Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

ДСТУ Б Д.1.1-1:2013: Реконструкція будівлі № 2 під адміністративну будівлю Ужгородського міськрайонного суду (Закарпатська область, м.Ужгород, вул.Другетів, 91)
Очікувана вартість
74 106 788,00 UAH
UA-2019-11-15-002687-b 5d88be311752419f9c21948efff8a214
Відкриті торги    Торги відмінено
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Цап Наталія Василівна

+380312644146 office@zk.court.gov.ua

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати оголошення PDFHTML
Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Закарпатській області
Код ЄДРПОУ: 26213408
Вебсайт: http://zk.court.gov.ua/tu07/
Місцезнаходження: 88017, Україна , Закарпатська обл., Ужгород, вул.Загорська, 30
Контактна особа: Цап Наталія Василівна
+380312644146
office@zk.court.gov.ua
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 15 листопада 2019 16:03
Звернення за роз’ясненнями: до 26 листопада 2019 16:07
Оскарження умов закупівлі: до 02 грудня 2019 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 06 грудня 2019 16:07
Початок аукціону: 23 грудня 2019 15:49
Очікувана вартість: 74 106 788,00 UAH з ПДВ
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 370 533,94 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 0,50%
Вид тендерного забезпечення: Електронна гарантія
Сума тендерного забезпечення: 357000 UAH

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Роботи


Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 роб
ДСТУ Б Д.1.1-1:2013: Реконструкція будівлі № 2 під адміністративну будівлю Ужгородського міськрайонного суду (Закарпатська область, м.Ужгород, вул.Другетів, 91)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 88000, Україна, Закарпатська область, м.Ужгород, вул.Другетів, 91
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 30 червня 2021
ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
Виконання робіт Розрахунки по даному Договору здійснюються між Замовником і Підрядником чи Субпідрядником на підставі Ф-КБ-2в, Ф-КБ-3 Пiсляоплата 5 Робочі 100

Тендерна документація

Критерії вибору переможця

Ціна: 100%
29 листопада 2019 14:52
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
29 листопада 2019 14:49
Повідомлення Учасникам від 29.11.2019 року.pdf
29 листопада 2019 14:48
ТД УЖГОРОД 29.11 НР.docx
29 листопада 2019 14:48
ТД УЖГОРОД зміни 29.11..docx
21 листопада 2019 16:59
Лист-повідмлення від 21.11.2019 року 2142.pdf
15 листопада 2019 16:03
Додаток 9 (Ужгород).docx
15 листопада 2019 16:03
ТД УЖГОРОД.docx
29 листопада 2019 14:52
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
21 листопада 2019 17:03
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
15 листопада 2019 16:06
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
29 листопада 2019 14:49
Повідомлення Учасникам від 29.11.2019 року.pdf
29 листопада 2019 14:48
ТД УЖГОРОД 29.11 НР.docx
21 листопада 2019 16:54
ТД УЖГОРОД НР.docx
29 листопада 2019 14:48
ТД УЖГОРОД зміни 29.11..docx
21 листопада 2019 16:54
ТД УЖГОРОД зміни.docx
21 листопада 2019 16:59
Лист-повідмлення від 21.11.2019 року 2142.pdf
21 листопада 2019 16:54
Лист-повідмлення від 21.11.2019 року.pdf
15 листопада 2019 16:03
Додаток 9 (Ужгород).docx
15 листопада 2019 16:03
ТД УЖГОРОД.docx

Роз’яснення до процедури

Запитання до процедури

Кваліфікаційний критерій щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Дата подання: 20 листопада 2019 12:11
Дата відповіді: 21 листопада 2019 17:02
Ознайомившись із Вашою тендерною документацією нами було виявлено окремі порушення законодавства та основні принципи публічних закупівель – як недискримінація учасників, добросовісна конкуренція серед учасників та запобігання корупційним діям і зловживанням. Це може свідчити про умисне створення перешкод для участі у торгах більшій кількості учасників чи надання переваг іншим. У тендерній документації щодо проведення відкритих торгів виявлено дискримінаційні вимоги, що значно обмежують коло потенційних учасників та у свою чергу призведе в майбутньому до неоднозначного трактування та оцінки поданих пропозицій, необґрунтованого відхилення пропозицій та надання незаконних переваг окремим суб’єктам господарювання. Так, відповідно до тендерної документації, нами встановлено кваліфікаційний критерій щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Так, згідно умов договору «Аналогічним договором за даною процедурою закупівлі, який повністю відповідає предмету закупівлі, згідно Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 (за класом наслідків СС2) на суму не менше семи мільйонів гривень, укладений за результатами проведення процедур закупівель, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі». У складі тендерної пропозиції надається копія договору, завіреного печаткою та підписом уповноваженої особи Учасника, який вказано у довідці, з обов’язковим наданням копій документів, що підтверджують факт виконання робіт по аналогічному договору-довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати по формі КБ-3. Учасник має право надати декілька аналогічних договорів, щонайменше один із яких повинен бути виконаний на дату подання тендерної пропозиції». Вважаємо дані вимоги дискримінаційними та такими, що обмежують коло можливих Учасників торгів. Замовник не вправі обмежувати коло учасників шляхом встановлення мінімальної межі укладеного договору. Як свідчить, практика розгляду скарг антимонопольним комітетом (рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 13.02.2018 року № 1287-р/пк-пз, від 12.10ю2016 року №2092-р/пк-ск, від 30.05.2019 року 6944-р/пк-пз, від 26.09.2018 року № 9941-р/пк-пз), встановлення обмежень щодо суми аналогічних договорів, щодо кількості виконаних аналогічних договорів, а також щодо періоду виконання договору - є дискримінацією учасників, що суперечить основним принципам здійснення процедур закупівель. Також вказуємо на наступний факт. Відповідно до правил визначення предмету закупівлі, а також оголошених торгів, предметом є «Будівельні роботи-код ДК 021:2015:45000000-7». Відповідно до Єдиного закупівельного словника код ДК 021:2015:45000000-7 включає: Будівельні роботи та поточний ремонт; Підготовка будівельного майданчика; Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва; Будівельно-монтажні роботи; Завершальні будівельні роботи; Прокат техніки та обладнання з оператором для виконання будівельних робіт та цивільного будівництва. Відповідно до постанови Верховного Суду від 17.10.2018 року по справі № 826/11824/17 визначено, що аналогічним вважається договір той, який відповідає предмету закупівлі. Згідно оголошених Вами торгів, предмет закупівлі, як вказано вище, будівельні роботи по реконструкції будівлі. Вважаємо, що Замовником умисно встановлено вимогу, що надання інформації по аналогічним договорам за класом наслідків СС2. Відповідно до нормативно-правових актів Міністерства регіонального розвитку та будівництва України, до будівель і споруд класу СС2, як правило, слід відносити ті, що не належать до класу СС3: основні об’єкти металургійної промисловості, важкого машинобудування, нафтохімії, суднобудування, оборонної промисловості (доменні і мартенівські цехи, складальні корпуси, високі димові труби тощо); копри, машинні відділення добувних машин; об’єкти гідро- і теплоенергетики потужністю менше 1,0 млн. кВт, розподільні системи основних електромереж високої напруги (включаючи опори ліній електропередачі і відкритих розподільних пристроїв); ємкості для нафти і нафтопродуктів; шляхові полотна магістральних доріг, злітно-посадкові смуги, мости і тунелі протяжністю менше 1000 м, канатні дороги, вокзали, аеровокзали, вертолітні станції; магістральні трубопроводи; великі готелі, гуртожитки; об’єкти водопроводу і каналізації (включаючи водонапірні башти, очисні споруди, водозабори) промислових підприємств і населених пунктів; будівлі видовищних і спортивних підприємств, підприємств торгівлі, громадського харчування, служби побуту, установи охорони здоров’я; будівлі і споруди центральних складів для забезпечення життєвих потреб населення, склади особливо цінного устаткування і матеріалів, військові склади; житлові, громадські або багатофункціональні будівлі заввишки до 100 м. Із наведеного встановлено, що категорія складності немає жодного відношення до предмету закупівлі. Єдина вимога законодавства – наявність ліцензії для проведення відповідних робіт. А тому, обмеження щодо виконаних договорів саме за класом наслідків СС2 є дискримінаційною. Для набуття досвіду виконання аналогічних договорів, учасники повинні мати можливість брати участь у закупівлях, відповідно до своїх можливостей ( в даному випадку – наявності ліцензії). На підставі зазначеного, з метою уникнення оскарження процедури закупівлі, в зв’язку із дискримінацією учасників, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та визначити аналогічним договором такий, що свідчить про виконання робіт з реконструкції, капітального ремонту або будівництва будівель, який повністю відповідає предмету закупівлі, згідно Єдиного закупівельного словника, ДК 021:2015, укладений за результатами проведених процедур закупівель, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі». Таким чином, вилучити встановлену мінімальну межу щодо суми укладеного договору, а також виконання договору за відповідним класом наслідків.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Доброго дня!
Відповідно до Вашого запиту, тендерним комітетом прийнято рішення про внесення змін до тендерної документації, в редакції, що додається. Із обгрунтуванням та прийнятим рішенням Ви можете ознайомитися в листі-повідомленні Учасникам про внесені зміни. А також, відповідно, з новою редакцією тендерної документації.

З повагою

ТУ ДСА України в Закарпатській області

Скарги до процедури

Номер скарги: UA-2019-11-15-002687-b.b1
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: ТОВ "ТІНТОРЕТТО", Код ЄДРПОУ:41358775
Дата подання: 25 листопада 2019 22:36
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні публічних закупівель (у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Нашою компанією – ТОВ «Тінторетто», розглядається можливість участі у відкритих торгах щодо публічної закупівлі: - ДСТУ Б Д.1.1-1:2013: Реконструкція будівлі № 2 під адміністративну будівлю Ужгородського міськрайонного суду (Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Другетів, 91) - Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 88000, Україна, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Другетів, 91 - Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 30 червня 2021 - ДК 021:2015:45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт - Замовник: Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Закарпатській області - Ідентифікатор тендеру: UA-2019-11-15-002687-b (посилання - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-11-15-002687-b) Ознайомившись з документацію публічної закупівлі, нами були виявлені певні дискримінаційні вимоги тендерної документації, які на нашу думку, є такими, що обмежують конкуренцію та протиправно позбавляють можливості участі у відкритих торгах. Так, статтями 3 та 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено принцип здійснення закупівель за умови недискримінації учасників та заборонено Замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачений виключний перелік вимог до тендерної документації та її змісту. Згідно ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином, норми Закону України «Про публічні закупівлі» чітко забороняють Замовнику в тендерній документації вносити вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» законодавець визначив кваліфікаційні критерії, відповідність яким повинен відповідати учасник закупівлі, при цьому вибір одного або кількох критеріїв належить замовнику закупівлі. До них відноситься: - Наявність обладнання та матеріально – технічної бази; - Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; - Наявність документально - підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Пунктом 1.3. Додатку 2 до тендерної документації «Реконструкція будівлі № 2 під адміністративну будівлю Ужгородського міськрайонного суду (Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Другетів, 91) (Будівельні роботи - код ДК 021:2015:45000000-7) встановлено «Учасник повинен надати договір про виконання робіт з реконструкції, капітального ремонту або будівництва будівель, укладений за результатами проведених процедур закупівель, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та є виконаним на день подання тендерної пропозиції. Також додатково, на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям та досвіду виконання аналогічних договорів, відповідно до складності предмета закупівлі, учасник повинен надати аналогічний договір, який має відповідати таким критеріям: - вартість (ціна) аналогічного договору має становити не менше ніж 30 % від очікуваної вартості предмету закупівлі за даною процедурою закупівлі, тобто не менше 22232036,4 грн., що за класом наслідків (відповідальності) належить до об’єктів із середніми (СС2) або значними (СС3) наслідками. Учасник за аналогічним договором, що буде наданий ним у складі Пропозиції, повинен виступати генеральним підрядником; - будівельні роботи за даним аналогічним договором можуть бути виконані частково або в повному обсязі. У разі надання аналогічного договору, що виконаний частково, відсоток виконання робіт за таким аналогічним договором не повинен бути меншим ніж 30% від загальної вартості (ціни) аналогічного договору (з урахуванням змін), наприклад, ціна 22232036,4 грн., тоді сума виконаних робіт за таким договором повинна бути не менше 6669610,92 грн., що підтверджується - довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати по формі КБ-3. До кожного договору, зазначеного в довідці надається оригінал відгуку про співпрацю, відповідно до наданого Учасником аналогічного договору, виданого не раніше вересня 2019 року, що відповідає копії поданого аналогічного договору від організацій, які зазначені в довідці про виконання аналогічних договорів із зазначенням характеристик проведених робіт та рекомендацій щодо співпраці». - Щодо вимоги про надання аналогічного договору, укладеного за результатами проведених процедур закупівель, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» Статтями 43 та 44 Господарського кодексу України встановлено, що підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Підприємництво здійснюється на основі: вільного вибору підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вибору постачальників і споживачів продукції, що виробляється, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом, встановлення цін на продукцію та послуги відповідно до закону; комерційного розрахунку та власного комерційного ризику. Статтею 627 Цивільного кодексу України встановлено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Крім того, серед основних принципів ведення господарської діяльності є принцип свободи діяльності у межах дозволених законом. Згідно статті 317 Господарського кодексу України загальні умови договорів підряду визначаються відповідно до положень Цивільного кодексу України про договір підряду, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Відповідно до статті 837 Цивільного кодексу України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов’язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов’язується прийняти та оплатити виконану роботу. Вимогами статті 846 Цивільного кодексу України визначено, що строки виконання роботи або її окремих етапів встановлюються у договорі підряд. Відповідно до статей 843, 846 Цивільного кодексу України у договорі підряду визначається ціна роботи або способи її визначення. Строки виконання роботи або її окремих етапів встановлюються у договорі підряду. Тендерна документація публічної закупівлі має наступну вимогу: «Учасник повинен надати договір про виконання робіт з реконструкції, капітального ремонту або будівництва будівель, укладений за результатами проведених процедур закупівель, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та є виконаним на день подання тендерної пропозиції». Вважаємо, що дана вимога є незаконною та дискримінаційною, оскільки зазначену вище вимогу зможуть виконати лише ті учасники, які мають досвід виконання робіт за аналогічними договорами, укладеними виключно за результатами проведених процедур закупівель відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі». В той же час, враховуючи чинні норми матеріального права, встановлення такого кваліфікаційного критерію, як документально - підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору не повинно бути прив’язано виключно до договорів, укладених за результатами проведених процедур публічних закупівель відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», адже учасник може підтвердити досвід виконання аналогічних робіт, що є предметом публічної закупівлі, будь – якими угодами, укладеними необов’язково в рамках процедур публічних закупівель та у відповідності до положень Закону України «Про публічні закупівлі». Такі вимоги є дискримінаційними, не узгоджуються з основними принципами публічних закупівель та протирічать положенням Закону України «Про публічні закупівлі». - Щодо вимоги до аналогічного договору та статусу генерального підрядника Згідно статті 838 Цивільного кодексу України підрядник має право, якщо інше не встановлено договором, залучити до виконання роботи інших осіб (субпідрядників), залишаючись відповідальним перед замовником за результат їхньої роботи. У цьому разі підрядник виступає перед замовником як генеральний підрядник, а перед субпідрядником - як замовник. Генеральний підрядник відповідає перед субпідрядником за невиконання або неналежне виконання замовником своїх обов'язків за договором підряду, а перед замовником - за порушення субпідрядником свого обов'язку. Замовник і субпідрядник не мають права пред'являти один одному вимоги, пов'язані з порушенням договорів, укладених кожним з них з генеральним підрядником, якщо інше не встановлено договором або законом. Генеральний підрядник - підрядник, який залучає до виконання робіт третіх осіб (субпідрядників), залишаючись відповідальним перед замовником за результати їх роботи («Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві», Постанова Кабінету Міністрів України; Умови від 01.08.2005 № 668) Тобто, чинним законодавством визначено, що статус генпідрядника набувається у зв’язку з залученням третіх осіб - інших підрядників для виконання робіт, що передбачені умовами договору. Отже, за такою правовою конструкцією, в підрядних правовідносинах наявні такі суб’єкти - замовник (дає завдання на виконання робіт); - генеральний підрядник (отримає завдання на виконання робіт та залучає третіх осіб для його виконання ); - субпідрядник (виконує по завданню генпідрядника роботи, що передбачені умовами договору). В той же час, підрядна організація може самостійно (власними силами) виконувати підрядні роботи, що передбачені умовами договору, без залучення сторонніх підрядних організацій, не набуваючи при цьому статусу генерального підрядника, адже це не є обов’язковим з точки зору закону та ефективним, у більшості випадків, з точки зору організації процесу виконання робіт. За такою правовою конструкцією (яка є досить поширеною) в підрядних правовідносинах наявні лише замовник та підрядник, а необхідність залучення третіх осіб для виконання робіт – відсутня. Тендерна документація публічної закупівлі має наступну вимогу: «Учасник за аналогічним договором, що буде наданий ним у складі Пропозиції, повинен виступати генеральним підрядником; - будівельні роботи за даним аналогічним договором можуть бути виконані частково або в повному обсязі». Отже, Замовник встановивши вимогу у тендерній документації стосовно того, шо учасник за аналогічним договором повинен виступати генеральним підрядником, безпідставно та надмірно формалізував свої вимоги щодо договірного статусу, яким повинен володіти учасник процедур закупівлі, чим обмежив коло аналогічних договорів лише тими, які були укладені безпосередньо у статусі генерального підрядника, фактично виключивши з кола потенційних учасників всі підрядні організації, які виконували роботи за аналогічними договорами власними силами, без залучення сторонніх організацій та мають досвід підрядних робіт в якості підрядника. Такі вимоги є дискримінаційними, не узгоджуються з основними принципами публічних закупівель та протирічать положенням Закону України «Про публічні закупівлі». Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у даній процедурі публічної закупівлі та реально претендує на укладення Договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник вже тривалий час успішною здійснює господарську діяльність з виробництва віконних, дверних та фасадних конструкцій та виконання робіт з капітального ремонту будівель (споруд) та інших видів робіт у сфері будівництва, має сталу бездоганну репутацію у даній сфері та належним чином виконанні господарські зобов’язанням перед своїми контрагентами в рамках предмету своєї діяльності. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету публічної закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у відкритих торгах, а тому вимушений захистити своє порушене право шляхом подання даної скарги. Виходячи з вищевикладеного та керуючись положеннями Конституції України, ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та іншими чинними нормами матеріального права, - ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника усунути зазначені вище дискримінаційні вимоги та виключити їх з тендерної документації. 3. Зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність із вимогами чинного законодавства.
Розгорнути Згорнути
Документи
Рішення Органу оскарження: Задоволено
Прийнято до розгляду: 28 листопада 2019 22:46
рішення від 28.11.2019 № 17582 + лист Замовнику.pdf
Дата публікації: 28 листопада 2019 22:46
РІшення від 13.12.2019 № 18569.pdf
Дата публікації: 18 грудня 2019 17:10
Коментар замовника щодо усунення порушення: ТУ ДСА України в Закарпатській області зобов'язується виконати рішення від 13.12.2019 року
Дата виконання рішення замовником: 19 грудня 2019 10:28

Документи подані скаржником

25 листопада 2019 22:36
скарга АКМУ.pdf
25 листопада 2019 22:36
ТД УЖГОРОД зміни.docx
25 листопада 2019 22:36
d48d9ed5-1f97-4716-b745-3c6b156b2d65.pdf

Інформація про відміну

Виконано
Дата відміни: 21 грудня 2019 12:01
Коментар щодо відміни: п.3 ч.1 ст.31 Закону України "Про публічні закупівлі"
Документи:
21 грудня 2019 12:00
Протокол 82 від 21.12.2019 року.pdf