Будівництво житлових будинків для військовослужбовців Державної прикордонної служби України та дитячого дошкільного закладу по вул.Народна,54-А у Солом'янському районі м.Києва(1 черга будівництва)додаткові роботи
Очікувана вартість
79 538 677,00 UAH
UA-2020-06-03-007501-b af27a21616be47aea106595730bcfe05
Відкриті торги    Призупинено    Наявні скарги без рішення
Електронний цифровий підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Оголошення про проведення

Друкувати оголошення PDFHTML

Інформація про замовника

Найменування: 1 ОКРЕМИЙ ВІДДІЛ КАПІТАЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА ДЕРЖАВНОЇ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
Код ЄДРПОУ: 23311317
Місцезнаходження: 02099, Україна , Київська обл., Київ, м.Київ, ВУЛИЦЯ ЯЛТИНСЬКА, будинок 11
Контактна особа: Мицкевич Людмила Іванівна
+380445276625
1ovkb@dpsu.gov.ua
Категорія: Замовник, що здійснює закупівлі для потреб оборони

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 03 червня 2020
Звернення за роз’ясненнями: до 21 червня 2020 10:00
Оскарження умов закупівлі: до 27 червня 2020 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 01 липня 2020 10:00
Початок аукціону: 07 липня 2020 14:46
Очікувана вартість: 79 538 677,00 UAH без ПДВ
Вид тендерного забезпечення: Електронна гарантія
Сума тендерного забезпечення: 397 693,00 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 795 386,77 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 1,00 %

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Роботи


Роботи закуповуються за рахунок коштів Державного бюджету України
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 роб.
Будівництво житлових будинків для військовослужбовців Державної прикордонної служби України та дитячого дошкільного закладу по вул.Народна,54-А у Солом'янському районі м.Києва(1 черга будівництва)додаткові роботи
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 01 грудня 2020
ДК 021:2015: 45211000-9 — Будівництво багатоквартирних житлових та індивідуальних будинків

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
Iнша подія За проханням Підрядника Замовник має право прийняти рішення про здійснення попередньої оплати в порядку передбаченому діючим законодавством. У випадку прийняття такого рішення, замовник на підставі виписаного Підрядником рахунку протягом 10 календарних днів перераховує йому аванс(разово або поетапно), загальний розмір якого не може перевищувати 30 відсотків вартості річного обсягу робіт Аванс 10 Календарні 30
Виконання робіт Розрахунки за виконані Підрядником роботи, здійснюються щомісяця за фактично виконані роботи, виходячи з обємів виконаних робіт, їх вартості на підставі представлених Підрядником актів КБ-2 та Довідки КБ-3. Пiсляоплата 7 Календарні 65
Iнша подія Кінцеві розрахунки з Підрядником здійснюються у двотижневий строк після виконання і приймання всіх передбачених договором робіт та отримання Замовником документа про готовність обєкта до експлуатації Пiсляоплата 14 Календарні 5

Документація

Критерії вибору переможця

Ціна: 100%

Тендерна документація

18 червня 2020 19:07
Електронний цифровий підпис
18 червня 2020 19:05
Тендерна документація нова редакція.doc
18 червня 2020 19:05
окремо зміни.docx
18 червня 2020 19:05
протокол.pdf
03 червня 2020 17:53
Додаток №3 - Опис предмета закупівлі. Зовнішне освітлення.rar
03 червня 2020 17:53
Додаток №3 - Опис предмета закупівлі. Зовнішня дощова каналізація.rar
03 червня 2020 17:53
Додаток №3 - Опис предмета закупівлі. Зовнішні водопровід та каналізація №1.rar
03 червня 2020 17:53
Додаток №3 - Опис предмета закупівлі. Зовнішнє газопостачання.rar
03 червня 2020 17:53
Додаток №3 - Опис предмета закупівлі. Зовнішнє електропостачання.rar
03 червня 2020 17:53
Додаток №3 - Опис предмета закупівлі. Зовнішні водопровід та каналізація №2.rar
03 червня 2020 17:53
Додаток №3 - Опис предмета закупівлі. Зовнішні водопровід та каналізація №3.rar
03 червня 2020 17:53
Додаток №3 - Опис предмета закупівлі. Дощова каналізація №2.rar
03 червня 2020 17:53
Додаток №3 - Опис предмета закупівлі. Газопостачання.rar
03 червня 2020 17:53
Додаток №3 - Опис предмета закупівлі. Зовнішні водопровід та каналізація.rar
03 червня 2020 17:53
Додаток №3 - Опис предмета закупівлі. Дощова каналізація №1.rar
03 червня 2020 17:53
Додаток №4 - Форма Тендерна пропозиція 2020.doc
03 червня 2020 17:53
3. Додаток №2 - Технічне завдання - Народна.docx
03 червня 2020 17:53
Тендерна документація нова(з правками) (1).doc
03 червня 2020 17:53
Додаток № 1 Проєкт Договору.doc
18 червня 2020 19:07
Електронний цифровий підпис
03 червня 2020 17:58
Електронний цифровий підпис
18 червня 2020 19:05
Тендерна документація нова редакція.doc
18 червня 2020 19:05
окремо зміни.docx
18 червня 2020 19:05
протокол.pdf
03 червня 2020 17:53
Додаток №3 - Опис предмета закупівлі. Зовнішне освітлення.rar
03 червня 2020 17:53
Додаток №3 - Опис предмета закупівлі. Зовнішня дощова каналізація.rar
03 червня 2020 17:53
Додаток №3 - Опис предмета закупівлі. Зовнішні водопровід та каналізація №1.rar
03 червня 2020 17:53
Додаток №3 - Опис предмета закупівлі. Зовнішнє газопостачання.rar
03 червня 2020 17:53
Додаток №3 - Опис предмета закупівлі. Зовнішнє електропостачання.rar
03 червня 2020 17:53
Додаток №3 - Опис предмета закупівлі. Зовнішні водопровід та каналізація №2.rar
03 червня 2020 17:53
Додаток №3 - Опис предмета закупівлі. Зовнішні водопровід та каналізація №3.rar
03 червня 2020 17:53
Додаток №3 - Опис предмета закупівлі. Дощова каналізація №2.rar
03 червня 2020 17:53
Додаток №3 - Опис предмета закупівлі. Газопостачання.rar
03 червня 2020 17:53
Додаток №3 - Опис предмета закупівлі. Зовнішні водопровід та каналізація.rar
03 червня 2020 17:53
Додаток №3 - Опис предмета закупівлі. Дощова каналізація №1.rar
03 червня 2020 17:53
Додаток №4 - Форма Тендерна пропозиція 2020.doc
03 червня 2020 17:53
3. Додаток №2 - Технічне завдання - Народна.docx
03 червня 2020 17:53
Тендерна документація нова(з правками) (1).doc
03 червня 2020 17:53
Додаток № 1 Проєкт Договору.doc

Роз’яснення до процедури

Запитання до процедури

Роз'яснення тендерної документації
Дата подання: 04 червня 2020 18:02
Дата відповіді: 05 червня 2020 15:17
Відповідно до п.п. 5) п. 5.2 Розділу 5 Тендерної документації замовником встановлено квалифікаційний критерій для участі в тендері - наявність в учасника досвіду виконання аналогічного договору. При цьому, аналогічним договором відповідно до умов цієї тендерної документації є договір на виконання комплексу робіт з будівництва будівель або споруд, складність якого віднесена до класу наслідків СС3. Просимо роз'яснити чи задовольнятиме вказаний квалифікаціний критерій договір на виконання будівельно-монтажних робіт з реконструкції об'єкта 5 категорії складності з класом наслідків СС3?
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Доброго дня! Відповідно статті 32 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (зі змінами та доповненнями) 4, 5 категорія складності за ДСТУ НБВ. 1.2.-16:2013 відповідає класу наслідків (відповідальності) за ДСТУ 8855:2019 класу наслідків СС-3.
Замовник при розгляді пропозиції учасника зобов’язаний врахувати вищезазначені відповідні зміни в законодавстві.
Відповідно, Тендерний комітет Замовника задовольнятимуть підтверджуючі документи на виконання будівельних робіт за аналогічним договором за 5 категорією складності.

Вимоги про усунення порушення

Номер вимоги: UA-2020-06-03-007501-b.b1
Статус:
Відповідь надана
Дата подання: 21 червня 2020 09:06
Вимога
П.6.2 Розділу 2 ТД містить інформацію, що приймання-передача виконаних робіт (об’єкта будівництва) проводиться, відповідно до чинних нормативних актів, які підтверджуватимуть прийняття закінченого об’єкту в експлуатацію. Прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкту здійснюється у порядку визначеному діючим законодавством.
Разом з тим, чинним законодавством не передбачено введення в експлуатацію об’єктів, які будуть отримані у результаті виконання робіт, передбачені додатками до Тендерної документації. Прошу внести відповідні зміни до Тендерної документації.
Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога відхилена
23 червня 2020 15:15
Доброго дня ! В пункті 6.2 частини 6 розділу III тендерній документації Замовником чітко зазначено, що прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкту здійснюється у порядку, визначеному діючим законодавством, а саме:
відповідно пункту 3 «Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів» затвердженого Постановою КМУ від 13.04.2011 № 641 (зі змінами та доповненнями) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, а також комплексів (будов), до складу яких входять об’єкти з різними класами наслідків (відповідальності), здійснюється на підставі акту готовності об’єкта до експлуатації шляхом видачі відповідними органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката.

Скарги до процедури

Номер скарги: UA-2020-06-03-007501-b.c2
Статус:
Скасовано
Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "МАГНУС", Код ЄДРПОУ:41921259
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення замовником  дискримінаційних вимог у документації відкритих торгів
Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства в сфері публічних закупівель Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Магнус» Код ЄДРПОУ 41921259 01001, м.Київ, вул.Хрещатик 44-Б, оф.206 Найменування замовника: 1 Окремий відділ капітального будівництва Державної прикордонної служби України Код ЄДРПОУ 23311317 02099, м.Київ, вул.Ялтинська 11 Інформація про закупівлю: ДК 021:2015: 45211000-9. Будівництво житлових будинків для військовослужбовців Державної прикордонної служби України та дитячого дошкільного закладу по вул.Народна 54-а у Солом’янському районі м.Києва (1 черга будівництва) додаткові роботи СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення замовником  дискримінаційних вимог у документації відкритих торгів 28 травня 2020 року 1-м окремим відділом капітального будівництва Державної прикордонної служби України (ЄДРПОУ: № 23311317) (надалі – Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу, в системі Prozorro було оприлюднене оголошення на закупівлю ДК021-2015: 45211000-9 — Будівництво багатоквартирних житлових та індивідуальних будинків. Будівництво житлових будинків для військовослужбовців Державної прикордонної служби України та дитячого дошкільного закладу по вул. Народна,54-А у Солом'янському районі м. Києва(1 черга будівництва) додаткові роботи. (ідентифікатор закупівлі UA-2020-06-03-007501-b; ID у ЦПД af27a21616be47aea106595730bcfe05) за процедурою відкритих торгів (надалі – Закупівля), а також була оприлюднена тендерна документація. Кінцева дата подання пропозицій по Закупівлі назначена на 01 липня 2020 року, очікувана вартість закупівлі - 79 538 677, 00 UAH без ПДВ (розмір бюджетного призначення за кошторисом), аукціон Закупівлі заплановано на 02 липня 2020 року. Уважно ознайомившись із умовами тендерної документації вважаємо, що тендерна документація по вказаній вище закупівлі складена з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, містить незаконні дискримінаційні вимоги, в наслідок чого порушує права та законні інтереси ТОВ «Будівельна компанія Магнус» (оскільки обмежують право Заявника на участь у закупівлі), на підставі чого потребує внесення змін в частині встановлених дискримінаційних умов з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, допущених Замовником у тендерній документації. При цьому ми вважаємо, що Замовником було вчинено дії, спрямовані на уникнення ефективного та прозорого здійснення закупівлі шляхом внесення до умов тендерної документації вимог, що порушують принципи добросовісної конкуренції серед потенційних учасників, що в свою чергу ставить під сумнів законність проведення даної процедури закупівлі з огляду на те, що окремі умови тендерної документації порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель з огляду на наступне. 1) Щодо обгрунованості закупівлі Замовником додаткових робіт згідно назви предмета закупівлі, а саме: Будівництво житлових будинків для військовослужбовців Державної прикордонної служби України та дитячого дошкільного закладу по вул. Народна, 54-А у Солом'янському районі м. Києва (1 черга будівництва) додаткові роботи. Пунктом 22 частини першої статті 1 Закону визначено, що роботи - розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт; Згідно з розділом першим Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказим Мінекономрозвику України №708 від 15.04.2020 р. закупівля робіт здійснюється Замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятий наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301. Водночас об’єкт будівництва — це будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси або частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури згідно з ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затвердженого наказом Мінрегіону України від 04.06.2014 р. № 163. Так для об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів зі значними наслідками (СС3), а також комплексів (будов), до складу яких входить хоча б один об’єкт, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об’єктів із значними наслідками (СС3), проектування виконується в три стадії: стадія ЕП стадія П; стадія РП, Р. Стадія П розробляється для визначення містобудівних, архітектурних, художніх, екологічних, технічних, технологічних, інженерних рішень об'єкта, кошторисної вартості будівництва та містить в собі в тому числі розділ «Рішення з інженерного обладнання» 1. Принципові рішення із внутрішнього та зовнішнього інженерного обладнання - опалення, вентиляції, кондиціонування повітря, газопостачання, водопостачання і каналізації, електрообладнання, електроосвітлення, захисту від блискавок, зв'язку, пожежної та охоронної сигналізації, сигналізації, радіофікації, телебачення, автоматизації санітарно-технічних пристроїв, диспетчеризації, обладнання замково-переговорними пристроями (для житлових будинків), вимоги щодо енергозбереження, заходи щодо захисту від блукаючих струмів та антикорозійного захисту інженерні рішення щодо протипожежних заходів. Таким чином ми бачимо, що реалізація інженерного забезпечення об'єкта передбачає виконання робіт і в тих обсягах, які затверджені в проектній документації. Разом з тим, додаткові роботи - це роботи, що не були включені у початковий проект, але які стали через непередбачувані обставини необхідними для належного виконання проекту. Тобто, в даному випадку для визначення предмету закупівлі як додаткові роботи необхідно було одночасно наявність таких умов: 1. Роботи не були передбачені в початковому проекті; 2. Виникли після початку виконання будівельних робіт на об’єкті; проект будівництва об’єкта було відкориговано та перезатверджено в установленому порядку. Однак, проаналізувавши додаток 2 «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ» та додаток 3 «Опис предмета закупівлі» до тендерної документації у їх сукупності, маємо достатні підстави вважати, що найменування та обсяги робіт, які закуповуються є частиною основними роботами з влаштування інженерних мереж та систем, як складових частин об’єкта будівництва, що в свою чергу не може вважатися додатковими роботами. При цьому, Замовником в тендерній документації розділі VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» визначено істотні умови договору, де серед іншого значиться предмет договору (найменування): «Будівництво житлових будинків для військовослужбовців Державної прикордонної служби України та дитячого дошкільного закладу по вул. Народна,54-А у Соломянському р-ні місті Києва (1 черга будівництва) додаткові роботи», що в свою чергу унеможливлює внесення змін у сам договір в цій частині, оскільки в Законі встановлено імперативну норму, яка стосується заборони зміни істотних умов договору, щодо яких сторонами досягнуто згоди, в розрізі того, що це є однією із умов тендерної документації, яка є обов’язковою для учасника-переможця і повинна відображатися у його пропозиція, яка в свою чергу не може відрізнятися від умов договору. Тобто, предмет договору та інші умови, визначені Замовником як істотні, не можуть бути доповнені чи скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем, а з урахуванням того, що саме Замовник встановлює, яким саме критеріям оцінки повинен відповідати предмет закупівлі, то в даному випадку існує велика імовірність того, що перевага у виборі переможця даної закупівлі може бути на боці того, хто виконував інші будівельні роботи по даному об’єкту (Генпідряднику). 2) Щодо конкуренції та неузгодженості окремих положень тендерної документації, що є порушенням принципів здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, визначених в ст. 5 Закону. В розділі 1 «Загальні положення» п. 4.4. строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) визначено, що роботи виконуються протягом 2020 року, тобто за загальним правилом обчислення строків до 31.12.2020 року. Разом з тим, в розділі VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» п.4 «Істотні умови договору» - 5) термін та місце виконання робіт зазначено: «Термін виконання робіт: з моменту підписання договору до 01 грудня 2020 року. При цьому, календарний план виконання робіт на поточний рік складається після надходження кошторису від головного розпорядника державних коштів виходячи з розрахунку фактичного фінансування». Отже, як бачимо, така суперечність може мати наслідком той факт, що Замовник на свій розсуд зможе тлумачити умови тендерної документації у випадку, якщо при подачі тендерної пропозиції учасник зазначить строк виконання робіт протягом 2020 року, що зможе призвести до відхилення його тендерної пропозицій. 3) Щодо окремих умови тендерної документації порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Обґрунтування незаконності Тендерної документації, в наслідок наявності у ній дискримінаційних вимог, що є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель: 3.1. В п. 5.1. розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме: - наявність у учасника процедури закупівлі обладнання та матеріально – технічної бази та технологій; При цьому в п. 5.2 «перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасників встановленим кваліфікаційним критеріям та вимогам та які надаються учасником у складі тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовник вимагає від учасника «обладнання, машини та механізми, в кількості необхідній для виконання робіт по предмету закупівлі, які будуть використовуватися при виконанні вказаних робіт, у відповідності з переліком основних машин і механізмів та механізованих інструментів, використання яких передбачено розділом 3 Додатку № 2 ТД, що розроблений з урахуванням Проекту організації будівництва (наведений в додатку № 3 «Опис предмету закупівлі» . Так, в вищенаведеному додатку міститься перелік із 56 найменувань одиниць техніки наявність якої має підтвердити учасник шляхом надання наступних документів: «для документального підтвердження наявності обладнання, машин і механізмів учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції копії документів, що підтверджують право власності або користування (вказані документи повинні бути чинними на дату розкриття тендерної пропозиції). Такими документами можуть бути зокрема, але не виключаючи: договори купівлі-продажу, акти введення в експлуатацію, договори оренди, договори користування чи надання послуг, інвентарні картки обліку, тощо. У разі надання документу (договору), що підтверджує право користування відповідним обладнанням, машиною чи механізмом, зазначений договір має містити конкретне посилання на найменування (тип, марку), а також на реєстраційні номери та/або номери агрегатів зазначеного обладнання, машини чи механізму. Також до документу (договору), що підтверджує право користування Учасником має бути доданий акт-приймання передавання відповідного обладнанням, машин та механізмів (чи інший документ), який підтверджує їх фактичну наявність у учасника станом на дату розкриття тендерної пропозиції;» Вважаємо, що Замовником встановлено надмірні вимоги щодо обсягу, видів та правових підстав користування обладнанням та матеріально-технічною базою, які дискримінують одних учасників перед іншими. При цьому, жодних посилань на нормативні акти, якими передбачена саме така кількість техніки, Замовник у тендерній документації не наводить. Так, при виконанні робіт, передбачених тендерною документацією, можливо використовувати техніку з аналогічним технічними та якісними характеристиками, застосування якої, також надає можливість якісно виконати роботи у відповідності до нормативних вимог, відповідно – вказаний обов’язковий мінімальний склад готової до експлуатації спеціальної техніки (машини, механізми), яку учасник повинен залучити та підтвердити залучення для виконання умов закупівлі є необґрунтованим, та неправомірно встановлений Замовником. 3.2 В п.п. 4 п. 5.2 «перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасників встановленим кваліфікаційним критеріям та вимогам та які надаються учасником у складі тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовник вимагає від учасника: «Для підтвердження кваліфікації працівників, що наведені в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасник повинен надати копії відповідних документів, що підтверджують освіту інженерно-технічних працівників та копії відповідних документів, що підтверджують освіту, кваліфікацію або спеціальну професійну підготовку робітників (дипломи, свідоцтва, сертифікати про проходження спеціальної підготовки, тощо).» Вважаємо, що  Замовник не обґрунтовано встановив у тендерній документації наведену вище вимогу,оскільки відповідно до приписів частини другої статті 11 Закону України «Про інформацію» не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особи без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та захисту прав людини. До конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров’я, а також адреса, дата і місце народження. За таких обставин, надання копій дипломів про закінчення учбових закладів, або документів, що підтверджують освіту інженерно-технічних працівників та копії відповідних документів, що підтверджують освіту, кваліфікацію або інших документів про спеціальну професійну підготовку робітників (дипломи, свідоцтва, сертифікати про проходження спеціальної підготовки, тощо) є порушенням даних приписів і, як наслідок, діями, спрямованими на дискримінацію інших учасників торгів, що може привести до усунення саме Замовником конкурентної поведінки між учасниками, з метою надання переваг на користь іншим учасникам (учаснику)». При цьому, Замовник може мати в наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, які потрібні для виконання робіт, передбачених умовами даної закупівлі, але у випадку відмови працівників на розголошення їхніх персональних даних та не надання згоди на копії їхніх документів, можуть стати підставою для відхилення тендерних пропозицій потенційних учасників з причин, що не залежать від них. 3.3. В п.п. 4 п. 5.2 «перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасників встановленим кваліфікаційним критеріям та вимогам та які надаються учасником у складі тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовник вимагає від учасника підтвердження виконання аналогічного договору. При цьому під аналогічним договором Замовник вважає наступне: «Аналогічним договором відповідно до умов цієї тендерної документації є договір, якого комплексу робіт з будівництва будівель або споруд, складність якого віднесена до СС3 класу наслідків». Більш ніж переконані, що о дані вимоги дискримінаційними та такими, що обмежують коло можливих Учасників торгів. Відповідно до постанови Верховного Суду від 17.10.2018 року по справі № 826/11824/17 визначено, що аналогічним вважається договір той, який відповідає предмету закупівлі. Згідно предмету закупівлі є будівництво багатоквартирних житлових та індивідуальних будинків. Вважаємо, що Замовником умисно встановлено вимогу, що надання інформації по аналогічним договорам за класом наслідків СС3. Відповідно до нормативно-правових актів клас наслідків (відповідальності) будівель і споруд (далі - клас наслідків) - це характеристика рівня можливої небезпеки для здоров’я і життя людей, які постійно або періодично перебуватимуть на об’єкті або які знаходитимуться зовні такого об’єкта, матеріальних збитків чи соціальних втрат, пов’язаних із припиненням експлуатації або з втратою цілісності об’єкта. При цьому, складність об’єкта будівництва не може оцінюватися за класом наслідків, оскільки об’єкт будівництва може відноситися до 4 рівня складності, що відповідає СС2 і досвід будівництва таких об’єктів нічим не відрізняється від СС3. Із наведеного встановлено, що категорія складності немає жодного відношення до предмету закупівлі. Єдина вимога законодавства – наявність ліцензії для проведення відповідних робіт. А тому, обмеження щодо виконаних договорів саме за класом наслідків СС3 є дискримінаційною. Для набуття досвіду виконання аналогічних договорів, учасники повинні мати можливість брати участь у закупівлях, відповідно до своїх можливостей ( в даному випадку – наявності ліцензії). 3.4 Щодо невідповідності умов Проекту договору – характеру робіт, що мають виконуватися учасником У складі тендерної документації, Замовником був оприлюднений проект договору, який має бути підписаний із участником, що переможе за результатами відкритих торгів. Разом з тим, умови проекту договору не відповідають ані характеру робіт, які має виконувати учасник-переможець, ані чинному законодавству зважаючи на наступне: Преамбула Проекту договору містить інформацію, що учасник-переможець закупівлі, що укладає із Замовником договір, має статус Генерального підрядника. Розділ 1 Проекту Договору дає визначення терміну “Генпідрядник” – це сторона Договору, яка завершує та передає Замовнику закінчені роботи з будівництва житлового будинку що передбачені цим Договором. Натомість, Замовником здійснюється закупівля робіт по влаштування зовнішніх мереж, які відносяться до 1 черги будівництва, а саме: - роботи по зовнішньому освітленню; - влаштування зовнішньої дощової каналізації; - влаштування зовнішнього водопроводу та каналізації; - влаштування зовнішнього газопостачання; - влаштування зовнішнього електропостачанню; - влаштування дощової каналізації; - влаштування газопостачання. Таким чином, фактичним обсягом робіт, які Замовник доручить здійснювати учаснику-переможцю закупівлі в жодному порядку не будуть роботи з будівництва житлового будинку. Крім того, п.1 Проекту договору передбачає, що Генпідрядник на свій ризик власними і залученими силами та засобами зобов’язується за завданням Замовника відповідно до проектно-кошторисної документації та технічного завдання виконати роботи з 1 черги будівництва житлового будинку №1 по вул.Народна 54-А м.Києва, у тому числі роботи з будівництва зовнішніх інжинерних мереж, та виконати пусконаладочні роботи по введенню об’єкта в екплуатацію. Наразі, відповідно із інформації з відкритих джерел, в тому числі з сайту Державної архітектурно-будівельної інспекції, будівництво житлового будинку №1 по вул.Народна 54-А м.Києва (1 черга будівництва) здійснює ПрАТ “Комплексне підприємство широкопрофільного будівництва-2” ( Інші умови Проекту договору також за своїм характером передбачають, що учасник-переможець закупівлі буде виконувати роботи із будівництва житлового будинку із зовнішіми мережами. Таким чином, звертаємо Вашу увагу, що умови Проекту договору про закупівлю робіт не відповідають вимогам пункту 1 статті 5 ЗУ “Про публічні закупівлі”, а саме: ¬ Відсутня добросовісна конкуренція серед учасників (умови договору передбачають обов’язок учасника-переможця закупівлі виконати комплекс робіт по будівництву житлового будинку та зовнішніх мереж, однак будівництво будинку з 2016 року здійснює ПрАТ “Комплексне підприємство широкопрофільного будівництва-2”. За таких умов, єдиним учасником, який взмозі виконати роботи, передбачені проектом договору є ПрАТ “Комплексне підприємство широкопрофільного будівництва-2”.) ¬ Наявна дискримінація учасників та відсутність рівного ставлення до них (умови проекту договору передбачають, що учасник – переможець закупівлі є стороною, яка завершує та передає замовнику закінчені роботи з будівництва житлового будинку, що однозначно дозволяє стверджувати, що Замовник мав на увазі саме ПрАТ “Комплексне підприємство широкопрофільного будівництва-2”, яке наразі завершує будівництво житлового будинку №1 по вул.Народна 54-А м.Києва 4) Щодо порушення встановлення Замовником очікуваної вартості предмету закупівлі Згідно п.1.2 Розділу V Тендерної документації, єдиним критерієм оцінки даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%). При цьому, пункт 1.3 Розділу V Тендерної документації також наголошує, що до оцінки тендерних пропозицій приймається сума, що становить загальну вартість тендерної пропозиції кожного окремого учасника, розрахована з урахуванням вимог щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, визначених цією документацією, в тому числі з урахуванням податків та зборів, (податок на додану вартість розраховувати згідно з пунктом 197.15 статті 197 Податкового кодексу України), що передбачені чинним законодавством, та мають бути включені таким учасником до вартості товарів, робіт або послуг. Відповідно до п.197.15 ст.197 ПК України, звільняються від оподаткування операції з постачання будівельно-монтажних робіт з будівництва доступного житла та житла, що будуються за державні кошти. Застосовувати податкову пільгу щодо звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання будівельно-монтажних робіт з будівництва житла, що будується за бюджетні кошти, встановлену п.197.15 ст.197 ПК України, мають право лише ті суб’єкти господарювання – платники ПДВ, які є забудовниками та визначені виконавцями цільової програми будівництва, зокрема, у даному випадку, за програмою Державного бюджету, і безпосередньо здійснюють будівельно-монтажні роботи. Інші суб’єкти господарювання – платники ПДВ, які виконують роботи для забезпечення будівництва за програмою Державного бюджету, права на використання пільги з оподаткування не мають та надають послуги виконавцям з нарахуванням ПДВ за основною ставкою за загальновстановленими правилами. Аналогічна позиція відображена в індивідуальних податкових консультаціях ДФС України від 28.02.2019 року №796/ІПК/10-36-12-01, від 27.03.2019 року №1238/6/99-99-15-03-02-15/ІПК, від 30.05.2018 №2367/6/99-99-15-03-02-15/ІПК. Звертаємо Вашу увагу, що в контексті норм Податкового кодексу України, під терміном «житло» розуміються виключно об’єкти житлового фонду. В даному випадку, замовник здійснює закупівлю будівельно-монтажних робіт (влаштування зовнішніх мереж), результатом яких не буде отримання замовником об’єктів житлового фонду, а тому підстав для застосування пільги, передбаченої п.197.15 ст.197 ПК України, немає. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ТОВ «БК «Магнус» бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Товариство є реальним учасником відповідного ринку та здійснює роботи з будівництва будівель та споруд. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника, ТОВ «БК «Магнус» не може прийняти участь у закупівлі. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,  ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду; 2. Встановити порушення Замовником процедури закуплі; 3. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмініти процедуру закупівлі. З повагою Директор ТОВ «БК «Магнус» Є.Марченко «25» червня 2020 року
Розгорнути Згорнути
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Номер скарги: UA-2020-06-03-007501-b.c3
Статус:
Прийнято до розгляду
Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "МАГНУС", Код ЄДРПОУ:41921259
Дата подання: 26 червня 2020 11:43
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення замовником  дискримінаційних вимог у документації відкритих торгів
28 травня 2020 року 1-м окремим відділом капітального будівництва Державної прикордонної служби України (ЄДРПОУ: № 23311317) (надалі – Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу, в системі Prozorro було оприлюднене оголошення на закупівлю ДК021-2015: 45211000-9 — Будівництво багатоквартирних житлових та індивідуальних будинків. Будівництво житлових будинків для військовослужбовців Державної прикордонної служби України та дитячого дошкільного закладу по вул. Народна,54-А у Солом'янському районі м. Києва(1 черга будівництва) додаткові роботи. (ідентифікатор закупівлі UA-2020-06-03-007501-b; ID у ЦПД af27a21616be47aea106595730bcfe05) за процедурою відкритих торгів (надалі – Закупівля), а також була оприлюднена тендерна документація. Вважаємо, щo Замовником до тендерної документації були включені ряд положень, що порушують принципи здійснення публічних закупівель та недискримінацію учасників, визначених в ст. 5 Закону, зокрема: Замовником встановлено надмірні вимоги щодо обсягу, видів та правових підстав користування обладнанням та матеріально-технічною базою, які дискримінують одних учасників перед іншими. Замовник не обґрунтовано встановив у тендерній документації вимогу про документальне підтвердження кваліфікації працівників, оскільки відповідно до приписів частини другої статті 11 Закону України «Про інформацію» не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особи без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та захисту прав людини. До конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров’я, а також адреса, дата і місце народження. Замовник встановлено критерії по надання аналогічного договору з порушенням вимог чинного законодавства; Замовник у складі тендерної документації надав проект договору - умови якого не відповідають характеру робіт, що мають виконуватися учасником.
Розгорнути Згорнути
Документи
Рішення органу оскарження: Очікується
Прийнято до розгляду: 01 липня 2020 13:25
рішення від 30.06.2020 № 12672 + лист Замовнику.pdf
Дата публікації: 01 липня 2020 13:25

Документи подані скаржником

26 червня 2020 09:59
Скарга 1.pdf

Документи подані замовником

Документи Органу Оскарження

Актуальні тендери

До пошуку