Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Послуги їдалень (послуги гарячого харчування)
Очікувана вартість
540 186,20 UAH
UA-2020-02-24-002453-c d7c6576ab3b84dabbeb0cad477091455
Переговорна процедура (скорочена)    Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Любов Павлівна Ісматуллаєва

+380564620199 schoolinternat8@gmail.com

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ "КРИВОРІЗЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ САНАТОРНА ШКОЛА-ІНТЕРНАТ № 8 І-ІІ СТУПЕНІВ" ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ"
Код ЄДРПОУ: 20204696
Місцезнаходження: 50047, Україна , Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг , ВУЛИЦЯ СЕРГІЯ КОЛАЧЕВСЬКОГО, будинок 86 А
Контактна особа: Любов Павлівна Ісматуллаєва
+380564620199
schoolinternat8@gmail.com
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади

Обґрунтування застосування переговорної процедури

Пункт закону
Виникла нагальна потреба здійснити закупівлю через настання підстав передбачених Законом
Обґрунтування
згідно з ч.2 ст.35 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) переговорна процедура застосовується замовником як виняток у разі «нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, що унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення тендеру, а саме пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам. Застосування переговорної процедури закупівлі в таких випадках здійснюється за рішенням замовника щодо кожної процедури.»
Одним з основних завдань сучасної освітньої політики при організації навчально-виховного процесу є збереження здоров’я та формування здорового способу життя у підростаючого покоління. При цьому важливе значення має організація харчування вихованців у навчальних закладах.
Відповідно до п. 3. ст. 56 Закону України «Про освіту» » органи державної влади та органи місцевого самоврядування, у підпорядкуванні яких перебувають державні і комунальні заклади освіти, забезпечують безоплатним гарячим харчуванням зокрема дітей, які навчаються і в санаторних закладах освіти. Призупинення процесу харчування здобувачів освіти санаторного закладу призведе до порушення санітарно-гігієнічних вимог щодо виконання режиму дня та медичної реабілітації дітей, що знаходяться на тривалому лікуванні з протитуберкульозної профілактики. Ця ситуація ставить під загрозу перебіг навчального процесу в закладі ( вихованці знаходяться в режимі цілодобового перебування) та прямо порушує ст.3 Закону України «Про освіту» в частині конституційного права дитини на освіту, загрожує порушенням нормальних умов життєдіяльності та може призвести до виникнення загрози здоров’ю вихованців та до надзвичайної ситуації в розумінні п.24 ст.2 Кодексу цивільного захисту України.
Невиконання вимог законодавчих актів щодо харчування дітей з малими та неактивними формами туберкульозу в навчальному закладі може призвести до великого соціального резонансу. Дану ситуацію можна розцінити, як надзвичайну ситуацію соціального характеру. Ситуація (якщо вона тривала б певний час) призвела б до погіршення здоров’я дітей та призупиненню освітнього процесу. Специфікація харчування дітей відрізняється від звичайних послуг харчування. Норми харчування дітей інфікованих туберкульозом розраховуються з урахуванням гігієнічних принципів та натуральних норм продуктів, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2004 року № 1591. Харчування дітей повинно бути збалансованим, адже незбалансоване харчування є причиною захворювань і в кінцевому результаті заважає фізично здоровому стану дітей. З метою вирішення вищезазначених обставин, як виняток, провести переговорну процедуру на закупівлю послуги їдалень (послуги гарячого харчування).
Враховуючи обставини зазначені вище, з метою створення умов для збереження здоров’я дітей, підвищення рівня організації харчування, забезпечення вихованців КЗО «Криворізька загальноосвітня санаторна школа-інтернат №8 І-ІІ ст.» ДОР», раціональним і якісним гарячим харчуванням , дотримання норм їх перебування в закладі, недопущення надзвичайної ситуації та ефективного використання бюджетних коштів виникає необхідність застосувати, як виняток, переговорну процедуру закупівлі,скорочену, відповідно до п.3 ч.2 статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922- VIII від 25.12.2015 року, по предмету: ДК 021:2015, код 55510000-8 Послуги їдалень (послуги гарячого харчування) на березень 2020 року.

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 24 лютого 2020
Оскарження наміру укласти договір: 01 березня 2020 00:00

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Послуги


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:55510000-8: Послуги їдалень


Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
Послуги їдалень (послуги гарячого харчування)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: вул.С.Колачевського,86а, м.Крвий Ріг, Дніпропетровська область, 50047, Україна
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 01 березня 2020  —  31 березня 2020
ДК 021:2015: 55510000-8 — Послуги їдалень

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
Надання послуг розрахунки проводяться шляхом оплати Замовником після пред’явлення Виконавцем акту виконаних послуг протягом 30 календарних днів після факту виконання послуг на підставі виставленого Виконавцем акту виконаних послуг. Пiсляоплата 30 Календарні 100

Тендерна документація

24 лютого 2020 16:17
Електронний підпис
24 лютого 2020 16:04
довідка працівники.pdf
24 лютого 2020 16:04
гарантійний лист.pdf
24 лютого 2020 16:04
проект договору.pdf
24 лютого 2020 16:04
уставные.rar
24 лютого 2020 16:04
довідка мтб.pdf
24 лютого 2020 16:04
аналогічний договір.rar

Інформація про моніторинг

  • UA-M-2020-03-16-000029 ● 12786306aa194804a62a24cbc0899fe2
  • Статус: порушення виявлені
  • Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:

    1. Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
  • Етапи закупівельного процесу:

    1. Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
    2. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі

Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 16 березня 2020
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: 16 березня 2020 17:50
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі:

16.03.2020 № 57

Дніпро

Про початок здійснення
моніторингу закупівель

Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,

НАКАЗУЮ:

1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.

Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ

Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 16.03.2020 № 57

Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг

№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі

унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника

28
UA-2020-02-24-002453-c
24.02.2020 Комунальний заклад «Криворізька загальноосвітня санаторна школа-інтернат №8 І-ІІ ступенів» (код ЄДРПОУ 20204696) Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель

Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Запит замовнику на пояснення

Дата: 2020-03-23 10:42:01

про надання пояснень

У межах проведення моніторингу закупівлі послуги «Послуги їдалень (послуги гарячого харчування)» (код ДК 021:2015: 55510000-8 — Послуги їдалень) (інформацію опубліковано в інформаційно – телекомунікаційній системі закупівель за номером ID: UA-2020-02-24-002453-c) очікуваною вартістю 540 186,20 гривень та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частин першої та п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі -Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень із такого питання:
Відповідно до частини першої статті 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) відкриті торги є основною процедурою закупівлі.
Згідно з п.3 частини 2 статті 35 Закону переговорна процедура застосовується замовником як виняток у разі «нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, що унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення тендеру, а саме пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам. Застосування переговорної процедури закупівлі в таких випадках здійснюється за рішенням замовника щодо кожної процедури».
Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, встановлено, що процедура закупівлі «Послуги їдалень (послуги гарячого харчування)» (код ДК 021:2015: 55510000-8 — Послуги їдалень) у сумі 540 186,20 гривень ID: UA-2020-01-02-24-002453-c, проведена згідно з пунктом 3 частини 2 статті 35 Закону.
Поясніть, якими документами КЗО «Криворізька санаторна школа №8» ДОР» підтверджується наявність підстав, визначених пунктом 3 частини 2 статті 35 Закону – «особливих економічних чи соціальних обставин, що унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення тендеру, а саме пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам».
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.

Відповідь замовника на пояснення

Дата: 2020-03-25 10:30:11

Про надання пояснень

Тендерний комітет комунального закладу освіти «Криворізька санаторна школа № 8» Дніпропетровської обласної ради» надає пояснення до закупівлі на Послуги їдалень(послуги гарячого харчування) UA- 2019-11-19-002276-b.
19 листопада 2019 року замовником було прийнято рішення про проведення процедури закупівлі «відкриті торги з публікацією англійською мовою» та оголошено закупівлю UA- 2019-11-19-002276-b.
На час проведення процедури закупівлі відкриті торги з публікацією англійською мовою, закладом було продовжено дії договору про закупівлю (UA- 2019-02-05-003095-b) в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі, укладеному в попередньому році, відповідно до п.5 ст.36 Закону
На участь у відкритих торгах з публікацією англійською мовою було подано 6 тендерних пропозицій:
ФОП Реут Андрій Олександрович
ФОП Головченко Дмитро Олександрович,
ТОВ «Контракт Продрезерв 5»,
ТОВ «ФУД-КУК»,
ТОВ НВО «Промсервіс»
ТОВ «МІКА-ГРУП»
Відповідно до ст.28 Закону замовник розглянув подані тендерні пропозиції на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації та визначив відповідність учасників кваліфікаційним критеріям. За результатами проведеного розгляду тендерних пропозицій 10.01.2020 року, допущено до аукціону дві пропозиції ( ТОВ «МІКА ГРУП» та ФОП Реут Андрій Олександрович», чотири пропозиції ( ФОП Головченко Дмитро Олександрович, ТОВ «Контракт Продрезерв 5», ТОВ «ФУД-КУК», ТОВ НВО «Промсервіс» - відхилено з підстави невідповідності вимогам тендерної документації та кваліфікаційним критеріям, визначеним у тендерній документації.
14 січня 2020 року до постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі-Колегія) ФОП Головченко Д.О. була подана скарга на дії Замовника. Рішенням Колегії № 1741-р/пк-пз від 28.01.2020 року скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Головченко Дмитро Олександрович та рішення про допущення до аукціону тендерної пропозиції ТОВ «МІКА ГРУП» за процедурою закупівлі – ДК 021:2015:55510000-8 – «Послуги їдалень»(послуги гарячого харчування), оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2019-11-19-002276-b.
07.02.2020 року Замовником виконано рішення Колегії та до аукціону допущено ФОП Головченко Д.О. та відхилена тендерна пропозиція ТОВ «МІКА-ГРУП».
В період оскарження 11 лютого 2020 року до Колегії була подана скарга на дії Замовника від ТОВ «МІКА-ГРУП» . Рішенням Колегії № 2743-р/пк-пз від 13.02.2020 року було прийнято скаргу до розгляду. Розгляд скарги відбувся 03.03.2020 року о 16 годині. Рішенням Колегії № 4065-р/пк-пз від 03.03.2020 було припинено розгляд скарги товариства з обмеженою відповідальністю"МІКА ГРУП" від 11.02.2020 № UA-2019-11-19-002276-b.b2.
10.03.2020 року відбувся електронний аукціон. Оцінка тендерних пропозицій проводилась автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації. Електронною системою за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, тендерна пропозиція ФОП Головченко Д.О.
За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції ФОП Головченко Д.О. тендерний комітет 12.03.2020 року прийняв рішення про намір укласти договір.
Виходячи з вищенаведеного, ми бачимо що процедура «відкриті торги з публікацією англійською мовою», на теперішній час перебуває на стадії укладання договору, а на той час, станом на 24.02.2020 року, 20 відсотків суми договору було недостатню для забезпечення послугою гарячого харчування на строк, достатній для проведення процедури закупівлі, тому виникала нагальна потреба в безперебійному забезпеченні послугами гарячого харчування учнів закладу на період проведення процедури закупівлі відкриті торги з публікацією англійською мовою.
Згідно з ч.2 ст.35 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) переговорна процедура застосовується замовником як виняток у разі «нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, що унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення тендеру, а саме пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам. Застосування переговорної процедури закупівлі в таких випадках здійснюється за рішенням замовника щодо кожної процедури.»
Одним з основних завдань сучасної освітньої політики при організації навчально-виховного процесу є збереження здоров’я та формування здорового способу життя у підростаючого покоління. При цьому важливе значення має організація харчування вихованців у навчальних закладах. Відповідно до п. 3. ст. 56 Закону України «Про освіту» » органи державної влади та органи місцевого самоврядування, у підпорядкуванні яких перебувають державні і комунальні заклади освіти, забезпечують безоплатним гарячим харчуванням зокрема дітей, які навчаються і в санаторних закладах освіти. Призупинення процесу харчування здобувачів освіти санаторного закладу призведе до порушення санітарно-гігієнічних вимог щодо виконання режиму дня та медичної реабілітації дітей, що знаходяться на тривалому лікуванні з протитуберкульозної профілактики. Ця ситуація ставить під загрозу перебіг навчального процесу в закладі ( вихованці знаходяться в режимі цілодобового перебування) та прямо порушує ст.3 Закону України «Про освіту» в частині конституційного права дитини на освіту, загрожує порушенням нормальних умов життєдіяльності та може призвести до виникнення загрози здоров’ю вихованців та до надзвичайної ситуації в розумінні п.24 ст.2 Кодексу цивільного захисту України.
Невиконання вимог законодавчих актів щодо харчування дітей з малими та неактивними формами туберкульозу в навчальному закладі може призвести до великого соціального резонансу. Дану ситуацію можна розцінити, як надзвичайну ситуацію соціального характеру. Ситуація (якщо вона тривала б певний час) призвела б до погіршення здоров’я дітей та призупиненню освітнього процесу. Специфікація харчування дітей відрізняється від звичайних послуг харчування. Норми харчування дітей інфікованих туберкульозом розраховуються з урахуванням гігієнічних принципів та натуральних норм продуктів, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2004 року № 1591. Харчування дітей повинно бути збалансованим, адже незбалансоване харчування є причиною захворювань і в кінцевому результаті заважає фізично здоровому стану дітей. З метою вирішення вищезазначених обставин, як виняток, провести переговорну процедуру на закупівлю послуги їдалень (послуги гарячого харчування).
Враховуючи обставини зазначені вище, з метою створення умов для збереження здоров’я дітей, підвищення рівня організації харчування, забезпечення вихованців КЗО «Криворізька загальноосвітня санаторна школа-інтернат №8 І-ІІ ст.» ДОР», раціональним і якісним гарячим харчуванням , дотримання норм їх перебування в закладі, недопущення надзвичайної ситуації та ефективного використання бюджетних коштів виникла необхідність застосувати, як виняток, переговорну процедуру закупівлі, скорочену, відповідно до п.3 ч.2 статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922- VIII від 25.12.2015 року.
В зв’язку з викладеним вважаємо, що тендерним комітетом Замовника не були допущені порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» .

Звернення за роз'ясненням щодо висновку

Дата: 2020-04-08 13:51:27

Заперечення до висновку

Тендерний комітет комунального закладу освіти "Криворізька санаторна школа № 8 " Дніпропетровської обласної ради (далі – тендерний комітет) на висновок Східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу закупівлі опубліковано 03.04.2020 року, відповідно до якого встановлено порушення законодавства в частині визначення предмета закупівлі щодо не дотриманням Замовником вимоги вісімнадцятої частини першої статті 1 Закону, абзацу другого частини першої розділу ІІ Порядку визначення предмету закупівлі, який регламентується Наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 № 454 із змінами щодо визначення коду предмету закупівлі надає заперечення до висновку та інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Заклад є санаторного типу з малими та затухаючими формами туберкульозу та специфічними захворюваннями, в якому функціонують навчально-виховне та оздоровче відділення. Послуги надаються дітям пільгових категорій: дітям, які знаходяться на диспансерному обліку, дітям сиротам, дітям позбавленим батьківського піклування, дітям учасників АТО та ЧАЕС, дітям із багатодітних та малозабезпечених сімей та дітей-інвалідів. Дані категорії дітей потребують не тільки освітніх та оздоровчих, реабілітаційних послуг, а й особливих умов організації харчування, які будуються на індивідуальних особливостях дітей та відповідають принципам безпечності та якості харчування.
Предмет закупівлі товару за кодом ДК 021:2015: 55510000-8 - Послуги їдалень (послуги гарячого харчування) тендерним комітетом було обрано у суворій відповідності до вимог п. 18 ст. 1 Закону, згідно якого предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом та згідно з п. 17, 32 ч. 1 ст. 1 Закону, абзацу другого частини першої розділу II Порядку визначення предмету закупівлі, який регламентується Наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 № 454 із змінами та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник", затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.

Відповідно до Єдиного закупівельного словника з врахуванням його загальних положень було обрано код за показником четвертої цифри основного словника: ДК 021:2015: 55510000-8 - Послуги їдалень, як такий що відповідає предмету закупівлі, його класу та категорії, послугам що закуповуються за даною закупівлею, а також зазначено у дужках конкретну назву послуги - послуги гарячого харчування.
Відповідно до загальних положень Єдиного закупівельного словника основний словник базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і складаються з дев’яти цифр; групи цифр, у свою чергу, відповідають найменуванню, що описує товари, роботи і послуги, які становлять предмет контракту.
Код складається з 8 цифр, що згруповані таким чином:
перші дві цифри визначають розділ (XX000000-Y);
перші три цифри визначають групу (XXX00000-Y);
перші чотири цифри визначають клас (XXXX0000-Y);
перші п’ять цифр визначають категорію (XXXXX000-Y).
Останні три цифри коду дають більший ступінь деталізації в межах кожної категорії.
Дев’ята цифра — контрольна.
На виконання вимоги щодо обрання показника саме четвертої цифри основного словника було обрано код ДК 021:2015: 55510000-8 - Послуги їдалень враховуючи нижченаведене:
- розділ "55000000-0 Готельні, ресторанні послуги та послуги з роздрібної торгівлі" містить групу:
- "55500000-5 Послуги їдалень та кейтерингові послуги", яка в свою чергу поділяється на класи:
- "55510000-8 Послуги їдалень";
- "55520000-1 Кейтерингові послуги".
Обрання тендерним комітетом коду "55520000-1 Кейтерингові послуги" було б не доцільним враховуючи порядок та особливості надання кейтерингових послуг, порядок організації обслуговування, яке переважно проходить поза межами підприємств ресторанного господарства, іноді в місцях, де організувати процес споживання їжі складно, постачанні замовнику вже готової до споживання продукції, без використання потужностей замовника.
Враховуючи відсутність визначення на законодавчому рівні значення термінів тендерний комітет взяв визначення з вільної енциклопедії, та розглянувши всі категорії, які відносяться до класу послуг, в тому числі і ті, що відносяться до харчування та шкільного харчування:
-«кейтеринг» анг.catering від cater— «поставляти провізію» - галузь громадського харчування, пов'язана з наданням послуг на віддалених точках, що включає всі підприємства і служби, що надають підрядні послуги з організації харчування співробітників компаній і приватних осіб у приміщенні і на виїзному обслуговуванні, а також здійснюють обслуговування заходів різного призначення і роздрібний продаж готової кулінарної продукції»
- «послуги з організації харчування», «послуга харчування» - це послуга яка надається організаціями незалежно від організаційно-правової форми, а також індивідуальними підприємцями. Вони повинні мати асортиментний перелік кулінарної продукції, що буде виготовлятися відповідно вимогам нормативних документів. Терміни та визначення визначає поняття «заклад господарства» як вид економічної діяльності суб'єктів господарської діяльності щодо надання послуг відносно задоволення потреб споживачів у харчуванні з організуванням дозвілля або без нього, призначений готувати і постачати готову їжу та організовувати обслуговування споживачів в інших місцях за спеціальними замовленнями. Такі суб'єкти можуть обслуговувати бенкети, фірмові прийоми, ділові зустрічі, весілля та інші свята у залах, офісах, па природі, під тентами тощо.
За торговельною ознакою заклади господарства поділяються на дві групи: заклади, що продають продукцію і організовують її споживання в торговельним залі (ресторани, бари, кафе тощо); заклади, що продають продукцію для споживання поза межами торгівельного залу (фабрика-заготівельна, фабрика-кухня, домова кухня тощо).
До розглянутих класів послуг входять послуги з доставки готової їжі, а не з послуг, які надаються безпосередньо в приміщені закладу для вказаних вище категорій дітей(вихованців).
«їдальня»- це заклад для обслуговування певного контингенту споживачів із різноманітним асортиментом продукції власного виробництва і закупних товарів, в якому страви можуть надавати у вигляді скомплектованих раціонів харчування. Функціонують як правило, за місцем роботи споживачів, у навчальних закладах, військових підрозділах, лікувальних та оздоровчих закладах, відділеннях лікарень, закладах соціальної підтримки малозабезпечених верств населення тощо.
Організація харчування учнів (дітей, вихованців) покладена на Замовника, тобто на Комунальний заклад освіти «Криворізька санаторна школа № 8» Дніпропетровської обласної ради», це складання і затвердження графіку прийому їжі, меню яке є обов'язковим для виконавця, а також роздача готових страв, збір брудного посуду, організація відвідування їдальні, розважальні, культурно масові та святкові заходи, тощо. Виконавець з власних продуктів, із залученням своїх штатних працівників (у тому числі кухарів) готує страви, Замовник отримує тільки готові страви.
Розглянувши всі категорії, які відносяться до класу кейтерингових послуг, в тому числі і ті, що відносяться до шкільного харчування (55523100-3 Послуги з організації шкільного харчування, 55524000-9 Кейтерингові послуги для шкіл). Послуги з організації харчування (55320000-9) тендерний комітет вирішив, що жодна категорія послуг не відповідає особливостям харчування дітей закладу, так як:
заклад санаторного тину не можна вважати школою, так як крім навчання діти отримують профілактичне лікування, обстеження в межах компетенції закладу, проходять оздоровлення та організоване дозвілля.
В закладі діє медичне відділення, штатним розписом закладу передбачено: штат медичних працівників, вихователів, педагогічних та інших працівників. Вікові групи дітей від 6 до 10 років від 10 до 13 років, від 13 років і старше, це діти які потребують різноманітного, збалансованого у тому числі і частина дітей індивідуального дієтичною харчування.
Виходячи з зазначеного вище та враховуючи специфіку закладу, що:
в попередні роки, починаючи з 2015 року, послуги з гарячого харчування в
закладах освіти області визначалися на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010 за показником п'ятого знака (класифікаційне угруповання "категорія"), а саме: 56.29.2 - послуги їдалень
наказом Мінекономрозвитку України від 28.12.2015 N 1782 "Про затвердження Змін до Порядку визначення предмета закупівлі", внесені зміни до Порядку, згідно із якими з 05.01.2016 предмет закупівлі товарів і послуг визначався замовником на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010 за показником п'ятого знака із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників третьої - п'ятої цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник", а саме: 56.29.2 - послуги їдалень (55500000-5 - послуги їдалень та кейтерінгові послуги)
з 01.01.2017 предмет закупівлі товарів і послуг визначався замовником на основі виключно національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" за показником третьої - п’ятої цифр ДК 021:2015, а з 17.01.2017 і на сьогодні відповідно до наказу Мінекономрозвитку України від 17.03.2016 № 454 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» предмет закупівлі визначається по четвертому знаку (по класу) національного класифікатора України ДК 021:2015
Тендерний комітет визначив предмет закупівлі як «послуга», код закупівлі за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника - 55510000-8 Послуги їдалень (послуги гарячого харчування), вважаючи таке рішення більш доцільним та таким, що відповідає вимогам чинного законодавства у сфері публічних та державних закупівель.
В свою чергу на території замовника розташована будівля їдальні з харчоблоком для задоволення потреб учасників освітнього процесу комунального закладу освіти «Криворізька санаторна школа № 8» Дніпропетровської обласної ради».
Відповідно до Статуту комунального закладу освіти «Криворізька санаторна школа № 8» Дніпропетровської обласної ради», затвердженого рішенням Дніпропетровської обласної ради від 14.02.2020 № 564-21/VII заклад функціонує цілодобово, в закладі здійснюється харчування дітей.
Відповідно до п. 5.2 р. 5 договору від 02.03.2020 №002453-с місцем надання послуг є харчоблок.
Проте твердження , що діти не будуть харчуватися на підприємстві громадського харчування є хибним відповідно наступного.
Чинне законодавство України не містить визначення терміну " підприємство громадського харчування". В свою чергу законодавством закріплено поняття "заклад громадського харчування".
Відповідно до п. 27 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" заклад громадського харчування - ресторан, бар, кафе, їдальня, закусочна, піцерія, кулінарія, кіоск чи інший заклад незалежно від територіальних ознак (місця) провадження господарської діяльності з громадського харчування та ступеня доступності харчування будь-яким особам.
Отже, відповідно до вимог чинного законодавства, харчоблок замовника належить до закладів громадського харчування, оскільки призначений для виробництва кулінарної продукції, їх реалізації та/або організації їх споживання.
Поряд з цим ще раз звертаємо увагу, що відповідно до абз. 2 п. 1 «Порядку визначення предмета закупівлі» затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі №454 від 17.03.2016 року «Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.»
Таким чином ми визначили предмет закупівлі відповідно до чинного Законодавства України, а саме ДК 021:2015: 55510000-8 — Послуги їдалень (Послуги гарячого харчування учнів: 5 разове денне харчування учнів (вихованців, дітей) в навчальний періоди, протягом 5 днів на тиждень у зміну).
Національний класифікатор України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” містить багато кодів, які перетинаються між собою та не містить конкретних роз’яснень щодо вибору того чи іншого коду в одній категорії.
Тендерний комітет комунального закладу освіти «Криворізька санаторна школа № 8» Дніпропетровської обласної ради» скористався, наданим йому Законом України «Про публічні закупівлі», виключним правом на визначення предмету закупівлі відповідно до «Порядку визначення предмета закупівлі». Та визначив його не порушивши чинного законодавства.
Слід також зауважити, що якщо провести аналітику оголошення надпорогових закупівель з початку існування системи Prozorro то більшість замовників в Україні обирають саме код ДК 021:2015: 55510000-8 — «Послуги їдалень» для проведення подібних закупівель.
Таким чином, враховуючи те, що процедура закупівлі завершена учасник не звертався за роз’ясненнями та скаргами відносно обрання коду закупівлі за ДК 021:2015, визначення коду ДК не вплинуло по суті на обрання виду предмета закупівлі, процедури закупівлі, укладення договору, з переможцем торгів за результатами переговорів, який надавав послуги на умовах укладеного договору. Внесення змін до оголошення в частині визначення коду за ДК 021:2015 на теперішній час є неможливим з технічних причин. Визначення Замовником для закупівлі коду 55510000-8 Послуги їдалень за ДК 021:2015 не вплинуло на обрання процедури та проведення процедури торгів, на результат визначення переможця, укладання договору з ним і не має негативного впливу на бюджет .
Враховуючи вищевикладене, замовником було вірно визначено код Єдиного закупівельного словника для обрання предмета закупівлі.

2. Однією з функцій тендерного комітету є планування закупівель, вибір процедури закупівлі та проведення процедур закупівель. Згідно з частиною 2 статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) умови, порядок та процедури закупівель товарів, робіт і послуг можуть установлюватися або змінюватися виключно Законом, крім випадків, передбачених Законом. Відповідно до частини 6 статті 2 Закону забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом. Закупівля може здійснюватися шляхом застосування процедур визначених ст. 12 Закону. Однією із процедур є процедура відкриті торги.
Тендерним комітетом комунального закладу освіти «Криворізька санаторна школа № 8» Дніпропетровської обласної ради» 19 листопада 2019 року було прийнято рішення про проведення процедури закупівлі «відкриті торги з публікацією англійською мовою» та оголошено закупівлю UA-2019-11-19-002276-b.
На час проведення процедури закупівлі відкриті торги з публікацією англійською мовою, закладом було продовжено дії договору від 01.04.2019 р.№ 003095-b ( термін дії до 29.02.2020 року) в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі, укладеному в попередньому році, відповідно до п.5 ст.36 Закону
З врахуванням строків, що обумовлені Законом України «Про публічні закупівлі»
тендерним комітетом прораховано, що строк закінчення тендерної процедури, з урахуванням термінів подачі кваліфікаційних документів (тендерних пропозицій) 20 грудня 2019 року, розгляду замовником тендерних пропозицій на відповідність технічним вимогам та визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям ( до 20 робочих днів), проведенням аукціону та визначення переможця(5 робочих днів), а також, періоду оскарження результатів закупівлі (10 днів) між замовником та переможцем торгів, 03 лютого 2020 року.
Однак за результатами проведеного розгляду тендерних пропозицій 10.01.2020 року, були допущені до аукціону дві пропозиції ( ТОВ «МІКА ГРУП» та ФОП Реут Андрій Олександрович», чотири пропозиції ( ФОП Головченко Дмитро Олександрович, ТОВ «Контракт Продрезерв 5», ТОВ «ФУД-КУК», ТОВ НВО «Промсервіс») - відхилено з підстави невідповідності вимогам тендерної документації та кваліфікаційним критеріям, визначеним у тендерній документації.
14 січня 2020 року до постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі-Колегія) ФОП Головченко Д.О. була подана скарга на дії Замовника. Рішенням Колегії № 1741-р/пк-пз від 28.01.2020 року скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Головченко Дмитро Олександрович та рішення про допущення до аукціону тендерної пропозиції ТОВ «МІКА ГРУП» за процедурою закупівлі – ДК 021:2015:55510000-8 – «Послуги їдалень»(послуги гарячого харчування), оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2019-11-19-002276-b.
07.02.2020 року Замовником виконано рішення Колегії та до аукціону допущено ФОП Головченко Д.О. та відхилена тендерна пропозиція ТОВ «МІКА-ГРУП».В період оскарження 11 лютого 2020 року до Колегії була подана скарга на дії Замовника від ТОВ «МІКА-ГРУП» . Рішенням Колегії № 2743-р/пк-пз від 13.02.2020 року було прийнято скаргу до розгляду. Розгляд скарги відбувся 03.03.2020 року о 16 годині. Рішенням Колегії № 4065-р/пк-пз від 03.03.2020 було припинено розгляд скарги товариства з обмеженою відповідальністю"МІКА ГРУП" від 11.02.2020 № UA-2019-11-19-002276-b.b2.
10.03.2020 року відбувся електронний аукціон. Оцінка тендерних пропозицій проводилась автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації. Електронною системою за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, тендерна пропозиція ФОП Головченко Д.О.
За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції ФОП Головченко Д.О. тендерний комітет 12.03.2020 року прийняв рішення про намір укласти договір. 25.03.2020 року було укладено договір з ФОП Головченко Д.О.
Виходячи з вищенаведеного, ми бачимо що процедура «відкриті торги з публікацією англійською мовою», фактично завершилася 25.03.2020 року.
Таким чином в період часу з 1 березня 2020 року по 25 березня 2020 року виникла загроза, відсутності постачальника харчування у закладі.
Як наслідок, склалась би негативна ситуація щодо забезпечення закладу освіти харчуванням дітей, дітей пільгових і соціально-незахищених категорій, яка полягає у неможливості укладення договору на придбання послуги гарячого харчування і забезпечення безперебійного безкоштовного харчування під час проходження навчального процесу. Це призвело б до порушення прав дітей та вимог нормативно-правових актів щодо їх харчування, зокрема законів України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям», «Про охорону дитинства», «Про освіту»… тощо. Ситуацію, що склалась, слід розглядати як надзвичайну, оскільки вона може призвести до ускладнення здоров’я дітей. Не вирішення цієї проблеми у найкоротший термін призвело б до вкрай негативних економічних та соціальних наслідків.
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 35 Закону переговорна процедура застосовується як виняток у разі: «нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, що унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення тендеру, а саме пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам. Застосування переговорної процедури закупівлі в таких випадках здійснюється за рішенням замовника щодо кожної процедури».
Таким чином, з метою запобігання порушення вимог частини 3 статті 56 Закону України «Про освіту» в частині конституційного права дитини на освіту та з урахуванням нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням особливих обставин, а також для уникнення порушення санітарно-гігієнічних вимог щодо виконання режиму дня та медичної реабілітації дітей, що знаходяться на тривалому лікуванні з протитуберкульозної профілактики, залишення певної категорії здобувачів освіти без харчування, виникла нагальна потреба у застосуванні Замовником переговорної процедури закупівлі в порядку передбаченому статтею 35 Закону України «Про публічні закупівлі» .

Зважаючи на обставини, що склалися та необхідність негайного вжиття заходів щодо попередження настання надзвичайної ситуації в розумінні п.24 ст.2 Кодексу цивільного захисту України та недопущенням зриву процесу забезпечення дітей ( в закладі 346 вихованців , які знаходяться в режимі цілодобового перебування) гарячим харчуванням, як виняток, зважаючи на критичну ситуацію – тендерний комітет одноголосно проголосував за необхідність провести переговорну процедуру, скорочену, відповідно до п.3 ч.2 статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922- VIII від 25.12.2015 року.
В зв’язку з вище викладеним вважаємо, що тендерним комітетом Замовника не були допущені порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» .

Відповіді ще немає

Надання інформації про усунення порушення замовником

Тендерний комітет комунального закладу освіти "Криворізька санаторна школа № 8 " Дніпропетровської обласної ради (далі – тендерний комітет) на висновок Східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу закупівлі опубліковано 03.04.2020 року, відповідно до якого встановлено порушення законодавства в частині визначення предмета закупівлі щодо не дотриманням Замовником вимоги вісімнадцятої частини першої статті 1 Закону, абзацу другого частини першої розділу ІІ Порядку визначення предмету закупівлі, який регламентується Наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 № 454 із змінами щодо визначення коду предмету закупівлі надає заперечення до висновку та інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Заклад є санаторного типу з малими та затухаючими формами туберкульозу та специфічними захворюваннями, в якому функціонують навчально-виховне та оздоровче відділення. Послуги надаються дітям пільгових категорій: дітям, які знаходяться на диспансерному обліку, дітям сиротам, дітям позбавленим батьківського піклування, дітям учасників АТО та ЧАЕС, дітям із багатодітних та малозабезпечених сімей та дітей-інвалідів. Дані категорії дітей потребують не тільки освітніх та оздоровчих, реабілітаційних послуг, а й особливих умов організації харчування, які будуються на індивідуальних особливостях дітей та відповідають принципам безпечності та якості харчування. Предмет закупівлі товару за кодом ДК 021:2015: 55510000-8 - Послуги їдалень (послуги гарячого харчування) тендерним комітетом було обрано у суворій відповідності до вимог п. 18 ст. 1 Закону, згідно якого предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом та згідно з п. 17, 32 ч. 1 ст. 1 Закону, абзацу другого частини першої розділу II Порядку визначення предмету закупівлі, який регламентується Наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 № 454 із змінами та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник", затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. Відповідно до Єдиного закупівельного словника з врахуванням його загальних положень було обрано код за показником четвертої цифри основного словника: ДК 021:2015: 55510000-8 - Послуги їдалень, як такий що відповідає предмету закупівлі, його класу та категорії, послугам що закуповуються за даною закупівлею, а також зазначено у дужках конкретну назву послуги - послуги гарячого харчування. Відповідно до загальних положень Єдиного закупівельного словника основний словник базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і складаються з дев’яти цифр; групи цифр, у свою чергу, відповідають найменуванню, що описує товари, роботи і послуги, які становлять предмет контракту. Код складається з 8 цифр, що згруповані таким чином: перші дві цифри визначають розділ (XX000000-Y); перші три цифри визначають групу (XXX00000-Y); перші чотири цифри визначають клас (XXXX0000-Y); перші п’ять цифр визначають категорію (XXXXX000-Y). Останні три цифри коду дають більший ступінь деталізації в межах кожної категорії. Дев’ята цифра — контрольна. На виконання вимоги щодо обрання показника саме четвертої цифри основного словника було обрано код ДК 021:2015: 55510000-8 - Послуги їдалень враховуючи нижченаведене: - розділ "55000000-0 Готельні, ресторанні послуги та послуги з роздрібної торгівлі" містить групу: - "55500000-5 Послуги їдалень та кейтерингові послуги", яка в свою чергу поділяється на класи: - "55510000-8 Послуги їдалень"; - "55520000-1 Кейтерингові послуги". Обрання тендерним комітетом коду "55520000-1 Кейтерингові послуги" було б не доцільним враховуючи порядок та особливості надання кейтерингових послуг, порядок організації обслуговування, яке переважно проходить поза межами підприємств ресторанного господарства, іноді в місцях, де організувати процес споживання їжі складно, постачанні замовнику вже готової до споживання продукції, без використання потужностей замовника. Враховуючи відсутність визначення на законодавчому рівні значення термінів тендерний комітет взяв визначення з вільної енциклопедії, та розглянувши всі категорії, які відносяться до класу послуг, в тому числі і ті, що відносяться до харчування та шкільного харчування: -«кейтеринг» анг.catering від cater— «поставляти провізію» - галузь громадського харчування, пов'язана з наданням послуг на віддалених точках, що включає всі підприємства і служби, що надають підрядні послуги з організації харчування співробітників компаній і приватних осіб у приміщенні і на виїзному обслуговуванні, а також здійснюють обслуговування заходів різного призначення і роздрібний продаж готової кулінарної продукції» - «послуги з організації харчування», «послуга харчування» - це послуга яка надається організаціями незалежно від організаційно-правової форми, а також індивідуальними підприємцями. Вони повинні мати асортиментний перелік кулінарної продукції, що буде виготовлятися відповідно вимогам нормативних документів. Терміни та визначення визначає поняття «заклад господарства» як вид економічної діяльності суб'єктів господарської діяльності щодо надання послуг відносно задоволення потреб споживачів у харчуванні з організуванням дозвілля або без нього, призначений готувати і постачати готову їжу та організовувати обслуговування споживачів в інших місцях за спеціальними замовленнями. Такі суб'єкти можуть обслуговувати бенкети, фірмові прийоми, ділові зустрічі, весілля та інші свята у залах, офісах, па природі, під тентами тощо. За торговельною ознакою заклади господарства поділяються на дві групи: заклади, що продають продукцію і організовують її споживання в торговельним залі (ресторани, бари, кафе тощо); заклади, що продають продукцію для споживання поза межами торгівельного залу (фабрика-заготівельна, фабрика-кухня, домова кухня тощо). До розглянутих класів послуг входять послуги з доставки готової їжі, а не з послуг, які надаються безпосередньо в приміщені закладу для вказаних вище категорій дітей(вихованців). «їдальня»- це заклад для обслуговування певного контингенту споживачів із різноманітним асортиментом продукції власного виробництва і закупних товарів, в якому страви можуть надавати у вигляді скомплектованих раціонів харчування. Функціонують як правило, за місцем роботи споживачів, у навчальних закладах, військових підрозділах, лікувальних та оздоровчих закладах, відділеннях лікарень, закладах соціальної підтримки малозабезпечених верств населення тощо. Організація харчування учнів (дітей, вихованців) покладена на Замовника, тобто на Комунальний заклад освіти «Криворізька санаторна школа № 8» Дніпропетровської обласної ради», це складання і затвердження графіку прийому їжі, меню яке є обов'язковим для виконавця, а також роздача готових страв, збір брудного посуду, організація відвідування їдальні, розважальні, культурно масові та святкові заходи, тощо. Виконавець з власних продуктів, із залученням своїх штатних працівників (у тому числі кухарів) готує страви, Замовник отримує тільки готові страви. Розглянувши всі категорії, які відносяться до класу кейтерингових послуг, в тому числі і ті, що відносяться до шкільного харчування (55523100-3 Послуги з організації шкільного харчування, 55524000-9 Кейтерингові послуги для шкіл). Послуги з організації харчування (55320000-9) тендерний комітет вирішив, що жодна категорія послуг не відповідає особливостям харчування дітей закладу, так як: заклад санаторного тину не можна вважати школою, так як крім навчання діти отримують профілактичне лікування, обстеження в межах компетенції закладу, проходять оздоровлення та організоване дозвілля. В закладі діє медичне відділення, штатним розписом закладу передбачено: штат медичних працівників, вихователів, педагогічних та інших працівників. Вікові групи дітей від 6 до 10 років від 10 до 13 років, від 13 років і старше, це діти які потребують різноманітного, збалансованого у тому числі і частина дітей індивідуального дієтичною харчування. Виходячи з зазначеного вище та враховуючи специфіку закладу, що: в попередні роки, починаючи з 2015 року, послуги з гарячого харчування в закладах освіти області визначалися на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010 за показником п'ятого знака (класифікаційне угруповання "категорія"), а саме: 56.29.2 - послуги їдалень наказом Мінекономрозвитку України від 28.12.2015 N 1782 "Про затвердження Змін до Порядку визначення предмета закупівлі", внесені зміни до Порядку, згідно із якими з 05.01.2016 предмет закупівлі товарів і послуг визначався замовником на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010 за показником п'ятого знака із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників третьої - п'ятої цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник", а саме: 56.29.2 - послуги їдалень (55500000-5 - послуги їдалень та кейтерінгові послуги) з 01.01.2017 предмет закупівлі товарів і послуг визначався замовником на основі виключно національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" за показником третьої - п’ятої цифр ДК 021:2015, а з 17.01.2017 і на сьогодні відповідно до наказу Мінекономрозвитку України від 17.03.2016 № 454 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» предмет закупівлі визначається по четвертому знаку (по класу) національного класифікатора України ДК 021:2015 Тендерний комітет визначив предмет закупівлі як «послуга», код закупівлі за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника - 55510000-8 Послуги їдалень (послуги гарячого харчування), вважаючи таке рішення більш доцільним та таким, що відповідає вимогам чинного законодавства у сфері публічних та державних закупівель. В свою чергу на території замовника розташована будівля їдальні з харчоблоком для задоволення потреб учасників освітнього процесу комунального закладу освіти «Криворізька санаторна школа № 8» Дніпропетровської обласної ради». Відповідно до Статуту комунального закладу освіти «Криворізька санаторна школа № 8» Дніпропетровської обласної ради», затвердженого рішенням Дніпропетровської обласної ради від 14.02.2020 № 564-21/VII заклад функціонує цілодобово, в закладі здійснюється харчування дітей. Відповідно до п. 5.2 р. 5 договору від 02.03.2020 №002453-с місцем надання послуг є харчоблок. Проте твердження , що діти не будуть харчуватися на підприємстві громадського харчування є хибним відповідно наступного. Чинне законодавство України не містить визначення терміну " підприємство громадського харчування". В свою чергу законодавством закріплено поняття "заклад громадського харчування". Відповідно до п. 27 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" заклад громадського харчування - ресторан, бар, кафе, їдальня, закусочна, піцерія, кулінарія, кіоск чи інший заклад незалежно від територіальних ознак (місця) провадження господарської діяльності з громадського харчування та ступеня доступності харчування будь-яким особам. Отже, відповідно до вимог чинного законодавства, харчоблок замовника належить до закладів громадського харчування, оскільки призначений для виробництва кулінарної продукції, їх реалізації та/або організації їх споживання. Поряд з цим ще раз звертаємо увагу, що відповідно до абз. 2 п. 1 «Порядку визначення предмета закупівлі» затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі №454 від 17.03.2016 року «Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.» Таким чином ми визначили предмет закупівлі відповідно до чинного Законодавства України, а саме ДК 021:2015: 55510000-8 — Послуги їдалень (Послуги гарячого харчування учнів: 5 разове денне харчування учнів (вихованців, дітей) в навчальний періоди, протягом 5 днів на тиждень у зміну). Національний класифікатор України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” містить багато кодів, які перетинаються між собою та не містить конкретних роз’яснень щодо вибору того чи іншого коду в одній категорії. Тендерний комітет комунального закладу освіти «Криворізька санаторна школа № 8» Дніпропетровської обласної ради» скористався, наданим йому Законом України «Про публічні закупівлі», виключним правом на визначення предмету закупівлі відповідно до «Порядку визначення предмета закупівлі». Та визначив його не порушивши чинного законодавства. Слід також зауважити, що якщо провести аналітику оголошення надпорогових закупівель з початку існування системи Prozorro то більшість замовників в Україні обирають саме код ДК 021:2015: 55510000-8 — «Послуги їдалень» для проведення подібних закупівель. Таким чином, враховуючи те, що процедура закупівлі завершена учасник не звертався за роз’ясненнями та скаргами відносно обрання коду закупівлі за ДК 021:2015, визначення коду ДК не вплинуло по суті на обрання виду предмета закупівлі, процедури закупівлі, укладення договору, з переможцем торгів за результатами переговорів, який надавав послуги на умовах укладеного договору. Внесення змін до оголошення в частині визначення коду за ДК 021:2015 на теперішній час є неможливим з технічних причин. Визначення Замовником для закупівлі коду 55510000-8 Послуги їдалень за ДК 021:2015 не вплинуло на обрання процедури та проведення процедури торгів, на результат визначення переможця, укладання договору з ним і не має негативного впливу на бюджет . Враховуючи вищевикладене, замовником було вірно визначено код Єдиного закупівельного словника для обрання предмета закупівлі. 2. Однією з функцій тендерного комітету є планування закупівель, вибір процедури закупівлі та проведення процедур закупівель. Згідно з частиною 2 статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) умови, порядок та процедури закупівель товарів, робіт і послуг можуть установлюватися або змінюватися виключно Законом, крім випадків, передбачених Законом. Відповідно до частини 6 статті 2 Закону забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом. Закупівля може здійснюватися шляхом застосування процедур визначених ст. 12 Закону. Однією із процедур є процедура відкриті торги. Тендерним комітетом комунального закладу освіти «Криворізька санаторна школа № 8» Дніпропетровської обласної ради» 19 листопада 2019 року було прийнято рішення про проведення процедури закупівлі «відкриті торги з публікацією англійською мовою» та оголошено закупівлю UA-2019-11-19-002276-b. На час проведення процедури закупівлі відкриті торги з публікацією англійською мовою, закладом було продовжено дії договору від 01.04.2019 р.№ 003095-b ( термін дії до 29.02.2020 року) в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі, укладеному в попередньому році, відповідно до п.5 ст.36 Закону З врахуванням строків, що обумовлені Законом України «Про публічні закупівлі» тендерним комітетом прораховано, що строк закінчення тендерної процедури, з урахуванням термінів подачі кваліфікаційних документів (тендерних пропозицій) 20 грудня 2019 року, розгляду замовником тендерних пропозицій на відповідність технічним вимогам та визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям ( до 20 робочих днів), проведенням аукціону та визначення переможця(5 робочих днів), а також, періоду оскарження результатів закупівлі (10 днів) між замовником та переможцем торгів, 03 лютого 2020 року. Однак за результатами проведеного розгляду тендерних пропозицій 10.01.2020 року, були допущені до аукціону дві пропозиції ( ТОВ «МІКА ГРУП» та ФОП Реут Андрій Олександрович», чотири пропозиції ( ФОП Головченко Дмитро Олександрович, ТОВ «Контракт Продрезерв 5», ТОВ «ФУД-КУК», ТОВ НВО «Промсервіс») - відхилено з підстави невідповідності вимогам тендерної документації та кваліфікаційним критеріям, визначеним у тендерній документації. 14 січня 2020 року до постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі-Колегія) ФОП Головченко Д.О. була подана скарга на дії Замовника. Рішенням Колегії № 1741-р/пк-пз від 28.01.2020 року скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Головченко Дмитро Олександрович та рішення про допущення до аукціону тендерної пропозиції ТОВ «МІКА ГРУП» за процедурою закупівлі – ДК 021:2015:55510000-8 – «Послуги їдалень»(послуги гарячого харчування), оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2019-11-19-002276-b. 07.02.2020 року Замовником виконано рішення Колегії та до аукціону допущено ФОП Головченко Д.О. та відхилена тендерна пропозиція ТОВ «МІКА-ГРУП».В період оскарження 11 лютого 2020 року до Колегії була подана скарга на дії Замовника від ТОВ «МІКА-ГРУП» . Рішенням Колегії № 2743-р/пк-пз від 13.02.2020 року було прийнято скаргу до розгляду. Розгляд скарги відбувся 03.03.2020 року о 16 годині. Рішенням Колегії № 4065-р/пк-пз від 03.03.2020 було припинено розгляд скарги товариства з обмеженою відповідальністю"МІКА ГРУП" від 11.02.2020 № UA-2019-11-19-002276-b.b2. 10.03.2020 року відбувся електронний аукціон. Оцінка тендерних пропозицій проводилась автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації. Електронною системою за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, тендерна пропозиція ФОП Головченко Д.О. За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції ФОП Головченко Д.О. тендерний комітет 12.03.2020 року прийняв рішення про намір укласти договір. 25.03.2020 року було укладено договір з ФОП Головченко Д.О. Виходячи з вищенаведеного, ми бачимо що процедура «відкриті торги з публікацією англійською мовою», фактично завершилася 25.03.2020 року. Таким чином в період часу з 1 березня 2020 року по 25 березня 2020 року виникла загроза, відсутності постачальника харчування у закладі. Як наслідок, склалась би негативна ситуація щодо забезпечення закладу освіти харчуванням дітей, дітей пільгових і соціально-незахищених категорій, яка полягає у неможливості укладення договору на придбання послуги гарячого харчування і забезпечення безперебійного безкоштовного харчування під час проходження навчального процесу. Це призвело б до порушення прав дітей та вимог нормативно-правових актів щодо їх харчування, зокрема законів України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям», «Про охорону дитинства», «Про освіту»… тощо. Ситуацію, що склалась, слід розглядати як надзвичайну, оскільки вона може призвести до ускладнення здоров’я дітей. Не вирішення цієї проблеми у найкоротший термін призвело б до вкрай негативних економічних та соціальних наслідків. Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 35 Закону переговорна процедура застосовується як виняток у разі: «нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, що унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення тендеру, а саме пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам. Застосування переговорної процедури закупівлі в таких випадках здійснюється за рішенням замовника щодо кожної процедури». Таким чином, з метою запобігання порушення вимог частини 3 статті 56 Закону України «Про освіту» в частині конституційного права дитини на освіту та з урахуванням нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням особливих обставин, а також для уникнення порушення санітарно-гігієнічних вимог щодо виконання режиму дня та медичної реабілітації дітей, що знаходяться на тривалому лікуванні з протитуберкульозної профілактики, залишення певної категорії здобувачів освіти без харчування, виникла нагальна потреба у застосуванні Замовником переговорної процедури закупівлі в порядку передбаченому статтею 35 Закону України «Про публічні закупівлі» . Зважаючи на обставини, що склалися та необхідність негайного вжиття заходів щодо попередження настання надзвичайної ситуації в розумінні п.24 ст.2 Кодексу цивільного захисту України та недопущенням зриву процесу забезпечення дітей ( в закладі 346 вихованців , які знаходяться в режимі цілодобового перебування) гарячим харчуванням, як виняток, зважаючи на критичну ситуацію – тендерний комітет одноголосно проголосував за необхідність провести переговорну процедуру, скорочену, відповідно до п.3 ч.2 статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922- VIII від 25.12.2015 року. В зв’язку з вище викладеним вважаємо, що тендерним комітетом Замовника не були допущені порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» .

2020-04-09 09:52:20


Висновок про результати моніторингу закупівлі

Друкувати висновок про результати моніторингу процедури закупівлі PDFHTML
Дата публікації: 02 квітня 2020
Кінцевий строк оскарження: 17 квітня 2020

Порушення виявлено

  1. Порушення порядку визначення предмета закупівлі
  2. Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Протокол розкриття

Друкувати протокол розкриття тендерних пропозицій PDFHTML
Учасник Рішення Пропозиція Опубліковано
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ФІРМА "АРТ-СИНТЕЗ"
#21904823
Переможець 540 186,20
UAH
24 лютого 2020 16:21

Документи

24 лютого 2020 16:21
Електронний підпис

Повідомлення про намір укласти договір

Дата і час публікації: 24 лютого 2020 16:21

Друкувати форму повідомлення PDFHTML
Учасник Пропозиція Документи
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ФІРМА "АРТ-СИНТЕЗ"
#21904823
540 186,20
UAH
Документи

Документи

24 лютого 2020 16:21
Електронний підпис

Укладений договір

Контракт Статус Опубліковано
Електронний підпис укладений
27 березня 2020 10:39
Електронний підпис зміни до договору
27 березня 2020 10:23
Додаткова угода 2 дог.002453-с.pdf зміни до договору
27 березня 2020 10:20
Електронний підпис зміни до договору
27 березня 2020 10:17
Додаткова угода 1 дог.002453-с.pdf зміни до договору
27 березня 2020 10:16
Електронний підпис укладений
03 березня 2020 15:53
Договір 002453-с.pdf укладений
03 березня 2020 15:51

Зміни до договору

Дата внесення змін до договору:
24 березня 2020
Дата публікації змін до договору:
27 березня 2020
Випадки для внесення змін до істотних умов договору:
  • Покращення якості предмета закупівлі
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): у відповідності новій редакції Статуту (розділ 1 Загальні положення п 1.1), Комунальний заклад освіти « Криворізька загальноосвітня санаторна школа-інтернат №8 І-ІІ ст.» Дніпропетровської обласної ради» перейменоване у Комунальний заклад освіти « Криворізька санаторна школа №8 » Дніпропетровської обласної ради» , який є правонаступни-ком у повному обсязі всіх прав та обов’язків, уклали цю Додаткову угоду про наступне: 1. В преамбулі та в тексті укладеного Договору Комунальний заклад освіти « Криворізька загальноосвітня санаторна школа-інтернат №8 І-ІІ ст.» Дніпропетровської обласної ради» в усіх відмінках замінити на Комунальний заклад освіти « Криворізька санаторна школа №8 » Дніпропетровської обласної ради». 2. У розділі Договору «ЮРИДИЧНІ АДРЕСИ ТА БАНКІВСЬКІ РЕКВІЗИТИ СТОРІН» реквізити «Замовника » викласти в новій редакції: КЗО « Криворізька санаторна школа №8 »ДОР». 50047 Дніпропетровська обл, м. Кривий Ріг, вул. С. Колачевського, 86а тел. (056) 462-01-99 р/р UA348201720344230002000052368 у ГУДКСУ м.Київ Код ЄДРПОУ 20204696
Номер договору про закупівлю: 002453-с
Договір:
Номер додаткової угоди: 1
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: PDFHTML
Дата внесення змін до договору:
25 березня 2020
Дата публікації змін до договору:
27 березня 2020
Випадки для внесення змін до істотних умов договору:
  • Зменшення обсягів закупівлі
Опис змін, що внесені до істотних умов договору (Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін): 1. Сторони прийшли до згоди зменшити суму договору на 360 634,33 грн., та внести зміни до п.3.1. розділу III. ЦІНА ДОГОВОРУ та викласти в такій редакції : 3.1.Загальна ціна Договору складає: 179 551 грн. 87 коп. ( Сто сімдесят дев’ять тисяч п’ятсот п’ятдесят одна гривня 87 копійок) без ПДВ.
Номер договору про закупівлю: 002453-с
Договір:
Номер додаткової угоди: 2
Друкувати повідомлення про внесення змін до договору: PDFHTML

Виконання договору

Друкувати звіт про виконання договору про закупівлю PDFHTML
Строк дії за договором: 01 березня 2020 — 31 березня 2020
Сума оплати за договором: 179 551,87
UAH