Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

Електрична енергія
Очікувана вартість
319 320,00 UAH
UA-2019-12-23-000211-c 8f7f3f65d2014ae3827d2e1b300592a1
Переговорна процедура (скорочена)    Завершена
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Жмайло Надія Анатоліївна

+30629370042 NOMER7473@GMAIL.COM

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: Національний університет "Одеська морська академія" в особі Азовського морського інституту Національного університету "Одеська морська академія"
Код ЄДРПОУ: 24462403
Вебсайт: http://ami.edu.ua
Місцезнаходження: 87517, Україна , Донецька обл., Маріуполь, ЧОРНОМОРСЬКА, будинок 19
Контактна особа: Жмайло Надія Анатоліївна
+30629370042
NOMER7473@GMAIL.COM
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади

Обґрунтування застосування переговорної процедури

Пункт закону
Роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання
Обґрунтування
Протокол №ЗТК-192/2019 від 10.12.2019р.

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 23 грудня 2019 10:53
Оскарження наміру укласти договір: 29 грудня 2019 00:00

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Товари


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія


Навчальні корауси, гуртожиток
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
176000 кВт*год
Електрична енергія
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 87517, Україна, Донецька обл., Маріуполь, Чорноморська,19;Красномаякська,15;пр.Будівельників,13
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 01 січня 2020  —  31 грудня 2020
ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
Дата виставлення рахунку Оплата рахунуа Постачальника має бути здійснена у строки, визначені в рахунку, але не менше 5 робочих днів від дати отримання рахунка Пiсляоплата 5 Робочі 100

Тендерна документація

23 грудня 2019 10:51
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
23 грудня 2019 10:51
обгрунтування.pdf

Інформація про моніторинг

  • UA-M-2020-03-10-000022 ● 4c29d41dee4e4f8b9cab068f1800572f
  • Статус: порушення виявлені
  • Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:

    1. Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
  • Етапи закупівельного процесу:

    1. Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
    2. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі

Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 10 березня 2020
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: 10 березня 2020 15:35
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі:

ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В
ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ

Н А К А З


від 10.03.2020 № 13
м. Маріуполь



Про початок
моніторингу закупівель

Відповідно до частини другої статті 7¹ Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 13 пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3 (із змінами)


НАКАЗУЮ:

1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеного у пункті 1 цього наказу.

Начальник управління Ігор БЄЛІК

Додаток
до наказу управління
від 10.03.2020 № 13
Перелік
процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг

№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
замовник унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу

7 Національний університет "Одеська морська академія" в особі Азовського морського інституту Національного університету "Одеська морська академія" UA-2019-12-23-000211-c 23.12.2019
інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Звернення за роз'ясненням щодо висновку

Дата: 2020-03-23 11:17:24

Пояснення щодо моніторингу

Законом України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 №2019-VІІІ ( далі – Закон № 2019) визначено засади реформування ринку електричної енергії, реалізація яких передбачена в два етапи.
Перший етап реформування ринку електроенергії розпочався з 01.01.2019 та торкнувся роздрібного ринку – постачальників, які працюють з кінцевими споживачами. Після прийняття Закону №2019 розподіл (транспортування електроенергії) здійснюється суб’єктом природних монополій, а постачання – «приватними» суб’єктами. Тобто послуги з розподілу та постачання електричної енергії надаються окремими суб’єктами господарювання.
Постачання електричної енергії у розумінні Закону №2019 не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності. Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) застосовується до замовників за умови, що вартість предмету закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, встановлені в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону.
Таким чином, здійснення закупівлі електроенергії як товару споживачами, які є замовниками згідно положень Закону, має здійснюватися за основною процедурою закупівлі – відкритими торгами.
Переговорна процедура застосовується як виняток у вичерпному переліку випадків.
Згідно з пунктом 13 розділу ХІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №2019 тимчасово, на період з 01.01.2019 по 31.12.2020, універсальні послуги, крім побутових та малих не побутових споживачів, надаються постачальником таких послуг також бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності.
З огляду на зазначене бюджетні установи мають право закуповувати електроенергію і як товар, і універсальну послугу. При цьому в обох випадках постачальником може бути одна і та ж юридична особа. Тобто визначений відповідно до Закону №2019 електропостачальник, який виконує зобов’язання щодо надання універсальної послуги, може продавати електроенергію не тільки як постачальник універсальної послуги, а й як звичайний постачальник. І якщо в першому випадку тариф на таку послугу затверджує НКРЕКП як регулятор, то в другому ціни є вільними (ціну визначає сам постачальник).
Відповідно до статті 63 Закону № 2019 у межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг.
Таким чином, відповідно до норм Закону №2019 бюджетним установам надано право закуповувати електроенергію як універсальну послугу.
При цьому придбання електроенергії як універсальної послуги може здійснюватися із застосуванням переговорної процедури відповідно до пункту 2 частини другої статті 35 Закону, а саме: відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
Тимчасово, на період з 1 січня 2019 по 31 грудня 2020 року, універсальні послуги, крім побутових та малих не побутових споживачів, надаються постачальником таких послуг також бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності та іншим споживачам, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт.
Наша бюджетна установа відноситься до категорії споживачів, котрі можуть користуватися послугами постачальника універсальних послуг, яку тимчасово розширено на період з 01 січня 2019 року до 31 грудня 2020 років включно: універсальні послуги, окрім побутових та малих непобутових споживачів, надаються постачальником таких послуг, також бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності та іншим споживачам, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт. У зазначений період на бюджетні установи незалежно від розміру договірної потужності та інших споживачів, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт, поширюються всі права та обв’язки передбачені Законом України «Про ринок електричної енергії» для малих не побутових споживачів щодо отримання універсальних послуг, передбачених статтею 63 цього Закону.
Також відповідно до статей 6, 63 та пункту 13 розділу ХVІІ «Прикінцеві та перехідні» положення Закону України «Про ринок електричної енергії» (далі – Закон) Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, прийняла Постанову №1268 від 26.10.2018, якою постановила:
1.Затвердити Методичні рекомендації щодо передачі даних побутових та малих непобутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території (далі – Методичні рекомендації), що додаються.
Згідно Додатку №3 до Методичних рекомендацій єдиним постачальником універсальних послуг на території Донецької області є ТОВ «Донецькі енергетичні послуги».
2.Рекомендувати суб’єктам господарювання, які проводять діяльність з передачі електричної енергії локальними (місцевими) електричними мережами та постачання електричної енергії за регульованим тарифом, які мають намір отримати ліцензію на розподіл електричної енергії та на яких не поширюються вимоги пункту 13 розділу ХVІІ «Прикінцеві та перехідні» положення Закону, здійснити передачу даних побутових та малих непобутових споживачів відповідному постачальнику універсальної послуги на закріпленій території відповідно до цих Методичних рекомендацій до дня, що є останнім днем здійснення постачання електричної енергії за регульованим тарифом.
Отже, споживачі визначені в Законі «Про ринок електричної енергії» зокрема, бюджетні установи, мають право (не обов’язок) на постачання електричної енергії на умовах універсальної послуги до 31.12.2020 року за економічно обґрунтованими, прозорими та недискримінаційними цінами.
Оскільки в межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг, то вбачається, що закупівлі електроенергії в постачальника універсальних послуг має здійснюватися за переговорною процедурою закупівлі на підставі п.2 ч.2 ст.35 Закону «переговорна процедура закупівлі застосовується як виняток у разі відсутності конкуренції ( у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи».
Тому, враховуючи те, що ТОВ «Донецькі енергетичні послуги» є єдиним постачальником універсальних послуг на території Донецької області, відповідно до п.2 ч.2 статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» Національним університетом «Одеська морська академія» в особі Азовського морського інституту Національного університету «Одеська морська академія», як замовником торгів, була застосована переговорна процедура закупівлі.
Станом на 23.03.2020р. здійснюються заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема щодо розірвання договору в межах законодавства, проте у зв’язку із карантинним режимом документальна інформація про відповідні заходи відсутня.



Відповіді ще немає

Надання інформації про усунення порушення замовником

Законом України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 №2019-VІІІ ( далі – Закон № 2019) визначено засади реформування ринку електричної енергії, реалізація яких передбачена в два етапи. Перший етап реформування ринку електроенергії розпочався з 01.01.2019 та торкнувся роздрібного ринку – постачальників, які працюють з кінцевими споживачами. Після прийняття Закону №2019 розподіл (транспортування електроенергії) здійснюється суб’єктом природних монополій, а постачання – «приватними» суб’єктами. Тобто послуги з розподілу та постачання електричної енергії надаються окремими суб’єктами господарювання. Постачання електричної енергії у розумінні Закону №2019 не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності. Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) застосовується до замовників за умови, що вартість предмету закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, встановлені в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону. Таким чином, здійснення закупівлі електроенергії як товару споживачами, які є замовниками згідно положень Закону, має здійснюватися за основною процедурою закупівлі – відкритими торгами. Переговорна процедура застосовується як виняток у вичерпному переліку випадків. Згідно з пунктом 13 розділу ХІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №2019 тимчасово, на період з 01.01.2019 по 31.12.2020, універсальні послуги, крім побутових та малих не побутових споживачів, надаються постачальником таких послуг також бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності. З огляду на зазначене бюджетні установи мають право закуповувати електроенергію і як товар, і універсальну послугу. При цьому в обох випадках постачальником може бути одна і та ж юридична особа. Тобто визначений відповідно до Закону №2019 електропостачальник, який виконує зобов’язання щодо надання універсальної послуги, може продавати електроенергію не тільки як постачальник універсальної послуги, а й як звичайний постачальник. І якщо в першому випадку тариф на таку послугу затверджує НКРЕКП як регулятор, то в другому ціни є вільними (ціну визначає сам постачальник). Відповідно до статті 63 Закону № 2019 у межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг. Таким чином, відповідно до норм Закону №2019 бюджетним установам надано право закуповувати електроенергію як універсальну послугу. При цьому придбання електроенергії як універсальної послуги може здійснюватися із застосуванням переговорної процедури відповідно до пункту 2 частини другої статті 35 Закону, а саме: відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи. Тимчасово, на період з 1 січня 2019 по 31 грудня 2020 року, універсальні послуги, крім побутових та малих не побутових споживачів, надаються постачальником таких послуг також бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності та іншим споживачам, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт. Наша бюджетна установа відноситься до категорії споживачів, котрі можуть користуватися послугами постачальника універсальних послуг, яку тимчасово розширено на період з 01 січня 2019 року до 31 грудня 2020 років включно: універсальні послуги, окрім побутових та малих непобутових споживачів, надаються постачальником таких послуг, також бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності та іншим споживачам, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт. У зазначений період на бюджетні установи незалежно від розміру договірної потужності та інших споживачів, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт, поширюються всі права та обв’язки передбачені Законом України «Про ринок електричної енергії» для малих не побутових споживачів щодо отримання універсальних послуг, передбачених статтею 63 цього Закону. Також відповідно до статей 6, 63 та пункту 13 розділу ХVІІ «Прикінцеві та перехідні» положення Закону України «Про ринок електричної енергії» (далі – Закон) Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, прийняла Постанову №1268 від 26.10.2018, якою постановила: 1.Затвердити Методичні рекомендації щодо передачі даних побутових та малих непобутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території (далі – Методичні рекомендації), що додаються. Згідно Додатку №3 до Методичних рекомендацій єдиним постачальником універсальних послуг на території Донецької області є ТОВ «Донецькі енергетичні послуги». 2.Рекомендувати суб’єктам господарювання, які проводять діяльність з передачі електричної енергії локальними (місцевими) електричними мережами та постачання електричної енергії за регульованим тарифом, які мають намір отримати ліцензію на розподіл електричної енергії та на яких не поширюються вимоги пункту 13 розділу ХVІІ «Прикінцеві та перехідні» положення Закону, здійснити передачу даних побутових та малих непобутових споживачів відповідному постачальнику універсальної послуги на закріпленій території відповідно до цих Методичних рекомендацій до дня, що є останнім днем здійснення постачання електричної енергії за регульованим тарифом. Отже, споживачі визначені в Законі «Про ринок електричної енергії» зокрема, бюджетні установи, мають право (не обов’язок) на постачання електричної енергії на умовах універсальної послуги до 31.12.2020 року за економічно обґрунтованими, прозорими та недискримінаційними цінами. Оскільки в межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг, то вбачається, що закупівлі електроенергії в постачальника універсальних послуг має здійснюватися за переговорною процедурою закупівлі на підставі п.2 ч.2 ст.35 Закону «переговорна процедура закупівлі застосовується як виняток у разі відсутності конкуренції ( у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи». Тому, враховуючи те, що ТОВ «Донецькі енергетичні послуги» є єдиним постачальником універсальних послуг на території Донецької області, відповідно до п.2 ч.2 статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» Національним університетом «Одеська морська академія» в особі Азовського морського інституту Національного університету «Одеська морська академія», як замовником торгів, була застосована переговорна процедура закупівлі. Станом на 23.03.2020р. здійснюються заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема щодо розірвання договору в межах законодавства, проте у зв’язку із карантинним режимом документальна інформація про відповідні заходи відсутня.

2020-03-23 11:20:00


Висновок про результати моніторингу закупівлі

Друкувати висновок про результати моніторингу процедури закупівлі PDFHTML
Дата публікації: 16 березня 2020
Кінцевий строк оскарження: 31 березня 2020

Порушення виявлено

  1. Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
  2. Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель

Електронний підпис

Перевірити

Перевірка підпису

Протокол розкриття

Друкувати протокол розкриття тендерних пропозицій PDFHTML
Учасник Рішення Пропозиція Опубліковано
ТОВ "Донецькі енергетичні послуги"
#42086719
Переможець 319 320,00
UAH з ПДВ
23 грудня 2019 10:53

Документи

23 грудня 2019 10:53
Електронний підпис
23 грудня 2019 10:53
ПП.pdf

Повідомлення про намір укласти договір

Дата і час публікації: 23 грудня 2019 10:53

Друкувати форму повідомлення PDFHTML
Учасник Пропозиція Документи
ТОВ "Донецькі енергетичні послуги"
#42086719
319 320,00
UAH з ПДВ
Документи

Документи

23 грудня 2019 10:53
Електронний підпис
23 грудня 2019 10:53
ПП.pdf

Укладений договір

Контракт Статус Опубліковано
Електронний підпис укладений
24 грудня 2020 13:39
Електронний підпис укладений
09 січня 2020 11:26
504-15 .pdf укладений
09 січня 2020 11:26
№3 2020.pdf укладений
09 січня 2020 11:26

Виконання договору

Друкувати звіт про виконання договору про закупівлю PDFHTML
Строк дії за договором: 01 січня 2020 — 31 грудня 2020
Сума оплати за договором: 222 781,62
UAH (в тому числі ПДВ 37 130,27 UAH)