Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Електрична енергія
Очікувана вартість
4 451 901,00 UAH
UA-2020-03-20-004953-b 6a14d715bfdf401197cd30134b0b8f2d
Переговорна процедура    Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Олександр Черняк

+380973575695 zvirkes@gmail.com

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: Житомирський військовий інститут С. П. Корольова
Код ЄДРПОУ: 08183359
Вебсайт: http://www.zvir.zt.ua/
Місцезнаходження: 10004, Україна , Житомирська обл., м. Житомир , пр. Миру, 22, ЖВІ
Контактна особа: Олександр Черняк
+380973575695
zvirkes@gmail.com
Категорія: Замовник, що здійснює закупівлі для потреб оборони

Обґрунтування застосування переговорної процедури

Пункт закону
Роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання
Обґрунтування
Враховуючи об’єктивну відсутність конкуренції з технічних причин (єдиний постачальник універсальних послуг Житомирської області) відповідно до пункту 2 частини 2 статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 20 березня 2020
Оскарження наміру укласти договір: 31 березня 2020 00:00

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Послуги


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія


Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1441562 кіловат-година
Електрична енергія
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 10004, Україна, Житомирська область, Житомир, проспект Миру 22, ЖВІ
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2020
ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
Надання послуг Пiсляоплата 25 Календарні 100

Тендерна документація

20 березня 2020 17:20
Електронний підпис
20 березня 2020 17:18
8а.docx
20 березня 2020 17:20
Електронний підпис
20 березня 2020 17:19
Електронний підпис
20 березня 2020 17:18
8а.docx

Інформація про моніторинг

  • UA-M-2020-04-21-000027 ● 8720edc9e2e0489bbb1ee16988d477bd
  • Статус: порушення виявлені
  • Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:

    1. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
  • Етапи закупівельного процесу:

    1. Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
    2. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі

Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21 квітня 2020
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: 21 квітня 2020 16:21
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі:

ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ

Н А К А З

21.04.2020
№ 25

Житомир

Про початок
моніторингу закупівель

Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,

НАКАЗУЮ:

1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.

Начальник Людмила КОСТЮК

Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 21.04.2020 № 25.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
3. UA-2020-03-20-004953-b від 20.03.2020 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Запит замовнику на пояснення

Дата: 2020-04-22 10:38:23

Запит про надання пояснень

У межах проведення моніторингу закупівлі «Електрична енергія», код ДК 021:2015: 09310000-5 (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2020-03-20-004953-b) та відповідно пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922), постала потреба в отриманні пояснення з наступного питання:
Так, відповідно до частини 1 статті 35 Закону № 922 визначено, що переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками. Разом з тим, відповідно до частини 1 статті 21 Закону № 922 визначено, що відкриті торги є основною процедурою закупівлі.
В той же час, Житомирським військовим інститутом С. П. Корольова (далі – Замовник) проведено переговорну процедуру закупівель згідно пункту 2 частини 2 статті 35 Закону № 922, а саме: відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи, проведення якої обґрунтовується, тим що єдиним постачальником універсальної послуги на території Житомирської області є ТОВ «Житомирська обласна енергопостачальна компанія».
Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими цим законом. Постачання електричної енергії у розумінні цього закону не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності.
Відповідно до Ліцензійного реєстру Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, станом на 26.12.2019 видано суб’єктам господарювання близько 700 ліцензій на постачання електричної енергії споживачу.
Слід зазначити, що ТОВ «Житомирська обласна енергопостачальна компанія», відсутнє у переліку природних монополій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, які проводять діяльність у сфері енергетики, станом на 31.12.2019. Перелік доступний на сайті регулятора за посиланням http://www.nerc.gov.ua та Антимонопольного комітету України за посиланням http://www.amc.gov.ua.
Таким чином, Замовником не враховано норми частини 1 статті 3 та пункту 1 статті 56 Закону України «Про ринок електричної енергії» та роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.12.2018 № 3304-04-54502-07 щодо конкурентного ринку електричної енергії, та як наслідок проведено переговорну процедуру закупівель без настання умов, щодо застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 2 частини 2 статті 35 Закону № 922.
Слід відмітити, що аналогічна ситуація розглянута щодо проведення переговорної процедури закупівель з придбання електричної енергії у постачальника універсальних послуг на підставі згідно пункту 2 частини 2 статті 35 Закону розглянуто на засіданні постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері закупівель (рішення від 28.12.2019 за № 19560-р/пк-пз, оголошення № UA-2019-12-02-001306-b, рішення № 10877-р/пк-пз від 08.08.2019, оголошення № UA-2019-07-11-001036-b) та зобов’язано замовника відмітити переговорну процедуру закупівель.
Слід відмітити, що аналогічна позиція з даного проводу зазначена (щодо що придбання електричної енергія має здійснюватись за процедурою відкритих торгів, а не шляхом проведення переговорної процедури закупівель з придбання електричної енергії у постачальника універсальних послуг на підставі згідно пункту 2 частини 2 статті 35 Закону № 922 ) у рішенні Івано – Франківського окружного адміністративного суду від 13 серпня 2019 року у справі № 300/1137/19, яке вступило у законну силу.
Доказом того, що ТОВ «Житомирська обласна енергопостачальна компанія», не є суб`єктом природної монополії, є також про проведення відкритих торгів Комунальним некомерційним підприємством "Бердичівська міська лікарня" Бердичівської міської ради з постачання електроенергії за ідентифікатором закупівлі UA-2019-11-25-000712-c, де в процедурі торгів прийняли участь 4 учасники та проведення відкритих торгів Управлінням освіти і науки виконавчого комітету Бердичівської міської ради з постачання електроенергії за ідентифікатором закупівлі UA-2019-11-12-003080-b, де в процедурі торгів прийняли участь 5 учасників. Це додатково підтверджує наявність конкуренції у сфері постачання електричної енергії, що виключає можливість у даному випадку застосування переговорної процедури закупівлі електричної енергії згідно пункту 2 частини 2 статті 35 Закону № 922.
Слід зазначити, що пунктом 14 форми повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель, затвердженої наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за №449/28579 (далі – наказ № 490) передбачено, що обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі повинно містити посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі.
Так, аналізом даних електронної системи закупівель встановлено, що Замовник у пункті 14 «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури відсутнє посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі, як це передбачено Формою повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, затвердженої наказом 490, відсутність якого фактично також не підтверджує настання умов, щодо застосування переговорної процедури закупівлі визначених пунктом 2 частини 2 статті 35 Закону № 922.
Слід відмітити, що аналогічна позиція з даного проводу зазначена (порушення вимог Закону № 922 внаслідок відсутності обґрунтувань в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури) у постанові Верховного суду України від 19 березня 2020 року у справі № 460/853/19.
Враховуючи вищевикладене, поясніть: чому Замовником прийнято рішення щодо застосування переговорної процедури закупівель на підставі пункту 2 частини 2 статті 35 Закону № 922, за наявності ринку електричної енергії? - проведення переговорної процедури закупівель за відсутності у пункті 14 «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури відсутнє посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі, як це передбачено Формою повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, затвердженої наказом № 490?
Разом з тим, слід відмітити, що відповідно до вимог абзацу 3 частини 4 статті 35 Закону № 922 встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель переговорна процедура закупівлі відміняється замовником.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.

Відповідь замовника на пояснення

Дата: 2020-04-27 16:50:50

Надання пояснень

На Ваш запит від 21.04.2020 «Про надання пояснень», який надійшов в нашу адресу 22.04.2020 повідомляємо, що Ваш запит уважно проаналізований посадовими особами тендерного комітету та враховано в роботі тендерного комітету інституту.

Запит замовнику на пояснення

Дата: 2020-04-27 17:46:54

Про внесення змін до наказу УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІвід 21.04.2020 № 25

ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ

Н А К А З


23.04.2020 № 26

Житомир



Про внесення змін до наказу
від 21.04.2020 № 25


Відповідно до підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, у зв’язку із технічною помилкою

НАКАЗУЮ:

1. Внести зміни в наказ від 21.04.2020 № 25 «Про початок моніторингу закупівель» та викласти преамбулу до нього у наступній редакції:
«Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18.

2. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.


Начальник Людмила КОСТЮК

Відповіді ще немає

Звернення за роз'ясненням щодо висновку

Дата: 2020-05-06 21:41:28

Звернення до Держаудитслужби України

На Ваш висновок від 28.04.2020 «Про результати моніторингу закупівлі», який надійшов на нашу адресу 28.04.2020 повідомляємо, що Ваш висновок уважно проаналізований посадовими особами тендерного комітету та враховано в роботі тендерного комітету інституту.
При здійсненні закупівель посадовими особами інституту, при прийняті рішення враховувались та суворо дотримувались вимоги Закону України «Про публічні закупівлі»

Відповіді ще немає

Надання інформації про усунення порушення замовником

На Ваш висновок від 28.04.2020 «Про результати моніторингу закупівлі», який надійшов на нашу адресу 28.04.2020 повідомляємо, що Ваш висновок уважно проаналізований посадовими особами тендерного комітету та враховано в роботі тендерного комітету інституту.

2020-05-07 11:09:01


Висновок про результати моніторингу закупівлі

Друкувати висновок про результати моніторингу процедури закупівлі PDFHTML
Дата публікації: 28 квітня 2020
Кінцевий строк оскарження: 14 травня 2020

Порушення виявлено

  1. Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
  2. Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  3. Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Протокол розкриття

Друкувати протокол розкриття тендерних пропозицій PDFHTML
Учасник Рішення Пропозиція Опубліковано
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ"
#42095943
Переможець 4 451 901,00
UAH з ПДВ
20 березня 2020 17:25

Документи

20 березня 2020 17:25
Електронний підпис
20 березня 2020 17:23
9.doc

Повідомлення про намір укласти договір

Дата і час публікації: 20 березня 2020 17:25

Друкувати форму повідомлення PDFHTML
Учасник Пропозиція Документи
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ"
#42095943
4 451 901,00
UAH з ПДВ
Документи

Документи

20 березня 2020 17:25
Електронний підпис
20 березня 2020 17:23
9.doc

Укладений договір

Контракт Статус Опубліковано
Електронний підпис укладений
31 березня 2020 16:10
68.docx укладений
31 березня 2020 16:09
Додаток1_68.docx укладений
31 березня 2020 16:09