Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Апарат виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) |
Код ЄДРПОУ: | 37853361 |
Вебсайт: | http://www.kievcity.gov.ua |
Місцезнаходження: | 01044, Україна , Київська обл., Київ, Хрещатик, 36 |
Контактна особа: |
Мельниченко Тетяна Олексіївна 380442027587 melnychenko@kma.gov.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 17 квітня 2020 15:32 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 25 квітня 2020 18:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 01 травня 2020 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 05 травня 2020 18:00 |
Початок аукціону: | 01 червня 2020 14:44 |
Очікувана вартість: | 3 870 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 40 000,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,03% |
Вид тендерного забезпечення: | Електронна гарантія |
Сума тендерного забезпечення: | 116100 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:18520000-0: Персональні хронометри
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Годинники | Пiсляоплата | 30 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
28 квітня 2020 16:53 |
Електронний підпис | Друкувати оголошення PDF |
28 квітня 2020 16:52 |
Зміни 28-04-2020.docx | |
28 квітня 2020 16:51 |
ТД годинники 28-04-2020 нова редакція.doc | |
28 квітня 2020 16:51 |
ТД годинники 28-04-2020 зі змінами.doc |
28 квітня 2020 16:53 |
Електронний підпис
Друкувати оголошення PDF
|
||||||
28 квітня 2020 16:52 |
Зміни 28-04-2020.docx
|
||||||
28 квітня 2020 16:51 |
ТД годинники 28-04-2020 нова редакція.doc
|
||||||
28 квітня 2020 16:51 |
ТД годинники 28-04-2020 зі змінами.doc
|
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
Але замість того, щоб добросовісно виконати рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України, Замовник у 2019 році взагалі скасував торги, а зараз, користуючись зниженням суспільної уваги до зловживання бюджетними коштами у зв’язку з запровадженням карантину через пандемію короновірусу COVID-19, а також вимушеного припинення роботи підприємств - виробників годинників (у т.ч. через неможливість працівників дістатися робочих місць), оголошує нові торги на закупівлю годинників, залишаючи прописані ним раніше дискримінаційні вимоги без змін та, навіть, додавши нові обмеження щодо участі добросовісних постачальників.
Особливе обурення викликає той факт, що в умовах важкої ситуації для міста та країни, коли медична галузь перебуває у постійному недофінансуванні й потребує кошти міського бюджету для порятунку людських життів, Замовник вирішив здійснити закупівлю гірших за технічними характеристиками годинників ніж і в 2018 році, але за ціною за одиницю в 4.5 (ЧОТИРИ з ПОЛОВИНОЮ) рази вищою! У 2018 році Замовник закуповував годинник з кращими характеристиками (швейцарський кварцовий механізм Ronda з рубіновим камінням, календар, матеріал корпусу - латунь з позолотою IPG, задня кришка зі сталі, ремінець з натуральної шкіри, застібка ремінця – сталева з позолотою IPG, скло мінеральне, стійке до подряпин, вологозахист 5 АТМ, пилозахищені) по ціні 572 грн. з ПДВ за штуку, а зараз збирається закуповувати годинники з механізмом Ronda БЕЗ календаря (які є дешевшими), матеріал корпусу – латунь, але допускається покриття IPS (що також коштує менше ніж позолота-IPG), а також прописує мінімальний для годинника вологозахист 3 АТМ (що відповідно має набагато нижчу якість, та, собівартість ніж годинник із захистом 5 АТМ (50 м), передбачений у 2018 року), але це все по завищеній ціні – 2 580,00 з ПДВ за штуку (всього 1500 годинників на загальну суму 3 870 000,00 грн.). Вважаємо збільшення вартості годинника Замовником абсолютно безпідставним, яке аж ніяк не може обґрунтовуватися зміною форми годинника з круглої на «візуально схожу на герб» (оскільки передбачає абсолютно однаковий технологічний процес та однакову собівартість) та здійснене з метою закупівлі за завищеними в декілька разів цінами
Тому не виникає жодних сумнівів, у тому, що має місце факт змови Замовника та ТОВ «Київський годинниковий завод» з метою недопущення до участі в тендері інших учасників та проведення закупівлі за завищеною у ДЕКІЛЬКА РАЗІВ ціною, оскільки «Технічна специфікація на проведення закупівлі персональних хронометрів, код ДК 021:2015-18520000-0 (годинники наручні)» прописана Замовником під зазначеного постачальника та його годинники ТМ «Клейнод» -моделі К20 (чол.) та К23 (жін.). Замовник навіть не посилається на цього постачальника, оскільки впевнений, що лише він має СПЕЦИФІЧНУ годинник, стилізований під герб, а встановлені дискримінаційні строки для постачання першої партії товару (30 календарних діб) повністю унеможливлює участь інших учасників, які мають забезпечити повний цикл виробництва нестандартної моделі – від розробки ескізів, дизайнерсько-конструкторських рішень, виготовлення зразків, а вже потім – всієї партії годинників. Мінімальні строки виготовлення годинників у корпусах нестандартної форми становить 4 місяці. Але, беручи до уваги вимушене припинення роботи підприємств у зв’язку з оголошенням карантину – ці строки можуть збільшуватися на весь час запровадження державою Україна відповідних обмежень та заборон.
Також з метою дискримінації учасників, Замовник свідомо (оскільки робив подібне у 2019 році) не визначає конкретний механізм годинника, а пише, що це може бути «RONDA 763 виробництва Швейцарії (Swiss made) з будь-яким буквено-цифровим позначенням», при цьому усвідомлюючи, що надає можливість для маніпуляцій, ставлячи учасників у нерівні умови, т.к. якість та ціни на механізми RONDA 763 та RONDA 763 «з іншими позначками» можуть відрізнятися в декілька разів, що відобразиться на ціні товару. Також Замовник (як і у 2019 році) свідомо відмовляється прописати вимоги до подарункового футляру годинників. Визначення футляру лише як «корпусу з кришкой», навіть без зазначення матеріалу такого футляру також надає можливості для маніпуляцій й відразу ставить учасників у нерівні умови (ціна на футляр з паперу та натурального дерева відрізняється у десяток разів) і може завжди трактуватися Замовником як продукція «неналежної якості»
Крім того, Замовник (як у 2019 році) встановив вимогу щодо надання банківської гарантії у формі забезпечення виконання Договору - у розмірі 5% від вартості договору (це 193 500,00 грн.) Беручи до увагу значний обсяг коштів, який постачальник має інвестувати у виконання зазначеного замовлення на 3 870 000,00 грн. (на умовах пост оплати протягом 30 діб та більше) та ризики «раптового» скасування фінансування перед відвантаженням готової продукції без жодних компенсацій постачальнику (як це відбулося під час тендеру у 2018 році, коли продукція була повністю виготовлена, а Замовник просто від неї відмовився) Але у цьому році, під час пандемії, коли підприємства вимушені зупиняти свою роботу, Замовнику одного забезпечення виконання Договору виявилося замало - і він ще додав вимогу щодо надання банківської гарантії у формі забезпечення тендерної пропозиції у сумі 116 100,00 грн. з покриттям, які учасник може легко втратити, якщо, наприклад, його банк не погодиться на специфічні вимоги Замовника щодо умов відносно банківської гарантії на забезпечення виконання Договору на 193 500,00 грн. Таким чином, у важких фінансових умовах, викликаних кризою внаслідок пандемії, учасник має знайти та «заморозити» на невизначений період додатково 309 600,00 грн., які може легко втратити, якщо виявиться «небажаним учасником» або «небажаним переможцем». Зрозуміло, що ця норма прописана Замовником виключно для обмеження участі в торгах небажаних учасників
Крім того, в договорі також передбачені штрафні санкції за невиконання або неналежне виконання зобов’язань (без конкретного визначення, що саме мається на увазі), зокрема пеня та штраф 7% за прострочення поставки, штраф у розмірі 20% у випадку надання неякісного/ некомплектного товару, тощо, ПОДВІЙНА банківська гарантія (у формі забезпечення тендерної пропозиції та у формі забезпечення виконання договору про закупівлю) виглядає як додатковий важіль обмеження конкуренції. Це підтверджує запровадження Замовником низки конкретних вимог щодо банківських гарантій, які можуть бути неприйнятними у банках, де обслуговуються інші учасники. Більш того, Замовник може стягувати зазначені кошти з небажаних учасників за надуманими приводами, оскільки це дозволяє прописані ним формулювання, наприклад через «дії учасника-переможця, що призвели до неможливості подальшого виконання договору про закупівлю», тощо
З метою назавжди позбутися небажаних учасників торгів Замовником також встановлені дискримінаційні умови і в самому проекті договору, які Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України своїм рішенням у листопаді 2019 року зобов’язала Замовника усунути. Зокрема, встановлення «санкції» за порушення договору у будь-який спосіб (без жодного конкретного визначення) у формі відмови від встановлення на майбутнє господарських зв’язків з небажаним переможцем на строк до трьох років, у позасудовому порядку без попереднього пред’явлення претензій! Замовник не лише не прибрав цей пункт, але й додав, що зазначена «санкція» буде розповсюджуватися і на правонаступника переможця! Замовник також не прибрав так звану «кишенькову експертизу» товару Покупцем (Замовником торгів) без встановлення конкретного механізму її проведення та обов’язкової участі представника постачальника (зрозуміло, що на експертизу може бути поданий будь-який предмет і експертиза може бути проведена де та ким завгодно і тому мати відповідні результати. Враховуючи також всі інші дискримінаційні умови, включені Замовником у проект договору про закупівлю, всупереч рішенню Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України та вимогам чинного законодавства, такий договір ставить його сторони в нерівні умови, коли вся відповідальність накладається непропорційно лише на Постачальника, а Покупець не несе жодної відповідальності за порушення своїх зобов’язань та за надуманим приводом може не лише не сплатити за товар, але й стягнути з небажаного учасника грошові кошти, передбачені подвійною банківською гарантією та штрафними санкціями
Враховуючи викладене, констатуємо грубе порушення Замовником законодавства про здійснення державних закупівель, зокрема ст.3 та п.3 ч.2, ч.3 ст.5, ч.4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також грубе порушення ст. 7 Бюджетного кодексу України та інших норм чинного законодавства
Вимагаємо внести зміни до Тендерної документації щодо проведення відкритих торгів на закупівлю персональних хронометрів (годинників наручних чоловічих та жіночих), код 021:2015-18520000-0 згідно ДК з метотою усунення вищевикладених порушень та ПОВНІСТЮ усунути всі дискримінаційні вимоги, у тому числі:
- перенести процедуру закупівлі на будь-яку дату після закінчення обмежень для підприємств та їх працівників, введених карантинним режимом в Україні
- замінити вимогу щодо постачання запатентованих ТОВ «Київський годинниковий завод» моделей годинників у специфічних корпусах, стилізованих під герб (годинники ТМ «Клейнод» - моделі К20 (чол.) та К23 (жін.) НА годинники у будь-яких стандартних корпусах або збільшити термін постачання годинників у специфічних корпусах у формі герба від 120 діб
- зазначити конкретну модель механізму RONDA з асортименту швейцарської компанії-виробника та її технічні характеристики, надати детальний опис подарункового футляру, який вимагається, включаючи його матеріал
- привести договір у відповідність до вимог чинного законодавства, встановити рівні умови для Покупця та Постачальника, прописати детальну процедуру проведення експертизи та визначити установи, де вона може бути проведена, з обов’язковим залученням представника Постачальника для контролю відбору зразків, прибрати санкції по відношенню до постачальника та його правонаступника як виключно дискримінаційну норму, тощо
- прибрати вимогу щодо подвійної банківської гарантії - у формі забезпечення тендерної пропозиції та у формі забезпечення виконання договору про закупівлю (у тому числі з додатковими вимогами до банків) як дискримінаційне обмеження допуску учасників до торгів, особливо під час фінансової кризи, викликаною пандемією короновірусу
- прибрати інші дискримінаційні та протиправні вимоги з тендерної документації та продовжити строк подання тендерних пропозицій на відповідний період після закінчення карантину
Також вимагаємо:
- провести службове розслідування на предмет організації закупівлі годинників під час пандемії короновірусу за завищеними у декілька разів цінами та складання тендерної документації з ігноруванням вимог чинного законодавства та відповідних рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України в інтересах конкретного постачальника - ТОВ «Київський годинниковий завод» (серед засновників якого до недавнього часу знаходилися юридичні особи-резиденти країни агресора Російської Федерації), з метою дискримінації інших учасників та подальшого застосування переговорної процедури закупівлі (закупівлі у одного учасника) товару саме у ТОВ «Київський годинниковий завод»
- довести результати розслідування до Київського міського голови з метою недопущення у подальшому встановлення подібних дискримінаційних вимог до учасників, дотримання основних принципів здійснення публічних закупівель та інших вимог ЗУ «Про публічні закупівлі»
- уточнити, що конкретно мається на увазі під «діями учасника-переможця, що призвели до неможливості подальшого виконання договору про закупівлю»
Рішенням Київської міської ради від 01 червня 2000 року № 141/862 «Про встановлення звання «Почесний громадянин міста Києва» та заохочувальних відзнак Київського міського голови» (в редакції рішення Київської міської ради від 16 травня 2019 року № 892/7548) затверджено опис іменного годинника Київського міського голови, який вручається до відповідних відзнак, а саме:
«Іменний годинник Київського міського голови (далі - годинник) виготовляється із високоякісного матеріалу (латунь або сталь) у корпусі, візуально схожому (стилізованому) на Герб міста Києва із зображенням Герба міста Києва.
Годинник із швейцарським кварцовим механізмом калібру RONDA-763 (Швейцарія), рубіновим камінням (мінімум 1 камінь), має вологозахист від 3 АТМ та пилозахист.
На задній кришці годинника міститься гравіювання «ВІД КИЇВСЬКОГО МІСЬКОГО ГОЛОВИ», ім'я та прізвище Київського міського голови, які утворюють форму кола, та підпис Київського міського голови у центрі цього кола.
Ремінець годинника із шкіри, нержавіючої сталі або титану.
Якість годинника відповідає вимогам ДСТУ 26272-98 «Годинники електронно-механічні кварцові наручні і кишенькові. Загальні технічні вимоги.».
Годинник вручається в подарунковому футлярі (корпус з кришкою) з нанесенням на кришці (тисненням) Герба міста Києва та напису «ВІД КИЇВСЬКОГО МІСЬКОГО ГОЛОВИ».
Гарантійний термін на годинник має складати не менше 36 місяців.»
Таким чином, в Тендерній документації щодо проведення процедури відкритих торгів на закупівлю «Годинники» (ДК 021:2015 18520000-0 Персональні хронометри) (далі – ТД) відображено опис годинників у відповідності з зазначеним вище рішенням Київської міської ради, з додатковим уточненням деяких технічних характеристик предмету закупівлі.
Також, інформуємо, що 28 квітня 2020 року в вищезазначену тендерну документацію були внесені зміни, які, в тому числі, виключено вимогу щодо внесення Учасником забезпечення виконання договору про закупівлю.
Скарги до процедури
Дата подання: 30 квітня 2020 19:07
Інформація про моніторинг
- UA-M-2020-06-23-000027 ● ba0c3ec0a3e04953b3bae33a2b13e883
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 23 червня 2020 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 23 червня 2020 18:22 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
23.06.2020 № 167
Київ
Про початок
моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
23.06.2020 № 167
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
1 UA-2020-04-17-005003-a 17.04.2020 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Надання інформації про усунення порушення замовником
Державна аудиторська служба України Апаратом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Замовник) розглянуто висновок за результатами моніторингу Державною аудиторською службою України процедури закупівлі № UA-2020-04-17-005003-a «Годинники» (ДК 021:2015:18520000-0 – Персональні хронометри). За результатами розгляду інформуємо. Описи іменного годинника Київського міського голови в тендерній документації в частині зазначення механізму годинників RONDA 763 надається згідно: • Додатку 4 до Положення про звання «Почесний громадянин міста Києва» – «Опис іменного годинника Київського міського голови, який вручається до нагрудного знака «Почесний громадянин міста Києва»; • Додатку 5 до Положення про нагрудний знак «Знак Пошани» - «Опис іменного годинника Київського міського голови, який вручається до нагрудного знака «Знак Пошани»; • Додатку 3 до Положення про Почесну грамоту Київського міського голови - «Опис іменного годинника Київського міського голови, який вручається до Почесної грамоти Київського міського голови»; • Додатку 2 до Положення про Подяку Київського міського голови – «Ескіз та опис іменного годинника Київського міського голови, який вручається до Подяки Київського міського голови», зазначені Положення затверджені рішенням Київської міської ради від 01_червня 2000 року № 141/862 «Про встановлення звання «Почесний громадянин міста Києва» та заохочувальних відзнак Київського міського голови», в редакції рішення Київської міської ради від 16 травня 2019 року №892/7548 (додається). Таким чином, вищезазначеним рішенням Київської міської ради передбачається один годинниковий механізм для всіх можливих варіантів годинників – RONDA 763. Враховуючи наведене, зміна механізму годинників знаходиться поза межами компетенції Замовника. Так само, Замовник не вправі прийняти поставлений товар з іншим годинниковим механізмом. З іншого боку, Замовником внесено уточнення до тендерної документації «з будь-яким буквено-цифровим позначенням». Зазначене уточнення розширює можливості потенційного учасника, оскільки дозволяє запропонувати, в тому числі, механізм RONDA 763Е, який дешевший ніж RONDA 763. Зазначена норма тендерної документації не викликала супротиву потенційних учасників закупівель №№ UA-2019-10-10-000978-c та UA-2020-04-17-005003-a. Навпаки, в скарзі Товариства з обмеженою відповідальністю «Перший український годинниковий завод «Київська Русь» на закупівлю №UA-2020-04-17-005003-a чітко зазначена вимога під пунктом 7 «Зазначити конкретну модель механізму RONDA з асортименту швейцарської компанії-виробника та її технічні характеристики». Додаток: Рішення Київської міської ради від 01 червня 2000 року № 141/862 «Про встановлення звання "Почесний громадянин міста Києва" та заохочувальних відзнак Київського міського голови», в редакції затвердженої рішенням Київської міської ради від 16 травня 2019 року № 892/7548;
2020-07-22 15:01:55
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 17 липня 2020 |
Кінцевий строк оскарження: | 01 серпня 2020 |
Порушення виявлено
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 01 червня 2020 15:05
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Документи |
---|---|---|---|
Товариство з обмеженою відповідальністю "Київський годинниковий завод" |
3 690 000,00
UAH з ПДВ
|
3 690 000,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВ ДІМ ГЕРАЛЬДИКИ |
3 744 000,00
UAH з ПДВ
|
3 744 000,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
Товариство з обмеженою відповідальністю "Київський годинниковий завод" #25277725 |
Переможець |
3 690 000,00
UAH з ПДВ
|
04 червня 2020 16:54
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
24 грудня 2020 09:05
|
Електронний підпис | укладений |
22 червня 2020 11:40
|
договор 56-2020.pdf | укладений |
22 червня 2020 11:13
|