Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Н-08 Бориспіль - Дніпро - Запоріжжя (через м. Кременчук) – Маріуполь на ділянці км 87+300 - км 98+000, Черкаська область
Major overhaul of public road N-08 Boryspil - Dnipro - Zaporizhzhya (via Kremenchuk) - Mariupol, km 87 + 300 - km 98 + 000, Cherkasy region
Очікувана вартість
422 189 128,00 UAH
UA-2019-11-05-001267-c 5e86ab7ab1df4dfd83b097b422a3c08d
Відкриті торги з публікацією англійською мовою    Подання пропозицій    Наявні скарги без рішення
Електронний цифровий підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Оголошення про проведення

Tender notice
Друкувати форму оголошення PDFHTML

Інформація про замовника

Purchasing Body
Найменування замовника: Служба автомобільних доріг у Черкаській області
Код ЄДРПОУ: 05422303
Місцезнаходження замовника: 18006, Україна, Черкаська область обл., Черкаси, бульвар Шевченка, 389
Контактна особа замовника: Кучеренко Олена Вікторівна
380472714538
tenderck@ukr.net
Official name: Road service in Cherkassy region
National ID: 05422303
Contact point: Kucherenko O.V.
380472714538
tenderck@ukr.net

Інформація про процедуру

Milestones
Дата оприлюднення: 05 листопада 2019
Звернення за роз’ясненнями: до 08 грудня 2019 12:45
Оскарження умов закупівлі: до 14 грудня 2019 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 18 грудня 2019 12:45
Початок аукціону: 23 січня 2020 12:00
Очікувана вартість: 422 189 128,00 UAH з ПДВ
Вид тендерного забезпечення: Електронна гарантія
Сума тендерного забезпечення: 2 000 000,00 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 4 221 891,28 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 1,00 %
Publication date: 05 листопада 2019 17:52
Enquiries until: 08 грудня 2019 12:45
Complaints submission until: до 14 грудня 2019 00:00
Time limit for receipt of tenders: 18 грудня 2019 12:45

Information

Estimated total value: 422 189 128 UAH including VAT
Minimal lowering step: 4 221 891 UAH
Minimal lowering step, %: 1,00 %
Type of tender guarantee: Electronic guarantee
Sum of tender guarantee: 2 000 000,00 UAH

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Роботи


Scope of the procurement
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
1 роботи
Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Н-08 Бориспіль - Дніпро - Запоріжжя (через м. Кременчук) – Маріуполь на ділянці км 87+300 - км 98+000, Черкаська область. Джерело фінансування закупівлі – державний бюджет
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 18006, Україна, Черкаська область, Черкаси, бульвар Шевченка, 389
ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь
Індекс автомобільних доріг: H-08 — Бориспіль - Дніпро - Запоріжжя (через м. Кременчук) - Маріуполь

Major overhaul of public road N-08 Boryspil - Dnipro - Zaporizhzhya (via Kremenchuk) - Mariupol, km 87 + 300 - km 98 + 000, Cherkasy region. The source of financing the procurement is the state budget
CPV: 45230000-8
Період постачання: по 31 грудня 2020

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
Виконання робіт розрахунки проводяться Замовником при надходженні коштів з державного бюджету. Оплата наданих робіт здійснюється протягом 30 (тридцяти) робочих днів після підписання форм КБ-2в, КБ-3, та за наявності відповідного бюджетного фінансування. Замовник має право відмовитися від підписання форм КБ-2в, КБ-3 у разі допущення Підрядником помилок, неточностей щодо їх складання та/або відсутності у них відомостей, наявність яких передбачена формою зазначених документів, та/або у випадку наявності зауважень щодо обсягів та/або вартості та/або якості заактованих робіт Пiсляоплата 30 Робочі 100

Документація

Критерії вибору переможця

Ціна: 100%

Тендерна документація

09 грудня 2019 16:22
Електронний цифровий підпис
09 грудня 2019 16:21
Перелік змін 4.docx
09 грудня 2019 16:17
ТД 6 кап.ремонт Н-08.docx
09 грудня 2019 16:22
Електронний цифровий підпис
02 грудня 2019 16:44
Електронний цифровий підпис
02 грудня 2019 16:39
Електронний цифровий підпис
28 листопада 2019 16:33
Електронний цифровий підпис
22 листопада 2019 15:10
Електронний цифровий підпис
05 листопада 2019 17:54
Електронний цифровий підпис
09 грудня 2019 16:21
Перелік змін 4.docx
02 грудня 2019 16:36
Перелік змін 3.docx
28 листопада 2019 16:32
Перелік змін2.docx
22 листопада 2019 15:05
Перелік змін.docx
09 грудня 2019 16:17
ТД 6 кап.ремонт Н-08.docx
02 грудня 2019 16:36
ТД4 кап.ремонт Н-08.docx
28 листопада 2019 16:32
ТД3 кап.ремонт Н-08.docx
22 листопада 2019 15:05
ТД 2 кап.ремонт Н-08.docx
05 листопада 2019 17:53
ТД кап.ремонт Н-08.docx

Роз’яснення до процедури

Запитання до процедури

Договірна ціна
Дата подання: 23 листопада 2019 21:57
Дата відповіді: 27 листопада 2019 16:27
Відповідно до п. 7 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу ІІІ тендерної документації, Замовник встановлює, що ціна пропозиції має бути розрахована у гривнях за курсом НБУ на день початку прийняття пропозицій в системі ProZorro. Просимо пояснити, що має на увазі Замовник, прив’язуючи розрахунок ціни пропозиції до курсу НБУ? До курсу якої саме валюти слід розраховувати договірну ціну? І яким чином учаснику розрахувати свою ціну за курсом НБУ у відповідності до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 Правила визначення вартості будівництва та інших нормативних документів з ціноутворення у будівництві?
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Умова п. 7 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу ІІІ тендерної документації, щодо розрахунку ціни пропозиції у гривнях за курсом НБУ на день початку прийняття пропозицій в системі ProZorro, стосується Учасників-нерезидентів. З врахуванням п.2 «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу ІІІ тендерної документації, договірна ціна розраховується у гривнях за курсом НБУ до долару США. Учасник-резидент розраховує ціну пропозиції у гривні у відповідності вимог ДСТУ Б Д.1.1-1-2013 (зі змінами) “Правила визначення вартості будівництва”, ДСТУ-Н Б Д.1.1-2:2013 “Настанова щодо визначення прямих витрат у вартості будівництва”, ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013 “Настанова щодо визначення загальновиробничих і адміністративних витрат та прибутку у вартості будівництва”, ДСТУ-Н Б Д.1.1-4:2013 “Настанова щодо визначення вартості експлуатації будівельних машин та механізмів у вартості будівництва”, ДСТУ-Н Б Д.1.1-5:2013 “Настанова щодо визначення розміру коштів на титульні тимчасові будівлі та споруди і інші витрати у вартості будівництва” з усіма змінами та доповненнями та іншими діючими нормативно - кошторисними документами, включаючи як будівельно – монтажні роботи так і витрати на капітальний ремонт
умови закупівлі
Дата подання: 23 листопада 2019 21:58
Дата відповіді: 27 листопада 2019 16:28
Відповідно до п. 7 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу ІІІ ТД», Замовник вимагає, щоб Учасник торгів, який запропонував ціну послуг/робіт, яка на п’ятнадцять (і більше) відсотків нижча очікуваної вартості, зобов’язаний надати детальне обгрунтування запропонованої ціни на матеріали, які будуть використовуватись при наданні послуг/виконанні робіт. Детальне обгрунтування ціни повинно містити гарантійні листи від виробників за предметом закупівлі, щодо поставки матеріалів та виробів в обсягах, необхідних для проведення закупівлі, з вказівкою вартості за одиницю, підтвердженими сертифікатами, які надають дозвіл використання даних матеріалів, виробів. Просимо пояснити, ця вимога стосується учасника чи учасника-переможця? Адже така ціна може бути запропонована потенційними учасниками як під час подання пропозиції (початкова ціна) так і під час аукціону (остаточна ціна). На якому етапі потрібно надавати такі документи – у складі тендерної пропозиції чи у складі пакету документів договірної ціни для узгодження? Якщо такі документи потрібно подавати саме у складі тендерної пропозиції, то яким чином їх слід завантажувати у електронну систему закупівель, адже згідно умов тендерної документації, в них повинна відображатись ціна матеріалів та виробів? Розкриття такої інформації до аукціону є порушенням вимог ст. 27 Закону України «Про публічні закупівлі».
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Відповідно до п. 7 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, умова щодо надання детального обґрунтування запропонованої ціни на матеріали, які будуть використовуватись при наданні послуг/виконанні робіт Учасником торгів, який запропонував ціну послуг/робіт, яка на п’ятнадцять (і більше) відсотків нижча очікуваної вартості, стосується Учасника-переможця. Згідно умов наведеного пункту тендерної документації, у строк, що не перевищує 5 робочих днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, договірна ціна (з розрахунками), що сформована за результатами аукціону надається на узгодження Замовнику. Документи подаються в друкованому вигляді, прошиті, пронумеровані, з супровідним листом та переліком наданих документів. Усі сторінки, на яких міститься інформація, скріплюються підписом уповноваженої особи переможця процедури закупівлі та печаткою учасника (за умови застосування печатки). Крім того, локальні кошториси та розрахунки до договірної ціни мають бути надані на usb-флеш-накопичувачу та повинні розраховуватись з використанням будь-якого рекомендованого Мінрегіоном програмного комплексу, в якому враховані останні зміни в галузевих стандартах з ціноутворення. Загальна вартість тендерної пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені
Умови закупівлі
Дата подання: 23 листопада 2019 22:05
Дата відповіді: 27 листопада 2019 16:29
Відповідно до п. 7 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу ІІІ тендерної документації Замовник встановлює, що Учасник торгів, який запропонував ціну послуг/робіт, яка на п’ятнадцять (і більше) відсотків нижча очікуваної вартості, зобов’язаний надати детальне обгрунтування запропонованої ціни на матеріали, які будуть використовуватись при наданні послуг/виконанні робіт. Детальне обгрунтування ціни повинно містити гарантійні листи від виробників за предметом закупівлі, щодо поставки матеріалів та виробів в обсягах, необхідних для проведення закупівлі, з вказівкою вартості за одиницю, підтвердженими сертифікатами, які надають дозвіл використання даних матеріалів, виробів. Умова щодо надання гарантійних листів саме від виробників є дискримінаційною, оскільки потенційні учасники укладають договори не лише з виробниками, а й з постачальниками матеріальних ресурсів. Крім того, у разі закупівлі імпортних матеріалів та виробів учасник не зможе отримати відповідні листи від виробників-нерезидентів (з урахуванням поштового обігу та за відсутності договорів з такими виробниками). Просимо пояснити, чи можливе надання таких гарантійних листів також від постачальників? Якщо так, просимо внести зміни у документацію
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Належним підтвердженням виконання своїх обов’язків по кількості, термінам та вартості поставок виробів та матеріалів є письмова гарантія безпосередньо виробника продукції
Погодження договірної ціни
Дата подання: 23 листопада 2019 22:10
Дата відповіді: 27 листопада 2019 16:30
Відповідно до п. 3 розділу V тендерної документації, неузгодження договірної ціни Замовником внаслідок її невідповідності умовам тендерної документації та змісту тендерної пропозиції Переможця вважається відмовою від підписання Договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладання Договору про закупівлю. Дана умова закупівлі створює умови для зловживань Замовником під час укладення договору про закупівлю, порушує ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», порушує принципи відкритості та прозорості закупівель, максимальної економії та ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням, оскільки узгодження/неузгодження договірної ціни - це дія Замовника, що вчиняється ним на суб’єктивно, на власний розсуд, та на вчинення якої учасник не може вплинути жодним чином. За таких умов, Замовник може встановити наявність відмови учасника, якого визначено переможцем, від підписання договору, з незалежних від учасника підстав, зокрема, у разі ненадання можливості виправити помилки у розрахунках при згоді учасника на такі виправлення, якщо такі матимуть місце, або ж у разі безпідставної та необґрунтованої відмови Замовника погодити договірну ціну, та в подальшому договір буде вважатися не підписаним/не укладеним з вини учасника. Просимо усунути такі порушення та внести зміни у тендерну документацію.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Вказана умова п. 3 розділу V тендерної документації запобігає можливим зловживанням Учасником своїм правом на укладення договору. Оскільки, Учасник може свідомо надати договірну ціну, що розрахована з порушеннями та внаслідок, не відповідає умовам тендерної документації та змісту тендерної пропозиції Переможця. При відсутності механізму, який запобігає таким проявам, Замовник буде зобов’язаний підписати договір із неправомірно розрахованою ціною. Тендерна документація не містить умови щодо можливості відмови Учаснику-переможцю у виправленні помилок у розрахунках при згоді учасника на такі виправлення, якщо такі матимуть місце. Із змісту тендерної документації вбачається відсутність з боку Замовника можливості суб’єктивного та вибіркового застосування нормативів у будівництві. За умови своєчасного подання Учасником –переможцем всіх передбачених тендерною документацією документів та розрахунків, Замовник не може відмовити у виправленні несуттєвих чи формальних помилок у розрахунках
кваліфікаційні вимоги
Дата подання: 23 листопада 2019 22:11
Дата відповіді: 27 листопада 2019 16:31
У Додатку №6 до Тендерної документації вказано наступне: "* В разі транспортування матеріалів по автомобільним дорогам з різним типом покриття та суміщеним з вулицями населених пунктів застосувати коефіцієнти приведення до автодоріг з капітальним та удосконаленим полегшеним типом шляхом множення відстані транспортування по автодорогах з перехідним типом дорожнього одягу та в межах населених пунктів на нижче наведені коефіцієнти: 1 - автодороги з капітальним та удосконаленим полегшеним типом (асфальтобетон, цементобетон, чорний щебінь), 1,36 - автодороги з перехідним типом дорожнього одягу (білощебеневе покриття, бруківка); 2 - вулиці населених пунктів. Просимо надати інформацію про нормативно-правові акти, якими встановлені вищезазначені коефіцієнти приведення для розрахунку відстані транспортування асфальтобетонних сумішей. У випадку, якщо дана вимога не підкріплена чинним законодавством України - виключити вищезазначену вимогу з умов тендерної документації
Розгорнути Згорнути
Відповідь: У Додатку №5 до тендерної документації вказані коефіцієнти приведення відстані транспортування до доріг з капітальним та удосконаленим полегшеним типом покриття, так як транспортування асфальтобетонної суміші може здійснюватися по різним типам. Вищевказані коефіцієнти вирахувані, виходячи із даних наведених в табл. 20.2а ДБН В.2.3-4:2015
щодо сертифікації лабораторії
Дата подання: 23 листопада 2019 22:16
Дата відповіді: 27 листопада 2019 16:32
Відповідно до тендерної документації, в підтвердження наявності власної або залученої лабораторії надається копія чинного сертифікату визнання вимірювальних можливостей випробувальної лабораторії з додатком. На сьогоднішній день єдиний законодавчо визначений порядок сертифікації лабораторій відсутній, у зв’язку з чим лабораторії отримують різні документи, що підтверджують їх спроможність здійснювати вимірювання (свідоцтво про технічну компетентність, сертифікат визнання вимірювальних можливостей, атестат про акредитацію, рішення про визнання вимірювальних можливостей). Так, до кінця 2015 року підтвердження незалежної та технічної компетентності вимірювальної лабораторії проводилося через процедуру атестації, за результатами якої оформлювалося свідоцтво про атестацію на проведення вимірювань разом з галуззю атестації. З 01 січня 2016 р. набув чинності Закон України «Про метрологію та метрологічну діяльність», який передбачає регламентацію на законодавчому рівні повноважень центральних органів виконавчої влади, інших державних органів уповноважувати на проведення певних вимірювань, не пов'язаних з оцінкою відповідності продукції, процесів та послуг, у сфері законодавчо регульованої метрології. Перевірка компетентності лабораторії на державному рівні проводиться Національним агентством з акредитації України на відповідність вимогам міжнародного стандарту ДСТУ ISO/IEC 17025:2006. Органи що проводили атестацією лабораторій згідно відміненого Порядку продовжують займатися перевіркою компетентності лабораторій на добровільних засадах створюючи власні (корпоративні) вимоги що базуються, як правило, на виконанні ДСТУ ISO 10012:2005. Таким чином, оскілки різні органи здійснюють перевірку лабораторій та видають різні документи за результатами таких перевірок, умови тендерної документації в цій частині є неточними та дискримінаційними, так як місять вимогу про надання лише сертифікату визнання вимірювальних можливостей, у зв’язку з чим просимо розширити перелік документів для лабораторій.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Тендерною документацією передбачено надання скан-копії чинного сертифікату визнання вимірювальних можливостей випробувальної лабораторії з додатком (перелік вимірювальних можливостей лабораторії з контролю виробництва) до нього, в якому обов’язково зазначається про наявність спроможності перевіряти на відповідність діючим стандартам (ДСТУ, ТУ, СОУ, ДБН і т.ін.) наступні матеріали: суміші асфальтобетонні; асфальтобетон дорожній та аеродромний; бітум нафтовий дорожній; бітуми дорожні модифіковані полімерами; щебінь та гравій щільні природні для будівельних матеріалів, виробів, конструкцій та робіт; матеріали нерудні для щебеневих основ та покриттів автомобільних доріг; суміші з кам’яних матеріалів, відходів промисловості і ґрунтів, укріплені цементом; пісок з відсівів дроблення для будівельних робіт; емульсії бітумні дорожні. У разі оренди (надання послуг) випробувальної лабораторії, додатково додається скан-копія чинного договору. Законодавство не містить визначення дискримінаційних вимог тендерної документації. Проте відповідно до листа Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Щодо розробки тендерної документації» від 07.02.2017 №3302-06/3812-06 замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону та вказує в тендерній документації про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям. Також, згідно з частиною 3 ст.22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію відповідно законодавства, яку замовник вважає за потрібне до неї включити. Враховуючи наведене, вважаємо, що вимоги ТД та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому. Зі змісту питання не зрозуміло в чому саме полягає звуження можливості в отриманні сертифікату визнання вимірювальних можливостей випробувальної лабораторії
проект договору
Дата подання: 23 листопада 2019 22:17
Дата відповіді: 27 листопада 2019 16:33
У п. 6.3. проекту договору (додаток 2 до тендерної документації) зазначено, що роботи з капітального ремонту автомобільної дороги державного значення значення Н-02 /М-06/ - Кременець - Біла Церква - Ржищів - Канів - Софіївка, на ділянці км 519+736 – км 523+336, Черкаська область, що визначені цим договором мають надаватися належним чином протягом всього строку дії договору. Просимо пояснити, що мається на увазі.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації, в межах строку подання тендерної пропозиції
Договірна ціна
Дата подання: 23 листопада 2019 22:32
Дата відповіді: 27 листопада 2019 16:34
Частиною 7 розділу ІІІ тендерної документації передбачено наступне: учасником в договірній ціні повинно бути враховано розмір коштів на покриття ризику всіх учасників виконання робіт відповідно до п.6.1.5.3 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (зі змінами). Пунктом 6.1.5.3 ДСТУ передбачено, у яких випадках і на які цілі передбачаються додаткові кошти в інвесторському кошторисі, а не у договірній ціні. Пунктом 6.2.10 цього ж ДСТУ визначено наступне: у ціні своєї пропозиції підрядник МОЖЕ врахувати кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються. На підставі чого Замовник встановив вимогу обов’язкового включення до складу договірної ціни коштів на покриття ризиків? Просимо привести у відповідність умову тендерної документації до вимог нормативного документу.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (зі змінами) п. 6.2.3 передбачено «Ціна пропозиції підрядника формується на підставі вартості підрядних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об'єкту, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у 6.2.10, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов'язкових платежів.»
Замовник розуміє, що Учасники тендерної процедури не можуть в повному обсязі оцінити всі ризики, пов’язані з виконанням робіт на об’єкті, на стадії виконання попередніх розрахунків Договірної ціни під час подання пропозиції до системи ProZorro, тому у тендерній документації передбачено врахування розміру коштів на покриття ризику учасників виконання робіт
проект договору
Дата подання: 23 листопада 2019 22:39
Дата відповіді: 27 листопада 2019 16:35
Пунктом 7.4.10 проекту договору, що наданий Замовником у складі тендерної документації передбачено, що підрядник зобов’язаний надавати замовнику позитивні висновки випробувань на виконані роботи, що проведені у лабораторіях, які не входять до структури або іншим чином організаційно не пов’язані з Підрядником, а саме: - шари дорожнього одягу; - горизонтальної дорожньої розмітки; - рівності та коефіцієнту зчеплення покриття. Відповідно до вимог чинних нормативних документів, підрядник зобов’язаний контролювати якість робіт під час їх виконання, а саме: проводити вхідний контроль конструкцій, виробів та матеріалів, що використовуються на об’єкті будівництва/ремонту, операційний контроль будівельних процесів для забезпечення якості виконаних будівельних робіт, після чого виконані роботи здаються замовнику, який зобов’язаний прийняти та оплатити такі роботи. Замовник зобов’язаний провести перевірку відповідності обсягів та якості виконаних будівельно-монтажних робіт проектно-кошторисній документації та вимогам нормативних документів в межах здійснення технічного нагляду за об’єктом будівництва. Відповідні кошти на це передбачаються у главі 10 зведеного кошторисному розрахунку «Утримання служби замовника» у розмірі, що не перевищує 2,5 % від вартості будівництва. Те саме стосується і вартості послуг з приєднання об’єкта будівництва до діючих інженерних мереж (п.7.4.14 проекту підрядного договору). У зв’язку з чим просимо роз’яснити: - Чи передбачені наведені вище додаткові витрати у зведеному кошторисному розрахунку? - Який механізм компенсації таких витрат підрядникові? - Чому лабораторія не має входити до структури підрядника та не бути з ним організаційно пов’язаною, адже при залученні підрядником сторонньої лабораторії, саме підрядник формуватиме умови співпраці та оплачуватиме надані послуги? В чому суть цієї вимоги тендерної документації?
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Пунктом 7.4.10 проекту Договору передбачено надання Замовнику результатів лабораторних досліджень в рамках операційного контролю підрядника. Вирішення проблеми забезпечення необхідної точності, неупередженості та вірогідності результатів випробувань, які зможуть вплинути на результати приймального контролю є залучення сторонніх лабораторій як незацікавлених організацій, що зможуть дати оцінку якості виконаних робіт та застосованих будівельних матеріалів
технічне завдання
Дата подання: 23 листопада 2019 22:41
Дата відповіді: 27 листопада 2019 16:41
Чи враховано проектною документацією призму природного укосу шарів дорожнього одягу та в яких обсягах?
Відповідь: Проектною документацією, та в технічному завданні тендерної документації врахована середня ширина по кожному шару дорожнього одягу з врахуванням призми природнього укосу
Технічне завдання
Дата подання: 23 листопада 2019 22:41
Дата відповіді: 27 листопада 2019 16:36
Пунктом 38 технічного завдання передбачено навантаження грунту в обсязі 497 м3, при цьому обсяг робіт із вивезення ґрунту складає 8697,5 т ґрунту. Просимо привести у відповідність. Також просимо Замовника завантажити в систему відомість розподілу земляних мас, переміщення рослинного ґрунту.
Відповідь: У п. 38 технічного завдання допущена описка, кількість навантаження ґрунту становить 4970 м3. Зміни будуть внесені до тендерної документації (в межах строку встановленого для подання тендерних пропозицій). В технічному завданні вказані обсяги відповідно прийнятих проектних рішень, в тому числі відомість розподілу земляних мас
Технічне завдання
Дата подання: 23 листопада 2019 22:42
Дата відповіді: 27 листопада 2019 16:37
Для точності та правильності розрахунків договірної ціни, на підставі п. 6.2.2 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, просимо надати підсумкову відомість ресурсів, а не лише відомості обсягів робіт до неї.
Відповідь: Тендерна документація на закупівлю робіт з капітального ремонту автомобільної дороги загального користування державного значення Н-08 Бориспіль - Дніпро - Запоріжжя (через м. Кременчук) – Маріуполь на ділянці км 87+300 - км 98+000, Черкаська область (в т.ч. Додаток №3 ТД) містить достатній обсяг інформації для визначення учасником вартості виконання робіт по даному об'єкту. Крім того, в ч.7 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД містяться посилання на нормативну базу, використання якої Учасником забезпечить правильність розрахунку ціни тендерної пропозиції
технічне завдання
Дата подання: 23 листопада 2019 22:43
Дата відповіді: 27 листопада 2019 16:37
Технічним завданням замовника передбачені надбавки до цін заготовок та зварювання каркасів та сіток, якими розраховується вартість виготовлення на стадії інвесторського кошторису. На стадії складання договірної ціни вартість виготовлення каркасів враховується або за калькуляцією, або за ресурсною нормою. При складанні учасником гарантійного листа відповідно до додатку № 4 до тендерної документації та у разі врахування вищевказаних робіт саме як робіт з виготовлення, а не надбавок, чи буде це вважатися замовником як невідповідність тендерної пропозиції умовам тендерної документації?
Розгорнути Згорнути
Відповідь: Вартість виготовлення каркасів враховується на стадії складання договірної ціни на підставі калькуляцій, складених підрядною організацією в поточних цінах і затверджених в установленому порядку. Якщо виготовлення каркасів та сіток відповідає обсягу надбавок технічного завдання тендерної документації, то не буде вважатись невідповідністю тендерної пропозиції умовам тендерної документації, врахування вищевказаних робіт саме як робіт з виготовлення, а не надбавок
кваліфікаційні вимоги
Дата подання: 25 листопада 2019 14:53
Дата відповіді: 27 листопада 2019 16:38
Відповідно до вимог п. 1.1.1. Додатку 1 до тендерної документації, Замовник вимагає, що для підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази, необхідно надати довідку встановленої форми. При цьому, встановлена вимога про необхідність документального підтвердження наявності кожної позиції, що зазначена у Довідці про обладнання, наступними документами: 1.1. довідка (дійсна на дату подання документа) знаходження основних засобів на балансі підприємства Учасника (обов’язково вказати інвентарний номер; первісну (балансову) вартість; інформацію щодо вибуття (переміщення), а саме: дата та номер документа, причина вибуття (переміщення) основних засобів); 1.2. скан-копії реєстраційних документів на власне обладнання, машини, механізми або устаткування Учасника; 1.3. у разі оренди (лізингу, послуг, суборенди, тощо) – скан -копіями чинних договорів оренди (лізингу, послуг, суборенди, тощо) зазначеної техніки (на кожну одиницю техніки, вказаної в табличці), що містять підпис і печатку (на кожній сторінці) Учасника та контрагента за договором та скан-копії реєстраційних документів, завірених підписом та печаткою власника; 1.4. лист-підтвердження власника, щодо не заперечення використання його обладнання, машини, механізми або устаткування, для виконання робіт/послуг учасником за предметом закупівлі, з підтвердженням, що договір є діючий на момент проведення закупівлі, а також, за необхідності, буде продовжено на строк необхідний для закінчення робіт по предмету закупівлі; Просимо уточнити, із внесенням змін до тендерної документації, які з цих чотирьох вимог стосуються власної техніки та обладнання, а які – для залученої, оскільки зі змісту таких умов випливає, наприклад, що на власну техніку потрібно надати документ, що вимагається у підпункті 1.4. пункту 1.1.1. додатку 1 до ТД (лист-підтвердження власника).
Розгорнути Згорнути
Відповідь: п.1.1.-1.4. п. 1 Форми №1 Додатку №1 ТД чітко передбачено, які документи надаються Учасником для підтвердження наявності кожної позиції, що зазначена у Довідці про обладнання, у випадку якщо обладнання, машини, механізми або устаткування власні або залучаються Учасником на правах оренди, лізингу, послуг, субпідряду, тощо.
У п.1.4. п. 1 Форми №1 Додатку №1 ТД, зазначено, що Учасник надає лист-підтвердження власника, щодо не заперечення використання його обладнання, машини, механізми або устаткування, для виконання робіт/послуг учасником за предметом закупівлі, з підтвердженням, що договір є діючий на момент проведення закупівлі, а також, за необхідності, буде продовжено на строк необхідний для закінчення робіт по предмету закупівлі. Тобто у разі, якщо Учасник, для виконання робіт/послуг за предметом закупівлі залучає обладнання, машини, механізми або устаткування на підставі договору оренди (лізингу, послуг, суборенди, тощо), він у складі тендерної пропозиції надає лист-підтвердження власника обладнання, машини, механізми або устаткування
Розгорнути всі запитання: 14 Згорнути запитання

Вимоги про усунення порушення

Номер вимоги: UA-2019-11-05-001267-c.b3
Статус:
Відповідь надана
Дата подання: 23 листопада 2019 22:25
Щодо проекту договору
Відповідно до п. 7.4.2. проекту договору, що наведений у Додатку 2 до тендерної документації, підрядник повинен розпочати виконання робіт за Договором не пізніше 15 робочих днів з дня підписання Акту, передбаченого п.7.4.1 Договору. Відповідно до п. 7.4.1, проекту договору, підрядник зобов’язаний протягом 3 (трьох) робочих днів з дати підписання даного Договору прийняти від Замовника за Актом приймання-передачі будівельний майданчик та ділянку дороги, що зазначена у п.1.1 Договору, а також кошторисну/проектну документацію для виконання відповідних робіт.
При цьому, за порушення строку початку робіт, проектом передбачена відповідальність у вигляді одностороннього розірвання договору Замовником та штрафні санкції.

Звертаємо вашу увагу, що умови п. 7.4.2 проекту договору щодо визначення строку початку робіт не відповідають чинному законодавству, створюють умови для безпідставного розірвання договору Замовником та понесенням підрядником несправедливої відповідальності у вигляді штрафних санкцій. Згідно чинного законодавства, початок робіт за договором неможливий без отримання підрядником від замовника укомплектованої та затвердженої у встановленому порядку проектно-кошторисної документації та оформлення замовником дозволу на виконання будівельних робіт.
Зокрема, відповідно до ст. 875 Цивільного кодексу України та ст. 318 Господарського кодексу України, роботи виконуються підрядником у відповідності до проектно-кошторисної документації.
Відповідно до п. 4 та 47 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2005 р. N 668, забезпечення робіт (будівництва об'єкта) проектною документацією, її погодження з уповноваженими державними органами та органами місцевого самоврядування, а також проведення в установленому порядку експертизи цієї документації здійснюється замовником.
Відповідно до п. 5 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 466, будівельні роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію та видачі замовнику дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об’єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Пунктом 28 цього ж Порядку встановлено, що заява на видачу такого дозволу подається Замовником. Тобто, оформлення такого документу є прямим обов’язком замовника. Виконання робіт без такого дозволу заборонено, за що передбачена відповідальність як Підрядника, так і Замовника згідно із Законом України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності».
Просимо привести умови договору у відповідність до чинного законодавства.

Крім того, звертаємо Вашу увагу, що укладання договору та початок його виконання припадає на зимовий період, тобто період, коли виконання будівельних робіт технологічно неможливе через загрозу якості та вимоги чинних будівельних норм і стандартів. Чому Замовник не прив’язує початок виконання робіт до графіку виконання робіт, який узгоджується сторонами при укладанні договору?


Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога задоволена
27 листопада 2019 16:44
Будуть внесені зміни до відповідних пунктів проекту Договору (Додаток №2 ТД), в межах терміну подання тендерної пропозиції
Номер вимоги: UA-2019-11-05-001267-c.c4
Статус:
Відповідь надана
Дата подання: 23 листопада 2019 22:37
Відхилення пропозиції за непогодження розрахунків ДЦ.
Тендерною документацією замовника (частина 7 розділу ІІІ) встановлено, що в разі неузгодження цін на матеріальні ресурси, вартості машин та механізмів, загальновиробничих та адміністративних витрат, Замовник залишає за собою право відхилити тендерну пропозицію. Відповідно до умов нормативних документів, розбіжності, що виникають між учасниками будівництва в період формування договірних цін, розглядаються розпорядниками коштів та центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури. (п. 6.3.7. ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (зі змінами). ). Тобто замовник у спірній ситуації не має права в односторонньому порядку не погодити на власний розсуд якийсь із цінових показників договірної ціни, які обґрунтовані та документально підтверджені. Просимо внести зміни до тендерної документації.
Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога не задоволена
27 листопада 2019 16:45
Тендерною документацією (частина 7 розділу ІІІ) не передбачено права Замовника не погодити в односторонньому порядку на власний розсуд якийсь із цінових показників договірної ціни, за умови його обґрунтованості та документального підтвердження Учасником-переможцем

Скарги до процедури

Номер скарги: UA-2019-11-05-001267-c.c2
Статус:
Прийнята до розгляду
Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю „Енергетично-дорожнє будівництво”, Код ЄДРПОУ:33757711
Дата подання: 22 листопада 2019 15:31
скарга на порушення у сфері публічних закупівель
скарга на порушення у сфері публічних закупівель
Документи
Рішення Органу оскарження:
Прийнято до розгляду: 26 листопада 2019 21:14
Рішення від 26.11.2019 №17356+лист Замовнику.pdf
Дата публікації: 26 листопада 2019 21:14
Номер скарги: UA-2019-11-05-001267-c.a5
Статус:
Прийнята до розгляду
Скаржник: ТОВ "Шляхове будівництво "АЛЬТКОМ", Код ЄДРПОУ:32794511
Дата подання: 29 листопада 2019 16:50
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації та порушення законодавства у сфері закупівель
Службою автомобільних доріг у Черкаській області (далі – Замовник) було оголошено про проведення відкритих торгів (ідентифікатор закупівлі UA-2019-11-05-001267-c) щодо предмету закупівлі: «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Н-08 Бориспіль - Дніпро - Запоріжжя (через м. Кременчук) – Маріуполь на ділянці км 87+300 - км 98+000, Черкаська область, а також була оприлюднена тендерна документація (зі змінами від 22.11 2019 р. та 28.11.2019 р.) з кінцевим строком подання тендерних пропозицій 05 грудня 2019 о 19:00. Товариство з обмеженою відповідальністю «ШЛЯХОВЕ БУДІВНИЦТВО АЛЬТКОМ» (далі – ТОВ «ШБ «АЛЬТКОМ» або Скаржник) вважає, що встановлені Замовником умови тендерної документації суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, встановленим у статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), зокрема, принципів добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій та запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, однак умови тендерної документації по даній процедурі закупівлі є дискримінаційними та порушують права і охоронювані законом інтереси Скаржника, оскільки на даний час ТОВ «ШБ «АЛЬТКОМ» позбавлене можливості підготувати тендерну пропозицію, яка б відповідала таким дискримінаційним вимогам, встановленим Замовником, з наступних підстав. 1. Замовником встановлено дискримінаційну вимогу стосовно надання учасниками сертифікату визнання вимірювальних можливостей випробувальної лабораторії. Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, та завантаження файлів, зокрема, з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (зазначено в Додатку №1ТД). Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації, Інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям по ст. 16 зазначено у Додатку №1ТД. Відповідно до вимог Додатку 1 до тендерної документації, «Кваліфікаційний критерій «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» підтверджується: Скан-копією чинного сертифікату визнання вимірювальних можливостей випробувальної лабораторії з додатком (перелік вимірювальних можливостей лабораторії з контролю виробництва) до нього, в якому обов’язково зазначається про наявність спроможності перевіряти на відповідність діючим стандартам (ДСТУ, ТУ, СОУ, ДБН і т.ін.) наступні матеріали: суміші асфальтобетонні; асфальтобетон дорожній та аеродромний; бітум нафтовий дорожній; бітуми дорожні модифіковані полімерами; щебінь та гравій щільні природні для будівельних матеріалів, виробів, конструкцій та робіт; матеріали нерудні для щебеневих основ та покриттів автомобільних доріг; суміші з кам’яних матеріалів, відходів промисловості і грунтів, укріплені цементом; пісок з відсівів дроблення для будівельних робіт; емульсії бітумні дорожні. У разі оренди (надання послуг) випробувальної лабораторії, додатково додається скан-копія чинного договору.». Умова тендерної документації щодо надання саме сертифікату визнання вимірювальних можливостей випробувальної лабораторії, встановлена Замовником, є дискримінаційною з наступних підстав. Скаржник має власну вимірювальну шляхобудівельну лабораторію, яка відповідає вимогам ДСТУ ІSО 10012:2005 «Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання» (додається), що засвідчується Свідоцтвом про відповідність системи вимірювань вимогам зазначеного ДСТУ. Цей стандарт установлює вимоги і настанови щодо керування процесами вимірювання та метрологічного підтверджування придатності вимірювального обладнання, яке використовують для підтримання і демонстрування відповідності метрологічним вимогам. Однак, Скаржник не може підтвердити таким документом свою відповідність кваліфікаційному критерію, так як Замовнику потрібен саме сертифікат визнання вимірювальних можливостей. На сьогоднішній день в Україні єдиний законодавчо визначений порядок визнання вимірювальних можливостей лабораторій відсутній, у зв’язку з чим випробувальні лабораторії отримують різні документи від різних держаних органів та установ, але які однаково підтверджують їх спроможність здійснювати вимірювання ( наприклад, свідоцтво про технічну компетентність, сертифікат визнання вимірювальних можливостей, атестат про акредитацію, рішення про визнання вимірювальних можливостей, свідоцтво про атестацію). Так, до кінця 2015 року підтвердження незалежної та технічної компетентності вимірювальної лабораторії проводилося через процедуру атестації, за результатами якої оформлювалося свідоцтво про атестацію на проведення вимірювань разом з галуззю атестації. З 01 січня 2016 р. набув чинності Закон України «Про метрологію та метрологічну діяльність», стаття 7 якого передбачає регламентацію на законодавчому рівні повноважень центральних органів виконавчої влади, інших державних органів уповноважувати на проведення певних вимірювань, не пов'язаних з оцінкою відповідності продукції, процесів та послуг, у сфері законодавчо регульованої метрології. В Законі України «Про метрологію та метрологічну діяльність» відсутнє поняття «сертифікат визнання вимірювальних можливостей». Відповідно до ч.2 ст. 4 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», 2. метрологічна система України включає: національну метрологічну службу; нормативно-правову базу, у тому числі законодавчі акти, технічні регламенти та інші нормативно-правові акти, що регулюють відносини у сфері метрології та метрологічної діяльності; систему добровільної акредитації калібрувальних лабораторій, а також систему акредитації випробувальних лабораторій, органів з оцінки відповідності у випадках, визначених цим та іншими законами України. Перевірка компетентності лабораторії на державному рівні проводиться Національним агентством з акредитації України на відповідність вимогам міжнародного стандарту ДСТУ ISO/IEC 17025:2006. Лабораторії можуть підтверджувати свою технічну компетентність шляхом акредитації в Національному агентстві з акредитації України (НААУ) згідно з ДСТУ ISO/IEC 17025. Ця процедура є обов’язковою лише для випробувальних лабораторій, які проводять випробування з метою оцінки відповідності продукції технічним регламентам. В Україні впроваджено національний стандарт ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи керування вимірюваннями. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання», який є тотожним перекладом міжнародного стандарту ISO 10012:2005. Цей стандарт установлює загальні вимоги та містить настанови щодо керування процесами вимірювання та метрологічного підтвердження придатності вимірювального обладнання, яке використовують для демонстрації відповідності метрологічним вимогам Органи що проводили атестацією лабораторій згідно відміненого Порядку продовжують займатися перевіркою компетентності лабораторій на добровільних засадах, створюючи власні (корпоративні) вимоги, що базуються на виконанні, як правило, ДСТУ ІSО 10012:2005. Таким чином, в зв’язку відсутністю у чинному законодавстві поняття «сертифікат визнання вимірювальних можливостей» та нормативно визначеного єдиного порядку його отримання, затвердженої форми та змісту такого документу, як і відсутністю обов’язку отримувати виключно такий документ для можливості проведення вимірювань, умови тендерної документації є дискримінаційними та порушують ст. 3, 5 та ч. 4 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та права Скаржника. Дане питання вже було предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, відповідно до якого таку умову тендерної документації було визнано дискримінаційною (копія рішення № 6703-р/пк-пз від 27.05.2019 р. додається). З приводу необхідності розширення переліку документів для випробувальних лабораторій, у електронній системі закупівлі 23.11.2019 о 22:16:31 Замовнику задавалось питання, і, у відповіді від 27.11.2019 Замовник вказав, що учаснику, для участі у Процедурі закупівлі, слід отримати саме сертифікат визнання вимірювальних можливостей і дискримінації у своїх вимогах він не вбачає. Тобто, Замовник вимагає отримати документ, отримання якого не є обов’язковим згідно чинного законодавства, порядок отримання якого законодавчо не визначений і, при цьому відкидає можливість прийняття інших документів, що засвідчують спроможність лабораторій проводити вимірювання, при цьому, жодного нормативного обґрунтування у встановленні саме таких умов Замовник не наводить, натомість, посилається лише на загальне право, визначене ч. 3 ст. 22 Закону, встановлювати у тендерній документації вимоги, які сам вважає за необхідне. В той же час, частина 3 статті 5 Закону прямо забороняє Замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, а частина 4 статті 22 Закону встановлює, що «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Відповідно до ч. 4 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). З урахуванням викладеного, вважаємо, що дана вимога тендерної документації має бути виключеною з умов тендерної документації. Окремо звертаємо увагу на те, що такі умови закупівлі порушують принципи об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій та запобігання корупційним діям і зловживанням, оскільки більшість учасників ринку дорожнього будівництва як України, так і Черкаської області, в т.ч. Скаржник, не можуть надати сертифікат визнання вимірювальних можливостей, оскільки отримали інші документи на свої лабораторії, які дозволяють здійснювати вимірювання. Перелік дорожньо-будівельних компаній та їх документів на випробувальні лабораторії наведено у Додатку 3 до Скарги. При цьому, Замовник, проводячи процедури закупівель ремонту доріг, при розгляді та оцінці тендерних пропозиції, у різних за купівлях, за однакових вимог тендерної документації, приймає різні рішення з цього питання, за яких одних учасників допускає до аукціону, а інших – відхиляє. Так, наприклад, під час розгляду та оцінки тендерних пропозицій за процедурою закупівлі «Капітальний ремонт автомобільної дороги державного значення значення Н-02 /М-06/ - Кременець - Біла Церква - Ржищів - Канів - Софіївка, на ділянці км 519+736 – км 523+336, Черкаська область» (закупівля №UA-2019-08-19-001017-b) Замовник допустив до аукціону учасників, які не надали сертифікат визнання вимірювальних можливостей, а надли інші документи, тобто, за цією процедурою Замовник порушень «не побачив». В той же час, під час закупівлі «Поточний середній ремонт автомобільної дороги державного значення М-05 Київ-Одеса на ділянці км 152+918 – км 159+763, Черкаська область» (закупівлю № UA-2018-10-10-000137-a) Замовник відхилив тендерні пропозиції учасників, зокрема Скаржника, з підстави ненадання сертифікату визнання вимірювальних можливостей, та яке рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 04.02.2019 № 1185-р/пк-пз (додається) було визнано правомірним. Таким чином, умови тендерної документації, які наразі присутні за оскаржуваною процедурою закупівлі та присутні у всіх інших процедурах закупівель, разом з діями Замовника свідчать про зловживання, створення умов для упередженого розгляду тендерних пропозицій та корупційних правопорушень. Такі порушення мають бути усунені шляхом внесення змін у тендерну документацію. 2. Замовником встановлені вимоги щодо обов’язкової можливості випробувальної лабораторії проводити вимірювання матеріалів, які не передбачені технічним завданням, зокрема на проведення вимірювань суміші з кам’яних матеріалів, відходів промисловості і ґрунтів, укріплені цементом. Додатком 1 до тендерної документації встановлено, що «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» підтверджується, серед іншого, скан-копією чинного сертифікату визнання вимірювальних можливостей випробувальної лабораторії з додатком (перелік вимірювальних можливостей лабораторії з контролю виробництва) до нього, в якому обов’язково зазначається про наявність спроможності перевіряти на відповідність діючим стандартам (ДСТУ, ТУ, СОУ, ДБН і т.ін.) наступні матеріали: суміші асфальтобетонні; асфальтобетон дорожній та аеродромний; бітум нафтовий дорожній; бітуми дорожні модифіковані полімерами; щебінь та гравій щільні природні для будівельних матеріалів, виробів, конструкцій та робіт; матеріали нерудні для щебеневих основ та покриттів автомобільних доріг; суміші з кам’яних матеріалів, відходів промисловості і грунтів, укріплені цементом; пісок з відсівів дроблення для будівельних робіт; емульсії бітумні дорожні. У разі оренди (надання послуг) випробувальної лабораторії, додатково додається скан-копія чинного договору.». Так, технічним завданням передбачено, зокрема, влаштування основи дорожнього одягу із органо-мінеральної суміші, обробленої комплексним в’яжучим (позиції 289-298, 313-322; 371-378). Вимірювальна шляхобудівельна лабораторія ТОВ «ШБ «АЛЬТКОМ» може здійснювати вимірювання органо-мінеральної суміші з відфрезерованих матеріалів, що підтверджується Свідоцтвом про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ІSО 10012:2005 «Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання» з додатком, однак даний вид випробувань не відповідає вимогам Замовника, що встановлені у тендерній документації, у зв’язку з чим тендерна пропозиція Скаржника може бути відхилена. Звертаємо увагу Колегії, що така вимога документації не є виправдано необхідною, так як технічним завданням передбачена інша технологія влаштування дорожнього одягу. Так, відповідно до норм ГБН В.2.3-37641918-554:2013 «Автомобільні дороги. Шари дорожнього одягу з кам’яних матеріалів, відходів промисловості і ґрунтів, укріплених цементом. Проектування та будівництво»: Як бачимо, у складі таких сумішей відсутній відфрезерований матеріал та вона не є органо-мінеральною сумішшю (СФОВ), але саме остання передбачена технічним заданням. Вимоги до виробництва, влаштування та контролю якості СФОВ встановлені СОУ 45.2-00018112-061:2011 «Будівельні матеріали. Суміші органо-мінеральні дорожні з фрезерованих матеріалів дорожніх одягів, виготовлені за методом холодного ресайклінгу. Технічні умови». Даним стандартом встановлено наступне: Таким чином, лабораторія ТОВ «ШБ «АЛЬТКОМ» має усі матеріально-технічні можливості здійснити лабораторний контроль якості робіт, передбачених технічним завданням, однак тендерна пропозиція може бути відхилена з формальних підстав. Мотиви встановлення саме такого переліку об’єктів вимірювань є незрозумілими, адже Замовнику достатньо було навести загальний перелік матеріалів, що передбачені технічним завданням та по яким необхідно проводити вимірювання, а не конкретні назви об’єкта вимірювань за ДСТУ, ТУ, СОУ, ДБН і т.ін, оскільки кожен орган, що здійснює оцінку вимірювальних можливостей лабораторій, у Переліку по-різному зазначає об’єкт вимірювань. Порівняльний аналіз вимог документації та документів різних лабораторій додається (Додаток 3). З проведеного аналізу документів на 8 (!) лабораторій, лише одна повністю відповідає вимогам Замовника в цій частині. Скаржник вважає, що дані обмеження є дискримінаційним, обмежуючими конкуренцію, списаними з документу однієї лабораторії та не обґрунтованими Замовником. Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону. З урахуванням вищевикладеного, вбачається, що дії Замовника (у частині встановлення у тендерній документації дискримінаційних умов) порушують вимоги статей 5, 22 Закону та основні принципи здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, оскільки тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, у зв’язку з чим, до тендерної документації мають бути внесені зміни. Відповідно до частини 9 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови, привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. З метою запобігання корупційним діям і зловживанням, приймаючи до уваги, що вищевказані порушення установленого порядку проведення процедури закупівлі впливають на об’єктивність визначення переможця процедури закупівлі та призводять до неефективного витрачання бюджетних коштів, а також з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів ПРОСИМО: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Зобов'язати Службу автомобільних доріг у Черкаській області внести зміни до тендерної документації з метою усунення зазначених вище дискримінаційних вимог та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами чинного законодавства. Додатки: 1. докази здійснення оплати за подання скарги; 2. свідоцтво про відповідність системи вимірювань лабораторії Скаржника; 3. порівняльна таблиця документів про оцінку вимірювальних можливостей дорожніх лабораторій; 4. документи про визнання можливості проведення вимірювань інших лабораторій, що наведених у таблиці; 5. копії рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 04.02.2019 № 1185-р/пк-пз та № 6703-р/пк-пз від 27.05.2019 р. 6. копія протоколу розгляду пропозицій по закупівлі №UA-2018-10-10-000137-a.
Розгорнути Згорнути
Документи
Рішення Органу оскарження:
Прийнято до розгляду: 03 грудня 2019 20:42
рішення від 03.12.2019 №17849+лист замовнику.pdf
Дата публікації: 03 грудня 2019 20:41

Документи подані скаржником

22 листопада 2019 15:29
скарга 22.11.pdf
22 листопада 2019 15:30
Скарга Н-08.pdf

Документи подані скаржником

29 листопада 2019 16:49
Скарга від 29.11.2019
29 листопада 2019 16:49
3 Порівняльна таблиця
29 листопада 2019 16:49
4 Інші лабораторії
29 листопада 2019 16:49
5.1. Рішення від 04.02.2019 № 1185
29 листопада 2019 16:49
5.2. рішення від 27.05.2019 № 6703

Документи подані замовником

Документи Органу Оскарження

Актуальні тендери

До пошуку