Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
ДК 021-2015 – 09110000-3 Тверде паливо/Вугілля кам’яне
Очікувана вартість
3 852 000,00 UAH
UA-2020-04-17-001782-c ● 68ed1abdbc0848969c86d798e74e96d4
Відкриті торги
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Донецька залізниця |
Код ЄДРПОУ: | 40150216 |
Місцезнаходження: | 84400, Україна , Донецька обл., Лиман (Красний Лиман), Лиман |
Контактна особа: |
Погребняк Станислав Анатолійович +38(06261)6-26-33 sts.pgrbnk@don.uz.gov.ua |
Категорія: | Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 17 квітня 2020 13:18 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 09 травня 2020 17:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 15 травня 2020 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 19 травня 2020 17:00 |
Початок аукціону: | 20 травня 2020 14:14 |
Очікувана вартість: | 3 852 000,00 UAH без ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 19 260,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Вид тендерного забезпечення: | Електронна гарантія |
Сума тендерного забезпечення: | 115560 UAH |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо
Вугілля кам’яне , згідно Додатку №4 тендерної документації
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1070 т
Вугілля кам`яне
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
84400, Україна, Донецька область, Лиман, Привокзальна,28А
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2020
ДК 021:2015: 09110000-3 — Тверде паливо
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Пiсляоплата | 30 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
12 травня 2020 15:44 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
12 травня 2020 15:44 |
Зміни вугілля UA-2020-04-17-001782-c.doc | |
12 травня 2020 15:44 |
ТД 1070 тонн вугілля 2020 зміни.doc |
12 травня 2020 15:44 |
Файл з підписом
Друкувати оголошення PDF
|
||||||
12 травня 2020 15:44 |
Зміни вугілля UA-2020-04-17-001782-c.doc
|
||||||
12 травня 2020 15:44 |
ТД 1070 тонн вугілля 2020 зміни.doc
|
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2020-04-17-001782-c.c1
Статус:
Вирішена
Учасник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРОЕКТ ІНВЕСТ А", Код ЄДРПОУ:42033062
Дата подання: 24 квітня 2020 10:58
Приведення Тендерної документації у відплвідність з законодавством
Згідно ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Оскільки згідно Статуту ПАТ «Укрзалізниця», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 вересня 2015 р. № 735 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2018 р. № 938), засновником ПАТ «Укрзалізниця» є держава в особі Кабінету Міністрів України, то посадові особи Регіональної філії «Донецька залізниця», як структурного підрозділу ПАТ «Укрзалізниця», також повинні діяти лише у спосіб, визначений ч.2 ст. 19 Конституції України.
Всупереч ч.2 ст. 19 Конституції України Тендерна документація містить багату кількість вимог і положень, які не відповідають діючому законодавству і порушують права потенційних учасників процедури закупівлі.
Згідно з ч.2 ст.16 Цивільного кодексу України до способів захисту цивільних прав та інтересів відноситься, зокрема, - припинення дії, яка порушує право. Тому, керуючись п.1 ст. 23 Закону України «Про публічні Закупівлі» (оскільки згідно листа Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства № 3304-04/55553-06 від 21.12.2019 всі процедури закупівель товарів, робіт і послуг, розпочаті до 19.04.2020 р., тобто до введення в дію нової редакції ЗУ «Про публічні закупівлі», завершуються відповідно до порядку, що діяв до введення в дію цього Закону, то тут і надалі посилання на статті ЗУ «Про публічні закупівлі» в редакції, яка діяла до 19.04.2020 р.), звертаємося до Замовника з проханням усунути наявні порушення процедури закупівлі, а саме порушення норм діючого законодавства, які містяться в тендерній документації Замовника.
Згідно п.1 Розділу 3 Тендерної документації учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції «інформацію про субпідрядника (субпідрядників)». Вимагаємо вилучити з Тендерної документації вищевказану вимогу, оскільки згідно ЗУ «Про публічні закупівлі» така інформація може вимагатися лише в разі закупівлі робіт або послуг.
Також в п.1 Розділу 3 Тендерної документації вказано, що «Згідно положень даної тендерної документації формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з оформленням учасником тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - відсутність на окремих документах нумерації сторінок (не більше трьох), підписів та печаток учасника (не більше трьох).» З огляду на вищенаведене а також не те, що Тендерна документація не містить прямих вказівок стосовно наявності/відсутності нумерації сторінок документів тендерної пропозиції, просимо пояснити, чи вимагається Замовником нумерація сторінок документів тендерної пропозиції? Якщо вимагається, то просимо внести відповідні зміни до Тендерної документації, а саме: чітко визначити вимоги до нумерації сторінок документів тендерної пропозиції – наскрізна нумерація чи окрема нумерація для кожного окремого документа.
Згідно п.4 Розділу 3 Тендерної документації «У складі тендерної пропозиції учасник повинен надати лист про строк дії його тендерної пропозиції». Водночас з цим у Додатку 1 «Тендерна пропозиція» до Тендерної документації вказано, що «2. Ми погоджуємося дотримуватися умов цієї пропозиції протягом не менше ніж 120 календарних днів з дня розкриття тендерних пропозицій». Тому просимо пояснити, навіщо від учасників вимагається подвійне підтвердження (лист про термін дії пропозиції і тендерна пропозиція) одного й того ж факту, тобто терміну дії пропозиції?
Згідно п.1 Розділу 3 Тендерної документації учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції «проект договору про закупівлю …, що свідчить про ознайомлення з його основними умовами і водночас про згоду з їх змістом». Згідно п.4 Розділу 6 Тендерної документації «Учасник процедури закупівлі у складі своєї тендерної пропозиції надає гарантійний лист щодо погодження з істотними умовами договору та можливістю їх включення до договору про закупівлю у разі перемоги в торгах та проектом договору.». Вимагаємо пояснити, навіщо Замовник вимагає надання гарантійного листа щодо погодження з істотними умовами договору та можливістю їх включення до договору про закупівлю, якщо надання скріпленого підписом і печаткою проекту договору вже є, згідно положень Тендерної документації, згодою з істотними умовами договору?
В Тендерній документації наявні протиріччя стосовно визначення формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасником не призведе до відхилення його тендерної пропозиції: в двох розділах Тендерної документації містяться два різних вичерпних переліки формальних (несуттєвих) помилок.
Так, згідно п.1 Розділу 3 Тендерної документації «Згідно положень даної тендерної документації формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з оформленням учасником тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - відсутність на окремих документах нумерації сторінок (не більше трьох), підписів та печаток учасника (не більше трьох). Також формальними (несуттєвими) вважаються технічні помилки та описки, а саме: граматичні помилки в словах, пропущення окремих слів в окремому реченні чи документі.»
А згідно п.7 Розділу 6 Тендерної документації «Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - відсутність вихідного номера на довідках, що подаються учасником у довільній формі; надання у складі тендерної пропозиції на етапі підтвердження відповідності пропозиції кваліфікаційним критеріям на виконання вимог Додатку № 2 тендерної документації замість документів у довільній формі - документів, виданих відповідними державними органами; технічні помилки та описки (окрім: 1. зміни строку виконання зобов’язань, строку та форми оплати, 2. не правильного зазначення предмету закупівлі, в тому числі по лотах, 3. не відповідності технічних характеристик товару або переліку (обсягу) робіт чи послуг, зазначених в пропозиції учасника, технічним вимогам тендерної документації, 4. не відповідність зазначеної загальної вартості пропозиції прописом зазначеній загальній вартості пропозиції цифрами»
Тому, з метою дотримання ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі», просимо внести зміни в Тендерну документацію: чітко сформулювати перелік формальних (несуттєвих) помилок і розмістити його в одному розділі Тендерної документації.
Згідно п. 2 Розділу 5 Тендерної документації «Усі довідки, витяги, відомості, реєстри, що видаються учаснику сторонніми установами, організаціями, підприємствами, повинні бути видані не раніше дати виходу оголошення про ці торги.»
Згідно пп. 2.1.1. і 2.1.4. Додатка 2 до Тендерної документації від учасників-юридичних осіб вимагається надати «Нотаріально завірену копію Статуту …» і «Скан витягу з реєстру платників податку на додану вартість …».
З вищенаведеного випливає, що учасники повинні надати нотаріально завірену копію статуту і витяг з реєстру платників ПДВ датовані не раніше 17.04.2020 р.
Вимагаємо пояснити, на якій законодавчій підставі Замовник вимагає надання вище перелічених документів, які повинні бути датовані не раніше 17.04.2020 р.? Адже ЗУ «Про публічні закупівлі» не містить прямої можливості для Замовника ставити такі вимоги. А згідно ч.2 ст. 19 Конституції України Замовник повинен діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Тому посилання на п.3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» не може бути підставою для включення вищевказаної вимоги в Тендерну документацію.
Також зазначаємо, що відповідно до пункту 183.13 статті 183 розділу V Податкового кодексу України з метою постійного забезпечення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб інформацією Державна фіскальна служба України щоденно оприлюднює на єдиному державному реєстраційному веб-порталі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та власному офіційному веб-сайті: дані з Реєстру платників ПДВ із зазначенням найменування або прізвища, імені та по батькові платника ПДВ, дати податкової реєстрації, індивідуального податкового номера та терміну дії реєстрації платника ПДВ; інформацію про осіб, реєстрацію яких як платників ПДВ анульовано, із зазначенням індивідуальних податкових номерів, дати анулювання, причин та підстав для анулювання реєстрації. Згідно з ч.3 ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Крім того, вимога надати саме витяг з реєстру платників ПДВ позбавляє можливості прийняти участь в тендері тих суб’єктів господарювання, які мають Свідоцтво про реєстрацію платником ПДВ і яке, згідно діючого законодавства, є дійсним документом, що порушує норми ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі» і ЗУ «Про захист економічної конкуренції».
На підставі вищевикладеного з метою дотримання вимог ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі» і ЗУ «Про захист економічної конкуренції» вимагаємо внести зміни в тендерну документацію таким чином, щоб учасники могли подати нотаріально завірену копію статуту і документу, підтверджуючого статус платника податку, які дійсні на дату їх подання.
Відповідно до п. 5 3) Додатка 5 до Тендерної документації «учасник повинен підтвердити статус відповідного(-их) суб’єкта(ів) господарювання (вугілля виробництва якого(их) пропонується до постачання), як легального(их) виробника(ів), шляхом надання в складі тендерної пропозиції копії дозволів, виданих Державною службою України з питань праці (Держпраці), завірені виробником пропонованого вугілля, діючого на весь період постачання.» Чому Замовник вимагає, щоб ці дозвільні документи були видані саме Держпраці, а не Держгірпромнаглядом (який діяв до утворення Держпраці)?
Дана вимога є дискримінаційною та такою, що порушує ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі» шляхом обмеження кола потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки виконати її зможуть тільки учасники-виробники вугілля або учасники, які працюють безпосередньо з виробниками.
Дана вимога дискримінує потенційних учасників торгів, які не є виробниками вугілля та можуть купувати вугілля у інших організацій-посередників, які нерідко пропонують кращі умови, ніж виробники.
Крім того, Замовник вимагає, щоб учасник підтвердив статус відповідного суб’єкта господарювання як виробника вугілля, однак відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх (тобто учасників) відповідність кваліфікаційним критеріям. Тобто, ЗУ «Про публічні закупівлі» не містить прямої можливості для Замовника ставити такі вимоги. А згідно ч.2 ст. 19 Конституції України Замовник повинен діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Тому посилання на п.3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» не може бути підставою для включення вищевказаної вимоги в Тендерну документацію.
Подання учасником копій документів дозвільного характеру, виданих виробнику вугілля, ніяким чином не підтверджує відповідність самого учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям Замовника та не підтверджує його технічний потенціал чи можливість здійснення поставки вугілля.
Замовник не вправі вимагати від учасників подання у складі пропозиції документів, які не мають відношення до учасників процедури закупівлі, а лише встановлюють законність здійснення діяльності виробниками вугілля, з яким потенційні учасники можуть і не мати безпосередньо договірних відносин, дане прямо суперечить нормі ч. 1 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» і є порушенням ч.2 ст. 19 Конституції України.
Також, дані документи жодним чином не можуть підтверджувати походження вугілля чи видобуток його виключно в Україні, оскільки надають право виробнику видобувати чи збагачувати/переробляти вугілля кам’яне, однак не мають жодної прив’язки до вугільної сировини, яка може мати різне походження.
Наше підприємство не має договірних відносин з безпосередніми виробниками вугілля марки ДГ 13-100, оскільки працює з офіційними представниками та продавцями даної марки вугілля. Тому, Замовник змушує нас, як потенційного учасника, звертатися до контрагентів своїх контрагентів за отриманням документів, необхідних для участі у торгах.
Однак, жоден з виробників не зобов’язаний надавати копії своїх дозвільних документів на вимогу потенційного учасника торгів, з яким навіть не має договірних відносин.
Таким чином, Замовник ставить в нерівне становище наше підприємство та інших можливих учасників торгів, що не мають договірних відносин з безпосереднім виробником, порушуючи принцип добросовісної конкуренції.
Отже, наведена вище умова документації обмежує коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з виробниками предмета закупівлі договірними відносинами, що суттєво обмежує кількість учасників Процедури закупівлі, не відповідає вимозі ч. 1 ст. 16 Закону, а тому Замовник повинен внести зміни в Тендерну документацію та виключити вищевказану вимогу з тендерної документації.
Звертаємо вашу увагу на те, що існує прецедент розгляду скарги на вимоги щодо надання учасником копії дозволів, виданих виробнику вугілля Державною службою України з питань праці, до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 06.06.2018 р. № 540 (додається) така вимога була визнана незаконною і Замовника було зобов’язано видалити з Тендерної документації вимогу щодо надання учасником копії дозвільних документів виробника вугілля.
Розгорнути
Згорнути
Оскільки згідно Статуту ПАТ «Укрзалізниця», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 вересня 2015 р. № 735 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2018 р. № 938), засновником ПАТ «Укрзалізниця» є держава в особі Кабінету Міністрів України, то посадові особи Регіональної філії «Донецька залізниця», як структурного підрозділу ПАТ «Укрзалізниця», також повинні діяти лише у спосіб, визначений ч.2 ст. 19 Конституції України.
Всупереч ч.2 ст. 19 Конституції України Тендерна документація містить багату кількість вимог і положень, які не відповідають діючому законодавству і порушують права потенційних учасників процедури закупівлі.
Згідно з ч.2 ст.16 Цивільного кодексу України до способів захисту цивільних прав та інтересів відноситься, зокрема, - припинення дії, яка порушує право. Тому, керуючись п.1 ст. 23 Закону України «Про публічні Закупівлі» (оскільки згідно листа Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства № 3304-04/55553-06 від 21.12.2019 всі процедури закупівель товарів, робіт і послуг, розпочаті до 19.04.2020 р., тобто до введення в дію нової редакції ЗУ «Про публічні закупівлі», завершуються відповідно до порядку, що діяв до введення в дію цього Закону, то тут і надалі посилання на статті ЗУ «Про публічні закупівлі» в редакції, яка діяла до 19.04.2020 р.), звертаємося до Замовника з проханням усунути наявні порушення процедури закупівлі, а саме порушення норм діючого законодавства, які містяться в тендерній документації Замовника.
Згідно п.1 Розділу 3 Тендерної документації учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції «інформацію про субпідрядника (субпідрядників)». Вимагаємо вилучити з Тендерної документації вищевказану вимогу, оскільки згідно ЗУ «Про публічні закупівлі» така інформація може вимагатися лише в разі закупівлі робіт або послуг.
Також в п.1 Розділу 3 Тендерної документації вказано, що «Згідно положень даної тендерної документації формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з оформленням учасником тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - відсутність на окремих документах нумерації сторінок (не більше трьох), підписів та печаток учасника (не більше трьох).» З огляду на вищенаведене а також не те, що Тендерна документація не містить прямих вказівок стосовно наявності/відсутності нумерації сторінок документів тендерної пропозиції, просимо пояснити, чи вимагається Замовником нумерація сторінок документів тендерної пропозиції? Якщо вимагається, то просимо внести відповідні зміни до Тендерної документації, а саме: чітко визначити вимоги до нумерації сторінок документів тендерної пропозиції – наскрізна нумерація чи окрема нумерація для кожного окремого документа.
Згідно п.4 Розділу 3 Тендерної документації «У складі тендерної пропозиції учасник повинен надати лист про строк дії його тендерної пропозиції». Водночас з цим у Додатку 1 «Тендерна пропозиція» до Тендерної документації вказано, що «2. Ми погоджуємося дотримуватися умов цієї пропозиції протягом не менше ніж 120 календарних днів з дня розкриття тендерних пропозицій». Тому просимо пояснити, навіщо від учасників вимагається подвійне підтвердження (лист про термін дії пропозиції і тендерна пропозиція) одного й того ж факту, тобто терміну дії пропозиції?
Згідно п.1 Розділу 3 Тендерної документації учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції «проект договору про закупівлю …, що свідчить про ознайомлення з його основними умовами і водночас про згоду з їх змістом». Згідно п.4 Розділу 6 Тендерної документації «Учасник процедури закупівлі у складі своєї тендерної пропозиції надає гарантійний лист щодо погодження з істотними умовами договору та можливістю їх включення до договору про закупівлю у разі перемоги в торгах та проектом договору.». Вимагаємо пояснити, навіщо Замовник вимагає надання гарантійного листа щодо погодження з істотними умовами договору та можливістю їх включення до договору про закупівлю, якщо надання скріпленого підписом і печаткою проекту договору вже є, згідно положень Тендерної документації, згодою з істотними умовами договору?
В Тендерній документації наявні протиріччя стосовно визначення формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасником не призведе до відхилення його тендерної пропозиції: в двох розділах Тендерної документації містяться два різних вичерпних переліки формальних (несуттєвих) помилок.
Так, згідно п.1 Розділу 3 Тендерної документації «Згідно положень даної тендерної документації формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з оформленням учасником тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - відсутність на окремих документах нумерації сторінок (не більше трьох), підписів та печаток учасника (не більше трьох). Також формальними (несуттєвими) вважаються технічні помилки та описки, а саме: граматичні помилки в словах, пропущення окремих слів в окремому реченні чи документі.»
А згідно п.7 Розділу 6 Тендерної документації «Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - відсутність вихідного номера на довідках, що подаються учасником у довільній формі; надання у складі тендерної пропозиції на етапі підтвердження відповідності пропозиції кваліфікаційним критеріям на виконання вимог Додатку № 2 тендерної документації замість документів у довільній формі - документів, виданих відповідними державними органами; технічні помилки та описки (окрім: 1. зміни строку виконання зобов’язань, строку та форми оплати, 2. не правильного зазначення предмету закупівлі, в тому числі по лотах, 3. не відповідності технічних характеристик товару або переліку (обсягу) робіт чи послуг, зазначених в пропозиції учасника, технічним вимогам тендерної документації, 4. не відповідність зазначеної загальної вартості пропозиції прописом зазначеній загальній вартості пропозиції цифрами»
Тому, з метою дотримання ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі», просимо внести зміни в Тендерну документацію: чітко сформулювати перелік формальних (несуттєвих) помилок і розмістити його в одному розділі Тендерної документації.
Згідно п. 2 Розділу 5 Тендерної документації «Усі довідки, витяги, відомості, реєстри, що видаються учаснику сторонніми установами, організаціями, підприємствами, повинні бути видані не раніше дати виходу оголошення про ці торги.»
Згідно пп. 2.1.1. і 2.1.4. Додатка 2 до Тендерної документації від учасників-юридичних осіб вимагається надати «Нотаріально завірену копію Статуту …» і «Скан витягу з реєстру платників податку на додану вартість …».
З вищенаведеного випливає, що учасники повинні надати нотаріально завірену копію статуту і витяг з реєстру платників ПДВ датовані не раніше 17.04.2020 р.
Вимагаємо пояснити, на якій законодавчій підставі Замовник вимагає надання вище перелічених документів, які повинні бути датовані не раніше 17.04.2020 р.? Адже ЗУ «Про публічні закупівлі» не містить прямої можливості для Замовника ставити такі вимоги. А згідно ч.2 ст. 19 Конституції України Замовник повинен діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Тому посилання на п.3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» не може бути підставою для включення вищевказаної вимоги в Тендерну документацію.
Також зазначаємо, що відповідно до пункту 183.13 статті 183 розділу V Податкового кодексу України з метою постійного забезпечення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб інформацією Державна фіскальна служба України щоденно оприлюднює на єдиному державному реєстраційному веб-порталі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та власному офіційному веб-сайті: дані з Реєстру платників ПДВ із зазначенням найменування або прізвища, імені та по батькові платника ПДВ, дати податкової реєстрації, індивідуального податкового номера та терміну дії реєстрації платника ПДВ; інформацію про осіб, реєстрацію яких як платників ПДВ анульовано, із зазначенням індивідуальних податкових номерів, дати анулювання, причин та підстав для анулювання реєстрації. Згідно з ч.3 ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Крім того, вимога надати саме витяг з реєстру платників ПДВ позбавляє можливості прийняти участь в тендері тих суб’єктів господарювання, які мають Свідоцтво про реєстрацію платником ПДВ і яке, згідно діючого законодавства, є дійсним документом, що порушує норми ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі» і ЗУ «Про захист економічної конкуренції».
На підставі вищевикладеного з метою дотримання вимог ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі» і ЗУ «Про захист економічної конкуренції» вимагаємо внести зміни в тендерну документацію таким чином, щоб учасники могли подати нотаріально завірену копію статуту і документу, підтверджуючого статус платника податку, які дійсні на дату їх подання.
Відповідно до п. 5 3) Додатка 5 до Тендерної документації «учасник повинен підтвердити статус відповідного(-их) суб’єкта(ів) господарювання (вугілля виробництва якого(их) пропонується до постачання), як легального(их) виробника(ів), шляхом надання в складі тендерної пропозиції копії дозволів, виданих Державною службою України з питань праці (Держпраці), завірені виробником пропонованого вугілля, діючого на весь період постачання.» Чому Замовник вимагає, щоб ці дозвільні документи були видані саме Держпраці, а не Держгірпромнаглядом (який діяв до утворення Держпраці)?
Дана вимога є дискримінаційною та такою, що порушує ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі» шляхом обмеження кола потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки виконати її зможуть тільки учасники-виробники вугілля або учасники, які працюють безпосередньо з виробниками.
Дана вимога дискримінує потенційних учасників торгів, які не є виробниками вугілля та можуть купувати вугілля у інших організацій-посередників, які нерідко пропонують кращі умови, ніж виробники.
Крім того, Замовник вимагає, щоб учасник підтвердив статус відповідного суб’єкта господарювання як виробника вугілля, однак відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх (тобто учасників) відповідність кваліфікаційним критеріям. Тобто, ЗУ «Про публічні закупівлі» не містить прямої можливості для Замовника ставити такі вимоги. А згідно ч.2 ст. 19 Конституції України Замовник повинен діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Тому посилання на п.3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» не може бути підставою для включення вищевказаної вимоги в Тендерну документацію.
Подання учасником копій документів дозвільного характеру, виданих виробнику вугілля, ніяким чином не підтверджує відповідність самого учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям Замовника та не підтверджує його технічний потенціал чи можливість здійснення поставки вугілля.
Замовник не вправі вимагати від учасників подання у складі пропозиції документів, які не мають відношення до учасників процедури закупівлі, а лише встановлюють законність здійснення діяльності виробниками вугілля, з яким потенційні учасники можуть і не мати безпосередньо договірних відносин, дане прямо суперечить нормі ч. 1 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» і є порушенням ч.2 ст. 19 Конституції України.
Також, дані документи жодним чином не можуть підтверджувати походження вугілля чи видобуток його виключно в Україні, оскільки надають право виробнику видобувати чи збагачувати/переробляти вугілля кам’яне, однак не мають жодної прив’язки до вугільної сировини, яка може мати різне походження.
Наше підприємство не має договірних відносин з безпосередніми виробниками вугілля марки ДГ 13-100, оскільки працює з офіційними представниками та продавцями даної марки вугілля. Тому, Замовник змушує нас, як потенційного учасника, звертатися до контрагентів своїх контрагентів за отриманням документів, необхідних для участі у торгах.
Однак, жоден з виробників не зобов’язаний надавати копії своїх дозвільних документів на вимогу потенційного учасника торгів, з яким навіть не має договірних відносин.
Таким чином, Замовник ставить в нерівне становище наше підприємство та інших можливих учасників торгів, що не мають договірних відносин з безпосереднім виробником, порушуючи принцип добросовісної конкуренції.
Отже, наведена вище умова документації обмежує коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з виробниками предмета закупівлі договірними відносинами, що суттєво обмежує кількість учасників Процедури закупівлі, не відповідає вимозі ч. 1 ст. 16 Закону, а тому Замовник повинен внести зміни в Тендерну документацію та виключити вищевказану вимогу з тендерної документації.
Звертаємо вашу увагу на те, що існує прецедент розгляду скарги на вимоги щодо надання учасником копії дозволів, виданих виробнику вугілля Державною службою України з питань праці, до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 06.06.2018 р. № 540 (додається) така вимога була визнана незаконною і Замовника було зобов’язано видалити з Тендерної документації вимогу щодо надання учасником копії дозвільних документів виробника вугілля.
Рішення замовника: Вимога задоволена
29 квітня 2020 14:48
Шановний учасник! Роз'яснення надані у файлі, що додається.
Номер вимоги: UA-2020-04-17-001782-c.a2
Статус:
Відповідь надана
Учасник: Товариство зобмеженою відповідальністю "УКРСНАБ-ПАЛИВО", Код ЄДРПОУ:38720398
Дата подання: 02 червня 2020 14:55
безпідставне відхилення
Протоколом № 20267/3/ТМЦ від 27.05.2020 року було відхилено пропозицію учасника ТОВ "УКРСНАБ-ПАЛИВО" ЄДРПОУ 38720398
З метою підготовки оскарження даного рішення до Антимонопольного комітету України вимагаємо надати ретельне та ґрунтовне роз'яснення щодо дискваліфікації учасника ТОВ "УКРСНАБ-ПАЛИВО" по кожному пункту дискваліфікації окремо з посиланням на конкретні документи, які надані ТОВ "УКРСНАБ-ПАЛИВО" у складі тендерної пропозиції а також з вказанням конкретних пунктів Документації конкурсних торгів та наданням та вказанням конкретних вимог чинного законодавства.
Розгорнути
Згорнути
З метою підготовки оскарження даного рішення до Антимонопольного комітету України вимагаємо надати ретельне та ґрунтовне роз'яснення щодо дискваліфікації учасника ТОВ "УКРСНАБ-ПАЛИВО" по кожному пункту дискваліфікації окремо з посиланням на конкретні документи, які надані ТОВ "УКРСНАБ-ПАЛИВО" у складі тендерної пропозиції а також з вказанням конкретних пунктів Документації конкурсних торгів та наданням та вказанням конкретних вимог чинного законодавства.
Рішення замовника: Вимога задоволена
05 червня 2020 09:49
Шановний учасник! За результатом розгляду Вашої скарги повідомляється наступне.
1) Пунктом 3 розділу 1 тендерної документації вимагається надання учасником у складі документів тендерної пропозиції реєстру наданих документів. Реєстр відсутній, що не відповідає вимогам тендерної документації.
2) Розділом 3 тендерної документації вимагається наявність маркування "Згідно з оригіналом", підпису уповноваженої особи учасника із зазначенням прізвища, ініціалів та посади, дати засвідчення та відбитку печатки (якщо учасник використовує печатку у господарський діяльності) на усіх сторінках копій наданих документів, окрім того якщо в учасника на одній сторінці документа пропозиції міститяся копії декількох сторінок будь-якого документа, кожна копія такої сторінки документа має бути завірена відповідно до зазначених вимог тендерної документації. Вами надано копію паспорту підписанта тендерної пропозиції, яка завірена не на кожній сторінці копії наданого документу, що не відповідає вимогам тендерної документації.
3) Згідно пункту 7 розділу 1 тендерної документації вимагається складання тендерної пропозиції та усіх документів, що мають до неї відношення, українською мовою. У іншому випадку у разі надання учасником будь-яких документів іноземною мовою, вони повинні бути автентично перекладені українською. Переклад повинен бути посвідчений нотаріально. Вами у складі документів тендерної пропозиції наданокопію ГОСТу держави Казахстан (файл "усп копія ст рк 2075-2010 завір.pdf) без нотаріально завіреного перекладу документа, складеного іноземною мовою, на українську мову, що є порушенням вимог тендерногї документації яка до того ж завірена з порушенням - відсутня дата завірення копії документу.
Зазначені підстави викладені у протоколі розгляду тендерних пропозицій від 27.05.2020 № 20267/3/ТМЦ.
У разі незгоди з рішенням тендерного комітету замовника, Ви маєте право оскаржити його до Антимонопольного комітету України відповідно до статті 18 ЗУ "Про публічні закупівлі".
1) Пунктом 3 розділу 1 тендерної документації вимагається надання учасником у складі документів тендерної пропозиції реєстру наданих документів. Реєстр відсутній, що не відповідає вимогам тендерної документації.
2) Розділом 3 тендерної документації вимагається наявність маркування "Згідно з оригіналом", підпису уповноваженої особи учасника із зазначенням прізвища, ініціалів та посади, дати засвідчення та відбитку печатки (якщо учасник використовує печатку у господарський діяльності) на усіх сторінках копій наданих документів, окрім того якщо в учасника на одній сторінці документа пропозиції міститяся копії декількох сторінок будь-якого документа, кожна копія такої сторінки документа має бути завірена відповідно до зазначених вимог тендерної документації. Вами надано копію паспорту підписанта тендерної пропозиції, яка завірена не на кожній сторінці копії наданого документу, що не відповідає вимогам тендерної документації.
3) Згідно пункту 7 розділу 1 тендерної документації вимагається складання тендерної пропозиції та усіх документів, що мають до неї відношення, українською мовою. У іншому випадку у разі надання учасником будь-яких документів іноземною мовою, вони повинні бути автентично перекладені українською. Переклад повинен бути посвідчений нотаріально. Вами у складі документів тендерної пропозиції наданокопію ГОСТу держави Казахстан (файл "усп копія ст рк 2075-2010 завір.pdf) без нотаріально завіреного перекладу документа, складеного іноземною мовою, на українську мову, що є порушенням вимог тендерногї документації яка до того ж завірена з порушенням - відсутня дата завірення копії документу.
Зазначені підстави викладені у протоколі розгляду тендерних пропозицій від 27.05.2020 № 20267/3/ТМЦ.
У разі незгоди з рішенням тендерного комітету замовника, Ви маєте право оскаржити його до Антимонопольного комітету України відповідно до статті 18 ЗУ "Про публічні закупівлі".
Оцінка скаржником рішення Замовника: Незадовільно
Скарги до процедури
Номер скарги: UA-2020-04-17-001782-c.c3
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: Товариство зобмеженою відповідальністю "УКРСНАБ-ПАЛИВО", Код ЄДРПОУ:38720398
Дата подання: 05 червня 2020 15:58
Дата подання: 05 червня 2020 15:58
безпідставне відхилення
СКАРГА
на дії та рішення тендерного комітету замовника в порядку
згідно ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі»
в редакції до 19.04.2020 року
Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro Замовником Тендерним комітетом філії Регіональна філія «Донецька залізниця» акціонерного товариства «Українська залізниця» було проведено відкриті торги на закупівлю товарів «вугілля кам’яне», ДК 021-2015 – 09110000-3 Тверде паливо, ідентифікатор закупівлі UA-2020-04-17-001782-c.
За результатами проведеного електронного аукціону від 20.05.2020 року в закупівлі взяли участь наступні учасники:
ФОРМА РЕЄСТРУ
отриманих тендерних пропозицій
1. Номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2020-04-17-001782-c
2. Найменування учасника 3. Код згідно з ЄДРПОУ учасника 4. Дата та час подання тендерних пропозицій
Товариство зобмеженою відповідальністю "УКРСНАБ-ПАЛИВО" 38720398 18 травня 2020 17:35
ПП ВУГЛЕДАРЕНЕРГОПЛЮС 33124465 19 травня 2020 13:20
ТОВ Західукрпостач 31674204 19 травня 2020 13:36
ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" 42827548 19 травня 2020 15:56
ПП ПРОМБІЗНЕС+ 39926001 19 травня 2020 16:19
ТОВ "ЕНЕРГОРЕСУРС КОМПАНІ" 42710710 19 травня 2020 16:26
ТОВ "ЕНІК ЕНЕРДЖІ ГРУП" 39782701 19 травня 2020 16:49
ТОВ "НТК-ТРЕЙД ЛТД" 41280662 19 травня 2020 15:21
Пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРСНАБ-ПАЛИВО" являється найбільш економічно-вигідною серед усіх пропозицій учасників, однак, згідно з рішення Замовника, за результатами оцінки тендерної пропозиції скаржника – така була відхилена, як така, що на думку замовника, не відповідає вимогам тендерної документації, Рішення замовника - Протокол № 20267/3/ТМЦ від 27 травня 2020 року, а саме, відхилена з наступних підстав:
1. Тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам розділу 3 п. 1 тендерної документації, а саме в тендерній пропозиції учасника відсутній реєстр наданих документів.
2. Також в порушення вимог розділу 3 п. , а саме « Якщо в учасника на одній сторінці пропозиції міститься копія декількох сторінок будь-якого документа, кожна копія такої сторінки документа має бути завірена відповідно до вимог документації», учасник надав копію паспорту завірену невірно.
3. Згідно п. 7 розділу 1 тендерної документації «тендерна пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, складаються українською мовою. У іншому випадку в разі надання учасником будь-яких документів іноземною мовою, вони повинні бути автентично перекладені українською. Переклад повинен бути посвідчений нотаріально». Учасником надано копію ГОСТу Казахстану без нотаріально завіреного перекладу на українську мову.
На свій захист та в доведення несправедливої, упередженої оцінки тендерної пропозиції скаржника наведемо наступні аргументи, зокрема:
Стосовно пункту першого, з числа підстав відхилення згідно рішення замовника
Як зазначено пунктом 1 Розділу 3 Тендерної документації замовника, цитую: «Тендерна пропозиція повинна мати реєстр наданих документів»
По своїй суті це база даних, облік, список, перелік, опис, тощо, документів, які, якщо з точки зору по даній закупівлі, як форма систематизації документів та відомостей подається учасником по закупівлі через електронну систему ProZorro шляхом завантаження інформації в певній послідовності. Подібне тлумачення цього терміну проглядається у відкритому доступі на сторінці Вікіпедія.
Одночасно, якби ж то замовником вимагалося провести нумерацію усіх сторінок тендерної пропозиції та подати або завантажити її у певному порядку, то вимога щодо реєстру наданих документів можна було б трактувати як письмовий список, що подається в складі тендерної пропозиції у формі окремого документу. Однак, замовником у тендерній документації іншої вимоги або тлумачення стосовно цього не надано, вимоги щодо нумерації документів або їх сторінок не мітиться, а відтак, як виявляється, кожен може трактувати це по своєму. Як бачимо, зайвих запитань з цього приводу у нас, як в учасника, на етапі підготовки пропозиції не виникали, оскільки ми
Розгорнути
Згорнути
Рішення Органу оскарження:
Задоволено
Прийнято до розгляду: 11 червня 2020 14:42
рішення від 10.06.2020 № 11365 + лист Замовнику .pdf
Дата публікації: 11 червня 2020 14:41
Інформація про резолютивну частину рішення від 25.06.2020 № 12649.pdf
Дата публікації: 26 червня 2020 13:03
рішення від 25.06.2020 № 12649 .pdf
Дата публікації: 01 липня 2020 21:01
Коментар замовника щодо усунення порушення: На виконання рішення № 12649-р/пк-пз від 25.06.2020 р. постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРСНАБ-ПАЛИВО» та рішення про визначення ТОВ «ЕНЕРГОРЕСУРС КОМПАНІ» переможцем на закупівлю за кодом
ДК 021:2015 – 09110000-3 Тверде паливо/Вугілля кам’яне
Дата виконання рішення замовником: 17 липня 2020 19:45
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 20 травня 2020 15:11
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Документи |
---|---|---|---|
Товариство зобмеженою відповідальністю "УКРСНАБ-ПАЛИВО" |
2 675 000,00
UAH
|
2 675 000,00
UAH
|
Документи |
ТОВ "ЕНЕРГОРЕСУРС КОМПАНІ" |
2 889 000,00
UAH
|
2 889 000,00
UAH
|
Документи |
ПП ПРОМБІЗНЕС+ |
2 958 300,00
UAH
|
2 958 300,00
UAH
|
Документи |
ТОВ Західукрпостач |
3 177 900,00
UAH
|
3 177 900,00
UAH
|
Документи |
ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" |
3 199 300,00
UAH
|
3 199 300,00
UAH
|
Документи |
ТОВ "НТК-ТРЕЙД ЛТД" |
3 402 600,00
UAH
|
3 380 340,00
UAH
|
Документи |
ТОВ "ЕНІК ЕНЕРДЖІ ГРУП" |
3 472 150,00
UAH
|
3 400 460,00
UAH
|
Документи |
ПП ВУГЛЕДАРЕНЕРГОПЛЮС |
3 616 600,00
UAH
|
3 616 600,00
UAH
|
Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
Товариство зобмеженою відповідальністю "УКРСНАБ-ПАЛИВО" #38720398 |
Рішення скасоване |
2 675 000,00
UAH
|
17 липня 2020 19:44
|
Учасник знаходиться у зведених
відомостях АМКУ |
ТОВ "ЕНЕРГОРЕСУРС КОМПАНІ" #42710710 |
Рішення скасоване |
2 889 000,00
UAH
|
17 липня 2020 19:44
|
|
Товариство зобмеженою відповідальністю "УКРСНАБ-ПАЛИВО" #38720398 |
Переможець |
2 675 000,00
UAH
|
17 липня 2020 19:49
|
Учасник знаходиться у зведених
відомостях АМКУ |
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
18 грудня 2020 12:58
|
Електронний підпис | укладений |
06 серпня 2020 09:23
|
Scan_Дог. Укрснаб-Паливо 1070 тонн.pdf | укладений |
06 серпня 2020 09:17
|