Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "УКРАЇНСЬКА ГЕОЛОГІЧНА КОМПАНІЯ" |
Код ЄДРПОУ: | 38078094 |
Вебсайт: | http://ukrgeol.com/ |
Місцезнаходження: | 02088, Україна , Київська обл., Київ, м.Київ, ПРОВУЛОК ГЕОФІЗИКІВ, будинок 10 |
Контактна особа: |
Зеленська Тетяна +380504147576 t.zelenska@ukrgeol.com |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 27 березня 2020 15:23 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 04 квітня 2020 11:00 |
Оскарження умов закупівлі: | до 10 квітня 2020 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 14 квітня 2020 11:00 |
Початок аукціону: | 15 квітня 2020 11:42 |
Очікувана вартість: | 3 800 000,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 3 800,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,10% |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:44160000-9: Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | 3 дні | Пiсляоплата | 3 | Календарні | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
27 березня 2020 15:21 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
27 березня 2020 15:20 |
ТД_труби_3.docx |
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
15 квітня 2020 о 12:33 год. було опубліковано протокол розкриття тендерних пропозицій.
22 квітня 2020 о 15:41 год. Замовником було опубліковано повідомлення про намір укласти договір з переможцем Процедури закупівлі товариством з обмеженою відповідальністю "БЛЕНД ГРУП".
ПП «Науково-виробнича фірма «Кароліна» наголошує на невідповідності тендерної пропозиції переможця умовам тендерної документації та не погоджується із рішенням Замовника щодо обрання ТОВ "БЛЕНД ГРУП" переможцем Процедури закупівлі з наступних підстав.
Слід вказати, що ТОВ "БЛЕНД ГРУП", якого обрано переможцем Процедури закупівлі за № UA-2020-03-27-001156-c не було виконано умов тендерної документації (далі - ТД) при наданні документів у складі тендерної пропозиції, а саме.
Щодо ненадання належних документів
Так, ТОВ "БЛЕНД ГРУП" не надано у складі тендерної пропозиції належного проекту договору згідно з Додатком 6 ТД з підписом уповноваженої особи. Так, ТОВ "БЛЕНД ГРУП" додано лише файл з назвою Проект.pdf., що завантажено насправді у форматі .txt , та при відкритті на будь-якому пристрої відображається як набір символів без підпису уповноваженої особи підприємства.
Зазначене є порушенням пп.4 п.1 Розділу 1 “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” тендерної документації Замовника, згідно з яким: “для прийняття участі у тендері учасник повинен підготувати та подати Замовнику в електронному вигляді тендерну пропозицію, що відповідає вимогам цієї тендерної документації (розмістити через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу): істотні умови договору (Додаток 5) та проект договору, Додаток №6. Всі документи, які учасник подає для підтвердження відповідності кваліфікаційним та технічним критеріям та відсутності підстав для відмови в участі у торгах повинні містити підпис уповноваженої особи.”
Щодо підтвердження досвіду виконання аналогічного договору
Крім цього, ТОВ "БЛЕНД ГРУП" не надано належного документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору.
Так, товариством додано Договір №4-05-19 від 17.05.19 Бленд груп труби.pdf, з якого вбачається, що ТОВ "БЛЕНД ГРУП" було поставлено на адресу КП “Єдина аварійно-диспетчерська служба м. Сєвєродонецька” труби сталеві шовні. Водночас, предметом даної Процедури закупівлі є Труби сталеві безшовні гарячедеформовані, що виготовляються за ГОСТом 8732-78, а труби сталеві шовні, що були предметом надано договору, за ГОСТом 10706-76 і 10705-80.
Зазначене виключає можливість віднесення наданого ТОВ "БЛЕНД ГРУП" як документу, що підтверджує досвід виконання аналогічного договору. Таким чином, Переможцем було порушено вимоги кваліфікаційних критеріїв учасника закупівлі, закріплені в п.3 Додатку 3 Тендерної документації Замовника, та не надано підтверджуючих документів щодо наявності у ТОВ "БЛЕНД ГРУП" досвіду виконання аналогічних договорів (договору) у 2019 р.
Щодо документів, що посвідчують якість товару.
У той же час ТОВ "БЛЕНД ГРУП" не надано також сертифікатів якості на товар, що є Предметом закупівлі, чим порушено прямі вимоги п.6 Розділу 3 Тендерної документації Замовника, згідно з яким: “Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі пропозиції інформацію та документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі”.
Щодо непідтвердження наявності обладнання, працівників для виконання умов закупівлі, слід зазначити.
Інформацію про наявність обладнання та працівників, ТОВ "БЛЕНД ГРУП" було надано щодо директора Охоти О.М. (спеціалізація: інженерна механіка) та менеджера Сороки Р.М. (спеціалізація: комп'ютерні системи).
Водночас, залишається незрозумілим, чи сам директор буде виготовляти товар, що становить предмет закупівлі Труби сталеві безшовні гарячедеформовані, чи ТОВ "БЛЕНД ГРУП" має намір залучати підрядника для виконання договору за результатами процедури закупівлі щодо виготовлення труб. У другому разі, ТОВ "БЛЕНД ГРУП" зобовязано було вказати у своїй тендерній пропозиції інформацію щодо залучення підрядників (співвиконавців), із наданням відповідних документів щодо матеріально-технічної бази підприємства-виготовлювача труб, сертифікатів якості, співробітників зі спеціальними знаннями та ін. документи, що підтверджували б відповідність такого виробника труб вимогам Замовника. Однак ТОВ "БЛЕНД ГРУП" вищепереліченого зазначено та надано не було.
Також Переможцем надано довідку загального характеру №32-04 від 14.04.2020 щодо наявного обладнання та матеріально технічної бази, без зазначення обладнання, необхідного для виконання умов закупівлі та виготовлення товару, що є предметом закупівлі, згідно з технічними вимогами ГОСТ 8732-78 “Труби сталеві безшовні гарячедеформовані”.
Щодо непідтвердження повноважень на укладення значного правочину
Окремо слід звернути увагу Замовника, що ст. 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» № 2275-VІІІ, який набрав чинності 17.06.2018, встановлено особливий порядок вчинення значних правочинів (якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності) та встановлено обов’язок прийняття загальними зборами учасників товариств з обмеженою відповідальністю рішення про надання згоди на вчинення такого значного правочину.
Однак, ТОВ "БЛЕНД ГРУП" не надано у складі тендерної пропозиції рішення загальних зборів підприємства (оформленого відповідним протоколом) про надання згоди та надання директору повноважень на вчинення значного правочину, у даному випадку - на укладення договору про закупівлю за результатами тендеру UA-2020-02-11-000988-c щодо поставки ТОВ "БЛЕНД ГРУП" на адресу ДП "УКРАЇНСЬКА ГЕОЛОГІЧНА КОМПАНІЯ" товару за результатами тендеру, очікувана вартість якого складає 3 800 000,00 грн.
Водночас ТОВ "БЛЕНД ГРУП" не надано документу/листа/довідки, на підтвердження, що договір за наслідками Процедури закупівлі не буде для товариства значним правочином, згідно з умовами ст. 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» (не перевищить 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності).
Наголошуємо, що згідно з чинним законодавством України, що підтверджується також численною судовою практикою, відсутність згоди на укладення значного правочину є підставою для визнання такого правочину недійсним (у даному випадку - договору за наслідками Процедури закупівлі UA-2020-03-27-001156-c).
Висновки:
За вищевказаних обставин, Замовник повинен був керуватись приписами Закону України "Про публічні закупівлі" та прийняти рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "БЛЕНД ГРУП" як такої, що не відповідає вимогам тендерної документації, однак ДП "УКРАЇНСЬКА ГЕОЛОГІЧНА КОМПАНІЯ" не здійснено відповідних дій, що призводить до порушення встановленого Законом порядку проведення процедури закупівлі.
Замовник не відніс вищенаведені відхилення від змісту ГОСТу, а також інші, наведені у даній Скарзі невідповідності тендерної пропозиції до суттєвих порушень вимог тендерної документації та не зробив висновок про невідповідність умовам тендерної документації, про невідповідність технічної бази та можливостям щодо виготовлення предмету закупівлі потребам ДП "УКРАЇНСЬКА ГЕОЛОГІЧНА КОМПАНІЯ" та умовам Тендерної документації, що свідчить про залишення Замовником поза увагою вищевказаних суттєвих невідповідностей тендерної пропозиції учасника та про відсутність підстав для визнання ТОВ "БЛЕНД ГРУП" переможцем Процедури закупівлі.
Також до переможця тендеру не застосовано наслідків пункту 3 Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації щодо відхилення тендерних пропозицій учасників, що вказує на оцінку пропозиції ТОВ "БЛЕНД ГРУП" всупереч ч. 1 ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", внаслідок чого було порушено права учасника Приватного підприємства «Науково-виробнича фірма «Кароліна» та основоположні принципи здійснення закупівель щодо добросовісної конкуренції серед учасників закупівель, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Враховуючи вищенаведене, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», –
ПРОШУ
1. Скасувати рішення ДП "УКРАЇНСЬКА ГЕОЛОГІЧНА КОМПАНІЯ" про визначення ТОВ "БЛЕНД ГРУП" переможцем у процедурі закупівлі “Труби сталеві безшовні гарячедеформовані", оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-03-27-001156-c.
2. Відкликати повідомлення про намір укласти договір з ТОВ "БЛЕНД ГРУП" від 22 квітня 2020.
3. Відхилити тендерну пропозицію ТОВ "БЛЕНД ГРУП" як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям тендерної документації Замовника.
4. Продовжити здійснення розгляду та оцінки тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі за № UA-2020-03-27-001156-c.
Всі документи подані учасниками тендеру відкриваються на комп’ютерному обладнанні замовника, тому претензій щодо формату надання документів у замовника немає.
Щодо вимоги про відсутність підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Учасником-переможцем в складі тендерної пропозиції було надано копію договору про закупівлю товару за кодом ДК 021:2015 - 44160000-9 «Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби», який також є предметом поточної закупівлі. Зважаючи , що замовником не було деталізовано вимогу щодо визнання аналогічним договору по закупівлі саме за ДСТУ, а не за кодом Єдиного закупівельного словника, замовник не вважає за можливе розцінювати договір що відповідає закупівлі за кодом як не належний. Але замовник бере до уваги це зауваження учасника-скаржника та при складанні вимог майбутніх тендерних документацій буде їх враховувати.
Щодо вимоги про відсутність документів, що посвідчують якість товару
Тендерною документацією передбачена вимога щодо надання копій документів відповідності, якщо такі передбачені нормативними актами. Зважаючи, що з 01.01.2018 року скасовано Перелік продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 № 28, замовник не має законодавчих підстав для відхилення пропозиції, яка не підтверджена відповідними сертифікатами, якщо такі не вимагаються нормативними актами.
Щодо вимоги про непідтвердження наявності обладнання, працівників для виконання умов закупівлі.
Вимогами тендерної документації не передбачалось встановленого переліку працівників та обладнання, які повинні бути у учасника для підтвердження наявності обладнання та працівників. Зважаючи, що умовами тендеру не передбачена закупівля товару безпосередньо у виробника (недискримінаційні умови), учасник може надати перелік працівників та обладнання для поставки товару як посередник.
Щодо непідтвердження повноважень на укладення значного правочину
Подання тендерної пропозиції не означає безумовного факту укладення договору. Повноваження представника учасника на укладення договору перевіряються під час безпосередньо підписання договору.
Зважаючи, що законодавством, яке діяло на момент оголошення тендеру та умовами тендерної документації, не передбачалось надання фінансової звітності учасника, визначити чи є такий правочин для учасника значним не вбачається можливим, а отже вимагати документи, що не були передбачені законом та тендерною документацією замовник не має права.
15 квітня 2020 о 12:33 год. було опубліковано протокол розкриття тендерних пропозицій.
22 квітня 2020 о 15:41 год. Замовником було опубліковано повідомлення про намір укласти договір з переможцем Процедури закупівлі товариством з обмеженою відповідальністю "БЛЕНД ГРУП".
Згідно з протоколом №27 засідання тендерного комітету ДП "УКРАЇНСЬКА ГЕОЛОГІЧНА КОМПАНІЯ" від 30.04.2020, вирішено відхилити тендерну пропозицію переможця ТОВ "БЛЕНД ГРУП" за п.2 ч. 1 ст.30 Закону України "Про публічні закупівлі".
Згідно з протоколом №28 засідання тендерного комітету ДП "УКРАЇНСЬКА ГЕОЛОГІЧНА КОМПАНІЯ" від 07.05.2020, переможцем процедури закупівлі UA-2020-03-27-001156-c визначено ТОВ "Альфа-Метал-Компані". Замовником опубліковано повідомлення про намір укласти договір 07 травня 2020 о 13:19 год.
Однак ПП «Науково-виробнича фірма «Кароліна» наголошує на невідповідності тендерної пропозиції переможця умовам тендерної документації та не погоджується із рішенням Замовника щодо обрання ТОВ "Альфа-Метал-Компані" переможцем Процедури закупівлі з наступних підстав.
Слід вказати, що ТОВ "Альфа-Метал-Компані", якого обрано переможцем Процедури закупівлі за № UA-2020-03-27-001156-c не було виконано умов тендерної документації (далі - ТД) при наданні документів у складі тендерної пропозиції, а саме.
Щодо надання неналежних документів, що посвідчують якість товару.
Слід вказати, що згідно з вимогами п.6 Розділу 3 Тендерної документації Замовника, згідно з яким: “Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі пропозиції інформацію та документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі”.
Також переможцем у своїй пропозиції наведено посилання щодо підтвердження якості товару, що є предметом закупівлі, та пропонується до поставки, відповідними сертифікатами якості, що за словами самого учасника мають бути додані до тендерної пропозиції (текст під таблицею з найменуванням товару).
Водночас, ТОВ "Альфа-Метал-Компані" у складі тендерної пропозиції, у Документі "Сертифікати" надано Инспекционный сертификат саме з реквізитами № 0283/4 від 27.01.2020 (стр.3-4 файлу), який, однак, не відповідає дійсності та має ознаки затертя та підроблення: частина стертої печатки, на першому листі відсутня інформація щодо найменування вантажоодержувача, транспортного засобу, контракту, заводського замовлення, унікального номеру і номер знизу сертифіката.
Зазначене виключає можливість підтвердження, що саме компанія ТОВ "Альфа-Метал-Компані" має приналежність до сертифікату № 0283/4 від 27.01.2020, і що документ не взято учасником з мережі Інтернет, в іншого контрагента тощо.
Отже, ТОВ "Альфа-Метал-Компані", якого визнано переможцем процедури закупівлі, не надано у складі своєї пропозиції належних законодавчо встановлених документів, що підтверджують якість товару, а саме- сертифікатів якості на Предмет закупівлі, чим порушено прямі вимоги тендерної документації Замовника.
Щодо недотримання вимог Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» при проведенні Процедури закупівлі
Слід зазначити, що ст. 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» № 2275-VІІІ, який набрав чинності 17.06.2018, встановлено особливий порядок вчинення значних правочинів (якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності) та встановлено обов’язок прийняття загальними зборами учасників/єдиним учасником товариства з обмеженою відповідальністю рішення про надання згоди на вчинення такого значного правочину.
Однак, ТОВ "Альфа-Метал-Компані" не надано у складі тендерної пропозиції рішення єдиного учасника підприємства про надання згоди та надання директору повноважень на вчинення значного правочину, у даному випадку - на укладення договору про закупівлю за результатами тендеру UA-2020-03-27-001156-c на суму 3 800 000,00 грн.
Водночас ТОВ "Альфа-Метал-Компані" не надано документу/листа/довідки, на підтвердження, що договір за наслідками Процедури закупівлі не буде для товариства значним правочином, згідно з умовами ст. 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» (не перевищить 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності).
Наголошуємо, що згідно з чинним законодавством України, що підтверджується також численною судовою практикою, відсутність згоди на укладення значного правочину є підставою для визнання такого правочину недійсним (у даному випадку - договору за наслідками Процедури закупівлі UA-2020-03-27-001156-c).
Закон, що застосовується
Слід зазначити, що згідно з п.5 Розділу X Прикінцеві та перехідні положення Закону України “Про публічні закупівлі”, процедури закупівель товарів, робіт і послуг, розпочаті до введення в дію цього Закону (тобто до 19.04.2020), завершуються відповідно до порядку, що діяв до введення в дію цього Закону.
Отже, до Процедури закупівлі № UA-2020-03-27-001156-c, що розпочата 24 березня 2020 року, застосовуються положення Закону України “Про публічні закупівлі” у попередній редакції (до 19.04.2020), що діяла на момент початку Процедури закупівлі (далі - Закон).
За вищевказаних обставин, Замовник повинен був керуватись приписами Закону України "Про публічні закупівлі" та прийняти рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "Альфа-Метал-Компані" як такої, що не відповідає вимогам тендерної документації, однак ДП "УКРАЇНСЬКА ГЕОЛОГІЧНА КОМПАНІЯ" не здійснено відповідних дій, що призводить до порушення встановленого Законом порядку проведення процедури закупівлі.
Замовник не відніс вищенаведені невідповідності тендерної пропозиції до суттєвих порушень вимог тендерної документації та не зробив висновок про невідповідність умовам тендерної документації, про невідповідність технічної бази та можливостям щодо виготовлення предмету закупівлі потребам ДП "УКРАЇНСЬКА ГЕОЛОГІЧНА КОМПАНІЯ" та умовам Тендерної документації, що свідчить про залишення Замовником поза увагою вищевказаних суттєвих невідповідностей тендерної пропозиції учасника та про відсутність підстав для визнання ТОВ "Альфа-Метал-Компані" переможцем Процедури закупівлі.
Також до переможця тендеру не застосовано наслідків пункту 3 Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації щодо відхилення тендерних пропозицій учасників, що вказує на оцінку пропозиції ТОВ "Альфа-Метал-Компані" всупереч ч. 1 ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", внаслідок чого було порушено права учасника Приватного підприємства «Науково-виробнича фірма «Кароліна» та основоположні принципи здійснення закупівель щодо добросовісної конкуренції серед учасників закупівель, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Враховуючи вищенаведене, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», –
ПРОШУ
1. Скасувати рішення ДП "УКРАЇНСЬКА ГЕОЛОГІЧНА КОМПАНІЯ" про визначення ТОВ ""Альфа-Метал-Компані" переможцем у процедурі закупівлі “Труби сталеві безшовні гарячедеформовані", оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-03-27-001156-c.
2. Відхилити тендерну пропозицію ТОВ ""Альфа-Метал-Компані" як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям тендерної документації Замовника та відкликати повідомлення про намір укласти договір з ТОВ ""Альфа-Метал-Компані" від 07 травня 2020.
3. Продовжити здійснення розгляду та оцінки тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі за № UA-2020-03-27-001156-c.
щодо рішення, прийнятого Замовником
ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "УКРАЇНСЬКА ГЕОЛОГІЧНА КОМПАНІЯ" (далі - Замовник, ДП "УГК") було розпочато процедуру закупівлі (номер оголошення про проведення закупівлі у Prozorro UA-2020-03-27-001156-c), назва предмету закупівлі Труби сталеві безшовні гарячедеформовані (далі по тексту – Процедура закупівлі), учасником якого є Приватне підприємство «Науково-виробнича фірма «Кароліна».
15 квітня 2020 о 12:33 год. було опубліковано протокол розкриття тендерних пропозицій.
22 квітня 2020 о 15:41 год. Замовником було опубліковано повідомлення про намір укласти договір з переможцем Процедури закупівлі товариством з обмеженою відповідальністю "БЛЕНД ГРУП".
Згідно з протоколом №27 засідання тендерного комітету ДП "УКРАЇНСЬКА ГЕОЛОГІЧНА КОМПАНІЯ" від 30.04.2020, вирішено відхилити тендерну пропозицію переможця ТОВ "БЛЕНД ГРУП" за п.2 ч. 1 ст.30 Закону України "Про публічні закупівлі".
Згідно з протоколом №28 засідання тендерного комітету ДП "УКРАЇНСЬКА ГЕОЛОГІЧНА КОМПАНІЯ" від 07.05.2020, переможцем процедури закупівлі UA-2020-03-27-001156-c визначено ТОВ "Альфа-Метал-Компані". Замовником опубліковано повідомлення про намір укласти договір 07 травня 2020 о 13:19 год.
Однак ПП «Науково-виробнича фірма «Кароліна» наголошує на невідповідності тендерної пропозиції переможця умовам тендерної документації та не погоджується із рішенням Замовника щодо обрання ТОВ "Альфа-Метал-Компані" переможцем Процедури закупівлі з наступних підстав.
Слід вказати, що ТОВ "Альфа-Метал-Компані", якого обрано переможцем Процедури закупівлі за № UA-2020-03-27-001156-c не було виконано умов тендерної документації (далі - ТД) при наданні документів у складі тендерної пропозиції, а саме.
Щодо надання неналежних документів, що посвідчують якість товару.
Слід вказати, що згідно з вимогами п.6 Розділу 3 Тендерної документації Замовника, згідно з яким: “Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі пропозиції інформацію та документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі”.
Також переможцем у своїй пропозиції наведено посилання щодо підтвердження якості товару, що є предметом закупівлі, та пропонується до поставки, відповідними сертифікатами якості, що за словами самого учасника мають бути додані до тендерної пропозиції (текст під таблицею з найменуванням товару).
Водночас, ТОВ "Альфа-Метал-Компані" у складі тендерної пропозиції, у Документі "Сертифікати" надано Инспекционный сертификат саме з реквізитами № 0283/4 від 27.01.2020 (стр.3-4 файлу), який, однак, не відповідає дійсності та має ознаки затертя та підроблення: частина стертої печатки, на першому листі відсутня інформація щодо найменування вантажоодержувача, транспортного засобу, контракту, заводського замовлення, унікального номеру і номер знизу сертифіката.
Зазначене виключає можливість підтвердження, що саме компанія ТОВ "Альфа-Метал-Компані" має приналежність до сертифікату № 0283/4 від 27.01.2020, і що документ не взято учасником з мережі Інтернет, в іншого контрагента тощо.
Отже, ТОВ "Альфа-Метал-Компані", якого визнано переможцем процедури закупівлі, не надано у складі своєї пропозиції належних законодавчо встановлених документів, що підтверджують якість товару, а саме- сертифікатів якості на Предмет закупівлі, чим порушено прямі вимоги тендерної документації Замовника.
Щодо недотримання вимог Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» при проведенні Процедури закупівлі
Слід зазначити, що ст. 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» № 2275-VІІІ, який набрав чинності 17.06.2018, встановлено особливий порядок вчинення значних правочинів (якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності) та встановлено обов’язок прийняття загальними зборами учасників/єдиним учасником товариства з обмеженою відповідальністю рішення про надання згоди на вчинення такого значного правочину.
Однак, ТОВ "Альфа-Метал-Компані" не надано у складі тендерної пропозиції рішення єдиного учасника підприємства про надання згоди та надання директору повноважень на вчинення значного правочину, у даному випадку - на укладення договору про закупівлю за результатами тендеру UA-2020-03-27-001156-c на суму 3 800 000,00 грн.
Водночас ТОВ "Альфа-Метал-Компані" не надано документу/листа/довідки, на підтвердження, що договір за наслідками Процедури закупівлі не буде для товариства значним правочином, згідно з умовами ст. 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» (не перевищить 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності).
Наголошуємо, що згідно з чинним законодавством України, що підтверджується також численною судовою практикою, відсутність згоди на укладення значного правочину є підставою для визнання такого правочину недійсним (у даному випадку - договору за наслідками Процедури закупівлі UA-2020-03-27-001156-c).
Закон, що застосовується
Слід зазначити, що згідно з п.5 Розділу X Прикінцеві та перехідні положення Закону України “Про публічні закупівлі”, процедури закупівель товарів, робіт і послуг, розпочаті до введення в дію цього Закону (тобто до 19.04.2020), завершуються відповідно до порядку, що діяв до введення в дію цього Закону.
Отже, до Процедури закупівлі № UA-2020-03-27-001156-c, що розпочата 24 березня 2020 року, застосовуються положення Закону України “Про публічні закупівлі” у попередній редакції (до 19.04.2020), що діяла на момент початку Процедури закупівлі (далі - Закон).
За вищевказаних обставин, Замовник повинен був керуватись приписами Закону України "Про публічні закупівлі" та прийняти рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "Альфа-Метал-Компані" як такої, що не відповідає вимогам тендерної документації, однак ДП "УКРАЇНСЬКА ГЕОЛОГІЧНА КОМПАНІЯ" не здійснено відповідних дій, що призводить до порушення встановленого Законом порядку проведення процедури закупівлі.
Замовник не відніс вищенаведені невідповідності тендерної пропозиції до суттєвих порушень вимог тендерної документації та не зробив висновок про невідповідність умовам тендерної документації, про невідповідність технічної бази та можливостям щодо виготовлення предмету закупівлі потребам ДП "УКРАЇНСЬКА ГЕОЛОГІЧНА КОМПАНІЯ" та умовам Тендерної документації, що свідчить про залишення Замовником поза увагою вищевказаних суттєвих невідповідностей тендерної пропозиції учасника та про відсутність підстав для визнання ТОВ "Альфа-Метал-Компані" переможцем Процедури закупівлі.
Також до переможця тендеру не застосовано наслідків пункту 3 Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації щодо відхилення тендерних пропозицій учасників, що вказує на оцінку пропозиції ТОВ "Альфа-Метал-Компані" всупереч ч. 1 ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", внаслідок чого було порушено права учасника Приватного підприємства «Науково-виробнича фірма «Кароліна» та основоположні принципи здійснення закупівель щодо добросовісної конкуренції серед учасників закупівель, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Враховуючи вищенаведене, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», –
ПРОШУ
1. Скасувати рішення ДП "УКРАЇНСЬКА ГЕОЛОГІЧНА КОМПАНІЯ" про визначення ТОВ ""Альфа-Метал-Компані" переможцем у процедурі закупівлі “Труби сталеві безшовні гарячедеформовані", оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-03-27-001156-c.
2. Відхилити тендерну пропозицію ТОВ ""Альфа-Метал-Компані" як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям тендерної документації Замовника та відкликати повідомлення про намір укласти договір з ТОВ ""Альфа-Метал-Компані" від 07 травня 2020.
3. Продовжити здійснення розгляду та оцінки тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі за № UA-2020-03-27-001156-c.
Додаток:
1. «Инспекционный сертификат» №0283/4 від 27.01.2020 року.
Тендерною документацією передбачена вимога щодо підтвердження якості товару шляхом надання документів відповідності, якщо такі передбачені нормативними актами.
В тендерній документації не зазначався виключний перелік таких документів.
Зважаючи, що з 01.01.2018 року скасовано Перелік продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 № 28, замовник не має законодавчих підстав для відхилення пропозиції, яка не підтверджена відповідними сертифікатами, якщо такі не вимагаються нормативними актами.
Разом з тим, учасник-переможець надав в складі своєї тендерної пропозиції зразки інспекційних сертифікатів на продукцію, яка планується до поставки. Зважаючи, що умовами тендерної документації не передбачено безпосереднє виготовлення учасником товару, що закуповується, або придбання його безпосередньо у виробника, враховуючи, що законодавством чи тендерною документацією не встановлено форми документів відповідності, підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника на підставі, заявленій у вимозі, немає.
Щодо вимоги про недотримання вимог Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» при проведенні Процедури закупівлі
Учасником надано в складі пропозиції копія Рішення засновника від 25.12.2019 р. № 4-19 про надання повноважень директору учасника-переможця на укладання договорів на суму до 300 000 000,00 (триста мільйонів) гривень без додаткового погодження, що є належним підтвердженням уповноваженої особи учасника на підписання договору.
Щодо закону, що застосовується
Зважаючи на вимоги п.5 розділу X Прикінцеві та перехідні положення Закону України “Про публічні закупівлі” (№114-IX від 19.09.2019 р.), при завершенні процедури закупівлі № UA-2020-03-27-001156-c, що розпочата 24 березня 2020 року Замовник керувався Законом України “Про публічні закупівлі” (№922-VIII від 25.12.2015 р.) в редакції, що діяла до 19.04.2020 р. Замовником виконано всі передбачені Законом та тендерною документацією дії, без необґрунтованого утиску прав учасників з надуманих причин та недопущення їх дискримінації, а також здійснена об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій з метою запобігання корупційним діям і зловживанням.
Інформація про моніторинг
- UA-M-2020-07-17-000062 ● 8cddbe0334704a239e8cdc593344c224
- Статус: порушення не виявлені
-
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
-
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: | 17 липня 2020 |
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: | 21 липня 2020 10:37 |
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
17.07.2020 № 122
Київ
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається).
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу Держаудитслужби
від 17.07.2020 № 122
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3 UA-2020-03-27-001156-c 27.03.2020
інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель
Висновок про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації: | 05 серпня 2020 |
Кінцевий строк оскарження: | 11 серпня 2020 |
Порушення не виявлено
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 15 квітня 2020 12:33
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Документи |
---|---|---|---|
ТОВ "БЛЕНД ГРУП" |
3 781 440,00
UAH з ПДВ
|
3 200 000,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВ "Альфа-Метал-Компані" |
3 732 960,00
UAH з ПДВ
|
3 589 944,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА "КАРОЛІНА" |
3 660 432,00
UAH з ПДВ
|
3 590 000,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНТЕРПАЙП УКРАЇНА" |
3 798 246,76
UAH з ПДВ
|
3 605 000,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "ЕЛЕКТРОНТЕХСЕРВІС ЛТД"" |
3 742 140,00
UAH з ПДВ
|
3 635 999,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВ "Р-МК" |
3 775 380,00
UAH з ПДВ
|
3 636 000,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
ТОВ "ІНТЕКС-ЕНЕРДЖІ" |
3 800 000,00
UAH з ПДВ
|
3 800 000,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
ТОВ "БЛЕНД ГРУП" #38906047 |
Рішення скасоване |
3 200 000,00
UAH з ПДВ
|
30 квітня 2020 10:58
|
ТОВ "БЛЕНД ГРУП" #38906047 |
Відхилено |
3 200 000,00
UAH з ПДВ
|
30 квітня 2020 10:58
|
ТОВ "Альфа-Метал-Компані" #34202711 |
Переможець |
3 589 944,00
UAH з ПДВ
|
07 травня 2020 13:19
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
17 січня 2022 10:20
|
Електронний підпис | укладений |
29 грудня 2020 13:18
|
Електронний підпис | зміни до договору |
29 грудня 2020 13:18
|
Дод_уг_1 (1) (1).pdf | зміни до договору |
29 грудня 2020 13:17
|
Електронний підпис | укладений |
21 травня 2020 15:27
|
210520.pdf | укладений |
21 травня 2020 15:26
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 29 грудня 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 29 грудня 2020 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | продовження строку дії договору у зв'язку з затримкою фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми договору |
Номер договору про закупівлю: | 210520 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |