом
Друкувати оголошення PDF
|
|||
27 серпня 2020 11:51 |
Перелік змін.docx
|
|||
27 серпня 2020 11:51 |
ЗМІНИ ТД Електроенергія ОСПК.doc
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Універсальна послуга
Дата подання: 25 серпня 2020 13:32
Дата відповіді: 27 серпня 2020 13:08
Шановний замовнику! У документації зазначено про тариф на універсальну послугу, просимо привести документацію у відповідність до закону.
Відповідь:
Стосовно вимог прибирання вислову «універсальна послуга» та змін ТД і проекту договору.
У відповідності із статтями 58, 63 та абз. 10 пункту 13 розділу XVII ЗУ «Про ринок електричної енергії» Замовник має право на отримання універсальних послуг, передбачених цих Законом. Тому з метою реалізації даного права Замовник встановив вимоги до предмету закупівлі еквівалентні вимогам щодо надання універсальної послуги постачальником таких послуг в частині постачання електричної енергії з урахуванням послуг її передачі та розподілу, без обмеження права на постачання електричної енергії іншими постачальниками (які не визначені постачальниками універсальної послуги на території Полтавської області). Тобто, будь-який учасник, який має ліцензію на постачання електричної енергії споживачу, має необхідні для забезпечення безперебійного електропостачання об’єктів Замовника діючі договори із іншими учасниками ринку електричної енергії, передбачені ст. 4 Закону України «Про ринок електричної енергії» №2019-VIII від 13.04.2017 року, зокрема договір з ДП «Оператор ринку», договір з ПАТ «НЕК «Укренерго» та договір з ПАТ «Полтаваобленерго» та має бажання постачати електричну енергію Замовнику за тарифами, рівень яких не перевищуватиме рівень тарифу для постачальника універсальної послуги, може надати свою тендерну пропозицію по даній закупівлі та не буде дискваліфікований Замовником по причині того, що він не є постачальником універсальної послуги в Полтавській області.
Одночасно нагадуємо, що у відповідності до вимог підп.15 п.2.2 постанови НКРЕКП від 27.12.2017 р. № 1469 ліцензіат на ринку електричної енергії повинен: «при підготовці та/або подачі заявок (пропозицій) на ринку електричної енергії не вчиняти дії, які можуть призвести до маніпулювання цінами або до інших спотворень конкуренції на ринку». Також одним з принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» є «максимальна економія, ефективність та пропорційність». Найбільш економічно вигідним тарифом на ринку електричної енергії є тариф на універсальну послугу, яка є послугою із забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії». Тому Замовником в тендерні документації встановлено вимогу щодо прив’язки тарифу на постачання електричної енергії постачальником до тарифу на універсальну послугу, з подальшою зміною цього тарифу еквівалентно зміні тарифу на універсальну послугу. Дана прив’язка тарифів унеможливить маніпулювання цінами Учасником та убезпечить від інших спотворень конкуренції на ринку.
В запропонованому проекті договору, як і в інших вимогах тендерної документації, надано (прописано) можливість постачання еквіваленту універсальних послуг з тлумаченням даного терміну. В документах тендерної документації в усіх випадках поряд з виразом «постачання універсальної послуги» прописано вираз «або еквівалент», що усуває будь-яку дискримінацію Учасників.
Таким чином тендерна документація Замовника, окрім забезпечення принципу закупівель «максимальна економія, ефективність та пропорційність» в повній мірі забезпечує і інші приципи, а саме:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Враховуючи вищевикладене вимога щодо приведення тендерної документації у відповідність з законодавством є безпідставною.
Стосовно порядку зміни тарифу.
Порядок зміни тарифу на постачання електричної енергії прописано як в додатку №2 до ТД, абз. 2 розділу вимог до предмету закупівлі: «тариф на електричну енергію, встановлений в ході проведення даної процедури закупівлі, в подальшому буде змінюватися постачальником еквівалентно зміні тарифу, встановленому/затвердженому/визначеному НКРЕКП/за методикою НКРЕКП для відповідного постачальника універсальної послуги (із застосуванням знижки до такого тарифу, визначеної за результатами даної процедури закупівлі)», так і в проекті договору про постачання – абз. 2 п. 1.1 розділу 1 Договору, п. 5.4. розділу 5 Договору та абз. 5 розділу «Ціна електричної енергії» додатку №2 до договору «Комерційна пропозиція».
Порядок формування цін на універсальні послуги (Постанова НКРЕКП №1177 від 05.10.2018р. із змінами, внесеними постановою НКРЕКП №547 від 03.03.2020р.) передбачає: «Ціна на універсальні послуги включає ціну купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії, ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу на відповідному класі напруги згідно з укладеними договорами про надання послуг».
Згідно вищевказаного Порядку зміна цін купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії тягне за собою щоквартальний перегляд тарифів на універсальну послугу. Зміна цін (тарифів) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу автоматично тягнуть за собою зміну тарифів на універсальну послугу з моменту введення в дію нових тарифів на послуги оператора системи передачі та/або оператора системи розподілу.
Тобто зміни тарифів на постачання електричної енергії (з урахуванням послуг на її передачу та розподіл) на умовах еквіваленту постачання універсальної послуги, здійснюватимуться не «самовільно» Замовником, а у відповідності з вищевказаним Порядком, з урахуванням вимог п. 2 та/або п. 7 частини п’ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Також зауважимо, що як постачальник універсальної послуги, так і будь який інший постачальник електричної енергії, здійснюють закупівлю електричної енергії на одних і тих же сегментах ринку, за одними і тими ж правилами, а тому не мають переваги один перед одним та несуть однакові ризики при постачанні електричної енергії за тарифами, еквівалентними тарифам на універсальну послугу. Тому при розробці тендерної документації Замовник скористався своїм правом на отримання універсальних послуг, наданого ЗУ «Про ринок електричної енергії», та одночасно, з метою уникнення дискримінації учасників, передбачив можливість постачання електричної енергії (з урахуванням послуг на її передачу та розподіл) будь-яким іншим постачальником. Тобто вимоги тендерної документації не підлаштовані під «єдиного учасника», а лише унеможливлюють маніпулювання учасниками цінами як під час проведення торгів, так і під час виконання договірних зобов’язань, тобто убезпечують від інших спотворень конкуренції на ринку. Тому будь-який постачальник електричної енергії, який має бажання постачати електричну енергію Замовнику за тарифами, рівень яких не перевищуватиме рівень тарифу для постачальника універсальної послуги, може стати переможцем даної закупівлі.
Тобто вимоги тендерної документації в повній мірі відповідають усім (а не якомусь одному) принципам здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а сама тендерна документація відповідає вимогам Законодавства.
Тарифи на передачу та розподіл.
На момент проведення закупівлі до ціни тендерної пропозиції враховано тариф на послуги оператора системи передачі в розмірі 0,24023 грн. за 1 кВт*год без ПДВ, та тариф на послуги оператора системи розподілу в розмірі 0,8299 грн. за 1 кВт*год без ПДВ.
Порядок зміни тарифу на постачання електричної енергії прописано як в додатку №2 до ТД, абз. 2 розділу вимог до предмету закупівлі: «тариф на електричну енергію, встановлений в ході проведення даної процедури закупівлі, в подальшому буде змінюватися постачальником еквівалентно зміні тарифу, встановленому/затвердженому/визначеному НКРЕКП/за методикою НКРЕКП для відповідного постачальника універсальної послуги (із застосуванням знижки до такого тарифу, визначеної за результатами даної процедури закупівлі)», так і в проекті договору про постачання – абз. 2 п. 1.1 розділу 1 Договору, п. 5.4. розділу 5 Договору та абз. 5 розділу «Ціна електричної енергії» додатку №2 до договору «Комерційна пропозиція».
Стосовно вимог прибирання вислову «універсальна послуга» та змін ТД і проекту договору.
У відповідності із статтями 58, 63 та абз. 10 пункту 13 розділу XVII ЗУ «Про ринок електричної енергії» Замовник має право на отримання універсальних послуг, передбачених цих Законом. Тому з метою реалізації даного права Замовник встановив вимоги до предмету закупівлі еквівалентні вимогам щодо надання універсальної послуги постачальником таких послуг в частині постачання електричної енергії з урахуванням послуг її передачі та розподілу, без обмеження права на постачання електричної енергії іншими постачальниками (які не визначені постачальниками універсальної послуги на території Полтавської області). Тобто, будь-який учасник, який має ліцензію на постачання електричної енергії споживачу, має необхідні для забезпечення безперебійного електропостачання об’єктів Замовника діючі договори із іншими учасниками ринку електричної енергії, передбачені ст. 4 Закону України «Про ринок електричної енергії» №2019-VIII від 13.04.2017 року, зокрема договір з ДП «Оператор ринку», договір з ПАТ «НЕК «Укренерго» та договір з ПАТ «Полтаваобленерго» та має бажання постачати електричну енергію Замовнику за тарифами, рівень яких не перевищуватиме рівень тарифу для постачальника універсальної послуги, може надати свою тендерну пропозицію по даній закупівлі та не буде дискваліфікований Замовником по причині того, що він не є постачальником універсальної послуги в Полтавській області.
Одночасно нагадуємо, що у відповідності до вимог підп.15 п.2.2 постанови НКРЕКП від 27.12.2017 р. № 1469 ліцензіат на ринку електричної енергії повинен: «при підготовці та/або подачі заявок (пропозицій) на ринку електричної енергії не вчиняти дії, які можуть призвести до маніпулювання цінами або до інших спотворень конкуренції на ринку». Також одним з принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» є «максимальна економія, ефективність та пропорційність». Найбільш економічно вигідним тарифом на ринку електричної енергії є тариф на універсальну послугу, яка є послугою із забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії». Тому Замовником в тендерні документації встановлено вимогу щодо прив’язки тарифу на постачання електричної енергії постачальником до тарифу на універсальну послугу, з подальшою зміною цього тарифу еквівалентно зміні тарифу на універсальну послугу. Дана прив’язка тарифів унеможливить маніпулювання цінами Учасником та убезпечить від інших спотворень конкуренції на ринку.
В запропонованому проекті договору, як і в інших вимогах тендерної документації, надано (прописано) можливість постачання еквіваленту універсальних послуг з тлумаченням даного терміну. В документах тендерної документації в усіх випадках поряд з виразом «постачання універсальної послуги» прописано вираз «або еквівалент», що усуває будь-яку дискримінацію Учасників.
Таким чином тендерна документація Замовника, окрім забезпечення принципу закупівель «максимальна економія, ефективність та пропорційність» в повній мірі забезпечує і інші приципи, а саме:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Враховуючи вищевикладене вимога щодо приведення тендерної документації у відповідність з законодавством є безпідставною.
Стосовно порядку зміни тарифу.
Порядок зміни тарифу на постачання електричної енергії прописано як в додатку №2 до ТД, абз. 2 розділу вимог до предмету закупівлі: «тариф на електричну енергію, встановлений в ході проведення даної процедури закупівлі, в подальшому буде змінюватися постачальником еквівалентно зміні тарифу, встановленому/затвердженому/визначеному НКРЕКП/за методикою НКРЕКП для відповідного постачальника універсальної послуги (із застосуванням знижки до такого тарифу, визначеної за результатами даної процедури закупівлі)», так і в проекті договору про постачання – абз. 2 п. 1.1 розділу 1 Договору, п. 5.4. розділу 5 Договору та абз. 5 розділу «Ціна електричної енергії» додатку №2 до договору «Комерційна пропозиція».
Порядок формування цін на універсальні послуги (Постанова НКРЕКП №1177 від 05.10.2018р. із змінами, внесеними постановою НКРЕКП №547 від 03.03.2020р.) передбачає: «Ціна на універсальні послуги включає ціну купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії, ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу на відповідному класі напруги згідно з укладеними договорами про надання послуг».
Згідно вищевказаного Порядку зміна цін купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії тягне за собою щоквартальний перегляд тарифів на універсальну послугу. Зміна цін (тарифів) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу автоматично тягнуть за собою зміну тарифів на універсальну послугу з моменту введення в дію нових тарифів на послуги оператора системи передачі та/або оператора системи розподілу.
Тобто зміни тарифів на постачання електричної енергії (з урахуванням послуг на її передачу та розподіл) на умовах еквіваленту постачання універсальної послуги, здійснюватимуться не «самовільно» Замовником, а у відповідності з вищевказаним Порядком, з урахуванням вимог п. 2 та/або п. 7 частини п’ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Також зауважимо, що як постачальник універсальної послуги, так і будь який інший постачальник електричної енергії, здійснюють закупівлю електричної енергії на одних і тих же сегментах ринку, за одними і тими ж правилами, а тому не мають переваги один перед одним та несуть однакові ризики при постачанні електричної енергії за тарифами, еквівалентними тарифам на універсальну послугу. Тому при розробці тендерної документації Замовник скористався своїм правом на отримання універсальних послуг, наданого ЗУ «Про ринок електричної енергії», та одночасно, з метою уникнення дискримінації учасників, передбачив можливість постачання електричної енергії (з урахуванням послуг на її передачу та розподіл) будь-яким іншим постачальником. Тобто вимоги тендерної документації не підлаштовані під «єдиного учасника», а лише унеможливлюють маніпулювання учасниками цінами як під час проведення торгів, так і під час виконання договірних зобов’язань, тобто убезпечують від інших спотворень конкуренції на ринку. Тому будь-який постачальник електричної енергії, який має бажання постачати електричну енергію Замовнику за тарифами, рівень яких не перевищуватиме рівень тарифу для постачальника універсальної послуги, може стати переможцем даної закупівлі.
Тобто вимоги тендерної документації в повній мірі відповідають усім (а не якомусь одному) принципам здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а сама тендерна документація відповідає вимогам Законодавства.
Тарифи на передачу та розподіл.
На момент проведення закупівлі до ціни тендерної пропозиції враховано тариф на послуги оператора системи передачі в розмірі 0,24023 грн. за 1 кВт*год без ПДВ, та тариф на послуги оператора системи розподілу в розмірі 0,8299 грн. за 1 кВт*год без ПДВ.
Порядок зміни тарифу на постачання електричної енергії прописано як в додатку №2 до ТД, абз. 2 розділу вимог до предмету закупівлі: «тариф на електричну енергію, встановлений в ході проведення даної процедури закупівлі, в подальшому буде змінюватися постачальником еквівалентно зміні тарифу, встановленому/затвердженому/визначеному НКРЕКП/за методикою НКРЕКП для відповідного постачальника універсальної послуги (із застосуванням знижки до такого тарифу, визначеної за результатами даної процедури закупівлі)», так і в проекті договору про постачання – абз. 2 п. 1.1 розділу 1 Договору, п. 5.4. розділу 5 Договору та абз. 5 розділу «Ціна електричної енергії» додатку №2 до договору «Комерційна пропозиція».
Універсальна послуга
Дата подання: 26 серпня 2020 16:43
Дата відповіді: 27 серпня 2020 13:08
Відповідно до Господарського кодексу України (надалі - ГКУ) вільні ціни визначаються на всі види продукції (робіт, послуг), за винятком тих, на які встановлено державні регульовані ціни. Стаття 56 Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачає, що тарифи універсальної послуги застосовуються лише для постачальників універсальної послуги. Такі постачальники визначені конкурсом, а для Полтавської області ним є ТОВ «Полтаваенергозбут». Тобто законодавство України передбачає вільні ціни для всіх постачальників електричної енергії, і лише для ТОВ «Полтаваенергозбут» тариф, визначений НКРЕКП. В свою чергу у запропонованому Вами проекті договору грубо порушується принцип вільного встановлення цін на продукцію та послуги, передбачений ГКУ, адже не дає можливості вибору ціни, та нівелює принципи здійснення публічних закупівель, адже передбачає єдиного учасника, який підходить під заявлені вимоги. Більше того, ціна, визначена торгами, не залишається остаточною, а змінюється разом з тарифом універсальної послуги. Тобто навіть після проведення торгів ви самовільно мінятимете ціну, яка не має жодного стосунку до постачальника (за винятком ТОВ «Полтаваенергозбут», звичайно). Вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність з законодавством.
У разі ігнорування вами вимог законодавства ми будемо змушені звернутись за захистом своїх прав до Антимонопольного комітету України.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Стосовно вимог прибирання вислову «універсальна послуга» та змін ТД і проекту договору.
У відповідності із статтями 58, 63 та абз. 10 пункту 13 розділу XVII ЗУ «Про ринок електричної енергії» Замовник має право на отримання універсальних послуг, передбачених цих Законом. Тому з метою реалізації даного права Замовник встановив вимоги до предмету закупівлі еквівалентні вимогам щодо надання універсальної послуги постачальником таких послуг в частині постачання електричної енергії з урахуванням послуг її передачі та розподілу, без обмеження права на постачання електричної енергії іншими постачальниками (які не визначені постачальниками універсальної послуги на території Полтавської області). Тобто, будь-який учасник, який має ліцензію на постачання електричної енергії споживачу, має необхідні для забезпечення безперебійного електропостачання об’єктів Замовника діючі договори із іншими учасниками ринку електричної енергії, передбачені ст. 4 Закону України «Про ринок електричної енергії» №2019-VIII від 13.04.2017 року, зокрема договір з ДП «Оператор ринку», договір з ПАТ «НЕК «Укренерго» та договір з ПАТ «Полтаваобленерго» та має бажання постачати електричну енергію Замовнику за тарифами, рівень яких не перевищуватиме рівень тарифу для постачальника універсальної послуги, може надати свою тендерну пропозицію по даній закупівлі та не буде дискваліфікований Замовником по причині того, що він не є постачальником універсальної послуги в Полтавській області.
Одночасно нагадуємо, що у відповідності до вимог підп.15 п.2.2 постанови НКРЕКП від 27.12.2017 р. № 1469 ліцензіат на ринку електричної енергії повинен: «при підготовці та/або подачі заявок (пропозицій) на ринку електричної енергії не вчиняти дії, які можуть призвести до маніпулювання цінами або до інших спотворень конкуренції на ринку». Також одним з принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» є «максимальна економія, ефективність та пропорційність». Найбільш економічно вигідним тарифом на ринку електричної енергії є тариф на універсальну послугу, яка є послугою із забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії». Тому Замовником в тендерні документації встановлено вимогу щодо прив’язки тарифу на постачання електричної енергії постачальником до тарифу на універсальну послугу, з подальшою зміною цього тарифу еквівалентно зміні тарифу на універсальну послугу. Дана прив’язка тарифів унеможливить маніпулювання цінами Учасником та убезпечить від інших спотворень конкуренції на ринку.
В запропонованому проекті договору, як і в інших вимогах тендерної документації, надано (прописано) можливість постачання еквіваленту універсальних послуг з тлумаченням даного терміну. В документах тендерної документації в усіх випадках поряд з виразом «постачання універсальної послуги» прописано вираз «або еквівалент», що усуває будь-яку дискримінацію Учасників.
Таким чином тендерна документація Замовника, окрім забезпечення принципу закупівель «максимальна економія, ефективність та пропорційність» в повній мірі забезпечує і інші приципи, а саме:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Враховуючи вищевикладене вимога щодо приведення тендерної документації у відповідність з законодавством є безпідставною.
Стосовно порядку зміни тарифу.
Порядок зміни тарифу на постачання електричної енергії прописано як в додатку №2 до ТД, абз. 2 розділу вимог до предмету закупівлі: «тариф на електричну енергію, встановлений в ході проведення даної процедури закупівлі, в подальшому буде змінюватися постачальником еквівалентно зміні тарифу, встановленому/затвердженому/визначеному НКРЕКП/за методикою НКРЕКП для відповідного постачальника універсальної послуги (із застосуванням знижки до такого тарифу, визначеної за результатами даної процедури закупівлі)», так і в проекті договору про постачання – абз. 2 п. 1.1 розділу 1 Договору, п. 5.4. розділу 5 Договору та абз. 5 розділу «Ціна електричної енергії» додатку №2 до договору «Комерційна пропозиція».
Порядок формування цін на універсальні послуги (Постанова НКРЕКП №1177 від 05.10.2018р. із змінами, внесеними постановою НКРЕКП №547 від 03.03.2020р.) передбачає: «Ціна на універсальні послуги включає ціну купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії, ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу на відповідному класі напруги згідно з укладеними договорами про надання послуг».
Згідно вищевказаного Порядку зміна цін купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії тягне за собою щоквартальний перегляд тарифів на універсальну послугу. Зміна цін (тарифів) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу автоматично тягнуть за собою зміну тарифів на універсальну послугу з моменту введення в дію нових тарифів на послуги оператора системи передачі та/або оператора системи розподілу.
Тобто зміни тарифів на постачання електричної енергії (з урахуванням послуг на її передачу та розподіл) на умовах еквіваленту постачання універсальної послуги, здійснюватимуться не «самовільно» Замовником, а у відповідності з вищевказаним Порядком, з урахуванням вимог п. 2 та/або п. 7 частини п’ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Також зауважимо, що як постачальник універсальної послуги, так і будь який інший постачальник електричної енергії, здійснюють закупівлю електричної енергії на одних і тих же сегментах ринку, за одними і тими ж правилами, а тому не мають переваги один перед одним та несуть однакові ризики при постачанні електричної енергії за тарифами, еквівалентними тарифам на універсальну послугу. Тому при розробці тендерної документації Замовник скористався своїм правом на отримання універсальних послуг, наданого ЗУ «Про ринок електричної енергії», та одночасно, з метою уникнення дискримінації учасників, передбачив можливість постачання електричної енергії (з урахуванням послуг на її передачу та розподіл) будь-яким іншим постачальником. Тобто вимоги тендерної документації не підлаштовані під «єдиного учасника», а лише унеможливлюють маніпулювання учасниками цінами як під час проведення торгів, так і під час виконання договірних зобов’язань, тобто убезпечують від інших спотворень конкуренції на ринку. Тому будь-який постачальник електричної енергії, який має бажання постачати електричну енергію Замовнику за тарифами, рівень яких не перевищуватиме рівень тарифу для постачальника універсальної послуги, може стати переможцем даної закупівлі.
Тобто вимоги тендерної документації в повній мірі відповідають усім (а не якомусь одному) принципам здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а сама тендерна документація відповідає вимогам Законодавства.
Тарифи на передачу та розподіл.
На момент проведення закупівлі до ціни тендерної пропозиції враховано тариф на послуги оператора системи передачі в розмірі 0,24023 грн. за 1 кВт*год без ПДВ, та тариф на послуги оператора системи розподілу в розмірі 0,8299 грн. за 1 кВт*год без ПДВ.
Порядок зміни тарифу на постачання електричної енергії прописано як в додатку №2 до ТД, абз. 2 розділу вимог до предмету закупівлі: «тариф на електричну енергію, встановлений в ході проведення даної процедури закупівлі, в подальшому буде змінюватися постачальником еквівалентно зміні тарифу, встановленому/затвердженому/визначеному НКРЕКП/за методикою НКРЕКП для відповідного постачальника універсальної послуги (із застосуванням знижки до такого тарифу, визначеної за результатами даної процедури закупівлі)», так і в проекті договору про постачання – абз. 2 п. 1.1 розділу 1 Договору, п. 5.4. розділу 5 Договору та абз. 5 розділу «Ціна електричної енергії» додатку №2 до договору «Комерційна пропозиція».
У відповідності із статтями 58, 63 та абз. 10 пункту 13 розділу XVII ЗУ «Про ринок електричної енергії» Замовник має право на отримання універсальних послуг, передбачених цих Законом. Тому з метою реалізації даного права Замовник встановив вимоги до предмету закупівлі еквівалентні вимогам щодо надання універсальної послуги постачальником таких послуг в частині постачання електричної енергії з урахуванням послуг її передачі та розподілу, без обмеження права на постачання електричної енергії іншими постачальниками (які не визначені постачальниками універсальної послуги на території Полтавської області). Тобто, будь-який учасник, який має ліцензію на постачання електричної енергії споживачу, має необхідні для забезпечення безперебійного електропостачання об’єктів Замовника діючі договори із іншими учасниками ринку електричної енергії, передбачені ст. 4 Закону України «Про ринок електричної енергії» №2019-VIII від 13.04.2017 року, зокрема договір з ДП «Оператор ринку», договір з ПАТ «НЕК «Укренерго» та договір з ПАТ «Полтаваобленерго» та має бажання постачати електричну енергію Замовнику за тарифами, рівень яких не перевищуватиме рівень тарифу для постачальника універсальної послуги, може надати свою тендерну пропозицію по даній закупівлі та не буде дискваліфікований Замовником по причині того, що він не є постачальником універсальної послуги в Полтавській області.
Одночасно нагадуємо, що у відповідності до вимог підп.15 п.2.2 постанови НКРЕКП від 27.12.2017 р. № 1469 ліцензіат на ринку електричної енергії повинен: «при підготовці та/або подачі заявок (пропозицій) на ринку електричної енергії не вчиняти дії, які можуть призвести до маніпулювання цінами або до інших спотворень конкуренції на ринку». Також одним з принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» є «максимальна економія, ефективність та пропорційність». Найбільш економічно вигідним тарифом на ринку електричної енергії є тариф на універсальну послугу, яка є послугою із забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії». Тому Замовником в тендерні документації встановлено вимогу щодо прив’язки тарифу на постачання електричної енергії постачальником до тарифу на універсальну послугу, з подальшою зміною цього тарифу еквівалентно зміні тарифу на універсальну послугу. Дана прив’язка тарифів унеможливить маніпулювання цінами Учасником та убезпечить від інших спотворень конкуренції на ринку.
В запропонованому проекті договору, як і в інших вимогах тендерної документації, надано (прописано) можливість постачання еквіваленту універсальних послуг з тлумаченням даного терміну. В документах тендерної документації в усіх випадках поряд з виразом «постачання універсальної послуги» прописано вираз «або еквівалент», що усуває будь-яку дискримінацію Учасників.
Таким чином тендерна документація Замовника, окрім забезпечення принципу закупівель «максимальна економія, ефективність та пропорційність» в повній мірі забезпечує і інші приципи, а саме:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Враховуючи вищевикладене вимога щодо приведення тендерної документації у відповідність з законодавством є безпідставною.
Стосовно порядку зміни тарифу.
Порядок зміни тарифу на постачання електричної енергії прописано як в додатку №2 до ТД, абз. 2 розділу вимог до предмету закупівлі: «тариф на електричну енергію, встановлений в ході проведення даної процедури закупівлі, в подальшому буде змінюватися постачальником еквівалентно зміні тарифу, встановленому/затвердженому/визначеному НКРЕКП/за методикою НКРЕКП для відповідного постачальника універсальної послуги (із застосуванням знижки до такого тарифу, визначеної за результатами даної процедури закупівлі)», так і в проекті договору про постачання – абз. 2 п. 1.1 розділу 1 Договору, п. 5.4. розділу 5 Договору та абз. 5 розділу «Ціна електричної енергії» додатку №2 до договору «Комерційна пропозиція».
Порядок формування цін на універсальні послуги (Постанова НКРЕКП №1177 від 05.10.2018р. із змінами, внесеними постановою НКРЕКП №547 від 03.03.2020р.) передбачає: «Ціна на універсальні послуги включає ціну купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії, ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу на відповідному класі напруги згідно з укладеними договорами про надання послуг».
Згідно вищевказаного Порядку зміна цін купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії тягне за собою щоквартальний перегляд тарифів на універсальну послугу. Зміна цін (тарифів) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу автоматично тягнуть за собою зміну тарифів на універсальну послугу з моменту введення в дію нових тарифів на послуги оператора системи передачі та/або оператора системи розподілу.
Тобто зміни тарифів на постачання електричної енергії (з урахуванням послуг на її передачу та розподіл) на умовах еквіваленту постачання універсальної послуги, здійснюватимуться не «самовільно» Замовником, а у відповідності з вищевказаним Порядком, з урахуванням вимог п. 2 та/або п. 7 частини п’ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Також зауважимо, що як постачальник універсальної послуги, так і будь який інший постачальник електричної енергії, здійснюють закупівлю електричної енергії на одних і тих же сегментах ринку, за одними і тими ж правилами, а тому не мають переваги один перед одним та несуть однакові ризики при постачанні електричної енергії за тарифами, еквівалентними тарифам на універсальну послугу. Тому при розробці тендерної документації Замовник скористався своїм правом на отримання універсальних послуг, наданого ЗУ «Про ринок електричної енергії», та одночасно, з метою уникнення дискримінації учасників, передбачив можливість постачання електричної енергії (з урахуванням послуг на її передачу та розподіл) будь-яким іншим постачальником. Тобто вимоги тендерної документації не підлаштовані під «єдиного учасника», а лише унеможливлюють маніпулювання учасниками цінами як під час проведення торгів, так і під час виконання договірних зобов’язань, тобто убезпечують від інших спотворень конкуренції на ринку. Тому будь-який постачальник електричної енергії, який має бажання постачати електричну енергію Замовнику за тарифами, рівень яких не перевищуватиме рівень тарифу для постачальника універсальної послуги, може стати переможцем даної закупівлі.
Тобто вимоги тендерної документації в повній мірі відповідають усім (а не якомусь одному) принципам здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а сама тендерна документація відповідає вимогам Законодавства.
Тарифи на передачу та розподіл.
На момент проведення закупівлі до ціни тендерної пропозиції враховано тариф на послуги оператора системи передачі в розмірі 0,24023 грн. за 1 кВт*год без ПДВ, та тариф на послуги оператора системи розподілу в розмірі 0,8299 грн. за 1 кВт*год без ПДВ.
Порядок зміни тарифу на постачання електричної енергії прописано як в додатку №2 до ТД, абз. 2 розділу вимог до предмету закупівлі: «тариф на електричну енергію, встановлений в ході проведення даної процедури закупівлі, в подальшому буде змінюватися постачальником еквівалентно зміні тарифу, встановленому/затвердженому/визначеному НКРЕКП/за методикою НКРЕКП для відповідного постачальника універсальної послуги (із застосуванням знижки до такого тарифу, визначеної за результатами даної процедури закупівлі)», так і в проекті договору про постачання – абз. 2 п. 1.1 розділу 1 Договору, п. 5.4. розділу 5 Договору та абз. 5 розділу «Ціна електричної енергії» додатку №2 до договору «Комерційна пропозиція».
Тарифи передачі та розподілу
Дата подання: 26 серпня 2020 16:44
Дата відповіді: 27 серпня 2020 13:08
Просимо повідомити, який розмір тарифу на розподіл електричної енергії та тарифу на передачу електричної енергії потрібно враховувати при поданні пропозиції. Крім того, у запропонованому Вами проекті договору не передбачено механізму зміни тарифу на передачу та розподіл електричної енергії. При цьому, вже у вересні передбачається збільшення тарифу на розподіл електричної енергії. Вимагаємо внести відповідні зміни у проект договору, а саме прописати порядок зміни ціни на вказані тарифи.
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Стосовно вимог прибирання вислову «універсальна послуга» та змін ТД і проекту договору.
У відповідності із статтями 58, 63 та абз. 10 пункту 13 розділу XVII ЗУ «Про ринок електричної енергії» Замовник має право на отримання універсальних послуг, передбачених цих Законом. Тому з метою реалізації даного права Замовник встановив вимоги до предмету закупівлі еквівалентні вимогам щодо надання універсальної послуги постачальником таких послуг в частині постачання електричної енергії з урахуванням послуг її передачі та розподілу, без обмеження права на постачання електричної енергії іншими постачальниками (які не визначені постачальниками універсальної послуги на території Полтавської області). Тобто, будь-який учасник, який має ліцензію на постачання електричної енергії споживачу, має необхідні для забезпечення безперебійного електропостачання об’єктів Замовника діючі договори із іншими учасниками ринку електричної енергії, передбачені ст. 4 Закону України «Про ринок електричної енергії» №2019-VIII від 13.04.2017 року, зокрема договір з ДП «Оператор ринку», договір з ПАТ «НЕК «Укренерго» та договір з ПАТ «Полтаваобленерго» та має бажання постачати електричну енергію Замовнику за тарифами, рівень яких не перевищуватиме рівень тарифу для постачальника універсальної послуги, може надати свою тендерну пропозицію по даній закупівлі та не буде дискваліфікований Замовником по причині того, що він не є постачальником універсальної послуги в Полтавській області.
Одночасно нагадуємо, що у відповідності до вимог підп.15 п.2.2 постанови НКРЕКП від 27.12.2017 р. № 1469 ліцензіат на ринку електричної енергії повинен: «при підготовці та/або подачі заявок (пропозицій) на ринку електричної енергії не вчиняти дії, які можуть призвести до маніпулювання цінами або до інших спотворень конкуренції на ринку». Також одним з принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» є «максимальна економія, ефективність та пропорційність». Найбільш економічно вигідним тарифом на ринку електричної енергії є тариф на універсальну послугу, яка є послугою із забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії». Тому Замовником в тендерні документації встановлено вимогу щодо прив’язки тарифу на постачання електричної енергії постачальником до тарифу на універсальну послугу, з подальшою зміною цього тарифу еквівалентно зміні тарифу на універсальну послугу. Дана прив’язка тарифів унеможливить маніпулювання цінами Учасником та убезпечить від інших спотворень конкуренції на ринку.
В запропонованому проекті договору, як і в інших вимогах тендерної документації, надано (прописано) можливість постачання еквіваленту універсальних послуг з тлумаченням даного терміну. В документах тендерної документації в усіх випадках поряд з виразом «постачання універсальної послуги» прописано вираз «або еквівалент», що усуває будь-яку дискримінацію Учасників.
Таким чином тендерна документація Замовника, окрім забезпечення принципу закупівель «максимальна економія, ефективність та пропорційність» в повній мірі забезпечує і інші приципи, а саме:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Враховуючи вищевикладене вимога щодо приведення тендерної документації у відповідність з законодавством є безпідставною.
Стосовно порядку зміни тарифу.
Порядок зміни тарифу на постачання електричної енергії прописано як в додатку №2 до ТД, абз. 2 розділу вимог до предмету закупівлі: «тариф на електричну енергію, встановлений в ході проведення даної процедури закупівлі, в подальшому буде змінюватися постачальником еквівалентно зміні тарифу, встановленому/затвердженому/визначеному НКРЕКП/за методикою НКРЕКП для відповідного постачальника універсальної послуги (із застосуванням знижки до такого тарифу, визначеної за результатами даної процедури закупівлі)», так і в проекті договору про постачання – абз. 2 п. 1.1 розділу 1 Договору, п. 5.4. розділу 5 Договору та абз. 5 розділу «Ціна електричної енергії» додатку №2 до договору «Комерційна пропозиція».
Порядок формування цін на універсальні послуги (Постанова НКРЕКП №1177 від 05.10.2018р. із змінами, внесеними постановою НКРЕКП №547 від 03.03.2020р.) передбачає: «Ціна на універсальні послуги включає ціну купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії, ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу на відповідному класі напруги згідно з укладеними договорами про надання послуг».
Згідно вищевказаного Порядку зміна цін купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії тягне за собою щоквартальний перегляд тарифів на універсальну послугу. Зміна цін (тарифів) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу автоматично тягнуть за собою зміну тарифів на універсальну послугу з моменту введення в дію нових тарифів на послуги оператора системи передачі та/або оператора системи розподілу.
Тобто зміни тарифів на постачання електричної енергії (з урахуванням послуг на її передачу та розподіл) на умовах еквіваленту постачання універсальної послуги, здійснюватимуться не «самовільно» Замовником, а у відповідності з вищевказаним Порядком, з урахуванням вимог п. 2 та/або п. 7 частини п’ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Також зауважимо, що як постачальник універсальної послуги, так і будь який інший постачальник електричної енергії, здійснюють закупівлю електричної енергії на одних і тих же сегментах ринку, за одними і тими ж правилами, а тому не мають переваги один перед одним та несуть однакові ризики при постачанні електричної енергії за тарифами, еквівалентними тарифам на універсальну послугу. Тому при розробці тендерної документації Замовник скористався своїм правом на отримання універсальних послуг, наданого ЗУ «Про ринок електричної енергії», та одночасно, з метою уникнення дискримінації учасників, передбачив можливість постачання електричної енергії (з урахуванням послуг на її передачу та розподіл) будь-яким іншим постачальником. Тобто вимоги тендерної документації не підлаштовані під «єдиного учасника», а лише унеможливлюють маніпулювання учасниками цінами як під час проведення торгів, так і під час виконання договірних зобов’язань, тобто убезпечують від інших спотворень конкуренції на ринку. Тому будь-який постачальник електричної енергії, який має бажання постачати електричну енергію Замовнику за тарифами, рівень яких не перевищуватиме рівень тарифу для постачальника універсальної послуги, може стати переможцем даної закупівлі.
Тобто вимоги тендерної документації в повній мірі відповідають усім (а не якомусь одному) принципам здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а сама тендерна документація відповідає вимогам Законодавства.
Тарифи на передачу та розподіл.
На момент проведення закупівлі до ціни тендерної пропозиції враховано тариф на послуги оператора системи передачі в розмірі 0,24023 грн. за 1 кВт*год без ПДВ, та тариф на послуги оператора системи розподілу в розмірі 0,8299 грн. за 1 кВт*год без ПДВ.
Порядок зміни тарифу на постачання електричної енергії прописано як в додатку №2 до ТД, абз. 2 розділу вимог до предмету закупівлі: «тариф на електричну енергію, встановлений в ході проведення даної процедури закупівлі, в подальшому буде змінюватися постачальником еквівалентно зміні тарифу, встановленому/затвердженому/визначеному НКРЕКП/за методикою НКРЕКП для відповідного постачальника універсальної послуги (із застосуванням знижки до такого тарифу, визначеної за результатами даної процедури закупівлі)», так і в проекті договору про постачання – абз. 2 п. 1.1 розділу 1 Договору, п. 5.4. розділу 5 Договору та абз. 5 розділу «Ціна електричної енергії» додатку №2 до договору «Комерційна пропозиція».
У відповідності із статтями 58, 63 та абз. 10 пункту 13 розділу XVII ЗУ «Про ринок електричної енергії» Замовник має право на отримання універсальних послуг, передбачених цих Законом. Тому з метою реалізації даного права Замовник встановив вимоги до предмету закупівлі еквівалентні вимогам щодо надання універсальної послуги постачальником таких послуг в частині постачання електричної енергії з урахуванням послуг її передачі та розподілу, без обмеження права на постачання електричної енергії іншими постачальниками (які не визначені постачальниками універсальної послуги на території Полтавської області). Тобто, будь-який учасник, який має ліцензію на постачання електричної енергії споживачу, має необхідні для забезпечення безперебійного електропостачання об’єктів Замовника діючі договори із іншими учасниками ринку електричної енергії, передбачені ст. 4 Закону України «Про ринок електричної енергії» №2019-VIII від 13.04.2017 року, зокрема договір з ДП «Оператор ринку», договір з ПАТ «НЕК «Укренерго» та договір з ПАТ «Полтаваобленерго» та має бажання постачати електричну енергію Замовнику за тарифами, рівень яких не перевищуватиме рівень тарифу для постачальника універсальної послуги, може надати свою тендерну пропозицію по даній закупівлі та не буде дискваліфікований Замовником по причині того, що він не є постачальником універсальної послуги в Полтавській області.
Одночасно нагадуємо, що у відповідності до вимог підп.15 п.2.2 постанови НКРЕКП від 27.12.2017 р. № 1469 ліцензіат на ринку електричної енергії повинен: «при підготовці та/або подачі заявок (пропозицій) на ринку електричної енергії не вчиняти дії, які можуть призвести до маніпулювання цінами або до інших спотворень конкуренції на ринку». Також одним з принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» є «максимальна економія, ефективність та пропорційність». Найбільш економічно вигідним тарифом на ринку електричної енергії є тариф на універсальну послугу, яка є послугою із забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії». Тому Замовником в тендерні документації встановлено вимогу щодо прив’язки тарифу на постачання електричної енергії постачальником до тарифу на універсальну послугу, з подальшою зміною цього тарифу еквівалентно зміні тарифу на універсальну послугу. Дана прив’язка тарифів унеможливить маніпулювання цінами Учасником та убезпечить від інших спотворень конкуренції на ринку.
В запропонованому проекті договору, як і в інших вимогах тендерної документації, надано (прописано) можливість постачання еквіваленту універсальних послуг з тлумаченням даного терміну. В документах тендерної документації в усіх випадках поряд з виразом «постачання універсальної послуги» прописано вираз «або еквівалент», що усуває будь-яку дискримінацію Учасників.
Таким чином тендерна документація Замовника, окрім забезпечення принципу закупівель «максимальна економія, ефективність та пропорційність» в повній мірі забезпечує і інші приципи, а саме:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Враховуючи вищевикладене вимога щодо приведення тендерної документації у відповідність з законодавством є безпідставною.
Стосовно порядку зміни тарифу.
Порядок зміни тарифу на постачання електричної енергії прописано як в додатку №2 до ТД, абз. 2 розділу вимог до предмету закупівлі: «тариф на електричну енергію, встановлений в ході проведення даної процедури закупівлі, в подальшому буде змінюватися постачальником еквівалентно зміні тарифу, встановленому/затвердженому/визначеному НКРЕКП/за методикою НКРЕКП для відповідного постачальника універсальної послуги (із застосуванням знижки до такого тарифу, визначеної за результатами даної процедури закупівлі)», так і в проекті договору про постачання – абз. 2 п. 1.1 розділу 1 Договору, п. 5.4. розділу 5 Договору та абз. 5 розділу «Ціна електричної енергії» додатку №2 до договору «Комерційна пропозиція».
Порядок формування цін на універсальні послуги (Постанова НКРЕКП №1177 від 05.10.2018р. із змінами, внесеними постановою НКРЕКП №547 від 03.03.2020р.) передбачає: «Ціна на універсальні послуги включає ціну купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії, ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу на відповідному класі напруги згідно з укладеними договорами про надання послуг».
Згідно вищевказаного Порядку зміна цін купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії тягне за собою щоквартальний перегляд тарифів на універсальну послугу. Зміна цін (тарифів) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу автоматично тягнуть за собою зміну тарифів на універсальну послугу з моменту введення в дію нових тарифів на послуги оператора системи передачі та/або оператора системи розподілу.
Тобто зміни тарифів на постачання електричної енергії (з урахуванням послуг на її передачу та розподіл) на умовах еквіваленту постачання універсальної послуги, здійснюватимуться не «самовільно» Замовником, а у відповідності з вищевказаним Порядком, з урахуванням вимог п. 2 та/або п. 7 частини п’ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Також зауважимо, що як постачальник універсальної послуги, так і будь який інший постачальник електричної енергії, здійснюють закупівлю електричної енергії на одних і тих же сегментах ринку, за одними і тими ж правилами, а тому не мають переваги один перед одним та несуть однакові ризики при постачанні електричної енергії за тарифами, еквівалентними тарифам на універсальну послугу. Тому при розробці тендерної документації Замовник скористався своїм правом на отримання універсальних послуг, наданого ЗУ «Про ринок електричної енергії», та одночасно, з метою уникнення дискримінації учасників, передбачив можливість постачання електричної енергії (з урахуванням послуг на її передачу та розподіл) будь-яким іншим постачальником. Тобто вимоги тендерної документації не підлаштовані під «єдиного учасника», а лише унеможливлюють маніпулювання учасниками цінами як під час проведення торгів, так і під час виконання договірних зобов’язань, тобто убезпечують від інших спотворень конкуренції на ринку. Тому будь-який постачальник електричної енергії, який має бажання постачати електричну енергію Замовнику за тарифами, рівень яких не перевищуватиме рівень тарифу для постачальника універсальної послуги, може стати переможцем даної закупівлі.
Тобто вимоги тендерної документації в повній мірі відповідають усім (а не якомусь одному) принципам здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а сама тендерна документація відповідає вимогам Законодавства.
Тарифи на передачу та розподіл.
На момент проведення закупівлі до ціни тендерної пропозиції враховано тариф на послуги оператора системи передачі в розмірі 0,24023 грн. за 1 кВт*год без ПДВ, та тариф на послуги оператора системи розподілу в розмірі 0,8299 грн. за 1 кВт*год без ПДВ.
Порядок зміни тарифу на постачання електричної енергії прописано як в додатку №2 до ТД, абз. 2 розділу вимог до предмету закупівлі: «тариф на електричну енергію, встановлений в ході проведення даної процедури закупівлі, в подальшому буде змінюватися постачальником еквівалентно зміні тарифу, встановленому/затвердженому/визначеному НКРЕКП/за методикою НКРЕКП для відповідного постачальника універсальної послуги (із застосуванням знижки до такого тарифу, визначеної за результатами даної процедури закупівлі)», так і в проекті договору про постачання – абз. 2 п. 1.1 розділу 1 Договору, п. 5.4. розділу 5 Договору та абз. 5 розділу «Ціна електричної енергії» додатку №2 до договору «Комерційна пропозиція».
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП" #36716332 |
Відхилено |
318 063,90
UAH з ПДВ
|
10 вересня 2020 10:02
|
ТОВ "ПОЛТАВАЕНЕРГОЗБУТ" #42223804 |
Переможець |
320 015,30
UAH з ПДВ
|
11 вересня 2020 09:11
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
02 січня 2021 15:03
|
Електронний підпис | зміни до договору |
16 грудня 2020 14:37
|
Дод. угода.pdf | зміни до договору |
16 грудня 2020 14:36
|
Електронний підпис | укладений |
25 вересня 2020 15:33
|
ДОГОВІР.PDF | укладений |
25 вересня 2020 15:32
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 16 грудня 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 16 грудня 2020 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Зменшення суми Договору на 2020 рік на 135175,01. (Сто тридцять п'ять тисяч сто сімдесят п'ять грн.. 01 коп.) з ПДВ |
Номер договору про закупівлю: | 22300333/20-2 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |