Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

ДК 021:2015 – 63710000-9 — Послуги з обслуговування наземних видів транспорту. Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та штучних споруд на них у Луганській області
DK 021: 2015 - 63710000-9 - Land transportation services. Maintenance of public roads of public importance and artificial structures on them in Lugansk region
Очікувана вартість
1 375 947 398,00 UAH
UA-2019-11-29-001384-c 2d159ee5697d4321a4cd0b1a4f5413d5
Відкриті торги з публікацією англійською мовою    Торги відмінено
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Мажар Юлія Олександрівна

380645242037 tender.avtodor@ukr.net

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Tender notice
Друкувати оголошення PDFHTML
Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Purchasing Body
Найменування: Служба автомобільних доріг у Луганській області
Код ЄДРПОУ: 25903424
Вебсайт: http://lg.ukravtodor.gov.ua/
Місцезнаходження: 93400, Україна , Луганська область обл., Сєвєродонецьк, вул. Гагарина, буд. 70
Контактна особа: Мажар Юлія Олександрівна
380645242037
tender.avtodor@ukr.net
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади
Official name: ROAD SERVICE IN LUHANSK OBLAST
National ID: 25903424
Contact point: Mazhar Julia A.
380645242037
tender.avtodor@ukr.net

Інформація про процедуру

Milestones
Дата оприлюднення: 29 листопада 2019 15:20
Звернення за роз’ясненнями: до 30 грудня 2019 08:30
Оскарження умов закупівлі: до 05 січня 2020 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 09 січня 2020 08:30
Початок аукціону: 14 лютого 2020 11:32
Очікувана вартість: 1 375 947 398,00 UAH з ПДВ
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 2 751 894,00 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 0,20%
Вид тендерного забезпечення: Електронна гарантія
Сума тендерного забезпечення: 2751894 UAH
Publication date: 29 листопада 2019 15:20
Enquiries until: 30 грудня 2019 08:30
Complaints submission until: до 05 січня 2020 00:00
Time limit for receipt of tenders: 09 січня 2020 08:30

Information

Estimated total value: 1 375 947 398 UAH including VAT
Minimal lowering step: 2 751 894 UAH
Minimal lowering step, %: 0,20 %

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Послуги


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:63710000-9: Послуги з обслуговування наземних видів транспорту


Scope of the procurement
ДК 021:2015 – 63710000-9 — Послуги з обслуговування наземних видів транспорту. Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та штучних споруд на них у Луганській області
DK 021: 2015 - 63710000-9 - Land transportation services. Maintenance of public roads of public importance and artificial structures on them in Lugansk region
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 послуга
ДК 021:2015 – 63710000-9 — Послуги з обслуговування наземних видів транспорту. Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та штучних споруд на них у Луганській області
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 93400, Україна, Луганська область, Сєверодонецьк, вул. Гагаріна, б. 70
ДК 021:2015: 63710000-9 — Послуги з обслуговування наземних видів транспорту

DK 021: 2015 - 63710000-9 - Land transportation services. Maintenance of public roads of public importance and artificial structures on them in Lugansk region
CPV: 63710000-9
Період постачання: по 31 грудня 2022

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
Надання послуг Розрахунки проводяться Замовником Виконавцю після підписання Сторонами «Актів приймання виконаних будівельних робіт» (форма №КБ-2в) і «Довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати» (форма №КБ-3), складених у відповідності з положенням чинних стандартів з ціноутворення, які складаються Виконавцем і подаються для підписання Замовнику не пізніше як за 5 робочих днів до кінця звітного місяця разом із документами, визначеними умовами даного Договору, або поетапної оплати Замовником наданих послуг. Представник Замовника на протязі десяти робочих днів перевіряє виконання робіт згідно представленого акту і підписує його в частині фактично виконаних робіт, в межах виділених бюджетних асигнувань. Замовник має право відмовитися від підписання форм КБ-2в, КБ-3 у разі допущення Виконавцем помилок, неточностей щодо їх складання та/або відсутності у них відомостей, наявність яких передбачена формою зазначених документів, та/або у випадку наявності зауважень щодо обсягів та/або вартості та/або якості заактованих послуг. В такому випадку Замовник у вказаний строк надає Виконавцю мотивовану відмову від підписання форм КБ-2в, КБ-3. Пiсляоплата 10 Робочі 100

Тендерна документація

Критерії вибору переможця

Ціна: 100%

Роз’яснення до процедури

Запитання до процедури

НАЯВНІСТЬ ОБЛАДНАННЯ ТА МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ
Дата подання: 02 грудня 2019 12:26
Дата відповіді: 03 грудня 2019 11:29
Доброго дня! Відповідно до вимог тендерної документації для документального підтвердження наявності власних та залучених (в т.ч. за договорами оренди/лізингу/надання послуг) машин, механізмів та техніки Учасники в складі тендерної пропозиції надають скан копії з оригіналів технічних паспортів, свідоцтв про державну реєстрацію транспортного засобу, самохідного механізму, тощо, від власника такої техніки, та оригінал бухгалтерської довідки за підписом керівника про знаходження основних засобів (машин, механізмів та техніки, іншого технологічного майна що включене учасником до таблиці) на балансі підприємства-власника зазначеної техніки, тощо. Яким чином ми можемо отримати оригінал бухгалтерської довідки за підписом керівника про знаходження основних засобів (машин, механізмів та техніки, іншого технологічного майна, що включене учасником до таблиці) на балансі підприємства-власника зазначеної техніки, якщо у надавача послуг дана техніка знаходиться у лізингу або в оренді. Та чи будуть в такому випадку технічні паспорти, де буде вказано власника, а саме орендодавця або лізингодавця, належним документальним підтвердженням. Дякуємо за відповідь!
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Відповідно до роз’яснень до Таблиці 1 Додатку 3 :
«* Для документального підтвердження наявності власних та залучених (в т. ч. за договорами оренди/лізингу/) машин, механізмів та техніки Учасники в складі тендерної пропозиції надають скан. копії з оригіналів технічних паспортів, свідоцтва про державну реєстрацію транспортного засобу, самохідного механізму, тощо, від власника такої техніки, та оригінал бухгалтерської довідки за підписом керівника про знаходження основних засобів (машин, механізмів та техніки, іншого технологічного майна, що включене учасником до таблиці) на балансі підприємства-власника зазначеної техніки, тощо.»

«** У разі залучення до роботи техніки або механізмів на договірних засадах (надання послуг машинами та механізмами), вказані договори мають бути чинними протягом всього строку виконання робіт/послуг та підтверджуватися актом передавання - приймання кожної одиниці техніки, або іншим узгодженим між замовником та виконавцем документом (що підтверджує виконання договірних зобов’язань сторін).»

У розумінні роз’яснень під однією зірочкою – у разі вказування Учасником у таблиці власної, або залученої безпосередньо Учасником техніки у оренду або лізинг Замовником вимагаються копії технічних паспортів та балансова довідка від власника такої техніки.

У розумінні роз’яснень під двома зірочками – у разі залучення Учасником техніки для виконання умов закупівлі за господарськими договорами (на договірних засадах) достатнім доказом є діючий договір із контрагентом на послуги за умовами закупівлі та акт приймання – передачі, або документ іншої форми що підтверджує надавання техніки). Тобто обов’язку Учасника надавання технічних паспортів та балансової довідки на техніку, яка буде залучатися за господарськими договорами немає, але Замовник обов’язково прийматиме до уваги як додатковий доказ підтверджуючі документи по такій техніці, які Учасник може на власний розсуд завантажити до сторінки закупівлі.
Згідно розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції»
Дата подання: 06 грудня 2019 13:57
Дата відповіді: 06 грудня 2019 15:23
Згідно розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», п.6 « Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», а саме стосовно ціни тендерної пропозиції, яка повинна містити, крім іншого, розрахунки показників загальновиробничих витрат та адміністративних витрат фактично по підприємству. Згідно СОУ 42.1-37641918-085:2018 розрахунки загальновиробничих та адміністративних витрат проводяться розрахунково – аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку та загальної нормативно-розрахункової трудомісткості виконаних робіт за Актами приймання виконаних будівельних робіт, яка склалася у організації за попередній звітний період. Питання: Для розрахунків загальновиробничих та адміністративних витрат береться який звітний період, 2018 рік, 9 місяців 2019 року чи 11 місяців 2019 року, так як на момент подачі тендерної пропозиції у бухгалтерському обліку 2019 рік ще не буде закритий?
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Щодо Питання: Для розрахунків загальновиробничих та адміністративних витрат береться який звітний період, 2018 рік, 9 місяців 2019 року чи 11 місяців 2019 року, так як на момент подачі тендерної пропозиції у бухгалтерському обліку 2019 рік ще не буде закритий?
Служба автомобільних доріг у Луганській області повідомляє:
Згідно СОУ 42.1-37641918-085:2018 Показники для обчислення ЗВ витрат на стадії визначення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі (складанні та узгодженні договірних цін) визначаються розрахунково – аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку та загальної нормативно-розрахункової трудомісткості виконаних робіт (примірна форма № КБ-2в), погоджується із замовником і використовуються при проведенні взаєморозрахунків за обсяги виконаних робіт.
Довідка про виконання аналогічного договору
Дата подання: 09 грудня 2019 09:27
Дата відповіді: 10 грудня 2019 13:13
Доброго дня! Відповідно до вимог тендерної документації учасник має підтвердити досвід виконання робіт (послуг) з експлуатаційного утримання автомобільних доріг державного значення які включають у склад роботу всіх вказаних видів техніки з обов’язкового мінімального складу спеціальної техніки (машин та механізмів), тобто маається на увазі вказати форти (КБ-2в), в яких будуть вказані роботи з кожною одиницею техніки зазначеною у переліку обов’язкового мінімального складу при виконанні данної закупівлі? Для документального підтверження наявності досвіду надається скан-копія виконаного договору з експлуаційного утримання автомобільних доріг державного значення з підтверженням останнім актом приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в) у випадку, якщо останній акт приймання робіт це зимове утримання автомобільних доріг, використання окремих одиниць техніки з обов’язкового мінімуму спеціальної техніки неможливе. Яким чином ми можемо вказати виконання робіт в данному випадку?
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Відповідно до роз’яснень до Таблиці 1 Додатку 2 під однією зірочкою Замовник передбачив що «Учасник повинен підтвердити наявність вказаних у таблиці машин, механізмів та техніки, що безпосередньо плануються для використання у виконанні обсягу закупівлі.*».
Замовник зазначив у окремому файлі на сторінці закупівлі (Технічне завдання (Додаток № 8).pdf 29 листопада 2019 15:44 ) що за умовами Тендерної документації є Відомостями щодо обсягів послуг що містять бажаний Замовником обсяг закупівлі із зазначенням технічних та технологічних видів дій, техніки та робіт.
Також слід зазначити що за умовами тендерної документації Учаснику належить вказувати види послуг або робіт які здійснювалися учасником на протязі 2016-2019 рр. Учасник має підтвердити досвід виконання робіт (послуг) з експлуатаційного утримання автомобільних доріг державного значення які включають у склад роботу всіх вказаних видів техніки з обов’язкового мінімального складу спеціальної техніки (машин та механізмів) та надати на документальне підтвердження наявності досвіду скан - копію виконаного договору з експлуатаційного утримання автомобільних доріг державного значення.
Позиція Тендерного комітету наступна.
За умовами тендерної документації Учасник повинен підтвердити спроможність виконати весь бажаний обсяг закупівлі наявністю у нього матеріально технічної бази та відповідного досвіду. Підтвердженням факту надання послуг у бажаних Замовником обсягає є останній акт виконаних робіт форми КБ2В.
У разі, якщо останній акт виконаних робіт не містить указівки на використання всіх зазначених у таблиці 1 до додатку 2 Тендерної документації видів техніки, Учаснику необхідно надати акти виконаних робіт КБ2В за сукупністю (за строком дії договору), відповідно до яких Замовник може пересвідчитися у комплексному застосуванні Учасником зазначеної у цій таблиці техніки при виконанні аналогічного договору.
При цьому слід розуміти, що за умовами тендерної документації досвід Учасника підтверджується виконаним договором. А тому у разі, якщо Учасник надає тільки останній акт КБ2В (в якому зазначені окремі роботи) без підтвердження роботи всіх вказаних у таблиці 1 Додатку 2 видів техніки (з обов’язкового мінімального складу спеціальної техніки (машин та механізмів)) та виконання всіх видів робіт (без прив’язки до бажаних Замовником обсягів ) , Замовник вважає його таким, який не підтвердив наявність досвіду.
Згідно додатку № 6 ДОГОВІР ПІДРЯДУ (ПРОЕКТ)
Дата подання: 10 грудня 2019 14:01
Дата відповіді: 12 грудня 2019 14:09
При укладанні Правочинів необхідно враховувати, що згідно із статтями 4, 10 та 203 ЦК зміст правочину не може суперечити ЦК, іншим законам України, які приймаються відповідно до Конституції України та ЦК. Зміст правочину включає в себе зазначення учасників правочину та ті права та обов'язки, про набуття, зміну або припинення яких вони домовилися. Незазначення в змісті правочину його учасників (учасника) або зазначення їх всупереч законодавству означає, що зміст правочину суперечить актам цивільного законодавства, а тому може бути визнаний судом недійсним на підставі ч. 1 ст. 215 і ч. 1 ст. 203 ЦК України. Правочин у всіх випадках повинен визнаватися недійсним, якщо він суперечить імперативним нормам закону. В п. 8.3. Проекту договору зазначено, що « Замовник не несе відповідальності за порушення строків оплати наданих послуг, а також від відповідальності за прострочення виконання грошового зобов’язання (ч.2 ст.625 ЦК України), якщо таке порушення стало наслідком затримки/відсутності відповідного бюджетного фінансування». Вимоги цього пункту суперечать нормам діючого законодавства, що підкріплено системною судовою практикою, рішеннями Верховного Суду України.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Відповідно до положення «Про Службу автомобільних доріг у Луганській області», затвердженого наказом Державного агентства автомобільних доріг України від 29.07.2019р. № 248, Служба автомобільних доріг у Луганській області заснована на державній власності і належить до сфери управління Державного агентства автомобільних доріг України, є державною неприбутковою організацією – юридичною особою публічного права, є замовником виконання робіт з будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг, та їх складових, є одержувачем бюджетних коштів, передбачених бюджетними програмами на розвиток мережі та утримання автомобільних доріг на території Луганській області.
Служба спрямовується і координується Уповноваженим органом управління, підзвітна і підконтрольна йому.
У своїй діяльності Служба керується Конституцією, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, міжнародними договорами, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України, іншими нормативно-правовими актами, наказами та дорученнями Уповноваженого органу управління, цим Положенням, а також будівельними нормами, правилами, стандартами, іншими нормативними документами у сфері дорожнього господарства.
Джерелами фінансування Служби є кошти Державного бюджету України та місцевих бюджетів, а також кошти з інших джерел, які надходять на рахунки Служби згідно з чинним законодавством для фінансування дорожнього господарства.
08 травня 2019 року Державним агентством автомобільних доріг України розроблено та затверджено РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо укладення довгострокового договору на експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення (далі – Рекомендації).
Рекомендації призначені для використання службами автомобільних доріг в областях при підготовці довгострокових договорів про експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення для оголошення процедури закупівлі.
Довгострокові договори про експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення укладаються у відповідності із приписами п., ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (Закон № 922) відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених зазначеним Законом.
Додатком до Рекомендацій передбачена ТИПОВА ФОРМА довгострокового договору з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного значення.
Пунктом 8.8. ТИПОВОЇ ФОРМИ довгострокового договору з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного значення передбачено, що: «Замовник звільняється від відповідальності за порушення термінів проведення розрахунків, якщо такі порушення виникли внаслідок відсутності бюджетного фінансування та/або його затримки».
Враховуючи вищенаведене, керуючись приписами пунктів 1, 2 статті 212 Цивільного кодексу України, Рекомендаціями Укравтодору та у зв’язку з тим, що фінансування означених послуг/робіт, а також зміни у такому фінансуванні, здійснюється виключно за рішенням органу центральної влади, Служба в проекті договору визначила обставини, що є відкладальними, скасувальними, та суттєвими.
Договір підряду (проект)
Дата подання: 11 грудня 2019 15:50
Дата відповіді: 13 грудня 2019 16:07
Згідно Наказу Державного Агентства Автомобільних доріг України від 08.05.2019р. № 145 «Про затвердження Рекомендацій щодо укладення довгострокового договору на експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення», та Типовій формі довгострокового договору (Додаток до рекомендацій до наказу Укравтодору від 08.05.19 №145) зумовлено визначення в договорі протяжності автомобільних доріг згідно предмету договору. Питання: Чому в проекті договору не визначена Мережа та протяжність автомобільних доріг загального користування державного значення у Луганській області?
Розгорнути Згорнути
Відповідь: З метою усунення дрібних недоліків у Тендерній документації, що призводять до неоднозначного зрозумінні та її читання Служба автомобільних доріг у Луганській області рішенням тендерного комітету внесла відповідні зміни у Додатки: 2, 6, 8,11 до Тендерної документації.
Із означеними змінами можливо ознайомитися на сторінці закупівлі за оголошенням UA-2019-11-29-001384-c
Договір підряду (проект)
Дата подання: 11 грудня 2019 15:53
Дата відповіді: 13 грудня 2019 16:06
Згідно п.3.4 проекту Договору підряду «Договірна ціна розраховується на кожний календарний рік». Питання: Чому технічне завдання (дефектний акт) Додаток 8 до тендерної документації не розподілено по рокам, які обумовлені договором (2020, 2021, 2022 рр.)?
Відповідь: З метою усунення дрібних недоліків у Тендерній документації, що призводять до неоднозначного зрозумінні та її читання Служба автомобільних доріг у Луганській області рішенням тендерного комітету внесла відповідні зміни у Додатки: 2, 6, 8,11 до Тендерної документації.
Із означеними змінами можливо ознайомитися на сторінці закупівлі за оголошенням UA-2019-11-29-001384-c
Питання до проекту договору
Дата подання: 12 грудня 2019 13:59
Дата відповіді: 13 грудня 2019 16:14
Чому згідно п 6.2 проекту договору підряду виключена мережа доріг загального користування державного значення Луганської області, розташована на лінії зіткнення згідно додатка 2 до розпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення» №1085 від 07.11.2014 р.?
Розгорнути Згорнути
Відповідь: З метою усунення дрібних недоліків у Тендерній документації, що призводять до неоднозначного зрозумінні та її читання Служба автомобільних доріг у Луганській області рішенням тендерного комітету внесла відповідні зміни у Додатки: 2, 6, 8,11 до Тендерної документації.
Із означеними змінами можливо ознайомитися на сторінці закупівлі за оголошенням UA-2019-11-29-001384-c
Питання до проекту договору
Дата подання: 12 грудня 2019 14:05
Дата відповіді: 13 грудня 2019 11:35
Згідно статті 9 Закону України «Про дорожній рух» до компетенції власника автомобільних доріг входить «компенсація витрат власникам транспортних засобів, якщо дорожньо-транспортні пригоди сталися з причин незадовільного експлуатаційного утримання автомобільних доріг». Чому п 1.7 проекту договору підряду суперечить чинному законодавству і компенсація всіх видів витрат перекладена на Виконавця?
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Відповідно до статті 9 Закону України «Про дорожній рух» до компетенції власників автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів належить передача права на експлуатаційне утримання доріг, вулиць та залізничних переїздів іншим юридичним особам;
Передача права на експлуатаційне утримання доріг, вулиць та залізничних переїздів іншим юридичним особам здійснюється на підставі договору.
На період дії Договору та протягом гарантійного періоду, Виконавець відповідно до Закону України «Про дорожній рух» та норм Глави 82 Цивільного кодексу України, в повній мірі відповідає за належне утримання доріг, забезпечення умов безпеки руху і несе повну безумовну майнову та іншу юридичну відповідальність в частині відшкодування майнової (матеріальної) і нематеріальної (в т.ч. моральної) шкоди та компенсації витрат власникам транспортних засобів, іншим учасникам дорожнього руху якщо дорожньо-транспортна пригода сталася з причини незадовільного експлуатаційного утримання, допущеного з вини Виконавця, а також забезпечує повне майнове відшкодування Замовнику у разі заподіяння збитків користувачами доріг, та/або в процесі використання смуги відведення юридичними чи фізичними особами на мережі автомобільних доріг, якщо такі збитки завдані з вини Виконавця.
Дискримінаційні вимоги у тендерній документації
Дата подання: 16 грудня 2019 10:41
Дата відповіді: 18 грудня 2019 10:00
1) За умовами Додатку №2 до тендерної документації: «Учасник має підтвердити досвід виконання робіт (надання послуг) з експлуатаційного утриманя/або поточного середнього ремонту/або капітального ремонту/або будівництва автомобільних доріг державного значення», така вимога є порушенням ст.3 Закону України «Принципи здійснення закупівель» про недискримінацію учасників, тому що види робіт по експлуатаційному утриманню та вимоги до їх виконання, як доріг державного значення так і доріг місцевого значення не відрізняються, тобто ця вимога є необґрунтованою. 2) У Додатку 2 надано перелік з «Обов'язковим мінімумом придатної до експлуатації спеціальної техніки (автомобілі, машини, механізми), яку Учасник повинен залучити та підтвердити залучення для виконання умов закупівлі», в якому є в наявності «Асфальтоукладник – 3 шт. (або еквівалент)». Але в технічному завданні відсутні роботи, які потребують використання цієї техніки, тобто ця вимога є необґрунтованою та є порушенням ст.3 Закону України «Принципи здійснення закупівель» про недискримінацію учасників.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: 1) Враховуючи вимоги 29 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація розробляється та затверджується Замовником та повинна містити перелік складових , визначених частиною другою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема інформація про перелік критеріїв для підтвердження досвіду виконання робіт (надання послуг) з експлуатаційного утриманя/або поточного середнього ремонту/або капітального ремонту/або будівництва автомобільних доріг державного значення.
Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі закупівлі здійснюються за такими принципами як максимальна економія та ефективність.
Враховуючи викладене, Замовник самостійно приймає рішення про включення до тендерної документації вимоги надання учасником зокрема інформація про перелік критеріїв для підтвердження досвіду виконання робіт (надання послуг) з експлуатаційного утриманя/або поточного середнього ремонту/або капітального ремонту/або будівництва автомобільних доріг державного значення.
2) З метою усунення дрібних недоліків у Тендерній документації, що призводять до неоднозначного зрозуміння та іх читання, Служба автомобільних доріг у Луганській області рішенням тендерного комітету внесла відповідні зміни у Додаток 2 Тендерної документації. Із означеними змінами можливо ознайомитися на сторінці закупівлі за оголошенням UA-2019-11-29-001384-c.
Запитання щодо умов тендерної документації
Дата подання: 16 грудня 2019 14:06
Дата відповіді: 18 грудня 2019 10:04
1) У Додатку 2 тендерної документації висунута вимога: «Учасник має підтвердити досвід виконання робіт (надання послуг) з експлуатаційного утримання/або поточного середнього ремонту/або капітального ремонту/або будівництва автомобільних доріг державного значення. Для документального підтвердження наявності досвіду надається скан - копія виконаного договору з експлуатаційного утримання/або поточного середнього ремонту/або капітального ремонту/або будівництва автомобільних доріг державного значення з підтвердженням останнім актом (або за сукупністю актів) приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в) та скан-копією - позитивного (них) відгуку (ків) за договором (ами) від замовника таких робіт/послуг– балансоутримувача доріг, одержувача бюджетних коштів із зазначенням суми фактичного виконання робіт (надання послуг)». Прошу Вас надати роз’яснення з якої причини встановлено обмеження щодо підприємств, які мають право надати відгук за договором, така вимога є дискримінаційною та суперечить ст.3 Закону України «Принципи здійснення закупівель», бо недає можливості прийняти участь у тендері тим підприємствам, які виконували роботи за договорами субпідряду. 2) У Додатку 2 тендерної документації приведено «Обов'язковий мінімум придатної до експлуатації спеціальної техніки (автомобілі, машини, механізми), яку Учасник повинен залучити та підтвердити залучення для виконання умов закупівлі», в якому включено «Шляхопрокладач БАТ-2 або еквівалент – 1 штука». Прошу Вас надати роз’яснення чи можна вважати еквівалентом важкий бульдозер на гусеничному ходу.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: 1) Враховуючи вимоги 29 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація розробляється та затверджується Замовником та повинна містити перелік складових , визначених частиною другою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема для документального підтвердження наявності досвіду надається скан - копія виконаного договору з експлуатаційного утримання/або поточного середнього ремонту/або капітального ремонту/або будівництва автомобільних доріг державного значення з підтвердженням останнім актом (або за сукупністю актів) приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в) та скан-копією - позитивного (них) відгуку (ків) за договором (ами) від замовника таких робіт/послуг– балансоутримувача доріг, одержувача бюджетних коштів із зазначенням суми фактичного виконання робіт (надання послуг)»
Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі закупівлі здійснюються за такими принципами як максимальна економія та ефективність.
Враховуючи викладене, Замовник самостійно приймає рішення про включення до тендерної документації вимоги надання учасником для документального підтвердження наявності досвіду надається скан - копія виконаного договору з експлуатаційного утримання/або поточного середнього ремонту/або капітального ремонту/або будівництва автомобільних доріг державного значення з підтвердженням останнім актом (або за сукупністю актів) приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в) та скан-копією - позитивного (них) відгуку (ків) за договором (ами) від замовника таких робіт/послуг– балансоутримувача доріг, одержувача бюджетних коштів із зазначенням суми фактичного виконання робіт (надання послуг)».
2) Стосовно другого питання повідомляємо, що важкий бульдозер на гусеничному ходу можно вважати еквівалентом «Шляхопрокладача БАТ-2».
Питання до проекту договору
Дата подання: 16 грудня 2019 14:10
Дата відповіді: 18 грудня 2019 10:08
Проект договору підряду не зумовлює відповідність планів-завдань фактичній наявності коштів Замовника на фінансування виконання вказаних планів. В той же час згідно п 8.3 договору стягується штраф у розмірі 20% вартості невиконання робіт, доведених Замовником планом-завданням на відповідний місяць. Питання- Замовник вимагає при недостатності фінансування виконувати роботи згідно планів-завдань безоплатно?
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Відповідно до пункту 4.1 розрахунки проводяться Замовником Виконавцю після підписання Сторонами «Актів приймання виконаних будівельних робіт» (форма №КБ-2в) і «Довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати» (форма №КБ-3), складених у відповідності з положенням чинних стандартів з ціноутворення, які складаються Виконавцем і подаються для підписання Замовнику не пізніше як за 5 робочих днів до кінця звітного місяця разом із документами, визначеними умовами даного Договору, або поетапної оплати Замовником наданих послуг. Представник Замовника на протязі десяти робочих днів перевіряє виконання робіт згідно представленого акту і підписує його в частині фактично виконаних робіт, в межах виділених бюджетних асигнувань. Замовник має право відмовитися від підписання форм КБ-2в, КБ-3 у разі допущення Виконавцем помилок, неточностей щодо їх складання та/або відсутності у них відомостей, наявність яких передбачена формою зазначених документів, та/або у випадку наявності зауважень щодо обсягів та/або вартості та/або якості заактованих послуг. В такому випадку Замовник у вказаний строк надає Виконавцю мотивовану відмову від підписання форм КБ-2в, КБ-3.
Відповідальність Виконавця щодо накладання штрафу у розмірі 20% вартості невиконаних робіт (ненаданих послуг) стягується за невиконання у звітному місяці всього обсягу робіт (послуг), доведеного Замовником планом-завданням на відповідний місяць.
Проект договору передбачає перегляд термінів надання послуг в межах строку дії цього Договору, який оформлюється змінами до Плану завдання та дефектних актів.
Питання до проекту договору
Дата подання: 16 грудня 2019 14:14
Дата відповіді: 18 грудня 2019 10:10
Також суперечить чинному законодавству п 8.6 «Виконавець несе матеріальну відповідальність за збереження переданих йому на утримання складових елементів автомобільної дороги». Власником та балансоутримувачем доріг є Замовник, тому тільки він може нести матеріальну відповідальність, мережа доріг не передається на баланс Виконавця. Виконавцю лише передається право на експлуатаційне утримання.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Відповідно до статті 9 Закону України «Про дорожній рух» до компетенції власників автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів належить передача права на експлуатаційне утримання доріг, вулиць та залізничних переїздів іншим юридичним особам;
Передача права на експлуатаційне утримання доріг, вулиць та залізничних переїздів іншим юридичним особам здійснюється на підставі проведення процедури відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» за договором підряду.
При розробці проекту договору на експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та штучних споруд на них у Луганській області Замовник керується вимогами та положеннями Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Закону України «Про публічні закупівлі», Законом України «Про автомобільні дороги України», Законом України «Про дорожній рух» та Рекомендаціями щодо укладання довгострокових договорів на експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення, затверджених наказом Державного агентства автомобільних доріг України від 08.05.2019р. № 145.
Виконавець зобов’язується у порядку та на умовах, визначених договором, надати послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та штучних споруд на них у Луганській області, за рахунок коштів державного бюджету (інших бюджетів) та в обумовлений цим договором термін. Замовник зобов’язується прийняти надані згідно із цим договором та чинним законодавством України належним чином послуги після перевірки фізичних та вартісних показників та сплатити їх вартість по мірі надходження коштів передбачених на ці цілі на його рахунок.
Виконавець від Замовника приймає за кількістно - узагальнюючим актом всю мережу автомобільних доріг загального користування державного значення та дорожнє господарство (дорожні споруди, тощо) Лугаснької області для надання послуг з експлуатаційного утримання на умовах цього договору.
Виконавець приймає від Замовника право на експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення у Луганській області, технічних засобів організації дорожнього руху, об'єктів дорожнього сервісу, інженерних споруд та придорожніх насаджень, що знаходяться на балансі Замовника, відповідно до вимог статті 9 Закону України «Про дорожній рух».
Відповідно до статті 841 Цивільного кодексу України підрядник зобов'язаний вживати усіх заходів щодо збереження майна, переданого йому замовником, та відповідає за втрату або пошкодження цього майна.
Відповідно до пункту 8.6. Виконавець несе матеріальну відповідальність за збереження наданих послуг, наслідки їх пошкодження або знищення до моменту прийняття послуг Замовником.
Якщо Виконавець у процесі надання послуг виявляє прорахунки і недоліки у наданих Замовником документах, які можуть негативно вплинути на хід, якість і строки надання послуг, він повинен негайно інформувати про це Замовника у письмовій формі.
Якщо після цього Замовник у письмовій формі наполягає на продовженні надання послуг, Виконавець приймає це рішення до виконання, але він не відповідає за можливі наслідки того, про що він зробив попередження.
З моменту підписання цього Договору Виконавець несе матеріальну відповідальність за збереження переданих йому на утримання складових елементів автомобільної дороги.
У разі випадкового пошкодження переданих йому на утримання складових елементів автомобільної дороги до передачі його Замовнику Виконавець зобов'язаний терміново повідомити про це Замовника, та негайно власними силами усунути пошкодження. На вимогу Замовника Виконавець подає йому для погодження план заходів щодо усунення випадкового пошкодження об'єкта. За погодженням із Замовником Виконавець може залучати до усунення пошкодження об'єкта третіх осіб.
На підставі вище викладеного, в даному випадку матеріальна відповідальність Виконавця за збереження переданих йому на утримання складових елементів автомобільної дороги може виникнути у разі випадкового пошкодження переданих йому на утримання складових лементів автомобільної дороги.
Питання до проекту договору
Дата подання: 17 грудня 2019 10:59
Дата відповіді: 17 грудня 2019 14:57
Згідно п.3.8 проекту Договору підряду «Розрахунок кошторисної заробітної плати виконується на підставі нормативно-розрахункових трудовитрат і вартості людино-годин, яка приймається в межах, рекомендованим центральним органом виконавчої влади та підтверджується розрахунком очікуваної вартості заробітної плати підрядної організації, яка розраховується відповідно до «Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об'єктів», затвердженого наказом Мінрегіону від 20.10.2016р. №281 зі змінами та зігідно п.5.5.1.2, п.5.5.1.3 СОУ 42.1-37641918-085:2018» Питання: На які пункти в СОУ 42.1-37641918-085:2018 треба посилатися при розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, якщо в зазначеному СОУ такі пункти відсутні?
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Розрахунок розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості робіт з поточного ремонту та експлуатаційного утримання обчислюється за формулою згідно СОУ 42.1-37641918-085:2018 (Додаток Ж довідковий).
НАЯВНІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ ВІДПОВІДНОЇ КВАЛІФІКАЦІЇ, ЯКІ МАЮТЬ НЕОБХІДНІ ЗНАННЯ ТА ДОСВІД (ТАБЛИЦЯ 4)
Дата подання: 17 грудня 2019 11:10
Дата відповіді: 18 грудня 2019 10:11
Підприємство, яке має структурні підрозділи, не складає та не подає до Державної служби статистики Звіт з праці за формою 1-ПВ та 1-ПВ квартальна, оскільки підрозділи самостійно складають та подають Звіт з праці за місцем розташування. Питання: Чи потрібно до тендерної документації включати Звіти з праці тих структурних підрозділів, які за вибіркою Державної служби статистики повинні складати даний звіт?
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Замовник зазначив у тендерній документації ( Додаток 2 ) « НАЯВНІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ ВІДПОВІДНОЇ КВАЛІФІКАЦІЇ, ЯКІ МАЮТЬ НЕОБХІДНІ ЗНАННЯ ТА ДОСВІД») наступне:
На робітників дану інформацію вказувати не обов’язково!
Учасник надає копію Звіту із праці за останній звітний період, що передує кінцевому строку подання тендерних пропозицій за формою № 1-ПВ (місячна) яка затверджена наказом Держстату від 10.06.2016 № 90 (зі змінами) або №1-ПВ (квартальна), яка затверджена наказом Держстату від 06.07.2018 № 134 (тільки для учасників – юридичних осіб).
Якщо Учасник не складає Звіт, він надає інформацію в довільній формі за власноручним підписом службової (посадової) особи Учасника та завірену печаткою* про причини, з яких Звіт не складається.
Згідно розділу VI « Результати торгів та укладання договору про закупівлю»
Дата подання: 17 грудня 2019 14:33
Дата відповіді: 19 грудня 2019 16:06
Згідно розділу VI « Результати торгів та укладання договору про закупівлю», п.6«Забезпечення виконання договору про закупівлю» останні абзаци « Першочергові зобов’язання Підрядника, на які застосовується вимога Замовника (на його розсуд, виходячи із важливості події, що сталася) про реалізацію права на отримання відшкодування забезпеченого гарантією, а саме: 1.Несвоєчасний, більш ніж на 10 діб від узгоджених у договорі термінів, початок виконання послуг (у разі не підтвердження Підрядником Форм-мажорних обставин). 2.Інші умови договору.» Питання: Якими законодавчими та нормативними актами передбачене отримання такого відшкодування? Які саме «інші умови договору» передбачають отримання відшкодування забезпеченого гарантією?
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Ураховуючи вимоги пункту 29 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерна документація розробляється та затверджується Замовником і повинна містити переліки складових, визначених статею 22 Закону «Про публічні закупівлі», зокрема забезпечення виконання договору про закупівлю.
Зміст інформації та умови у тендерній документації, визначаються замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи із специфіки предмета закупівлі.
Положеннями ч. 1 ст. 546 Цивільного кодексу (далі – ЦК) передбачено, що виконання зобов’язання може забезпечуватися неустойкою, порукою, гарантією, заставою, притриманням, завдатком. Водночас відповідно до ч. 2 ст. 546 ЦК договором або законом можуть бути встановлені iншi види забезпечення виконання зобов’язання. Тож, як бачимо, загальнi норми щодо забезпечення виконання зобов’язань не обмежують замовника в установленнi якогось конкретного виду забезпечення виконання договору. За термінологією, визначеною п. 7 ч. 1 ст. 1 Закону від 25.12.15 р. № 922-VII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922), забезпечення виконання договору про закупівлю – це надання забезпечення виконання зобов’язань учасника перед замовником за договором про закупівлю.
Згідно розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції»
Дата подання: 17 грудня 2019 15:57
Дата відповіді: 19 грудня 2019 14:07
Згідно розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», п.1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції», а саме «- інформацію та документи, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям (відповідно до ст..16 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з додатком №2)» . До таблиці 2 цього додатку необхідно надати підтверджуючі документи, а саме: свідоцтво на право власності на об’єкти нерухомого майна, земельну ділянку. Питання: Чи вважається підтверджуючим документом на право власності на об’єкти нерухомого майна, земельну ділянку ВИТЯГ з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності та ВИТЯГ з Державного земельного кадастру про земельну ділянку?
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Так, вважається підтверджуючим документом на право власності на об’єкти нерухомого майна, земельну ділянку, ВИТЯГ з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності та ВИТЯГ з Державного земельного кадастру про земельну ділянку
Просимо надати роз’яснення по Технічному завданню (Додаток 8)
Дата подання: 18 грудня 2019 12:35
Дата відповіді: 18 грудня 2019 16:45
Згідно п.7-10 проводиться ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття з розламуванням та обрубуванням країв ... при товщині шару до 50 мм, а п.15 Перевезення асфальту у кількості 3840 т., що не відповідає обсягу робіт означеному п.7-10 Питання: Яка кількість асфальту необхідна для виконання робіт з "ліквідації вибоїн асфальтобетонного покриття з розламуванням та обрубуванням країв ... при товщині шару до 50 мм"?
Розгорнути Згорнути
Відповідь: В роботах з ліквідації вибоїн асфальтобетонних покриттів асфальтобетонними сумішами (згідно СОУ 42.1-37641918-071:2018 роботи з експлуатаційного утримання) в одиничних розцінках передбачено норму витрат асфальтобетонної суміші.
Аварійні роботи п. 15 послідовно стоїть за видами робіт зазначених у п.13 та п.14 з яких витікає необхідність - п.15 Перевезення асфальту, шлакобетону тощо самоскидами на вiдстань 80 км у кількості 3840т для виконання вказаних робіт!
Згідно додатку № 6 ДОГОВІР ПІДРЯДУ (ПРОЕКТ)
Дата подання: 18 грудня 2019 13:11
Дата відповіді: 19 грудня 2019 14:01
В п. 8.3. Проекту договору зазначено, як вид відповідальність – «стягується недодержка (штраф)». Законами України не передбачено такого виду відповідальності, як «недодержка». Таким чином, приймаючи до уваги наведене, просимо привести пункти Проекту договору у відповідність о вимог Закону.
Відповідь: В даному пункті йдеться саме за штраф:) « п. 8.3. за невиконання у звітному місяці всього обсягу робіт (послуг), доведеного Замовником планом-завданням на відповідний місяць стягується недодержка (штраф) у розмірі 20% вартості невиконаних робіт (ненаданих послуг).
Згідно додатку № 6 ДОГОВІР ПІДРЯДУ (ПРОЕКТ)
Дата подання: 18 грудня 2019 13:14
Дата відповіді: 19 грудня 2019 14:05
В п. 8.8. «Виконавець сплачує Замовнику штрафні санкції (пеню) у розмірі 0,1% від ціни Договору на відповідний рік (п. 3.1) за несвоєчасне (з порушенням строків, визначених у вимозі або приписі або Акті (складеному відповідно до п.2.9 або п.2.10 Договору) усунення недоліків, виявлених працівниками Замовника, у тому числі під час здійснення ними технічного контролю в процесі надання послуг Виконавцем, за кожен день такої затримки незалежно від ступеню виконання зобов’язання. За прострочення понад 15 днів – Виконавець додатково сплачує Замовнику штраф у розмірі семи відсотків від ціни Договору на відповідний рік (п. 3.1) незалежно від ступеню виконання зобов’язання» порушує вимоги законодавства та повинен бути виключений з договору. Відповідно до ст.3. Закону України «Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов'язань» розмір пені обчислюється від суми простроченого платежу та не може перевищувати подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який сплачується пеня. В ст.231 ГК України зазначено, що, Законом щодо окремих видів зобов'язань може бути визначений розмір штрафних санкцій, зміна якого за погодженням сторін не допускається: -у разі якщо порушено господарське зобов'язання, в якому хоча б одна сторона є суб'єктом господарювання, що належить до державного сектора економіки, або порушення пов'язане з виконанням державного контракту, або виконання зобов'язання фінансується за рахунок Державного бюджету України чи за рахунок державного кредиту, штрафні санкції застосовуються, якщо інше не передбачено законом чи договором, у таких розмірах: -за порушення умов зобов'язання щодо якості (комплектності) товарів (робіт, послуг) стягується штраф у розмірі двадцяти відсотків вартості неякісних (некомплектних) товарів (робіт, послуг); -за порушення строків виконання зобов'язання стягується пеня у розмірі 0,1 відсотка вартості товарів (робіт, послуг), з яких допущено прострочення виконання за кожний день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної вартості. Ця вимога Закону носить імперативний характер та не повинна змінюватися. Між іншим, ця вимога Закону стосується всіх сторін правочину, в даному випадку як Виконавця, в разі порушення їм умов договору, так і Замовника, в разі його порушень умови договору. Таким чином, приймаючи до уваги наведене, просимо привести пункти Проекту договору у відповідність о вимог Закону.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Статтею ст.231 ГК України передбачено, що, Законом щодо окремих видів зобов'язань може бути визначений розмір штрафних санкцій, зміна якого за погодженням сторін не допускається: -у разі якщо порушено господарське зобов'язання, в якому хоча б одна сторона є суб'єктом господарювання, що належить до державного сектора економіки, або порушення пов'язане з виконанням державного контракту або виконання зобов'язання фінансується за рахунок Державного бюджету України чи за рахунок державного кредиту, штрафні санкції застосовуються, якщо інше не передбачено законом чи договором, у таких розмірах: -за порушення умов зобов'язання щодо якості (комплектності) товарів (робіт, послуг) стягується штраф у розмірі двадцяти відсотків вартості неякісних (некомплектних) товарів (робіт, послуг); -за порушення строків виконання зобов'язання стягується пеня у розмірі 0,1 відсотка вартості товарів (робіт, послуг), з яких допущено прострочення виконання за кожний день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної вартості. Ця вимога Закону носить імперативний характер та не повинна змінюватися.
Виконання зобов’язання в даній закупівлі фінансується за рахунок Державного бюджету України, а пункт 8.8. проекту договору закупівлі дослівно: «8.8. Виконавець сплачує Замовнику штрафні санкції (пеню) у розмірі 0,1% від ціни Договору на відповідний рік (п. 3.1) за несвоєчасне (з порушенням строків, визначених у вимозі або приписі або Акті (складеному відповідно до п.2.9 або п.2.10 Договору) усунення недоліків, виявлених працівниками Замовника, у тому числі під час здійснення ними технічного контролю в процесі надання послуг Виконавцем, за кожен день такої затримки незалежно від ступеню виконання зобов’язання. За прострочення понад 15 днів – Виконавець додатково сплачує Замовнику штраф у розмірі семи відсотків від ціни Договору на відповідний рік (п. 3.1) незалежно від ступеню виконання зобов’язання».
Замовником жодним чином не порушено вимоги чинного законодавства України.
Згідно тендерної документації
Дата подання: 18 грудня 2019 16:54
Дата відповіді: 20 грудня 2019 14:50
Згідно тендерної документації…. стр.13 «До ціни тендерної пропозиції Учасника мають буди надані: - Розрахунок показника загальновиробничих витрат, розрахунок показника адміністративних витрат в межах усереднених показників» А також проекту договору підряду п. 3.12 «Розмір загальновиробничих та адміністративних витрат визначається підрядником на підставі обґрунтованої їх величини і структури (за даними бухгалтерською обліку та нормативно-розрахункової трудомісткості виконаних ремонтних робіт за Актами приймання виконаних будівельних робіт, примірна форма № КБ-2в), яка склалася у цій організації за попередній звітний період, але не вище усереднених показників, що наведені у додатку Ж СОУ 42.1-37641918-085:2018» Згідно ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 п.6.2.6 «Загальновиробничі та адміністративні витрати в стадії ціни пропозиції підрядника обчислюються на підставі положень ДСТУ-Н Б.Д.1.1-3 виходячи із структури цих витрат, яка склалась в підрядній організації за попередній період з урахуванням потужності будівельної організації-підрядника…» Згідно СОУ 42.1-37641918-085:2018 п. 6.14 При складанні тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) розмір АВ визначається підрядником на підставі обґрунтованої їх величини і структури (за даними бухгалтерського обліку та загальної нормативно-розрахункової трудомісткості виконаних ремонтних робіт, примірна форма № Б-2В), яка склалася у цій організації за попередній звітний період. Розраховані підрядником показники надаються замовнику в складі договірної ціни та використовуються при проведенні взаєморозрахунків за обсяги виконаних робіт. Усереднені показники АВ, що наведені у додатку Е, слугують орієнтиром і можуть використовуватися замовником для співставлення із АВ, розрахованими підрядною організацією при складанні ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі. п.6.15 Показники для обчислення ЗВ витрат на стадії визначення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі (складанні та узгоджені договірних цін) визначаються розрахунково –аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку та загальної нормативно-розрахункової трудомісткості виконаних робіт за той самий період за Актами приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма КБ-2в), погоджуються із замовником і використовуються при проведенні взаєморозрахунків за обсяги виконаних робіт. Уточнення ЗВ витрат при проведенні взаєморозрахунків за обсяги виконаних робіт здійснюється в порядку, встановленому договором. Усереднені показники ЗВ витрат, що наведені у додатку Е, слугують орієнтиром і можуть використовуватися замовником для співставлення із ЗВ витратами, розрахованими підрядною організацією при складанні ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі. У випадку, якщо розмір ЗВ та АВ витрат, розрахованих підрядником, перевищує розмір зазначених витрат, розрахованих за усередненими показниками в інвесторській документації, то ця різниця може компенсуватися за рахунок коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. Питання : Просимо Вас надати роз’яснення чому вимоги тендерної документації та проекту договору підряду суперечать вимогам ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 та СОУ 42.1-37641918-085:2018 ?
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Проект Договору підряду та вимоги тендерної документації не суперечать вимогам СОУ 42.1-37641918-085:2018 та ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, оскільки норми та правила СОУ 42.1-37641918-085:2018 та ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 не зобов’язують замовника робіт (послуг) приймати коефіцієнти розрахунків загально-виробничих та адміністративних витрат розрахованих аналітичним методом за попередній звітній період виконавцем робіт.
Інструкція з підготовки тендерної пропозиції
Дата подання: 19 грудня 2019 11:44
Дата відповіді: 21 грудня 2019 10:14
Згідно тендерної документації у розділі «ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ви повідомляєте: «На підтвердження інформації про відсутність/наявність зазначених нижче умов учасником в складі тендерної пропозиції надається документ (довідка) в довільній формі*.» нижче вами вказана інформація: «Учасник не повинен бути повязаною особою / афільованою особою з іншими Учасниками зазначеної закупівлі.», згідно цієї інформації надання даної довідки не можливе, так як ми не можемо знати про інших учасників закупівлі. Можливо дана інформація є технічною помилкою та мається на увазі, що учасник повинен надати інформацію, яка розташована вище вказаної інформації про надання довідки?
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Це не є технічною помилкою.
Тендерна документація складається на підставі вимог Закону України «Про публічні закупівлі»
Відповідно до пункту 7 частини першої статті 17 Закону (Відмова в участі у процедурі закупівель) –замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівель та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника у разі, якщо «тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з членом (членами) тендерного комітету, уповноваженою особою (особами) замовника».
Відповідно до пункту 16 частини першої статті 1 Закону “пов’язана особа” - особа, яка відповідає будь-якій з таких ознак: юридична особа, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі або контролюється таким учасником процедури закупівлі, або перебуває під спільним контролем з таким учасником процедури закупівлі; фізична особа або члени її сім’ї, які здійснюють контроль над учасником процедури закупівлі; службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, уповноважена здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або зупинення цивільно-правових відносин, та члени сім’ї такої службової (посадової) особи; фізичні особи - члени тендерного комітету, керівник замовника та/або члени їхніх сімей, які здійснюють контроль над учасниками процедури закупівлі або уповноважені здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або зупинення цивільно-правових відносин.
У зв’язку з вищенаведеним Замовник просить у Тендерній документації надати інформацію в довільній формі: «На підтвердження інформації про відсутність/наявність зазначених нижче умов учасником в складі тендерної пропозиції надається документ (довідка) в довільній формі*.

Учасник не повинен бути повязаною особою / афільованою особою з іншими Учасниками зазначеної закупівлі.
Поняття пов’язаної особи / афільованої особи застосовується у розумінні Законів України «Про акціонерні товариства», «Про публічні закупівлі», Податкового Кодекса України. Господарського кодекса України».
Згідно тендерної документації
Дата подання: 19 грудня 2019 14:28
Дата відповіді: 21 грудня 2019 08:57
Згідно тендерної документації…. стр.24 Додаток 2 До обов’язкового мінімуму придатної до експлуатації спеціальної техніки (автомобілі, машини, механізми), яку Учасник повинен залучити та підтвердити залучення для виконання умов закупівлі: - Машини поливально-мийні, місткістю 6000 л. або еквівалент – 4 шт. (або еквівалент). Згідно технічного завдання та видів робіт кількість годин роботи машини поливально-мийної складає 126 маш-год. Питання: Просимо надати роз’яснення для яких видів робіт необхідно залучити 4 шт. машини поливально-мийні, місткістю 6000 л. або еквівалент – 4 шт. (або еквівалент), тому що в технічному завданні відсутні роботи, які потребують використання 4 шт машин поливально-мийніх, тобто ця вимога є необґрунтованою та є порушенням ст.3 Закону України «Принципи здійснення закупівель» про недискримінацію учасників.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: У технічному завданні тендерної документації під заголовком «Організація дорожнього руху» в п.53, п.57, п.61, п.65, п.69, п.73, п. 77, п.81, п.85, п.89, п.93 зазначені роботи в складі яких є:
- очищення покриття механізованим способом, та передбачено ресурс «Машина поливально-мийна» для очищення дорожнього покриття перед нанесенням дорожньої розмітки.
Згідно тендерної документації
Дата подання: 19 грудня 2019 14:30
Дата відповіді: 21 грудня 2019 14:01
Згідно тендерної документації…. стр.59 Додаток 11 Замовник вимагає від переможця аукціону гарантування встановлення на автотранспорт GPS-трекерів за власний рахунок. А у разі невиконання вище зазначеного зобов’язання Замовник має беззастережне право на одностороннє розірвання договору без будь яких наслідків та звернення стягнення на забезпечення виконання договору (у зв’язку із невиконанням умов договору). Питання: Згідно якої статті Закону України «Принципи здійснення закупівель» Замовник керується виставляючи такі вимоги?
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Ураховуючи вимоги пункту 29 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерна документація розробляється та затверджується Замовником і повинна містити переліки складових, визначених статтею 22 Закону «Про публічні закупівлі», зокрема встановлення на автотранспорт GPS-трекерів за власний рахунок.
Зміст інформації та умови у тендерній документації, визначаються замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи із специфіки предмета закупівлі.
Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що закупівлі здійснюються за принципом максимальної ефективності.
З метою забезпечення принципів економії, ефективного та раціонального використання бюджетних коштів Замовником в Тендерній документації передбачено встановлення на автотранспорт GPS-трекерів за власний рахунок.
Згідно змін, що внесені до тендерної документації
Дата подання: 19 грудня 2019 15:07
Дата відповіді: 21 грудня 2019 09:01
Згідно змін, що внесені до тендерної документації…. до додатка 2 включено «шляхопрокладач БАТ-2 або еквівалент – 1 шт» Посилаючись до відомостей щодо обсягів послуг (Технічне завдання) додаток 8 не знайдено в переліку жодного пункту де була б задіяна вказана техніка. БАТ-2 – шляхопрокладач (інженерна техніка) призначена для виконання в зоні боєвих дій в ланці дивізія-армія робіт з прокладання колонних шляхів, підготовки та утримання військових доріг. Вага БАТ-2 до 40 тн, витрата пального 300 л на 100 км (та 100 л на один час роботи), запас пального 1746 л. Питання: на що посилається замовник вразі включення до тендерної документації БАТ-2, та чи правомірно і економічно-вигідно використовувати та перебазовувати вказану одиницю техніки з такими вартістно-затратними технічними характеристиками, така вимога є порушенням Ст3 Закону України "Принципи здійснення закупівель".
Розгорнути Згорнути
Відповідь: У Додатку 2 тендерної документації зазначений мінімум придатної до експлуатації спеціальної техніки (автомобілі, машини, механізми), яку Учасник залучає та підтверджує залучення для виконання умов закупівлі.
Серед переліку вказано про «Шляхопрокладач БАТ-2», та зазначено – «або еквівалент – 1 штука».
Основним елементом обладнання Шляхопрокладача БАТ-2 є «Відвал»
(навісне обладнання для бульдозерів, автогрейдерів). Шляхопрокладача БАТ-2 може застосовуватися для очищення проїзної частини доріг та узбіччя від ущільненого снігу товщиною від до 1,0 м. та прокладання колонного шляху.
Еквівалентом Шляхопрокладача БАТ-2 може бути Бульдозер з відвалом, потужнiсть 243 кВт [330 к.с.], який може застосовуватися для очищення доріг від снігу при товщині шару до 1,0 м.
Згідно розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції»
Дата подання: 20 грудня 2019 13:51
Дата відповіді: 21 грудня 2019 08:54
Згідно розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», п.6 « Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», а саме поточні ціни на матеріали приймаються за обґрунтованою ціною матеріальних ресурсів на підставі проведеного аналізу поточних цін на ринку матеріалів згідно з п.6.3.СОУ 42.1-37641918-085:2018 та п.5.5 ДСТУ БД.1.1-2:2013 (із змінами).При розрахунку тендерної пропозиції вартість матеріалів приймаються за найнижчою ціною за результатами проведеного аналізу з урахуванням якості матеріалів, що застосовуються, та транспортної складової. Питання: Згідно 5.1. СОУ 42.1-37641918-085:2018 аналіз цін здійснюється на основі інформації по усіх виробниках (постачальниках) та має бути підтверджений документом (комерційна пропозиція, ціновий запит, рахунок-фактура, накладна на придбання) з рекомендованою кількістю для аналізу не менше п’яти для будь якого матеріалу. Чи потрібно документально "підтверджений аналіз цін" підтягувати з тендерною документацією?
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Документально "підтверджений аналіз цін" підтягувати з тендерною документацією не потрібно.
Згідно тендерної документації Додатку 2
Дата подання: 20 грудня 2019 14:09
Дата відповіді: 21 грудня 2019 09:34
Згідно тендерної документації Додатку 2 учасник повинен залучити та підтвердити залучення для виконання умов закупівлі, в якому включено «Шляхопрокладач БАТ-2 або еквівалент – 1 штука». Прошу Вас надати роз’яснення чи можна вважати еквівалентом Т-170 на гусеничном ходу?
Відповідь: Так, можно вважати еквівалентом "Шляхопрокладач БАТ-2" - Т-170 на гусеничном ходу.
Згідно додатку № 6 ДОГОВІР ПІДРЯДУ (ПРОЕКТ)
Дата подання: 23 грудня 2019 09:21
Дата відповіді: 26 грудня 2019 15:50
В п.1.7 Проекту Договору зазначено «На період дії Договору та протягом гарантійного періоду, Виконавець відповідно до Закону України «Про дорожній рух» та норм Глави 82 Цивільного кодексу України, в повній мірі відповідає за належне утримання доріг, забезпечення умов безпеки руху і несе повну безумовну майнову та іншу юридичну відповідальність в частині відшкодування майнової (матеріальної) і нематеріальної (в т.ч. моральної) шкоди та компенсації витрат власникам транспортних засобів, іншим учасникам дорожнього руху, якщо дорожньо-транспортна пригода сталася з причини незадовільного експлуатаційного утримання, допущеного з вини Виконавця , а також забезпечує повне майнове відшкодування Замовнику у разі заподіяння збитків користувачами доріг, та/або в процесі використання смуги відведення юридичними чи фізичними особами на мережі автомобільних доріг, якщо такі збитки завдані з вини Виконавця». По-перше, відповідно до ст. 7 Закону України „Про автомобільні дороги” №2862-ІV від 08.09.2005 р. із змінами та доповненнями (далі - Закон України „Про автомобільні дороги”) автомобільні дороги загального користування перебувають у державній власності. Державне управління автомобільними дорогами загального користування здійснює Державна служба автомобільних доріг Україн, що є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через керівника центрального органу виконавчої влади у галузі транспорту і який має свої органи управління на місцях (ст. 10 Закону України „Про автомобільні дороги”). Таким органом управління у Луганській області є Служба автомобільних доріг у Луганської області . Статтями 11-13 Закону України „Про автомобільні дороги” передбачені обов’язки, права та відповідальність органу державного управління автомобільними дорогами загального користування. Так, зокрема, на орган державного управління автомобільними дорогами загального користування покладено обов’язок із забезпечення безперервних, безпечних, економічних та зручних умов руху транспортних засобів, організації будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг за встановленими державними стандартами і нормами (п.п. 5, 6 ч. 1 ст. 11 Закону України „Про автомобільні дороги”). З метою забезпечення виконання обов’язків, покладених Законом України „Про автомобільні дороги” на орган державного управління автомобільними дорогами загального користування, та у зв’язку із відсутністю власних виробничих потужностей, Службою автомобільних доріг у Луганської області укладаються договори підряду з підрядними підприємствами на виконання робіт з поточного ремонту та експлуатаційного утримання автомобільних доріг. Відповідно до укладених із Службою автомобільних доріг у Луганської області договорів на виконання підрядних робіт з поточного ремонту та експлуатаційного утримання автомобільних доріг, Виконавець виконує види та обсяги робіт, встановлені замовником (Службою автомобільних доріг у Луганської області) лише в межах виділених замовнику фінансових ресурсів та плану-завдань. Приймаючи до уваги наведені факти, ми вважаємо, що п. 1.7. необхідно доповнити наступним: Виконавець несе Відповідальність лише за услуги (роботи), які були доведені Замовником в планах-завдань відповідно до виділених Замовнику фінансових ресурсів, та вина Виконавця встановлена судом.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Відповідно до положення «Про Службу автомобільних доріг у Луганській області», затвердженого наказом Державного агентства автомобільних доріг України від 29.07.2019р. № 248, Служба автомобільних доріг у Луганській області заснована на державній власності і належить до сфери управління Державного агентства автомобільних доріг України, є державною неприбутковою організацією – юридичною особою публічного права, є замовником виконання робіт з будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг, та їх складових, є одержувачем бюджетних коштів, передбачених бюджетними програмами на розвиток мережі та утримання автомобільних доріг на території Луганській області.

Пунктом 1.6 Проекту договору передбачене передавання Замовником Учаснику свого права на експлуатаційне утримання доріг, вулиць та залізничних переїздів іншим юридичним особам відповідно до приписів статті 9 Закону України «Про дорожній рух».
Право експлуатаційного утримання передається виключно на договірних засадах. Замовник на свій розсуд передбачає відповідальність Учасника за користування правом експлуатаційного утримання та відповідним договором встановлює рівні права та обов’язки сторін, що не суперечать приписам Цивільного Кодексу України., та є за своєю правовою природою договором приєднання (ст. 634. Цивільного Кодексу України). Про що свідчить вимога Замовника надати Учасником процедури закупівлі ГАРАНТІЙНОГО ЛИСТА щодо виконання учасником вимог тендерної документації ( за формою у ДОДАТКУ 10) де п. 2 передбачено, що Учасник погоджується з проектом договору (Додаток № 6 тендерної документації), зобов'язуємося надати всі необхідні документи та розрахунки, відповідно до вимог тендерної документації та підписати договір згідно чинного законодавства України.
Запропонованим проектом договору у п. 1.4. передбачається, що послуги виконуються Виконавцем згідно щомісячних планів-завдань, дефектних актів, кошторисної документації наданих Замовником, тощо , а відповідальність Виконавця передбачається за належне утримання доріг, забезпечення умов безпеки руху і несе повну безумовну майнову та іншу юридичну відповідальність в частині відшкодування майнової (матеріальної) і нематеріальної (в т.ч. моральної) шкоди та компенсації витрат власникам транспортних засобів, іншим учасникам дорожнього руху, якщо дорожньо-транспортна пригода сталася з причини незадовільного експлуатаційного утримання, допущеного з вини Виконавця, а також забезпечує повне майнове відшкодування Замовнику у разі заподіяння збитків користувачами доріг, та/або в процесі використання смуги відведення юридичними чи фізичними особами на мережі автомобільних доріг, якщо такі збитки завдані з вини Виконавця. Тобто за фактично надані за завданням послуги та за додержання ПДД у місці проведення робіт. Зазначені пункти з відповідальності Учасника ніяким чином не мають бути пов’язаними у обсягах відповідності із наявністю чи відсутністю фінансування у Замовника на оплату виконаних послуг на час настання певної події.
Щодо відповідальності перед третіми особами Сторони вільні визначити відповідача згідно із приписами Цивільно Процесуального Кодексу та застосувати право зворотної вимоги (регресу) до винної особи (ст. 1191 Цивільного Кодексу України). Право на судовий розгляд є виключним правом Сторони договору.
Питання до проекту договору
Дата подання: 26 грудня 2019 11:33
Дата відповіді: 28 грудня 2019 10:15
п.1.2 «Кількісно-узагальнюючий акт з наявності та допустимості об’єктів-автомобільних доріг загального користування державного значення Луганської області для виконання робіт» – ніяким нормативним документом складання такого виду акту не зумовлено. Крім того, згідно статті 9 Закону України «Про дорожній рух» до компетенції власника автомобільних доріг належить «передача права на експлуатаційне утримання доріг», а не мережі доріг. Питання: Чому п 1.2 проекту договору підряду суперечить чинному законодавству?
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Відповідно до положення «Про Службу автомобільних доріг у Луганській області», затвердженого наказом Державного агентства автомобільних доріг України від 29.07.2019р. № 248, Служба автомобільних доріг у Луганській області заснована на державній власності і належить до сфери управління Державного агентства автомобільних доріг України, є державною неприбутковою організацією – юридичною особою публічного права, є замовником виконання робіт з будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг, та їх складових.
Пунктом 1.6 Проекту договору передбачене передавання Замовником Учаснику свого права на експлуатаційне утримання доріг, вулиць та залізничних переїздів іншим юридичним особам відповідно до приписів статті 9 Закону України «Про дорожній рух» на умовах договору.
Право експлуатаційного утримання передається виключно на договірних засадах, на умовах договору, що встановлює Замовник, з урахуванням приписів Цивільного Кодексу України та Господарського Кодексу України, з урахуванням приписів Закону України «Про публічні закупівлі».
Запропонований Замовником проект договору за своєю правовою природою є договором приєднання (ст. 634. Цивільного Кодексу України).
Обов’язковою умовою є вимога Замовника надати Учасником процедури закупівлі ГАРАНТІЙНОГО ЛИСТА щодо виконання учасником вимог тендерної документації ( за формою у ДОДАТКУ 10) де п. 2 передбачене що Учасник погоджується з проектом договору (Додаток № 6 тендерної документації).
Відсутність приписів профільних, для Замовника, Законів України «Про публічні закупівлі» та «Про дорожній рух» щодо встановлення особливостей форми та виду документу що є додатком до договору, надає Замовнику право самостійного встановлення форм та назв документів (додатків до договору) на свій розсуд та у зв’язку із потребою.
Відповідно до п. 1 ст. 634 ЦПК Договором приєднання є договір, умови якого встановлені однією із сторін у формулярах або інших стандартних формах, який може бути укладений лише шляхом приєднання другої сторони до запропонованого договору в цілому. Друга сторона не може запропонувати свої умови договору.
Слід зазначити, що право на судовий розгляд є виключним правом Сторони договору.
Розгорнути всі запитання: 28 Згорнути запитання

Скарги до процедури

Номер скарги: UA-2019-11-29-001384-c.a1
Статус:
Розгляд припинено
Скаржник: ТОВ "ТОРСНАБ", Код ЄДРПОУ:39197193
Дата подання: 03 січня 2020 18:01
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Скаржник не погоджується з визначеними Замовником умовами тендерної документації (далі - документація), як такими, що суперечать Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема, статті 3 Закону щодо забезпечення принципів добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Розгорнути Згорнути
Документи
Рішення органу оскарження: Розгляд припинено
рішення від 10.01.2020 № 385.pdf
Дата публікації: 10 січня 2020 20:59
Рішення від 23.01.2020 № 1403.pdf
Дата публікації: 24 січня 2020 15:27

Документи подані скаржником

Документи Органу Оскарження

Інформація про відміну

Виконано
Дата відміни: 10 січня 2020 17:02
Коментар щодо відміни: Відмінити торги за оголошенням UA-2019-11-29-001384-c з підстав відсутності подальшої потреби у закупівлі зазначеної у порядку денному послуги. (пункт 1 розділу VI Тендерної документації, абзац 1, пункту 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922 ).
Документи:
10 січня 2020 17:01
Протокол.pdf