Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Охоронні послуги
Очікувана вартість
1 166 976,00 UAH
UA-2020-03-27-001987-a 392d24fcf50d47219fb7d9d4bf14890d
Відкриті торги    Торги відмінено
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Купрійчук Дмитро Васильович

380444509271
380444509257
sddi1@ukr.net

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати оголошення PDFHTML
Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: Святошинський дитячий будинок - інтернат
Код ЄДРПОУ: 03188760
Місцезнаходження: 03115, Україна , Київська обл., Київ, Котельникова 51
Контактна особа: Купрійчук Дмитро Васильович
380444509271,380444509257,
sddi1@ukr.net
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 27 березня 2020 16:36
Звернення за роз’ясненнями: до 21 липня 2020 15:30
Оскарження умов закупівлі: до 27 липня 2020 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 31 липня 2020 15:30
Початок аукціону: 03 серпня 2020 13:16
Очікувана вартість: 1 166 976,00 UAH з ПДВ
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 5 834,88 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 0,50%

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Послуги


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:79710000-4: Охоронні послуги


Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
Охоронні послуги
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 03115, Україна, м. Київ, м. Київ, вул. Котельникова, 51
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 01 серпня 2020  —  31 грудня 2020
ДК 021:2015: 79710000-4 — Охоронні послуги

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
Надання послуг Пiсляоплата 30 Календарні 100

Тендерна документація

Критерії вибору переможця

Ціна: 100%
24 липня 2020 10:31
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
24 липня 2020 10:30
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
17 квітня 2020 15:08
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
08 квітня 2020 16:27
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
27 березня 2020 16:37
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
23 липня 2020 12:25
Протокол №41.pdf
23 липня 2020 12:25
ЗМІНИ до ТД на закупівлю послуг з охорони UA-2020-03-27-001987-а 20.07.20.doc
23 липня 2020 12:24
Тендерна документація охорона Нова редакція_22.07.2020.doc
08 квітня 2020 16:48
ЗМІНИ до ТД на закупівлю послуг з охорони 20120 07.04.20.doc
08 квітня 2020 16:29
Тендерна документація охорона Нова редакція.doc
27 березня 2020 16:36
Тендерна документація охорона.doc
08 квітня 2020 16:29
Тендерна документація охорона Нова редакція.doc

Роз’яснення до процедури

Запитання до процедури

КІЛЬКІСТЬ ПОСТІВ
Дата подання: 30 березня 2020 09:47
Дата відповіді: 30 березня 2020 16:19
ДОБРОГО ДНЯ! ПРОСИМО НАДАТИ УТОЧНЕННЯ ЩОДО КІЛЬКОСТІ ОДНОЧАСНОГО ПЕРЕБУВАННЯ ОХОРОННИКІВ НА ОБ'ЄКТІ ?
Відповідь: Доброго дня загалом на об'єкті повинно перебувати 4 охоронника одночасно
Аналогічний досвід
Дата подання: 31 березня 2020 13:37
Дата відповіді: 31 березня 2020 15:01
Згідно до ТД кваліфікаційним критерієм вказана необхідність наявності у Учасника досвіду виконання аналогічного договору, що у розумінні тендерної документації, є договір, предметом якого є надання послуг аналогічного до предмету закупівлі за Кваліфікація відповідно до ДК 021:2015 код 79710000-4 «Охоронні послуги» на об’єктах соціального призначення для людей з особливими потребами. Дана вимога, а саме досвід надання охоронних послуг на об’єктах соціального призначення для людей з особливими потребами, є дискримінаційною, що значно звужує коло можливих Учасників закупівлі, чим обмежують конкуренцію та є порушенням ч.3 ст.5 та ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Ст. 16 Закону визначає вимогу як "наявність аналогічного досвіду", разом з тим, закон не передбачає, що учасник повинен мати досвід виключно на такому ж обєкті, як обєкт Замовника. Прохання проводити закупівлю відповідно ЗУ "Про публічні закупівлі"!!!! виключити дискримінаційні вимоги та внести зміни до тендерної документації !!!
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Шавновний учасник! В зв'язку з тим що на об'єкті знаходяться діти з вадами розумової діяльності, то вимога, щодо підтвердження досвіду надання послуг на об'єктах аналогічних нашому є обгрунтованою. Адже ми повинні пересвідчитись в наявності досвіду охорони саме в особливих умовах, що забезпечить прийняття участі в тендері такій охороннім структурам, які братимуть участь у відкритих торгах, які зможуть надати послуги найвищої якості. Замовник у відповідності до законодавства України має право на отримання якісних послуг та не долучення до участі в торгах недобросовісних учасників. Ніякої дискримінації ми не вбачаємо.

Вимоги про усунення порушення

Номер вимоги: UA-2020-03-27-001987-a.b1
Статус:
Відповідь надана
Учасник: ПП "КОМСЕРВІС-БЕЗПЕКА", Код ЄДРПОУ:35900097
Дата подання: 29 березня 2020 19:18
Щодо усунення дискримінаційної вимоги
Відповідно до вимог тендерної документації, Учасник має підтвердити досвід надання охоронних послуг на об’єктах соціального призначення для людей (дітей) з особливими потребами. Така вимога є дискримінаційною та порушує вимоги статті 3 з огляду на наступне. Ст. 16 Закону визначає вимогу як "наявність аналогічного досвіду", разом з тим, закон не передбачає, що учасник повинен мати досвід виключно на такому ж обєкті, як обєкт Замовника. Окрім того, ліцензія на охоронну діяльність не виокремлює окремих вимог щодо типу обєкта (школа, банк, адміністративний будинок, офіс, музей тощо) та форми його власності (державна, приватна, комунальна). Також, з тендерною документації не можливо однозначно визначити, що замовник відносить до об'єктів соціального призначення для людей (дітей) з особливими потребами, адже такими можуть бути як спеціальні установи/медичні заклади, так і об'єкти культури (музей, театр тощо), об'єкти відпочинку (парки, спортивні комплекси) та ін. Враховуючи вказане, вимагаємо виключити вимогу щодо наявності досвіду з охорони виключно об'єктів соціального призначення для людей (дітей) з особливими потребами
Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога не задоволена
31 березня 2020 15:00
Шавновний учасник!
В зв'язку з тим що на об'єкті знаходяться діти з вадами розумової діяльності, то вимога, щодо підтвердження досвіду надання послуг на об'єктах аналогічних нашому є обгрунтованою. Адже ми повинні пересвідчитись в наявності досвіду охорони саме в особливих умовах, що забезпечить прийняття участі в тендері такій охороннім структурам, які братимуть участь у відкритих торгах, які зможуть надати послуги найвищої якості.
Замовник у відповідності до законодавства України має право на отримання якісних послуг та не долучення до участі в торгах недобросовісних учасників.
Ніякої дискримінації ми не вбачаємо.
Додатково, звертаємо Вашу увагу на той факт, що Законом не обмежене наше право, як Замовника вимагати найбільш якісних послуг та встановлювати критерії відбору для учасників у якості підтвердження досвіду саме за аналогічними договорами.
Бо є різниця між охороною території магазину чи іншого об'єкту та охороною території на якій проживають діти з вадами розумової діяльності.

Скарги до процедури

Номер скарги: UA-2020-03-27-001987-a.a2
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СЛУЖБА БЕЗПЕКИ РЕГІОН", Код ЄДРПОУ:42623529
Дата подання: 08 квітня 2020 15:30
Скарга
27.03.2020 було оголошено закупівлю «Охоронні послуги Класифікація за ДК 021:2015: 79710000-4 - Охоронні послуги». Очікувана вартість закупівлі: 1`166`976.00 грн. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 13.04.2020 10:00. Згідно з абзацом першим частини 2 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій». Вважаємо, що Замовник порушив процедуру закупівлі в частині формування умов Тендерної документації (надалі – ТД) і включив до її складу дискримінаційні умови, які обмежують конкуренцію, звужують коло учасників і є дискримінаційними у відношенні до приватного підприємства "СЛУЖБА БЕЗПЕКИ РЕГІОН" (надалі – Підприємство). У зв’язку з цим порушуються права Підприємства на прийняття участі в цій процедурі закупівлі, а також на добросовісну конкуренцію серед учасників та недискримінацію. Виходячи з наведеного, на підставі ч. 1 та 2 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» Підприємство вимушене звернутися з цією скаргою щодо умов ТД, які є дискримінаційними у відношенні до Підприємства. Наведене обґрунтовуємо наступним: 1. Щодо аналогічного договору. Дискримінаційна вимога Тендерної документації: Учасник має підтвердити наявність досвіду виконання аналогічного договору. Для цього в підпункті 3.1 пункту 3 Таблиці № 1 Додатку № 3 до ТД Кваліфікаційні вимоги до учасника процедури закупівлі встановлена вимога щодо надання учасником таких документів: «Заповнена довідка у формі, викладеній у Табл.№ 3 Додатку № 5 ТД, у якій має бути наведена інформація про аналогічний договір. До довідки Учасник має надати копію не менше 1 одного договору за 2018 або за 2019 роки (із додатками, якщо вони є невід’ємною частиною договору), та копії підтверджуючих документів про його виконання (не менше 1 акту виконаних робіт (наданих послуг), (окрім відомостей, що становлять комерційну таємницю або інформацію з обмеженим доступом) та офіційний лист (відгук) замовника, що засвідчує укладання та виконання договору (повне або часткове). Аналогічним договором, в розумінні цієї документації, є договір, предметом якого є надання послуг аналогічного до предмету закупівлі за ДК 021:2015 - 79710000-4 «Охоронні послуги» на об’єктах соціального призначення для людей (дітей) з особливими потребами». Обґрунтування: Вважаємо вказану вимогу не правомірною та дискримінаційною в зв’язку з наведеним нижче. Тендерною документацією не визначено термін «об’єкти соціального призначення для людей (дітей) з особливими потребами». Однак з відповідей, оприлюднених Замовником в електронній системі закупівель вбачається, що Замовник укладе договір лише з тим Учасником, який охороняв такий же будинок-інтернат. Так в електронній системі закупівель було оприлюднено вимогу до Замовника щодо усунення дискримінаційної вимоги: «Відповідно до вимог тендерної документації, Учасник має підтвердити досвід надання охоронних послуг на об’єктах соціального призначення для людей (дітей) з особливими потребами. Така вимога є дискримінаційною та порушує вимоги статті 3 з огляду на наступне. Ст. 16 Закону визначає вимогу як "наявність аналогічного досвіду", разом з тим, закон не передбачає, що учасник повинен мати досвід виключно на такому ж об’єкті, як об’єкт Замовника. Окрім того, ліцензія на охоронну діяльність не виокремлює окремих вимог щодо типу об’єкта (школа, банк, адміністративний будинок, офіс, музей тощо) та форми його власності (державна, приватна, комунальна). Також, з тендерною документації не можливо однозначно визначити, що замовник відносить до об'єктів соціального призначення для людей (дітей) з особливими потребами, адже такими можуть бути як спеціальні установи/медичні заклади, так і об'єкти культури (музей, театр тощо), об'єкти відпочинку (парки, спортивні комплекси) та ін. Враховуючи вказане, вимагаємо виключити вимогу щодо наявності досвіду з охорони виключно об'єктів соціального призначення для людей (дітей) з особливими потребами». Замовник надав таку відповідь: «Шановний учасник! В зв'язку з тим що на об'єкті знаходяться діти з вадами розумової діяльності, то вимога, щодо підтвердження досвіду надання послуг на об'єктах аналогічних нашому є обґрунтованою. Адже ми повинні пересвідчитись в наявності досвіду охорони саме в особливих умовах, що забезпечить прийняття участі в тендері такій охороннім структурам, які братимуть участь у відкритих торгах, які зможуть надати послуги найвищої якості. Замовник у відповідності до законодавства України має право на отримання якісних послуг та не долучення до участі в торгах недобросовісних учасників. Ніякої дискримінації ми не вбачаємо. Додатково, звертаємо Вашу увагу на той факт, що Законом не обмежене наше право, як Замовника вимагати найбільш якісних послуг та встановлювати критерії відбору для учасників у якості підтвердження досвіду саме за аналогічними договорами. Бо є різниця між охороною території магазину чи іншого об'єкту та охороною території на якій проживають діти з вадами розумової діяльності». При цьому Замовник чомусь не уточнив яким чином наявність дітей з вадами розумової діяльності створює ці «особливі умови», в чому ці умови полягають і чому суб’єкт охоронної діяльності, який має досвід з охорони державної установи, лікарні або промислового об’єкту не зможе якісно охороняти будинок-інтернат. В Додатку № 2 до ТД, де містяться Технічні вимоги та Інформація про необхідні кількісні, якісні та технічні характеристики предмета закупівлі Код за ДК 021:2015 – 79710000-4 «Охоронні послуги», в Таблиці №1 наведений перелік послуг, які Замовник розраховує отримати від переможця цієї процедури закупівлі: Перелік послуг Забезпечення цілодобового чергування (охорони) адміністративного приміщення, у тому числі у святкові та вихідні дні. Забезпечення цілодобової охорони території (прибудинкової території) об’єкта охорони. Здійснення обходу об'єкту з метою перевірки цілісності об'єкта. Контроль протипожежного стану, дотримання правил громадського порядку та проведення заходів, направлених на виявлення та попередження порушення громадського порядку третіми особами на об'єкті. Не допущення несанкційованого проникнення сторонніх осіб на територію об'єкта. Контроль за внесенням, виносом товарно-матеріальних цінностей на територію (приміщення) та з території (приміщення) об'єкта охорони (Учасник несе повну матеріальну відповідальність у випадках крадіжки матеріальних цінностей.) Забезпечення дотримання встановлених правил пожежної безпеки на об'єкті силами працівників охорони під час несення ними служби, а у випадку виявлення на об'єкті, що охороняється пожежі негайного повідомляти про це в пожежну частину та відповідальних працівників Замовника. Вжиття всіх необхідних заходів щодо ліквідації пожежі, організації евакуації майна Замовника та його охорону. Організація взаємодії з правоохоронними органами з метою належного виконання зобов'язань за Договором. Негайне оповіщення чергової частини поліції за місцем розташування об'єкту охорони та відповідальних представників Замовника у випадку виявлення порушення цілісності об'єкту охорони, крадіжки, грабежу, розбою, підпалу, тощо. До прибуття представників вищезазначених органів Учасник забезпечує недоторканість місця події. Забезпечення особистої безпеки працівників Замовника від зазіхань третіх осіб на їх життя, здоров'я та майно, попередження правопорушень, забезпечення правопорядку на об'єктах Замовника. Забезпечення контрольно-перепускного режиму відвідувачів та працівників установи, як на територію та в адміністративну будівлю, з відповідною фіксацією. Забезпечення контрольно-перепускного режиму автотранспортних засобів на територію, з відповідною фіксацією. Не допущення на об'єкт охорони осіб з ознаками алкогольного, наркотичного сп’яніння та осіб, які знаходяться в стані агресивної поведінки. Інформувати та консультувати Замовника з приводу покращення заходів безпеки. Не розголошувати відомості, що стали відомі, під час охорони об'єкта, крім випадків, коли стало вірогідно відомо про злочини, що готуються або були скоєні та території об'єкта. Охоронники обов'язково повинні бути одягнуті в спецодязі або відповідно до інших вимог Замовника. З аналізу наведеного переліку послуг не вбачається ніяких «особливих умов», які б відрізняли охорону об’єкту Замовника від охорони будь-яких інших об’єктів: органів державної влади та органів місцевого самоврядування, промислових підприємств, лікарень, шкіл, університетів тощо. Наявність дітей з вадами розумової діяльності не створює жодних «особливих умов», оскільки обов’язки пов’язані з доглядом за такими дітьми покладені на педагогів та вихователів будинку-інтернату. Підприємству не доводилося охороняти будинки-інтернати, однак наше Підприємство має досвід з надання всіх охоронних послуг, перелік котрих Замовник навів у Таблиці № 1 Додатку № 2 до ТД, і має всі організаційні та технічні можливості надати ці послуги Замовнику в повному обсязі і високої якості. З огляду на наведене вище, вимога підпункту 3.1 пункту 3 Таблиці № 1 Додатку № 3 до Тендерної документації є дискримінаційною і такою що звужує коло учасників (обмежуючи лише тими, що вже мають досвід охорони виключно таких же об’єктів, як об’єкт Замовника). Тому просимо зобов’язати Замовника виключити з підпункту 3.1 пункту 3 Таблиці № 1 Додатку № 3 до Тендерної документації речення: «Аналогічним договором, в розумінні цієї документації, є договір, предметом якого є надання послуг аналогічного до предмету закупівлі за ДК 021:2015 - 79710000-4 «Охоронні послуги» на об’єктах соціального призначення для людей (дітей) з особливими потребами». 2. Щодо досвіду охоронників. Дискримінаційна вимога Тендерної документації: З положеннями підпункту 3.1 пункту 3 Таблиці № 1 Додатку № 3 до ТД тісно пов’язані вимоги пункту 4 Таблиці № 2 Додатку № 2 до ТД «Інформація про необхідні кількісні, якісні та технічні характеристики предмета закупівлі» встановлено, що: «Учасник повинен підтвердити наявність відповідного досвіду у охоронців». Для цього учасник має надати «Оригінал листа у довільній формі за підписом уповноваженої особи із прикладанням печатки щодо наявності у охоронців наступного досвіду: досвід надання охоронних послуг на об’єктах соціального призначення для людей (дітей) з особливими потребами». Обґрунтування: Вважаємо вказану вимогу не правомірною та дискримінаційною в зв’язку з наведеним нижче. Тендерна документація не містить обґрунтування необхідності наявності у охоронників досвіду охорони об’єктів «соціального призначення для людей (дітей) з особливими потребами». Крім того, чинним законодавством не встановлено окремих вимог щодо необхідності наявності в охоронників вищезазначеного досвіду при наданні послуг з охорони закладів аналогічних Замовнику. Відповідно до п. 15 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960: «Охоронники, охоронці повинні входити до штату суб’єкта охоронної діяльності та залежно від об’єкта, що охороняється, відповідати кваліфікаційним вимогам, визначеним наказом Мінпраці від 29 грудня 2004 р. № 336 “Про затвердження Випуску 1 “Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності” Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників”. Рівень відповідності кваліфікаційним вимогам документально підтверджується згідно із законодавством». Охоронники Підприємства пройшли відповідне навчання, мають відповідну кваліфікацію (більшість охоронників Підприємства мають 3 або 4 кваліфікаційний розряд) та досвід з надання послуг, що наведені у Таблиці № 1 Додатку № 2 до ТД. Наказом Міністерства праці та соціальної політики України 29.12.2004 N 336 (із змінами та доповненнями) затверджено ДОВІДНИК кваліфікаційних характеристик професій працівників (далі – Довідник). Цим Довідником затверджено кваліфікаційні характеристики професії «Охоронник», які встановлюють наступні завдання та обов’язки для професії «Охоронник»: Охороняє стаціонарні об’єкти, а також вантажі, що перевозяться різними транспортними засобами. Приймає під охорону та здає об’єкт (майно, вантажі тощо) із відповідним документальним оформленням; візуально та з використанням спеціальних технічних засобів здійснює охорону об’єкта та забезпечує встановлений замовником охоронних послуг режим охорони. У разі виявлення факту пошкодження (несправності) технічних засобів охорони, замикальних пристроїв, решіток, огорожі периметру тощо, невідповідності або пошкодження пломб (печаток), протиправних посягань, порушення цілісності об’єкта, що охороняється, терміново повідомляє про це свого безпосереднього керівника та представника власника об’єкта або уповноваженого ним органу. У разі нападу на об’єкт, що охороняється, безпосередньої загрози життю та здоров’ю персоналу охорони, інших працівників та осіб, які перебувають на території об’єкта, що охороняється, протиправних дій проти персоналу охорони під час виконання покладених на нього завдань та обов’язків застосовує проти правопорушників заходи необхідної оборони, спеціальні засоби чи вогнепальну зброю відповідно до законодавства України, негайно сповіщає про це безпосереднього керівника та, у разі необхідності, повідомляє територіальний орган внутрішніх справ. У разі заподіяння шкоди здоров’ю особи викликає швидку медичну допомогу; надає першу долікарську допомогу потерпілим. У випадку смерті правопорушника під час застосування заходів необхідної оборони повідомляє про подію органи внутрішніх справ та забезпечує охорону і недоторканність місця події до прибуття представників правоохоронних органів. Забезпечує наявність, збереження та утримання у справному стані наданих йому в користування спеціальних і технічних засобів охорони, форменого одягу і майна; слідкує за додержанням норм з охорони праці; у разі виявлення порушень норм з охорони праці терміново сповіщає про це безпосереднього керівника для вжиття заходів щодо усунення виявлених порушень; сприяє правоохоронним органам під час виконання покладених на них завдань та обов’язків за місцем виконання своїх функціональних обов’язків. Довідник встановлює наступні кваліфікаційні вимоги для охоронників 1, 2, 3, 4 розрядів: «1-й розряд. Повна загальна середня освіта та професійно-технічна освіта або повна загальна середня освіта та професійна підготовка на виробництві, без вимог до стажу роботи. Або стаж роботи за професією (службовою діяльністю), пов'язаною із захистом громадського порядку, боротьбою зі злочинністю, охороною об'єктів та майна, - не менше 1 року. Охорона об'єктів з низьким ступенем ризику(*). 2-й розряд. Повна загальна середня освіта та професійно-технічна освіта або повна загальна середня освіта та професійна підготовка на виробництві. Підвищення кваліфікації та стаж роботи за професією охоронника 1 розряду - не менше 1 року. Або стаж роботи за професією (службовою діяльністю), пов'язаною із захистом громадського порядку, боротьбою зі злочинністю, охороною об'єктів та майна, - не менше 2 років. Охорона об'єктів із середнім ступенем ризику(*). 3-й розряд(**) Повна загальна середня освіта та професійно-технічна освіта або повна загальна середня освіта та професійна підготовка на виробництві. Підвищення кваліфікації та стаж роботи за професією охоронника 2 розряду – не менше 1 року. Або стаж роботи за професією (службовою діяльністю), пов'язаною із захистом громадського порядку, боротьбою зі злочинністю, охороною об'єктів та майна, - не менше 3 років. Охорона об'єктів з високим ступенем ризику(*). 4-й розряд(**) Повна загальна середня освіта та професійно-технічна освіта. Підвищення кваліфікації та стаж роботи за професією охоронника 3 розряду – не менше 1 року. Або стаж роботи за професією (службовою діяльністю), пов'язаною із захистом громадського порядку, боротьбою зі злочинністю, охороною об'єктів та майна, - не менше 4 років. Примітка. (*) Класифікація об'єктів за низьким, середнім і високим ступенем ризику визначається відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.07.2010 N 565 (565-2010-п) "Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження охоронної діяльності і визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю)". (**) У випадках, передбачених законодавством, має право на використання пристроїв для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, або вогнепальної зброї.». З наведених кваліфікаційних вимог вбачається відсутність будь-яких «особливих умов» чи будь-яких застережень при здійсненні охорони об’єктів подібних до об’єкту Замовника. Охоронники Підприємства не охороняли будинки-інтернати, але як зазначалося вище більшість охоронників Підприємства отримали 3 або 4 кваліфікаційний розряд і в повній мірі відповідають кваліфікаційним критеріям встановленим Довідником. Тому вимога Замовника щодо наявності в охоронників досвіду охорони «об’єктів соціального призначення для людей (дітей) з особливими потребами» є дискримінаційною і такою що звужує коло учасників (обмежуючи лише тими, що вже мають досвід охорони виключно таких же об’єктів, як об’єкт Замовника). З огляду на викладене вище, просимо зобов’язати Замовника виключити з Тендерної документації вимогу зазначену в пункті 4 Таблиці № 2 Додатку № 2 до ТД «Інформація про необхідні кількісні, якісні та технічні характеристики предмета закупівлі» щодо надання «оригіналу листа у довільній формі за підписом уповноваженої особи із прикладанням печатки щодо наявності у охоронців наступного досвіду: досвід надання охоронних послуг на об’єктах соціального призначення для людей (дітей) з особливими потребами». 3. Щодо документів з питань пожежної безпеки. Дискримінаційна вимога Тендерної документації: В пункті 3 Таблиці № 2 Додатку № 2 до ТД «Інформація про необхідні кількісні, якісні та технічні характеристики предмета закупівлі» встановлено, що Учасник повинен підтвердити відповідність охоронців критеріям шляхом надання оригіналу листа у довільній формі за підписом уповноваженої особи із прикладанням печатки щодо відповідності охоронців наступним критеріям з додаванням підтверджуючих документів…» зокрема «наявність діючих відповідних документів (посвідчень, сертифікатів), які підтверджують проходження навчання з питань пожежної безпеки та мають відповідні знання та навички роботи з приладами охоронної та протипожежної сигналізації, засобами для гасіння пожежі, а також проходження навчання з питань першої медичної допомоги та наявність відповідні навиків (діючі протягом терміну надання послуг)…». Обґрунтування: Перш за все слід звернути увагу на те, що не існує терміну «перша медична допомога». Існує первинна медична допомога, але це вид медичної допомоги, тобто діяльність професійно підготовлених медичних працівників, спрямована на профілактику, діагностику, лікування та реабілітацію у зв'язку з хворобами, травмами, отруєннями і патологічними станами, а також у зв'язку з вагітністю та пологами. Оскільки охоронник не є медичним працівником, то він може надати домедичну допомогу. Відповідно до ст. 1 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я» домедична допомога - невідкладні дії та організаційні заходи, спрямовані на врятування та збереження життя людини у невідкладному стані та мінімізацію наслідків впливу такого стану на її здоров'я, що здійснюються на місці події особами, які не мають медичної освіти, але за своїми службовими обов'язками повинні володіти основними практичними навичками з рятування та збереження життя людини, яка перебуває у невідкладному стані, та відповідно до закону зобов'язані здійснювати такі дії та заходи; Відповідно до п. 15 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960 (далі – Ліцензійні умови): «Охоронники, охоронці повинні входити до штату суб’єкта охоронної діяльності та залежно від об’єкта, що охороняється, відповідати кваліфікаційним вимогам, визначеним наказом Мінпраці від 29 грудня 2004 р. № 336 “Про затвердження Випуску 1 “Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності” Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників”. Рівень відповідності кваліфікаційним вимогам документально підтверджується згідно із законодавством». Охоронники Підприємства пройшли відповідне навчання, мають відповідну кваліфікацію (більшість охоронників Підприємства мають 3 або найвищій 4 кваліфікаційний розряд) та досвід з надання послуг, що наведені у Таблиці № 1 Додатку № 2 до ТД. Наказом Міністерства праці та соціальної політики України 29.12.2004 N 336 (із змінами та доповненнями) затверджено ДОВІДНИК кваліфікаційних характеристик професій працівників (далі – Довідник). Згідно з кваліфікаційними вимогами встановленими Довідником охоронники незалежно від розряду повинні знати серед іншого у тому числі: чинне законодавство, стандарти, накази, розпорядження, інструкції та іншу організаційно-розпорядчу документацію з охоронної діяльності; тактико-технічні характеристики та правила використання охоронної та охоронно-пожежної сигналізації, засобів зв'язку, інших засобів охорони, контрольно-спостережних приладів, освітлення, повідомлення та сповіщення, територію об'єкта, особливості периметрової огорожі та інші типи подібного захисту об'єкта, що охороняється; правила та норми з охорони праці, екологічної та пожежної безпеки, порядок надання першої медичної допомоги. Відповідно до п. 15 Ліцензійних умов «рівень відповідності кваліфікаційним вимогам документально підтверджується згідно із законодавством». Законодавством передбачено, що особа, яка бажає отримати професію «охоронник», має пройти відповідне навчання і отримати свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації. Міністерством освіти і науки України наказом від 24.10.2014 N 1209 затверджено Держстандарт у сфері навчання за професією “охоронник” 1 - 4 розрядів (ДСПТО 5169-ОК.74.60-2014) і встановлена певна програма навчання для здобуття професії охоронник 1,2,3 та 4 розрядів відповідно. Навчальними програмами передбачений ряд дисциплін, де охоронники проходять навчання з питань пожежної безпеки та отримують знання та навички роботи з приладами охоронної та протипожежної сигналізації, засобами для гасіння пожежі, а також проходять навчання з питань домедичної допомоги. Так дисципліною «Технічна безпека» передбачене навчання охоронників наступним темам: 1. Система охоронно-пожежної та тривожної сигналізації Структура, завдання та можливості системи охоронно-пожежної та тривожної сигналізації. Класифікація оповіщувачів системи охоронно-пожежної та тривожної сигналізації. Основні характеристики та принципи дії оповіщувачів системи охоронно-пожежної сигналізації. 2. Порядок користування засобами охоронно-пожежної та тривожної сигналізації Порядок поставлення та зняття з охорони системи охоронно-пожежної сигналізації. Засоби індикації та відображення тривожних сповіщень. Порядок перевірки працездатності системи охоронно-пожежної та тривожної сигналізації. Дії співробітника охорони при надходженні відповідних сигналів системи охоронно-пожежної та тривожної сигналізації. Дисципліна «Охорона праці» передбачає навчання охоронників основам пожежної безпеки (організаційні та технічні протипожежні заходи; організація пожежної охорони у галузі; пожежна сигналізація; речовини і матеріали, що використовуються для гасіння пожеж та їх властивості; вогнегасники, ручний протипожежний інструмент, їх призначення, використання на пожежі), а також надання домедичної допомоги потерпілим при нещасних випадках (основи анатомії людини; послідовність, принципи і засоби надання домедичної допомоги; дії у важких випадках; основні принципи надання домедичної допомоги: правильність, доцільність дії, швидкість, рішучість, спокій; засоби надання домедичної допомоги; медична аптечка, її комплектація, призначення, правила користування; домедична допомога при запорошуванні очей, пораненнях, вивихах, переломах; припинення кровотечі з рани, носа, вуха, легенів, стравоходу; надання домедичної допомоги при непритомності (втраті свідомості), шоку, тепловому та сонячному ударах, опіку, обмороженні. Ознаки отруєння і домедична допомога потерпілому; способи надання домедичної допомоги при отруєнні чадним газом, алкоголем; способи штучного дихання, положення потерпілого і дії особи, яка надає домедичну допомогу; непрямий масаж серця; порядок одночасного виконання масажу серця та штучного дихання). Ці дисципліни викладаються охоронникам всіх розрядів. Відмінність становить лише ускладнення матеріалу в залежності від розряду, але отримати 4 розряд неможливо без знання матеріалу, що викладається для охоронників 1 розряду. Відповідно до наведеного вище Державного стандарту ДСПТО 5169-ОК.74.60-2014 дисципліна «Технічна безпека» викладається протягом 8 годин для отримання професії охоронник 1 розряду, а також 4, 12 та 4 години для 2, 3 та 4 розрядів відповідно. Дисципліна «Охорона праці» викладається 12 годин для 1 розряду, 10 годин для 2 розряду, 10 годин для 3 розряду та 8 годин для 4 розряду. Підприємство у випадку перемоги у цих торгах планує залучати до охорони об’єкту Замовника охоронників, які здобули 4 розряд. Охоронники на підтвердження проходження навчання та отримання 4 розряду мають Свідоцтва про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації разом з додатками до цих свідоцтв. В зазначених додатках наведений перелік дисциплін, які вивчали охоронники, та кількість годин протягом яких ці дисципліни викладалися. Таким чином, Підприємство має достатню кількість працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи для надання послуг, які є предметом цієї закупівлі. Кваліфікація охоронників підтверджується документами передбаченими чинним законодавством – Свідоцтвами про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації. Проведення будь-яких інших навчать та отримання будь-яких інших документів про отримання кваліфікації чинне законодавство не вимагає і не передбачає. Крім того, у зв’язку з тим, що між датою оголошення (27.03.2020) та кінцевим строком подання тендерних пропозицій (13.04.2020) десять робочих днів, яких замало для направлення працівників на навчання з питань, що вимагаються Замовником, та проходження самого навчання, а також у зв’язку з установленням надзвичайної ситуації та карантину на всій території України згідно з постановою Кабінету міністрів України «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» від 11.03.2020 № 211, з урахуванням Указу Президента України №87/2020 від 13.03.2020 щодо введення в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 березня 2020 року «Про невідкладні заходи щодо забезпечення національної безпеки в умовах спалаху гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» та з урахуванням рішення Уряду про заборону пасажирських перевезень та обмеження кількості учасників масових заходів Підприємство не має об’єктивної можливості отримати документи (посвідчення, сертифікати), «які підтверджують проходження навчання з питань пожежної безпеки та мають відповідні знання та навички роботи з приладами охоронної та протипожежної сигналізації, засобами для гасіння пожежі, а також проходження навчання з питань першої медичної допомоги та наявність відповідні навиків (діючі протягом терміну надання послуг)…». Тому вважаємо вимогу пункту 3 Таблиці № 2 Додатку № 2 до Тендерної документації щодо надання окремих документів (не свідоцтв про навчання охоронників) про проходження навчання з питань пожежної безпеки та першої медичної допомоги, такою що дискримінує учасників цих торгів, зокрема Підприємство, та такою, що звужує коло учасників (обмежує тими, хто заздалегідь спеціально отримав відповідні документи). На підставі наведеного просимо зобов’язати Замовника виключити з пункту 3 Таблиці № 2 Додатку № 2 до Тендерної документації вимогу щодо надання документів (посвідчень, сертифікатів), які підтверджують проходження навчання з питань пожежної безпеки та мають відповідні знання та навички роботи з приладами охоронної та протипожежної сигналізації, засобами для гасіння пожежі, а також проходження навчання з питань першої медичної допомоги та наявність відповідні навиків (діючі протягом терміну надання послуг) . 4. Щодо віку охоронників. В пункті 3 Таблиці № 2 Додатку № 2 до ТД «Інформація про необхідні кількісні, якісні та технічні характеристики предмета закупівлі» встановлено, що Учасник повинен підтвердити відповідність охоронців, які надаватимуть послуги, наступному критерію «чоловіки віком до 50-ти років». Обґрунтування: Відповідно до п. 17 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності: «Персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб’єктом охоронної діяльності (входять до штату суб’єкта охоронної діяльності)». Щодо вищого граничного віку та статі охоронників Ліцензійні умови не містять жодних обмежень. Виникає питання: якщо охоронник, який досяг 50 або 51 року, має відповідну професійну кваліфікацію, відповідає вимогам законодавства щодо стану здоров’я, то чому він не може охороняти Замовника? Це є дискримінацією за віком і дискримінацією учасників, зокрема, Підприємства, в штаті якого працює багато охоронників за віком близько 50 років (в тому числі й жінок) і, якщо не залучати цих охоронників, то Підприємство не зможе належним чином надати охоронні послуги Замовнику. Підприємство не має достатньої кількості охоронників віком до 50-ти років, яких може залучати до надання послуг Замовнику (наявні охоронники віком до 50-ти років по тим чи іншим обставинам не можуть бути залучені до надання таких послуг). Але Підприємство має достатню кількість охоронників віком від 52 до 55 років, які мають всі необхідні знання та досвід для надання послуг Замовнику. На підставі наведеного просимо зобов’язати Замовника виключити з пункту 3 Таблиці № 2 Додатку № 2 до Тендерної документації вимогу щодо віку працівників – 50 років. 5. Щодо строків надання послуг. В Розділі 1 ТД «Загальні положення» в рядку «строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт):» зазначено: «До 31.12.2020 р. (від дати оприлюднення повідомлення про намір укласти Договір з Виконавцем, якого визнано згідно рішення Замовника переможцем процедури відкритих торгів щодо закупівлі Послуг, які є предметом закупівлі).». При цьому в Додатку № 2 до ТД є Таблиця № 1 та Таблиця № 3 де вимагається заповнити стовпчик «Період надання послуг» і зазначити кількість діб охорони в 2020 р. В Додатку № 1 до тендерної документації, де міститься форма «Тендерна пропозиція», вимагається вказати «строк (термін) надання послуг» і вказати кількість годин і діб. Обґрунтування: Положення ТД щодо розрахунку строків надання послуг суперечить положенням ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі», в частині другій котрої зазначено, що «Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю». Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону України «Про охоронну діяльність» суб'єкт охоронної діяльності надає послуги з охорони на підставі договору, укладеного із замовником у письмовій формі відповідно до законодавства. «Договір набирає чинності з моменту його укладення», - зазначено у ч. 2 ст. 631 Цивільного кодексу України (ЦК України). Застосування положень ч. 3 ст. 631 ЦК України, де зазначено, що «сторони можуть встановити, що умови договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладення», не є можливим, що підтверджується відповідними роз’ясненнями Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (http://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=afaabe9f-3ed2-4fa3-9e57-f768e2207f97&lang=uk-UA). У зв’язку з цим договір про закупівлю, у т.ч. й у цій закупівлі, набирає чинності з моменту його укладення, який може наступити не раніше 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оскільки необхідно надати ці 10 днів для можливості іншими учасниками оскаржити рішення замовника. В такому випадку суб’єкт охоронної діяльності може почати надавати послуги щонайменше через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю і тому не має права надавати охоронні послуги з «дати оприлюднення повідомлення про намір укласти Договір з Виконавцем», як того бажає Замовник. Крім того, Замовник порушив вимоги ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», де встановлені вимоги до Тендерної документації. Так у ч. 2 ст. 22 цього Закону встановлено: «Тендерна документація повинна містити строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг…». Невизначеність конкретного строку надання послуг ускладнює визначення з сумою тендерної пропозиції, оскільки відсутній орієнтир щодо кількості годин охорони, які Замовник готовий оплатити. Тому такі дії Замовника приводять до неможливості визначення суми закупівлі Підприємством, що в свою чергу призводить до неможливості участі його в закупівлі. На підставі наведеного просимо зобов’язати Замовника внести зміни в Тендерну документацію і привести положення Розділу 1 ТД «Загальні положення» рядок «строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт):» у відповідність із вимогами законодавства, зокрема, зазначити конкретний строк, протягом якого Замовнику необхідно надавати охоронні послуги. Якщо визначений Замовником строк надання послуг призведе до більшої кількості діб охорони в 2020 році, ніж їхня кількість фактично залишиться після проведення процедури закупівлі, договір про закупівлю в цій частині можливо скорегувати на підставі ч. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі». Таким чином, Замовник, зловживаючи своїм правом формулювати у Тендерній документації вимоги щодо відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, порушив процедуру закупівлі в частині формування умов Тендерної документації і включив до її складу дискримінаційні умови, які обмежують конкуренцію та звужують коло учасників. Крім того, Замовником порушуються принципи здійснення публічних закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників (штучне обмеження кола учасників); запобігання корупційним діям зловживанням. Такі порушення з боку Замовника призвели до порушення прав Підприємства на прийняття участі в цій процедурі закупівлі, а також на добросовісну конкуренцію серед учасників та недискримінацію. Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно з ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замов
Розгорнути Згорнути
Документи
Рішення Органу оскарження: Задоволено
Прийнято до розгляду: 13 квітня 2020 20:21
рішення від 13.04.2020 № 6964.pdf
Дата публікації: 13 квітня 2020 20:21
Рішення від 28.04.2020 № 8180.pdf
Дата публікації: 04 травня 2020 20:40
Коментар замовника щодо усунення порушення: Зміни в ТД внесені
Дата виконання рішення замовником: 23 липня 2020 12:36

Документи подані скаржником

08 квітня 2020 15:30
Скарга.pdf
08 квітня 2020 15:30
Документ про оплату.pdf

Документи подані замовником

Документи Органу Оскарження

13 квітня 2020 20:21
рішення від 13.04.2020 № 6964.pdf
04 травня 2020 20:40
Рішення від 28.04.2020 № 8180.pdf

Інформація про відміну

Виконано
Дата відміни: 24 липня 2020 10:32
Коментар щодо відміни: Зміна потреби в обсязі та термінах виконання даних послуг.
Документи:
24 липня 2020 09:27
Протокол №43.pdf