Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Код ДК 021-2015 (CPV) 33760000-5 «Туалетний папір, носові хустинки, рушники для рук і серветки»
Очікувана вартість
750 000,00 UAH
UA-2020-06-26-001674-b ● 15aa1483890f469793da0492ffa5e11d
Відкриті торги
Торги не відбулися
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Департамент освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради |
Код ЄДРПОУ: | 36299692 |
Місцезнаходження: | 18000, Україна , Черкаська обл., Черкаси, вул. Гоголя, 251 |
Контактна особа: |
Козирь Віталій Вікторович +380472373386 BELOV_BOGDAN@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 26 червня 2020 17:04 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 03 липня 2020 18:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 09 липня 2020 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 13 липня 2020 18:00 |
Початок аукціону: | 14 липня 2020 11:29 |
Очікувана вартість: | 750 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 3 750,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Вид тендерного забезпечення: | Електронна гарантія |
Сума тендерного забезпечення: | 10000 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:33760000-5: Туалетний папір, носові хустинки, рушники для рук і серветки
Місцезнаходження замовника: м. Черкаси, вул. Гоголя, 251; Категорія замовника: відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону; Вид закупівлі: відповідно до абзацу 1 ч. 5 ст. 2 Закону; Джерело фінансування кошти місцевого бюджету; Інформація про мову, якою мають бути складені тендерні пропозиції: відповідно до документації
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
33630 рулон
Код ДК 021-2015 (CPV) 33760000-5 «Туалетний папір, носові хустинки, рушники для рук і серветки» - Рушники для рук
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
18000, Україна, Черкаси, відповідно до тендерної документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2020
ДК 021:2015: 33760000-5 — Туалетний папір, носові хустинки, рушники для рук і серветки
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Пiсляоплата | 60 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
26 червня 2020 17:07 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
26 червня 2020 17:04 |
ТД - туалетний папір.doc |
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Уточнення
Дата подання: 30 червня 2020 09:44
Дата відповіді: 30 червня 2020 14:31
Доброго дня.
Вам потрібно 33630 рулончиків, це відповідно 16 815 упаковок по 2 рулочника в упаковці? Вірно?
Відповідь: Інформація щодо кількості прописана в тендерній документації
Щодо постачання
Дата подання: 30 червня 2020 09:46
Дата відповіді: 30 червня 2020 14:32
Доброго дня. Для формування максимально ефективної пропозиції, просимо вказати реальну кількість поставок протягом дії договору ?
Відповідь: Кількість поставок - відповідно до заявок Замовника. Дана інформація вказана у тендерній документації
Щодо податкової накладної
Дата подання: 30 червня 2020 09:49
Дата відповіді: 30 червня 2020 14:34
Доброго дня.
Оскільки Ви є платником податку, і Вами буде реєструватись податкова накладна, просимо заздалегідь повідомити - чи вам потрібна буде загальна зведена податкова і видаткова накладна, чи оплата буде здійснюватись по кожній накладній окремо? Дякуємо
Відповідь: Це залежатиме від кількості поставок протягом року
Щодо ТД
Дата подання: 30 червня 2020 09:57
Дата відповіді: 30 червня 2020 14:36
*Документальним підтвердженням до даного листа є: експертний висновок/висновок, тощо, із зазначенням формування вартості цін за одиницю товару у відповідності до середньо ринкових цін на товари, що складають предмет закупівлі, від уповноваженого органу зі зрізом (діапазоном) цін станом на місяць оголошення даної закупівлі, що видано на ім’я учасника закупівлі, разом з розрахуноком вартості товару(ів), що складають предмет закупівлі з урахуванням усіх додаткових витрат.
Ви це серйьозно? Ви рушники паперові, одноразові купуєте! Приберіть цю вимогу
Розгорнути
Згорнути
Відповідь: Замовник має право вимагати від учасників докуменитальне підтвердження формування цінової пропозиції.
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2020-06-26-001674-b.a1
Статус:
Відхилено
Учасник: ТОВ "Б-777", Код ЄДРПОУ:35662229
Дата подання: 02 липня 2020 19:01
Дискримінаційні вимоги
Шановний Замовнику!
Ознайомившись із документами тендерної документації, вважаємо незаконною вимогу п. 5.1.2. Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», щодо надання відгуку про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, дата видачі якого має бути не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення даних відкритих торгів та завірений підписом уповноваженої особи замовника (повноваження даної особи на підпис документів від імя замовника мають бути документально підтверджені),
Так, строки отримання низки таких документів, зокрема відгуку про виконання аналогічних договорів нормами чинного законодавства не встановлені.
В зв’язку з наведеним ми можемо отримати такі документи виключно в порядку встановленому Законом України “Про звернення громадян”.
При цьому, у відповідності до інформації про закупівлю розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу тендерна документація завантажена замовником 26.06.2020, а кінцевий строк подання тендерних пропозицій встановлено до 13.07.2020.
У відповідності до вимог ст. 20 Закону України «Про звернення громадян» звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження. Загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.
Крім того, контрагенти можуть знаходитись в інших регіонах України, що потребує додаткового часу на направлення документів засобами поштового зв’язку.
Враховуючи наведене навіть за умови нашого звернення до відповідних органів для надання документів в день публікації тендерної документації не можливо отримати необхідні документи в строк встановлений для подання тендерної пропозиції.
Зауважимо, що листи-відгуки ми отримуємо від наших контрагентів відразу після повного виконання умов договору, як з нашої сторони (щодо поставки товару в повному обсязі згідно договору) та зі сторони контрагента (щодо здійснення всіх розрахунків за поставлений товар).
Крім того, дата видачі листа-відгуку жодним чином не впливає на якість та своєчасність виконання наших зобов’язань за договором.
Водночас, згідно ч.2 п. 15 ст.29 Закону України «Про Публічні закупівлі» - Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Також, вважаємо незаконною вимогу п.2.3 Розділу V тендерної документації а саме, при визначенні учасником процедури закупівлі ціни тендерної пропозиції, з метою необґрунтованого заниження та/або завищення вартості тендерної пропозиції учасник надає документально підтверджений* лист в довільній формі, в якому відображаються математичні розрахунки та вартісне значення кожного із складових ціни на товар своєї цінової пропозиції, що складають предмет закупівлі, з урахуванням усіх додаткових витрат учасника.
*Документальним підтвердженням до даного листа є: експертний висновок/висновок, тощо, із зазначенням формування вартості цін за одиницю товару у відповідності до середньо ринкових цін на товари, що складають предмет закупівлі, від уповноваженого органу зі зрізом (діапазоном) цін станом на місяць оголошення даної закупівлі, що видано на ім’я учасника закупівлі, разом з розрахуноком вартості товару(ів), що складають предмет закупівлі з урахуванням усіх додаткових витрат.
Інформація про середньо ринкові ціни є загальнодоступною.
Крім того, Наказ Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 "Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі" стосується замовників, а не учасників процедури закупівлі. Також, ця примірна методика застосовується для визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт та послуг, закупівля яких здійснюється відповідно до положень Закону України “Про публічні закупівлі” та має рекомендаційний характер.
Згідно розділу ІІІ Методи визначення очікуваної вартості вищезазначеного Наказу, визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі може здійснюватися різними методами, зокрема методом порівняння ринкових цін, суть якого полягає у визначенні очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку, а також інформація про ціни товарів та послуг, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель “Prozorro” та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках.
Прошу також звернути увагу, що нами не виявлено в чинному законодавстві визначення поняття “Зріз (діапазон) цін”, в зв’язку з чим взагалі неможливо виконати такі вимоги тендерної документації через відсутність в чинному законодавстві відповідного терміну та неможливість в зв’язку з викладеним визначити орган, який уповноважений видавати відповідні висновки та вимоги до їх форми та змісту, а Замовник в свою чергу зможе трактувати такий термін на власний розсуд, що є недопустимим.
Наведена вимога тендерної документації порушує основоположні принципи Закону України про публічні закупівлі.
Згідно з вимогами п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону Закупівлі здійснюються, в тому числі з дотриманням принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності.
Разом з тим встановлюючи спірну вимогу тендерної документації Замовник штучно обмежив мінімальний поріг ціни пропозиції учасника середньою ціною на ринку.
Так, для скінченної сукупності середнє значення сукупності за певною властивістю дорівнює середньому арифметичному даної властивості за всіма членами цієї сукупності. Тобто, середнє значення ціни для сукупності дорівнює сумі цін низки учасників ринку, діленої на загальну кількість учасників, які взяті до уваги при формуванні виборки.
Звертаю увагу, що цілком природньо до складу такої виборки включаються, як учасники з високими відносно середньої ціни на ринку цінами так і з нижчими ніж середньоринкова ціна.
При цьому, замовник з урахуванням свободи здійснення підприємницької діяльності не може оцінювати ту обставину, чи буде отримано учасником прибуток від здійснення поставки чи ні, оскільки господарська діяльність здійснюється на власний ризик суб’єкта господарювання.
Резюмуючи викладене вважаємо, що спірна вимога тендерної документації суперечить принципам ефективності та економії публічних закупівель через штучне обмеження замовником кола учасників, які можуть запропонувати нижчу від середньоринкової ціну на предмет закупівлі, що може призвести до зайвих витрат з державного бюджету.
Зі змісту тендерної документації не зрозуміло на якій стадії закупівлі необхідно подавати зазначений лист.
Так, у відповідності до вимог п. 3 ч. 1 ст. 1 Закону - аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі - аномально низька ціна) - ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота).
Таким чином дізнатись про те, чи є ціна аномально низькою Замовник може виключно після проведення аукціону. Одночасно такі довідки та висновок слід вважати частиною тендерної пропозиції Учасника.
Однак, після проведення електронного аукціону можливе завантаження лише вичерпного переліку документів, які стосуються переможця торгів.
Таким чином, взагалі не зрозуміло яким чином можливо виконати дану вимогу тендерної документації.
Замовником в тендерній документації встановлено необхідність подання низки довідок та інформації, яка взагалі не передбачена Законом та не має жодного сенсу, що кваліфікується Скаржником як створення додаткових штучних критеріїв для відхилення пропозицій учасників, утруднює розуміння тендерної документації.
У відповідності до вимог ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Наведені положення Основного Закону в повній мірі розповсюджуються й на Замовника.
Одночасно Замовником не доведено необхідність надання учасниками наступної інформації та документів.
п. 1.9. Розділу ІІІ Тендерної документації: Для підтвердження надійності та ділової репутації постачальника, останній як учасник закупівлі, повинен надати гарантійний лист про відсутність заборгованості та наявності фінансових ресурсів для виконання умов закупівлі та відсутності застосування до учасника закупівлі господарських санкцій щодо невиконання або неналежного виконання взятих зобов’язань за попередньо-виконаними договорами. Під застосуванням господарських санкцій до учасника закупівлі слід розуміти заходи впливу за рішеннями суду, що набули законної сили стосовно відшкодування збитків, штрафних санкцій, пені, неустойки до постачальника, а також оперативно-господарські санкцій у вигляді компенсації за гарантійними зобов’язаннями перед контрагентами, банками.
Обґрунтування недоведеності необхідності надання такої довідки:
У відповідності до положень ч. 2 ст. 16 Закону:2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Таким чином надійність та ділова репутація постачальника до кваліфікаційних критеріїв законодавцем не віднесено, а тому вказана вимога тендерної документації є неправомірною.
З огляду на вищевикладене, ВИМАГАЄМО внести зміни до тендерної документації шляхом усунення дискримінаційних вимог.
В разі незадоволення даної вимоги, ми будемо змушені звернутися за захистом своїх прав та законних інтересів до Антимонопольного комітету України та до Державної аудиторської служби, яка відповідно до покладених на неї завдань здійснює контроль за цільовим та ефективним використанням і збереженням державних та комунальних фінансових ресурсів, сприяє їх законному та ефективному використанню та досягненню економії. Державна аудиторська служба вживає в установленому порядку заходів до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства та притягнення до відповідальності винних осіб.
Розгорнути
Згорнути
Ознайомившись із документами тендерної документації, вважаємо незаконною вимогу п. 5.1.2. Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», щодо надання відгуку про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, дата видачі якого має бути не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення даних відкритих торгів та завірений підписом уповноваженої особи замовника (повноваження даної особи на підпис документів від імя замовника мають бути документально підтверджені),
Так, строки отримання низки таких документів, зокрема відгуку про виконання аналогічних договорів нормами чинного законодавства не встановлені.
В зв’язку з наведеним ми можемо отримати такі документи виключно в порядку встановленому Законом України “Про звернення громадян”.
При цьому, у відповідності до інформації про закупівлю розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу тендерна документація завантажена замовником 26.06.2020, а кінцевий строк подання тендерних пропозицій встановлено до 13.07.2020.
У відповідності до вимог ст. 20 Закону України «Про звернення громадян» звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження. Загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.
Крім того, контрагенти можуть знаходитись в інших регіонах України, що потребує додаткового часу на направлення документів засобами поштового зв’язку.
Враховуючи наведене навіть за умови нашого звернення до відповідних органів для надання документів в день публікації тендерної документації не можливо отримати необхідні документи в строк встановлений для подання тендерної пропозиції.
Зауважимо, що листи-відгуки ми отримуємо від наших контрагентів відразу після повного виконання умов договору, як з нашої сторони (щодо поставки товару в повному обсязі згідно договору) та зі сторони контрагента (щодо здійснення всіх розрахунків за поставлений товар).
Крім того, дата видачі листа-відгуку жодним чином не впливає на якість та своєчасність виконання наших зобов’язань за договором.
Водночас, згідно ч.2 п. 15 ст.29 Закону України «Про Публічні закупівлі» - Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Також, вважаємо незаконною вимогу п.2.3 Розділу V тендерної документації а саме, при визначенні учасником процедури закупівлі ціни тендерної пропозиції, з метою необґрунтованого заниження та/або завищення вартості тендерної пропозиції учасник надає документально підтверджений* лист в довільній формі, в якому відображаються математичні розрахунки та вартісне значення кожного із складових ціни на товар своєї цінової пропозиції, що складають предмет закупівлі, з урахуванням усіх додаткових витрат учасника.
*Документальним підтвердженням до даного листа є: експертний висновок/висновок, тощо, із зазначенням формування вартості цін за одиницю товару у відповідності до середньо ринкових цін на товари, що складають предмет закупівлі, від уповноваженого органу зі зрізом (діапазоном) цін станом на місяць оголошення даної закупівлі, що видано на ім’я учасника закупівлі, разом з розрахуноком вартості товару(ів), що складають предмет закупівлі з урахуванням усіх додаткових витрат.
Інформація про середньо ринкові ціни є загальнодоступною.
Крім того, Наказ Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 "Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі" стосується замовників, а не учасників процедури закупівлі. Також, ця примірна методика застосовується для визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт та послуг, закупівля яких здійснюється відповідно до положень Закону України “Про публічні закупівлі” та має рекомендаційний характер.
Згідно розділу ІІІ Методи визначення очікуваної вартості вищезазначеного Наказу, визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі може здійснюватися різними методами, зокрема методом порівняння ринкових цін, суть якого полягає у визначенні очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку, а також інформація про ціни товарів та послуг, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель “Prozorro” та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках.
Прошу також звернути увагу, що нами не виявлено в чинному законодавстві визначення поняття “Зріз (діапазон) цін”, в зв’язку з чим взагалі неможливо виконати такі вимоги тендерної документації через відсутність в чинному законодавстві відповідного терміну та неможливість в зв’язку з викладеним визначити орган, який уповноважений видавати відповідні висновки та вимоги до їх форми та змісту, а Замовник в свою чергу зможе трактувати такий термін на власний розсуд, що є недопустимим.
Наведена вимога тендерної документації порушує основоположні принципи Закону України про публічні закупівлі.
Згідно з вимогами п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону Закупівлі здійснюються, в тому числі з дотриманням принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності.
Разом з тим встановлюючи спірну вимогу тендерної документації Замовник штучно обмежив мінімальний поріг ціни пропозиції учасника середньою ціною на ринку.
Так, для скінченної сукупності середнє значення сукупності за певною властивістю дорівнює середньому арифметичному даної властивості за всіма членами цієї сукупності. Тобто, середнє значення ціни для сукупності дорівнює сумі цін низки учасників ринку, діленої на загальну кількість учасників, які взяті до уваги при формуванні виборки.
Звертаю увагу, що цілком природньо до складу такої виборки включаються, як учасники з високими відносно середньої ціни на ринку цінами так і з нижчими ніж середньоринкова ціна.
При цьому, замовник з урахуванням свободи здійснення підприємницької діяльності не може оцінювати ту обставину, чи буде отримано учасником прибуток від здійснення поставки чи ні, оскільки господарська діяльність здійснюється на власний ризик суб’єкта господарювання.
Резюмуючи викладене вважаємо, що спірна вимога тендерної документації суперечить принципам ефективності та економії публічних закупівель через штучне обмеження замовником кола учасників, які можуть запропонувати нижчу від середньоринкової ціну на предмет закупівлі, що може призвести до зайвих витрат з державного бюджету.
Зі змісту тендерної документації не зрозуміло на якій стадії закупівлі необхідно подавати зазначений лист.
Так, у відповідності до вимог п. 3 ч. 1 ст. 1 Закону - аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі - аномально низька ціна) - ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота).
Таким чином дізнатись про те, чи є ціна аномально низькою Замовник може виключно після проведення аукціону. Одночасно такі довідки та висновок слід вважати частиною тендерної пропозиції Учасника.
Однак, після проведення електронного аукціону можливе завантаження лише вичерпного переліку документів, які стосуються переможця торгів.
Таким чином, взагалі не зрозуміло яким чином можливо виконати дану вимогу тендерної документації.
Замовником в тендерній документації встановлено необхідність подання низки довідок та інформації, яка взагалі не передбачена Законом та не має жодного сенсу, що кваліфікується Скаржником як створення додаткових штучних критеріїв для відхилення пропозицій учасників, утруднює розуміння тендерної документації.
У відповідності до вимог ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Наведені положення Основного Закону в повній мірі розповсюджуються й на Замовника.
Одночасно Замовником не доведено необхідність надання учасниками наступної інформації та документів.
п. 1.9. Розділу ІІІ Тендерної документації: Для підтвердження надійності та ділової репутації постачальника, останній як учасник закупівлі, повинен надати гарантійний лист про відсутність заборгованості та наявності фінансових ресурсів для виконання умов закупівлі та відсутності застосування до учасника закупівлі господарських санкцій щодо невиконання або неналежного виконання взятих зобов’язань за попередньо-виконаними договорами. Під застосуванням господарських санкцій до учасника закупівлі слід розуміти заходи впливу за рішеннями суду, що набули законної сили стосовно відшкодування збитків, штрафних санкцій, пені, неустойки до постачальника, а також оперативно-господарські санкцій у вигляді компенсації за гарантійними зобов’язаннями перед контрагентами, банками.
Обґрунтування недоведеності необхідності надання такої довідки:
У відповідності до положень ч. 2 ст. 16 Закону:2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Таким чином надійність та ділова репутація постачальника до кваліфікаційних критеріїв законодавцем не віднесено, а тому вказана вимога тендерної документації є неправомірною.
З огляду на вищевикладене, ВИМАГАЄМО внести зміни до тендерної документації шляхом усунення дискримінаційних вимог.
В разі незадоволення даної вимоги, ми будемо змушені звернутися за захистом своїх прав та законних інтересів до Антимонопольного комітету України та до Державної аудиторської служби, яка відповідно до покладених на неї завдань здійснює контроль за цільовим та ефективним використанням і збереженням державних та комунальних фінансових ресурсів, сприяє їх законному та ефективному використанню та досягненню економії. Державна аудиторська служба вживає в установленому порядку заходів до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства та притягнення до відповідальності винних осіб.
Рішення замовника: Вимога відхилена
07 липня 2020 16:00
На суть вимоги, викладену у Вашій скарзі повідомляємо наступне:
По-перше:
Відповідно до норм Закону України «Про звернення громадян» визначено, що громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення. Водночас, під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.
Отже, згідно норм вказаного Закону, на який посилається Скаржник, повідомляємо, що звернення суб’єкта господарювання в особі його посадової/уповноваженої особи не є в розумінні норм цього Закону ані пропозицією (зауваженням), ані заявою (клопотанням) ані скаргою.
Також, відповідно до вимог п. 5.1.3. тендерної документації, частини 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» Розділу ІІІ тендерної документації, встановлено, зокрема, що на підтвердження наявності у учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник у складі тендерної пропозиції надає позитивний відгук* щодо постачання аналогічного товару (Фактичне виконання договору обов’язково вказати у відгуці). Аналогічним вважається товар за Кодом ДК 021-2015 (CPV) згідно предмету закупівлі.
*Позитивний відгук має бути складений на фірмовому бланку замовника, завірений підписом уповноваженої особи замовника (повноваження даної особи на підпис документів від ім’я замовника мають бути документально підтверджені), з зазначенням реквізитів особи-виконавця даного відгуку, відгук повинен бути датований (дата видачі відгуку має бути не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення даних відкритих торгів).
Звертаємо увагу Скаржника, що стосовно відгуку визначено окрему вимогу в тендерній документації щодо дати його видачі. Дану вимогу Замовником було визначено за для отримання найбільш актуальної інформації щодо якості виконання аналогічного договору, яка із плином часу може бути попереднім Замовником (контрагентом) змінена у зв’язку із різними обставинами, зокрема виявленням прихованих недоліків у якості поставленого товару або іншими виявленими обставинами, які неможливо було виявити на попередніх періодах.
Крім того, нормами Закону України «Про публічні закупівлі» обов’язку доведення/обґрунтування необхідності надання того чи іншого документу, або дати їх видачі для Замовника не встановлено.
Отже законних підстав для задоволення скарги в цій частині немає.
По-друге:
Згідно ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
При цьому, згідно з листом Мінекономрозвитку від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06 «Щодо розробки тендерної документації», вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 5 Закону та з дотриманням законодавства в цілому.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Отже, згідно з листом Мінекономрозвиту від 01.07.2016 № 3302-06/19552-07 «Щодо застосування законодавства у сфері закупівель», зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону.
Звертаємо увагу Скаржника, що відповідно до положень Наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 "Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі", визначено поняття «Ціновий діапазон» - сукупність всіх цін в інтервалі від найменшої до найбільшої на товар або послугу, яка складається на ринку і яку покупець готовий заплатити.
Замовником при визначені даної вимоги взято до уваги досвід попередніх аналогічних проведених закупівель в тому числі інших Замовників процедур публічних закупівель серед яких наявні чисельні випадки критичного зниження цін недобросовісних учасників задля зриву процедури закупівель і, як наслідок, неукладення договорів, що призводить до затягування закупівельного процесу, порушення плану закупівель та сприяння недобросовісної конкуренції. Тобто, Замовник при включені даної вимоги до тендерної документації керувався виключно чинним законодавством в межах наданих йому прав та визначеного кола обов’язків, дані вимога жодним чином не обмежує коло учасників, не встановлює дискримінаційні вимоги та не встановлює ніякого порогу цін пропозицій, а лише вимагає від потенційних учасників надати законне та обґрунтоване зниження їх цін із наданням останніми адекватного розрахунку, при цьому жодним чином не обмежуючи прагнення до такого зниження.
Крім того, ані нормами Закону України «Про публічні закупівлі» ані іншими нормативними актами, обов’язку доведення/обґрунтування необхідності надання того чи іншого документу, або дати їх видачі для Замовника не встановлено.
Щодо вимоги п. 1.9. Розділу ІІІ Тендерної документації: Для підтвердження надійності та ділової репутації постачальника, останній як учасник закупівлі, повинен надати гарантійний лист про відсутність заборгованості та наявності фінансових ресурсів для виконання умов закупівлі та відсутності застосування до учасника закупівлі господарських санкцій щодо невиконання або неналежного виконання взятих зобов’язань за попередньо-виконаними договорами. Під застосуванням господарських санкцій до учасника закупівлі слід розуміти заходи впливу за рішеннями суду, що набули законної сили стосовно відшкодування збитків, штрафних санкцій, пені, неустойки до постачальника, а також оперативно-господарські санкцій у вигляді компенсації за гарантійними зобов’язаннями перед контрагентами, банками.
Встановленням вищевказаної вимоги, Замовник керувався виключно нормами чинного законодавства в межах наділених повноважень.
Метою такої вимоги є отримання Замовником актуальної інформації щодо господарської благодійності потенційного учасника, звертаємо увагу Скаржника на те, що дана вимога не віднесена до кваліфікаційних критеріїв та визначена у межах п. ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Також звертаємо увагу Скаржника, що предмет даної закупівлі є невідкладною потребою для закладів дошкільної освіти, а отже спекулювання суб’єктивними необґрунтованими судженнями щодо доцільності та вигідності для Вас вимог тендерної документації та свідоме затягування закупівельного процесу є неприпустимим і недобросовісним, адже кінцевими споживачами предмету закупівлі є діти, які не можуть чекати кінця бюрократичної тяганини.
З урахування вищевикладених обставин, підстави для задоволення Ваших вимог щодо внесення змін до умов тендерної документації – відсутні, а вимога є такою, що не підлягає задоволенню.
По-перше:
Відповідно до норм Закону України «Про звернення громадян» визначено, що громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення. Водночас, під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.
Отже, згідно норм вказаного Закону, на який посилається Скаржник, повідомляємо, що звернення суб’єкта господарювання в особі його посадової/уповноваженої особи не є в розумінні норм цього Закону ані пропозицією (зауваженням), ані заявою (клопотанням) ані скаргою.
Також, відповідно до вимог п. 5.1.3. тендерної документації, частини 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» Розділу ІІІ тендерної документації, встановлено, зокрема, що на підтвердження наявності у учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник у складі тендерної пропозиції надає позитивний відгук* щодо постачання аналогічного товару (Фактичне виконання договору обов’язково вказати у відгуці). Аналогічним вважається товар за Кодом ДК 021-2015 (CPV) згідно предмету закупівлі.
*Позитивний відгук має бути складений на фірмовому бланку замовника, завірений підписом уповноваженої особи замовника (повноваження даної особи на підпис документів від ім’я замовника мають бути документально підтверджені), з зазначенням реквізитів особи-виконавця даного відгуку, відгук повинен бути датований (дата видачі відгуку має бути не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення даних відкритих торгів).
Звертаємо увагу Скаржника, що стосовно відгуку визначено окрему вимогу в тендерній документації щодо дати його видачі. Дану вимогу Замовником було визначено за для отримання найбільш актуальної інформації щодо якості виконання аналогічного договору, яка із плином часу може бути попереднім Замовником (контрагентом) змінена у зв’язку із різними обставинами, зокрема виявленням прихованих недоліків у якості поставленого товару або іншими виявленими обставинами, які неможливо було виявити на попередніх періодах.
Крім того, нормами Закону України «Про публічні закупівлі» обов’язку доведення/обґрунтування необхідності надання того чи іншого документу, або дати їх видачі для Замовника не встановлено.
Отже законних підстав для задоволення скарги в цій частині немає.
По-друге:
Згідно ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
При цьому, згідно з листом Мінекономрозвитку від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06 «Щодо розробки тендерної документації», вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 5 Закону та з дотриманням законодавства в цілому.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Отже, згідно з листом Мінекономрозвиту від 01.07.2016 № 3302-06/19552-07 «Щодо застосування законодавства у сфері закупівель», зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону.
Звертаємо увагу Скаржника, що відповідно до положень Наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 "Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі", визначено поняття «Ціновий діапазон» - сукупність всіх цін в інтервалі від найменшої до найбільшої на товар або послугу, яка складається на ринку і яку покупець готовий заплатити.
Замовником при визначені даної вимоги взято до уваги досвід попередніх аналогічних проведених закупівель в тому числі інших Замовників процедур публічних закупівель серед яких наявні чисельні випадки критичного зниження цін недобросовісних учасників задля зриву процедури закупівель і, як наслідок, неукладення договорів, що призводить до затягування закупівельного процесу, порушення плану закупівель та сприяння недобросовісної конкуренції. Тобто, Замовник при включені даної вимоги до тендерної документації керувався виключно чинним законодавством в межах наданих йому прав та визначеного кола обов’язків, дані вимога жодним чином не обмежує коло учасників, не встановлює дискримінаційні вимоги та не встановлює ніякого порогу цін пропозицій, а лише вимагає від потенційних учасників надати законне та обґрунтоване зниження їх цін із наданням останніми адекватного розрахунку, при цьому жодним чином не обмежуючи прагнення до такого зниження.
Крім того, ані нормами Закону України «Про публічні закупівлі» ані іншими нормативними актами, обов’язку доведення/обґрунтування необхідності надання того чи іншого документу, або дати їх видачі для Замовника не встановлено.
Щодо вимоги п. 1.9. Розділу ІІІ Тендерної документації: Для підтвердження надійності та ділової репутації постачальника, останній як учасник закупівлі, повинен надати гарантійний лист про відсутність заборгованості та наявності фінансових ресурсів для виконання умов закупівлі та відсутності застосування до учасника закупівлі господарських санкцій щодо невиконання або неналежного виконання взятих зобов’язань за попередньо-виконаними договорами. Під застосуванням господарських санкцій до учасника закупівлі слід розуміти заходи впливу за рішеннями суду, що набули законної сили стосовно відшкодування збитків, штрафних санкцій, пені, неустойки до постачальника, а також оперативно-господарські санкцій у вигляді компенсації за гарантійними зобов’язаннями перед контрагентами, банками.
Встановленням вищевказаної вимоги, Замовник керувався виключно нормами чинного законодавства в межах наділених повноважень.
Метою такої вимоги є отримання Замовником актуальної інформації щодо господарської благодійності потенційного учасника, звертаємо увагу Скаржника на те, що дана вимога не віднесена до кваліфікаційних критеріїв та визначена у межах п. ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Також звертаємо увагу Скаржника, що предмет даної закупівлі є невідкладною потребою для закладів дошкільної освіти, а отже спекулювання суб’єктивними необґрунтованими судженнями щодо доцільності та вигідності для Вас вимог тендерної документації та свідоме затягування закупівельного процесу є неприпустимим і недобросовісним, адже кінцевими споживачами предмету закупівлі є діти, які не можуть чекати кінця бюрократичної тяганини.
З урахування вищевикладених обставин, підстави для задоволення Ваших вимог щодо внесення змін до умов тендерної документації – відсутні, а вимога є такою, що не підлягає задоволенню.
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2020-06-26-001674-b.b2
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ "Чистий Київ", Код ЄДРПОУ:39996524
Дата подання: 09 серпня 2020 12:07
Дата подання: 09 серпня 2020 12:07
Скарга
Скарга щодо незаконного та неправомірного відхилення тендерної пропозиції учасника торгів, порушення законодавства про публічні закупівлі.
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 12 серпня 2020 22:17
рішення від 12.08.2020 № 15413.pdf
Дата публікації: 12 серпня 2020 22:16
інформація про перенесення розгляду скарги № 12987.pdf
Дата публікації: 21 серпня 2020 14:38
Інформація про резолютивну частину рішення від 07.09.2020 № 16813.pdf
Дата публікації: 08 вересня 2020 18:49
Рішення від 07.09.2020 № 16813.pdf
Дата публікації: 10 вересня 2020 22:17
Коментар замовника щодо усунення порушення: З рішенням АМКУ ознайомлений. Рішення виконано.
Дата виконання рішення замовником: 05 жовтня 2020 14:10
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 14 липня 2020 12:26
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Документи |
---|---|---|---|
ТОВ "БОРЕЙ-ТРЕЙД" |
302 670,00
UAH з ПДВ
|
195 726,60
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВ "Б-777" |
268 367,40
UAH з ПДВ
|
201 600,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВ "Чистий Київ" |
298 634,40
UAH з ПДВ
|
201 780,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВ "УКРАЇНСЬКИЙ ПАПІР" |
393 471,00
UAH з ПДВ
|
203 797,80
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДМД-СЕРВІС" |
500 414,40
UAH з ПДВ
|
211 869,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ПП "ТРАСТ-7" |
706 230,00
UAH з ПДВ
|
287 704,65
UAH з ПДВ
|
Документи |
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІСОВИЙ КРАЙ" |
706 230,00
UAH з ПДВ
|
630 000,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ФОП ТКАЧЕНКО СЕРГІЙ МИХАЙЛОВИЧ |
748 500,00
UAH з ПДВ
|
748 500,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІСОВИЙ КРАЙ" #36619043 |
Рішення скасоване |
630 000,00
UAH з ПДВ
|
05 жовтня 2020 14:04
|
Учасник знаходиться у зведених
відомостях АМКУ |
ТОВ "БОРЕЙ-ТРЕЙД" #40840299 |
Рішення скасоване |
195 726,60
UAH з ПДВ
|
05 жовтня 2020 14:10
|
Обґрунтування аномально низької ціни
до 16 липня 2020 00:00
|
ТОВ "Б-777" #35662229 |
Рішення скасоване |
201 600,00
UAH з ПДВ
|
05 жовтня 2020 14:10
|
Обґрунтування аномально низької ціни
до 23 липня 2020 00:00
|
ТОВ "Чистий Київ" #39996524 |
Рішення скасоване |
201 780,00
UAH з ПДВ
|
05 жовтня 2020 14:10
|
Вимога про усунення невідповідностей
до 29 липня 2020 20:08
Обґрунтування аномально низької ціни
до 28 липня 2020 00:00
|
ТОВ "УКРАЇНСЬКИЙ ПАПІР" #25394112 |
Рішення скасоване |
203 797,80
UAH з ПДВ
|
05 жовтня 2020 14:10
|
Обґрунтування аномально низької ціни
до 01 серпня 2020 00:00
Учасник знаходиться у зведених
відомостях АМКУ |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДМД-СЕРВІС" #31939411 |
Рішення скасоване |
211 869,00
UAH з ПДВ
|
05 жовтня 2020 14:10
|
Обґрунтування аномально низької ціни
до 05 серпня 2020 00:00
|
ПП "ТРАСТ-7" #42081951 |
Рішення скасоване |
287 704,65
UAH з ПДВ
|
05 жовтня 2020 14:10
|
Обґрунтування аномально низької ціни
до 07 серпня 2020 00:00
|
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІСОВИЙ КРАЙ" #36619043 |
Рішення скасоване |
630 000,00
UAH з ПДВ
|
05 жовтня 2020 14:10
|
Учасник знаходиться у зведених
відомостях АМКУ |
ТОВ "БОРЕЙ-ТРЕЙД" #40840299 |
Відхилено |
195 726,60
UAH з ПДВ
|
08 жовтня 2020 18:13
|
Обґрунтування аномально низької ціни
до 07 жовтня 2020 00:00
|
ТОВ "Б-777" #35662229 |
Відхилено |
201 600,00
UAH з ПДВ
|
12 жовтня 2020 14:30
|
Обґрунтування аномально низької ціни
до 10 жовтня 2020 00:00
|
ТОВ "Чистий Київ" #39996524 |
Відхилено |
201 780,00
UAH з ПДВ
|
15 жовтня 2020 16:39
|
Обґрунтування аномально низької ціни
до 14 жовтня 2020 00:00
|
ТОВ "УКРАЇНСЬКИЙ ПАПІР" #25394112 |
Відхилено |
203 797,80
UAH з ПДВ
|
19 жовтня 2020 18:48
|
Обґрунтування аномально низької ціни
до 17 жовтня 2020 00:00
Учасник знаходиться у зведених
відомостях АМКУ |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДМД-СЕРВІС" #31939411 |
Відхилено |
211 869,00
UAH з ПДВ
|
22 жовтня 2020 12:01
|
Обґрунтування аномально низької ціни
до 21 жовтня 2020 00:00
|
ПП "ТРАСТ-7" #42081951 |
Відхилено |
287 704,65
UAH з ПДВ
|
27 жовтня 2020 13:02
|
Обґрунтування аномально низької ціни
до 24 жовтня 2020 00:00
|
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІСОВИЙ КРАЙ" #36619043 |
Відхилено |
630 000,00
UAH з ПДВ
|
06 листопада 2020 14:44
|
Учасник знаходиться у зведених
відомостях АМКУ |
ФОП ТКАЧЕНКО СЕРГІЙ МИХАЙЛОВИЧ #3076216997 |
Відхилено |
748 500,00
UAH з ПДВ
|
09 листопада 2020 18:00
|
Учасник знаходиться у зведених
відомостях АМКУ |
Інформація про відміну
Дата відміни
09 листопада 2020 18:00
Причина відміни
Відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з Законом про публічні закупівлі