Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Реконструкція мереж зовнішнього освітлення на вулицях м. Луцька (вул.Карпенка-Карого)
Очікувана вартість
1 377 200,00 UAH
UA-2020-07-02-008574-a ● d33515e269e64a689930279486cd5ec1
Спрощена закупівля
Спрощена
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Департамент житлово-комунального господарства Луцької міської ради |
Код ЄДРПОУ: | 34572192 |
Вебсайт: | http://www.lutsk.ua |
Місцезнаходження: | 43025, Україна , Волинська обл., Луцьк, вул. Богдана Хмельницького, 40а, м. Луцьк |
Контактна особа: |
Козак Іван Веніамінович +380332773159 deplutsk@gmail.com |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 02 липня 2020 15:56 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 08 липня 2020 10:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 13 липня 2020 10:00 |
Початок аукціону: | 14 липня 2020 15:20 |
Очікувана вартість: | 1 377 200,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 6 886,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Згідно з технічними вимогами
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 роб.
Реконструкція мереж зовнішнього освітлення на вулицях м. Луцька (вул.Карпенка-Карого) (джерело фінансування закупівлі - місцевий бюджет)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
43000, Україна, Волинська область, Луцьк, Карпенка-Карого
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2021
ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Виконання робіт | Можливість відстрочки платежу, у тому числі на 2021 рік | Пiсляоплата | 200 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
02 липня 2020 15:56 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
02 липня 2020 15:55 |
Оголошення про проведення та вимоги (1).docx |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Технічне завдання
Дата подання: 06 липня 2020 15:35
Дата відповіді: 07 липня 2020 09:08
Доброго дня! У технічних умовах ТД Замовник в якості обов'язкової вимоги висуває наявність сертифікату ISO 14001 . Хочу звернути Вашу увагу, що у частині «Національний вступ» ДСТУ ISO 14001, який вимагає Замовник, зазначено наступне: «Цей стандарт можуть застосовувати всі організації, які мають на меті розробити та виконувати екологічні політику і завдання, ураховуючи правові й інші вимоги». Тобто, момент номер один, «МОЖУТЬ ЗАСТОСОВУВАТИ», а не «ЗОБВ’ЯЗАНІ». У цьому ж вступі зазначено, що «Цей стандарт, як і інші стандарти, не призначено для збільшення чи змінення правових вимог щодо організації». Таким чином, стандарт ISO 14001 не може утворювати або припиняти певні правові наслідки для суб’єкта господарювання, зокрема, й в такий спосіб – як створення перешкоди для прийнятті участі у закупівлі (тобто дискримінації, що порушує прнципи державних закупцвель). У розділі «1 Сфера застосування» також зазначено: «Цей стандарт установлює вимоги до системи екологічного управління, що їх організація може використовувати для підвищення своєї екологічної дієвості». Знову ж таки «МОЖЕ ВИКОРИСТОВУВАТИ», а не «ЗОБОВ’ЯЗАНІ». Тобто ми бачимо, що даний стандарт має виключно рекомендаційний характер, і це є право будь-якого суб’єкта господарювання, а не обов’язок. А все що не є обов’язковим не може вимагатися, оскільки набуває ознак дискримінації, і прямо порушує принцип недискримінації учасників, яким в значено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників (ст. 3 та 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»). У розділі 2 «Нормативні посилання» зазначеного ДСТУ передбачено, що «Нормативних посилань немає». Тобто жодним чинним нормативно-правовим актом в Україні не регулюється дане питання та не передбачена обов’язкова наявність сертифікату ISO 14001 «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосовування». Згідно зі ст. 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату на систему екологічного менеджменту Замовник ставить учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Тому, можемо стверджувати, що у Замовника вже є заздалегідь визначений переможець процедури, інтереси якого лобіюються. І при чому робиться це без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно на власному бажанні. Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушую один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). Звертаю Вашу увагу, що учасники, не маючи зобов’язання на законодавчо закріпленому рівні з отримання Сертифікату ISO 14001 «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосовування», заздалегідь не можуть передбачити бажання щодо наявності такого сертифікату в учасників і заздалегідь його отримати. Також, Ви ж розумієте, що для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно затратити і час, і грошові ресурси. І знову ж таки, отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників, тому вимога щодо наявності такого Сертифікату прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що інформація повинна бути «відповідно до законодавства». А наявність в учасника Сертифікату системи екологічного менеджменту не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні, отже, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Отже, на підставі вищевикладеного, розуміємо, що Сертифікат системи екологічного менеджменту не є обов’язком і жодним нормативно-правовим документом не встановлено вимоги щодо його отримання. Саме тому і вимагати Замовник його не має права, оскільки дана вимога сформована не згідно чинного законодавства. Тому вимагаємо виключити дану вимогу та внести зміни!
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Пунктом «а» статті 3 «Основні принципи охорони навколишнього природного середовища» Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» від 25.06.1991 № 1264-XII визначено, що одним із основних принципів охорони навколишнього природного середовища є пріоритетність вимог екологічної безпеки, обов'язковість додержання екологічних стандартів, нормативів та лімітів використання природних ресурсів при здійсненні господарської, управлінської та іншої діяльності. Тобто, пріоритетним є додержання екологічних стандартів та вимог. Зазначений принцип підтверджується метою та цілями, які визначені в основних засадах (стратегії) державної екологічної політики України на період до 2020 року, затвердженої Законом України від 21 грудня 2010 року № 2818-VI. Зокрема, одним із основних принципів є посилення ролі екологічного управління в системі державного управління України з метою досягнення рівності трьох складових розвитку (економічної, екологічної, соціальної), яка зумовлює орієнтування на пріоритети сталого розвитку. Задля зазначених цілей був розроблений план імплементації Директиви 2008/98/ЄС Європейського Парламенту та Ради про відходи та скасування окремих Директив, основною метою розроблення якого є забезпечення наближення законодавства України до законодавства ЄС в частині інтеграції екологічної політики до інших документів, що містять політичні та/або програмні засади державного, галузевого (секторального), регіонального та місцевого розвитку. Відтак, зазначена у тендерній документації вимога щодо наявності екологічних сертифікатів якості відповідності ДСТУ ISO 14001: «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» має на меті виконання вищезазначених нормативних документів та,крім іншого, виконання вимог схеми екологічного міжнародного аудиту - EMAS (Eco-Management and Audit Scheme). Враховуючи той факт, що зазначена система екологічного міжнародного аудиту – EMAS є обов’язковою для роботи у підприємств країн Європейського союзу, в Україні застосовуються стандарти ДСТУ ISO 14001 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» або ДСТУ ISO «Системи екологічного управління». Вищезазначені стандарти установлюють вимоги до системи екологічного управління, що їх організація може використовувати для підвищення своєї екологічної дієвості. Основними результатами впровадження зазначеного стандарту у роботу суб’єктів господарювання є:
— підвищення екологічної дієвості;
— виконання обов’язкових для дотримування відповідності вимог;
— досягнення екологічних цілей.
Тобто, при дотриманні зазначеного стандарту, суб’єкт господарювання у свої діяльності при наданні послуг дотримується певних правил, регламентів, дотримання яких виключає будь-який ризик загрози навколишньому природному середовищу, його забруднення. Крім того, обов’язковою умовою для отримання зазначених сертифікатів суб’єктом господарювання є успішне проходження незалежного технічного аудиту, який дає можливість підтвердити усю необхідну для надання послуг матеріально-технічну базу, яка виключає забруднення навколишнього природного середовища. Таким чином, підстави для внесення у тендерну документацію вимог щодо наявності копій екологічних сертифікатів якості відповідності ДСТУ ISO 14001) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» є обґрунтованими та такими, що не суперечать вимогам статтей 3, 16, 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
— підвищення екологічної дієвості;
— виконання обов’язкових для дотримування відповідності вимог;
— досягнення екологічних цілей.
Тобто, при дотриманні зазначеного стандарту, суб’єкт господарювання у свої діяльності при наданні послуг дотримується певних правил, регламентів, дотримання яких виключає будь-який ризик загрози навколишньому природному середовищу, його забруднення. Крім того, обов’язковою умовою для отримання зазначених сертифікатів суб’єктом господарювання є успішне проходження незалежного технічного аудиту, який дає можливість підтвердити усю необхідну для надання послуг матеріально-технічну базу, яка виключає забруднення навколишнього природного середовища. Таким чином, підстави для внесення у тендерну документацію вимог щодо наявності копій екологічних сертифікатів якості відповідності ДСТУ ISO 14001) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» є обґрунтованими та такими, що не суперечать вимогам статтей 3, 16, 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ТОВ "ФАЛЬКОН ПАУЕР" #41246024 |
Відхилено |
1 026 240,72
UAH з ПДВ
|
21 липня 2020 18:41
|
|
ТОВ "ВО ІНЖЕНІРІНГ" #43090878 |
Переможець |
1 368 709,73
UAH з ПДВ
|
28 липня 2020 13:50
|
Учасник знаходиться у зведених
відомостях АМКУ |
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
08 грудня 2021 12:04
|
Договір_729.pdf | укладений |
10 серпня 2020 14:47
|