Спробуйте новий дизайн сторінки тендера

arrow_right_alt

Звернення до Держаудитслужби

Оберіть

Контактна інформація

Дані про місцезнаходження та Email будуть доступні лише працівникам Державної аудиторської служби України

Електронний підпис

42410000-3 Підіймально-транспортувальне обладнання (Стрічка конвеєрна)
Очікувана вартість
2 050 000,00 UAH
UA-2019-10-28-001884-b 8d59270433f641629b8547bcc16c86ba
Відкриті торги    Торги не відбулися    Наявні запитання/вимоги без відповіді
Електронний підпис накладено. Перевірити

Перевірка підпису

Контакти

Діхтяренко Ірина Олександрівна

+380443640874 IRYNA.DIKHTIARENKO@CENTRENERGO.COM

Державна аудиторська служба України

Знайшли порушення законодавства у сфері закупівель?

Оголошення про проведення

Друкувати оголошення PDFHTML
Друкувати звіт про результати проведення процедури PDFHTML

Інформація про замовників

Найменування: Публічне Акціонерне Товариство "Центренерго"
Код ЄДРПОУ: 22927045
Вебсайт: http://www.centrenergo.com
Місцезнаходження: 03022, Україна , Київська обл., Київ, вул. Козацька, 120/4, (літ. «Є»)
Контактна особа: Діхтяренко Ірина Олександрівна
+380443640874
IRYNA.DIKHTIARENKO@CENTRENERGO.COM
Категорія: Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання

Інформація про процедуру

Дата оприлюднення: 28 жовтня 2019 15:39
Звернення за роз’ясненнями: до 08 грудня 2019 18:00
Оскарження умов закупівлі: до 14 грудня 2019 00:00
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 18 грудня 2019 18:00
Початок аукціону: 08 січня 2020 15:22
Очікувана вартість: 2 050 000,00 UAH без ПДВ
Розмір мінімального кроку пониження ціни: 8 000,00 UAH
Розмір мінімального кроку пониження ціни, %: 0,39%
Вид тендерного забезпечення: Електронна гарантія
Сума тендерного забезпечення: 60000 UAH

Інформація про предмет закупівлі

Вид предмету закупівлі: Товари


Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:42410000-3: Підіймально-транспортувальне обладнання


Стрічка конвеєрна (для потреб Трипільської ТЕС ПАТ «Центренерго»)
Опис окремої частини або частин предмета закупівлі
800 м.кв.
Стрічка конвеєрна (Інформація по найменуванню та кількість зазначена в Додатку №5 до Тендерної документації)
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: Україна, Відповідно до документації
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 08 січня 2020  —  31 березня 2020
ДК 021:2015: 42410000-3 — Підіймально-транспортувальне обладнання

Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)

Подія Опис Тип оплати Період, (днів) Тип днів Розмір оплати, (%)
Поставка товару протягом 30 календарних днів після підписання Акту приймання-передачі Продукції Пiсляоплата 30 Календарні 100

Тендерна документація

Критерії вибору переможця

Ціна: 100%
10 грудня 2019 16:31
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
10 грудня 2019 16:31
Перелік змін від 10.12.2019.docx
10 грудня 2019 16:31
Тендерна документація №167-ВЗ-1.docx
10 грудня 2019 16:31
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
04 грудня 2019 16:23
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
28 жовтня 2019 15:37
Файл з підписом Друкувати оголошення PDF
10 грудня 2019 16:31
Перелік змін від 10.12.2019.docx
04 грудня 2019 16:22
Перелік змін.docx
10 грудня 2019 16:31
Тендерна документація №167-ВЗ-1.docx
04 грудня 2019 16:22
Тендерна документація №167-ВЗ.docx
28 жовтня 2019 15:36
Тендерна документація №167-В.docx

Роз’яснення до процедури

Запитання до процедури

Тендерна документація
Дата подання: 01 листопада 2019 16:48
Дата відповіді: 06 листопада 2019 12:59
1) У п.1. Додатку №2 до тендерної документації вказано, що наявність обладнання та матеріально-технічної бази повинно бути підтверджено наступними документами: - для невиробника: наявністю договірних відносин (намірів) з виробником (оригіналом договору або оригіналом гарантійного листа виробника). Але ані договором, ані гарантійним листом не можна підтвердити наявність у виробника матеріально-технічної бази. Адже жоден з цих документів не підтверджує наявність у виробника достатньої матеріальної бази для виробництва продукції, що є предметом закупівлі. - для виробника: письмовим підтвердженням довільної форми, що виробник гарантує поставити продукцію власного виробництва з наданням на неї паспорту (сертифікату) якості. Але такими документами не можна підтвердити наявність у виробника матеріально-технічної бази. Адже жоден з цих документів не підтверджує наявність у виробника достатньої матеріальної бази для виробництва продукції, що є предметом закупівлі. На підставі вищевикладеного просимо пояснити яким чином документи, вказані у цьому пункті підтверджують наявність матеріально-технічної бази? Також просимо розглянути питання про внесення змін до цього пункту тендерної документації з метою приведення його у відповідність до законодавства про публічні закупівлі. 2) У п.2 Додатку №2 до тендерної документації вказано, що наявність документально підтвердження досвіду виконання аналогічного договору Учасник зокрема повинен підтвердити довідкою про відсутність у Учасника претензійно-позовної роботи з ПАТ "Центренерго" та відокремленими підрозділами ПАТ "Центренерго". Просимо пояснити яким чином відсутність претензійно-позовної роботи може підтвердити досвід виконання аналогічного договору? Також з цього пункту незрозуміло за який період часу повинна бути відсутня претензійно-позовна робота? Також просимо пояснити про постачання якої саме конвеєрної стрічки йдеться при наданні інформації про виконання аналогічного договору: конвеєрної стрічки загального призначення чи шахтної конвеєрної стрічки. Також просимо розглянути питання про внесення змін до цього пункту тендерної документації з метою приведення його у відповідність до законодавства про публічні закупівлі. 3) У Додатку №4 вказано, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує 5 днів з дати оприлюднення на веб-порталі уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати Замовнику оригінали довідок про несудимість та про відсутність заборгованості з податків та зборів (електронний документ та документ на папері) шляхом дозавантаження файлу з документам у системі ProZorro. Що мається на увазі під "електронним документом": документ, підписаний електронними підписом та печаткою чи сканкопія паперового документу? Навіщо потрібно надавати обидва документи (електронний та паперовий), які за своєю сутністю є дублюючими? Також просимо розглянути питання про внесення змін до цього Додатку до тендерної документації з метою приведення його у відповідність до законодавства про публічні закупівлі. 4) Просимо надати пояснення чому у цій закупівлі вами були встановлені дискримінаційні умови, всупереч вимогам закону України "Про публічні закупівлі" у частині того, що тендерною документацією не передбачено можливість постачання аналогу/еквіваленту продукції, а саме: зазначено, що стрічка повинна відповідати лише DIN 22102, а не діючим в Україні ДСТУ, ГОСТ, ТУ? Вимагаємо усунути дискримінаційні вимоги та внести зміни до тендерної документації про можливість постачання аналогу/еквіваленту продукції. 5) У п. 10.2. Додатку № 5 вимагається надати на продукцію діючий Сертифікат експертизи на відповідність Технічному регламенту обладнання та захисних систем, призначених для використання в потенційно вибухонебезпечних середовищах (Постанова КМУ №62 від 30.01.2019 р., Технічному регламенту безпеки машин (Постанова КМУ № 1055 від 28.12.2016р.). Просимо пояснити чи це один Сертифікат чи два різних сертифікати (за сутністю технічних регламентів це не може бути один документ)? Окрім того у цьому пункті невірно вказані дати, номери, видавники, назви нормативних документів, тобто виконати вимоги цього пункту не можливо так як таких нормативних документів не існує. Натомість, можливо, повинно бути зазначено: "Технічний регламент обладнання та захисних систем, призначених для використання в потенційно вибухонебезпечних середовищах, затверджений Постановою КМУ № 1055 від 28.12.2016р." та "Наказ Мінекономрозвитку № 240 від 22.02.2018 (у редакції від 30.01.2019 № 124) Про затвердження переліку національних стандартів, що ідентичні гармонізованим європейським стандартам та відповідність яким надає презумпцію відповідності обладнання та захисних систем вимогам Технічного регламенту обладнання та захисних систем, призначених для використання в потенційно вибухонебезпечних середовищах". На підставі вищевикладеного просимо привести цей пункт тендерної документації у відповідність діючому законодавству.
Розгорнути Згорнути
Відповідь: На запитання від потенційних учасників торгів повідомляємо наступне:
1) У ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено кваліфікаційні критерії, при цьому, чинне законодавство з публічних закупівель не містить вимог щодо назв/суті документів, якими учасники зобов’язані підтвердити відповідність тим чи іншим кваліфікаційним критеріям («перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації»). Вимога Замовника щодо надання зазначених документів не суперечить чинному законодавству. Таким чином, Замовник не вбачає необхідності вносити зміни.
2) У додатку №2 ТД чітко зазначено: «довідка про постачання стрічки конвеєрної на підприємства України та відсутність в Учасника претензійно-позовної роботи з ПАТ «Центренерго» та відокремленими підрозділами ПАТ «Центренерго». Тобто, з умов тендерної документації вбачається, що необхідно підтвердити відсутність претензійно-позовної роботи взагалі, що дасть змогу замовнику зрозуміти наскільки сумлінно та якісно учасник виконав умови раніше укладеного договору та постачання конвеєрної стрічки (незалежно від конкретного виду). Таким чином, Замовник не вбачає необхідності вносити зміни.
3) Електронний документ оформляється відповідно до Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг». Електронний документ та документ на папері, кожен з документів є оригіналом і має однакову юридичну силу. Переможець процедури закупівлі на власний розсуд надає або паперовий, або електронний документ оформлені відповідно до чинного законодавства України.
4) Продукція зазначена в Додатку 5 тендерної документації замовлена у відповідності до потреб Замовника, містить умовне позначення, посилання на стандарт та не містить посилання на конкретного виробника продукції чи торгову марку.
5) Сертифікат експертизи може бути наданий як окремо на відповідність кожному технічному регламенту так і загальний. Зміни щодо посилань на затверджені Постанови КМУ будуть внесені найближчим часом.

Вимоги про усунення порушення

Номер вимоги: UA-2019-10-28-001884-b.b1
Статус:
Вирішена
Учасник: ПрАТ "АЗОВКАБЕЛЬ", Код ЄДРПОУ:31600918
Дата подання: 30 жовтня 2019 10:11
На усунення Дискримінаційних вимог у тендерній документації
Статтею 22 Закону України про Публічні закупівлі встановлено, що тендерна документація повинна містити:
1) інструкцію з підготовки тендерних пропозицій;
2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним;
3) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля;
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Так, як вже зазначалось вище, одним з ключових принципів публічних закупівель, закріпленим в ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», є принцип добросовісної конкуренції серед учасників.
За визначенням статті 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції», економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку.
Згідно з ч. 2 ст. 4 цього Закону, суб’єкти господарювання, органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.
Статтею 5 Закону України «Про захист економічної конкуренції» визначено, що узгодженими діями є укладення суб’єктами господарювання угод у будь-якій формі, прийняття об’єднаннями рішень у будь-якій формі, а також будь-яка інша погоджена конкурентна поведінка (діяльність, бездіяльність) суб’єктів господарювання.
Узгодженими діями є також створення суб’єкта господарювання, об’єднання, метою чи наслідком створення якого є координація конкурентної поведінки між суб’єктами господарювання, що створили зазначений суб’єкт господарювання, об’єднання, або між ними та новоствореним суб’єктом господарювання, або вступ до такого об’єднання.
Особи, які чинять або мають намір чинити узгоджені дії, є учасниками узгоджених дій.
Зважаючи на вищенаведене ВИМАГАЄМО Замовника внести зміни до Додатку 5 тендерної документації в частині визначення предмету закупівлі надання єквіваленту у виразі "Стрічка конвеєрна важкогорюча 1400 ЕР 1000/5 4,5/3,5 V, (або еквівалент)" та відповідність стандартам не тільки DIN 22102 , а ГОСТ, ТУ, ДСТУ.
Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога задоволена
01 листопада 2019 11:31
Продукція зазначена в Додатку 5 до Тендерної документації замовлена у відповідності до потреб Замовника, містить умовне позначення, посилання на міжнародний стандарт та не містить посилання на конкретного виробника продукції чи торгову марку.
Номер вимоги: UA-2019-10-28-001884-b.a2
Статус:
Вирішена
Учасник: ПрАТ "АЗОВКАБЕЛЬ", Код ЄДРПОУ:31600918
Дата подання: 02 листопада 2019 12:58
На усуненя дискримінаційних вимог-2
Вимагаємо від замовника Публічне Акціонерне Товариство "Центренерго" відповідно до чинного законодавства усунути дискримінацйійні вимоги Тендерної документіції та передбачити у відповідності до п3 Статті 22 Закону України про Публічні закупівлі внести зміни до Додатку 5 тендерної документації в частині визначення предмету закупівлі надання єквіваленту у виразі "Стрічка конвеєрна важкогорюча 1400 ЕР 1000/5 4,5/3,5 V, (або еквівалент)"
Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога задоволена
06 листопада 2019 13:05
Продукція зазначена в Додатку 5 тендерної документації замовлена у відповідності до потреб Замовника, містить умовне позначення, посилання на стандарт та не містить посилання на конкретного виробника продукції чи торгову марку.
Номер вимоги: UA-2019-10-28-001884-b.a3
Статус:
Вирішена
Учасник: ПрАТ "АЗОВКАБЕЛЬ", Код ЄДРПОУ:31600918
Дата подання: 02 листопада 2019 13:21
Щодо відповідності предмета закупівлі стандарту
Продукція зазначена в Додатку 5 до Тендерної документації замовлена у відповідності до потреб Замовника, містить умовне позначення, посилання на німецький станарт DIN 22102, котрий не має чинності в Україні, також Додатком 5 даної тендернорї документації створені дискримінаційні вимоги, щодо неможливості надання еквіваленту закупівлі, оскільки єдиною вимогою відповідності предмету закупівлі є Стрічка конвеєрна важкогорюча 1400 ЕР 1000/5 4,5/3,5 V, котра повинна відповідати тільки німецькому стандарту DIN 22102, котрий помилково вважають міжнародним, та котрий не чинний в Україні, оскільки міжнародні стандарти чинні в Україні повинні бути гармонізовані та мати вирази, наприклад: "ДСТУ ISO 251:2009" "ДСТУ EN 12882:2015", що буде означати чинність цього документу на территорії України.
Вимагаємо замовника Публічне Акціонерне Товариство "Центренерго" зазначити какому чинному документу на территорії України повинна відповідати Стрічка конвеєрна важкогорюча 1400 ЕР 1000/5 4,5/3,5 V, котра є предметом закупівлі, та внести відповідні зміни до Додатку 5 Тендернорї документації зазначивши цей норматинвний документ/документи.
Розгорнути Згорнути
Рішення замовника: Вимога задоволена
06 листопада 2019 13:05
Стрічка конвеєрна має відповідати вимогам Технічного регламенту обладнання та захисних систем, призначених для використання в потенційно вибухонебезпечних середовищах (Постанова КМУ №1055 від 28.12.2016) та вимогам Технічного регламенту безпеки машин (Постанова КМУ №62 від 30.01.2013).
Номер вимоги: UA-2019-10-28-001884-b.b6
Статус:
Скасована
Учасник: Приватне акціонерне товариство "БЕРТІ", Код ЄДРПОУ:00152359
Скарга на рішення Замовника про відхилення пропозиції ПРАТ "БЕРТІ"
28.10.2019 року Публічним акціонерним товариством «Центренерго» (далі – Замовник) у системі ProZorro був об’явлений тендер (відкриті торги) на закупівлю «42410000-3 Підіймально-транспортувальне обладнання (Стрічка конвеєрна)» згідно Національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» Закупівля № UA-2019-10-28-001884-b. Аукціон за цим тендером відбувся 08.01.2020р.

У вищевказаному тендері прийняло участь наше підприємство – ПРАТ «БЕРТІ», яке в даний час є єдиним виробником конвеєрних стрічок в Україні. Також у цьому тендері прийняло участь ПРАТ «Азовкабель» (код за ЄДРПОУ 31600918) з конвеєрною стрічкою виробництва АО «Курская фабрика технических тканей» (РФ).

14.01.2020р. тендерним комітетом Замовника торгів було прийнято рішення про визнання тендерної пропозиції ПРАТ «БЕРТІ» такою, що не відповідає умовам тендерної документації та її відхилення. Причиною відхилення стало те, що на думку Замовника тендерна пропозиція ПРАТ «БЕРТІ»:
- не відповідає умовам пункту 10.2 частини 10 Додатку №5 до Тендерної документації, оскільки учасник в складі тендерної пропозиції не надав діючого сертифікату експертизи на відповідність Технічному регламенту безпеки машин (Постанова КМУ №62 від 30.01.2013р.),
- а також комерційна (цінова) пропозиція не відповідає місцю поставки товарів: (замість Трипільської ТЕС зазначена Вуглегірська ТЕС)
(Протокол розгляду тендерних пропозицій №167-РТП/1 від 14.01.2020р.)

В пункті 10.2. Додатку № 5 до тендерної документації Замовник зазначив, що учасник в складі тендерної пропозиції на продукцію, зазначену в комерційній (ціновій) пропозиції, повинен був надати діючий сертифікат експертизи на відповідність Технічному регламенту обладнання та захисних систем, призначених для використання в потенційно вибухонебезпечних середовищах (Постанова КМУ № 1055 від 28.12.2016р.), Технічному регламенту безпеки машин (Постанова КМУ №62 від 30.01.2013р.)

1) На виконання вимог пункту 10.2. Додатку № 5 до тендерної документації ПРАТ «БЕРТІ» у складі тендерної пропозиції було надано Сертифікат експертизи типу модуль В №072.1.17-UA.TR.088, виданий Органом з оцінки відповідності ДП «Донецький ЕТЦ», що підтверджує відповідність стрічок конвеєрних гумо тканинних шахтних типу ШГВГ, що виготовляються ПРАТ «БЕРТІ» за ДСТУ 7306:2013 Технічному регламенту обладнання та захисних систем, призначених для використання в потенційно вибухонебезпечних середовищах, затвердженого Постановою КМУ № 1055 від 28.12.2016р.

2) Згідно п.1 Розділу Ш «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовника, документи, що не передбачені законодавством для учасників, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
У пункті 3 Постанови Кабінету міністрів України №62 від 30.01.2013р. «Про затвердження Технічного регламенту безпеки машин» зазначено вичерпний перелік машин та устаткування, на які поширюється дія цього Технічного регламенту, а у пункті 4 цієї Постанови міститься вичерпний перелік машин та устаткування, на який цей регламент не поширюється. Виходячи з положень цього нормативного документу, стрічки конвеєрні гумотканинні не підпадають під дію Технічного регламенту безпеки машин, затвердженого Постанова КМУ №62 від 30.01.2013р., що підтверджується Висновком №245/Д-19 від 12.12.2019р, наданим Органом по сертифікації ТОВ «Тестметрстандарт», сканкопія оригіналу якого міститься у тендерній пропозиції ПРАТ «БЕРТІ» (додається до скарги).
Таким чином ПРАТ «БЕРТІ» документально підтвердило те, що Сертифікат експертизи на відповідність Технічному регламенту безпеки машин (Постанова КМУ №62 від 30.01.2013р.), що вимагався Замовником у складі тендерної пропозиції, не передбачений діючим законодавством на предмет закупівлі – стрічки конвеєрні гумотканинні. Жоден національний орган по сертифікації не міг видати такий Сертифікат, так як стрічка конвеєрна гумотканинна не підпадає під оцінку відповідності Технічного регламенту безпеки машин (Постанова КМУ №62 від 30.01.2013р.). А отже ПРАТ «БЕРТІ» не надало у складі своєї тендерної пропозиції Сертифікат експертизи на відповідність Технічному регламенту безпеки машин (Постанова КМУ №62 від 30.01.2013р.), так як цю вимогу замовника виконати було неможливо у зв’язку з її невідповідністю діючому законодавству України.
Інший учасник закупівлі – ПРАТ «Азовкабель» також не надав Сертифікат експертизи на відповідність Технічному регламенту безпеки машин (Постанова КМУ №62 від 30.01.2013р.) у складі своєї тендерної пропозиції.
Вважаємо, що при підготовці тендерної документації технічними фахівцями Замовника було помилково вказано на необхідність надання цього Сертифікату на предмет закупівлі – стрічку конвеєрну гумотканинну.
Виходячи з вищенаведеного, ПРАТ «БЕРТІ» надало у складі своєї тендерної пропозиції усі документи, що вимагалися Замовником у тендерній документації та передбачені діючим законодавством України, а замість Сертифікату експертизи на відповідність Технічному регламенту безпеки машин (Постанова КМУ №62 від 30.01.2013р.) документально підтвердило неможливість його надання офіційною довідкою уповноваженого органу з сертифікації.
Таким чином вважаємо, що тендерний комітет ПАТ «Центренерго», в недостатній мірі дослідивши Постанову Кабінету міністрів України №62 від 30.01.2013р. «Про затвердження Технічного регламенту безпеки машин», а також наданий ПРАТ «БЕРТІ» Висновок №245/Д-19 від 12.12.2019р Органу по сертифікації ТОВ «Тестметрстандарт», прийняв необґрунтоване та незаконне рішення щодо невідповідності тендерної пропозиції ПРАТ «БЕРТІ» вимогам п. 10.2 Додатку № 5 до тендерної документації та необґрунтоване та незаконне рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ПРАТ «БЕРТІ».

2. Згідно п.1 Розділу Ш «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації замовника, формальні (несуттєві) помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника. До формальних (несуттєвих) помилок належать: орфографічні помилки та механічні описки, що не мають впливу на зміст тендерної пропозиції.
ПРАТ «БЕРТІ» у своїй комерційній (ціновій) пропозиції помилково зазначило «Вуглегірська ТЕС» замість «Трипільска ТЕС». Це є механічною опискою, яка відбулася внаслідок того, що учасником закупівлі паралельно готувалися дві майже аналогічних тендерні пропозиції на дві закупівлі ПАТ «Центренерго»: № UA-2019-10-28-001884-b (для Трипільської ТЕС) та № UA-2019-10-28-001605-b (для Вуглегірської ТЕС). Ці дві закупівлі шли паралельно: були об’явлені в один день – 28.10.2019р., крайній строк подачі тендерних пропозицій був 18.12.2019р., аукціони відбулися 08.01.2020р. Тендерна документація на ці закупівлі також була майже ідентична.
Про механічну описку свідчить також те, що сам файл цінової пропозиції має назву «Ценовое (Трипольская)». Інший зміст комерційної (цінової) пропозиції ПРАТ «БЕРТІ», включаючи назву конвеєрної стрічки, кількість, ціна повністю відповідають вимогам Додатку №1 до тендерної документації по закупівлі № UA-2019-10-28-001884-b.

Допущена ПРАТ «БЕРТІ» механічна описка у комерційній (ціновій) пропозиції не має впливу на зміст його тендерної пропозиції з наступних причин:

1) Слова «Трипільська ТЕС» у таблиці комерційної (цінової) пропозиції не несуть жодного змісту та відносяться до жодної комірки цієї таблиці («Найменування товару – продукції», «Стандарт», «Кількість», «Одиниця виміру», «Ціна за од. вим. без ПДВ, грн.», «Сума по найменуванню без ПДВ, грн.»). Ніде у комерційні пропозиції не зазначено, що Трипільська ТЕС - є місцем поставки товару. Слова «Трипільська ТЕС» зазначені у цьому документі радше довідково - як орієнтир для Замовника.
2) У складі тендерної пропозиції ПРАТ «БЕРТІ» міститься «Довідка, що підтверджує відповідність Тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі № UA-2019-10-28-001884-b» вих. №1186 від 16.12.2019р., у якій за формою Додатку №1 до Технічних вимог тендерної документації Замовника підтверджується відповідність тендерної пропозиції ПРАТ «БЕРТІ» усім вимогам Додатку № 5 до тендерної документації, а також надається згода зокрема з умовами поставки, зазначеним у цьому Додатку №5. У пункті 3 Додатку №5 до тендерної документації вказано, що постачальник здійснює поставку продукції на умовах поставки DDP (склад Трипільської ТЕС) та зазначені реквізити Трипільської ТЕС. Таким чином ПРАТ «БЕРТІ», надавши Довідку вих. №1186 від 16.12.2019р., підтвердило свою згоду з постачанням товару за результатами торгів до Трипільської ТЕС.
3) У складі тендерної пропозиції ПРАТ «БЕРТІ» міститься «Згода з проектом договору по закупівлі № UA-2019-10-28-001884-b» вих. №1195 від 18.12.2019р., у якій ПРАТ «БЕРТІ» підтверджує свою згоду з проектом Договору про закупівлю (поставку) товарів, викладеним в Додатку №6 до Тендерної документації. Також зобов’язання ПРАТ «БЕРТІ» щодо підписання договору з Замовником згідно з Проектом договору про закупівлю (Додаток №6 до Тендерної документації) міститься у п. 3 наданої ПРАТ «БЕРТІ» комерційної (цінової) пропозиції. У п.4. Додатку № 1 до проекту Договору про закупівлю (поставку) згідно Додатку №6 до Тендерної документації зазначено, що Постачальник здійснює поставку Продукції на умовах поставки DDP, EXW, FCA,CPT (склад Вуглегірської ТЕС, Зміївської ТЕС, Трипільської ТЕС, Ременерго, центральний офіс ПАТ «Центренерго» тощо). У пункті 3.3. Проекту договору Додатку №6 до Тендерної документації вказано, що Покупець на підставі своїх письмових заявок, в межах запланованого в Договорі обсягу Продукції, має право перерозподіляти Продукцію між вантажоотримувачами без додаткового погодження з Постачальником. Таким чином продукція за результатами цього тендеру може постачатися на будь-які структурні підрозділи ПАТ «Центренерго»: зокрема, як на Трипільську, так і на Вуглегірську ТЕС. Таким чином ПРАТ «БЕРТІ», погодившись з Проектом договору Замовника, та надавши Згоду вих. №1195 від 18.12.2019р. та підписавши комерційну (цінову) пропозицію вих. № 1188 від 16.12.2019р., підтвердило свою згоду на постачання продукції за результатами тендеру на Трипільську ТЕС.

Додатково хочемо зауважити, що нашим підприємством ПРАТ «БЕРТІ» на цьому тендері була запропонована найнижча ціна - 1 320 000,00 грн. без ПДВ. Інший учасник торгів - ПРАТ «Азовкабель» запропонував ціну 1 880 000,00 грн. без ПДВ. Таким чином ПРАТ «БЕРТІ» запропонувало ціну на ‭560 000‬,00 грн. без ПДВ нижчу, ніж інший учасник торгів та на ‭730 000‬,00‬ грн. без ПДВ нижче, ніж планова ціна закупівлі.
Незрозуміло чим керувався тендерний комітет Замовника, відхиляючі економічно більш вигідну пропозицію нашого підприємства, яке є вітчизняним виробником, подало у складі своєї тендерної пропозиції усі необхідні документи, має багаторічний досвід виробництва конвеєрних стрічок, має єдину в України акредитовану випробувально-технологічну лабораторію яка проводить усі необхідні випробування конвеєрних стрічок, має усі дозвільні документи на виробництво конвеєрних стрічок, спеціалізується на виготовленні конвеєрних стрічок та уважно слідкує за діючим законодавством у цій сфері, та приймаючи до розгляду більш дорогу тендерну пропозицію ПРАТ «Азовкабель» зі стрічкою російського виробника, у складі якої також не міститься Сертифікат експертизи на відповідність Технічному регламенту безпеки машин (Постанова КМУ №62 від 30.01.2013р.), видача якого на конвеєрну стрічку не передбачена діючим законодавством України.

Документи, що підтверджують викладені у скарзі факти, додаються до скарги.

На підставі Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. № 922-VIII, просимо:

1. Визнати необґрунтованим, незаконним та скасувати рішення тендерного комітету Публічного акціонерного товариства «Центренерго» від 14.01.2020р. щодо визнання тендерної пропозиції ПРАТ «БЕРТІ» такою, що відповідає умовам тендерної документації та її відхилення (Протокол розгляду тендерних пропозицій №№167-РТП/1 від 14.01.2020р.).
2. Зобов’язати тендерний комітет Публічного акціонерного товариства «Центренерго» прийняти рішення про визнання тендерної пропозиції ПРАТ «БЕРТІ» такою, що відповідає вимогам тендерної документації та визнання ПРАТ «БЕРТІ» переможцем закупівлі.
3. На час розгляду цієї скарги призупинити процедуру закупівлі № UA-2019-10-28-001884-b.
Розгорнути Згорнути
Скасована
Дата: 16 січня 2020 11:03
Причина: подана помилково
Номер вимоги: UA-2019-10-28-001884-b.c7
Статус:
Очікує розгляду
Учасник: Приватне акціонерне товариство "БЕРТІ", Код ЄДРПОУ:00152359
Дата подання: 16 січня 2020 11:01
вимога щодо скасування незаконного рішення щодо відхилення пропозиції ПРАТ "БЕРТІ"
ВИМОГА

14.01.2020р. тендерним комітетом Вашого підприємства було прийнято рішення про визнання тендерної пропозиції ПРАТ «БЕРТІ» такою, що не відповідає умовам тендерної документації та її відхилення. Причиною відхилення стало те, що на думку Тендерного комітету ПАТ «Центренерго» тендерна пропозиція ПРАТ «БЕРТІ»:
- не відповідає умовам пункту 10.2 частини 10 Додатку №5 до Тендерної документації, оскільки ПРАТ «БЕРТІ» в складі тендерної пропозиції не надав діючого сертифікату експертизи на відповідність Технічному регламенту безпеки машин (Постанова КМУ №62 від 30.01.2013р.),
- а також комерційна (цінова) пропозиція не відповідає місцю поставки товарів: (замість Трипільської ТЕС зазначена Вуглегірська ТЕС)
(Протокол розгляду тендерних пропозицій №167-РТП/1 від 14.01.2020р.)

Вважаємо рішення Тендерного комітету вашого підприємства, щодо відхилення тендерної пропозиції нашого підприємства незаконним та безпідставним з наступних причин

В пункті 10.2. Додатку № 5 до тендерної документації зазначено, що учасник в складі тендерної пропозиції на продукцію, зазначену в комерційній (ціновій) пропозиції, повинен був надати діючий сертифікат експертизи на відповідність Технічному регламенту обладнання та захисних систем, призначених для використання в потенційно вибухонебезпечних середовищах (Постанова КМУ № 1055 від 28.12.2016р.), Технічному регламенту безпеки машин (Постанова КМУ №62 від 30.01.2013р.)

1) На виконання вимог пункту 10.2. Додатку № 5 до тендерної документації ПРАТ «БЕРТІ» у складі тендерної пропозиції було надано Сертифікат експертизи типу модуль В №072.1.17-UA.TR.088, виданий Органом з оцінки відповідності ДП «Донецький ЕТЦ», що підтверджує відповідність стрічок конвеєрних гумотканинних шахтних типу ШГВГ, що виготовляються ПРАТ «БЕРТІ» за ДСТУ 7306:2013 Технічному регламенту обладнання та захисних систем, призначених для використання в потенційно вибухонебезпечних середовищах, затвердженого Постановою КМУ № 1055 від 28.12.2016р.

2) Згідно п.1 Розділу Ш «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, документи, що не передбачені законодавством для учасників, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
У пункті 3 Постанови Кабінету міністрів України №62 від 30.01.2013р. «Про затвердження Технічного регламенту безпеки машин» зазначено вичерпний перелік машин та устаткування, на які поширюється дія цього Технічного регламенту, а у пункті 4 цієї Постанови міститься вичерпний перелік машин та устаткування, на який цей регламент не поширюється. Виходячи з положень цього нормативного документу, стрічки конвеєрні гумотканинні не підпадають під дію Технічного регламенту безпеки машин, затвердженого Постановою КМУ №62 від 30.01.2013р., що підтверджується Висновком №245/Д-19 від 12.12.2019р, наданим Органом по сертифікації ТОВ «Тестметрстандарт», сканкопія оригіналу якого міститься у тендерній пропозиції ПРАТ «БЕРТІ» (додається до вимоги).
Таким чином ПРАТ «БЕРТІ» документально підтвердило те, що Сертифікат експертизи на відповідність Технічному регламенту безпеки машин (Постанова КМУ №62 від 30.01.2013р.), що вимагався тендерною документацією у складі тендерної пропозиції, не передбачений діючим законодавством на предмет закупівлі – стрічки конвеєрні гумотканинні. Жоден національний орган по сертифікації не міг видати такий Сертифікат, так як стрічка конвеєрна гумотканинна не підпадає під оцінку відповідності Технічного регламенту безпеки машин (Постанова КМУ №62 від 30.01.2013р.). А отже ПРАТ «БЕРТІ» не надало у складі своєї тендерної пропозиції Сертифікат експертизи на відповідність Технічному регламенту безпеки машин (Постанова КМУ №62 від 30.01.2013р.), так як цю вимогу тендерної документації виконати було неможливо у зв’язку з її невідповідністю діючому законодавству України.
Інший учасник закупівлі – ПРАТ «Азовкабель» також не надав Сертифікат експертизи на відповідність Технічному регламенту безпеки машин (Постанова КМУ №62 від 30.01.2013р.) у складі своєї тендерної пропозиції.
Вважаємо, що при підготовці тендерної документації технічними фахівцями ПАТ «Центренерго» було помилково вказано на необхідність надання цього Сертифікату на предмет закупівлі – стрічку конвеєрну гумотканинну.
Виходячи з вищенаведеного, ПРАТ «БЕРТІ» надало у складі своєї тендерної пропозиції усі документи, що вимагалися ПАТ «Центренерго» у Тендерній документації та передбачені діючим законодавством України, а замість Сертифікату експертизи на відповідність Технічному регламенту безпеки машин (Постанова КМУ №62 від 30.01.2013р.) документально підтвердило неможливість його надання офіційною довідкою уповноваженого органу з сертифікації.
Таким чином вважаємо, що Тендерний комітет ПАТ «Центренерго», в недостатній мірі дослідивши Постанову Кабінету міністрів України №62 від 30.01.2013р. «Про затвердження Технічного регламенту безпеки машин», а також наданий ПРАТ «БЕРТІ» Висновок №245/Д-19 від 12.12.2019р Органу по сертифікації ТОВ «Тестметрстандарт», прийняв необґрунтоване та незаконне рішення щодо невідповідності тендерної пропозиції ПРАТ «БЕРТІ» вимогам п. 10.2 Додатку № 5 до тендерної документації та необґрунтоване та незаконне рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ПРАТ «БЕРТІ».

2. Згідно п.1 Розділу Ш «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації ПАТ «Центренерго», формальні (несуттєві) помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника. До формальних (несуттєвих) помилок належать: орфографічні помилки та механічні описки, що не мають впливу на зміст тендерної пропозиції.
ПРАТ «БЕРТІ» у своїй комерційній (ціновій) пропозиції помилково зазначило «Вуглегірська ТЕС» замість «Трипільска ТЕС». Це є механічною опискою, яка відбулася внаслідок того, що учасником закупівлі паралельно готувалися дві майже аналогічних тендерні пропозиції на дві закупівлі ПАТ «Центренерго»: № UA-2019-10-28-001884-b (для Трипільської ТЕС) та № UA-2019-10-28-001605-b (для Вуглегірської ТЕС). Ці дві закупівлі шли паралельно: були об’явлені в один день – 28.10.2019р., крайній строк подачі тендерних пропозицій був 18.12.2019р., аукціони відбулися 08.01.2020р. Тендерна документація на ці закупівлі також була майже ідентична.
Про механічну описку свідчить також те, що сам файл цінової пропозиції має назву «Ценовое (Трипольская)». Інший зміст комерційної (цінової) пропозиції ПРАТ «БЕРТІ», включаючи назву конвеєрної стрічки, кількість, ціна повністю відповідають вимогам Додатку №1 до тендерної документації по закупівлі № UA-2019-10-28-001884-b.

Допущена ПРАТ «БЕРТІ» механічна описка у комерційній (ціновій) пропозиції не має впливу на зміст його тендерної пропозиції з наступних причин:

1) Слова «Трипільська ТЕС» у таблиці комерційної (цінової) пропозиції не несуть жодного змісту та відносяться до жодної комірки цієї таблиці («Найменування товару – продукції», «Стандарт», «Кількість», «Одиниця виміру», «Ціна за од. вим. без ПДВ, грн.», «Сума по найменуванню без ПДВ, грн.»). Ніде у комерційні пропозиції не зазначено, що Трипільська ТЕС - є місцем поставки товару. Слова «Трипільська ТЕС» зазначені у цьому документі радше довідково - як орієнтир.
2) У складі тендерної пропозиції ПРАТ «БЕРТІ» міститься «Довідка, що підтверджує відповідність Тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі № UA-2019-10-28-001884-b» вих. №1186 від 16.12.2019р., у якій за формою Додатку №1 до Технічних вимог тендерної документації вашого підприємства підтверджується відповідність тендерної пропозиції ПРАТ «БЕРТІ» усім вимогам Додатку № 5 до тендерної документації, а також надається згода зокрема з умовами поставки, зазначеним у цьому Додатку №5. У пункті 3 Додатку №5 до тендерної документації вказано, що постачальник здійснює поставку продукції на умовах поставки DDP (склад Трипільської ТЕС) та зазначені реквізити Трипільської ТЕС. Таким чином ПРАТ «БЕРТІ», надавши Довідку вих. №1186 від 16.12.2019р., підтвердило свою згоду з постачанням товару за результатами торгів до Трипільської ТЕС.
3) У складі тендерної пропозиції ПРАТ «БЕРТІ» міститься «Згода з проектом договору по закупівлі № UA-2019-10-28-001884-b» вих. №1195 від 18.12.2019р., у якій ПРАТ «БЕРТІ» підтверджує свою згоду з проектом Договору про закупівлю (поставку) товарів, викладеним в Додатку №6 до Тендерної документації. Також зобов’язання ПРАТ «БЕРТІ» щодо підписання договору з ПАТ «Центренерго» згідно з Проектом договору про закупівлю (Додаток №6 до Тендерної документації) міститься у п. 3 наданої ПРАТ «БЕРТІ» комерційної (цінової) пропозиції. У п.4. Додатку № 1 до проекту Договору про закупівлю (поставку) згідно Додатку №6 до Тендерної документації зазначено, що Постачальник здійснює поставку Продукції на умовах поставки DDP, EXW, FCA,CPT (склад Вуглегірської ТЕС, Зміївської ТЕС, Трипільської ТЕС, Ременерго, центральний офіс ПАТ «Центренерго» тощо). У пункті 3.3. Проекту договору Додатку №6 до Тендерної документації вказано, що Покупець на підставі своїх письмових заявок, в межах запланованого в Договорі обсягу Продукції, має право перерозподіляти Продукцію між вантажоотримувачами без додаткового погодження з Постачальником. Таким чином продукція за результатами цього тендеру може постачатися на будь-які структурні підрозділи ПАТ «Центренерго»: зокрема, як на Трипільську, так і на Вуглегірську ТЕС. Таким чином ПРАТ «БЕРТІ», погодившись з Проектом договору ПАТ «Центренерго», та надавши Згоду вих. №1195 від 18.12.2019р. та підписавши комерційну (цінову) пропозицію вих. № 1188 від 16.12.2019р., підтвердило свою згоду на постачання продукції за результатами тендеру на Трипільську ТЕС.

Додатково хочемо зауважити, що ПРАТ «БЕРТІ» на цьому тендері була запропонована найнижча ціна - 1 320 000,00 грн. без ПДВ. Інший учасник торгів - ПРАТ «Азовкабель» запропонував ціну 1 880 000,00 грн. без ПДВ. Таким чином ПРАТ «БЕРТІ» запропонувало ціну на ‭560 000‬,00 грн. без ПДВ нижчу, ніж інший учасник торгів та на ‭730 000‬,00‬ грн. без ПДВ нижче, ніж планова ціна закупівлі.
Нам не зрозумілі мотиви відхилення Тендерним комітетом ПАТ «Центренерго» більш економічно вигідної пропозиції нашого підприємства, яке є вітчизняним виробником, подало у складі своєї тендерної пропозиції усі необхідні документи, має багаторічний досвід виробництва конвеєрних стрічок, має єдину в України акредитовану випробувально-технологічну лабораторію яка проводить усі необхідні випробування конвеєрних стрічок, має усі дозвільні документи на виробництво конвеєрних стрічок, спеціалізується на виготовленні конвеєрних стрічок та уважно слідкує за діючим законодавством у цій сфері, та прийняття до розгляду більш дорогої тендерної пропозиції ПРАТ «Азовкабель» зі стрічкою російського виробника, у складі якої також не міститься Сертифікат експертизи на відповідність Технічному регламенту безпеки машин (Постанова КМУ №62 від 30.01.2013р.), видача якого на конвеєрну стрічку не передбачена діючим законодавством України.

Документи, що підтверджують викладені у вимозі факти, додаються до вимоги.

На підставі Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. № 922-VIII, ВИМАГАЄМО:

1. Переглянути та скасувати рішення тендерного комітету ПАТ «Центренерго» від 14.01.2020р. щодо визнання тендерної пропозиції ПРАТ «БЕРТІ» такою, що відповідає умовам тендерної документації та її відхилення (Протокол розгляду тендерних пропозицій №№167-РТП/1 від 14.01.2020р.).
2. Прийняти нове рішення про визнання тендерної пропозиції ПРАТ «БЕРТІ» такою, що відповідає вимогам тендерної документації та визнати ПРАТ «БЕРТІ» переможцем закупівлі.

Разом з тим повідомляємо, що у випадку незадоволення цієї вимоги, будемо вимушені звернутися у відповідні органи.

Додатки:
1) Сканкопія Протоколу розгляду тендерних пропозицій №167-РТП/1 від 14.01.2020р.
2) Сканкопія оригіналу Сертифікату експертизи типу модуль В № 072.1.17-UA.TR.088, виданого ДП «Донецький ЕТЦ Держпраці» 23.12.2017р.
3) Сканкопія оригіналу Висновку №245/Д-19 від 12.12.2019р, наданого органом по сертифікації ТОВ «Тестметрстандарт».
4) Сканкопія оригіналу Атестату про акредитацію Органу з сертифікації ТОВ «Тестметрстандарт» від 07.09.2017р.
5) Сканкопія оригіналу Комерційної (цінової) пропозиції ПРАТ «БЕРТІ» вих. № 1188 від 16.12.2019р.
6) Сканкопія оригіналу Довідки ПРАТ «БЕРТІ», що підтверджує відповідність Тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі № UA-2019-10-28-001884-b» вих. № 1186 від 16.12.2019р.
7) Сканкопія оригіналу Згоди ПРАТ «БЕРТІ» з проектом договору по закупівлі № UA-2019-10-28-001884-b» вих. № 1195 від 18.12.2019р.
Розгорнути Згорнути
)
Рішення замовника: Очікується

Скарги до процедури

Номер скарги: UA-2019-10-28-001884-b.a4
Статус:
Порушення усунуто
Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю "БЕРТІ", Код ЄДРПОУ:42971122
Дата подання: 08 листопада 2019 19:35
СКАРГА на незаконні умови тендерної документації
Публічним акціонерним товариством «Центренерго», ЄДРПОУ 22927045 (надалі – ПАТ «Центренерго») за допомогою електронної системи закупівель було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) з закупівлі ДК 021:2015: 42410000-3 Підіймально-транспортувальне обладнання (Стрічка конвеєрна), ідентифікатор закупівлі: UA-2019-10-28-001884-b. Товариство з обмеженою відповідальністю «Берті» (надалі – скаржник або ТОВ «Берті») виявило бажання взяти участь у відповідному тендері, проте при ознайомленні із тендерною документацією було виявлено, що зміст додатка 5 «Технічні вимоги на закупівлю товарів 42410000-3 — Підіймально-транспортувальне обладнання (Стрічка конвеєрна)» Тендерної документації не відповідає положенням Закону України «Про публічні закупівлі», порушує приписи Закону України «Про захист економічної конкуренції», грубо порушують права та інтереси скаржника, та є дискримінаційними. За визначенням статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Частиною 3 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною 3 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав та законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює постійно діючу адміністративну колегію (колегії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Рішення постійно діючої адміністративної колегії (колегій) приймаються від імені Антимонопольного комітету України. Постійно діюча адміністративна колегія (колегії) Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель діє у складі трьох державних уповноважених Антимонопольного комітету України. Голова постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України повинен мати вищу освіту. Член постійно діючої адміністративної колегії (колегій), який є пов’язаною особою із суб’єктом оскарження або замовником, не може брати участі в розгляді та прийнятті рішень щодо такої скарги і повинен бути замінений на час розгляду і прийняття рішення щодо такої скарги іншим державним уповноваженим Антимонопольного комітету України, що визначається Головою Антимонопольного комітету України. Порядок діяльності постійно діючої адміністративної колегії (колегій) встановлюється відповідно до Закону України «Про Антимонопольний комітет України», якщо інше не встановлено цим Законом. За приписами частини першої статті 1 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», антимонопольний комітет України є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері державних закупівель. Відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Після розміщення скарги суб’єктом оскарження в електронній системі закупівель скарга автоматично вноситься до реєстру скарг і формується її реєстраційна картка. Скарга разом з реєстраційною карткою в день розміщення суб’єктом оскарження автоматично оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу. Керуючись наведеними приписами чинного законодавства подаємо дану скаргу про таке. Так, статтею 22 Закону встановлено, що тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником на веб-порталі Уповноваженого органу для загального доступу. Тендерна документація повинна містити: 1) інструкцію з підготовки тендерних пропозицій; 2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним; 3) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля; 4) кількість товару та місце його поставки; 5) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги; 6) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 7) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов; 8) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота); 9) перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм "ціна" повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ); 10) строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше ніж 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій; 11) інформацію про валюту, у якій повинна бути розрахована і зазначена ціна тендерної пропозиції; 12) інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції; 13) зазначення кінцевого строку подання тендерних пропозицій; 14) розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати); 15) розмір, вид, строк та умови надання, умови повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати); 16) прізвище, ім’я та по батькові, посаду та адресу однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками; 17) у разі закупівлі робіт - вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Так, як вже зазначалось вище, одним з ключових принципів публічних закупівель, закріпленим в ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», є принцип добросовісної конкуренції серед учасників. За визначенням статті 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції», економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Згідно з ч. 2 ст. 4 цього Закону, суб’єкти господарювання, органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію. Статтею 5 Закону України «Про захист економічної конкуренції» визначено, що узгодженими діями є укладення суб’єктами господарювання угод у будь-якій формі, прийняття об’єднаннями рішень у будь-якій формі, а також будь-яка інша погоджена конкурентна поведінка (діяльність, бездіяльність) суб’єктів господарювання. Узгодженими діями є також створення суб’єкта господарювання, об’єднання, метою чи наслідком створення якого є координація конкурентної поведінки між суб’єктами господарювання, що створили зазначений суб’єкт господарювання, об’єднання, або між ними та новоствореним суб’єктом господарювання, або вступ до такого об’єднання. Особи, які чинять або мають намір чинити узгоджені дії, є учасниками узгоджених дій. При цьому, за змістом ч.ч. 1 – 4 ст. 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», антиконкурентними узгодженими діями є узгоджені дії, які призвели чи можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції. Антиконкурентними узгодженими діями, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: 1) встановлення цін чи інших умов придбання або реалізації товарів; 2) обмеження виробництва, ринків товарів, техніко-технологічного розвитку, інвестицій або встановлення контролю над ними; 3) розподілу ринків чи джерел постачання за територіальним принципом, асортиментом товарів, обсягом їх реалізації чи придбання, за колом продавців, покупців або споживачів чи за іншими ознаками; 4) спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів; 5) усунення з ринку або обмеження доступу на ринок (вихід з ринку) інших суб’єктів господарювання, покупців, продавців; 6) застосування різних умов до рівнозначних угод з іншими суб’єктами господарювання, що ставить останніх у невигідне становище в конкуренції; 7) укладення угод за умови прийняття іншими суб’єктами господарювання додаткових зобов’язань, які за своїм змістом або згідно з торговими та іншими чесними звичаями в підприємницькій діяльності не стосуються предмета цих угод; 8) суттєвого обмеження конкурентоспроможності інших суб’єктів господарювання на ринку без об’єктивно виправданих на те причин. Антиконкурентними узгодженими діями вважається також вчинення суб’єктами господарювання схожих дій (бездіяльності) на ринку товару, які призвели чи можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції у разі, якщо аналіз ситуації на ринку товару спростовує наявність об’єктивних причин для вчинення таких дій (бездіяльності). Вчинення антиконкурентних узгоджених дій забороняється і тягне за собою відповідальність згідно з законом. Так, на виконання зазначених вимог Закону України «Про публічні закупівлі» замовником було оприлюднено тендерну документацію, додатком 5 до якої визначено предмет закупівлі: Стрічка конвеєрна важкогорюча 1400 ЕР 1000/5 4,5/3,5 V, котрий, як визначено замовником, повинен відповідати тільки німецькому стандарту DIN 22102. Разом з тим, даний німецький стандарт не є міжнародним, та не є чинним в Україні, оскільки міжнародні стандарти чинні в Україні повинні бути гармонізовані та мати вирази, наприклад: «ДСТУ ISO 251:2009» «ДСТУ EN 12882:2015», що буде означати чинність цього документу на території України. Тобто, додаток 5 «Технічні вимоги на закупівлю товарів 42410000-3 — Підіймально-транспортувальне обладнання (Стрічка конвеєрна)» Тендерної документації містить умовне позначення, посилання на німецький стандарт DIN 22102, котрий не має чинності в Україні, а отже додатком 5 даної Тендерної документації створені дискримінаційні вимоги, щодо неможливості надання еквіваленту закупівлі, оскільки єдиною вимогою відповідності предмету закупівлі є відповідність його вимогам німецького національного стандарту DIN 22102. Щодо порушення прав та дискримінаційних умов щодо скаржника. Згідно з преамбулою Закону України «Про публічні закупівлі», метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Тобто, за таких умов тендерної документації, грубо порушується право нашого підприємства, як дистриб’ютора такого роду продукції, на участь у публічних закупівлях та законне сподівання на добросовісну конкуренцію, адже продукція нашого підприємства відповідає національним стандартам, що чинні в Україні, а не Німеччині. Тобто, наше підприємство, реалізуючи власну господарську діяльність, спрямовану на отримання прибутку, має намір приймати участь у даній публічній закупівлі, проте, створені її дискримінаційні умови, вочевидь свідомо під конкретного виробника, нівелюють наше право, адже згідно з законом ми не маємо права на виготовлення такого товару, бо він є запатентованим одним єдиним виробником в Україні. При цьому, оскільки ТОВ «Берті» не імпортує даний товар з Німеччини, а реалізує власний товар українського виробництва, то й відповідно ТОВ «Берті» не може отримати сертифікат відповідності німецькому національному стандарту нашої продукції, чим фактично виключається можливість участі у даній закупівлі. Щодо способу захисту порушеного права. Відповідно до ч. 9 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Як вже зазначалось вище, п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація повинна містити: інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля; Отже, з метою приведення тендерної документації у відповідність з Законом України «Про публічні закупівлі», вважаємо за необхідне просити зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови із тендерної документації шляхом виключення або заміни на національний стандарт, що чинний в Україні, вимогу про відповідність товару: Стрічка конвеєрна важкогорюча 1400 ЕР 1000/5 4,5/3,5 V, - німецькому стандарту DIN 22102. Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ст. 7 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушення замовником - Публічним акціонерним товариством «Центренерго», ЄДРПОУ 22927045, порушень процедури закупівлі ДК 021:2015: 42410000-3 — Підіймально-транспортувальне обладнання (Стрічка конвеєрна), ідентифікатор закупівлі: UA-2019-10-28-001884-b. 3. Зобов’язати замовника - Публічне акціонерне товариство «Центренерго», ЄДРПОУ 22927045, замінити в Додатку №5 «Технічні вимоги на закупівлю товарів 42410000-3 — Підіймально-транспортувальне обладнання (Стрічка конвеєрна)» Тендерної документації вимогу про відповідність товару: - стрічка конвеєрна важкогорюча 1400 ЕР 1000/5 4,5/3,5 V, німецькому національному стандарту DIN 22102, на вимогу про відповідність національному стандарту, що чинний в Україні.
Розгорнути Згорнути
Документи
Рішення Органу оскарження: Задоволено
Прийнято до розгляду: 13 листопада 2019 20:15
рішення від 13.11.2019 № 16530.pdf
Дата публікації: 13 листопада 2019 20:15
рішення від 27.11.2019 № 17475.pdf
Дата публікації: 02 грудня 2019 22:16
Коментар замовника щодо усунення порушення: ВИРІШИЛИ: 1. Внести зміни та затвердити Тендерну документацію в новій редакції відповідно Додатку № 1 до цього протоколу. 2. Розмістити в електронній системі закупівель Тендерну документацію викладену в новій редакції 42410000-3 Підіймально-транспортувальне обладнання (Стрічка конвеєрна), та перелік змін до Тендерної документації у редакції Додатку № 2 до цього протоколу.
Дата виконання рішення замовником: 11 грудня 2019 14:27
Номер скарги: UA-2019-10-28-001884-b.b5
Статус:
Відмовлено в задоволенні
Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю "БЕРТІ", Код ЄДРПОУ:42971122
Дата подання: 06 грудня 2019 20:05
СКАРГА на незаконні умови тендерної документації
при ознайомленні із тендерною документацією було виявлено, що зміст додатка 5 «Технічні вимоги на закупівлю товарів 42410000-3 — Підіймально-транспортувальне обладнання (Стрічка конвеєрна)» Тендерної документації не відповідає положенням Закону України «Про публічні закупівлі», порушує приписи Закону України «Про захист економічної конкуренції», грубо порушують права та інтереси скаржника, та є дискримінаційними.
Розгорнути Згорнути
Документи
Рішення Органу оскарження: Відмовлено в задоволенні
Прийнято до розгляду: 11 грудня 2019 14:06
Рішення від 10.12.2019 № 18306+ лист Замовнику.pdf
Дата публікації: 11 грудня 2019 14:06
рішення від 26.12.2019 № 19343.pdf
Дата публікації: 02 січня 2020 17:10

Документи подані скаржником

08 листопада 2019 19:30
платіжне доручення.pdf
08 листопада 2019 19:33
Скарга.pdf

Документи Органу Оскарження

13 листопада 2019 20:15
рішення від 13.11.2019 № 16530.pdf

Документи подані скаржником

06 грудня 2019 20:04
Перелік змін.docx
06 грудня 2019 20:04
Снимок.PNG
06 грудня 2019 20:04
Платіжне доручення.pdf
06 грудня 2019 20:04
технічні вимоги.pdf
06 грудня 2019 20:04
Скарга.pdf

Документи подані замовником

Реєстр пропозицій

Друкувати реєстр отриманих тендерних пропозицій PDFHTML

Дата і час розкриття: 08 січня 2020 15:43

Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція Документи
Приватне акціонерне товариство "БЕРТІ" 1 320 000,00
UAH
1 320 000,00
UAH
Документи
Приватне акціонерне товариство "АЗОВКАБЕЛЬ" 1 880 000,00
UAH
1 880 000,00
UAH
Документи

Публічні документи

18 грудня 2019 17:31
Справка по санкциям.pdf
18 грудня 2019 17:31
дозвил5.pdf
18 грудня 2019 17:31
Справка по ст 17.pdf
18 грудня 2019 17:31
Ценовое (Трипольская).pdf
18 грудня 2019 17:31
ДСТУ 7306-2013 (часть2).pdf
18 грудня 2019 17:31
ДСТУ 7306-2013 (часть1).pdf
18 грудня 2019 17:31
Доверенность ЕЦП_2019.pdf
18 грудня 2019 17:31
Банківська ліцензія.pdf
18 грудня 2019 17:31
19757_DKBO_B_Гарантия.pdf
18 грудня 2019 17:31
19757_DKBO_B_Гарантия.pdf.p7s

Публічні документи

18 грудня 2019 15:03
Електронний підпис
18 грудня 2019 14:59
Зміни до гарантії.zip
13 листопада 2019 16:48
Електронний підпис
13 листопада 2019 16:43
Електронний підпис
13 листопада 2019 16:41
10_Технічні характеристики.pdf
13 листопада 2019 16:41
13_Модуль Б КФТТ.pdf
13 листопада 2019 16:41
9_Гарантія.zip
13 листопада 2019 16:41
5_Довідка ст 17.pdf
13 листопада 2019 16:41
12_Довідка санкції.pdf
13 листопада 2019 16:40
3_Довідка досвід виконання.pdf
13 листопада 2019 16:40
1_Цінова пропозиція.pdf

Відповіді учасника на умови участі у закупівлі

Приватне акціонерне товариство "БЕРТІ"

Приватне акціонерне товариство "АЗОВКАБЕЛЬ"

Протокол розкриття

Друкувати протокол розкриття тендерних пропозицій PDFHTML
Учасник Рішення Пропозиція Опубліковано
Приватне акціонерне товариство "БЕРТІ"
#00152359
Відхилено 1 320 000,00
UAH
14 січня 2020 13:04
Приватне акціонерне товариство "АЗОВКАБЕЛЬ"
#31600918
Відхилено 1 880 000,00
UAH
17 січня 2020 13:59

Документи

14 січня 2020 13:04
Електронний підпис

Документи

17 січня 2020 13:59
Електронний підпис

Інформація про відміну

Дата відміни
17 січня 2020 13:59
Причина відміни
Відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з Законом про публічні закупівлі