Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Вершкове масло (масло солодковершкове вагове 73% жиру)
Очікувана вартість
365 400,00 UAH
UA-2020-03-15-000013-c ● b0f7b1ff99a148c99dd0eac65ad49a35
Відкриті торги
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | КНП "ВОСТМО "Фтизіатрія" ВОР" |
Код ЄДРПОУ: | 05484008 |
Місцезнаходження: | 23233, Україна , Вінницька обл., село Бохоники, Комплекс будівель і споруд, буд. б/н |
Контактна особа: |
Гуцол Світлана Михайлівна +380432566635 obltub1@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 15 березня 2020 14:45 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 21 березня 2020 14:50 |
Оскарження умов закупівлі: | до 27 березня 2020 00:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 31 березня 2020 14:50 |
Початок аукціону: | 01 квітня 2020 14:13 |
Очікувана вартість: | 365 400,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 1 850,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 0,51% |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:15530000-2: Вершкове масло
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
2520 кг
Вершкове масло (масло солодковершкове вагове 73% жиру)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
23233, Україна, Вінницька область, Вінницька область, Вінницький район, с. Бохоники, комплекс будівель і споруд, буд. б/н
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2020
ДК 021:2015: 15530000-2 — Вершкове масло
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Поставка товару | Пiсляоплата | 30 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
15 березня 2020 14:48 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
15 березня 2020 14:45 |
Тендерна документація.docx |
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2020-03-15-000013-c.c1
Статус:
Не задоволена
Учасник: ТОВ "Вінпродтрейд", Код ЄДРПОУ:34886897
Дата подання: 18 березня 2020 14:09
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Замовником КНП "ВОСТМО "Фтизіатрія" ВОР" було оголошено закупівлю за ідентифікатором UA-2020-03-15-000013-с на Вершкове масло (масло солодковершкове вагове 73% жиру) класифікація за ДК 021:2015: 15530000-2 - Вершкове масло в системі електронних закупівель ProZorro.
Детально проаналізувавши тендерну документацію, було встановлено наявність дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель. Дані положення значно звужують коло осіб учасників та унеможливлюють здорову конкуренцію у даній процедурі закупівлі, і як наслідок придбання предмета закупівлі за ціною значно нищою ніж оголошена вартість, що суттєво б зекономило витрату бюджетних коштів.
І. п.4 «Інші вимоги» в Додатку 2 до Тендерної документації Замовник вимагає надати учасником, наступні документи:
2) копію діючого сертифіката ISO 22000:2019, що засвідчує використання учасником системи управління безпечністю харчових продуктів, який виданий учаснику та чинний на момент подання пропозиції. Якщо учасник не є виробником товару, то він також додає копію діючого сертифікату ISO 22000:2019, що засвідчує використання виробником запропонованого товару системи управління безпечністю харчових продуктів;
3) копії діючого сертифікату ISO 9001:2015, що засвідчує використання виробником запропонованого товару системи управління якістю;
4) учасник надає сертифікат на систему екологічного управління (відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015).
Дане питання регламентується Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Ним передбачено, що сертифікація харчових продуктів необов’язкова. Разом з тим з переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, даний предмет закупівлі виключили. Тобто, у Замовника відсутня законодавча підстава, щоб встановлювати такі положення в тендерній документації.
Крім того, зазначаємо, що наявність таких сертифікатів не підтверджує якість виготовленої продукції, а лише свідчить про налагоджені процеси виробництва на підприємстві.
ІІ. Проаналізувавши інші закупівлі на продукти харчування (сирні продукти (Сир твердий «Український», сир кисломолочний, оброблені овочі та фрукти, олія) оголошені Замовником встановили, що для підтвердження КВАЛІФІКАЦІЇ УЧАСНИКІВ Учасник повинен надати в складі своєї пропозиції, до початку аукціону, у сканованому вигляді лише:
цінову пропозицію згідно Додатку 1 до Оголошення;
інформацію про учасника згідно Додатка 2 до Оголошення.
В вище згаданих закупівлях Замовник не вимагає жодних документів які б підтверджували якість запропонованого товару та не ставить будь яких інших вимог до учасника.
Отже з вище викладеного випливає що Замовник встановив дискримінаційні положення в Тендерній документації до цієї закупівлі навмисно для обмеження можливість взяти участь у торгах інших представників бізнесу, які мають досвід роботи у даній сфері та можуть запропонувати якісний та конкурентоспроможний товар за доступними цінами.
Принцип недискримінації учасників закріплений у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон). А згідно з частиною третьою статті 5 Закону прямо передбачається, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Оскільки дані положення тендерної документації суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними.
Виходячи з вищевикладеного,
ПРОШУ:
1. Розглянути це звернення та надати відповідь у встановлені законом строки.
2. Усунути порушення положень тендерної документації, внести зміни в тендерну документацію шляхом видалення дискримінаційних положень, п.4 «Інші вимоги» в Додатку 2 до Тендерної документації:
«2. учасник повинен використовувати систему управління безпечністю харчових продуктів стосовно роздрібної та/або оптової торгівлі продуктами харчування. Для підтвердження необхідно надати в складі тендерної пропозиції копію діючого сертифіката ISO 22000:2019, що засвідчує використання учасником системи управління безпечністю харчових продуктів, який виданий учаснику та чинний на момент подання пропозиції. Якщо учасник не є виробником товару, то він також додає копію діючого сертифікату ISO 22000:2019, що засвідчує використання виробником запропонованого товару системи управління безпечністю харчових продуктів;
3) учасник повинен використовувати систему управління якістю стосовно роздрібної та/або оптової торгівлі продуктами харчування, для підтвердження необхідно надати в складі тендерної пропозиції копії діючого сертифікату ISO 9001:2015, що засвідчує використання виробником запропонованого товару системи управління якістю;
4) учасник надає сертифікат на систему екологічного управління (відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015)».
Розгорнути
Згорнути
Детально проаналізувавши тендерну документацію, було встановлено наявність дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель. Дані положення значно звужують коло осіб учасників та унеможливлюють здорову конкуренцію у даній процедурі закупівлі, і як наслідок придбання предмета закупівлі за ціною значно нищою ніж оголошена вартість, що суттєво б зекономило витрату бюджетних коштів.
І. п.4 «Інші вимоги» в Додатку 2 до Тендерної документації Замовник вимагає надати учасником, наступні документи:
2) копію діючого сертифіката ISO 22000:2019, що засвідчує використання учасником системи управління безпечністю харчових продуктів, який виданий учаснику та чинний на момент подання пропозиції. Якщо учасник не є виробником товару, то він також додає копію діючого сертифікату ISO 22000:2019, що засвідчує використання виробником запропонованого товару системи управління безпечністю харчових продуктів;
3) копії діючого сертифікату ISO 9001:2015, що засвідчує використання виробником запропонованого товару системи управління якістю;
4) учасник надає сертифікат на систему екологічного управління (відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015).
Дане питання регламентується Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Ним передбачено, що сертифікація харчових продуктів необов’язкова. Разом з тим з переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, даний предмет закупівлі виключили. Тобто, у Замовника відсутня законодавча підстава, щоб встановлювати такі положення в тендерній документації.
Крім того, зазначаємо, що наявність таких сертифікатів не підтверджує якість виготовленої продукції, а лише свідчить про налагоджені процеси виробництва на підприємстві.
ІІ. Проаналізувавши інші закупівлі на продукти харчування (сирні продукти (Сир твердий «Український», сир кисломолочний, оброблені овочі та фрукти, олія) оголошені Замовником встановили, що для підтвердження КВАЛІФІКАЦІЇ УЧАСНИКІВ Учасник повинен надати в складі своєї пропозиції, до початку аукціону, у сканованому вигляді лише:
цінову пропозицію згідно Додатку 1 до Оголошення;
інформацію про учасника згідно Додатка 2 до Оголошення.
В вище згаданих закупівлях Замовник не вимагає жодних документів які б підтверджували якість запропонованого товару та не ставить будь яких інших вимог до учасника.
Отже з вище викладеного випливає що Замовник встановив дискримінаційні положення в Тендерній документації до цієї закупівлі навмисно для обмеження можливість взяти участь у торгах інших представників бізнесу, які мають досвід роботи у даній сфері та можуть запропонувати якісний та конкурентоспроможний товар за доступними цінами.
Принцип недискримінації учасників закріплений у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон). А згідно з частиною третьою статті 5 Закону прямо передбачається, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Оскільки дані положення тендерної документації суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними.
Виходячи з вищевикладеного,
ПРОШУ:
1. Розглянути це звернення та надати відповідь у встановлені законом строки.
2. Усунути порушення положень тендерної документації, внести зміни в тендерну документацію шляхом видалення дискримінаційних положень, п.4 «Інші вимоги» в Додатку 2 до Тендерної документації:
«2. учасник повинен використовувати систему управління безпечністю харчових продуктів стосовно роздрібної та/або оптової торгівлі продуктами харчування. Для підтвердження необхідно надати в складі тендерної пропозиції копію діючого сертифіката ISO 22000:2019, що засвідчує використання учасником системи управління безпечністю харчових продуктів, який виданий учаснику та чинний на момент подання пропозиції. Якщо учасник не є виробником товару, то він також додає копію діючого сертифікату ISO 22000:2019, що засвідчує використання виробником запропонованого товару системи управління безпечністю харчових продуктів;
3) учасник повинен використовувати систему управління якістю стосовно роздрібної та/або оптової торгівлі продуктами харчування, для підтвердження необхідно надати в складі тендерної пропозиції копії діючого сертифікату ISO 9001:2015, що засвідчує використання виробником запропонованого товару системи управління якістю;
4) учасник надає сертифікат на систему екологічного управління (відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015)».
Рішення замовника: Вимога не задоволена
23 березня 2020 15:24
Шановний скаржник!
Тендерну документацію розроблено з дотриманням усіх вимог, установлених ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), та відповідно до наказу
Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 року № 680 «Про
затвердження примірної тендерної документації».
Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством, та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, а також ч.2 ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає що замовник може установлювати один або декілька кваліфікаційних критеріїв.
Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 31.10.2019 року № 340 міжнародний стандарт ISO 22000 «Системи управління безпечністю харчових продуктів» був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 22000), а також на виконання вимог Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів» № 771/97-ВР від 23.12.1997 року, Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів» № 1602-VII від 20.09.2015 року, в тому числі, згідно з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 590 від 01.10.2012 року «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)», у 2017 році закінчився перехідний період для впровадження в робочі процеси харчових підприємств базової системи харчової безпеки НАССР.
Пройти сертифікацію за стандартом ДСТУ ISO22000 може будь-яка організація, що працює у відповідності до стандартів ДСТУ ISO, а наявність зазначених сертифікатів є найбільш ефективний способом підтвердити виконання вимог ЗУ «Про безпечність та якість харчових продуктів» та підвищити безпеку своєї продукції до рівня міжнародних стандартів. Беручи до уваги те, що останнім часом якість харчових продуктів (молочних продуктів) значно погіршилась, з метою відбору найбільш якісних продуктів харчування, з’явилась необхідність встановити вимогу щодо наявності у виробника впровадженої системи управління якістю, що відповідає національному стандарту ДСТУ ISO 9001, ISO 14001:2015 щодо екологічного управління та ISO 22000:2019 щодо управління безпечністю харчових продуктів.
Зазначені вимоги Замовника є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі».
Окремо зазначаємо, що Орган оскарження неодноразово приймав рішення щодо
необґрунтованості оскарження вимоги щодо надання Сертифікату системи управління
якістю на учасника торгів за стандартами ISO 9001. Наприклад, рішенням 3463-р/пк-пз від13.04.2018 (UA-2018-01-23-002492-a.b3), рішенням 6492-р/пк-пз від 03.07.2018 (UA-2018-05-17-000313-b.b2), рішенням №11399 від 07.11.2018 року, рішенням №18793 від
17.12.2019 (UA-2019-11-05-001267-c) скарга стосовно аналогічної вимоги не
задовольняється.
Також варто зазначити, що Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає норм, які обмежують право замовника вимагати від учасника документального підтвердження відповідності та компетентності учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.
Звертаємо увагу, що закупівля товару для харчування пацієнтів лікарні є вкрай відповідальною та соціально важливою закупівлею, а функцією тендерного комітету є максимально ефективне проведення зазначеної закупівлі.
Тому, вважаємо, що вищезазначені вимоги жодним чином не є дискримінаційними,
оскільки будь-який учасник може отримати вказані документи, у разі його відповідності
встановленим вимогам щодо системи управління якістю харчових продуктів.
Тендерну документацію розроблено з дотриманням усіх вимог, установлених ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), та відповідно до наказу
Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 року № 680 «Про
затвердження примірної тендерної документації».
Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством, та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, а також ч.2 ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає що замовник може установлювати один або декілька кваліфікаційних критеріїв.
Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 31.10.2019 року № 340 міжнародний стандарт ISO 22000 «Системи управління безпечністю харчових продуктів» був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 22000), а також на виконання вимог Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів» № 771/97-ВР від 23.12.1997 року, Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів» № 1602-VII від 20.09.2015 року, в тому числі, згідно з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 590 від 01.10.2012 року «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)», у 2017 році закінчився перехідний період для впровадження в робочі процеси харчових підприємств базової системи харчової безпеки НАССР.
Пройти сертифікацію за стандартом ДСТУ ISO22000 може будь-яка організація, що працює у відповідності до стандартів ДСТУ ISO, а наявність зазначених сертифікатів є найбільш ефективний способом підтвердити виконання вимог ЗУ «Про безпечність та якість харчових продуктів» та підвищити безпеку своєї продукції до рівня міжнародних стандартів. Беручи до уваги те, що останнім часом якість харчових продуктів (молочних продуктів) значно погіршилась, з метою відбору найбільш якісних продуктів харчування, з’явилась необхідність встановити вимогу щодо наявності у виробника впровадженої системи управління якістю, що відповідає національному стандарту ДСТУ ISO 9001, ISO 14001:2015 щодо екологічного управління та ISO 22000:2019 щодо управління безпечністю харчових продуктів.
Зазначені вимоги Замовника є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі».
Окремо зазначаємо, що Орган оскарження неодноразово приймав рішення щодо
необґрунтованості оскарження вимоги щодо надання Сертифікату системи управління
якістю на учасника торгів за стандартами ISO 9001. Наприклад, рішенням 3463-р/пк-пз від13.04.2018 (UA-2018-01-23-002492-a.b3), рішенням 6492-р/пк-пз від 03.07.2018 (UA-2018-05-17-000313-b.b2), рішенням №11399 від 07.11.2018 року, рішенням №18793 від
17.12.2019 (UA-2019-11-05-001267-c) скарга стосовно аналогічної вимоги не
задовольняється.
Також варто зазначити, що Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає норм, які обмежують право замовника вимагати від учасника документального підтвердження відповідності та компетентності учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.
Звертаємо увагу, що закупівля товару для харчування пацієнтів лікарні є вкрай відповідальною та соціально важливою закупівлею, а функцією тендерного комітету є максимально ефективне проведення зазначеної закупівлі.
Тому, вважаємо, що вищезазначені вимоги жодним чином не є дискримінаційними,
оскільки будь-який учасник може отримати вказані документи, у разі його відповідності
встановленим вимогам щодо системи управління якістю харчових продуктів.
Реєстр пропозицій
Дата і час розкриття: 01 квітня 2020 14:34
Учасник | Первинна пропозиція | Остаточна пропозиція | Документи |
---|---|---|---|
ПП "ТД "Солодкий світ" |
350 784,00
UAH з ПДВ
|
350 784,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
Товариство з обмеженою відповідальністю "Деражнянський молочний завод" |
365 148,00
UAH з ПДВ
|
365 148,00
UAH з ПДВ
|
Документи |
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано | Додатково |
---|---|---|---|---|
ПП "ТД "Солодкий світ" #35054725 |
Відхилено |
350 784,00
UAH з ПДВ
|
08 квітня 2020 15:54
|
Учасник знаходиться у зведених
відомостях АМКУ |
Товариство з обмеженою відповідальністю "Деражнянський молочний завод" #14146210 |
Рішення скасоване |
365 148,00
UAH з ПДВ
|
09 квітня 2020 12:41
|
|
Товариство з обмеженою відповідальністю "Деражнянський молочний завод" #14146210 |
Переможець |
365 148,00
UAH з ПДВ
|
09 квітня 2020 12:53
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
14 січня 2022 10:48
|
Електронний підпис | укладений |
06 січня 2021 21:11
|
Сканировать1.PDF | зміни до договору |
06 січня 2021 21:08
|
Електронний підпис | укладений |
06 січня 2021 21:05
|
Сканировать10001.PDF | зміни до договору |
06 січня 2021 21:04
|
Електронний підпис | укладений |
21 квітня 2020 10:36
|
img123.pdf | укладений |
21 квітня 2020 10:32
|
Зміни до договору
Дата внесення змін до договору: | 31 грудня 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 06 січня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | Продовження строку дії договору на наступний рік |
Номер договору про закупівлю: | 111 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 1 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |
Дата внесення змін до договору: | 31 грудня 2020 |
Дата публікації змін до договору: | 06 січня 2021 |
Випадки для внесення змін до істотних умов договору: |
|
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): | збільшення суми договору в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році |
Номер договору про закупівлю: | 111 |
Договір: | |
Номер додаткової угоди: | 2 |
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: | PDF ● HTML |