Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
GBN G. 1-218-182:2011 Current average repair of public road network of local value O191305 Romny-Talalayivka, km 19+925 km 20+940 (Code DK 021: 2015 - 45233142-6 - Repair of roads)
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДОРОГИ СУМЩИНИ" |
Код ЄДРПОУ: | 42524164 |
Місцезнаходження: | 40030, Україна , Сумська область обл., Суми, ВУЛИЦЯ ПЕРШОТРАВНЕВА, будинок 29 |
Контактна особа: |
Касьян Яна Олександрівна 0954531719 ffgg@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Official name: | Derzhavne pidpriyemstvo "Dorogi Sumsh'ini" |
National ID: | 42524164 |
Contact point: |
Kasyan Yana Alexandrivna 0954531719 ffgg@ukr.net |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 09 квітня 2020 20:00 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 04 травня 2020 09:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 10 травня 2020 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 14 травня 2020 09:00 |
Початок аукціону: | 13 липня 2020 14:40 |
Очікувана вартість: | 8 013 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 40 065,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,50% |
Вид тендерного забезпечення: | Електронна гарантія |
Сума тендерного забезпечення: | 40065 UAH |
Publication date: | 09 квітня 2020 20:00 |
Enquiries until: | 04 травня 2020 09:00 |
Complaints submission until: | до 10 травня 2020 00:00 |
Time limit for receipt of tenders: | 14 травня 2020 09:00 |
Information
Estimated total value: | 8 013 000 UAH including VAT |
Minimal lowering step: | 40 065 UAH |
Minimal lowering step, %: | 0,50 % |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Iнша подія | Попередня оплата може здійснюватись у межах 30% від вартості робіт відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 року № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» терміном не більше трьох календарних місяців відповідно до погодження, наданого головним розпорядником коштів. Використаний аванс компенсується за рахунок вартості виконаних робіт згідно акту виконаних робіт, підписаного уповноваженими представниками сторін. По закінченні зазначеного терміну невикористані суми авансу повертаються Замовнику з нарахуванням річної відсоткової плати на рівні облікової ставки НБУ із застосуванням коефіцієнта 1,2., а у випадку несвоєчасного повернення (неповернення), Виконавець додатково сплачує пеню в розмірі облікової ставки НБУ за кожний день прострочення. | Аванс | 90 | Календарні | 30 |
Надання послуг | Розрахунки проводяться Замовником виключно Підряднику після підписання Сторонами «Актів приймання виконаних будівельних робіт» (форма №КБ-2в) і «Довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати» (форма №КБ-3), складених у відповідності з положенням чинних ДСТУ та СОУ, які складаються Підрядником і подаються для підписання Замовнику не пізніше як за 5 робочих днів до кінця звітного місяця, або поетапної оплати Замовником наданих послуг/виконаних робіт. Замовник може здійснювати проміжні платежі за надані послуги/виконані роботи. Представник Замовника на протязі п’яти робочих днів відповідно до погодженого Сторонами графіку здачі виконаних обсягів послуг/робіт перевіряє їх виконання згідно представленого акту і підписує його в частині фактично виконаних послуг/робіт, в межах виділених бюджетних асигнувань. | Пiсляоплата | 5 | Робочі | 70 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
01 травня 2020 15:34 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
01 травня 2020 15:32 |
ТД поточний середній Ромни-Талалаївка закреслена.docx | |
01 травня 2020 15:32 |
Проект договору закреслений.docx | |
01 травня 2020 15:32 |
Перелік змін до ТД 30.04.2020.docx | |
01 травня 2020 15:31 |
Проект договору зміни.docx | |
01 травня 2020 15:31 |
ТД поточний середній Ромни-Талалаївка зміни.docx | |
21 квітня 2020 13:44 |
ТД поточний середній Ромни-Талалаївка 21.04 зміни.docx | |
21 квітня 2020 13:41 |
ТД поточний середній Ромни-Талалаївка закреслена.docx | |
21 квітня 2020 13:41 |
ТД поточний середній Ромни-Талалаївка 21.04 зміни.docx | |
21 квітня 2020 13:40 |
Перелік змін до ТД 21.04.2020.docx | |
09 квітня 2020 20:00 |
Проект договору.docx |
01 травня 2020 15:34 |
Файл з підписом
Друкувати оголошення PDF
|
||||||
01 травня 2020 15:32 |
ТД поточний середній Ромни-Талалаївка закреслена.docx
|
||||||
01 травня 2020 15:32 |
Проект договору закреслений.docx
|
||||||
01 травня 2020 15:32 |
Перелік змін до ТД 30.04.2020.docx
|
||||||
01 травня 2020 15:31 |
Проект договору зміни.docx
|
||||||
01 травня 2020 15:31 |
ТД поточний середній Ромни-Талалаївка зміни.docx
|
||||||
21 квітня 2020 13:44 |
ТД поточний середній Ромни-Талалаївка 21.04 зміни.docx
|
||||||
21 квітня 2020 13:41 |
ТД поточний середній Ромни-Талалаївка закреслена.docx
|
||||||
21 квітня 2020 13:41 |
ТД поточний середній Ромни-Талалаївка 21.04 зміни.docx
|
||||||
21 квітня 2020 13:40 |
Перелік змін до ТД 21.04.2020.docx
|
||||||
09 квітня 2020 20:00 |
Проект договору.docx
|
Роз’яснення до процедури
Запитання до процедури
Додатком 6 визначені якісні показники, що повинні бути досягнуті на об’єкті ремонту в результаті виконання робіт, а саме: коефіцієнт рівності, коефіцієнт ущільнення, коефіцієнт зчеплення, коефіцієнт світлоповертання та яскравості розмітки.
У складі пропозиції учасником надається довідка про зобов’язання виконати роботи/надати послуги, передбачені Технічним завданням до тендерної документації з інформацію про якісні показники, що будуть досягнуті при виконанні робіт/наданні послуг з зазначенням сертифікованого/атестованого фахівця/організації, які мають підтвердити якість виконаних робіт/наданих послуг (в якості підтвердження залучення такого фахівця/організації у складі тендерної пропозиції надається відповідний договір, дійсний протягом всього строку виконання договору про закупівлю).
Таким чином учасником в складі тендерної пропозиції надається інформація про сертифікованого/атестованого фахівця/організації, які мають підтвердити якість виконаних робіт/наданих послуг (показників якості, визначених Додатком 6 до тендерної документації). В якості підтвердження залучення такого фахівця/організації у складі тендерної пропозиції надається відповідний договір, дійсний протягом всього строку виконання договору про закупівлю.
Пунктом 69.2 ст.69 Податкового кодексу України передбачений механізм, відповідно до якого банки та інші фінансові установи зобов'язані надіслати повідомлення про відкриття або закриття рахунка платника податків - юридичної особи, у тому числі відкритого через його відокремлені підрозділи, чи самозайнятої фізичної особи до контролюючого органу, в якому обліковується платник податків, у день відкриття/закриття рахунка. Пункт 69.4 зазначеної статті ПКУ містить положення відповідно до якого датою початку видаткових операцій за рахунком платника податків, визначеного пунктом 69.1 цієї статті (крім банку), у банках та інших фінансових установах є дата отримання банком або іншою фінансовою установою повідомлення контролюючого органу про взяття рахунка на облік у контролюючих органах або дата, визначена як дата взяття на облік у контролюючому органі за мовчазною згодою згідно з абзацом другим пункту 69.3 цієї статті. Таким чином, органи ДПСУ можуть отримувати від банків інформацію про наявність у суб’єктів підприємницької діяльності банківських рахунків. Таку інформацію органи ДПСУ отримують також відповідно до Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів, затвердженого наказом Мінфіну від 18.08.2015 р. № 721 (зі змінами). В зв’язку з зазначеним, Замовник не вбачає перешкод для отримання Вами, як власником зазначених рахунків, інформаційної довідки від органів ДПСУ щодо їх наявності в банківських установах.
Пунктом 69.2 ст.69 Податкового кодексу України передбачений механізм, відповідно до якого банки та інші фінансові установи зобов'язані надіслати повідомлення про відкриття або закриття рахунка платника податків - юридичної особи, у тому числі відкритого через його відокремлені підрозділи, чи самозайнятої фізичної особи до контролюючого органу, в якому обліковується платник податків, у день відкриття/закриття рахунка. Пункт 69.4 зазначеної статті ПКУ містить положення відповідно до якого датою початку видаткових операцій за рахунком платника податків, визначеного пунктом 69.1 цієї статті (крім банку), у банках та інших фінансових установах є дата отримання банком або іншою фінансовою установою повідомлення контролюючого органу про взяття рахунка на облік у контролюючих органах або дата, визначена як дата взяття на облік у контролюючому органі за мовчазною згодою згідно з абзацом другим пункту 69.3 цієї статті. Таким чином, органи ДПСУ можуть отримувати від банків інформацію про наявність у суб’єктів підприємницької діяльності банківських рахунків. Таку інформацію органи ДПСУ отримують також відповідно до Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів, затвердженого наказом Мінфіну від 18.08.2015 р. № 721 (зі змінами). В зв’язку з зазначеним, Замовник не вбачає перешкод для отримання Вами, як власником зазначених рахунків, інформаційної довідки від органів ДПСУ щодо їх наявності в банківських установах.
Вимоги про усунення порушення
Вважаємо, що вимога до учасника надати лист-відгук від Замовника суперечить нормам чинного законодавства України, оскільки ніде в нормах чинного законодавства не передбачено, що Замовник зобов’язаний надавати постачальникові лист-відгук.
Також цілком можлива ситуація, коли у замовника змінилося керівництво і тепер між учасником і новим керівництвом немає конструктивних відносин. У таких випадках учасник не має можливості надати лист-відгук, але це не виключає його можливості надавати послуги належної якості після укладення договору про закупівлю. Починаючі учасники позбавляються можливості взяти участь у тендері. За частиною 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Відповідно до частини 4 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Наявність листів-відгуків не передбачена чинним законодавством ані для юридичних, ані для фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців. Вважаємо, що вимога, щодо надання листа-відгуку від Замовників по-перше у відповідності до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» взагалі не може бути кваліфікаційним критерієм, по-друге Замовник ставить учасників в залежність від волі третіх осіб. Вимагаємо виключити дану вимогу з тендерної документації та привести її у відповідність до законодавства. В іншому випадку ми будемо змушені оскаржити умови тендерної документації до АМКУ.
Відповідно до Додатку 4 тендерної документації в складі тендерної пропозиції учасником надається зокрема позитивний відгук (-ки) замовника послуг/робіт за вказаними в довідці аналогічним (-ми) договором (-ами).
Законом України «Про публічні закупівлі» надано право саме Замовнику визначати яким має бути спосіб документального підтвердження кваліфікаційних критеріїв. Тому Замовник скористався своїм правом і в якості одного із способів документального підтвердження виконання аналогічних договорів визначив необхідність надання позитивного відгуку про їх виконання. Надання копій договорів або актів про виконання робіт констатує лише факт виконання таких робіт, проте не показує їх якість, дотримання виконавцем умов договору, термінів (графіків) виконання робіт, відсоток виконання договору та відсутність з боку замовника претензій або судових позовів щодо невиконання або неналежного виконання умов договору, про що можна дізнатися саме з відгуку.
Натомість варто зауважити, що умовами тендерної документації замовник не обмежив учасників в частині отримання відгуку (відгуків) від одного чи декількох замовників, не обмежено статус таких замовників: відгук може бути надано від будь-якого замовника, де учасник виконував аналогічні договори, як від балансоутримувачів таких доріг, так і від замовників - суб’єктів господарювання у яких учасником виконувались роботи за аналогічними договорами в якості субпідрядної організації, не обмежено строки виконання договорів: відгук може бути отриманий від замовника (замовників) у яких виконувались роботи/послуги протягом 3 років (2017, 2018, 2019 роки).
Зважаючи на вищевикладене, вимоги тендерної документації не є дискримінаційними та не обмежують конкуренцію учасників, не порушують вимог Закону «Про публічні закупівлі», тому вимога щодо усунення порушень не підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі- Закон) закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, як добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Згідно з ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
1. Згідно із вимогами Додатку 4 тендерної документації «Довідка про виконання аналогічного (аналогічних)* за предметом закупівлі договору (договорів)» Замовник вимагає від Учасників подати аналогічний договір, при цьому під аналогічним договором необхідно розуміти укладений (-і) учасником протягом 2017-2019 років договір (-ри) з будівництва, реконструкції або ремонтів автомобільних доріг з обсягом виконання робіт/надання послуг згідно договору (-ів) на суму не менше 50 % від очікуваної вартості даної процедури закупівлі.
Вимога щодо виконання аналогічного договору саме у період 2017-2019 років на суму не менше 50 % від очікуваної вартості даної процедури закупівлі є дискримінаційною та необґрунтованою Замовником, оскільки такі вимоги щодо часу укладання договору(ів) та вказаного відсотка вартості закупівлі жодним чином не підтверджують кваліфікацію учасника.
Кваліфікаційний критерій виконання аналогічного договору передбачає сам факт наявності досвіду надання аналогічних послуг, а не періоду його набуття та вартості цих послуг. Період набуття досвіду виконання аналогічних послуг та їх вартість жодним чином не впливає на саму кваліфікацію учасника та на його можливості належним чином надати послуги Замовнику.
Крім того, відповідно до ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» не існує часових обмежень щодо періоду виконання аналогічного договору потенційним учасником.
Звертаємо увагу, що визначальною вимогою Закону, у разі, якщо Замовник бажає перевірити досвід учасника у виконанні аналогічних договорів, є саме наявність досвіду учасників у виконанні аналогічних договорів. При цьому, Законом не передбачена можливість обмежувати такий досвід будь-якими часовими рамками, обсягом надання послуг, їх вартістю або кількістю виконаних договорів, оскільки це може бути інструментом, яким буде звужуватись конкуренція потенційних учасників процедур закупівель.
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути ці дискримінаційні вимоги та виключити їх з тендерної документації.
2. У додатку 4 до тендерної документації вимагається надати інформацію про виконання аналогічного договору(ів) та листи-відгуки, а саме: «Крім того в складі тендерної пропозиції учасником надаються аналогічний договір (-и), який (-і) вказано у довідці та позитивний відгук (-ки) замовника послуг/робіт за вказаними в довідці аналогічним (-ми) договором (-ами), підписаний керівником замовника, в якому (-их) обов'язково має бути зазначено: дату його видачі, вихідний номер, посилання на номер, дату та предмет укладеного договору, ціна договору, сума виконання договору, відсоток виконання договору від загальної ціни договору, рік (роки) виконання робіт/надання послуг, а також інформацію про якість виконаних робіт/наданих послуг, дотримання термінів виконання та відсутності з боку замовника претензій або судових позовів щодо невиконання або неналежного виконання умов договору. У випадку, якщо відгук підписаний не керівником замовника, в складі тендерної пропозиції має міститися сканована копія завіреного належним чином документу, яким іншій особі надано право щодо підпису.»
Відповідно до ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» не передбачено вимоги щодо обов’язку надання відгуку із зазначенням його конкретного змісту.
Отже, на законодавчому рівні не закріплено обов’язковість надання листа-відгуку, а також не встановлено нормативно форми за якою він повинен надаватись.
Інформацію, що вимагає Замовник, яка має бути зазначена у листі-відгуку носить виключно суб’єктивний характер та не може слугувати документальним підтвердженням належного виконання аналогічного договору. Об’єктивну оцінку та документальне підтвердження належного виконання аналогічного договору можна зробити на підставі документів, які передбачені чинним законодавством та умовами аналогічного договору, тобто актів прийому-передачі, видаткових накладних тощо. Вказані документи (акти, видаткові накладні тощо) у повній мірі дають можливість Замовнику оцінити наявність досвіду у потенційного учасника успішного виконання аналогічного договору.
Крім того, зазначена інформація не потребує спеціального фіксування та дублювання у відгуку, оскільки міститься у самих аналогічних договорах, які будуть подаватися у складі пропозиції.
Отже, така вимога є дискримінаційною та суттєво звужує коло потенційних учасників даної процедури закупівлі, а тому порушує ст. 3 та ч.4 ст.22 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Відповідно до ч. 4 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Тому, вимагаємо виключити із тендерної документації вимогу щодо надання листа-відгуку , вказаного у додатку 4 тендерної документації щодо виконання аналогічного договору.
Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) передбачено, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник встановлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
При цьому Законом не визначено такого поняття, як «аналогічний договір» та не встановлено переліку документів, що підтверджують наявність досвіду виконання аналогічного договору.
В листі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 07.02.2017 №3302-06/3812-06 «Щодо розробки тендерної документації» вказано, що «… вимоги тендерної документації та перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначається Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі». Разом з тим, згідно з частиною третьою статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Виходячи із специфіки закупівлі послуг з поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування місцевого значення, виконання робіт/надання послуг за «аналогічним договором» логічно вважати виконання за договором закупівлі, аналогічним та співставним з поточною закупівлею за предметом закупівлі, за кількісними, якісними, вартісними характеристиками та часовими межами.
Разом з тим, з метою залучення якомога більшої кількості потенційних учасників, Замовником при формуванні тендерної документації, розширено поняття «аналогічний договір». Так відповідно до вимог тендерної документації «під аналогічним договором необхідно розуміти укладений (-і) учасником протягом 2017-2019 років договір (-ри) з будівництва, реконструкції або ремонтів автомобільних доріг з обсягом виконання робіт/надання послуг згідно договору (-ів) на суму не менше 50 % від очікуваної вартості даної процедури закупівлі».
Таким чином, Замовник приймає виконання учасником договору (договорів), виконання по яким було здійснено протягом 3 років (чи у 2017, чи у 2018, чи у 2019 роках), а не одного протягом певного року, (виконання договору по поточній процедурі закупівлі передбачено протягом 2020 року); аналогічними вважаються договори з будівництва, реконструкції або ВСІХ ремонтів автомобільних доріг, передбачених Законом України «Про автомобільні дороги», а не лише поточного середнього ремонту, як передбачено поточною закупівлею, досвід виконання договору (договорів) приймається на всіх видах автомобільних доріг, а не лише на дорогах загального користування, як передбачено при поточній процедурі закупівлі. Крім того, умовами тендерної документації передбачено, що обсяг виконання аналогічного договору (договорів) за 3 роки (2017-2019 роки) повинен бути не на всю суму очікуваної вартості предмету закупівлі, а лише не менше 50 %.
Надане документальне підтвердження має підтвердити Замовнику фактичну спроможність Учасника виконати роботи по договору відповідною якістю та в терміни, передбачені предметом закупівлі.
З наведеного слідує, що при формуванні тендерної документації Замовник скористався своїм правом щодо самостійного визначення поняття «аналогічний договір» з дотриманням вимог та принципів Закону України «Про публічні закупівлі»
Щодо надання відгуку
Відповідно до Додатку 4 тендерної документації в складі тендерної пропозиції учасником надається зокрема позитивний відгук (-ки) замовника послуг/робіт за вказаними в довідці аналогічним (-ми) договором (-ами).
Законом України «Про публічні закупівлі» надано право саме Замовнику визначати яким має бути спосіб документального підтвердження кваліфікаційних критеріїв. Тому Замовник скористався своїм правом і в якості одного із способів документального підтвердження виконання аналогічних договорів визначив необхідність надання позитивного відгуку про їх виконання. Надання копій договорів або актів про виконання робіт констатує лише факт виконання таких робіт, проте не показує їх якість, дотримання виконавцем умов договору, термінів (графіків) виконання робіт, відсоток виконання договору та відсутність з боку замовника претензій або судових позовів щодо невиконання або неналежного виконання умов договору, про що можна дізнатися саме з відгуку.
Натомість варто зауважити, що умовами тендерної документації замовник не обмежив учасників в частині отримання відгуку (відгуків) від одного чи декількох замовників, не обмежено статус таких замовників: відгук може бути надано від будь-якого замовника, де учасник виконував аналогічні договори, як від балансоутримувачів таких доріг, так і від замовників - суб’єктів господарювання у яких учасником виконувались роботи за аналогічними договорами в якості субпідрядної організації, не обмежено строки виконання договорів: відгук може бути отриманий від замовника (замовників) у яких виконувались роботи/послуги протягом 3 років (2017, 2018, 2019 роки).
Зважаючи на вищевикладене, вимоги тендерної документації не є дискримінаційними та не обмежують конкуренцію учасників, не порушують вимог Закону «Про публічні закупівлі», тому вимога щодо усунення порушень не підлягає задоволенню.
Щодо надання довідки про відсутність протягом 2017-2019 років недобросовісного виконання
Відповідно до п.2 «Інша інформація» Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» у складі тендерної пропозиції учасник надає, крім іншого, довідку про відсутність протягом 2017-2019 років недобросовісного виконання учасником договорів з ремонту автомобільних доріг (виконання робіт/надання послуг з порушенням строків/графіків, що призвело до несвоєчасного введення об’єкту в експлуатацію, невідповідність якісним характеристикам, що повинні бути досягнуті на об'єкті ремонту відповідно до умов договору, застосування до учасника оперативно-господарських санкцій відповідно до ст. 236 ГПК України). Зазначена довідка не є підтвердженням кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» та вимагається Замовником відповідно до частини 3 статті 22 Закону, якою передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Вимога щодо надання учасником вказаної довідки встановлена виключно з метою залучення підрядної організації з добросовісним виконанням аналогічних договорів в минулому, спроможної забезпечити якісне та вчасне надання послуг/виконання робіт з ремонту автомобільної дороги та недопущення зриву будівельного сезону.
«У складі тендерної пропозиції учасник надає наступні документи:
- Довідку про відсутність протягом 2017-2019 років недобросовісного виконання учасником договорів з ремонту автомобільних доріг ( виконання робіт/ надання послуг з порушенням строків/графіків, що призвело до несвоєчасного введення об’єкту в експлуатацію, невідповідність якісним характеристикам, що повинні бути досягнуті на об’єкті ремонту відповідно до умов договору, застосування до учасника оперативно-господарських санкцій відповідно до ст. 236 ГПК України).
Відповідно до вимог ст. 888 ЦКУ – Передання та прийняття робіт
1. Замовник, який одержав повідомлення підрядника про готовність до передання робіт, виконаних за договором будівельного підряду, або, якщо це передбачено договором, - етапу робіт, зобов'язаний негайно розпочати їх прийняття.
2. Замовник організовує та здійснює прийняття робіт за свій рахунок, якщо інше не встановлено договором. У прийнятті робіт мають брати участь представники органів державної влади та органів місцевого самоврядування у випадках, встановлених законом або іншими нормативно-правовими актами.
3. Замовник, який попередньо прийняв окремі етапи робіт, несе ризик їх знищення або пошкодження не з вини підрядника, у тому числі й у випадках, коли договором будівельного підряду передбачено виконання робіт на ризик підрядника.
4. Передання робіт підрядником і прийняття їх замовником оформляється актом, підписаним обома сторонами. У разі відмови однієї із сторін від підписання акта про це вказується в акті і він підписується другою стороною.
Акт, підписаний однією стороною, може бути визнаний судом недійсним лише у разі, якщо мотиви відмови другої сторони від підписання акта визнані судом обґрунтованими.
5. Прийняття робіт може здійснюватися після попереднього випробування, якщо це передбачено договором будівельного підряду або випливає з характеру робіт. У цьому випадку прийняття робіт може здійснюватися лише у разі позитивного результату попереднього випробування.
6. Замовник має право відмовитися від прийняття робіт у разі виявлення недоліків, які виключають можливість використання об'єкта для вказаної в договорі мети та не можуть бути усунені підрядником, замовником або третьою особою.
Отже, вказаними нормами передбачено, що під час прийняття робіт Замовник встановлює відповідність виконаних робіт проектно-кошторисній документації, та право замовника не приймати роботи, у разі виявлення недоліків. Логічно, якщо роботи були прийняті замовником, про що свідчать пілписані Акти, вказане свідчить про відповідність виконаних робіт вимогам проектно-кошторисній документації та відсутність недоліків. Таким чином, надання Учасником аналогічних Договорів підряду з Актами виконаних робіт – вичерпно підтверджує наявність аналогічного досвіду . А встановлення Замовником додаткових вимог щодо підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, шляхом надання довідки про відсутність протягом 2017-2019 років недобросовісного виконання учасником договорів з ремонту дорі та надання листів-відгуків – є незаконним та дискримінаційним!
Немає гарантії, що замовник у листах-відгуках чи у вищезгаданій довідці отримає правдиву інформацію. Якимось чином спростувати чи пояснити отриману Замовником інформацію учасник не матиме можливості (такий механізм не передбачений ні Законом України «Про публічні закупівлі», ані тендерною документацією).
Ці дискримінаційні вимоги роблять будь-якого учасника заручником можливої недобросовісної поведінки не лише Замовника у даній процедурі, але й будь-яких інших контрагентів, з якими колись укладалися договори на ремонт доріг.
А претензії Замовників щодо виявлених недоліків не завжди обгрунтовані і потребують досліджень з боку обох сторін договору, в результаті якого може виявитися, що претензія не обгрунтована, або виявлені недоліки – не є наслідком неналежного виконання зобов’язань підрядника. Отже, наявність зауважень чи претензій не має заздалегідь встановленої сили і не підтверджують викладені в них факти.
Вимагаємо виключити з Тендерної документації дискримінаційні вимоги: надання листів – відгуків, та довідку про відсутність протягом 2017-2019 років недобросовісного виконання учасником договорів з ремонту автомобільних доріг ( виконання робіт/ надання послуг з порушенням строків/графіків, що призвело до несвоєчасного введення об’єкту в експлуатацію, невідповідність якісним характеристикам, що повинні бути досягнуті на об’єкті ремонту відповідно до умов договору, застосування до учасника оперативно-господарських санкцій відповідно до ст. 236 ГПК України).
Звертаємо увагу на те, що Органом оскарження вже неодноразово було визнано дискримінаційними подібні вимоги Замовників.
Відповідно до п.2 «Інша інформація» Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» у складі тендерної пропозиції учасник надає, крім іншого, довідку про відсутність протягом 2017-2019 років недобросовісного виконання учасником договорів з ремонту автомобільних доріг (виконання робіт/надання послуг з порушенням строків/графіків, що призвело до несвоєчасного введення об’єкту в експлуатацію, невідповідність якісним характеристикам, що повинні бути досягнуті на об'єкті ремонту відповідно до умов договору, застосування до учасника оперативно-господарських санкцій відповідно до ст. 236 ГПК України). Зазначена довідка не є підтвердженням кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» та вимагається Замовником відповідно до частини 3 статті 22 Закону, якою передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Вимога щодо надання учасником вказаної довідки встановлена виключно з метою залучення підрядної організації з добросовісним виконанням аналогічних договорів в минулому, спроможної забезпечити якісне та вчасне надання послуг/виконання робіт з ремонту автомобільної дороги та недопущення зриву будівельного сезону.
Скарги до процедури
Дата подання: 06 червня 2020 17:22
Дата подання: 05 червня 2020 18:09
Дата подання: 04 червня 2020 17:43
Дата подання: 05 червня 2020 18:06
Інформація про моніторинг
- UA-M-2020-07-14-000012 ● d99ff938927e4c2788ed33ae0077b014
- Статус: порушення виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 14 липня 2020 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 14 липня 2020 10:51 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
14.07.2020 № 26
Суми
Про початок
моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник управління Наталія ШЕВЧЕНКО
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 14.07.2020 №26
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
6 UA-2020-04-09-002990-a 09.04.2020 Дані автоматичних індикаторів ризиків
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Надання інформації про усунення порушення замовником
За результатами проведеної процедури закупівлі між ДП «Дороги Сумщини» в особі заступника директора з розвитку доріг Ткаченка А.В. та ДП "Сумський облавтодор" в особі директора Гайдаша С.М. укладено договір від 29.07.2020 № 7Пс-МД/2610 (далі – Договір). Розірвання договору в односторонньому порядку ані законодавством ані положеннями договору не передбачено. Відповідно до статті 629 Цивільного кодексу України договір є обов'язковим для виконання сторонами. Строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати обов'язки відповідно до договору згідно з ч. 1 ст. 631 Цивільного кодексу України. Зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом (ст. 651 ЦКУ). Відповідно до умов договору про надання послуг з поточного середнього ремонту автомобільної дороги загального користування місцевого значення О191305 Ромни-Талалаївка (п. 11.1), договір може бути достроково розірваний за таких підстав: - за взаємною згодою сторін; - за ініціативи Замовника у разі порушення Підрядником вимог, що предявляються до якості наданих за даним Договором послуг, недотримання положень Договору, а також порушення термінів надання послуг більше ніж на 10 (десять) календарних днів; Зміни у Договір можуть бути внесені за домовленістю Сторін, згідно чинного законодавства, в тому числі норм Цивільного та Господарського кодексів України. Отже виходячи з положень Договору та Цивільного кодексу, підстав для розірвання договору, зокрема при виявленні органами державного фінансового контролю порушень при проведенні процедури закупівлі, не передбачено.
2020-08-13 18:41:17
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 06 серпня 2020 |
Кінцевий строк оскарження: | 21 серпня 2020 |
Порушення виявлено
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Оскарження в суді
Опис: | Провадження №2-а/818/5603/20 |
Дата публікації: | 03 вересня 2020 |
Документи:
03 вересня 2020 15:57
|
Електронний підпис |
Ризики, що спрацювали
RISK2-14
Протокол розгляду тендерних пропозицій
Найменування: | ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДОРОГИ СУМЩИНИ" |
Код ЄДРПОУ: | 42524164 |
Місцезнаходження: | 40030, Україна, Сумська область обл., Суми, ВУЛИЦЯ ПЕРШОТРАВНЕВА, будинок 29 |
Учасник | Документи | Рішення |
---|---|---|
ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО "ЛОХВИЦЬКИЙ ШЛЯХ" ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "ОБЛШЛЯХРЕМБУД" | Документи |
Відхилено
Документи
|
ТОВ "БАХМАЧГАЗБУДСЕРВІС" | Документи |
Відхилено
Документи
|
ДП"Сумський облавтодор" | Документи |
Рішення скасоване
Документи
|
ТОВ "ІНЕЙТС" | Документи |
Допущено до аукціону
Документи
|
ТОВ РОАД КОНСТРАКШН | Документи |
Рішення скасоване
Документи
|
ТОВ Данко | Документи |
Відхилено
Документи
|
ТОВ "АМК РЕМ-БУД" | Документи |
Рішення скасоване
Документи
|
ТОВ "АМК РЕМ-БУД" | Документи |
Відхилено
Документи
|
ТОВ РОАД КОНСТРАКШН | Документи |
Допущено до аукціону
Документи
|
ДП"Сумський облавтодор" | Документи |
Допущено до аукціону
Документи
|
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 13 липня 2020 15:07
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Документи |
---|---|---|---|
ДП"Сумський облавтодор" |
7 533 454,80
UAH з ПДВ
|
7 533 454,80
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВ "ІНЕЙТС" |
7 812 000,00
UAH з ПДВ
|
7 771 920,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВ РОАД КОНСТРАКШН |
7 800 000,00
UAH з ПДВ
|
7 800 000,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ДП"Сумський облавтодор" #31931024 |
Переможець |
7 533 454,80
UAH з ПДВ
|
14 липня 2020 10:37
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | зміни до договору |
02 листопада 2020 17:38
|
ДУ зменшення суми договору Талалаївка.pdf | зміни до договору |
02 листопада 2020 17:37
|
Електронний підпис | зміни до договору |
31 липня 2020 12:56
|
ДУ Ромни Талалаївка.pdf | зміни до договору |
31 липня 2020 12:55
|
Електронний підпис | укладений |
31 липня 2020 12:43
|
Договір Ромни Талалаївка Сум облавтодор.pdf | укладений |
31 липня 2020 12:42
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 29 липня 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 31 липня 2020 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Сторони дійшли згоди: 1. Пункт 1.1. Договору викласти у наступній редакції: «1.1 Підрядник у порядку та на умовах, визначених цим Договором, зобов’язується на власний ризик власними силами і засобами/або із залученням субпідрядних організацій, надати Замовнику, а Замовник - прийняти і оплатити за рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам (обласний бюджет) послуги: ГБН Г.1-218-182:2011 Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О191305 Ромни-Талалаївка, км 19+925 км 20+940 (код ДК 021:2015 - 45233142-6 – Ремонт доріг) . 2. Пункти 4.6 та 4.7 Договору виключити. 3. Пункт 5.6.2 Договору викласти у наступній редакції: «5.6.2.Залучення інших субпідрядників здійснюється на основі письмового запиту Підрядника. Замовник в термін до п’яти робочих днів після одержання запиту Підрядника повідомляє його листом про погодження субпідрядної організації. У разі залучення субпідрядника, Підрядником одночасно із зверненням щодо погодження залучення субпідрядника, надається інформація про вид та вартість послуг/робіт у відсотках по відношенню до вартості договору, які доручаються субпідряднику. Замовник має право відмовити у залученні запропонованого субпідрядника з обґрунтуванням причин такої відмови і протягом п’яти робочих днів письмово повідомити про мотивовану відмову. За якість послуг наданих субпідрядником несе відповідальність Підрядник. Приймання послуг/робіт, наданих субпідрядниками, здійснює Підрядник». |
Номер договору про закупівлю: | 7 Пс-МД/2610 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 30 жовтня 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 02 листопада 2020 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Сторони дійшли згоди: 1. У зв’язку з виконанням обсягів робіт за договором про надання послуг № 7Пс-МД/2610 від 29.07.2020 (далі – Договір) з поточного середнього ремонту автомобільної дороги загального користування місцевого значення О191305 Ромни-Талалаївка, км 19+925 км 20+940, Сторони дійшли згоди на підставі пункту 3.2 Договору та керуючись пунктом 5 частини 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зменшити суму Договору до 7 516 627,20 грн з урахуванням ПДВ. Пункт 3.1 Договору викласти у наступній редакції: Ціна цього Договору становить 7 516 627,20 гривень (сім мільйонів п’ятсот шістнадцять тисяч шістсот двадцять сім грн, 20 коп.) з урахуванням ПДВ. 2. Додаток 1 до Договору «Договірна ціна» викласти у редакції, що додається до цієї додаткової угоди. 3. Інші умови договору залишаються без змін. 4. Ця додаткова угода складена у двох автентичних примірниках, по одному для кожної із Сторін та є невід’ємною частиною Договору. |
Номер договору про закупівлю: | 7 Пс-МД/2610 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 4 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |