Спробуйте новий дизайн сторінки тендера
Звернення до Держаудитслужби
Переглядайте статус на сторінці тендеру
Послуги заправки та технічного обслуговування копіювально-розмножувальної техніки за кодом ДК 021:2015 50310000-1 Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки
Очікувана вартість
9 500,00 UAH
UA-2020-02-18-002299-b ● 56d84646249843dc859da12867568dbd
Спрощена закупівля
Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити
Оголошення про проведення
Інформація про замовників
Найменування: | Департамент освіти Маріупольської міської ради |
Код ЄДРПОУ: | 02142862 |
Вебсайт: | http://mariupolosvita.wixsite.com/0629 |
Місцезнаходження: | 87500, Україна , Донецька обл., м. Маріуполь, просп. Миру, буд. 70 |
Контактна особа: |
Тетяна Харіна +380977119482 zakupki_deposvity@ukr.net |
Категорія: | Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади |
Інформація про процедуру
Дата оприлюднення: | 18 лютого 2020 15:00 |
Звернення за роз’ясненнями: | до 21 лютого 2020 17:00 |
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: | 27 лютого 2020 14:56 |
Початок аукціону: | 28 лютого 2020 13:39 |
Очікувана вартість: | 9 500,00 UAH з ПДВ |
Розмір мінімального кроку пониження ціни: | 95,00 UAH |
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: | 1,00% |
Інформація про предмет закупівлі
Вид предмету закупівлі: Послуги
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:50310000-1: Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
63 послуга
Послуги заправки та технічного обслуговування копіювально-розмножувальної техніки за кодом ДК 021:2015 50310000-1 Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
87500, Україна, Донецька область, м.Маріуполь, вул.Казанцева, 27а
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг:
31 грудня 2020
ДК 021:2015: 50310000-1 — Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки
Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)
Подія | Опис | Тип оплати | Період, (днів) | Тип днів | Розмір оплати, (%) |
---|---|---|---|---|---|
Надання послуг | Пiсляоплата | 30 | Банківські | 100 |
Тендерна документація
Критерії вибору переможця
Ціна: | 100% |
18 лютого 2020 15:10 |
Файл з підписом | Друкувати оголошення PDF |
18 лютого 2020 15:00 |
Оголошення.docx | |
18 лютого 2020 15:00 |
Додаток № 4 - Проект договору.docx | |
18 лютого 2020 15:00 |
Додаток № 3 - Технічне завдання.docx |
Роз’яснення до процедури
Вимоги про усунення порушення
Номер вимоги: UA-2020-02-18-002299-b.a1
Статус:
Не задоволена
Учасник: Фізична особа-підприємець Ващук Світлана Олександрівна, Код ЄДРПОУ:2867107429
Дата подання: 04 березня 2020 01:09
Відхилення пропозиції переможця
За результатами аукціону Закупівля UA-2020-02-18-002299-b переможцем визнано ФОП Ващук С.О., проте Замовник Департамент освіти Маріупольської міської ради своїм рішенням протокол №20 від 03.03.20р. відхилив пропозицію переможця, причини – відсутність сертифікатів з обслуговування техніки фірм Canon та Xerox. Вважаємо це рішення дискримінаційним. Замовник обмежує коло учасників та надає перевагу суб'єктам господарювання, які мають договірні стосунки саме з виробником техніки. Такі дії є грубим порушенням законодавства.
Замовник прописав умови під одного учасника ТОВ ЦРК "Заправський" , та користуючись цим дискваліфікує переможця, відхиляє більш вигідну пропозицію. До того ж ТОВ ЦРК "Заправський" надає сертифікати що підтверджують його як сервісного агента фірм Canon та Xerox, тобто дилера продукції. Яким чином це надає йому перевагу?
Обов'язкова сертифікація в Україні відмінена з 26 січня 2018 року . Але навіть коли вона ще була, послуги технічного обслуговування та ремонту офісної техніки (в тому числі послуг заправки та відновлення картриджів) та витратні матеріали / запчастини, що використовуються при виконанні цих послуг, не потребували сертифікації згідно законодавства України.
ФОП Ващук С. в складі тендерної пропозиції були надані документи - Гарантийний лист вих 42 27.02.20 як гарантія забезпечити Замовника послугами відповідної якості в повному обсязі. Надана ДОВІДКА Про суб'єкта господарювання де підтверджено наявність працівників з досвідом технічного обслуговування та ремонту офісної техніки фірм Canon, HP, Samsung, Xerox, Kyocera, Sharp, Panasonic, Konica, в тому числі заправка та відновлення катриджів. Вважаємо, що технічні та професійні можливості учасника ФОП Ващук С. кваліфіковано надавати послуги підтверджено.
Звертаємо вашу увагу, наявність авторизаційного сертифіката в розумінні Цивільного Кодексу України не може вважатися гарантією виконання учасником умов договору. Предмет закупівлі за законодавством України не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати ці послуги. Ані норми Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми Закону України «Про захист прав споживачів» не містять положення стосовно того, що єдиним належним доказом та гарантією виконання переможцем закупівлі умов договору та гарантією здійснення ним послуг в належної якості є саме сертифікат від виробника або офіційного представництва виробника техніки в Україні.
Постійна діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вже неодноразово в своїх Рішеннях визнавала дискримінаційними вимоги, щодо надання листа/сертифіката від виробника техніки / обладнання, який би надавав перевагу учаснику аукціону, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційними по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так, як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні стосунки саме з виробником техніки.
ТОВ ЦРК "Заправський" надає сертифікати що підтверджують його як сервісного агента фірм Canon та Xerox, це не має відношення до послуг технічного обслуговування та заправок. Дані сертифікати не можуть отримати сервісні центри за бажанням, для цього треба бути крупним дилером продукції цих фірм.
Вважаємо дії Замовника такими, що суперечать законодавству, обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимагаємо відмінити рішення про відхилення пропозиції переможця ФОП Ващук С.О.
Розгорнути
Згорнути
Замовник прописав умови під одного учасника ТОВ ЦРК "Заправський" , та користуючись цим дискваліфікує переможця, відхиляє більш вигідну пропозицію. До того ж ТОВ ЦРК "Заправський" надає сертифікати що підтверджують його як сервісного агента фірм Canon та Xerox, тобто дилера продукції. Яким чином це надає йому перевагу?
Обов'язкова сертифікація в Україні відмінена з 26 січня 2018 року . Але навіть коли вона ще була, послуги технічного обслуговування та ремонту офісної техніки (в тому числі послуг заправки та відновлення картриджів) та витратні матеріали / запчастини, що використовуються при виконанні цих послуг, не потребували сертифікації згідно законодавства України.
ФОП Ващук С. в складі тендерної пропозиції були надані документи - Гарантийний лист вих 42 27.02.20 як гарантія забезпечити Замовника послугами відповідної якості в повному обсязі. Надана ДОВІДКА Про суб'єкта господарювання де підтверджено наявність працівників з досвідом технічного обслуговування та ремонту офісної техніки фірм Canon, HP, Samsung, Xerox, Kyocera, Sharp, Panasonic, Konica, в тому числі заправка та відновлення катриджів. Вважаємо, що технічні та професійні можливості учасника ФОП Ващук С. кваліфіковано надавати послуги підтверджено.
Звертаємо вашу увагу, наявність авторизаційного сертифіката в розумінні Цивільного Кодексу України не може вважатися гарантією виконання учасником умов договору. Предмет закупівлі за законодавством України не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати ці послуги. Ані норми Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми Закону України «Про захист прав споживачів» не містять положення стосовно того, що єдиним належним доказом та гарантією виконання переможцем закупівлі умов договору та гарантією здійснення ним послуг в належної якості є саме сертифікат від виробника або офіційного представництва виробника техніки в Україні.
Постійна діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вже неодноразово в своїх Рішеннях визнавала дискримінаційними вимоги, щодо надання листа/сертифіката від виробника техніки / обладнання, який би надавав перевагу учаснику аукціону, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційними по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так, як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні стосунки саме з виробником техніки.
ТОВ ЦРК "Заправський" надає сертифікати що підтверджують його як сервісного агента фірм Canon та Xerox, це не має відношення до послуг технічного обслуговування та заправок. Дані сертифікати не можуть отримати сервісні центри за бажанням, для цього треба бути крупним дилером продукції цих фірм.
Вважаємо дії Замовника такими, що суперечать законодавству, обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимагаємо відмінити рішення про відхилення пропозиції переможця ФОП Ващук С.О.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
06 березня 2020 11:59
Шановний учаснику! Закупівлю було оголошено з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» , а також Наказом № 10 від 19 березня 2019 року “Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України “Про публічні закупівлі”, Наказом № 11від 20 березня 2019 року "Про внесення змін до Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншої за вартість, що встановлена в абзацах 2 та 3 частини 1 статті 2 ЗУ "Про публічні закупівлі".
На підставі Ст.16. Кваліфікаційні критерії, п.п. 1,2,3 Закону України «Про публічні закупівлі» , які містять наступне:
1. Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
-наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
-наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
-наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
3. Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Замовник не встановлює кваліфікаційні критерії та не визначає перелік документів, що підтверджують подану учасниками інформацію про відповідність їх таким критеріям, у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передачі та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, послуг поштового зв’язку, поштових марок і маркованих конвертів, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення, послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування.
4. Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Замовником були встановлені вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження, які викладено в додатку № 1 до оголошення.
Так, згідно переліку документів, які повинен надати учасник для підтвердження кваліфікаційних вимог Учасник в складі своєї комерційної пропозиції надає наступні документи:
- копії сертифікатів, що засвідчують наявність компетенцій з обслуговування офісної техніки компаній Xerox та Canon. Підтвердженням компетенцій є сертифікати, дійсні у 2020 році або які були чинні у 2019 році (не раніше 2019).
Замовник не вимагає від учасника сертифікати що підтверджують його як сервісного агента фірм Canon та Xerox.
Антимонопольний комітет України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель дійсно в своїх Рішеннях визнавав дискримінаційними вимоги, щодо надання листа/сертифіката від виробника техніки / обладнання, який би надавав перевагу учаснику аукціону, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційними по відношенню до інших суб'єктів господарювання. Мова в цих рішеннях йде про сертифікати виробника на вироблену ним продукцію, вироби і не яким чином не впливає на сертифікати, які видаються після навчання фахівців і є підтвердженням отримання спеціальних знань з обслуговування та ремонту відповідного обладнання, тобто підтверджують їх кваліфікацію.
В даному випадку сертифікати свідчать про те, що підприємство має в своєму штаті працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, пройшли спеціальне навчання і можуть надавати послуги з обслуговування офісної техніки компаній Xerox та Canon, яка є в наявності у Департамента освіти Маріупольської міської ради, а також надають можливість гарантійного обслуговування. Дані сертифікати не мають ні якого відношення до обов'язкової сертифікація виробів в Україні, яка була відмінена з 26 січня 2018 року.
Крім того Ви вказуєте на те, що такі дії є грубим порушенням законодавства. Але це не відповідає дійсності. Вкажіть яку саме статтю закону було порушено в даному випадку.
Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження, які викладено в додатку № 1 до оголошення надають право Замовнику отримати якісні та кваліфіковані послуги із заправки та відновлення картриджів, діагностики, технічного обслуговування та поточного ремонту друковано-розмножувальної техніки, згідно Наказу № 10 від 19 березня 2019 року “Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України “Про публічні закупівлі” та Наказу № 11від 20 березня 2019 року "Про внесення змін до Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншої за вартість, що встановлена в абзацах 2 та 3 частини 1 статті 2 ЗУ "Про публічні закупівлі" і на що відсутня будь-яка заборона в законодавчих актах України.
Таким чином дії Замовника не суперечать законодавству і не обмежують конкуренцію , які б призводили до дискримінації учасників.
На підставі Ст.16. Кваліфікаційні критерії, п.п. 1,2,3 Закону України «Про публічні закупівлі» , які містять наступне:
1. Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
-наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
-наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
-наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
3. Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Замовник не встановлює кваліфікаційні критерії та не визначає перелік документів, що підтверджують подану учасниками інформацію про відповідність їх таким критеріям, у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передачі та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, послуг поштового зв’язку, поштових марок і маркованих конвертів, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення, послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування.
4. Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Замовником були встановлені вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження, які викладено в додатку № 1 до оголошення.
Так, згідно переліку документів, які повинен надати учасник для підтвердження кваліфікаційних вимог Учасник в складі своєї комерційної пропозиції надає наступні документи:
- копії сертифікатів, що засвідчують наявність компетенцій з обслуговування офісної техніки компаній Xerox та Canon. Підтвердженням компетенцій є сертифікати, дійсні у 2020 році або які були чинні у 2019 році (не раніше 2019).
Замовник не вимагає від учасника сертифікати що підтверджують його як сервісного агента фірм Canon та Xerox.
Антимонопольний комітет України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель дійсно в своїх Рішеннях визнавав дискримінаційними вимоги, щодо надання листа/сертифіката від виробника техніки / обладнання, який би надавав перевагу учаснику аукціону, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційними по відношенню до інших суб'єктів господарювання. Мова в цих рішеннях йде про сертифікати виробника на вироблену ним продукцію, вироби і не яким чином не впливає на сертифікати, які видаються після навчання фахівців і є підтвердженням отримання спеціальних знань з обслуговування та ремонту відповідного обладнання, тобто підтверджують їх кваліфікацію.
В даному випадку сертифікати свідчать про те, що підприємство має в своєму штаті працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, пройшли спеціальне навчання і можуть надавати послуги з обслуговування офісної техніки компаній Xerox та Canon, яка є в наявності у Департамента освіти Маріупольської міської ради, а також надають можливість гарантійного обслуговування. Дані сертифікати не мають ні якого відношення до обов'язкової сертифікація виробів в Україні, яка була відмінена з 26 січня 2018 року.
Крім того Ви вказуєте на те, що такі дії є грубим порушенням законодавства. Але це не відповідає дійсності. Вкажіть яку саме статтю закону було порушено в даному випадку.
Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження, які викладено в додатку № 1 до оголошення надають право Замовнику отримати якісні та кваліфіковані послуги із заправки та відновлення картриджів, діагностики, технічного обслуговування та поточного ремонту друковано-розмножувальної техніки, згідно Наказу № 10 від 19 березня 2019 року “Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України “Про публічні закупівлі” та Наказу № 11від 20 березня 2019 року "Про внесення змін до Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншої за вартість, що встановлена в абзацах 2 та 3 частини 1 статті 2 ЗУ "Про публічні закупівлі" і на що відсутня будь-яка заборона в законодавчих актах України.
Таким чином дії Замовника не суперечать законодавству і не обмежують конкуренцію , які б призводили до дискримінації учасників.
Оцінка скаржником рішення Замовника: Незадовільно
Номер вимоги: UA-2020-02-18-002299-b.c2
Статус:
Не задоволена
Учасник: Фізична особа-підприємець Ващук Світлана Олександрівна, Код ЄДРПОУ:2867107429
Дата подання: 06 березня 2020 15:42
вимога не задовільнена
Закупівля UA-2020-02-18-002299-b За результатами аукціону переможцем визнано ФОП Ващук С.О., проте Замовник Департамент освіти Маріупольської міської ради своїм рішенням протокол №20 від 03.03.20р. відхилив пропозицію переможця, причини – відсутність сертифікатів з обслуговування техніки фірм Canon та Xerox. На надану скаргу учасника ФОП Ващук Замовник відповів відмовою.
Шановний Замовник! Пропоную розібратися у ваших вимогах. Які саме сертифікати ви вимагаєте? Прошу звернути увагу, що на офіційному сайті фірм Xerox наприклад https://www.xerox.ua/support_and_drivers/how-to-check-sertificate/ є зразок їх сертифіката, зазначено що повинен бути унікальний номер , дата тренінга, та інші ознаки. Сертифікати ТОВ ЦРК "Заправський" не відповідають цим вимогам. Як ви вважаєте, якщо я надрукую на принтері собі будь який сертифікат виданий Івановим чи Петровим – я можу їм користатися та мати перевагу? На мій запит на фірмах представниках Canon та Xerox відповіли що ніяких тренінгів та семінарів вони не проводять, щоб отримати якийсь сертифікат треба бути крупним ділером їх продукції, саме це й називається договірні стосунки з виробником техніки, тобто монополія.
Замовник вимагає «копії сертифікатів, що засвідчують наявність компетенцій з обслуговування офісної техніки компаній Xerox та Canon. Підтвердженням компетенцій є сертифікати, дійсні у 2020 році або які були чинні у 2019 році (не раніше 2019)» – Прошу пояснити, чим саме обґрунтовується такі вимоги, хто на уяву замовника видає такі сертифікати та на підставі чого замовник вважає що сертифікат отриманий в 2017-2018 році наприклад не дійсний в 2020 році??
Далі замовник в своєї відповіді уточнює що «В даному випадку сертифікати свідчать про те, що підприємство має в своєму штаті працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, пройшли спеціальне навчання і можуть надавати послуги з обслуговування офісної техніки компаній Xerox та Canon, яка є в наявності у Департамента освіти Маріупольської міської ради, а також надають можливість гарантійного обслуговування» - Шановний замовник, Гарантійний термін ремонту Замовник прописує в договорі, та його повинен надавати будь який виконавець договору, не важливо є в нього сертифікат чи ні. Також не зрозуміло, як ви робите висновки. На вашу думку сертифікат свідчить що у 2019 році у штаті були працівники відповідної кваліфікації, пробачте, але може вони вже звільнилися в 2020 році ))) Невже саме сертифікат є гарантією виконання умов договору?
На які саме сертифікати посилається замовник коли пояснює у відповіді – «Замовник не вимагає від учасника сертифікати що підтверджують його як сервісного агента фірм Canon та Xerox». Хіба замовник не читає що саме написано в сертифікатах? ТОВ ЦРК "Заправський" в пользу якого надається перевага замовником, надає сертифікати де написано що він саме Сервісний агент /Сервісний провайдер фірм Canon та Xerox. Яким чином це надає йому перевагу в закупівлі послуг?
Шановний Замовник, у своєї відповіді Ви доречно згадує Ст.16. Кваліфікаційні критерії п4. Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Проте Замовник вимагає сертифікати, які не передбачені законодавством і відхиляє більш вигідну пропозицію на підставі їх відсутності – хіба це не порушення закону? В законі є Стаття 30. Відхилення тендерних пропозицій, де зазначено що Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо: 2) переможець: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону; 3) наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 цього Закону; 4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Переможецем ФОП Ващук С. в складі тендерної пропозиції були надані документи - Гарантийний лист вих 42 27.02.20 як гарантія забезпечити Замовника послугами відповідної якості в повному обсязі, та ДОВІДКА Про суб'єкта господарювання де підтверджено наявність працівників з досвідом технічного обслуговування та ремонту офісної техніки фірм Canon, HP, Samsung, Xerox, Kyocera, Sharp, Panasonic, Konica, в тому числі заправка та відновлення картриджів.
Дії Замовника щодо відхилення пропозиції переможця з більш вигідною пропозицією вважаємо такими, що суперечать законодавству, обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимагаємо відмінити закупівлю та привести документацію та вимоги до таких норм, щоб вони не обмежували коло можливого переможця тільки одним підприємством - ТОВ ЦРК "Заправський" .
На настоящй момент подобные «требования» сертификатов фактически сократили круг желающих участников до минимума, по моему это самый лучший показатель ограничения конкуренции.
Розгорнути
Згорнути
Шановний Замовник! Пропоную розібратися у ваших вимогах. Які саме сертифікати ви вимагаєте? Прошу звернути увагу, що на офіційному сайті фірм Xerox наприклад https://www.xerox.ua/support_and_drivers/how-to-check-sertificate/ є зразок їх сертифіката, зазначено що повинен бути унікальний номер , дата тренінга, та інші ознаки. Сертифікати ТОВ ЦРК "Заправський" не відповідають цим вимогам. Як ви вважаєте, якщо я надрукую на принтері собі будь який сертифікат виданий Івановим чи Петровим – я можу їм користатися та мати перевагу? На мій запит на фірмах представниках Canon та Xerox відповіли що ніяких тренінгів та семінарів вони не проводять, щоб отримати якийсь сертифікат треба бути крупним ділером їх продукції, саме це й називається договірні стосунки з виробником техніки, тобто монополія.
Замовник вимагає «копії сертифікатів, що засвідчують наявність компетенцій з обслуговування офісної техніки компаній Xerox та Canon. Підтвердженням компетенцій є сертифікати, дійсні у 2020 році або які були чинні у 2019 році (не раніше 2019)» – Прошу пояснити, чим саме обґрунтовується такі вимоги, хто на уяву замовника видає такі сертифікати та на підставі чого замовник вважає що сертифікат отриманий в 2017-2018 році наприклад не дійсний в 2020 році??
Далі замовник в своєї відповіді уточнює що «В даному випадку сертифікати свідчать про те, що підприємство має в своєму штаті працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, пройшли спеціальне навчання і можуть надавати послуги з обслуговування офісної техніки компаній Xerox та Canon, яка є в наявності у Департамента освіти Маріупольської міської ради, а також надають можливість гарантійного обслуговування» - Шановний замовник, Гарантійний термін ремонту Замовник прописує в договорі, та його повинен надавати будь який виконавець договору, не важливо є в нього сертифікат чи ні. Також не зрозуміло, як ви робите висновки. На вашу думку сертифікат свідчить що у 2019 році у штаті були працівники відповідної кваліфікації, пробачте, але може вони вже звільнилися в 2020 році ))) Невже саме сертифікат є гарантією виконання умов договору?
На які саме сертифікати посилається замовник коли пояснює у відповіді – «Замовник не вимагає від учасника сертифікати що підтверджують його як сервісного агента фірм Canon та Xerox». Хіба замовник не читає що саме написано в сертифікатах? ТОВ ЦРК "Заправський" в пользу якого надається перевага замовником, надає сертифікати де написано що він саме Сервісний агент /Сервісний провайдер фірм Canon та Xerox. Яким чином це надає йому перевагу в закупівлі послуг?
Шановний Замовник, у своєї відповіді Ви доречно згадує Ст.16. Кваліфікаційні критерії п4. Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Проте Замовник вимагає сертифікати, які не передбачені законодавством і відхиляє більш вигідну пропозицію на підставі їх відсутності – хіба це не порушення закону? В законі є Стаття 30. Відхилення тендерних пропозицій, де зазначено що Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо: 2) переможець: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону; 3) наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 цього Закону; 4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Переможецем ФОП Ващук С. в складі тендерної пропозиції були надані документи - Гарантийний лист вих 42 27.02.20 як гарантія забезпечити Замовника послугами відповідної якості в повному обсязі, та ДОВІДКА Про суб'єкта господарювання де підтверджено наявність працівників з досвідом технічного обслуговування та ремонту офісної техніки фірм Canon, HP, Samsung, Xerox, Kyocera, Sharp, Panasonic, Konica, в тому числі заправка та відновлення картриджів.
Дії Замовника щодо відхилення пропозиції переможця з більш вигідною пропозицією вважаємо такими, що суперечать законодавству, обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимагаємо відмінити закупівлю та привести документацію та вимоги до таких норм, щоб вони не обмежували коло можливого переможця тільки одним підприємством - ТОВ ЦРК "Заправський" .
На настоящй момент подобные «требования» сертификатов фактически сократили круг желающих участников до минимума, по моему это самый лучший показатель ограничения конкуренции.
Рішення замовника: Вимога не задоволена
11 березня 2020 16:15
Шановний учасник!
Закупівлю було оголошено з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» , а також Наказом № 10 від 19 березня 2019 року “Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України “Про публічні закупівлі”, Наказом № 11від 20 березня 2019 року "Про внесення змін до Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншої за вартість, що встановлена в абзацах 2 та 3 частини 1 статті 2 ЗУ "Про публічні закупівлі".
В своєму зверненні Ви вказуєте наступне:
Що згідно Ст.16. Кваліфікаційні критерії п4. Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Шановний Учасник, в даному випадку Ви навмисно не вірно трактуєте норми статті 16 і вводите в оману.
Ст.16. Кваліфікаційні критерії, п.п. 1,2,3 Закону України «Про публічні закупівлі» , які містять наступне:
1. Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
-наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
-наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
-наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
3. Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Замовник не встановлює кваліфікаційні критерії та не визначає перелік документів, що підтверджують подану учасниками інформацію про відповідність їх таким критеріям, у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передачі та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, послуг поштового зв’язку, поштових марок і маркованих конвертів, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення, послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування.
4. Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Крім того допорогові закупівлі проводяться згідно Наказу № 10 від 19 березня 2019 року “Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України “Про публічні закупівлі” та Наказу № 11від 20 березня 2019 року "Про внесення змін до Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншої за вартість, що встановлена в абзацах 2 та 3 частини 1 статті 2 ЗУ "Про публічні закупівлі".
Наказ № 11 містить наступне:
2. Під час оголошення закупівлі в ЕСЗ розміщується інформація про:
замовника (найменування, місцезнаходження, ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань, його категорія, веб-сайт (у разі наявності), контактна особа замовника, уповноважена здійснювати зв’язок з учасниками);
предмет закупівлі (вид, назва, код та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг, одиниця виміру, місце поставки, кінцева дата строку поставки);
очікувану вартість закупівлі (не може бути меншою, ніж 3 000 гривень) та включення/виключення податку на додану вартість (так/ні);
валюту закупівлі;
розмір мінімального кроку пониження ціни (у межах від 0,5 відсотка до З відсотків очікуваної вартості закупівлі визначається у відсотках з обов’язковим
перерахунком у грошові одиниці або у грошових одиницях з обов’язковим перерахунком у відсоток від очікуваної вартості);
інші критерії оцінки крім ціни (питома вага нецінових критеріїв не може бути вищою ніж 30 відсотків);
дату та час початку і закінчення періоду уточнень інформації про закупівлю, зазначеної в оголошенні про проведення закупівлі (не менше одного робочого дня, якщо очікувана вартість закупівлі дорівнює або перевищує З тисячі гривень але не перевищує 50 тисяч гривень, та не менше трьох робочих днів, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує 50 тисяч гривень);
дату та час початку і закінчення отримання пропозицій учасників (не менше одного робочого дня, якщо очікувана вартість закупівлі дорівнює або перевищує 3 тисячі гривень але не перевищує 50 тисяч гривень, та не менше двох робочих днів, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує 50 тисяч гривень).
Вимоги до предмета закупівлі, кваліфікаційні критерії, визначені замовником, проект договору, інші документи можуть бути завантажені в ЕСЗ окремими файлами або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель. Замовником також може бути зазначена інформація стосовно джерела фінансування, виду та розміру забезпечення пропозицій учасників, іншої інформації, яку замовник вважає за потрібне зазначити.»
У вище зазначених нормативних документах не вказано, що Замовник повинен пояснювати, чим саме обґрунтовуються його вимоги, але відповідь є у попередньому листі.
Таким чином Замовником до Учасників були встановлені вимоги до предмета закупівлі, кваліфікаційні критерії, які він вважав за потрібне зазначити, що не суперечить Закону України «Про публічні закупівлі» та Наказу № 10 від 19 березня 2019 року “Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України “Про публічні закупівлі”, Наказу № 11 від 20 березня 2019 року "Про внесення змін до Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншої за вартість, що встановлена в абзацах 2 та 3 частини 1 статті 2 ЗУ "Про публічні закупівлі", які не обмежують конкуренцію та не призводять до дискримінації учасників.
Крім того, зауважуємо, що уточнення щодо переліку кваліфікаційних вимог учасники мають здійснювати на етапі подачі пропозицій до аукціону, інакше вважається що всі учасники закупівлі повністю погоджуються із вимогами замовниками.
Закупівлю було оголошено з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» , а також Наказом № 10 від 19 березня 2019 року “Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України “Про публічні закупівлі”, Наказом № 11від 20 березня 2019 року "Про внесення змін до Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншої за вартість, що встановлена в абзацах 2 та 3 частини 1 статті 2 ЗУ "Про публічні закупівлі".
В своєму зверненні Ви вказуєте наступне:
Що згідно Ст.16. Кваліфікаційні критерії п4. Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Шановний Учасник, в даному випадку Ви навмисно не вірно трактуєте норми статті 16 і вводите в оману.
Ст.16. Кваліфікаційні критерії, п.п. 1,2,3 Закону України «Про публічні закупівлі» , які містять наступне:
1. Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
-наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
-наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
-наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
3. Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Замовник не встановлює кваліфікаційні критерії та не визначає перелік документів, що підтверджують подану учасниками інформацію про відповідність їх таким критеріям, у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передачі та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, послуг поштового зв’язку, поштових марок і маркованих конвертів, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення, послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування.
4. Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Крім того допорогові закупівлі проводяться згідно Наказу № 10 від 19 березня 2019 року “Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України “Про публічні закупівлі” та Наказу № 11від 20 березня 2019 року "Про внесення змін до Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншої за вартість, що встановлена в абзацах 2 та 3 частини 1 статті 2 ЗУ "Про публічні закупівлі".
Наказ № 11 містить наступне:
2. Під час оголошення закупівлі в ЕСЗ розміщується інформація про:
замовника (найменування, місцезнаходження, ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань, його категорія, веб-сайт (у разі наявності), контактна особа замовника, уповноважена здійснювати зв’язок з учасниками);
предмет закупівлі (вид, назва, код та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг, одиниця виміру, місце поставки, кінцева дата строку поставки);
очікувану вартість закупівлі (не може бути меншою, ніж 3 000 гривень) та включення/виключення податку на додану вартість (так/ні);
валюту закупівлі;
розмір мінімального кроку пониження ціни (у межах від 0,5 відсотка до З відсотків очікуваної вартості закупівлі визначається у відсотках з обов’язковим
перерахунком у грошові одиниці або у грошових одиницях з обов’язковим перерахунком у відсоток від очікуваної вартості);
інші критерії оцінки крім ціни (питома вага нецінових критеріїв не може бути вищою ніж 30 відсотків);
дату та час початку і закінчення періоду уточнень інформації про закупівлю, зазначеної в оголошенні про проведення закупівлі (не менше одного робочого дня, якщо очікувана вартість закупівлі дорівнює або перевищує З тисячі гривень але не перевищує 50 тисяч гривень, та не менше трьох робочих днів, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує 50 тисяч гривень);
дату та час початку і закінчення отримання пропозицій учасників (не менше одного робочого дня, якщо очікувана вартість закупівлі дорівнює або перевищує 3 тисячі гривень але не перевищує 50 тисяч гривень, та не менше двох робочих днів, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує 50 тисяч гривень).
Вимоги до предмета закупівлі, кваліфікаційні критерії, визначені замовником, проект договору, інші документи можуть бути завантажені в ЕСЗ окремими файлами або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель. Замовником також може бути зазначена інформація стосовно джерела фінансування, виду та розміру забезпечення пропозицій учасників, іншої інформації, яку замовник вважає за потрібне зазначити.»
У вище зазначених нормативних документах не вказано, що Замовник повинен пояснювати, чим саме обґрунтовуються його вимоги, але відповідь є у попередньому листі.
Таким чином Замовником до Учасників були встановлені вимоги до предмета закупівлі, кваліфікаційні критерії, які він вважав за потрібне зазначити, що не суперечить Закону України «Про публічні закупівлі» та Наказу № 10 від 19 березня 2019 року “Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України “Про публічні закупівлі”, Наказу № 11 від 20 березня 2019 року "Про внесення змін до Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншої за вартість, що встановлена в абзацах 2 та 3 частини 1 статті 2 ЗУ "Про публічні закупівлі", які не обмежують конкуренцію та не призводять до дискримінації учасників.
Крім того, зауважуємо, що уточнення щодо переліку кваліфікаційних вимог учасники мають здійснювати на етапі подачі пропозицій до аукціону, інакше вважається що всі учасники закупівлі повністю погоджуються із вимогами замовниками.
Протокол розкриття
Учасник | Рішення | Пропозиція | Опубліковано |
---|---|---|---|
Фізична особа-підприємець Ващук Світлана Олександрівна #2867107429 |
Відхилено |
7 080,00
UAH з ПДВ
|
03 березня 2020 16:40
|
ТОВ ЦРК "Заправський" #34746098 |
Переможець |
8 850,00
UAH з ПДВ
|
11 березня 2020 16:21
|
Укладений договір
Контракт | Статус | Опубліковано |
---|---|---|
Електронний підпис | укладений |
16 березня 2020 16:01
|
Договір № 5031з.pdf | укладений |
16 березня 2020 16:00
|