Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Енергосервіс будівель комунального закладу освіти “Навчально-реабілітаційний центр “Горлиця” Дніпропетровської обласної ради”
. Energy service of the The buildings of the municipal educational establishment “Gorlitsa Training and Rehabilitation Center” of Dnipropetrovsk Regional Council ”
. Energy service of the The buildings of the municipal educational establishment “Gorlitsa Training and Rehabilitation Center” of Dnipropetrovsk Regional Council ”
Очікувана вартість
не зазначається
не зазначається
UA-2020-04-17-009107-b ● 64d977a9ffb94af59217208cea1a24fe
Відкриті торги для закупівлі енергосервісу
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Tender notice
Інформація про замовників
Найменування: | Комунальний заклад освіти Навчально-реабілітаційний центр Горлиця ДОР |
Код ЄДРПОУ: | 24238640 |
Місцезнаходження: | 49043, Україна , Дніпропетровська обл., м.Дніпропетровськ, вул.Памірська , будинок 11 |
Контактна особа: |
Марина Володимирівна Хмеленко +380975843737,+380567295231,+380567295232,+380994279869 24238640@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Official name: | Komunalniy zaklad osviti Navchalno-reabilitatsiyniy tsentr Gorlitsya DOR |
National ID: | 24238640 |
Contact point: |
Valentina Samodai +380975843737,+380567295231,+380567295232,+380994279869 24238640@ukr.net |
Інформація про процедуру
Milestones
Дата оприлюднення: | 17 квітня 2020 16:03 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 10 травня 2020 23:30 |
Оскарження умов закупівлі: | до 16 травня 2020 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 20 травня 2020 23:30 |
Початок аукціону: | 23 червня 2020 11:10 |
Мінімальний крок підвищення показника ефективності енергосервісного договору під час аукціону: | 2% |
Облікова ставка НБУ: | 10% |
Publication date: | 17 квітня 2020 16:03 |
Enquiries until: | 10 травня 2020 23:30 |
Complaints submission until: | до 16 травня 2020 00:00 |
Time limit for receipt of tenders: | 20 травня 2020 23:30 |
Information
During the auction, the minimum step was implemented to increase the efficiency of the energy service contract: | 2% |
NBU discount rate: | 10% |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:99999999-9: Не відображене в інших розділах
Scope of the procurement
Scope of the procurement
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
Енергосервіс будівель комунального закладу освіти “Навчально-реабілітаційний центр “Горлиця” Дніпропетровської обласної ради”
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
49043, Україна, Дніпропетровська область, м.Дніпро, вул. Памирська, 11
ДК 021:2015: 99999999-9 — Не відображене в інших розділах
Energy service of the The buildings of the municipal educational establishment “Gorlitsa Training and Rehabilitation Center” of Dnipropetrovsk Regional Council ”
CPV: 99999999-9
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Показник ефективності: | 100% |
12 травня 2020 23:18 |
перелік змін (2).docx | |
12 травня 2020 23:18 |
ТД нова редакція 2.docx | |
07 травня 2020 13:12 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
07 травня 2020 13:12 |
ТД нова редакція.docx | |
06 травня 2020 18:50 |
перелік змін.docx | |
17 квітня 2020 16:57 |
ФО.docx |
12 травня 2020 23:18 |
перелік змін (2).docx
|
|||||||||
12 травня 2020 23:18 |
ТД нова редакція 2.docx
|
|||||||||
07 травня 2020 13:12 |
Файл з підписом
Друкувати оголошення PDF
|
|||||||||
07 травня 2020 13:12 |
ТД нова редакція.docx
|
|||||||||
06 травня 2020 18:50 |
перелік змін.docx
|
|||||||||
17 квітня 2020 16:57 |
ФО.docx
|
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2020-04-17-009107-b.c1
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕСКО ЦЕНТРАЛЬ", Код ЄДРПОУ:43187097
Дата подання: 04 травня 2020 14:23
Дискримінаційні вимоги у ТД
При вивченні тендерної документації, встановлено наявність дискримінаційних вимог та вимог, що порушують принципи здійснення публічних закупівель, визначених ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» в тендерній документації, не усунення яких порушує законне право учасників, гарантоване Законом України «Про публічні закупівлі» на участь в даних відкритих торгах, а саме:
1. Вимога встановити систему диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу, яка повинна відповідати вказаним технічним характеристикам Є ГРУБИМ ПОРУШЕННЯМ Ч. 3 СТ. 3 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ЗАПРОВАДЖЕННЯ НОВИХ ІНВЕСТИЦІЙНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ, ГАРАНТУВАННЯ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СУБ’ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ МАСШТАБНОЇ ЕНЕРГОМОДЕРНІЗАЦІЇ».
Вимога надати гарантійний лист - підтвердження від Виробника системи дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання, яку Учасник планує встановити, щодо її відповідності технічним характеристикам Є ГРУБИМ ПОРУШЕННЯМ Ч. 3 СТ. 3 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ЗАПРОВАДЖЕННЯ НОВИХ ІНВЕСТИЦІЙНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ, ГАРАНТУВАННЯ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СУБ’ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ МАСШТАБНОЇ ЕНЕРГОМОДЕРНІЗАЦІЇ», ОСКІЛЬКИ УЧАСНИК В СИЛУ АБЗАЦУ 1 ЦЬОГО ПУНКТУ НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ ВСТАНОВЛЮВАТИ ВКАЗАНЕ ОБЛАДНЕННЯ В ОБОВ’ЯЗКОВОМУ ПОРЯДКУ.
2. Вимога до Переможця протягом 2 робочих днів після закінчення періоду оскарження в якості підтвердження справжності своїх намірів внести забезпечення виконання умов договору у розмірі 5% від ціни енергосервісного договору Є ГРУБИМ ПОРУШЕННЯМ Ч. 3 СТ. 3 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ЗАПРОВАДЖЕННЯ НОВИХ ІНВЕСТИЦІЙНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ, ГАРАНТУВАННЯ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СУБ’ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ МАСШТАБНОЇ ЕНЕРГОМОДЕРНІЗАЦІЇ».
3. Вимога надати довідку в довільній формі щодо наявності досвіду з впровадження систем дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання та надати відгук в довільній формі від попереднього Замовника, на об'єкті/об'єктах якого було встановлено систему диспетчеризації та систему віддаленого управління та контролю за енергоспоживанням, щодо її надійності та ефективності в процесі використання Є ГРУБИМ ПОРУШЕННЯМ Ч. 1 РОЗДІЛУ ІІ «ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ» ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ЗАПРОВАДЖЕННЯ НОВИХ ІНВЕСТИЦІЙНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ, ГАРАНТУВАННЯ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СУБ’ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ МАСШТАБНОЇ ЕНЕРГОМОДЕРНІЗАЦІЇ".
4. Вимога надати документальне підтвердження фінансової спроможності учасника для впровадження енергозберігаючих заходів, а саме значення чистого прибутку (збитку), що має додатне сальдо, відповідно до звіту про фінансові результати підприємства за 2019 рік фактично унеможливлює її виконання для підприємств створених у ІІ-IV кварталах 2019 року або у 2020 році. З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕВИКЛАДЕНЕ, НЕ МАЄ МОЖЛИВОСТІ ДОКУМЕНТАЛЬНО ПІДТВЕРДИТИ ВИМОГУ, А ОТЖЕ ВИНИКАЄ НЕМОЖЛИВІСТЬ ВЗЯТИ УЧАСТЬ У ПРОЦЕДУРІ ЗАКУПІВЛІ, ТОМУ ПОЛОЖЕННЯ ТД Є ДИСКРИМІНАЦІЙНИМИ. ДІЇ ЗАМОВНИКА Є ПОРУШЕННЯМ Ч. 3 СТ. 3 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ЗАПРОВАДЖЕННЯ НОВИХ ІНВЕСТИЦІЙНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ, ГАРАНТУВАННЯ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СУБ’ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ МАСШТАБНОЇ ЕНЕРГОМОДЕРНІЗАЦІЇ»
ВИМАГАЄМО ВНЕСТИ ЗМІНИ У ТД ТА ВИКЛЮЧИТИ ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ.
Супровідний лист з обґрунтуванням додається.
Розгорнути
Згорнути
1. Вимога встановити систему диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу, яка повинна відповідати вказаним технічним характеристикам Є ГРУБИМ ПОРУШЕННЯМ Ч. 3 СТ. 3 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ЗАПРОВАДЖЕННЯ НОВИХ ІНВЕСТИЦІЙНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ, ГАРАНТУВАННЯ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СУБ’ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ МАСШТАБНОЇ ЕНЕРГОМОДЕРНІЗАЦІЇ».
Вимога надати гарантійний лист - підтвердження від Виробника системи дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання, яку Учасник планує встановити, щодо її відповідності технічним характеристикам Є ГРУБИМ ПОРУШЕННЯМ Ч. 3 СТ. 3 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ЗАПРОВАДЖЕННЯ НОВИХ ІНВЕСТИЦІЙНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ, ГАРАНТУВАННЯ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СУБ’ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ МАСШТАБНОЇ ЕНЕРГОМОДЕРНІЗАЦІЇ», ОСКІЛЬКИ УЧАСНИК В СИЛУ АБЗАЦУ 1 ЦЬОГО ПУНКТУ НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ ВСТАНОВЛЮВАТИ ВКАЗАНЕ ОБЛАДНЕННЯ В ОБОВ’ЯЗКОВОМУ ПОРЯДКУ.
2. Вимога до Переможця протягом 2 робочих днів після закінчення періоду оскарження в якості підтвердження справжності своїх намірів внести забезпечення виконання умов договору у розмірі 5% від ціни енергосервісного договору Є ГРУБИМ ПОРУШЕННЯМ Ч. 3 СТ. 3 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ЗАПРОВАДЖЕННЯ НОВИХ ІНВЕСТИЦІЙНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ, ГАРАНТУВАННЯ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СУБ’ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ МАСШТАБНОЇ ЕНЕРГОМОДЕРНІЗАЦІЇ».
3. Вимога надати довідку в довільній формі щодо наявності досвіду з впровадження систем дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання та надати відгук в довільній формі від попереднього Замовника, на об'єкті/об'єктах якого було встановлено систему диспетчеризації та систему віддаленого управління та контролю за енергоспоживанням, щодо її надійності та ефективності в процесі використання Є ГРУБИМ ПОРУШЕННЯМ Ч. 1 РОЗДІЛУ ІІ «ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ» ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ЗАПРОВАДЖЕННЯ НОВИХ ІНВЕСТИЦІЙНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ, ГАРАНТУВАННЯ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СУБ’ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ МАСШТАБНОЇ ЕНЕРГОМОДЕРНІЗАЦІЇ".
4. Вимога надати документальне підтвердження фінансової спроможності учасника для впровадження енергозберігаючих заходів, а саме значення чистого прибутку (збитку), що має додатне сальдо, відповідно до звіту про фінансові результати підприємства за 2019 рік фактично унеможливлює її виконання для підприємств створених у ІІ-IV кварталах 2019 року або у 2020 році. З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕВИКЛАДЕНЕ, НЕ МАЄ МОЖЛИВОСТІ ДОКУМЕНТАЛЬНО ПІДТВЕРДИТИ ВИМОГУ, А ОТЖЕ ВИНИКАЄ НЕМОЖЛИВІСТЬ ВЗЯТИ УЧАСТЬ У ПРОЦЕДУРІ ЗАКУПІВЛІ, ТОМУ ПОЛОЖЕННЯ ТД Є ДИСКРИМІНАЦІЙНИМИ. ДІЇ ЗАМОВНИКА Є ПОРУШЕННЯМ Ч. 3 СТ. 3 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ЗАПРОВАДЖЕННЯ НОВИХ ІНВЕСТИЦІЙНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ, ГАРАНТУВАННЯ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СУБ’ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ МАСШТАБНОЇ ЕНЕРГОМОДЕРНІЗАЦІЇ»
ВИМАГАЄМО ВНЕСТИ ЗМІНИ У ТД ТА ВИКЛЮЧИТИ ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ.
Супровідний лист з обґрунтуванням додається.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
06 травня 2020 19:35
Розглянувши на засіданні тендерного комітету вимогу щодо внесення змін у тендерну документацію та виключення дискримінаційних вимог по даній закупівлі яка надійшла у сканованому вигляді у форматі pdf. на електронну систему закупівель щодо закупівлі за предметом код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” ДК 021:2015: 99999999-9 — "Не відображене в інших розділах" (Енергосервіс будівель комунального закладу освіти “Навчально-реабілітаційний центр “Горлиця” Дніпропетровської обласної ради”) яке надійшло від ТОВ «ЕСКО-ЦЕНТРАЛЬ»» за підписом директора В.Ю. Яковчук повідомляємо наступне:
1. Стосовно першого запитання:
Статтею 3 Закону України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації” встановлені вимоги тендерної документації. Вичерпність цих вимог не зазначено жодним нормативно-правовим актом. Згідно із статтею 22 Закону України “Про публічні закупівлі” замовник закупівлі має право встановлювати в тендерній документації інші вимоги щодо надання будь-якої іншої інформації відповідно до законодавства, яку він вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Публічні закупівлі енергосервісу здійснюються за процедурами публічних закупівель у порядку , встановленому Законом України “Про публічні закупівлі” для закупівель послуг, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації”. Встановлення системи диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу не є енергоефективним заходом, що впливає на рівень енергоефективності будівель. Встановлення вищезазначеної системи відноситься до організаційних заходів з енергоменеджменту, тобто дозволяє здійснювати безперервний контроль і аналіз за рівнем споживання енергії у будівлі та відповідно підтримувати досягнутий рівень споживання енергоресурсів після впровадження енергозберігаючих заходів. Запровадження систем енергетичного менеджменту є вимогою пункту 6 “Плану заходів із запровадження систем енергетичного менеджменту в бюджетних установах”, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 732-р.
Таким чином Замовник не порушує законодавства в частині визначення переліку виконання конкретних енергоефективних заходів, оскільки встановлення системи енергомоніторингу (диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання) не належить до енергоефективних заходів. Вимога надає можливість Замовнику отримувати дані про споживання паливно-енергетичних ресурсів або енергоносіїв для верифікації та корегування досягнутої економії за енергосервісними договорами та мати доступ в онлайн режимі до даних про температури внутрішніх приміщень. Це дозволить аналізувати виконання санітарних норм та правил, що є вимогою до енергосервісних договорів згідно із пунктом 7 частини 2 статті 5 Закону України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації”.
Вимога гарантійного листа в довільній формі від виробника системи диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання надає можливість підтвердити технічні характеристики устаткування системи диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу, та не є порушенням вимог частини 3 статті 3 Закону України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації”. Інформаційна довідка лише підтверджує, що обладнання, яке виготовляється зазначеним виробником, відповідає всім заявленим в тендерній документації параметрам, які в свою чергу є усередненими та стандартними і не є унікальними для даного виду обладнання. Документи, які підтверджують всі якісні та технічні характеристика обладнання (копії паспортів якості чи декларації/сертифікати відповідності на запропоноване обладнання), Замовником не вимагалися в тендерній документації. Порушень, в частині наявності такої вимоги, відповідно, не має.
Гарантійний лист від Виробника в певній мірі доводить Замовнику, що Учасник процедури закупівлі планує встановити саме вказане обладнання та готовий нести відповідальність за якісне функціонування цього устаткування, що гарантуватиме задекларовану Учасником економію паливно-енергетичних ресурсів (енергоносіїв) внаслідок запровадження енергоефективних заходів за енергосервісним договором.
2. Стосовно другого запитання: Внесені зміни в тендерну документацію.
3. Стосовно третього запитання:
Замовником в тендерній документації вимагається надання довідки в довільній формі щодо наявності досвіду з впровадження систем дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання. У відповіді на перше запитання викладено обґрунтування, що зазначена система не є енергоефективним заходам, тому Замовник не встановлював кваліфікаційного критерію, передбаченого абзацом 4 частини 2 статті 16 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Щодо вимагання відгуку від іншого Замовника: вищезазначені інформаційні довідки не є документальним підтвердженням досвіду виконання технічних та організаційних енергозберігаючих (енергоефективних). Підтвердженням досвіду роботи є копії укладених та виконаних договорів з підтверджувальними документами щодо їх виконання, які не вимагаються Замовником в тендерній документації, а тому і порушень з боку Замовника не має.
4. Стосовно четвертого запитання:
Відповідно до Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність” новостворені суб’єкти господарювання можуть мати перші звітні періоди менш за 12 місяців або не більш за 15 місяців (стаття 13 зазначеного Закону). Перший випадок відноситься до підприємств, державна реєстрація яких відбулася протягом року. Звітувати про перші результати господарської діяльності суб’єкт зобов’язаний за період від дати реєстрації по останній день календарного року. Другий випадок для суб’єктів, що зареєстровані наприкінці року в період із першого жовтня по 31 грудня. Для підприємства, що є платником податку на прибуток, вимога – скласти фінансову звітність від дати реєстрації до кінця року, оскільки під час подання річної декларації з податку на прибуток такий суб’єкт господарювання зобов’язаний долучити до зазначеної декларації фінансову звітність відповідно Податкового Кодексу України (пункт 137.5, пункт 46.2). Декларацію з податку на прибуток складають на основі показників фінансової звітності. Таким чином, в усіх випадках Учасник закупівлі має мати фінансову звітність за 2019 рік згідно вимог законодавства, що регулює бухгалтерську діяльність та оподаткування. Звинувачення Учасника закупівлі щодо бажання Замовника закупівлі штучно усунути небажаного учасника не має жодних обґрунтованих підстав. Вимога тендерної документації щодо підтвердження Учасником прибуткової діяльності Учасника за попередній рік, що може бути надана Учасником відповідно до викладеного вище, цілком відповідає чинному законодавству та виглядає абсолютно логічно з огляду на очікування значних приватних капіталовкладень з боку Учасника в енергоефективні заходи за результатами укладення енергосервісного договору.
1. Стосовно першого запитання:
Статтею 3 Закону України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації” встановлені вимоги тендерної документації. Вичерпність цих вимог не зазначено жодним нормативно-правовим актом. Згідно із статтею 22 Закону України “Про публічні закупівлі” замовник закупівлі має право встановлювати в тендерній документації інші вимоги щодо надання будь-якої іншої інформації відповідно до законодавства, яку він вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Публічні закупівлі енергосервісу здійснюються за процедурами публічних закупівель у порядку , встановленому Законом України “Про публічні закупівлі” для закупівель послуг, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації”. Встановлення системи диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу не є енергоефективним заходом, що впливає на рівень енергоефективності будівель. Встановлення вищезазначеної системи відноситься до організаційних заходів з енергоменеджменту, тобто дозволяє здійснювати безперервний контроль і аналіз за рівнем споживання енергії у будівлі та відповідно підтримувати досягнутий рівень споживання енергоресурсів після впровадження енергозберігаючих заходів. Запровадження систем енергетичного менеджменту є вимогою пункту 6 “Плану заходів із запровадження систем енергетичного менеджменту в бюджетних установах”, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 732-р.
Таким чином Замовник не порушує законодавства в частині визначення переліку виконання конкретних енергоефективних заходів, оскільки встановлення системи енергомоніторингу (диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання) не належить до енергоефективних заходів. Вимога надає можливість Замовнику отримувати дані про споживання паливно-енергетичних ресурсів або енергоносіїв для верифікації та корегування досягнутої економії за енергосервісними договорами та мати доступ в онлайн режимі до даних про температури внутрішніх приміщень. Це дозволить аналізувати виконання санітарних норм та правил, що є вимогою до енергосервісних договорів згідно із пунктом 7 частини 2 статті 5 Закону України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації”.
Вимога гарантійного листа в довільній формі від виробника системи диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання надає можливість підтвердити технічні характеристики устаткування системи диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу, та не є порушенням вимог частини 3 статті 3 Закону України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації”. Інформаційна довідка лише підтверджує, що обладнання, яке виготовляється зазначеним виробником, відповідає всім заявленим в тендерній документації параметрам, які в свою чергу є усередненими та стандартними і не є унікальними для даного виду обладнання. Документи, які підтверджують всі якісні та технічні характеристика обладнання (копії паспортів якості чи декларації/сертифікати відповідності на запропоноване обладнання), Замовником не вимагалися в тендерній документації. Порушень, в частині наявності такої вимоги, відповідно, не має.
Гарантійний лист від Виробника в певній мірі доводить Замовнику, що Учасник процедури закупівлі планує встановити саме вказане обладнання та готовий нести відповідальність за якісне функціонування цього устаткування, що гарантуватиме задекларовану Учасником економію паливно-енергетичних ресурсів (енергоносіїв) внаслідок запровадження енергоефективних заходів за енергосервісним договором.
2. Стосовно другого запитання: Внесені зміни в тендерну документацію.
3. Стосовно третього запитання:
Замовником в тендерній документації вимагається надання довідки в довільній формі щодо наявності досвіду з впровадження систем дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання. У відповіді на перше запитання викладено обґрунтування, що зазначена система не є енергоефективним заходам, тому Замовник не встановлював кваліфікаційного критерію, передбаченого абзацом 4 частини 2 статті 16 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Щодо вимагання відгуку від іншого Замовника: вищезазначені інформаційні довідки не є документальним підтвердженням досвіду виконання технічних та організаційних енергозберігаючих (енергоефективних). Підтвердженням досвіду роботи є копії укладених та виконаних договорів з підтверджувальними документами щодо їх виконання, які не вимагаються Замовником в тендерній документації, а тому і порушень з боку Замовника не має.
4. Стосовно четвертого запитання:
Відповідно до Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність” новостворені суб’єкти господарювання можуть мати перші звітні періоди менш за 12 місяців або не більш за 15 місяців (стаття 13 зазначеного Закону). Перший випадок відноситься до підприємств, державна реєстрація яких відбулася протягом року. Звітувати про перші результати господарської діяльності суб’єкт зобов’язаний за період від дати реєстрації по останній день календарного року. Другий випадок для суб’єктів, що зареєстровані наприкінці року в період із першого жовтня по 31 грудня. Для підприємства, що є платником податку на прибуток, вимога – скласти фінансову звітність від дати реєстрації до кінця року, оскільки під час подання річної декларації з податку на прибуток такий суб’єкт господарювання зобов’язаний долучити до зазначеної декларації фінансову звітність відповідно Податкового Кодексу України (пункт 137.5, пункт 46.2). Декларацію з податку на прибуток складають на основі показників фінансової звітності. Таким чином, в усіх випадках Учасник закупівлі має мати фінансову звітність за 2019 рік згідно вимог законодавства, що регулює бухгалтерську діяльність та оподаткування. Звинувачення Учасника закупівлі щодо бажання Замовника закупівлі штучно усунути небажаного учасника не має жодних обґрунтованих підстав. Вимога тендерної документації щодо підтвердження Учасником прибуткової діяльності Учасника за попередній рік, що може бути надана Учасником відповідно до викладеного вище, цілком відповідає чинному законодавству та виглядає абсолютно логічно з огляду на очікування значних приватних капіталовкладень з боку Учасника в енергоефективні заходи за результатами укладення енергосервісного договору.
Номер вимоги: UA-2020-04-17-009107-b.a2
Статус:
Вирішена
Учасник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕЛТЕК ЛАЙТ", Код ЄДРПОУ:41554727
Дата подання: 07 травня 2020 12:07
Порушення ТД
Закон України «Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації» від 9 квітня 2015 року № 327-VIII встановлює правові та економічні засади ЗДІЙСНЕННЯ ЕНЕРГОСЕРВІСУ для підвищення енергетичної ефективності об’єктів державної та комунальної власності (преамбула до Закону).
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України від 9 квітня 2015 року № 327-VIII фактичний рівень споживання паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг визначається за показниками відповідних ЗАСОБІВ ОБЛІКУ/ЗАСОБІВ ВИМІРЮВАЛЬНОЇ ТЕХНІКИ та може бути скоригований з урахуванням змін кліматичних умов, температури зовнішнього повітря, призначення об’єкта енергосервісу, змін у конструкції або площі, порядку або режиму роботи об’єкта енергосервісу тощо.
Замовник не має права визначати у тендерній документації вимоги щодо встановлення обладнання, оскільки усі заходи визначає учасник. Окрім того на заходи енергоменеджменту вимоги Закону України від 9 квітня 2015 року № 327-VIII не поширюються.
Тому Ваша вимога встановити систему диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу Закону України від 9 квітня 2015 року № 327-VI та Закону України «Про публічні закупівлі». Прошу вилучити вказану вимогу.
Практика розгляду скарга Антимонопольного комітету України вказує на те, що довідки у довільній формі та листи-відгуки належать до категорії критеріїв документального підтвердження. Тому вимога надати гарантійний лист - підтвердження від Виробника системи дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання, яку Учасник планує встановити, щодо її відповідності технічним характеристикам; надати довідку в довільній формі щодо наявності досвіду з впровадження систем дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання та надати відгук в довільній формі від попереднього Замовника, на об'єкті/об'єктах якого було встановлено систему диспетчеризації та систему віддаленого управління та контролю за енергоспоживанням, щодо її надійності та ефективності в процесі використання є документальним підтвердженням досвіду виконання технічних та організаційних енергозберігаючих (енергоефективних) та інших заходів.
Дана норма зазначена у ч. 5 ст. Закону України від 9 квітня 2015 року № 327-VI та набирає чинності з 01.01.2022 року, а тому пункт 2.9 додатку 7 до тендерної документації є незаконним.
Також вважаємо, що встановлення забезпечення виконання договору/або банківської гарантії обмежує можливість учасника взяти участь у закупівлі. Поряд з тим, такі вимоги Закону України від 9 квітня 2015 року № 327-VIII не передбачені та підлягають вилученню з тендерної документації.
Прошу невідкладно внести відповідні зміни до тендерної документації та привести її у відповідність чинному законодавству.
Оскільки аналогічні норми ідентичного змісту містяться у багатьох тендерних документаціях різних замовників з різних регіонів, а відповіді на вимоги інших учасників носять ідентичний зміст, вважаємо за доцільне звернутись до Державного бюро розслідувань та Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України з заявою про створення злочинної організованої групи та зловживанням службовим становищем посадовими особами тендерного комітету Замовника. Також копію заяви буде направлено до Антимонопольного комітету України.
Розгорнути
Згорнути
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України від 9 квітня 2015 року № 327-VIII фактичний рівень споживання паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг визначається за показниками відповідних ЗАСОБІВ ОБЛІКУ/ЗАСОБІВ ВИМІРЮВАЛЬНОЇ ТЕХНІКИ та може бути скоригований з урахуванням змін кліматичних умов, температури зовнішнього повітря, призначення об’єкта енергосервісу, змін у конструкції або площі, порядку або режиму роботи об’єкта енергосервісу тощо.
Замовник не має права визначати у тендерній документації вимоги щодо встановлення обладнання, оскільки усі заходи визначає учасник. Окрім того на заходи енергоменеджменту вимоги Закону України від 9 квітня 2015 року № 327-VIII не поширюються.
Тому Ваша вимога встановити систему диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу Закону України від 9 квітня 2015 року № 327-VI та Закону України «Про публічні закупівлі». Прошу вилучити вказану вимогу.
Практика розгляду скарга Антимонопольного комітету України вказує на те, що довідки у довільній формі та листи-відгуки належать до категорії критеріїв документального підтвердження. Тому вимога надати гарантійний лист - підтвердження від Виробника системи дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання, яку Учасник планує встановити, щодо її відповідності технічним характеристикам; надати довідку в довільній формі щодо наявності досвіду з впровадження систем дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання та надати відгук в довільній формі від попереднього Замовника, на об'єкті/об'єктах якого було встановлено систему диспетчеризації та систему віддаленого управління та контролю за енергоспоживанням, щодо її надійності та ефективності в процесі використання є документальним підтвердженням досвіду виконання технічних та організаційних енергозберігаючих (енергоефективних) та інших заходів.
Дана норма зазначена у ч. 5 ст. Закону України від 9 квітня 2015 року № 327-VI та набирає чинності з 01.01.2022 року, а тому пункт 2.9 додатку 7 до тендерної документації є незаконним.
Також вважаємо, що встановлення забезпечення виконання договору/або банківської гарантії обмежує можливість учасника взяти участь у закупівлі. Поряд з тим, такі вимоги Закону України від 9 квітня 2015 року № 327-VIII не передбачені та підлягають вилученню з тендерної документації.
Прошу невідкладно внести відповідні зміни до тендерної документації та привести її у відповідність чинному законодавству.
Оскільки аналогічні норми ідентичного змісту містяться у багатьох тендерних документаціях різних замовників з різних регіонів, а відповіді на вимоги інших учасників носять ідентичний зміст, вважаємо за доцільне звернутись до Державного бюро розслідувань та Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України з заявою про створення злочинної організованої групи та зловживанням службовим становищем посадовими особами тендерного комітету Замовника. Також копію заяви буде направлено до Антимонопольного комітету України.
Рішення замовника: Вимога задоволена
12 травня 2020 23:22
Розглянувши на засіданні тендерного комітету вимогу щодо внесення змін у тендерну документацію та виключення дискримінаційних вимог по даній закупівлі на електронну систему закупівель щодо закупівлі за предметом код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” ДК 021:2015: 99999999-9 — "Не відображене в інших розділах" (Енергосервіс будівель комунального закладу освіти “Навчально-реабілітаційний центр “Горлиця” Дніпропетровської обласної ради”) повідомляємо наступне:
1. Дії Замовника підчас проведення закупівель енергосервісу регламентуються двома законами, а саме: “Про публічні закупівлі” та “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб'єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації”.
Згідно з частиною 1 статті 2 Закону України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб'єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації” визначено, що публічні закупівлі енергосервісу здійснюються за процедурами публічних закупівель у порядку, встановленому Законом України “Про публічні закупівлі” для закупівель послуг, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.
Частиною 2 статті 1 України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб'єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації” зазначено, що термін “публічні закупівлі” та інші терміни, не визначені в цьому Законі, вживаються у значенні, наведеному в Законі України “Про публічні закупівлі”.
У свою чергу, частиною 3 статті 3 Закону України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб'єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації” встановлено вимоги до параметрів і показників, які повинна містити в обов'язковому порядку тендерна документація на закупівлю енергосервісу. Однак, інформації щодо того, що зазначені вимоги є вичерпними в вищезазначеній статті, не зазначено в жодному нормативно-правовому акті.
Частиною 3 статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” визначено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
З метою оцінки Замовником ефективності запроваджених Учасником відповідно до тендерної пропозиції енергоефективних заходів, останній зобов'язаний встановити систему диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу. Встановлення системи диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу, не є енергоефективним заходом. Це підтверджується нормативно категоріальним комплексом, що міститься у Законах України “Про енергозбереження” та “Про енергетичну ефективність будівель”
Відповідно до преамбули Закону України “Про енергозбереження”, енергозберігаючі (енергоефективні) заходи, це заходи, спрямовані на впровадження та виробництво енергоефективних продукції, технологій та обладнання. У свою чергу, пунктом 7 частини 1 статті 1 Закону України “Про енергетичну ефективність будівель” визначено, що заходи із забезпечення (підвищення рівня) енергетичної ефективності будівель – будівельні роботи, результатом виконання яких є підвищення теплотехнічних показників огороджувальних конструкцій будівель та/або показників споживання енергетичних ресурсів інженерними системами.
До основних енергозберігаючих (енергоефективних) заходів відносяться: підвищення термічного опору огороджувальних конструкцій будівель, встановлення ІТП з погодним регулюванням, заміна радіаторів, промивка існуючої системи опалення, теплоізоляція трубопроводів, встановлення балансувальних клапанів на стояках системи опалення, встановлення термостатичних вентилів та зарадіаторних екранів, утеплення внутрішніх трубопроводів, встановлення кліматичних панелей, модернізацію систем вентиляції з встановленням індивідуальних рекуператорів, модернізація системи освітлення та інші заходи із реконструкції та/або модернізації, що мають ефект зниження споживання енергоресурсів, енергоносіїв.
Встановлення системи диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу є складовою менеджменту з енергозбереження (енергетичного менеджменту). Відповідно до преамбули Закону України “Про енергозбереження”: “менеджмент з енергозбереження – система управління, спрямована на забезпечення раціонального використання споживачами паливно-енергетичних ресурсів”. Вимога щодо запровадження системи енергетичного менеджменту в бюджетних установах визначена пунктом 6 Плану заходів із впровадження систем енергетичного менеджменту в бюджетних установах, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 732-р.
Враховуючи вищевикладене важаємо за доцільне встановлення системи енергомоніторингу (диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання), так як дана система є частиною енергетичного менеджменту. При цьому, енергетичний менеджмент є обов’язковим елементом в структурі підприємства, яке поставило собі за мету скорочення споживання енергетичних ресурсів шляхом їх ефективного використання. Енергетичний менеджмент є ефективним інструментом для скорочення видатків на придбання енергетичних ресурсів.
Визначення вимог до системи енергетичного менеджменту, яка не є енергоефективним заходом, але пов’язана із запровадження енергосервісу є компетенцією Замовника, та не відноситься до виключного права Учасника, оскільки тендерною документацією визначено вимоги до Учасника тільки щодо переліку енергоефективних (енергозберігаючих) заходів (додаток 8 до тендерної документації).
Встановлення системи диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу, як частини менеджменту з енергозбереження (енергетичного менеджменту) дозволить дотримуватися законодавства, а саме: оцінити якість та ефективність запроваджених на об'єкті енергосервісу енергоефективних заходів; отримувати дані про споживання паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг для верифікації та корегування досягнутої економії за енергосервісним договором, що дозволить проводити розрахунки згідно із вимогами додатку 7 до Примірного енергосервісного договору, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 845 “Про затвердження Примірного енергосервісного договору”; контролювати виконавця енергосервісу (зокрема, за датчиками температури внутрішніх приміщень) щодо забезпечення під час виконання енергосервісного договору узгоджених сторонами та/або визначених законодавством режимів та умов використання паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг (включаючи повітряно-тепловий режим, штучне освітлення, інші характеристики, що відповідають вимогам у сфері організації праці, утримання будинків, будівель, споруд), що є істотною умовою енергосервісного договору відповідно до пункту 7 частини 2 статті 5 Закону України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації”. Тобто Замовник не порушує законодавства в частині визначення переліку виконання конкретних енергоефективних заходів, оскільки встановлення системи диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу не належить до енергоефективних заходів та дана вимога не є дискримінаційною.
2. Що стосується “вимоги надати гарантійний лист - підтвердження від Виробника системи дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання, яку Учасник планує встановити, щодо відповідності технічним характеристикам; надати довідку в довільній формі щодо наявності досвіду з впровадження систем дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання та надати відгук в довільній формі від попереднього Замовника на об'єкті/об'єктах якого було встановлено систему диспетчеризації та систему віддаленого управління та контролю за енергоспоживанням, щодо її надійності та ефективності в процесі використання є документальним підтвердженням досвіду виконання технічних та організаційних енергозберігаючих (енергоефективних) та інших заходів.
Замовником внесено зміни до тендерної документації п. 2.9
3. Стосовно вимог визначених у пунктах 2.10 додатку 7 до тендерної документації, Замовником внесено зміни до тендерної документації.
4. У пункті 6 розділу VI “Результати торгів та укладання договору про закупівлю енергосервісу (енергосервісного договору)” тендерної документації вказано, що забезпечення виконання договору про закупівлю не вимагається тому Замовник не вважає потрібним вносити зміни до тендерної документації.
Таким чином, підстав для задоволення вимог заявника за порушеними запитаннями, не має.
1. Дії Замовника підчас проведення закупівель енергосервісу регламентуються двома законами, а саме: “Про публічні закупівлі” та “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб'єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації”.
Згідно з частиною 1 статті 2 Закону України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб'єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації” визначено, що публічні закупівлі енергосервісу здійснюються за процедурами публічних закупівель у порядку, встановленому Законом України “Про публічні закупівлі” для закупівель послуг, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.
Частиною 2 статті 1 України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб'єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації” зазначено, що термін “публічні закупівлі” та інші терміни, не визначені в цьому Законі, вживаються у значенні, наведеному в Законі України “Про публічні закупівлі”.
У свою чергу, частиною 3 статті 3 Закону України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб'єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації” встановлено вимоги до параметрів і показників, які повинна містити в обов'язковому порядку тендерна документація на закупівлю енергосервісу. Однак, інформації щодо того, що зазначені вимоги є вичерпними в вищезазначеній статті, не зазначено в жодному нормативно-правовому акті.
Частиною 3 статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” визначено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
З метою оцінки Замовником ефективності запроваджених Учасником відповідно до тендерної пропозиції енергоефективних заходів, останній зобов'язаний встановити систему диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу. Встановлення системи диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу, не є енергоефективним заходом. Це підтверджується нормативно категоріальним комплексом, що міститься у Законах України “Про енергозбереження” та “Про енергетичну ефективність будівель”
Відповідно до преамбули Закону України “Про енергозбереження”, енергозберігаючі (енергоефективні) заходи, це заходи, спрямовані на впровадження та виробництво енергоефективних продукції, технологій та обладнання. У свою чергу, пунктом 7 частини 1 статті 1 Закону України “Про енергетичну ефективність будівель” визначено, що заходи із забезпечення (підвищення рівня) енергетичної ефективності будівель – будівельні роботи, результатом виконання яких є підвищення теплотехнічних показників огороджувальних конструкцій будівель та/або показників споживання енергетичних ресурсів інженерними системами.
До основних енергозберігаючих (енергоефективних) заходів відносяться: підвищення термічного опору огороджувальних конструкцій будівель, встановлення ІТП з погодним регулюванням, заміна радіаторів, промивка існуючої системи опалення, теплоізоляція трубопроводів, встановлення балансувальних клапанів на стояках системи опалення, встановлення термостатичних вентилів та зарадіаторних екранів, утеплення внутрішніх трубопроводів, встановлення кліматичних панелей, модернізацію систем вентиляції з встановленням індивідуальних рекуператорів, модернізація системи освітлення та інші заходи із реконструкції та/або модернізації, що мають ефект зниження споживання енергоресурсів, енергоносіїв.
Встановлення системи диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу є складовою менеджменту з енергозбереження (енергетичного менеджменту). Відповідно до преамбули Закону України “Про енергозбереження”: “менеджмент з енергозбереження – система управління, спрямована на забезпечення раціонального використання споживачами паливно-енергетичних ресурсів”. Вимога щодо запровадження системи енергетичного менеджменту в бюджетних установах визначена пунктом 6 Плану заходів із впровадження систем енергетичного менеджменту в бюджетних установах, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 732-р.
Враховуючи вищевикладене важаємо за доцільне встановлення системи енергомоніторингу (диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання), так як дана система є частиною енергетичного менеджменту. При цьому, енергетичний менеджмент є обов’язковим елементом в структурі підприємства, яке поставило собі за мету скорочення споживання енергетичних ресурсів шляхом їх ефективного використання. Енергетичний менеджмент є ефективним інструментом для скорочення видатків на придбання енергетичних ресурсів.
Визначення вимог до системи енергетичного менеджменту, яка не є енергоефективним заходом, але пов’язана із запровадження енергосервісу є компетенцією Замовника, та не відноситься до виключного права Учасника, оскільки тендерною документацією визначено вимоги до Учасника тільки щодо переліку енергоефективних (енергозберігаючих) заходів (додаток 8 до тендерної документації).
Встановлення системи диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу, як частини менеджменту з енергозбереження (енергетичного менеджменту) дозволить дотримуватися законодавства, а саме: оцінити якість та ефективність запроваджених на об'єкті енергосервісу енергоефективних заходів; отримувати дані про споживання паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг для верифікації та корегування досягнутої економії за енергосервісним договором, що дозволить проводити розрахунки згідно із вимогами додатку 7 до Примірного енергосервісного договору, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 845 “Про затвердження Примірного енергосервісного договору”; контролювати виконавця енергосервісу (зокрема, за датчиками температури внутрішніх приміщень) щодо забезпечення під час виконання енергосервісного договору узгоджених сторонами та/або визначених законодавством режимів та умов використання паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг (включаючи повітряно-тепловий режим, штучне освітлення, інші характеристики, що відповідають вимогам у сфері організації праці, утримання будинків, будівель, споруд), що є істотною умовою енергосервісного договору відповідно до пункту 7 частини 2 статті 5 Закону України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації”. Тобто Замовник не порушує законодавства в частині визначення переліку виконання конкретних енергоефективних заходів, оскільки встановлення системи диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу не належить до енергоефективних заходів та дана вимога не є дискримінаційною.
2. Що стосується “вимоги надати гарантійний лист - підтвердження від Виробника системи дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання, яку Учасник планує встановити, щодо відповідності технічним характеристикам; надати довідку в довільній формі щодо наявності досвіду з впровадження систем дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання та надати відгук в довільній формі від попереднього Замовника на об'єкті/об'єктах якого було встановлено систему диспетчеризації та систему віддаленого управління та контролю за енергоспоживанням, щодо її надійності та ефективності в процесі використання є документальним підтвердженням досвіду виконання технічних та організаційних енергозберігаючих (енергоефективних) та інших заходів.
Замовником внесено зміни до тендерної документації п. 2.9
3. Стосовно вимог визначених у пунктах 2.10 додатку 7 до тендерної документації, Замовником внесено зміни до тендерної документації.
4. У пункті 6 розділу VI “Результати торгів та укладання договору про закупівлю енергосервісу (енергосервісного договору)” тендерної документації вказано, що забезпечення виконання договору про закупівлю не вимагається тому Замовник не вважає потрібним вносити зміни до тендерної документації.
Таким чином, підстав для задоволення вимог заявника за порушеними запитаннями, не має.
Номер вимоги: UA-2020-04-17-009107-b.a3
Статус:
Вирішена
Учасник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АРМАТОК", Код ЄДРПОУ:36223906
Дата подання: 08 травня 2020 06:29
Внесення змін до ТД
Закон України «Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації» від 9 квітня 2015 року № 327-VIII встановлює правові та економічні засади здійснення енергосервісу для підвищення енергетичної ефективності об’єктів державної та комунальної власності (преамбула до Закону).
Відповідно до ст. 1 Закону № 327-VIII енергосервіс - комплекс технічних та організаційних енергозберігаючих (енергоефективних) та інших заходів, спрямованих на скорочення замовником енергосервісу споживання та/або витрат на оплату паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг порівняно із споживанням (витратами) за відсутності таких заходів.
Щорічне скорочення витрат замовника енергосервісу - щорічне скорочення витрат замовника (у грошовій формі) на споживання паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг у результаті здійснення енергосервісу, що зазначається учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції.
Відтак Законом № 327-VIII чітко визначено, що учасник самостійно визначає та планує усі технічні та організаційні енергозберігаючі (енергоефективні) та інших заходи у ТП, які забезпечать щорічне скорочення витрат Замовника. Інші заходи, які не спрямовані на скорочення витрат Замовника не є предметом закупівлі енергосервісу, а Закон № 327-VIII на вказані правовідносини не поширюється. Вказівка Замовника у Тендерній документації на встановлення обладнання, яке не забезпечує економію паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг, а є лише допоміжним, вказує на зловживання Замовником своїм службовим становищем та вихід за межі повноважень, порушення Законодавства.
Закупівля вказаного обладнання повинне здійснюватись за окремою процедурою закупівлі товару.
Відповідно до ст.. 2 № 327-VIII публічні закупівлі енергосервісу (далі - закупівлі енергосервісу) здійснюються за процедурами публічних закупівель у порядку, встановленому Законом України "Про публічні закупівлі" для закупівель послуг, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом. Тому, Закон № 327-VIII є спеціальним актом по відношенню до Закону України «Про публічні закупівлі». А це свідчить, що Закон № 327-VIII має вищу юридичну силу. Ст. 19 Конституцією України передбачено, що посадові особи публічного права зобов’язані діяти виключно в межах закону та не відступати від нього. Як висновок, вимоги до Тендерної документації Закону
№ 327-VIII для посадових осіб є вичерпним в силу імперативної норми правового регулювання. Відтак, Замовник не має права включати до тендерної документації норми, які не передбачені Законом № 327-VIII.
Враховуючи зазначене, вимагаємо норми Замовника встановити систему диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу, яка повинна відповідати вказаним технічним характеристикам; надати гарантійний лист - підтвердження від Виробника системи дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання, яку Учасник планує встановити, щодо її відповідності технічним характеристикам; надати довідку в довільній формі щодо наявності досвіду з впровадження систем дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання та надати відгук в довільній формі від попереднього Замовника, на об'єкті/об'єктах якого було встановлено систему диспетчеризації та систему віддаленого управління та контролю за енергоспоживанням, щодо її надійності та ефективності в процесі використання виключити з Тендерної документації.
Також звертаємо увагу, що Забезпечення договору Законом № 327-VIII не передбачено. Окрім того, учасник може не мати коштів для забезпечення 5% вартості договору, що унеможливлює його участь у закупівлі, відповідно створює дискримінаційні дії з боку Замовника. Вимагаємо вказану норму виключити з тендерної документації.
Розгорнути
Згорнути
Відповідно до ст. 1 Закону № 327-VIII енергосервіс - комплекс технічних та організаційних енергозберігаючих (енергоефективних) та інших заходів, спрямованих на скорочення замовником енергосервісу споживання та/або витрат на оплату паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг порівняно із споживанням (витратами) за відсутності таких заходів.
Щорічне скорочення витрат замовника енергосервісу - щорічне скорочення витрат замовника (у грошовій формі) на споживання паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг у результаті здійснення енергосервісу, що зазначається учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції.
Відтак Законом № 327-VIII чітко визначено, що учасник самостійно визначає та планує усі технічні та організаційні енергозберігаючі (енергоефективні) та інших заходи у ТП, які забезпечать щорічне скорочення витрат Замовника. Інші заходи, які не спрямовані на скорочення витрат Замовника не є предметом закупівлі енергосервісу, а Закон № 327-VIII на вказані правовідносини не поширюється. Вказівка Замовника у Тендерній документації на встановлення обладнання, яке не забезпечує економію паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг, а є лише допоміжним, вказує на зловживання Замовником своїм службовим становищем та вихід за межі повноважень, порушення Законодавства.
Закупівля вказаного обладнання повинне здійснюватись за окремою процедурою закупівлі товару.
Відповідно до ст.. 2 № 327-VIII публічні закупівлі енергосервісу (далі - закупівлі енергосервісу) здійснюються за процедурами публічних закупівель у порядку, встановленому Законом України "Про публічні закупівлі" для закупівель послуг, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом. Тому, Закон № 327-VIII є спеціальним актом по відношенню до Закону України «Про публічні закупівлі». А це свідчить, що Закон № 327-VIII має вищу юридичну силу. Ст. 19 Конституцією України передбачено, що посадові особи публічного права зобов’язані діяти виключно в межах закону та не відступати від нього. Як висновок, вимоги до Тендерної документації Закону
№ 327-VIII для посадових осіб є вичерпним в силу імперативної норми правового регулювання. Відтак, Замовник не має права включати до тендерної документації норми, які не передбачені Законом № 327-VIII.
Враховуючи зазначене, вимагаємо норми Замовника встановити систему диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу, яка повинна відповідати вказаним технічним характеристикам; надати гарантійний лист - підтвердження від Виробника системи дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання, яку Учасник планує встановити, щодо її відповідності технічним характеристикам; надати довідку в довільній формі щодо наявності досвіду з впровадження систем дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання та надати відгук в довільній формі від попереднього Замовника, на об'єкті/об'єктах якого було встановлено систему диспетчеризації та систему віддаленого управління та контролю за енергоспоживанням, щодо її надійності та ефективності в процесі використання виключити з Тендерної документації.
Також звертаємо увагу, що Забезпечення договору Законом № 327-VIII не передбачено. Окрім того, учасник може не мати коштів для забезпечення 5% вартості договору, що унеможливлює його участь у закупівлі, відповідно створює дискримінаційні дії з боку Замовника. Вимагаємо вказану норму виключити з тендерної документації.
Рішення замовника: Вимога задоволена
13 травня 2020 09:29
Розглянувши на засіданні тендерного комітету вимогу щодо внесення змін у тендерну документацію та виключення дискримінаційних вимог по даній закупівлі на електронну систему закупівель щодо закупівлі за предметом код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” ДК 021:2015: 99999999-9 — "Не відображене в інших розділах" (Енергосервіс будівель комунального закладу освіти “Навчально-реабілітаційний центр “Горлиця” Дніпропетровської обласної ради”) повідомляємо наступне:
1. Дії Замовника підчас проведення закупівель енергосервісу регламентуються двома законами, а саме: “Про публічні закупівлі” та “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб'єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації”.
Згідно з частиною 1 статті 2 Закону України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб'єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації” визначено, що публічні закупівлі енергосервісу здійснюються за процедурами публічних закупівель у порядку, встановленому Законом України “Про публічні закупівлі” для закупівель послуг, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.
Частиною 2 статті 1 України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб'єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації” зазначено, що термін “публічні закупівлі” та інші терміни, не визначені в цьому Законі, вживаються у значенні, наведеному в Законі України “Про публічні закупівлі”.
У свою чергу, частиною 3 статті 3 Закону України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб'єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації” встановлено вимоги до параметрів і показників, які повинна містити в обов'язковому порядку тендерна документація на закупівлю енергосервісу. Однак, інформації щодо того, що зазначені вимоги є вичерпними в вищезазначеній статті, не зазначено в жодному нормативно-правовому акті.
Частиною 3 статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” визначено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
З метою оцінки Замовником ефективності запроваджених Учасником відповідно до тендерної пропозиції енергоефективних заходів, останній зобов'язаний встановити систему диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу. Встановлення системи диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу, не є енергоефективним заходом. Це підтверджується нормативно категоріальним комплексом, що міститься у Законах України “Про енергозбереження” та “Про енергетичну ефективність будівель”
Відповідно до преамбули Закону України “Про енергозбереження”, енергозберігаючі (енергоефективні) заходи, це заходи, спрямовані на впровадження та виробництво енергоефективних продукції, технологій та обладнання. У свою чергу, пунктом 7 частини 1 статті 1 Закону України “Про енергетичну ефективність будівель” визначено, що заходи із забезпечення (підвищення рівня) енергетичної ефективності будівель – будівельні роботи, результатом виконання яких є підвищення теплотехнічних показників огороджувальних конструкцій будівель та/або показників споживання енергетичних ресурсів інженерними системами.
До основних енергозберігаючих (енергоефективних) заходів відносяться: підвищення термічного опору огороджувальних конструкцій будівель, встановлення ІТП з погодним регулюванням, заміна радіаторів, промивка існуючої системи опалення, теплоізоляція трубопроводів, встановлення балансувальних клапанів на стояках системи опалення, встановлення термостатичних вентилів та зарадіаторних екранів, утеплення внутрішніх трубопроводів, встановлення кліматичних панелей, модернізацію систем вентиляції з встановленням індивідуальних рекуператорів, модернізація системи освітлення та інші заходи із реконструкції та/або модернізації, що мають ефект зниження споживання енергоресурсів, енергоносіїв.
Встановлення системи диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу є складовою менеджменту з енергозбереження (енергетичного менеджменту). Відповідно до преамбули Закону України “Про енергозбереження”: “менеджмент з енергозбереження – система управління, спрямована на забезпечення раціонального використання споживачами паливно-енергетичних ресурсів”. Вимога щодо запровадження системи енергетичного менеджменту в бюджетних установах визначена пунктом 6 Плану заходів із впровадження систем енергетичного менеджменту в бюджетних установах, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 732-р.
Враховуючи вищевикладене вважаємо за доцільне встановлення системи енергомоніторингу (диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання), так як дана система є частиною енергетичного менеджменту. При цьому, енергетичний менеджмент є обов’язковим елементом в структурі підприємства, яке поставило собі за мету скорочення споживання енергетичних ресурсів шляхом їх ефективного використання. Енергетичний менеджмент є ефективним інструментом для скорочення видатків на придбання енергетичних ресурсів.
Визначення вимог до системи енергетичного менеджменту, яка не є енергоефективним заходом, але пов'язана із запровадження енергосервісу є компетенцією Замовника, та не відноситься до виключного права Учасника, оскільки тендерною документацією визначено вимоги до Учасника тільки щодо переліку енергоефективних (енергозберігаючих) заходів (додаток 8 до тендерної документації).
Встановлення системи диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу, як частини менеджменту з енергозбереження (енергетичного менеджменту) дозволить дотримуватися законодавства, а саме: оцінити якість та ефективність запроваджених на об'єкті енергосервісу енергоефективних заходів; отримувати дані про споживання паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг для верифікації та корегування досягнутої економії за енергосервісним договором, що дозволить проводити розрахунки згідно із вимогами додатку 7 до Примірного енергосервісного договору, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 845 “Про затвердження Примірного енергосервісного договору”; контролювати виконавця енергосервісу (зокрема, за датчиками температури внутрішніх приміщень) щодо забезпечення під час виконання енергосервісного договору узгоджених сторонами та/або визначених законодавством режимів та умов використання паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг (включаючи повітряно-тепловий режим, штучне освітлення, інші характеристики, що відповідають вимогам у сфері організації праці, утримання будинків, будівель, споруд), що є істотною умовою енергосервісного договору відповідно до пункту 7 частини 2 статті 5 Закону України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб'єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації”. Тобто Замовник не порушує законодавства в частині визначення переліку виконання конкретних енергоефективних заходів, оскільки встановлення системи диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу не належить до енергоефективних заходів та дана вимога не є дискримінаційною.
2. Що стосується “вимоги надати гарантійний лист - підтвердження від Виробника системи дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання, яку Учасник планує встановити, щодо відповідності технічним характеристикам; надати довідку в довільній формі щодо наявності досвіду з впровадження систем дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання та надати відгук в довільній формі від попереднього Замовника на об'єкті/об'єктах якого було встановлено систему диспетчеризації та систему віддаленого управління та контролю за енергоспоживанням, щодо її надійності та ефективності в процесі використання є документальним підтвердженням досвіду виконання технічних та організаційних енергозберігаючих (енергоефективних) та інших заходів.
Замовником внесено зміни до тендерної документації п. 2.9
3. Стосовно вимог визначених у пунктах 2.10 додатку 7 до тендерної документації. Замовником внесено зміни до тендерної документації.
4. У пункті 6 розділу VI “Результати торгів та укладання договору про закупівлю енергосервісу (енергосервісного договору)” тендерної документації вказано, що забезпечення виконання договору про закупівлю не вимагається тому Замовник не вважає потрібним вносити зміни до тендерної документації.
1. Дії Замовника підчас проведення закупівель енергосервісу регламентуються двома законами, а саме: “Про публічні закупівлі” та “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб'єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації”.
Згідно з частиною 1 статті 2 Закону України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб'єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації” визначено, що публічні закупівлі енергосервісу здійснюються за процедурами публічних закупівель у порядку, встановленому Законом України “Про публічні закупівлі” для закупівель послуг, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.
Частиною 2 статті 1 України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб'єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації” зазначено, що термін “публічні закупівлі” та інші терміни, не визначені в цьому Законі, вживаються у значенні, наведеному в Законі України “Про публічні закупівлі”.
У свою чергу, частиною 3 статті 3 Закону України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб'єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації” встановлено вимоги до параметрів і показників, які повинна містити в обов'язковому порядку тендерна документація на закупівлю енергосервісу. Однак, інформації щодо того, що зазначені вимоги є вичерпними в вищезазначеній статті, не зазначено в жодному нормативно-правовому акті.
Частиною 3 статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” визначено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
З метою оцінки Замовником ефективності запроваджених Учасником відповідно до тендерної пропозиції енергоефективних заходів, останній зобов'язаний встановити систему диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу. Встановлення системи диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу, не є енергоефективним заходом. Це підтверджується нормативно категоріальним комплексом, що міститься у Законах України “Про енергозбереження” та “Про енергетичну ефективність будівель”
Відповідно до преамбули Закону України “Про енергозбереження”, енергозберігаючі (енергоефективні) заходи, це заходи, спрямовані на впровадження та виробництво енергоефективних продукції, технологій та обладнання. У свою чергу, пунктом 7 частини 1 статті 1 Закону України “Про енергетичну ефективність будівель” визначено, що заходи із забезпечення (підвищення рівня) енергетичної ефективності будівель – будівельні роботи, результатом виконання яких є підвищення теплотехнічних показників огороджувальних конструкцій будівель та/або показників споживання енергетичних ресурсів інженерними системами.
До основних енергозберігаючих (енергоефективних) заходів відносяться: підвищення термічного опору огороджувальних конструкцій будівель, встановлення ІТП з погодним регулюванням, заміна радіаторів, промивка існуючої системи опалення, теплоізоляція трубопроводів, встановлення балансувальних клапанів на стояках системи опалення, встановлення термостатичних вентилів та зарадіаторних екранів, утеплення внутрішніх трубопроводів, встановлення кліматичних панелей, модернізацію систем вентиляції з встановленням індивідуальних рекуператорів, модернізація системи освітлення та інші заходи із реконструкції та/або модернізації, що мають ефект зниження споживання енергоресурсів, енергоносіїв.
Встановлення системи диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу є складовою менеджменту з енергозбереження (енергетичного менеджменту). Відповідно до преамбули Закону України “Про енергозбереження”: “менеджмент з енергозбереження – система управління, спрямована на забезпечення раціонального використання споживачами паливно-енергетичних ресурсів”. Вимога щодо запровадження системи енергетичного менеджменту в бюджетних установах визначена пунктом 6 Плану заходів із впровадження систем енергетичного менеджменту в бюджетних установах, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 732-р.
Враховуючи вищевикладене вважаємо за доцільне встановлення системи енергомоніторингу (диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання), так як дана система є частиною енергетичного менеджменту. При цьому, енергетичний менеджмент є обов’язковим елементом в структурі підприємства, яке поставило собі за мету скорочення споживання енергетичних ресурсів шляхом їх ефективного використання. Енергетичний менеджмент є ефективним інструментом для скорочення видатків на придбання енергетичних ресурсів.
Визначення вимог до системи енергетичного менеджменту, яка не є енергоефективним заходом, але пов'язана із запровадження енергосервісу є компетенцією Замовника, та не відноситься до виключного права Учасника, оскільки тендерною документацією визначено вимоги до Учасника тільки щодо переліку енергоефективних (енергозберігаючих) заходів (додаток 8 до тендерної документації).
Встановлення системи диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу, як частини менеджменту з енергозбереження (енергетичного менеджменту) дозволить дотримуватися законодавства, а саме: оцінити якість та ефективність запроваджених на об'єкті енергосервісу енергоефективних заходів; отримувати дані про споживання паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг для верифікації та корегування досягнутої економії за енергосервісним договором, що дозволить проводити розрахунки згідно із вимогами додатку 7 до Примірного енергосервісного договору, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 845 “Про затвердження Примірного енергосервісного договору”; контролювати виконавця енергосервісу (зокрема, за датчиками температури внутрішніх приміщень) щодо забезпечення під час виконання енергосервісного договору узгоджених сторонами та/або визначених законодавством режимів та умов використання паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг (включаючи повітряно-тепловий режим, штучне освітлення, інші характеристики, що відповідають вимогам у сфері організації праці, утримання будинків, будівель, споруд), що є істотною умовою енергосервісного договору відповідно до пункту 7 частини 2 статті 5 Закону України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб'єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації”. Тобто Замовник не порушує законодавства в частині визначення переліку виконання конкретних енергоефективних заходів, оскільки встановлення системи диспетчеризації та віддаленого управління і контролю (аналізу) енергоспоживання на об'єкті енергосервісу не належить до енергоефективних заходів та дана вимога не є дискримінаційною.
2. Що стосується “вимоги надати гарантійний лист - підтвердження від Виробника системи дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання, яку Учасник планує встановити, щодо відповідності технічним характеристикам; надати довідку в довільній формі щодо наявності досвіду з впровадження систем дистанційного аналізу та контролю енергоспоживання та надати відгук в довільній формі від попереднього Замовника на об'єкті/об'єктах якого було встановлено систему диспетчеризації та систему віддаленого управління та контролю за енергоспоживанням, щодо її надійності та ефективності в процесі використання є документальним підтвердженням досвіду виконання технічних та організаційних енергозберігаючих (енергоефективних) та інших заходів.
Замовником внесено зміни до тендерної документації п. 2.9
3. Стосовно вимог визначених у пунктах 2.10 додатку 7 до тендерної документації. Замовником внесено зміни до тендерної документації.
4. У пункті 6 розділу VI “Результати торгів та укладання договору про закупівлю енергосервісу (енергосервісного договору)” тендерної документації вказано, що забезпечення виконання договору про закупівлю не вимагається тому Замовник не вважає потрібним вносити зміни до тендерної документації.
Протокол розгляду
Переглянути / друкувати протокол
розгляду тендерних пропозицій з інформацією про підстави відхилення PDF ●
HTML
Учасник | Документи | Рішення |
---|---|---|
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ГІДРОМОНТАЖ" | Документи |
Відхилено
Документи
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КИЇВЕСКО" | Документи |
Допущено до аукціону
Документи
|
Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕСКО ЮА" | Документи |
Допущено до аукціону
Документи
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕСКО ЦЕНТРАЛЬ" | Документи |
Відхилено
Документи
|
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 23 червня 2020 11:31
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Документи |
---|---|---|---|
Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕСКО ЮА" |
452 090,34
UAH з ПДВ
|
850 592,77
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КИЇВЕСКО" |
896 516,94
UAH з ПДВ
|
927 087,55
UAH з ПДВ
|
Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КИЇВЕСКО" #40364772 |
Переможець |
1 905 496,01
UAH з ПДВ
|
30 червня 2020 15:36
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
22 вересня 2020 14:21
|
договор.pdf | укладений |
22 вересня 2020 14:19
|