Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Управління капітального будівництва Чернігівської обласної державної адміністрації |
Код ЄДРПОУ: | 04014246 |
Місцезнаходження: | 14000, Україна , Чернігівська обл., місто Чернігів, вулиця Єлецька, 11 |
Контактна особа: |
Артеменко Ірина Анатоліївна +380462677467 ukb_ead1@cg.gov.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 21 травня 2020 17:48 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 30 травня 2020 18:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 05 червня 2020 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 09 червня 2020 18:00 |
Початок аукціону: | 10 червня 2020 13:42 |
Очікувана вартість: | 8 188 920,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 41 000,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Вид тендерного забезпечення: | Електронна гарантія |
Сума тендерного забезпечення: | 40000 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Роботи
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Дата виставлення рахунку | Відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповується за бюджетні кошти», від 27.12.2001 № 1764 «Про затвердження Порядку державного фінансування капітального будівництва», Замовник до початку виконання робіт може перерахувати Виконавцю аванс у розмірі, що не перевищує 30% вартості річного обсягу робіт на строк не більше одного місяця. | Аванс | 30 | Календарні | 30 |
Виконання робіт | Замовник проводить розрахунки за виконані роботи на підставі підписаних Сторонами актів форми № КБ-2в (акт приймання виконаних будівельних робіт) та форми № КБ-3 (довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрат), при цьому Сторони домовилися про те, що строк (термін) оплати Замовником виконаних Виконавцем робіт визначається відкладальною обставиною, а саме – після надходження коштів з бюджету на рахунок Замовника за проведення робіт, які є предметом даного Договору. | Пiсляоплата | 120 | Календарні | 70 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
01 червня 2020 16:07 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
01 червня 2020 15:45 |
Річний план Журавка ЗОШ.pdf | |
01 червня 2020 15:45 |
ПЕРЕЛІК ЗМІН Журавка ЗОШ.docx | |
01 червня 2020 15:45 |
ТД зі змінами Журавка ЗОШ ІІ черга.doc | |
21 травня 2020 17:48 |
Журавка ЗОШ ІІ черга.rar | |
21 травня 2020 17:48 |
Проект договору Журавка ЗОШ.docx | |
21 травня 2020 17:48 |
ТЗ Журавка ЗОШ ІІ черга.rtf |
01 червня 2020 16:07 |
Файл з підписом
Друкувати оголошення PDF
|
|||
01 червня 2020 15:45 |
Річний план Журавка ЗОШ.pdf
|
|||
01 червня 2020 15:45 |
ПЕРЕЛІК ЗМІН Журавка ЗОШ.docx
|
|||
01 червня 2020 15:45 |
ТД зі змінами Журавка ЗОШ ІІ черга.doc
|
|||
21 травня 2020 17:48 |
Журавка ЗОШ ІІ черга.rar
|
|||
21 травня 2020 17:48 |
Проект договору Журавка ЗОШ.docx
|
|||
21 травня 2020 17:48 |
ТЗ Журавка ЗОШ ІІ черга.rtf
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Відповідно до умов тендерної документації учасники можуть ознайомитись з проєктною документацією за адресою: м. Чернігів, вул. Єлецька, 11, 2 поверх, каб. №1.
В тендерній документації не встановлено вимог щодо терміну давності засвідчення копій документів.
Згідно з наказом Міністрества регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.07.2018р № 196 «Про внесення змін до Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів» учасник при складанні ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) встановлює розмір кошторисної заробітної плати виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник планує отримувати на об’єкті будівництва.
Мінекономіки у відповіді на запит 111/2017 від Кіровоградський комплекс зробило висновок, що перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Враховуючи викладене, замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
У даному випадку замовник проводить закупівлю робіт саме з реконструкції, що визначено проєктною документацією на об’єкт будівництва, яка пройшла державну експертизу. Своїм листом Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 08.08.2012 №7/17-12928 «Щодо віднесення окремих об’єктів соціальної сфери до об’єктів реконструкції та капітального ремонту» роз’яснює, що у разі, коли планується зміна геометричних параметрів об’єкта, такі роботи слід кваліфікувати як реконструкцію.
Згідно з ДБН А.2.2-3:2014 Проектна документація для будівництва:
- реконструкція – перебудова введеного в експлуатацію в установленому порядку об’єкта будівництва, що передбачає зміну його геометричних розмірів та/або функціонального призначення, внаслідок чого відбувається зміна основних техніко – економічних показників (кількість продукції, потужність тощо), забезпечується удосконалення виробництва, підвищення його техніко-економічного рівня та якості продукції, що виготовляється, поліпшення умов експлуатації та якості послуг. Реконструкція передбачає повне або часткове збереження елементів несучих і огороджувальних конструкцій та призупинення на час виконання робіт експлуатації об’єкта в цілому або його частин (за умови їх автономності).
- капітальний ремонт — це сукупність робіт на об’єкті будівництва, введеному в експлуатацію в установленому порядку, без зміни його геометричних розмірів та функціонального призначення, що передбачають втручання у несучі та огороджувальні системи, при заміні або відновленні конструкцій чи інженерних систем та обладнання, у зв’язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників, а також благоустрій території.
- нове будівництво - будівництво будинків, будівель, споруд, їх комплексів, що здійснюється з метою створення об’єктів виробничого і невиробничого призначення, а також лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, в тому числі добудова зупинених об’єктів незавершеного будівництва.
Аналіз наведених визначень дає підстави стверджувати, що вони не є тотожними (аналогічними) за своєю суттю. Так, обсяги робіт, складність та масштабність їх виконання при реконструкції, є більш значними, у порівнянні з тими, які виконуються при виконанні капітального ремонту. Зокрема у процесі реконструкції відбувається зміна основних техніко-економічних показників та забезпечується удосконалення виробництва, чого не передбачають роботи з капітального ремонту.
Відрізняється суть робіт з реконструкції і від специфіки нового будівництва, коли об’єкт фактично ще не вводився в експлуатацію; натомість реконструкція передбачає роботи на об’єкті, який введено в експлуатацію.
Для успішного проведення саме реконструкції, враховуючи складність та специфіку виконання робіт, необхідний попередній досвід та кваліфікація.
Зважаючи на вищевикладене, у даній закупівлі цілком обґрунтованим є те, що аналогічним договором слід вважати такий договір, що за предметом є реконструкцією.
Мінекономіки у відповіді на запит 111/2017 від Кіровоградський комплекс зробило висновок, що перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Враховуючи викладене, замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
У даному випадку замовник проводить закупівлю робіт саме з реконструкції, що визначено проєктною документацією на об’єкт будівництва, яка пройшла державну експертизу. Своїм листом Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 08.08.2012 №7/17-12928 «Щодо віднесення окремих об’єктів соціальної сфери до об’єктів реконструкції та капітального ремонту» роз’яснює, що у разі, коли планується зміна геометричних параметрів об’єкта, такі роботи слід кваліфікувати як реконструкцію.
Згідно з ДБН А.2.2-3:2014 Проектна документація для будівництва:
- реконструкція – перебудова введеного в експлуатацію в установленому порядку об’єкта будівництва, що передбачає зміну його геометричних розмірів та/або функціонального призначення, внаслідок чого відбувається зміна основних техніко – економічних показників (кількість продукції, потужність тощо), забезпечується удосконалення виробництва, підвищення його техніко-економічного рівня та якості продукції, що виготовляється, поліпшення умов експлуатації та якості послуг. Реконструкція передбачає повне або часткове збереження елементів несучих і огороджувальних конструкцій та призупинення на час виконання робіт експлуатації об’єкта в цілому або його частин (за умови їх автономності).
- капітальний ремонт — це сукупність робіт на об’єкті будівництва, введеному в експлуатацію в установленому порядку, без зміни його геометричних розмірів та функціонального призначення, що передбачають втручання у несучі та огороджувальні системи, при заміні або відновленні конструкцій чи інженерних систем та обладнання, у зв’язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників, а також благоустрій території.
- нове будівництво - будівництво будинків, будівель, споруд, їх комплексів, що здійснюється з метою створення об’єктів виробничого і невиробничого призначення, а також лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, в тому числі добудова зупинених об’єктів незавершеного будівництва.
Аналіз наведених визначень дає підстави стверджувати, що вони не є тотожними (аналогічними) за своєю суттю. Так, обсяги робіт, складність та масштабність їх виконання при реконструкції, є більш значними, у порівнянні з тими, які виконуються при виконанні капітального ремонту. Зокрема у процесі реконструкції відбувається зміна основних техніко-економічних показників та забезпечується удосконалення виробництва, чого не передбачають роботи з капітального ремонту.
Відрізняється суть робіт з реконструкції і від специфіки нового будівництва, коли об’єкт фактично ще не вводився в експлуатацію; натомість реконструкція передбачає роботи на об’єкті, який введено в експлуатацію.
Для успішного проведення саме реконструкції, враховуючи складність та специфіку виконання робіт, необхідний попередній досвід та кваліфікація.
Зважаючи на вищевикладене, у даній закупівлі цілком обґрунтованим є те, що аналогічним договором слід вважати такий договір, що за предметом є реконструкцією.
Зважаючи на це доводи Учасника, що у тендерній документації, зокрема у проекті договору, визначено, що укладатиметься саме «Договір підряду» не можна прийняти як належне обґрунтування наявності дискримінаційної умови, оскільки такий підхід сильно звужує поняття аналогічного договору.
Мінекономіки у відповіді на запит 111/2017 від Кіровоградський комплекс зробило висновок, що перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Враховуючи викладене, замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
У даному випадку замовник проводить закупівлю робіт саме з реконструкції, що визначено проєктною документацією на об’єкт будівництва, яка пройшла державну експертизу. Своїм листом Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 08.08.2012 №7/17-12928 «Щодо віднесення окремих об’єктів соціальної сфери до об’єктів реконструкції та капітального ремонту» роз’яснює, що у разі, коли планується зміна геометричних параметрів об’єкта, такі роботи слід кваліфікувати як реконструкцію.
Згідно з ДБН А.2.2-3:2014 Проектна документація для будівництва:
- реконструкція – перебудова введеного в експлуатацію в установленому порядку об’єкта будівництва, що передбачає зміну його геометричних розмірів та/або функціонального призначення, внаслідок чого відбувається зміна основних техніко – економічних показників (кількість продукції, потужність тощо), забезпечується удосконалення виробництва, підвищення його техніко-економічного рівня та якості продукції, що виготовляється, поліпшення умов експлуатації та якості послуг. Реконструкція передбачає повне або часткове збереження елементів несучих і огороджувальних конструкцій та призупинення на час виконання робіт експлуатації об’єкта в цілому або його частин (за умови їх автономності).
- капітальний ремонт — це сукупність робіт на об’єкті будівництва, введеному в експлуатацію в установленому порядку, без зміни його геометричних розмірів та функціонального призначення, що передбачають втручання у несучі та огороджувальні системи, при заміні або відновленні конструкцій чи інженерних систем та обладнання, у зв’язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників, а також благоустрій території.
- нове будівництво - будівництво будинків, будівель, споруд, їх комплексів, що здійснюється з метою створення об’єктів виробничого і невиробничого призначення, а також лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, в тому числі добудова зупинених об’єктів незавершеного будівництва.
Аналіз наведених визначень дає підстави стверджувати, що вони не є тотожними (аналогічними) за своєю суттю. Так, обсяги робіт, складність та масштабність їх виконання при реконструкції, є більш значними, у порівнянні з тими, які виконуються при виконанні капітального ремонту. Зокрема у процесі реконструкції відбувається зміна основних техніко-економічних показників та забезпечується удосконалення виробництва, чого не передбачають роботи з капітального ремонту.
Відрізняється суть робіт з реконструкції і від специфіки нового будівництва, коли об’єкт фактично ще не вводився в експлуатацію; натомість реконструкція передбачає роботи на об’єкті, який введено в експлуатацію.
Для успішного проведення саме реконструкції, враховуючи складність та специфіку виконання робіт, необхідний попередній досвід та кваліфікація.
Зважаючи на вищевикладене, у даній закупівлі цілком обґрунтованим є те, що аналогічним договором слід вважати такий договір, який відповідає запропонованому не лише за видом (договір підряду), але і за предметом (а саме реконструкція).
Якщо проаналізувати практику рішень АМКУ, то в більшості з них скаржники ставили питання щодо незаконності внесення до вимог аналогічності умов щодо певного строку дії договору, конкретних контрагентів, умов щодо порядку прийняття виконаних робіт, бюджетного фінансування, тощо. Більшість рішень АМКУ (наприклад, №9941-р/пк-пз від 26.09.2018) ґрунтується на тому, чи довів та документально підтвердив замовник необхідність встановлення такої вимоги, чи ні. У разі, якщо замовник доводить і підтверджує встановлення таких вимог, АМКУ визнає їх законними і відхиляє скаргу.
Звертаємо увагу, що у рішенні АМКУ №4773-р/пк-пз від 12.03.2020, на яке посилається Учасник, розглядалося питання відповідності вимог замовника не лише в частині визначення конкретного предмету (реконструкції) але і встановлення у документації додаткових вимог до аналогічного договору (термін його укладання тощо) і колегією було зроблено загальний висновок про дискримінаційність встановлених вимог. Тобто обставини, викладені у вказаному рішенні не в повній мірі відповідають обставинам, які мають місце по даній процедурі закупівлі. Зважаючи на це, посилання Учасника саме на дане рішення як на загальноприйняту практику АМКУ з питання встановлення відповідності вимоги, що аналогічний договір має відповідати предмету закупівлі, є не зовсім обґрунтованим.
Зважаючи на вищевикладене, в даному випадку вимога замовника щодо підтвердження досвіду виконання аналогічного договору за предметом «реконструкція» є цілком обґрунтованою та не порушує принцип недискримінації та добросовісної конкуренції серед учасників.
На виконання вказаної вимоги Замовником у системі було опубліковано рішення про відміну торгів з чіткою вказаною підставою відміни – ч. 1 ст. 31, та опубліковано скан-копію протоколу тендерного комітету від 13.04.2020 № 143, яка фактично і є документальним підтвердженням відміни.
Діюче законодавство про публічні закупівлі не містить вимоги, що Замовником мають бути деталізовані причини відміни, а тим більше надано документальне підтвердження такої відміни.
У той же час повідомляємо, що відміна торгів була пов’язана виключно з причиною відсутності фактичних асигнувань на вказаний об’єкт, які в умовах нестабільної економічної ситуації, що склалася через початок епідемії короновірусу, не були виділені Замовнику. Зокрема Замовнику на дату повідомлення про відміну головним розпорядником не було затверджено план використання бюджетних коштів.
Відповідно до пункту 2.1. Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 № 309 розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання в межах бюджетних асигнувань, установлених кошторисами (планами використання бюджетних коштів). При цьому згідно з пунктом 2.4. розпорядники бюджетних коштів протягом 7 робочих днів з дати прийняття ними до виконання бюджетного фінансового зобов’язання, якщо інше не передбачено бюджетним зобов’язанням, подають до відповідного органу Казначейства Реєстр фінансових зобов’язань за формою згідно з додатком 2 на паперових (у двох примірниках) та електронних носіях, а також оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов’язання та бюджетного фінансового зобов’язання.
Таким чином, у разі якщо б процедура завершилася укладанням договору, то зареєструвати його в органах Державної казначейської служби України було б можливо протягом 7 робочих днів і лише за наявності затвердженого належним чином плану використання бюджетних коштів, якого у замовника об’єктивно не було, у зв’язку з відсутністю річного розпису бюджетних призначень на 2020 рік.
За таких умов Укладання договору призвело б до порушення замовником чинного бюджетного законодавства. Оскільки на дату прийняття рішення у замовника була наявна інформація про можливу відсутність фінансування по об’єкту на поточний рік, то було прийнято рішення саме про відміну процедури закупівлі.
Водночас після того, як головним розпорядником коштів – Мінрегіоном, все ж було прийнято рішення про фінансування у поточному році вказаного об’єкту, Замовником було повторно оголошено процедуру закупівлі за тим самим предметом закупівлі. Станом на поточну дату вже затверджено зміни до річного розпису бюджетних призначень на 2020 рік та готуються документи для затвердження плану використання бюджетних коштів.
При цьому учасником справедливо зазначено, що було оголошено абсолютно аналогічну закупівлю, що вказує на те, що жодної спроби змінити умови під якогось учасника Замовником вчинено не було, ніяких додаткових особливих вимог до учасників також не виставлялося. Всі учасники, включаючи тих, які брали участь у попередньому тендері можуть безперешкодно взяти участь у новій процедурі закупівлі на рівних умовах.
Зважаючи на це, аргументи Скаржника, що Замовник своїми діями якимось чином намагався зменшити конкуренцію серед учасників є безпідставними та такими, що не відповідають реальним обставинам.
Вимоги про усунення порушення
Згідно пункт 3.2. ДБН А.2.2-3:2014 “СКЛАД ТА ЗМІСТ ПРОЕКТНОЇ
ДОКУМЕНТАЦІЇ НА БУДІВНИЦТВО”, відповідно до якого:
Будівництво — спорудження нового об'єкта, реконструкція, розширення, добудова, реставрація і ремонт об'єктів, виконання монтажних робіт.
Проектом договору (Додаток №6 до ТД) визначено, що договір, що буде укладатися за результатами процедур закупівлі, є ДОГОВОРУ ПІДРЯДУ про закупівлю робіт за державні кошти.
Статтею 5 Закону України “Про публічні закупівлі” визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципами недискримінації учасників, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; максимальної економії, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Обмеження щодо предмету аналогічного договору -реконструкція, встановлені Замовником, значно обмежують конкуренцію та можуть містити ознаки корупційної складової з метою визначення “потрібного” Переможця та є незаконними, оскільки є абсолютно не обгрунтованими та дискримінаційними. Так в процедурі закупівлі не зможуть взяти участь Учасники, що мають успішний досвід виконання нового будівництво або капітального ремонту з впровадженням заходів з теплореновації закладу освіти.
Зазначене підтверджується рішенням тендерної Колегії АМКУ № 4773 -р/пк-пз від 12.03.2020.
Таким чином вважаємо, що аналогічним договором за предметом є договір не тільки з реконструкції, але і з нового будівництва та капітального ремонту з впровадженням заходів з теплореновації .
Просимо скасувати Тендерний комітет дискримінаційні вимоги щодо встановлення предметом аналогічного договору лише договір з реконструкції, внести відповідні зміни до тендерної документації, зазначивши предметом аналогічного договору – нове будівництво, капітальний ремонт, реконструкція з впровадженням заходів з теплореновації.
У випадку незадоволення даної скарги ми будемо вимушені звертатися до АМКУ.
За визначенням статті 837 Цивільного кодексу України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу. При цьому договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові.
Зважаючи на це доводи Учасника, що у тендерній документації, зокрема у проекті договору, визначено, що укладатиметься саме «Договір підряду» не можна прийняти як належне обґрунтування наявності дискримінаційної умови, оскільки такий підхід сильно звужує поняття аналогічного договору.
Мінекономіки у відповіді на запит 111/2017 від Кіровоградський комплекс зробило висновок, що перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Враховуючи викладене, замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
У даному випадку замовник проводить закупівлю робіт саме з реконструкції, що визначено проєктною документацією на об’єкт будівництва, яка пройшла державну експертизу. Своїм листом Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 08.08.2012 №7/17-12928 «Щодо віднесення окремих об’єктів соціальної сфери до об’єктів реконструкції та капітального ремонту» роз’яснює, що у разі, коли планується зміна геометричних параметрів об’єкта, такі роботи слід кваліфікувати як реконструкцію.
Згідно з ДБН А.2.2-3:2014 Проектна документація для будівництва:
- реконструкція – перебудова введеного в експлуатацію в установленому порядку об’єкта будівництва, що передбачає зміну його геометричних розмірів та/або функціонального призначення, внаслідок чого відбувається зміна основних техніко – економічних показників (кількість продукції, потужність тощо), забезпечується удосконалення виробництва, підвищення його техніко-економічного рівня та якості продукції, що виготовляється, поліпшення умов експлуатації та якості послуг. Реконструкція передбачає повне або часткове збереження елементів несучих і огороджувальних конструкцій та призупинення на час виконання робіт експлуатації об’єкта в цілому або його частин (за умови їх автономності).
- капітальний ремонт — це сукупність робіт на об’єкті будівництва, введеному в експлуатацію в установленому порядку, без зміни його геометричних розмірів та функціонального призначення, що передбачають втручання у несучі та огороджувальні системи, при заміні або відновленні конструкцій чи інженерних систем та обладнання, у зв’язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників, а також благоустрій території.
- нове будівництво - будівництво будинків, будівель, споруд, їх комплексів, що здійснюється з метою створення об’єктів виробничого і невиробничого призначення, а також лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, в тому числі добудова зупинених об’єктів незавершеного будівництва.
Аналіз наведених визначень дає підстави стверджувати, що вони не є тотожними (аналогічними) за своєю суттю. Так, обсяги робіт, складність та масштабність їх виконання при реконструкції, є більш значними, у порівнянні з тими, які виконуються при виконанні капітального ремонту. Зокрема у процесі реконструкції відбувається зміна основних техніко-економічних показників та забезпечується удосконалення виробництва, чого не передбачають роботи з капітального ремонту.
Відрізняється суть робіт з реконструкції і від специфіки нового будівництва, коли об’єкт фактично ще не вводився в експлуатацію; натомість реконструкція передбачає роботи на об’єкті, який введено в експлуатацію.
Для успішного проведення саме реконструкції, враховуючи складність та специфіку виконання робіт, необхідний попередній досвід та кваліфікація.
Зважаючи на вищевикладене, у даній закупівлі цілком обґрунтованим є те, що аналогічним договором слід вважати такий договір, який відповідає запропонованому не лише за видом (договір підряду), але і за предметом (а саме реконструкція).
Якщо проаналізувати практику рішень АМКУ, то в більшості з них скаржники ставили питання щодо незаконності внесення до вимог аналогічності умов щодо певного строку дії договору, конкретних контрагентів, умов щодо порядку прийняття виконаних робіт, бюджетного фінансування, тощо. Більшість рішень АМКУ (наприклад, №9941-р/пк-пз від 26.09.2018) ґрунтується на тому, чи довів та документально підтвердив замовник необхідність встановлення такої вимоги, чи ні. У разі, якщо замовник доводить і підтверджує встановлення таких вимог, АМКУ визнає їх законними і відхиляє скаргу.
Звертаємо увагу, що у рішенні АМКУ №4773-р/пк-пз від 12.03.2020, на яке посилається Учасник, розглядалося питання відповідності вимог замовника не лише в частині визначення конкретного предмету (реконструкції) але і встановлення у документації додаткових вимог до аналогічного договору (термін його укладання тощо) і колегією було зроблено загальний висновок про дискримінаційність встановлених вимог. Тобто обставини, викладені у вказаному рішенні не в повній мірі відповідають обставинам, які мають місце по даній процедурі закупівлі. Зважаючи на це, посилання Учасника саме на дане рішення як на загальноприйняту практику АМКУ з питання встановлення відповідності вимоги, що аналогічний договір має відповідати предмету закупівлі, є не зовсім обґрунтованим.
Зважаючи на вищевикладене, в даному випадку вимога замовника щодо підтвердження досвіду виконання аналогічного договору за предметом «реконструкція» є цілком обґрунтованою та не порушує принцип недискримінації та добросовісної конкуренції серед учасників.
НА ДІЇ ЧЛЕНІВ ТЕНДЕРНОГО КОМІТЕТУ
Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, замовником Управлінням капітального будівництва Чернігівської обласної державної адміністрації було оголошено закупівлю ID
UA-2020-03-18-002610-a на Реконструкція з впровадженням комплексних заходів з теплореновації Журавської ЗОШ І-ІІІ ступенів ім. Г.Ф.Вороного в с. Журавка Варвинського району Чернігівської області з виділенням черговості (ІІ черга) (ДК 021:2015 - 45454000-4 «Реконструкція»). (Джерело фінансування закупівлі - кошти державного фонду регіонального розвитку та місцевого бюджету)
Однак, 13.04.2020 року Замовник відмінив закупівлю
При цьому, Замовник не обґрунтував, не надав пояснень та документально не підтвердив, на якій підставі відпала потреба у закупівлі товарів/послуг/робіт.
Разом з тим 21 травня 2020 року Управлінням капітального будівництва Чернігівської обласної державної адміністрації було оголошено повністю аналогічну закупівлю (той самий предмет, кількість, очікувана вартість, технічне завдання). Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону, якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Таким чином, постає питання законності проведення даної повторної процедури закупівлі та корупційна складова в діях членів тендерного комітету з метою усунення конкуренції та прийняття рішення на користь “зазделегідь визначеного переможця”.
Вимагаємо :
1. розглянути дану скаргу;
2. надати оцінку діям членів тендерного комітету щодо відміни 13.04.2020 р. процедури закупівлі та проведення повторної (аналогічної) процедури закупівлі з Реконструкції з впровадженням комплексних заходів з теплореновації Журавської ЗОШ І-ІІІ ступенів ім. Г.Ф.Вороного в с. Журавка Варвинського району Чернігівської області з виділенням черговості (ІІ черга) (ДК 021:2015 - 45454000-4 «Реконструкція»);
3. повідомити причини відміни 13.04.2020 року відкритих торгів по даному предмету закупівлі та оголошення нових відкритих торгів по аналогічному предмету закупівлі.
Відповідно до частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції, що діяла на дату прийняття Замовником рішення про відміну торгів, замовник відміняє торги в разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг. При цьому вказана стаття містить вимогу, що про відміну процедури закупівлі за такими підставами має бути чітко визначено в тендерній документації.
На виконання вказаної вимоги Замовником у системі було опубліковано рішення про відміну торгів з чіткою вказаною підставою відміни – ч. 1 ст. 31, та опубліковано скан-копію протоколу тендерного комітету від 13.04.2020 № 143, яка фактично і є документальним підтвердженням відміни.
Діюче законодавство про публічні закупівлі не містить вимоги, що Замовником мають бути деталізовані причини відміни, а тим більше надано документальне підтвердження такої відміни.
У той же час повідомляємо, що відміна торгів була пов’язана виключно з причиною відсутності фактичних асигнувань на вказаний об’єкт, які в умовах нестабільної економічної ситуації, що склалася через початок епідемії короновірусу, не були виділені Замовнику. Зокрема Замовнику на дату повідомлення про відміну головним розпорядником не було затверджено план використання бюджетних коштів.
Відповідно до пункту 2.1. Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 № 309 розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання в межах бюджетних асигнувань, установлених кошторисами (планами використання бюджетних коштів). При цьому згідно з пунктом 2.4. розпорядники бюджетних коштів протягом 7 робочих днів з дати прийняття ними до виконання бюджетного фінансового зобов’язання, якщо інше не передбачено бюджетним зобов’язанням, подають до відповідного органу Казначейства Реєстр фінансових зобов’язань за формою згідно з додатком 2 на паперових (у двох примірниках) та електронних носіях, а також оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов’язання та бюджетного фінансового зобов’язання.
Таким чином, у разі якщо б процедура завершилася укладанням договору, то зареєструвати його в органах Державної казначейської служби України було б можливо протягом 7 робочих днів і лише за наявності затвердженого належним чином плану використання бюджетних коштів, якого у замовника об’єктивно не було, у зв’язку з відсутністю річного розпису бюджетних призначень на 2020 рік.
За таких умов Укладання договору призвело б до порушення замовником чинного бюджетного законодавства. Оскільки на дату прийняття рішення у замовника була наявна інформація про можливу відсутність фінансування по об’єкту на поточний рік, то було прийнято рішення саме про відміну процедури закупівлі.
Водночас після того, як головним розпорядником коштів – Мінрегіоном, все ж було прийнято рішення про фінансування у поточному році вказаного об’єкту, Замовником було повторно оголошено процедуру закупівлі за тим самим предметом закупівлі. Станом на поточну дату вже затверджено зміни до річного розпису бюджетних призначень на 2020 рік та готуються документи для затвердження плану використання бюджетних коштів.
При цьому учасником справедливо зазначено, що було оголошено абсолютно аналогічну закупівлю, що вказує на те, що жодної спроби змінити умови під якогось учасника Замовником вчинено не було, ніяких додаткових особливих вимог до учасників також не виставлялося. Всі учасники, включаючи тих, які брали участь у попередньому тендері можуть безперешкодно взяти участь у новій процедурі закупівлі на рівних умовах.
Зважаючи на це, аргументи Скаржника, що Замовник своїми діями якимось чином намагався зменшити конкуренцію серед учасників є безпідставними та такими, що не відповідають реальним обставинам.
- копію витягу з реєстру платників податку на додану вартість;
- копію диплому працівника Семененко К.М. (КВ №33149734);
- копію диплому працівника Банасько В.Л. (ВН №26541579);
- копії наказів про прийняття на роботу та трудових книжок.
Крім того, звертаємо увагу, що наявність у складі тендерної пропозиції не завірених копій документів є не єдиною підставою для її відхилення.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Надайте будь ласка розєясненя у зв'язку з чим ТОВ "Інекс Реал" не було надано терміну на виправлення недоліків тендерної пропозиції?!
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Надайте будь ласка розєясненя у зв'язку з чим ТОВ "Інекс Реал" не було надано терміну на виправлення недоліків тендерної пропозиції?!
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Тендерну пропозицію учасника ТОВ «ІНЕКС РЕАЛ» було відхилено через відсутність у її складі документу, що вимагається для підтвердження відповідності учасника вимогам, установленим статтею 17 Закону, та через надання календарного графіку виконання робіт, що не відповідає вимогам, визначеним у ДОДАТКУ 5 до тендерної документації. До жодної з цих підстав замовником не може бути застосовано право на звернення до учасника з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній документації.
Крім того, відсутність будь-якого документа, що вимагається тендерною документацією, у складі тендерної пропозиції, без надання пояснення щодо його ненадання, не може бути розцінено як невідповідність у поданих документах і є підставою для відхилення пропозиції учасника.
Скарги до процедури
Інформація про моніторинг
- UA-M-2020-05-28-000011 ● 36ec15ddaf48486689ccf89bd4228d53
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 27 травня 2020 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 28 травня 2020 13:02 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
27.05.2020 № 32
Чернігів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20.10.2016 № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник управління Ірина БІЛАЗЕРСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби
в Чернігівській області
від 27.05.2020 № 32
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
13. UA-2020-05-21-003697-b 21.05.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 05 червня 2020 |
Кінцевий строк оскарження: | 20 червня 2020 |
Порушення виявлено
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель (Встановлено порушення вимог пункту 1 частини другої статті 4 Закону)
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 10 червня 2020 14:45
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Документи |
---|---|---|---|
ТОВ "ЖК - Гарант" |
6 695 953,16
UAH з ПДВ
|
6 199 999,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВ "ІНЕКС РЕАЛ" |
6 847 943,12
UAH з ПДВ
|
6 200 000,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ПП "Рембуд-2603" |
6 869 316,90
UAH з ПДВ
|
6 339 456,89
UAH з ПДВ
|
Документи |
ПП "МПБП Стимул" |
7 049 505,46
UAH з ПДВ
|
6 400 000,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРСПЕЦСЕРВІС" |
6 940 000,00
UAH з ПДВ
|
6 899 000,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВ ТОПАЗ |
7 795 852,55
UAH з ПДВ
|
6 939 000,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СІТІ-БУДІНВЕСТ» |
7 292 028,60
UAH з ПДВ
|
7 292 028,60
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВ "РЕМБУД КОМ" |
7 997 324,02
UAH з ПДВ
|
7 599 999,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВ "БЕМ" |
7 621 664,41
UAH з ПДВ
|
7 621 664,41
UAH з ПДВ
|
Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "ЖК - Гарант" #33966190 |
Відхилено |
6 199 999,00
UAH з ПДВ
|
16 червня 2020 08:32
|
ТОВ "ІНЕКС РЕАЛ" #41310760 |
Відхилено |
6 200 000,00
UAH з ПДВ
|
16 червня 2020 17:00
|
ПП "Рембуд-2603" #37632919 |
Переможець |
6 339 456,89
UAH з ПДВ
|
23 червня 2020 17:36
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
05 січня 2021 12:11
|
Електронний підпис | укладений |
12 жовтня 2020 15:49
|
3-Б_5.pdf | зміни до договору |
12 жовтня 2020 15:41
|
3-Б_5 Додатки 1.pdf | зміни до договору |
12 жовтня 2020 15:40
|
Електронний підпис | укладений |
11 вересня 2020 14:34
|
3-Б_4.pdf | зміни до договору |
11 вересня 2020 14:29
|
Електронний підпис | укладений |
01 вересня 2020 18:46
|
3-Б_3.pdf | зміни до договору |
01 вересня 2020 18:02
|
Електронний підпис | укладений |
14 серпня 2020 14:54
|
3-Б_2.pdf | зміни до договору |
14 серпня 2020 13:37
|
Електронний підпис | укладений |
13 липня 2020 12:38
|
3_Б ДУ 1.pdf | зміни до договору |
13 липня 2020 12:18
|
Електронний підпис | укладений |
06 липня 2020 17:19
|
3-Б | укладений |
06 липня 2020 17:18
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 13 липня 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 13 липня 2020 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Уточнення суми та строку надання авансу |
Номер договору про закупівлю: | 3-Б |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 14 серпня 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 14 серпня 2020 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Уточнення календарного графіку виконання робіт та реквізитів Виконавця |
Номер договору про закупівлю: | 3-Б |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 31 серпня 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 01 вересня 2020 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Уточнення календарного графіку виконання робіт та плану фінансування будівництва |
Номер договору про закупівлю: | 3-Б |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 3 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 10 вересня 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 11 вересня 2020 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Уточнення календарного графіку виконання робіт |
Номер договору про закупівлю: | 3-Б |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 4 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 12 жовтня 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 12 жовтня 2020 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Уточнення договірної ціни |
Номер договору про закупівлю: | 3-Б |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 5 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |